We kunnen dat betalen door geen hekgeiten en Poolse paarden hier te laten loslopen, dat scheelt al vast 1 a 2 miljard euro in grondaankoopquote:Op maandag 8 november 2010 00:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Wie gaat dat allemaal betalen, al die stimuleringsmaatregelen?
Juist dat soort beesten met de bijbehorende uitgestrekte natuurgebieden vormen een belangrijk deel van de aantrekkelijkheid van die gebieden.quote:Op maandag 8 november 2010 00:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
We kunnen dat betalen door geen hekgeiten en Poolse paarden hier te laten loslopen, dat scheelt al vast 1 a 2 miljard euro in grondaankoop
Je bent wel heel goed in selectief quoten zegquote:Op maandag 8 november 2010 00:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
We kunnen dat betalen door geen hekgeiten en Poolse paarden hier te laten loslopen, dat scheelt al vast 1 a 2 miljard euro in grondaankoop
Je moet eens proberen vanuit Stadskanaal zonder auto naar de Randstad te gaan. Dan ben je een halve dag onderweg, er is in de verste verte nog geen treinverbinding. Geen bedrijf of werknemer gaat daar in 100 jaar naar toe verhuizen.quote:Op zondag 7 november 2010 23:43 schreef Igen het volgende:
Het lukt nog wel een beetje om bijvoorbeeld de stad Groningen in trek te houden door allerlei hoofdkantoren daar te vestigen, maar voor de randgemeentes helpt dat al niet, laat staan voor de hele rest van het noorden.
De verkeersproblemen in de krimpregio zitten in het erbarmelijke openbaar vervoer, niet zo zeer in de wegverbindingen want files zijn er niet. Treinverbindingen zijn er vaak nauwelijks, de laatste bus (als die nog rijdt) gaat om half zeven 's avonds.quote:Op maandag 8 november 2010 00:34 schreef michaelmoore het volgende:
En inderdaad een veel betere ontsluiting met een supersnelweg waar 140 gereden kan worden
Verbetering van de verbindingen met alleen de Randstad is echt de oplossing niet hoor.quote:Op maandag 8 november 2010 10:03 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Je moet eens proberen vanuit Stadskanaal zonder auto naar de Randstad te gaan. Dan ben je een halve dag onderweg, er is in de verste verte nog geen treinverbinding. Geen bedrijf of werknemer gaat daar in 100 jaar naar toe verhuizen.
OVquote:Op maandag 8 november 2010 10:08 schreef petertje2 het volgende:
De verkeersproblemen in de krimpregio zitten in het erbarmelijke openbaar vervoer, niet zo zeer in de wegverbindingen want files zijn er niet. Treinverbindingen zijn er vaak nauwelijks, de laatste bus (als die nog rijdt) gaat om half zeven 's avonds.
Ooit gehoord van ouders met kinderen die ergens naar school moeten?quote:Op maandag 8 november 2010 11:05 schreef xenobinol het volgende:
In 'de krimpgebieden' heeft gewoon iedereen een auto. Overigens... ik woon 60km van mijn werk in de randstad en leg die afstand in 50 minuten af. Hoeveel mensen in b.v. 020 doen ook 50 minuten over de afstand van een paar kilometer naar hun werk?
Ik maak liever een wandeling van 50 minuten door het mooie A'dam dan dat ik 50 minuten met andere autoholmaatjes over een snelweg tuf, waar dan de helft van de tijd ook nog eens een dikke vette file staat.quote:Op maandag 8 november 2010 11:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
OV
In 'de krimpgebieden' heeft gewoon iedereen een auto. Overigens... ik woon 60km van mijn werk in de randstad en leg die afstand in 50 minuten af. Hoeveel mensen in b.v. 020 doen ook 50 minuten over de afstand van een paar kilometer naar hun werk?
Ieder zijn voorkeur, maar de kern van mijn opmerking is dat wonen in een krimpregio helemaal niet hoeft te betekenen dat je zonder werk komt te zitten. Veelal kun je daar heel makkelijk aan een huis komen en ze zijn dan ook nog eens een stuk goedkoper.quote:Op maandag 8 november 2010 13:42 schreef PlasticTreePecker het volgende:
Ik maak liever een wandeling van 50 minuten door het mooie A'dam dan dat ik 50 minuten met andere autoholmaatjes over een snelweg tuf, waar dan de helft van de tijd ook nog eens een dikke vette file staat.
Nou dat werk daar naar toe brengen is kennelijk niet zo populair gezien het volgende bericht vandaag:quote:Op zondag 7 november 2010 23:30 schreef LXIV het volgende:
Als je werk daar naar toe brengt dan komen de mensen vanzelf.
quote:Leerlingen naar huis vanwege tekort aan banen
8 november 2010 12:51
GRONINGEN - In Noord-Nederland en Overijssel moeten ruim 350 mbo-scholieren mogelijk met hun opleiding stoppen omdat ze geen leer-werkplek kunnen krijgen. Dat meldt maandag het Colo in Groningen, een samenwerkingsverband van zeventien kenniscentra.
Het gaat om leerlingen die een zogenoemde beroepsbegeleidende leerweg (BBL) volgen en die gemiddeld een dag per week naar school gaan en vier dagen werken.
Zij kunnen als gevolg van de economische crisis nauwelijks een leer-werkplek vinden, aldus het Colo.
De leerlingen zijn in september met hun opleiding gestart. Omdat er voor hen geen banen zijn, gaan ze nu hooguit twee dagen in de week naar school en de rest van de week zitten ze thuis.
De leerlingen hebben tot eind december de tijd om een bedrijf te vinden voor een leerbaan, zegt woordvoerder Bert Vliegers van het Colo in Groningen.
Als dat niet lukt, moeten ze stoppen met hun opleiding of overstappen naar een werk-leertraject, waarbij ze vier dagen per week naar school gaan en slechts een dag werken.
Volgens directeur Ben Rijgersberg van het landelijke Colo is de situatie in het noorden knellender dan in de rest van Nederland, mogelijk omdat daar relatief meer bouwbedrijven zijn die last hebben van de crisis.
Op dit moment hebben in Nederland 340.000 mbo-leerlingen een leerplaats. ''Wij hebben alle zeilen moeten bijzetten om voor iedereen een plek te vinden.
Tot dusver lukt het nog wel steeds. Maar het is een verontrustend signaal dat het in het noorden en in Overijssel steeds lastiger wordt'', aldus Rijgersberg.
Bron: nu.nl
Gewoon grond onteigenen van de vastgoedspeculanten en er mooie huisjes op gaan laten bouwen door deze leerlingen. Probleem opgelost.quote:Op maandag 8 november 2010 16:33 schreef petertje2 het volgende:
Nou dat werk daar naar toe brengen is kennelijk niet zo populair gezien het volgende bericht vandaag:
En wie financiert er huizen voor de leegstand?quote:Op maandag 8 november 2010 16:35 schreef xenobinol het volgende:
Gewoon grond onteigenen van de vastgoedspeculanten en er mooie huisjes op gaan laten bouwen door deze leerlingen. Probleem opgelost.
Hoezo leegstand, we dwingen bedrijven en mensen om daar te gaan wonen en werkenquote:Op maandag 8 november 2010 16:39 schreef petertje2 het volgende:
En wie financiert er huizen voor de leegstand?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |