SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
quote:Op zaterdag 6 november 2010 23:47 schreef monsterd. het volgende:
[..]
50 in de 2? Die is niet goed bij zijn hoofd, vind hij het geen rotgeluid dan, dat de auto dik boven zijn toeren rijdt..?![]()
[..]
Balen.. Nouja, beter dat je er nu achter komt dan dat je een ongeluk krijgt door een defect
Daar wordt het niet goedkoper vanquote:
mjah, dat blijkt maar weer eens..quote:Op zondag 7 november 2010 10:57 schreef Purdey het volgende:
Zo Marco, dat is een aardige lijst![]()
Nu maar hopen dat ze alles gaan fixen voor je. En je auto ziet er prachtig uit, dat uiterlijk ook wel kan bedriegen hé..
niet echt neeh, helemaal als ze me gewoon per kwartaal blijven factureren(158 euro.... de auto weegt 28 kilo te veel... 1078 kg., anders was het een heel stuk goedkoper)quote:
50 in zijn 4, maar ik rij hier haast nooit echt lang 50, dus ik schakel bijna altijd wel door.. 70 trek ik ook in zijn 4, als het lange stukken zijn (en mensen rijden hier vaak echt 70) dan schakel ik even door naar 5.. Rotondes in zijn 2quote:Op zondag 7 november 2010 10:51 schreef Purdey het volgende:
En ich bin daar ook weer bij![]()
Ik rij overigens 50 vaak in z'n 4, vooral op lange stukken weg. Jij Monsterd? Behalve tussen rotondes en dergelijke, daar blijf ik in z'n drie
Jeetje, kreeg de auto geen kleine beurt bij aflevering dan? Alle dingen die je noemt gaan allemaal over achterstallig onderhoud..quote:Op zondag 7 november 2010 10:55 schreef Marco001 het volgende:
daarom doe ik dat per maand.
Zo, lijste defecten aan mijn Seat:
Remschijven voor versleten
Achter versleten + loopt aan.
Accu loopt leeg/ voltage klopt niet
ruitenwissers versleten(wist ik)
remvloeistof pikzwart(al 5 jaar niet vervangen!)
koelvloeistof was gewoon water...
multiriem versleten, begon scheurtjkes te vertonen..
Moet 1.5 liter olie worden bijgevuld... (en dat terwijl ik er laatst al .5 liter bij in had gegooid..)
en dan waren er nog verscheidene storingen in het systeem(airco, vergrendelingmotor van een deur die ik helemaal niet heb, en iets met een zuiger.
* Marco001 gaat morgen dus een flink mailtje sturen. Ik heb de auto net 2 maanden, 3 maanden garantie op het motorische gedeelte. Mogen ze lekker alles voor mij gratis fixen..
zo, en net even 158 euro wegenbelasting afgetikt..
Gaat lekker hier.
i.i.g. 1 lichtpuntje: Ik krijg nieuwe winterbanden van mijn ouders.![]()
Ik krijg ze morgen.quote:Op zondag 7 november 2010 12:04 schreef Renesite het volgende:
Winterbandjessss!
Krijg ze ook binnen nu en 2 weken
Hoe werkt dat dan? Als je 'm in z'n vrij zet gaat de motor uit zeker? Vind het maar een onzinsysteem, al die idioten voor het stoplicht die nog driftig moeten schakelen omdat het groen isquote:Op zondag 7 november 2010 14:21 schreef CherryLips het volgende:
En er zit een soort herstartsysteem in, want ik was natuurlijk weer vergeten hem in z'n 1 te zetten (ik dacht 'dat rolt wel lekker uit zo'), dus hij sloeg af en herstartte automatisch![]()
Geen idee hoe het werkt, ik wist niet eens dat het erin zatquote:Op zondag 7 november 2010 14:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? Als je 'm in z'n vrij zet gaat de motor uit zeker? Vind het maar een onzinsysteem, al die idioten voor het stoplicht die nog driftig moeten schakelen omdat het groen is
Juustem, gewoon in zijn één en de koppeling ingedrukt houdenquote:Op zondag 7 november 2010 14:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan? Als je 'm in z'n vrij zet gaat de motor uit zeker? Vind het maar een onzinsysteem, al die idioten voor het stoplicht die nog driftig moeten schakelen omdat het groen is
Jep, dat is het systeem wat ik noemdequote:Op zondag 7 november 2010 14:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Geen idee hoe het werkt, ik wist niet eens dat het erin zat. Hij sloeg af, ik zet de auto in z'n één, auto herstart
. WTF??-momentje.
quote:Op zondag 7 november 2010 14:33 schreef Sjoegerd het volgende:Juustem, gewoon in zijn één en de koppeling ingedrukt houden
280 euro, 4 stuks, worden omgezet en de zomerbandjes worden opgeslagenquote:Op zondag 7 november 2010 12:36 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik krijg ze morgen.
Ze hadden vrijdag geen tijd om ze erom te gooien.
Goed planquote:Op zondag 7 november 2010 15:38 schreef Bartholomeus het volgende:
Binnenkort moet mijn golfje een nieuwe distributieriem. En als die er toch af gaat dan ook maar meteen een nieuwe waterpomp, die dingen willen bij die golfjes nog wel eens kapot gaan dus ik neem maar het zekere voor het onzekere. Kost 60 euries extra, tegen 600+ als de hele rotzooi speciaal voor een kapotte waterpomp eraf moet
Ik ook 280 voor 4 stuks.quote:Op zondag 7 november 2010 14:50 schreef Renesite het volgende:
[..]
280 euro, 4 stuks, worden omgezet en de zomerbandjes worden opgeslagen
Dat heet een start-stop-systeemquote:Op zondag 7 november 2010 14:21 schreef CherryLips het volgende:
Nieuwe auto rijdt heel soepeltjesWas wel weer even wennen na ruim een maand, maar alles is nog heel. Was even spannend toen ik hem de garage uit moest rijden, hij is iets breder dan de Nissan maar dat ging goed. Op de handrem geknald en elektrische garagedeur dichtgedaan, naar m'n vader gebaard dat hij in kon stappen, maar hij wilde net de garagedeur dichtdoen
Mooie communicatiestoornis. Hij had niet verwacht dat ik dat kon
. Bedankt he! De auto rijdt heel soepel, het sturen en schakelen gaat heel makkelijk. Bij de Nissan moest je wel kracht zetten bij het schakelen zeg maar
En er zit een soort herstartsysteem in, want ik was natuurlijk weer vergeten hem in z'n 1 te zetten (ik dacht 'dat rolt wel lekker uit zo'), dus hij sloeg af en herstartte automatischGeweldig! Nu nog even oefenen met inparkeren, hij is een tikkie breder dus dat moet ik niet vergeten
quote:Op zondag 7 november 2010 16:05 schreef Bartholomeus het volgende:
Nja die motoren die ik heb staan er bekend om, dus ik ga er niet op gokken. En onderhoud is alles, het ding krijgt netjes op tijd z'n beurtjes en eens in de 7 à 8000km kijk ik ff hoe het met de olie staat. Meestal doe ik er dan een half litertje bij, maar eigenlijk is dat nieteens nodig om hem boven het minimum te houden. Maar dan loopt ie ook fluitend al ruim 3 ton, en hij gaat nog zeker tot de 3,6 ton mee
Diesel can do thatquote:
Als ik het goed begrijp heb je nog niet zo lang een eigen auto toch? Mijn ervaring is dat je op voorhand maar bijster moeilijk kunt inschatten hoeveel je gaat rijden. En voor een Micra (was het toch?) zijn bandjes volgens mij niet zo duur, dus daar zou ik het niet om laten. Je stelt er de aanschaf van nieuwe zomerbanden mee uit, dus per saldo kost het nie duuâh. Je moet er alleen het geld voor hebben om ze aan te schaffen, dat dan weer wel.quote:Op zondag 7 november 2010 18:25 schreef Purdey het volgende:
Ik begin nu ook ernstig te twijfelen of ik geen winterbandjes moet. Ik rij natuurlijk niet zo veel..
Er kwam trouwens nog een ideetje voor een meeting naar boven, maar dat is niks denk ik. Ik zat te denken aan de Autorai, maar dat vind niet iedereen even boeiend denk ik. Is ook pas in april. En dan kunnen we ook elkaars auto's niet echt zien. Wat is er nog meer leuk qua locatie?
Op zich zijn winterbanden niet slecht om te kopen, heb je ze niet echt nodig? Verkoop je ze weer op internet. En zolang je winterbanden onder de auto zitten, slijten je zomerbanden niet. Dus uiteindelijk doe je langer met je banden.quote:Op zondag 7 november 2010 18:25 schreef Purdey het volgende:
Ik begin nu ook ernstig te twijfelen of ik geen winterbandjes moet. Ik rij natuurlijk niet zo veel..
Er kwam trouwens nog een ideetje voor een meeting naar boven, maar dat is niks denk ik. Ik zat te denken aan de Autorai, maar dat vind niet iedereen even boeiend denk ik. Is ook pas in april. En dan kunnen we ook elkaars auto's niet echt zien. Wat is er nog meer leuk qua locatie?
Nee, klopt. Heb 'm nu 2,5 maandquote:Op zondag 7 november 2010 18:36 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp heb je nog niet zo lang een eigen auto toch? Mijn ervaring is dat je op voorhand maar bijster moeilijk kunt inschatten hoeveel je gaat rijden. En voor een Micra (was het toch?) zijn bandjes volgens mij niet zo duur, dus daar zou ik het niet om laten. Je stelt er de aanschaf van nieuwe zomerbanden mee uit, dus per saldo kost het nie duuâh. Je moet er alleen het geld voor hebben om ze aan te schaffen, dat dan weer wel.
Een auto is nooit rendabel schatquote:Op zondag 7 november 2010 19:00 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nee, klopt. Heb 'm nu 2,5 maandWerk doe ik met OV, dus ik gebruik 'm alleen om naar vrienden te gaan, of familie. Of boodschapjes. Ik kijk even hoeveel het me gaat kostten, het is niet dat ik geen geld ervoor heb, anders had ik ook geen auto moeten kopen. Het is alleen dat ik me afvraag of het rendabel is.
Ik rij dagelijks 10km (woon/werk), en ik neem er voorlopig echt niet. Even kijken hoe het met werk gaat lopen, als ik verder moet gaan rijden komen ze er wel. Maar nu dat dagelijkse stukje durf ik wel aan op m'n zomerbandjesquote:Op zondag 7 november 2010 18:25 schreef Purdey het volgende:
Waarom niet een slipcursus oid? Ik heb al meer mensen hier gehoord die het wilden gaan doenquote:Er kwam trouwens nog een ideetje voor een meeting naar boven, maar dat is niks denk ik. Ik zat te denken aan de Autorai, maar dat vind niet iedereen even boeiend denk ik. Is ook pas in april. En dan kunnen we ook elkaars auto's niet echt zien. Wat is er nog meer leuk qua locatie?
Is van alles te verzinnen. Een klus / klets - meet bijvoorbeeld, klussen voor degenen die het simpele onderhoud van hun auto zelf willen doen, en de rest klessebest er wat omheenquote:Op zondag 7 november 2010 18:25 schreef Purdey het volgende:
Dieseltjes halen aardig wat kilometers inderdaad. Hoop die van mij ook nog wel eventjes te rijdenquote:Op zondag 7 november 2010 18:33 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Diesel can do that![]()
En ik rijd er de kilometers voor, dus waarom zou ik het laten
Als je de keuze hebt om de auto af en toe te laten staan zou ik het niet doenquote:Op zondag 7 november 2010 19:00 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nee, klopt. Heb 'm nu 2,5 maandWerk doe ik met OV, dus ik gebruik 'm alleen om naar vrienden te gaan, of familie. Of boodschapjes. Ik kijk even hoeveel het me gaat kostten, het is niet dat ik geen geld ervoor heb, anders had ik ook geen auto moeten kopen. Het is alleen dat ik me afvraag of het rendabel is.
Voor mij is mn auto aardig rendabel hoor!quote:Op zondag 7 november 2010 19:02 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Een auto is nooit rendabel schatMaar als je ze betalen kunt, is er financieel eigenlijk geen reden om het níet te doen. Want de kosten per kilometer worden er niets anders van. Als je op je winterbanden rijdt slijten je zomerbanden immers niet, dus wat het aan winterbanden kost bespaar je aan zomerbanden en vice versa
Zou erg leuk zijn! Al zou ik hem niet nóg een keer gaan doenquote:Op zondag 7 november 2010 19:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik rij dagelijks 10km (woon/werk), en ik neem er voorlopig echt niet. Even kijken hoe het met werk gaat lopen, als ik verder moet gaan rijden komen ze er wel. Maar nu dat dagelijkse stukje durf ik wel aan op m'n zomerbandjes
[..]
Waarom niet een slipcursus oid? Ik heb al meer mensen hier gehoord die het wilden gaan doen
We zoeken nog een vrijwilliger om plotseling over te stekenquote:Op zondag 7 november 2010 19:19 schreef L0we het volgende:
Zou erg leuk zijn! Al zou ik hem niet nóg een keer gaan doen
Hé, ik kan wel meedenken, alleen het daadwerkelijk regelen nietquote:Op zondag 7 november 2010 19:24 schreef Purdey het volgende:
Leuk dat je toch meedenkt Piles, ookal wilde je dus niet meer meedenken
Een slipcursus lijkt me niet eens zo'n slecht idee, als dat voor iedereen financieel haalbaar is. Geen idee hoeveel zoiets kost![]()
Of we gaan voor de wat meer traditionele verdeling: wij repareren/klussen, jullie maken schoonquote:Jou idee is ook top L0we, een klus/klets meet is ook gezellig
Jongens doen de klusjes, de meisjes kletsen wat. Sounds like a plan
En als de jongens dan ook gelijk de klusjes opknappen voor de meisjes, is dat heul fijn
Wat valt er dan schoon te maken?quote:Op zondag 7 november 2010 19:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Hé, ik kan wel meedenken, alleen het daadwerkelijk regelen niet
[..]
Of we gaan voor de wat meer traditionele verdeling: wij repareren/klussen, jullie maken schoon
Jullie mogen ook eten koken hoor!quote:Op zondag 7 november 2010 19:26 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wat valt er dan schoon te maken?
aaaaah, nou iig leuk tochquote:Op zondag 7 november 2010 19:27 schreef Goddelijker het volgende:
Slipcursus krijg ik al voor m'n verjaardag.
Ik raadde het toevallig vandaag.
Wat heeft dat met auto's te makenquote:
Lijkt me wel wat! Ik heb helaas geen tijd om wat te organiseren...quote:Op zondag 7 november 2010 19:24 schreef Purdey het volgende:
Jou idee is ook top L0we, een klus/klets meet is ook gezellig
Jongens doen de klusjes, de meisjes kletsen wat. Sounds like a plan
En als de jongens dan ook gelijk de klusjes opknappen voor de meisjes, is dat heul fijn
Je auto drinkt, dus wij eten!quote:Op zondag 7 november 2010 19:29 schreef monsterd. het volgende:
Wat heeft dat met auto's te maken![]()
ps. alleen als jullie dan per auto de boodschapjes doen
Volgens mij hebben purdey en ik al in het vorige topic toegezegd dat wij dat wel willen doen!quote:Op zondag 7 november 2010 19:29 schreef L0we het volgende:
[..]
Lijkt me wel wat! Ik heb helaas geen tijd om wat te organiseren...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |