quote:
Engelstaligen vinden het Nederlands idd als een Scandinavische taal klinken. Ze horen wel dat het anders is maar de manier van uitspreken komt voor hun overeen.quote:Op zondag 7 november 2010 11:24 schreef Lindstrøm. het volgende:
Vanwaar die associatie met Zweeds en Nederlands? Zo dicht liggen de talen echt niet bij elkaar hoor.
Wij kunnen Engels, Frans, Deens, Zweeds en Duits etc. toch ook van elkaar onderscheiden?waarom zij niet dan, vraag ik me af.
Ja, dat is dus wel grappig. Wat ik hoorde is dat idd Engelsen/ Fransen ed nederlands als Duits vinden klinken, maar Duitsers vinden onze taal blijkbaar meer Zweeds/ Deens klinkenquote:
Zweeds en Deens kan ik echt niet van elkaar onderscheiden. Duits en Zweeds/ Deens wel, maar die 2 Noordelijke talen zijn voor mij echt algebraquote:Op zondag 7 november 2010 11:24 schreef Lindstrøm. het volgende:
[..]
Vanwaar die associatie met Zweeds en Nederlands? Zo dicht liggen de talen echt niet bij elkaar hoor.
Wij kunnen Engels, Frans, Deens, Zweeds en Duits etc. toch ook van elkaar onderscheiden?waarom zij niet dan, vraag ik me af.
Daarom ben ik bij met mijn Limburgs accent, lekker zacht en zingend sprekenquote:Op zondag 7 november 2010 00:08 schreef Renesite het volgende:
[..]
Het schijnt alsof je moet kotsen, bijvoorbeeld geheugensteun. Die harde G'sKotsgeluiden.
Dat is ook zo, daarom: zachte gquote:Op vrijdag 12 november 2010 10:02 schreef linpunt het volgende:
Mijn tante zei dat het klonk alsof ik een haarbal in mijn keel had.. Heel nassaal met al dat ge-GGGgGggghhh.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:14 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Daarom ben ik bij met mijn Limburgs accent, lekker zacht en zingend spreken
Ik had ooit een vriendje met een zingend accent, maar ik moest elke keer lachen als hij wat liefs zei.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:23 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Dat is ook zo, daarom: zachte g
GHansquote:Op vrijdag 12 november 2010 10:34 schreef internal het volgende:
Ach wij hebben tenminste nog de H klankMoet je eens proberen om die aan buitenlanders te leren.
En de ui, de uu, de eu. Onze klinkers zijn onmogelijk voor grote delen van de wereld.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:34 schreef internal het volgende:
Ach wij hebben tenminste nog de H klankMoet je eens proberen om die aan buitenlanders te leren.
Toch wel leuk om een van de moeilijkste talen ter wereld te hebbenquote:Op vrijdag 12 november 2010 10:41 schreef speknek het volgende:
[..]
En de ui, de uu, de eu. Onze klinkers zijn onmogelijk voor grote delen van de wereld.
Ik begrijp nog steeds niet goed waarom men moeite heeft met de th klank.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:48 schreef speknek het volgende:
Ik vind het wel een charme van de Nederlandse klank, het grote bereik. Maakt ook dat we buitenlandse talen zo goed en snel kunnen leren, afgezien van de Engelse 'th' klank zijn er weinig fonemen die we niet gelijk uit kunnen spreken.
Ik hoor zelfs veel Britten en Amerikanen die er moeite mee hebben.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:50 schreef internal het volgende:
[..]
Ik begrijp nog steeds niet goed waarom men moeite heeft met de th klank.
Dat komt omdat veel Britten een scheef smoelwerk hebben en veel amerikanen hun eigen taal niet goed beherenquote:Op vrijdag 12 november 2010 11:09 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Ik hoor zelfs veel Britten en Amerikanen die er moeite mee hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |