abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88421740
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 15:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niet alle aanhangers van een partij steunen die partij ook geldelijk. En bovendien ligt het er maar aan hoe het bekend wordt gemaakt. Je zou de uitsplitsing ook zo kunnen doen:
1. particuliere "kleine" giften (tot bijv. ¤ 10.000,-): anoniem, totaalbedrag
2. particuliere "grote" giften (vanaf ¤ 10.000,-): bij naam + vermelding bedrag
3. giften van organisaties, lobbyclubs etc.: bij naam + vermelding bedrag

Dan heeft de "gewone" aanhanger van welke partij dan ook echt niets te vrezen hoor..
dit is je oplossing :')

vanaf 10.000 euro met je naam op een lijst :')
lekkere targetlist krijg je dan.
dan mogen de top10 van die particulieren wel oppassen :')

en grote giften van organisaties en lobbyclubs.
dan target je toch ff een paar mensen van de raad van bestuur :')

nee een goede oplossing is dit zo'n targetlist, hoe makkelijk wil je het terroristen maken 8)7
  zondag 7 november 2010 @ 01:24:02 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88422299
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 01:05 schreef karinaatje1 het volgende:

[..]

dit is je oplossing :')

vanaf 10.000 euro met je naam op een lijst :')
lekkere targetlist krijg je dan.
dan mogen de top10 van die particulieren wel oppassen :')

en grote giften van organisaties en lobbyclubs.
dan target je toch ff een paar mensen van de raad van bestuur :')

nee een goede oplossing is dit zo'n targetlist, hoe makkelijk wil je het terroristen maken 8)7
Doe niet zo dramatisch....
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_88422998
quote:
Op zondag 7 november 2010 01:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Doe niet zo dramatisch....
denk eens na ...

een politieke partij kan moeilijk succesvol zijn zonder geld.
wanneer de donateurs bekend worden dan hoef je als terrorist alleen een paar donateurs gruwelijk te vermoorden zodat de rest ontzettend veel angst krijgt.
dan haakt vanzelf al het merendeel af.

maar goed, schijnbaar waren fortuyn en van gogh nog niet duidelijk genoeg voor je?
  zondag 7 november 2010 @ 09:25:16 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88425236
Toch hgrappig hoe sommigen het hier wel best vinden als allerlei schimmige figuren uit het buitenland ongezien de politiek hier kunnen beinvloeden met geld
pi_88425291
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 09:25 schreef Hexagon het volgende:
Toch grappig hoe sommigen het hier wel best vinden als allerlei schimmige figuren uit het buitenland ongezien de politiek hier kunnen beinvloeden met geld
Dit dus 8)7
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
  zondag 7 november 2010 @ 10:11:01 #281
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_88425688
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 01:57 schreef karinaatje1 het volgende:

[..]

denk eens na ...

een politieke partij kan moeilijk succesvol zijn zonder geld.
wanneer de donateurs bekend worden dan hoef je als terrorist alleen een paar donateurs gruwelijk te vermoorden zodat de rest ontzettend veel angst krijgt.
dan haakt vanzelf al het merendeel af.

maar goed, schijnbaar waren fortuyn en van gogh nog niet duidelijk genoeg voor je?
Angstzaaierij, iets waar de huidige politiek goed in is om hun eigen straatje schoon te vegen en te houden.
Kom op zeg, wat een flauwekul, kijk eens wat de politiek heeft geflikt met de mexicaanse griep, de terreurdreiging. Allemaal mensen schrik en paniek aanjagen. En mensen zoals jij trappen er met beide voeten in en je zakt weg tot je nek.
pi_88426882
Goed plan van D66 _O_
pi_88427122
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 23:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Zie het zoals ik het zie: PVV is tegen de islam. Donateurs geven geld aan de PVV omdat ze het met de PVV eens zijn. Dus je kan (en dat kan een simpele ziel nog beter) wel de link erbij bedenken dat donateurs aan de PVV ook tegen de islam zijn. Personen die ook tegen de islam waren, Pim en Theo, die zijn vermoord. Wilders krijgt ik weet niet hoeveel doodsbedreigingen.
Het klinkt niet onrealistisch. Je kan het ontkennen maar het is zo.
De gedachtesprong geld doneren -> vermoord worden is wel degelijk onrealistisch. Het is jammer dat je dat zelf niet ziet. Fortuyn en Van Gogh waren geen donateurs maar publieke figuren die actief provoceerden. Daarvan kan ik me voorstellen dat het geweld uitlokt. Niet van een paar getallen op een bankafschrift.
pi_88428838
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 09:25 schreef Hexagon het volgende:
Toch hgrappig hoe sommigen het hier wel best vinden als allerlei schimmige figuren uit het buitenland ongezien de politiek hier kunnen beinvloeden met geld
Toch grappig om te zien dat sommigen hier het stemgeheim willen verbreken omdat ze bang zijn dat iemand uit het buitenland geld doneert.

Want hoe je het ook went of keert. Dat verbreek je. Niemand doneert op een partij waar hij/zij niet achter staat, en dus niet op zal stemmen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_88429156
quote:
Op zondag 7 november 2010 12:25 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Toch grappig om te zien dat sommigen hier het stemgeheim willen verbreken omdat ze bang zijn dat iemand uit het buitenland geld doneert.

Want hoe je het ook went of keert. Dat verbreek je. Niemand doneert op een partij waar hij/zij niet achter staat, en dus niet op zal stemmen.
Het is eerder zo dat je, in een samenleving waarin perfecte openheid van zaken heerst, zelf je stemgeheim breekt door geld te schenken aan een politieke partij. Als je John de Mol heet en je wilt niet dat iedereen weet dat je achter Rita Verdonk staat, dan moet je geen geld aan haar doneren.
pi_88430394
Ja en dat slaat nergens op.

Dan kan je ook het hele stemgeheim opheffen en zeggen: "Als je John de Mol heet en je niet wilt dat iedereen weet dat je achter Rita Verdonk staat, dan moet je niet op haar stemmen"

De hele essentie van het stemgeheim is juist dat je politieke voorkeur voor jezelf blijft.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_88430517
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet.
Ik ben vóór transparantie, maar tegen verbieden (tenzij in echt heel erg uitzonderlijke en extreme gevallen)..
Wat is dan het voordeel van die transparantie? Dat de linksen weer de PVV kunnen zwartmaken?
Kom op, het ligt er een beetje te dik op. :')
  zondag 7 november 2010 @ 13:32:11 #288
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_88430826
Dezelfde mensen die hier tegen dit voorstel zijn staan vooraan om te roepen dat een moskee niet gefinancierd mag worden vanuit Saoedi-Arabië _O- en dat een dubbel paspoort iets zegt over je loyaliteit :'). Je gaat me toch niet vertellen dat iemand waar je AFHANKELIJK van bent voor geld minder over je te zeggen heeft dan een land waar je een paspoort van hebt?

Waarom zou je niets willen weten over de donateurs van de partij waar je op wil stemmen? Vooral als ze uit het buitenland komen. Bij de PVV niet, maar bij een moskee wel...

The Hypocrisy is strong with this one...

[ Bericht 0% gewijzigd door Premium_Quality op 07-11-2010 13:37:33 ]
pi_88430949
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 19:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dit dus. Als een partij met dubieuze financiers te maken hebben is het gewoon belangrijk om dat te weten. Die jankende rechtsers allemaal over dat het schadelijk zou zijn voor de PVV :')
Dat betekend eigenlijk dat ze er al vanuit gaan dat die dubieuze financiers er zijn.
Zijn die er namelijk niet dan zal het de pvv eerder helpen als schaden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_88431101
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 19:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En om homo te zijn. Maar als je homo of moslim bent dan kom je niet op een lijst. Als je doneert aan de PVV wel als het aan D66 ligt. Dat is gewoon een uitnodiging om ze aan te pakken, die rechtse rakkers.
Ik ben bv wel benieuwd of het cda veel geld ontvangt vanuit de landbouw/bioindustrie, waarom gaat dit alleen over de pvv als alle het openbaar moeten maken?
Krijgt de partij van de dieren geen geld van het dierbevrijdingsfront bv, of groen links van een extreem milieuclubje?
Het zijn maar wat vage voorbeelden die je niet te letterlijk moet nemen, maar het is goed om te zien waar de banden liggen, dat geeft inzicht in de partij over het waarom, wat ze drijft en maakt mijn keuze meer overwogen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_88431306
quote:
Op zondag 7 november 2010 13:21 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Wat is dan het voordeel van die transparantie? Dat de linksen weer de PVV kunnen zwartmaken?

Geweldig, je gaat er al vanuit dat er iets zwart te maken valt dus. :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_88431430
quote:
10s.gif Op zondag 7 november 2010 13:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Geweldig, je gaat er al vanuit dat er iets zwart te maken valt dus. :')
Neuh. Maar afgelopen tijd was het al het geval zonder transparantie.
De PVV basher hebben de kunst om alles aan te grijpen. Mag je trots op zijn. Zelfs met smilie.
pi_88431475
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:32 schreef Premium_Quality het volgende:
Dezelfde mensen die hier tegen dit voorstel zijn staan vooraan om te roepen dat een moskee niet gefinancierd mag worden vanuit Saoedi-Arabië _O- en dat een dubbel paspoort iets zegt over je loyaliteit :'). Je gaat me toch niet vertellen dat iemand waar je AFHANKELIJK van bent voor geld minder over je te zeggen heeft dan een land waar je een paspoort van hebt?

Waarom zou je niets willen weten over de donateurs van de partij waar je op wil stemmen? Vooral als ze uit het buitenland komen. Bij de PVV niet, maar bij een moskee wel...

The Hypocrisy is strong with this one...
Je zit simpelweg met het stemgeheim. Dat vind ik persoonlijk erg gevaarlijk om die op te zeggen. Dat is er niet zonder reden.
Doodsbedreigingen opzij gezet. Het zou kunnen betekenen dat jij ergens niet kan werken omdat de eigenaar in kwestie erg anti-pvv/sp/d66/groenlinks/whatever is. Dat vind ik een slechte zaak. Achter welke partij jij staat, wie jij steunt, is aan jou alleen.

Ik ben ook niet voor de bouw van meer kerken/moskeeën e.d. Maar als er een bouwvergunning is, maakt de financiering mij niets uit (tenzij het illegaal verkregen is natuurlijk)
  zondag 7 november 2010 @ 14:06:54 #294
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_88431862
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:53 schreef Trommeldaris het volgende:

Je zit simpelweg met het stemgeheim. Dat vind ik persoonlijk erg gevaarlijk om die op te zeggen. Dat is er niet zonder reden.
Doodsbedreigingen opzij gezet. Het zou kunnen betekenen dat jij ergens niet kan werken omdat de eigenaar in kwestie erg anti-pvv/sp/d66/groenlinks/whatever is. Dat vind ik een slechte zaak. Achter welke partij jij staat, wie jij steunt, is aan jou alleen.

Ik ben ook niet voor de bouw van meer kerken/moskeeën e.d. Maar als er een bouwvergunning is, maakt de financiering mij niets uit (tenzij het illegaal verkregen is natuurlijk)
Het is zielig dat sommige mensen vijandig reageren tegen iemand die op de PVV heeft gestemd. Daarom mogen kleine bedragen wat mij betreft anoniem blijven. Ik denk wel dat de doodsbedreigingen waar anderen het over hebben compleet overtrokken zijn.

Bij grote bedragen en dan vooral van bedrijven, belangenorganisaties en buitenlandse regeringen en partijen is het een goed idee om openheid van zaken te geven om belangenverstrengeling en corruptie tegen te houden. Ook bij religieuze organisaties, stichtingen en goede doelen.

Bij de PVV zou ik graag willen zien wat voor steun Wilders uit Israël ontvangt. Sommige leden van de PVV-fractie hebben banden met Likud. De PVV heeft als officieel standpunt dat Israël heel Palestina vol bouwt, alle Palestijnen naar Jordanië gooit en dat land maar "Palestina" noemt :').
  zondag 7 november 2010 @ 14:11:33 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88431995
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 13:53 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Iemand die weet hoe en of de bekendmaking van (grote) donateurs van politieke partijen in de ons omringende landen danwel rest van de EU geregeld is???

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 07-11-2010 14:26:10 ]
  zondag 7 november 2010 @ 14:12:34 #296
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88432020
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:06 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Het is zielig dat sommige mensen vijandig reageren tegen iemand die op de PVV heeft gestemd. Daarom mogen kleine bedragen wat mij betreft anoniem blijven. Ik denk wel dat de doodsbedreigingen waar anderen het over hebben compleet overtrokken zijn.

Bij grote bedragen en dan vooral van bedrijven, belangenorganisaties en buitenlandse regeringen en partijen is het een goed idee om openheid van zaken te geven om belangenverstrengeling en corruptie tegen te houden. Ook bij religieuze organisaties, stichtingen en goede doelen.

Bij de PVV zou ik graag willen zien wat voor steun Wilders uit Israël ontvangt. Sommige leden van de PVV-fractie hebben banden met Likud. De PVV heeft als officieel standpunt dat Israël heel Palestina vol bouwt, alle Palestijnen naar Jordanië gooit en dat land maar "Palestina" noemt :').
Ik ben anders ook wel erg benieuwd naar de inkomensbronnen van alle andere partijen... :Y
  zondag 7 november 2010 @ 14:20:18 #297
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_88432257
Ook grappig dat PVV' ers zich hier zo aangesproken voelen. Blijkbaar zit er een luchtje aan de financiers van hun partij.
pi_88432381
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:20 schreef Hexagon het volgende:
Ook grappig dat PVV' ers zich hier zo aangesproken voelen. Blijkbaar zit er een luchtje aan de financiers van hun partij.
Ik ben geen PVVer hoor? Ik vind het gewoon bizar dat zoveel mensen zo weinig waarde hechten aan stemgeheim.
  zondag 7 november 2010 @ 14:25:56 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88432451
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:24 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Ik ben geen PVVer hoor? Ik vind het gewoon bizar dat zoveel mensen zo weinig waarde hechten aan stemgeheim.
Het heeft helemaal niets met stemgeheim te maken, aangezien het natuurlijk niet gaat om de kleine donateurs, maar de grote. En dan met name (al dan niet buitenlandse) ondernemingen, belangenorganisaties, lobbyclubs e.d. En organisaties stemmen niet.
pi_88432664
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het heeft helemaal niets met stemgeheim te maken, aangezien het natuurlijk niet gaat om de kleine donateurs, maar de grote. En dan met name (al dan niet buitenlandse) ondernemingen, belangenorganisaties, lobbyclubs e.d. En organisaties stemmen niet.
De mensen in macht bij organisaties wel. En grote donateurs kunnen ook gewoon individuelen zijn.

Daarnaast is het een vreemde situatie. Veel geld zorgt in Nederland namelijk niet voor een overwinning. Dus ik weet niet waarom je het zo perse zou willen weten. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')