abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88438385
Ik begin weer vrede te krijgen met een liedje (met subtitles) die ik linkte naar de periode waarin ik gelukkig was met mijn ex, maar veranderde in een ramp en ik er niet meer naar kon luisteren omdat het me teveel pijn deed.

Het is een liedje uit een film waar we op onze eerste date heen waren gegaan op mijn initiatief.

En de piano versie.

Ik wou het even delen :)

[ Bericht 4% gewijzigd door 4SeizoenenPeper op 07-11-2010 17:21:27 ]
pi_88438819
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 00:58 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Hallo,

Dit wordt geen ''Oh, ik kan geen vriendje krijgen. Hebben jullie tips hoe ik leuker kan worden?''-topic.

Ten eerste kan ik het wel. Ten tweede ben ik leuk genoeg, inclusief mijn uiterlijk.

Wat is mijn probleem? Ik kom amper een man tegen die ík leuk vind. Dat leuk is inclusief respect, vertrouwen, golflengte etc. Met name: een echte chemie.
Ik denk dat je hiermee jezelf en de mannen die je tegenkomt tekort doet. Zou het probleem niet kunnen zijn dat je weinig mensen leert kennen en dus eigenlijk niet weet of ze echt leuk zijn. Ikzelf begin (rijkelijk laat) te leren dat contact moet maken met mensen om te achterhalen of ze leuk zijn. (Dit klinkt dramatischer dan het is gesteld met mij overigens).

quote:
Ik wil niet uitgaan, omdat alles zo oppervlakkig is. Het draait alleen maar om scoren. Iedereen heeft een eigen style. Met alle respect. Maar ik geloof er niet in dat ik een langdurige relatie kan aanknopen met iemand die ik daar tref. Daarom kijk ik liever tv op een zaterdag avond/nacht zoals deze.
Ik denk dat je redenering niet klopt. Je waarnemingen kloppen waarschijnlijk wel, maar dat 'scoren' geldt voor een klein gedeelte van de mensen. Is het idee van uitgaan niet dat je met vrienden op stap gaat en een leuke avond hebt? Niemand dwingt jou om op jacht te gaan, en mensen die het bij jou proberen kun je vriendelijk doch dringend de deur wijzen lijkt me?
Ikzelf geloof er zelf ook niet in dat ik mijn vriendin tijdens het uitgaan zou ontmoeten, maar dat weerhoudt mij er niet van om uit te gaan.

quote:
Op school ben ik voor mijn studie. En degene die daar niet voor zijn zie ik bij de ingang van zowel de school als de restaurant of mediatheek staan en meiden beoordelen.
Lijkt me een wijs besluit.

Het internet zit vol met van alles. Ik wil niet het risico lopen afstand te nemen van de realiteit. IRL ben ik beter in staat om te beoordelen of iemand bij me past. Gezien ik mijn 6e zintuig dan kan gebruiken.

quote:
Kortom: Ik ben geen meid die zomaar in een relatie wilt duiken om vervolgens te kampen met instabiliteit, omdat de persoon tegenover me niet geschikt blijkt te zijn. Wanhopig ben ik niet, want ik vermijd alles wat kan leiden tot een relatie (van laag kwaliteit).
Dit is denk ik het probleem een beetje (zie hieronder ook). Zelf doe ik liever ook geen dingen die niet 100% succesvol zijn, maar het probleem is dat je heel weinig op doel schiet als je doelstelling is om niet naast te schieten.

quote:
Mijn vraag is: Hoe tref ik wél iemand waarmee ik een kwalitatieve en duurzame relatie kan aanknopen? Ik heb nu genoeg bezigheden en een sociale kring wat me bezig houdt, maar ik wil niet alleen dood. Ik wil ook niet iemand om maar iemand te hebben. Ik wil mijn soulmate ontmoeten en tegen hem aan kruipen voordat ik ga slapen.

Is er dan geen manier om hem aan te trekken? Of moet ik vaker studeren in de mediatheek of de bibliotheek? Ik wil namelijk wel dat hij intelligent is. Waar tref ik zulke mannen? :) Natuurlijk wil ik hem beter leren kennen voordat ik er iets mee krijg. Maar ergens moet het toch beginnen. Als ik thuis blijf zitten zoals ik nu doe, komt er helemaal niets van. En in mijn ''kring'' zit niets interessants voor mijn gevoel.
Volgens mij moet je gewoon lekker doorgaan waar je mee bezig bent. Mensen die lekker in hun vel zitten zijn het aantrekkelijkste. Uitgaan doe je omdat je het leuk vindt om te doen. Naar school gaan doe je om je diploma's te halen, werken doe je om geld te verdienen en jezelf verder te ontwikkelen, en Internetten doe je omdat je [weet ik veel].

Wel moet je gewoon contact maken met mensen want leuke mensen zijn er zelfs als je kritisch bent genoeg. In het ergste geval heb je 5 minuten van je tijd verspeelt met praten met iemand die je nooit meer zult spreken.
pi_88439200
Held_op_Sokken,

Je hebt gelijk. Ik probeer nu ook mijn opvattingen te veranderen. Ik geef toe dat ze best oppervlakkig waren, maar dat heeft ook een reden en dat heb ik 2 pagina's terug uitgelegd.

Ik zal me weer mengen tussen de mensen, maar gewoon alert blijven en zo de balans vinden :)
pi_88439463
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik alleen de eerste drie pagina's heb gelezen voordat ik ging reageren.

En mengen tussen de mensen klinkt misschien direct weer zo dramatisch. Gewoon (doorgaan met) van je leven genieten en af en toe eens de 'ogen openen'.
pi_88439514
Nou ja, als ik verder moet gaan met mijn leven, moet ik me mengen tussen mensen, want dat is mijn aard. Ik heb een extraverte persoonlijkheid. Ik moet weer terugkeren naar mijn aard met mijn vernieuwde houding. Alleen dan met mijn ''ogen open'' :)
pi_88440059
Ik heb je verhaal nu ook gelezen. En opzich is het goed te begrijpen dat je wat voorzichtiger bent geworden. En ook je cynische houding (ja zo noem ik het) komt daar logischerwijs vandaan.

Het belangrijkst is echter dat het niet jouw probleem is dat er eikels rondlopen op deze wereld. Dat is het probleem van de eikels en niet van jou. Jij bent namelijk prima in staat om de eikels van de beukennoten te scheiden, al ben je ongetwijfeld ook niet op zoek naar een beukennoot :)).

Er zijn ontzettend veel mensen die wel een goede instelling hebben. Maar die vind je niet door ze bij voorbaat in te schalen in de categorie eikel.
pi_88440638
Jammer genoeg gaf ik mezelf de schuld. Waarom? Hij, die fout zat, had een super arrogante en nonchalante houding. Dat maakte me aan het twijfelen over mezelf en op een gegeven moment ook onzeker.

Oh, en wat super grappig is dat hij na een jaar lang tijd op mijn vorige stoep zat te zwerven, om me te kunnen zien/spreken/geen idee. Ik ben blij dat ik er niet meer woon.

Het is inderdaad niet eerlijk, voor zowel voor mij als voor anderen, om elkaar op z'n minst geen kans te geven elkaar te leren kennen. Zij hebben immers geen aandeel in mijn wantrouwen. Ik zal dit ook niet meer herhalen voortaan. Wel zal ik flink terug bijten zodra hij me pijn doet :) Ik laat me niet nog een keer over me heen lopen.
pi_88441142
Ik vond je een potentioneel interessant persoon.. maar ik haakte af bij het constant terugkeren van "Ik ben niet lelijk, mijn uiterlijk is goed, 95% van de mannen is achterlijk en verdient mij niet, ik hou niet van uitgaan omdat het alleen maar 1 grote vleeskeuring is (Is het ook.. 1 grote ritueel maar dat terzijde ).. en dan vooral dat het gros van de volk wat rondloopt zo fucking standaard is :')

TS, koop een neger dildo, een spiegel, en ga met je narcistische psychopersoonlijkheid met jezelf spelen. Get a life.
pi_88441184
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:41 schreef BattleCow het volgende:
Ik vond je een potentioneel interessant persoon.. maar ik haakte af bij het constant terugkeren van "Ik ben niet lelijk, mijn uiterlijk is goed, 95% van de mannen is achterlijk en verdient mij niet, ik hou niet van uitgaan omdat het alleen maar 1 grote vleeskeuring is (Is het ook.. 1 grote ritueel maar dat terzijde )..

TS, koop een neger dildo, een spiegel, en ga met je narcistische psychopersoonlijkheid met jezelf spelen. Get a life.
Wel goed dat je het topic hebt gelezen! ^O^
pi_88441216
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:43 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Wel goed dat je het topic hebt gelezen! ^O^
Ik heb veel geduld..

Nog lachwekkender vind ik de kansloze fokkertjes die het er spontaan mee eens zijn, want tja.. 90% van fok is ook een stinkalto en heeft al een mentaliteit van "Ik loop niet mee met de kudde!"... Ik durf te wedden dat TS inmiddels al tig PMS heeft ontvangen.. get a room :')
pi_88441319
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:44 schreef BattleCow het volgende:

[..]

Ik heb veel geduld..

Nog lachwekkender vind ik de kansloze fokkertjes die het er spontaan mee eens zijn, want tja.. 90% van fok is ook een stinkalto... get a room :')
Dude, het sarcasme droop van mijn opmerking af. Als je het topic werkelijk had gelezen was je niet met zo'n antwoord gekomen. Maar lezen schijnt tegenwoordig lastig te zijn voor veel fokkers.
pi_88441375
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:46 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Dude, het sarcasme droop van mijn opmerking af. Als je het topic werkelijk had gelezen was je niet met zo'n antwoord gekomen. Maar lezen schijnt tegenwoordig lastig te zijn voor veel fokkers.
Ik begreep hem, was lezen voor jou telastig? steek die arrogante "Ik ben hoger dan de gemiddelde fokker" houding maar in je hol :')
pi_88441516
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:48 schreef BattleCow het volgende:

[..]

Ik begreep hem, was lezen voor jou telastig? steek die arrogante "Ik ben hoger dan de gemiddelde fokker" houding maar in je hol :')
Als lezen bij jou onder 'hoger' valt heb ik wel met je te doen. Verder is dit een zinloze discussie dus reageer ik weer lekker on topic.

Ik vind het mooi dat TS na zo'n flinke dosis kritiek het positief heeft opgepakt en in zo'n korte tijd 180 graden is veranderd. Chapeau daarvoor! ^O^
pi_88441641
Bedankt SemperFii!!! :)

Ik kan fok wel een beetje als een experiment zien. Met name het me kwetsbaar opstellen. Het heeft voor een hoop begrip, veel nieuwe inzichten, maar ook wat nare opmerkingen zoals deze boven gezorgd. Zo zal ik in het echte leven opnieuw weer hechte vriendschappen knopen, maar vast weer nare mensen aantrekken. In verhouding tot de goede contacten, maken die rotte appels niet meer zoveel uit voor mij, gezien ik nu toch sterker in me schoenen sta :) :) :)

Thank you all!
pi_88441694
Kampt de halve mensheid niet met dit probleem? Ik ook hoor. Om deze redenen die jij noemt beschouw ik mezelf ook als eeuwig vrijgezel. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2010 18:59:42 ]
  zondag 7 november 2010 @ 18:59:45 #216
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_88441771
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:56 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:

Ik kan fok wel een beetje als een experiment zien. Met name het me kwetsbaar opstellen.
Op FOK! moet je je niet al te kwetsbaar opstellen, beetje haar op je tanden kan geen kwaad op FOK!
pi_88441853
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 01:35 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:

[..]

Ik drink niet, omdat ik graag nuchter blijf.
* Friek_ verliest zijn interesse.
pi_88441893
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:57 schreef Friek_ het volgende:
Kampt de halve mensheid niet met dit probleem? Ik ook hoor. Om deze redenen die jij noemt beschouw ik mezelf ook als eeuwig vrijgezel. :')
95% beschouw ik als ontwetend en zo naief als koeienstront. De overige 5% heeft een eisenpakket waar maar 1 smiley bijhoort : :')

Eeuwige vrijgezel ftw! ga me echt niet voortplanten met zulk soort volk.
  zondag 7 november 2010 @ 19:03:27 #219
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_88441899
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 01:48 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Ontopic graag :)
Jij blijft dus ook eeuwig vrijgezel :')
  zondag 7 november 2010 @ 19:04:48 #220
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_88441943
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:03 schreef BattleCow het volgende:

[..]

95% beschouw ik als ontwetend en zo naief als koeienstront. De overige 5% heeft een eisenpakket waar maar 1 smiley bijhoort : :')

Je past wel goed bij de ts
pi_88442000
quote:
17s.gif Op zondag 7 november 2010 19:04 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Je past wel goed bij de ts
True... :'(
  zondag 7 november 2010 @ 19:09:53 #222
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_88442074
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:07 schreef BattleCow het volgende:

[..]

True... :'(
Met jou wil ook niemand als je je zo gedraagt als in die post :')
pi_88442153
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:09 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Met jou wil ook niemand als je je zo gedraagt als in die post :')
:'(

Daten?
  zondag 7 november 2010 @ 19:16:45 #224
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_88442295
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:12 schreef BattleCow het volgende:

[..]

:'(

Daten?
Eeuwig vrijgezel deel 3 :*
  zondag 7 november 2010 @ 19:17:57 #225
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_88442333
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 17:11 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Ik begin weer vrede te krijgen met een liedje (met subtitles) die ik linkte naar de periode waarin ik gelukkig was met mijn ex, maar veranderde in een ramp en ik er niet meer naar kon luisteren omdat het me teveel pijn deed.

Het is een liedje uit een film waar we op onze eerste date heen waren gegaan op mijn initiatief.

En de piano versie.

Ik wou het even delen :)
Je zoekt dus een vriendje uit de hoogste kaste :') Heerlijk melodietje trouwens *O*
pi_88442420
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:16 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Eeuwig vrijgezel deel 3 :*
Heb me ingeschreven.. fuck yeah!
pi_88442923
Overigens behoren de mensen die zichzelf als 'diepzinnig' of 'filosofisch' bestempelen m'n lul te wassen.
pi_88443594
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 18:56 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:

Ik kan fok wel een beetje als een experiment zien. Met name het me kwetsbaar opstellen. Het heeft voor een hoop begrip, veel nieuwe inzichten, maar ook wat nare opmerkingen zoals deze boven gezorgd. Zo zal ik in het echte leven opnieuw weer hechte vriendschappen knopen, maar vast weer nare mensen aantrekken. In verhouding tot de goede contacten, maken die rotte appels niet meer zoveel uit voor mij, gezien ik nu toch sterker in me schoenen sta :) :) :)

Thank you all!
Kwetsbaar opstellen is een BS-idee, of minimaal een slecht begrip voor een goed idee. Je moet juist je eigen persoontje centraal neerzetten en van daaruit de wereld gaan bekijken. Dat je af en toe je minder sterke kanten laat zien ((h)erkent) vind ik iets anders dan je kwetsbaar opstellen. Juist omdat je zelfbewust bent van je minder sterke kanten kun je juist enorm sterk in je schoenen staan.

Ik ken mensen die heel sterk in de wereld proberen te staan, maar onder tussen bij het minste commentaar aan zichzelf gaan twijfelen en in de verdediging schieten. Als jij jezelf bent en daar achter staat heb je overal een verhaal bij. Met commentaar doe je in het slechtste geval niets. In het beste geval leer je er van.

quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:03 schreef BattleCow het volgende:

[..]

Fallacy of benchmarking.. Als jij bent wie je bent hoef je jezelf helemaal niet op de zelfde schaal te meten. Ik zie mezelf niet beter dan x procent van de Fokkers. Sterker nog het zal me een worst wezen. Ik probeer wat van mijn leven te maken en doe dat op mijn manier. De meeste Fokkers doen dat op een (iets) andere manier. En hoewel ik zelf niet geloof in naïviteit is het voor sommige mensen de manier om gelukkig te zijn.

Als ik die regel met die procenten doorlees dan moet ik wel glimlachen. De enige conclusie is dat de groep die jij niet uitsluit eisen stelt waaraan jij niet kunt voldoen. Dat moet een vrij frustrerende gedachte zijn. Ik zou zeggen. Richt je op die 5% en ga eens kijken of dat eisen pakket er is of dat dat in je eigen hoofd zit. Daarnaast kan het ook zijn dat die 95% misschien in feite ook net wat minder is.
pi_88443794
^O^

quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:50 schreef Held_op_Sokken het volgende:

[..]

Kwetsbaar opstellen is een BS-idee, of minimaal een slecht begrip voor een goed idee. Je moet juist je eigen persoontje centraal neerzetten en van daaruit de wereld gaan bekijken. Dat je af en toe je minder sterke kanten laat zien ((h)erkent) vind ik iets anders dan je kwetsbaar opstellen. Juist omdat je zelfbewust bent van je minder sterke kanten kun je juist enorm sterk in je schoenen staan.

Ik ken mensen die heel sterk in de wereld proberen te staan, maar onder tussen bij het minste commentaar aan zichzelf gaan twijfelen en in de verdediging schieten. Als jij jezelf bent en daar achter staat heb je overal een verhaal bij. Met commentaar doe je in het slechtste geval niets. In het beste geval leer je er van.
[..]

Sterke post. Ik probeerde juist geen zwakte te vertonen om zo sterker over te komen. Dus, zo en dan kwetsbaarheid tonen is een sterkte. Oke, I get it :)
pi_88443981
Interessant topic, heel herkenbaar :). Morgen maar even op mijn gemak doorlezen :).

Helaas geen antwoord op de vraag. Een persoon moet echt bij mij passen, niet half-half. Tot nu toe heb ik dat gevol nog maar bij een handje vol meiden gehad.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_88444294
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:55 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
^O^

[..]

Sterke post. Ik probeerde juist geen zwakte te vertonen om zo sterker over te komen. Dus, zo en dan kwetsbaarheid tonen is een sterkte. Oke, I get it :)
Noem het niet niet "kwetsbaarheid tonen" ;) Een zwakker punt hoeft ook niet per definitie een kwetsbaarheid te zijn. Dat is wel wat veel mensen er van maken. Daarnaast maken mensen dingen voor zichzelf vaak heel veel groter dan ze in feite zijn.

En je bent nooit te laat om zoiets te leren. Hoewel bijna alles wat ik mijn leven gedaan heb gelukt is ben ik me pas de laatste paar jaar als mens echt gaan ontwikkelen en mijn leven is er niet minder leuk van geworden.
pi_88444493
Aha, I see :)

Persoonlijke zelfontwikkeling is best zwaar in het begin, maar zodra je erin slaagt nog een drempel op te klimmen biedt het je nieuwe mogelijkheden. En dat maakt het de moeite waard om er veel tijd en energie in te stoppen.

Net zoals een stromende rivier schoner, virus- en bacterievrij is ten opzichte van een meertje :)
pi_88447349
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 19:58 schreef Disavowed het volgende:
Interessant topic, heel herkenbaar :). Morgen maar even op mijn gemak doorlezen :).

Helaas geen antwoord op de vraag. Een persoon moet echt bij mij passen, niet half-half. Tot nu toe heb ik dat gevol nog maar bij een handje vol meiden gehad.
Dat gevoel heb ik zelfs maar half bij een paar vrouwen gehad, zodra er iemand dichtbij komt ga ik op alle dingen focussen die niet overeenkomen/die niet aan het plaatje voldoen dat ik dan opeens in m'n hoofd heb en uiteindelijk bloed het weer dood :N :{
Beneath the gold, bitter steel
pi_88450924
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:38 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:

[..]

Ik heb wat uitspraken van je dik gedrukt. Je hebt gelijk.

Wat betreft het verwachten dat een man mijn problemen oplost ben ik het niet zo met je eens. Ik heb geen persoonlijke issues meer. Ik leid een zelfstandig leven en alles gaat eigenlijk goed. Alleen isoleerde ik me zo erg. Jullie feedback is genoeg voor mij om dat ook te doorbreken. Gezien mijn opvattingen een herinstallatie ondergaan, zal mijn houding zich erop aanpassen en dat zal zeer zeker lijden in positieve relaties. Op alle gebieden wel.

Ik zoek geen ideale partner. Wel eis ik wel wat meer karakter dan waar mijn ex over beschikte.

Zoals SemperFii hiervoor zei, zullen hufters veel meer moeite hebben in het leven dan ik. Puur omdat zij juist kampen met een lage eigenwaarde. Want iemand met een hoge eigenwaarde is zowel goed voor zichzelf als voor de ander.
Oké, dan had ik dat misschien niet goed door, maar dat is ook niet zo raar als je je eerdere posts leest. Beetje een ex-complex heb je dus. Dat mag, maar blijf er inderdaad niet in hangen.

Overigens vind ik de mensen die hier zeuren over dat 5% van de mensen maar in aanmerking komt wel wat raar. Dat is 1 op de 20, dat vind ik nog heel erg veel eigenlijk. Viel ik maar op 1 van de 20 meiden..

Nu heeft dat bij mij niets met intelligentie/diepgang/filosofie of whatever te maken, zulke eisen stel ik dan nog nieteens. Dat iemand zich persoonlijk probeert te ontwikkelen vind ik dan wel weer erg belangrijk, maar het probleem is dat je daar binnen een paar dates nog niet echt achter komt.

Mja whatever :)
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_88451701
quote:
99s.gif Op zondag 7 november 2010 21:42 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Oké, dan had ik dat misschien niet goed door, maar dat is ook niet zo raar als je je eerdere posts leest. Beetje een ex-complex heb je dus. Dat mag, maar blijf er inderdaad niet in hangen.

Overigens vind ik de mensen die hier zeuren over dat 5% van de mensen maar in aanmerking komt wel wat raar. Dat is 1 op de 20, dat vind ik nog heel erg veel eigenlijk. Viel ik maar op 1 van de 20 meiden..

Nu heeft dat bij mij niets met intelligentie/diepgang/filosofie of whatever te maken, zulke eisen stel ik dan nog nieteens. Dat iemand zich persoonlijk probeert te ontwikkelen vind ik dan wel weer erg belangrijk, maar het probleem is dat je daar binnen een paar dates nog niet echt achter komt.

Mja whatever :)
Hetzelfde geldt hier hoor. 5 promille komt waarschijnlijk dichter in de buurt, maar sommige mensen doen alsof 95% van de mensen minderwaardig zijn.. Tja en als je al zo in het leven staat dan vraag ik me af hoe leuk je leven is.
pi_88452014
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 21:52 schreef Held_op_Sokken het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt hier hoor. 5 promille komt waarschijnlijk dichter in de buurt, maar sommige mensen doen alsof 95% van de mensen minderwaardig zijn.. Tja en als je al zo in het leven staat dan vraag ik me af hoe leuk je leven is.
Owja, daar geef ik je gelijk in. Mensen zijn tof O+
pi_88453202
Hey,

Het voelt vreemd als ik mijn topic terug lees. Ik heb dan wel geen persoon ontmoet, maar ik heb wel weer hoop en ik kijk er nu veel realistischer naar. Hiervoor was het super pessimistisch. Ik zal niet op de eerst volgende leuke jongen vallen, maar ik zal zeker wel de moeite nemen om hem beter te leren kennen. Wellicht dat ik er een goede vriend mee win. Die zijn ook nodig in het leven. Ik dacht veel te zwart/wit. Daarom heb ik alleen gay vrienden :)
pi_88453673
Ik haalde trouwens nog wat anders uit de eerste post (OP). Correct me if I'm wrong ;)
Ik kreeg het idee dat je ook gewoon geen zin hebt om je eerst door 'mogelijke' relatie-kandidaten te worstelen, door dates en door kortdurende verkeringen (of zo).

Heel begrijpelijk overigens! Desalniettemin is het leven inderdaad ook soms een 'wie niet waagt, wie niet wint'.

Fijn dat je wat aan je topic hebt gehad.
pi_88454197
Nee, je hebt helemaal gelijk. Ik had verwachtingen bij elke keer dat ik ergens aan begon, al was het een date. Nu ga ik nergens meer vanuit. Als er toch meer in zit, dan merk ik dat vanzelf wel. Zo niet, dan heb ik toch iets gewonnen. Wellicht een levensles, een inspiratie en misschien wel meer zelf- en/of mensenkennis :)
pi_88454252
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:26 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Nee, je hebt helemaal gelijk. Ik had verwachtingen bij elke keer dat ik ergens aan begon, al was het een date. Nu ga ik nergens meer vanuit. Als er toch meer in zit, dan merk ik dat vanzelf wel. Zo niet, dan heb ik toch iets gewonnen. Wellicht een levensles, een inspiratie en misschien wel meer zelf- en/of mensenkennis :)
Veel plezier met je verbeterde leven! ^O^
pi_88454824
Bedankt voor alle denk- en schrijfmoeite :@ (Dit is zo'n vet smiley.)
pi_88457084
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:34 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Bedankt voor alle denk- en schrijfmoeite :@ (Dit is zo'n vet smiley.)
Dat is een schaam smiley :+
pi_88457191
Het bloost, dus ergens verlegen. Hoewel ik dat niet ben. Oke, bij deze:

_O_
pi_88457289
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 22:19 schreef sheotah het volgende:
Ik haalde trouwens nog wat anders uit de eerste post (OP). Correct me if I'm wrong ;)
Ik kreeg het idee dat je ook gewoon geen zin hebt om je eerst door 'mogelijke' relatie-kandidaten te worstelen, door dates en door kortdurende verkeringen (of zo).
Volgens mij is dat mijn probleem :o ;(
Beneath the gold, bitter steel
pi_88469049
quote:
Ik wil niet uitgaan, omdat alles zo oppervlakkig is.
Maar ik geloof er niet in dat ik een langdurige relatie kan aanknopen met iemand die ik daar tref.
Op school ben ik voor mijn studie. En degene die daar niet voor zijn zie ik bij de ingang van zowel de school als de restaurant of mediatheek staan en meiden beoordelen.
Kortom: Ik ben geen meid die zomaar in een relatie wilt duiken om vervolgens te kampen met instabiliteit.
want ik vermijd alles wat kan leiden tot een relatie (van laag kwaliteit).
Ik wil namelijk wel dat hij intelligent is.
Voor een relatie geldt wat mij betreft de volgende formule: Som is groter dan de afzonderlijke delen. Maw de bedoeling is dat je elkaar verrijkt en aanvult, niet dat je iemand zoals jij zoekt en vervolgens op basis van de eigenschappen die je in jezelf waardeert er van uit gaat dat het werkt.

Hoe kan je nou op voorhand al stellen dat een potentiele partner "moet" filosoferen(grootste pseudo-wetenschappelijk gedrocht wat we hebben als je het mij vraagt)? Hoe kan een starre eis als dit nou een belemmering zijn voor een neurologisch- chemischproces wat je "verlangt"?

Door naar de mannelijke versie van jezelf op zoek te gaan ben je juist op zoek naar een levenspartner zoals gebruikelijk bij je "soortgenoten" (een omschrijving die me wel aan het denken zet over hoe je gedachtenwereld in elkaar zit) in plaats van naar liefde die je kan vinden onafhankelijk van harde eisen. Liefde zit niet opgesloten in een eisenpakket, juist door dit te ervaren verrijk je jezelf en ervaar je "inhoud".

In de loop van het topic nuanceer je al een boel maar toch blijft er een zweem van zelfopgeworpen afstandelijkheid en verhevenheid in je posts doorsijpelen. Ik snap dat dit een deel is van wat je hebt meegemaakt en wie je daardoor bent (geworden) maar het is belangrijk om te realiseren dat dit beeld voortkomt uit je eigen onzekerheid. Door het in eerste instantie toe te schrijven aan de oppervlakkigheid van de mannen om je heen ontken je de realiteit voor jezelf en kom je er niet uit.

Als je als heel cru voorbeeld stelt dat een, ik noem waar wat, timmerman zonder de academische achtergrond die stigmatisch voorbehouden is aan de belezen, beleerde en gevoelige man per definitie niet de man voor je kan zijn spreek je jezelf behoorlijk tegen. In feite is dit een weerspiegeling van je eigen oppervlakkigheid, de timmerman kan doordrongen zijn met meer passie voor zijn interesses dan je voor mogelijk houdt door je instelling. Ook kan deze open staan voor jouw gevoelens en interesses zonder een waarde oordeel te vellen en hiermee een stabiele basis vormen voor een goede gezonde relatie.

Vraag me dan ook werkelijk af of je niet (onbewust) naar een man zoekt met een bepaald sociaal aanzien om jezelf mee te profileren, het heeft er voor mij in ieder geval wel alle schijn van. Wat is het nadeel van een eloquent man met een beroep wat niet academisch is maar bij wie je je wel beter en completer voelt? Is jullie compatibiliteit afhankelijk van een parameter als IQ? Is deze man minder wanneer hij er "oppervlakkige" bezigheden op na houdt als voetbal, uitgaan en housemuziek (compleet random gekozen)?

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Rikster op 08-11-2010 13:51:45 (quote gefixed) ]
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_88469499
Rikster meldt zich als potentieel date materiaal, qua niveau zit het wel goed volgens mij :P
pi_88472823
Ik weet niet wat ik op je post moet zeggen Rikster :)
pi_88474241
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 14:38 schreef 4SeizoenenPeper het volgende:
Ik weet niet wat ik op je post moet zeggen Rikster :)
Wat dat betreft verwacht ik ook niks terug hoor, vraag me alleen af of ik je een beetje goed weet in te schatten of dat mijn beleving van dit topic heel erg anders is.

Heb in ieder geval je topic met veel interesse doorgelezen en dit is hoe ik het een beetje zie. Of je je in mijn post kan vinden of niet je hebt er hoe dan ook waarschijnlijk iets meer aan dan de simpele reacties als dat je wel een arrogant persoon zou zijn. Het gaat toch wel wat dieper dan alleen een houding namelijk.

Vind het knap, en tegelijkertijd een beetje vreemd, dat je dit op Fok! durft te posten. Enerzijds stel je je kwetsbaar op (in jouw beleving iig, voor ons blijf je totaal anoniem) en anderzijds staat het forum nou niet bepaald bekend om het algemene hoge niveau waar je in eerste instantie om vraagt.

Ben benieuwd hoe dit zich in de toekomst gaat ontwikkelen, ben je van plan ons op de hoogte te houden of neem je de overwegingen uit dit topic mee en ga je verder met je leven?
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_88474766
Voor mijn part ''moest'' ik op je reageren, want er zitten veel kernen van waarheid in die ik - door mijn oppervlakkigheid - niet kon inzien. Ik reageer nu, omdat ik er even tijd voor wou nemen om erover na te denken. Eerlijk gezegd heb ik iets meer tijd nodig om het in z'n geheel te laten bezinken, want ik vind dat je gelijk hebt. Ik gaf het al eerder toe dat mijn kijk op dit alles voortvloeit uit mijn eigen onzekerheid. Maar ik vond/vind het nog steeds lastig om het in z'n geheel te doorbreken. Het is niet alleen op te lossen met het veranderen van mijn opvattingen. Hoewel dat wel essentieel is. Ik heb meer tijd nodig.

Er zijn desondanks de ''kwaliteit'' waar je het over hebt toch heel veel leden van hoog denkniveau, dus ik heb zeker wel wat gehad aan kritiek van hun. Heel diep van binnen miste ik nog iets, want zoals jij het zegt gaat het dieper dan houding alleen. Houding is slechts het topje van de ijsberg.

Daarnaast heb ik ook hoge standaarden opgesteld voor mezelf, waaraan ik moet voldoen voordat ik me zelfverzekerd ''genoeg'' kan voelen voordat ik uberhapt weer aan een relatie begin. Voor mijn gevoel ben ik nog niet compleet. Ik zou bijvoorbeeld mijn opleiding afgerond willen hebben om zo onafhankelijk te worden. Daarnaast vind ik dat veel meer gelezen, geleerd etc willen hebben om potentiele man beter te kunnen aanvullen.

Volgens mij maak hier weer een denkfout en zou ik tevreden moeten zijn met wat ik heb. Maar als ik tevreden ben boek ik geen vooruitgang :{ Je ne suis quoi.
pi_88475001
Sinds wanneer is uitgaan slechts voor het "scoren"? Natuurlijk speelt dat een grote rol, maar gewoon nieuwe contacten maken speelt waarschijnlijk nog een grotere rol. Afgezien van het feit dat veel mensen alleen maar uitgaan omdat ze lol willen hebben.

Natuurlijk is het belangrijk dat je je studie belangrijk vindt, maar ik zou niet weten waarom je dat zou moeten weerhouden om iemand te ontmoeten waar je misschien wel een relatie mee zou kunnen aangaan.

Verder zijn dit natuurlijk slechts 2 van de duizenden manieren hoe je iemand tegen het lijf kan komen. Stel je eens wat meer open voor andere mensen, momenteel krijg ik het idee dat je jezelf te goed vindt voor een ander. Zo krijg je natuurlijk nooit een relatie.

Verder wat Flashwin zegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')