Ik denk dat je hiermee jezelf en de mannen die je tegenkomt tekort doet. Zou het probleem niet kunnen zijn dat je weinig mensen leert kennen en dus eigenlijk niet weet of ze echt leuk zijn. Ikzelf begin (rijkelijk laat) te leren dat contact moet maken met mensen om te achterhalen of ze leuk zijn. (Dit klinkt dramatischer dan het is gesteld met mij overigens).quote:Op zondag 7 november 2010 00:58 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Hallo,
Dit wordt geen ''Oh, ik kan geen vriendje krijgen. Hebben jullie tips hoe ik leuker kan worden?''-topic.
Ten eerste kan ik het wel. Ten tweede ben ik leuk genoeg, inclusief mijn uiterlijk.
Wat is mijn probleem? Ik kom amper een man tegen die ík leuk vind. Dat leuk is inclusief respect, vertrouwen, golflengte etc. Met name: een echte chemie.
Ik denk dat je redenering niet klopt. Je waarnemingen kloppen waarschijnlijk wel, maar dat 'scoren' geldt voor een klein gedeelte van de mensen. Is het idee van uitgaan niet dat je met vrienden op stap gaat en een leuke avond hebt? Niemand dwingt jou om op jacht te gaan, en mensen die het bij jou proberen kun je vriendelijk doch dringend de deur wijzen lijkt me?quote:Ik wil niet uitgaan, omdat alles zo oppervlakkig is. Het draait alleen maar om scoren. Iedereen heeft een eigen style. Met alle respect. Maar ik geloof er niet in dat ik een langdurige relatie kan aanknopen met iemand die ik daar tref. Daarom kijk ik liever tv op een zaterdag avond/nacht zoals deze.
Lijkt me een wijs besluit.quote:Op school ben ik voor mijn studie. En degene die daar niet voor zijn zie ik bij de ingang van zowel de school als de restaurant of mediatheek staan en meiden beoordelen.
Dit is denk ik het probleem een beetje (zie hieronder ook). Zelf doe ik liever ook geen dingen die niet 100% succesvol zijn, maar het probleem is dat je heel weinig op doel schiet als je doelstelling is om niet naast te schieten.quote:Kortom: Ik ben geen meid die zomaar in een relatie wilt duiken om vervolgens te kampen met instabiliteit, omdat de persoon tegenover me niet geschikt blijkt te zijn. Wanhopig ben ik niet, want ik vermijd alles wat kan leiden tot een relatie (van laag kwaliteit).
Volgens mij moet je gewoon lekker doorgaan waar je mee bezig bent. Mensen die lekker in hun vel zitten zijn het aantrekkelijkste. Uitgaan doe je omdat je het leuk vindt om te doen. Naar school gaan doe je om je diploma's te halen, werken doe je om geld te verdienen en jezelf verder te ontwikkelen, en Internetten doe je omdat je [weet ik veel].quote:Mijn vraag is: Hoe tref ik wél iemand waarmee ik een kwalitatieve en duurzame relatie kan aanknopen? Ik heb nu genoeg bezigheden en een sociale kring wat me bezig houdt, maar ik wil niet alleen dood. Ik wil ook niet iemand om maar iemand te hebben. Ik wil mijn soulmate ontmoeten en tegen hem aan kruipen voordat ik ga slapen.
Is er dan geen manier om hem aan te trekken? Of moet ik vaker studeren in de mediatheek of de bibliotheek? Ik wil namelijk wel dat hij intelligent is. Waar tref ik zulke mannen?Natuurlijk wil ik hem beter leren kennen voordat ik er iets mee krijg. Maar ergens moet het toch beginnen. Als ik thuis blijf zitten zoals ik nu doe, komt er helemaal niets van. En in mijn ''kring'' zit niets interessants voor mijn gevoel.
Wel goed dat je het topic hebt gelezen!quote:Op zondag 7 november 2010 18:41 schreef BattleCow het volgende:
Ik vond je een potentioneel interessant persoon.. maar ik haakte af bij het constant terugkeren van "Ik ben niet lelijk, mijn uiterlijk is goed, 95% van de mannen is achterlijk en verdient mij niet, ik hou niet van uitgaan omdat het alleen maar 1 grote vleeskeuring is (Is het ook.. 1 grote ritueel maar dat terzijde )..
TS, koop een neger dildo, een spiegel, en ga met je narcistische psychopersoonlijkheid met jezelf spelen. Get a life.
Ik heb veel geduld..quote:Op zondag 7 november 2010 18:43 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Wel goed dat je het topic hebt gelezen!
Dude, het sarcasme droop van mijn opmerking af. Als je het topic werkelijk had gelezen was je niet met zo'n antwoord gekomen. Maar lezen schijnt tegenwoordig lastig te zijn voor veel fokkers.quote:Op zondag 7 november 2010 18:44 schreef BattleCow het volgende:
[..]
Ik heb veel geduld..
Nog lachwekkender vind ik de kansloze fokkertjes die het er spontaan mee eens zijn, want tja.. 90% van fok is ook een stinkalto... get a room
Ik begreep hem, was lezen voor jou telastig? steek die arrogante "Ik ben hoger dan de gemiddelde fokker" houding maar in je holquote:Op zondag 7 november 2010 18:46 schreef SemperFii het volgende:
[..]
Dude, het sarcasme droop van mijn opmerking af. Als je het topic werkelijk had gelezen was je niet met zo'n antwoord gekomen. Maar lezen schijnt tegenwoordig lastig te zijn voor veel fokkers.
Als lezen bij jou onder 'hoger' valt heb ik wel met je te doen. Verder is dit een zinloze discussie dus reageer ik weer lekker on topic.quote:Op zondag 7 november 2010 18:48 schreef BattleCow het volgende:
[..]
Ik begreep hem, was lezen voor jou telastig? steek die arrogante "Ik ben hoger dan de gemiddelde fokker" houding maar in je hol
Op FOK! moet je je niet al te kwetsbaar opstellen, beetje haar op je tanden kan geen kwaad op FOK!quote:Op zondag 7 november 2010 18:56 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Bedankt SemperFii!!!
Ik kan fok wel een beetje als een experiment zien. Met name het me kwetsbaar opstellen.
* Friek_ verliest zijn interesse.quote:Op zondag 7 november 2010 01:35 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
[..]
Ik drink niet, omdat ik graag nuchter blijf.
95% beschouw ik als ontwetend en zo naief als koeienstront. De overige 5% heeft een eisenpakket waar maar 1 smiley bijhoort :quote:Op zondag 7 november 2010 18:57 schreef Friek_ het volgende:
Kampt de halve mensheid niet met dit probleem? Ik ook hoor. Om deze redenen die jij noemt beschouw ik mezelf ook als eeuwig vrijgezel.
Je past wel goed bij de tsquote:Op zondag 7 november 2010 19:03 schreef BattleCow het volgende:
[..]
95% beschouw ik als ontwetend en zo naief als koeienstront. De overige 5% heeft een eisenpakket waar maar 1 smiley bijhoort :![]()
Eeuwige vrijgezel ftw! ga me echt niet voortplanten met zulk soort volk.
quote:Op zondag 7 november 2010 19:09 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Met jou wil ook niemand als je je zo gedraagt als in die post
Je zoekt dus een vriendje uit de hoogste kastequote:Op zondag 7 november 2010 17:11 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Ik begin weer vrede te krijgen met een liedje (met subtitles) die ik linkte naar de periode waarin ik gelukkig was met mijn ex, maar veranderde in een ramp en ik er niet meer naar kon luisteren omdat het me teveel pijn deed.
Het is een liedje uit een film waar we op onze eerste date heen waren gegaan op mijn initiatief.
En de piano versie.
Ik wou het even delen
Kwetsbaar opstellen is een BS-idee, of minimaal een slecht begrip voor een goed idee. Je moet juist je eigen persoontje centraal neerzetten en van daaruit de wereld gaan bekijken. Dat je af en toe je minder sterke kanten laat zien ((h)erkent) vind ik iets anders dan je kwetsbaar opstellen. Juist omdat je zelfbewust bent van je minder sterke kanten kun je juist enorm sterk in je schoenen staan.quote:Op zondag 7 november 2010 18:56 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Bedankt SemperFii!!!
Ik kan fok wel een beetje als een experiment zien. Met name het me kwetsbaar opstellen. Het heeft voor een hoop begrip, veel nieuwe inzichten, maar ook wat nare opmerkingen zoals deze boven gezorgd. Zo zal ik in het echte leven opnieuw weer hechte vriendschappen knopen, maar vast weer nare mensen aantrekken. In verhouding tot de goede contacten, maken die rotte appels niet meer zoveel uit voor mij, gezien ik nu toch sterker in me schoenen sta![]()
![]()
![]()
Thank you all!
Fallacy of benchmarking.. Als jij bent wie je bent hoef je jezelf helemaal niet op de zelfde schaal te meten. Ik zie mezelf niet beter dan x procent van de Fokkers. Sterker nog het zal me een worst wezen. Ik probeer wat van mijn leven te maken en doe dat op mijn manier. De meeste Fokkers doen dat op een (iets) andere manier. En hoewel ik zelf niet geloof in naïviteit is het voor sommige mensen de manier om gelukkig te zijn.quote:Op zondag 7 november 2010 19:03 schreef BattleCow het volgende:
[..]
95% beschouw ik als ontwetend en zo naief als koeienstront. De overige 5% heeft een eisenpakket waar maar 1 smiley bijhoort :![]()
Eeuwige vrijgezel ftw! ga me echt niet voortplanten met zulk soort volk.
Sterke post. Ik probeerde juist geen zwakte te vertonen om zo sterker over te komen. Dus, zo en dan kwetsbaarheid tonen is een sterkte. Oke, I get itquote:Op zondag 7 november 2010 19:50 schreef Held_op_Sokken het volgende:
[..]
Kwetsbaar opstellen is een BS-idee, of minimaal een slecht begrip voor een goed idee. Je moet juist je eigen persoontje centraal neerzetten en van daaruit de wereld gaan bekijken. Dat je af en toe je minder sterke kanten laat zien ((h)erkent) vind ik iets anders dan je kwetsbaar opstellen. Juist omdat je zelfbewust bent van je minder sterke kanten kun je juist enorm sterk in je schoenen staan.
Ik ken mensen die heel sterk in de wereld proberen te staan, maar onder tussen bij het minste commentaar aan zichzelf gaan twijfelen en in de verdediging schieten. Als jij jezelf bent en daar achter staat heb je overal een verhaal bij. Met commentaar doe je in het slechtste geval niets. In het beste geval leer je er van.
[..]
Noem het niet niet "kwetsbaarheid tonen"quote:Op zondag 7 november 2010 19:55 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
[..]
Sterke post. Ik probeerde juist geen zwakte te vertonen om zo sterker over te komen. Dus, zo en dan kwetsbaarheid tonen is een sterkte. Oke, I get it
Dat gevoel heb ik zelfs maar half bij een paar vrouwen gehad, zodra er iemand dichtbij komt ga ik op alle dingen focussen die niet overeenkomen/die niet aan het plaatje voldoen dat ik dan opeens in m'n hoofd heb en uiteindelijk bloed het weer doodquote:Op zondag 7 november 2010 19:58 schreef Disavowed het volgende:
Interessant topic, heel herkenbaar. Morgen maar even op mijn gemak doorlezen
.
Helaas geen antwoord op de vraag. Een persoon moet echt bij mij passen, niet half-half. Tot nu toe heb ik dat gevol nog maar bij een handje vol meiden gehad.
Oké, dan had ik dat misschien niet goed door, maar dat is ook niet zo raar als je je eerdere posts leest. Beetje een ex-complex heb je dus. Dat mag, maar blijf er inderdaad niet in hangen.quote:Op zondag 7 november 2010 16:38 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
[..]
Ik heb wat uitspraken van je dik gedrukt. Je hebt gelijk.
Wat betreft het verwachten dat een man mijn problemen oplost ben ik het niet zo met je eens. Ik heb geen persoonlijke issues meer. Ik leid een zelfstandig leven en alles gaat eigenlijk goed. Alleen isoleerde ik me zo erg. Jullie feedback is genoeg voor mij om dat ook te doorbreken. Gezien mijn opvattingen een herinstallatie ondergaan, zal mijn houding zich erop aanpassen en dat zal zeer zeker lijden in positieve relaties. Op alle gebieden wel.
Ik zoek geen ideale partner. Wel eis ik wel wat meer karakter dan waar mijn ex over beschikte.
Zoals SemperFii hiervoor zei, zullen hufters veel meer moeite hebben in het leven dan ik. Puur omdat zij juist kampen met een lage eigenwaarde. Want iemand met een hoge eigenwaarde is zowel goed voor zichzelf als voor de ander.
Hetzelfde geldt hier hoor. 5 promille komt waarschijnlijk dichter in de buurt, maar sommige mensen doen alsof 95% van de mensen minderwaardig zijn.. Tja en als je al zo in het leven staat dan vraag ik me af hoe leuk je leven is.quote:Op zondag 7 november 2010 21:42 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Oké, dan had ik dat misschien niet goed door, maar dat is ook niet zo raar als je je eerdere posts leest. Beetje een ex-complex heb je dus. Dat mag, maar blijf er inderdaad niet in hangen.
Overigens vind ik de mensen die hier zeuren over dat 5% van de mensen maar in aanmerking komt wel wat raar. Dat is 1 op de 20, dat vind ik nog heel erg veel eigenlijk. Viel ik maar op 1 van de 20 meiden..
Nu heeft dat bij mij niets met intelligentie/diepgang/filosofie of whatever te maken, zulke eisen stel ik dan nog nieteens. Dat iemand zich persoonlijk probeert te ontwikkelen vind ik dan wel weer erg belangrijk, maar het probleem is dat je daar binnen een paar dates nog niet echt achter komt.
Mja whatever
Owja, daar geef ik je gelijk in. Mensen zijn tofquote:Op zondag 7 november 2010 21:52 schreef Held_op_Sokken het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt hier hoor. 5 promille komt waarschijnlijk dichter in de buurt, maar sommige mensen doen alsof 95% van de mensen minderwaardig zijn.. Tja en als je al zo in het leven staat dan vraag ik me af hoe leuk je leven is.
Veel plezier met je verbeterde leven!quote:Op zondag 7 november 2010 22:26 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Nee, je hebt helemaal gelijk. Ik had verwachtingen bij elke keer dat ik ergens aan begon, al was het een date. Nu ga ik nergens meer vanuit. Als er toch meer in zit, dan merk ik dat vanzelf wel. Zo niet, dan heb ik toch iets gewonnen. Wellicht een levensles, een inspiratie en misschien wel meer zelf- en/of mensenkennis
Dat is een schaam smileyquote:Op zondag 7 november 2010 22:34 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Bedankt voor alle denk- en schrijfmoeite(Dit is zo'n vet smiley.)
Volgens mij is dat mijn probleemquote:Op zondag 7 november 2010 22:19 schreef sheotah het volgende:
Ik haalde trouwens nog wat anders uit de eerste post (OP). Correct me if I'm wrong
Ik kreeg het idee dat je ook gewoon geen zin hebt om je eerst door 'mogelijke' relatie-kandidaten te worstelen, door dates en door kortdurende verkeringen (of zo).
Voor een relatie geldt wat mij betreft de volgende formule: Som is groter dan de afzonderlijke delen. Maw de bedoeling is dat je elkaar verrijkt en aanvult, niet dat je iemand zoals jij zoekt en vervolgens op basis van de eigenschappen die je in jezelf waardeert er van uit gaat dat het werkt.quote:Ik wil niet uitgaan, omdat alles zo oppervlakkig is.
Maar ik geloof er niet in dat ik een langdurige relatie kan aanknopen met iemand die ik daar tref.
Op school ben ik voor mijn studie. En degene die daar niet voor zijn zie ik bij de ingang van zowel de school als de restaurant of mediatheek staan en meiden beoordelen.
Kortom: Ik ben geen meid die zomaar in een relatie wilt duiken om vervolgens te kampen met instabiliteit.
want ik vermijd alles wat kan leiden tot een relatie (van laag kwaliteit).
Ik wil namelijk wel dat hij intelligent is.
Wat dat betreft verwacht ik ook niks terug hoor, vraag me alleen af of ik je een beetje goed weet in te schatten of dat mijn beleving van dit topic heel erg anders is.quote:Op maandag 8 november 2010 14:38 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Ik weet niet wat ik op je post moet zeggen Rikster
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |