abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88403257
In tilburg zijn de winkels alleen op de laatste zondag in de maand open.

Wat zou ik als gewone inwoner kunnen doen om deze elke zondag open te krijgen?
(voornamelijk supermarkten) Iedereen die ik erover spreek denkt er hetzelfde over.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_88403293
De supermarkten hier in 't winkelcentrum zijn allebei elke zondag drie uur lang open, van 16.00 tot 19.00, en dat vind ik net lang genoeg om nog even te kopen wat ik nodig heb. Inderdaad echt een plus!
pi_88403403
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 16:06 schreef MouzurX het volgende:

(voornamelijk supermarkten) Iedereen die ik erover spreek denkt er hetzelfde over.
Het beste is om het aan te kaarten bij een van de politieke fracties. Die kunnen eventueel een motie indienen in de gemeenteraad. Het meest verstandig is om een kleine actiegroep in het leven te roepen die pleit voor meer winkelzondagen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_88403497
Hm er is al iets aangekaart 2 maanden terug:

http://www.brabantsdagbla(...)n-op-zondag-open.ece
pi_88403498
Hier in Deventer zijn er ook een aantal supermarkten open op zondag van 16.00 tot 20.00, dat is lang genoeg lijkt me.
Het idee dat de winkels op zondag gesloten zijn heeft tegenwoordig niks met religie te maken trouwens. Kleine middenstanders willen ook wel eens weekend houden. Als alle winkels op zondag zomaar open mochten dan zou de kleine zelfstandige uit het straatbeeld verdwijnen omdat de grote winkelketens makkelijker personeel kunnen inhuren op zondag.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_88403513
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:15 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Hier in Deventer zijn er ook een aantal supermarkten open op zondag van 16.00 tot 20.00, dat is lang genoeg lijkt me.
Het idee dat de winkels op zondag gesloten zijn heeft tegenwoordig niks met religie te maken trouwens. Kleine middenstanders willen ook wel eens weekend houden. Als alle winkels op zondag zomaar open mochten dan zou de kleine zelfstandige uit het straatbeeld verdwijnen omdat de grote winkelketens makkelijker personeel kunnen inhuren op zondag.
Ik woon ook in Deventer. Wel een andere wijk denk ik dan :9
pi_88403557
quote:
De AH XL open hier in Tilburg mag best wat mij betreft.

Die "kleinere middenstanders" gaan dan echt niet failliet; en als ze dat wel gaan dan zijn ze toch al niet goed bezig.
pi_88403634
quote:
Valt toch niet te stoppen.
Net als 24/7 shops.

Alle grote steden op de wereld hebben 24/7 shops... zijn dan genoeg mensen die 's avonds werken en leven zoals politie/doktoren/brandweer/bewaking/kantoren/chauffeurs/taxi's/clubs enz...
pi_88403811
Hier in Gouda is ook vrijwel alles dicht :{, want gristenen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_88404211
Hier is alles open hoor, ideaal! Niet meer van deze tijd dat ze dicht zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 6 november 2010 @ 16:44:34 #11
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_88404257
Op je knieeen smeken dat de ondernemers een klein beetje vrijheid terug mogen van hun heersers.
Carpe Libertatem
pi_88404399
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:42 schreef Tem het volgende:
Hier is alles open hoor, ideaal! Niet meer van deze tijd dat ze dicht zijn.
Dat dus. Supermarkten open van 11 tot 19 en de supermarkt er naast van 16 tot 21 :Y
pi_88404412
quote:
8s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:27 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hier in Gouda is ook vrijwel alles dicht :{, want gristenen.
Mijn vriend komt oorspronkelijk uit Vianen (Ut) en daar kon hij op zondag geen geld halen bij de pinautomaat, omdat de bankdirecteur gelovig was...
pi_88404465
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 16:49 schreef Sosha het volgende:

[..]

Mijn vriend komt oorspronkelijk uit Vianen (Ut) en daar kon hij op zondag geen geld halen bij de pinautomaat, omdat de bankdirecteur gelovig was...
:{
pi_88404546
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 16:49 schreef Sosha het volgende:
Dat de meeste religies vanouds het heffen van rente verboden, daar hoor je zo'n bankdirecteur dan weer nooit over ;)
pi_88404577
Inderdaad :9

Het ging trouwens om de Rabobank, andere pinautomaten weet ik niet.
pi_88404822
Kan een bankdirecteur dat op lokaal niveau beslissen? Beetje vreemd.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_88404975
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 16:06 schreef MouzurX het volgende:

Iets verzinnen waardoor er toeristen naar Tilburg komen. Krachtens de Winkeltijdenwet mogen winkels namelijk maximaal 12 zon- en feestdagen per jaar open zijn, tenzij ze in een toeristische plaats gevestigd zijn.

Waarom zou je het eigenlijk willen? Je hebt, gezien het feit dat je zit te Fok!ken, nu blijkbaar vrij. Waarom ga je nu niet even naar de winkel in plaats van morgen?
pi_88405149
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 16:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het beste is om het aan te kaarten bij een van de politieke fracties. Die kunnen eventueel een motie indienen in de gemeenteraad. Het meest verstandig is om een kleine actiegroep in het leven te roepen die pleit voor meer winkelzondagen.
Dat heeft dus geen enkele zin aangezien het om landelijke wetgeving gaat. Grotere lobbyclubs zoals het Platform Detailhandel ageren al tegen beperking van koopzondagen, je kleine actiegroepje zal weinig gewicht in de schaal leggen.
pi_88405277
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Iets verzinnen waardoor er toeristen naar Tilburg komen. Krachtens de Winkeltijdenwet mogen winkels namelijk maximaal 12 zon- en feestdagen per jaar open zijn, tenzij ze in een toeristische plaats gevestigd zijn.

Waarom zou je het eigenlijk willen? Je hebt, gezien het feit dat je zit te Fok!ken, nu blijkbaar vrij. Waarom ga je nu niet even naar de winkel in plaats van morgen?
Een paar uur kan al schelen, in veel plaatsen (die niet per se toeristisch zijn) is dat al het geval. Daar kan hij zich best hard voor gaan maken.
pi_88405968
De toerismebepaling wordt binnenkort aangescherpt. Dan moeten gemeenten bewijzen dat ze beschikken over "substantieel en autonoom" toerisme om meer dan 12 koopzondagen te kunnen instellen. Autonoom wil zeggen dat de toeristische aantrekkingskracht niet veroorzaakt moet worden door de koopzondag zelf.

Gezien het imago van Tilburg ziet het er dan slecht uit voor de wens van TS.
pi_88405999
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:33 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
De toerismebepaling wordt binnenkort aangescherpt. Dan moeten gemeenten bewijzen dat ze beschikken over "substantieel en autonoom" toerisme om meer dan 12 koopzondagen te kunnen instellen. Autonoom wil zeggen dat de toeristische aantrekkingskracht niet veroorzaakt moet worden door de koopzondag zelf.

Gezien het imago van Tilburg ziet het er dan slecht uit voor de wens van TS.
Hoe zit dat dan met Deventer bijvoorbeeld? :? Zo'n beetje alle supermarkten zijn hier op zondag minstens drie uur open.
  zaterdag 6 november 2010 @ 17:36:02 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88406061
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:34 schreef Sosha het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan met Deventer bijvoorbeeld? :? Zo'n beetje alle supermarkten zijn hier op zondag minstens drie uur open.
Hij heeft het over de toekomst (toekomstige wetgeving).

Dus als het verhaal van LinkseBoomknuffelaar klopt, dan zou dat kunnen veranderen in Deventer tenzij Deventer substantieel en autonoom voldoende toeristen kan trekken...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_88406119
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 17:34 schreef Sosha het volgende:

[..]

Er mogen ook maar een aantal echt open zijn. De rest gaan gewoon open omdat de boete toch niet opweegt tegen de te behalen winst.
pi_88406157
Dit ging toch niet over de toekomst?
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 17:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')