Het beste is om het aan te kaarten bij een van de politieke fracties. Die kunnen eventueel een motie indienen in de gemeenteraad. Het meest verstandig is om een kleine actiegroep in het leven te roepen die pleit voor meer winkelzondagen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:06 schreef MouzurX het volgende:
In tilburg zijn de winkels alleen op de laatste zondag in de maand open.
Wat zou ik als gewone inwoner kunnen doen om deze elke zondag open te krijgen?
(voornamelijk supermarkten) Iedereen die ik erover spreek denkt er hetzelfde over.
Ik woon ook in Deventer. Wel een andere wijk denk ik danquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:15 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Hier in Deventer zijn er ook een aantal supermarkten open op zondag van 16.00 tot 20.00, dat is lang genoeg lijkt me.
Het idee dat de winkels op zondag gesloten zijn heeft tegenwoordig niks met religie te maken trouwens. Kleine middenstanders willen ook wel eens weekend houden. Als alle winkels op zondag zomaar open mochten dan zou de kleine zelfstandige uit het straatbeeld verdwijnen omdat de grote winkelketens makkelijker personeel kunnen inhuren op zondag.
De AH XL open hier in Tilburg mag best wat mij betreft.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:15 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Hier in Deventer zijn er ook een aantal supermarkten open op zondag van 16.00 tot 20.00, dat is lang genoeg lijkt me.
Het idee dat de winkels op zondag gesloten zijn heeft tegenwoordig niks met religie te maken trouwens. Kleine middenstanders willen ook wel eens weekend houden. Als alle winkels op zondag zomaar open mochten dan zou de kleine zelfstandige uit het straatbeeld verdwijnen omdat de grote winkelketens makkelijker personeel kunnen inhuren op zondag.
Valt toch niet te stoppen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:15 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Dat dus. Supermarkten open van 11 tot 19 en de supermarkt er naast van 16 tot 21quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:42 schreef Tem het volgende:
Hier is alles open hoor, ideaal! Niet meer van deze tijd dat ze dicht zijn.
Mijn vriend komt oorspronkelijk uit Vianen (Ut) en daar kon hij op zondag geen geld halen bij de pinautomaat, omdat de bankdirecteur gelovig was...quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:27 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hier in Gouda is ook vrijwel alles dicht, want gristenen.
quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:49 schreef Sosha het volgende:
[..]
Mijn vriend komt oorspronkelijk uit Vianen (Ut) en daar kon hij op zondag geen geld halen bij de pinautomaat, omdat de bankdirecteur gelovig was...
Dat de meeste religies vanouds het heffen van rente verboden, daar hoor je zo'n bankdirecteur dan weer nooit overquote:Op zaterdag 6 november 2010 16:49 schreef Sosha het volgende:
Mijn vriend komt oorspronkelijk uit Vianen (Ut) en daar kon hij op zondag geen geld halen bij de pinautomaat, omdat de bankdirecteur gelovig was...
Iets verzinnen waardoor er toeristen naar Tilburg komen. Krachtens de Winkeltijdenwet mogen winkels namelijk maximaal 12 zon- en feestdagen per jaar open zijn, tenzij ze in een toeristische plaats gevestigd zijn.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:06 schreef MouzurX het volgende:
In tilburg zijn de winkels alleen op de laatste zondag in de maand open.
Wat zou ik als gewone inwoner kunnen doen om deze elke zondag open te krijgen?
Dat heeft dus geen enkele zin aangezien het om landelijke wetgeving gaat. Grotere lobbyclubs zoals het Platform Detailhandel ageren al tegen beperking van koopzondagen, je kleine actiegroepje zal weinig gewicht in de schaal leggen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het beste is om het aan te kaarten bij een van de politieke fracties. Die kunnen eventueel een motie indienen in de gemeenteraad. Het meest verstandig is om een kleine actiegroep in het leven te roepen die pleit voor meer winkelzondagen.
Een paar uur kan al schelen, in veel plaatsen (die niet per se toeristisch zijn) is dat al het geval. Daar kan hij zich best hard voor gaan maken.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Iets verzinnen waardoor er toeristen naar Tilburg komen. Krachtens de Winkeltijdenwet mogen winkels namelijk maximaal 12 zon- en feestdagen per jaar open zijn, tenzij ze in een toeristische plaats gevestigd zijn.
Waarom zou je het eigenlijk willen? Je hebt, gezien het feit dat je zit te Fok!ken, nu blijkbaar vrij. Waarom ga je nu niet even naar de winkel in plaats van morgen?
Hoe zit dat dan met Deventer bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:33 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
De toerismebepaling wordt binnenkort aangescherpt. Dan moeten gemeenten bewijzen dat ze beschikken over "substantieel en autonoom" toerisme om meer dan 12 koopzondagen te kunnen instellen. Autonoom wil zeggen dat de toeristische aantrekkingskracht niet veroorzaakt moet worden door de koopzondag zelf.
Gezien het imago van Tilburg ziet het er dan slecht uit voor de wens van TS.
Hij heeft het over de toekomst (toekomstige wetgeving).quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:34 schreef Sosha het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met Deventer bijvoorbeeld?Zo'n beetje alle supermarkten zijn hier op zondag minstens drie uur open.
Er mogen ook maar een aantal echt open zijn. De rest gaan gewoon open omdat de boete toch niet opweegt tegen de te behalen winst.quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:34 schreef Sosha het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met Deventer bijvoorbeeld?Zo'n beetje alle supermarkten zijn hier op zondag minstens drie uur open.
quote:Op zaterdag 6 november 2010 17:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Iets verzinnen waardoor er toeristen naar Tilburg komen. Krachtens de Winkeltijdenwet mogen winkels namelijk maximaal 12 zon- en feestdagen per jaar open zijn, tenzij ze in een toeristische plaats gevestigd zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |