Thanks. De foto's op google zeggen waarschijnlijk ook wel genoeg.quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:16 schreef Xlarge het volgende:
Godtje, ik ben er zelf nooit geweest, dus ik kan wellicht niet helemaal goed oordelen, maar het klopt ongeveer wel.
Er zijn zoveel leukere badplaatsen/eilanden in Thailand te bezoeken.
Pattaya schijnt echt een Llorett de Mar in Thailand te zijn, met een hoop hoeren.
Wat wil je weten?quote:Op dinsdag 16 november 2010 08:13 schreef Godtje het volgende:
Weet iemand hoe Pattaya is?
Als ik zo een beetje google denk ik benidorm/cherso in Thailand en dan ook nog eens met heel veel hoeren. Is het echt een hoerenstad waar niks te doen is?
Op zo een ordinair gat zit ik denk ik niet te wachten.
Of het zo 'ordinair' is als het er uit ziet als ik heel even google. Als het om de hoeren en om de stripbars gaat denk ik dat ik niet ga.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:24 schreef JL... het volgende:
[..]
Wat wil je weten?
Ik heb een jaar in Jomtien (onder Pattaya) gewoond...
Het is een hell hole.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:39 schreef Godtje het volgende:
Of het zo 'ordinair' is als het er uit ziet als ik heel even google. Als het om de hoeren en om de stripbars gaat denk ik dat ik niet ga.
Daar heb ik wat aan. Thanks!quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:14 schreef APK het volgende:
[..]
Het is een hell hole.
Naast alle bardames word je ook steeds lastig gevallen door kleermakers die om de 10 meter denken dat je bij hun wel een pak wil kopen terwijl je 10 meter eerder nog geirriteerd een andere afwimpelde.
Strand is smerig en overal lawaai.
Jomtien is iets beter, maar wmb zijn er veel leukere plaatsen om naar toe te gaan
Het is uiteraard heel erg aanwezig, en vermijden kun je het niet. Ordinair is niet het goede woord denk ik, maar als het je ding niet is, dan kun je er beter wegblijven. De stad is verder erg verwesterd, met veel westerlingen, maar ook veel mensen uit andere delen van Azië en het Midden Oosten. Dat zorgt ook voor de nodige drukte en veel bebouwing her en der.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:39 schreef Godtje het volgende:
[..]
Of het zo 'ordinair' is als het er uit ziet als ik heel even google. Als het om de hoeren en om de stripbars gaat denk ik dat ik niet ga.
Met wat voor intentie ben jij toendertijd dan afgereisd? Vanalles over gelezen en je wilde het eens met je eigen ogen checken?quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:14 schreef APK het volgende:
[..]
Het is een hell hole.
Naast alle bardames word je ook steeds lastig gevallen door kleermakers die om de 10 meter denken dat je bij hun wel een pak wil kopen terwijl je 10 meter eerder nog geirriteerd een andere afwimpelde.
Strand is smerig en overal lawaai.
Jomtien is iets beter, maar wmb zijn er veel leukere plaatsen om naar toe te gaan
Werkquote:Op dinsdag 16 november 2010 14:31 schreef JL... het volgende:
Met wat voor intentie ben jij toendertijd dan afgereisd? Vanalles over gelezen en je wilde het eens met je eigen ogen checken?
En Russen..... heeel veeeel Russenquote:Op dinsdag 16 november 2010 14:22 schreef JL... het volgende:
De stad is verder erg verwesterd, met veel westerlingen, maar ook veel mensen uit andere delen van Azië en het Midden Oosten.
Prostitutie is bij wet toch verboden in Thailand?quote:Op woensdag 17 november 2010 07:59 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
En Russen..... heeel veeeel Russen![]()
Ik kan het alleen maar eens zijn met je 'schrap'. Er zijn best een paar dingen te doen in Pataya, die wel leuk zijn, maar er zijn heeeeel veeeeeeel leukere plaatsen in Thailand. Als je niet van prostituees houdt, natuurlijk
Te hard rijden is ook verbodenquote:Op woensdag 17 november 2010 09:16 schreef JL... het volgende:
[..]
Prostitutie is bij wet toch verboden in Thailand?
bronquote:Thai Health: 3 Thai drinkers die every hour
BANGKOK, 15 November 2010 (NNT) -The Thai Health Promotion Foundation (Thai Health) has revealed a frightening figure, stating that drinking kills 26,000 people, an average of three per hour, each year.
The report said deaths in alcohol-related road accidents accounted for one-third of all casualties. It also stated that the number of teenagers, aged 15-19, who took to drinking had been rising at an alarming rate. Around 2.5 million people around the world die from drinking every year.
5 million Thais, aged 15-59 years old, drink regularly. Of the number, 3 million have become alcoholics; only two percent of the 3 million have sought treatment.
The Center for Alcohol Studies stated that Thailand imported 6.8-billion-baht's worth of alcoholic drinks each year; 80 percent of which were from Europe. The Center was worried that if the Thai-EU free trade negotiation, scheduled for next year, did not set a limit on the import of spirits; more people would become addicted to alcohol. It added that, as preventive policies against alcohol would be in conflict with the FTA, it would be even more difficult to control alcohol consumption.
A seminar, Alcohol in the Globalized World, will be held at Rama Garden Hotel on November 22-23. Prime Minister Abhisit Vejjajiva will give an opening speech on "The Reform of Alcohol Policies, The Reform of Thailand's Future" at the event.
Volgens hub, die een boel in Rusland heeft gewerkt, is wat hier komt uhm.... hoe zeg je dat netjes..... niet de creme-de-la-creme. De KLM kwam nog wel eens tegelijk met een Russische kist aan, en dat was steevast ellende: ze hebben voordringen nou eenmaal tot kunst verheven, zijn er echt heel goed in. Je begint in een rij met twee Russen voor, en echt, voor je het weet staan er 20.quote:Op woensdag 17 november 2010 08:42 schreef Flammie het volgende:
Volgens mij zit de russische mafia daar ook ofzo? Anyway, over russen in thailand.. ik merk zo links en rechts dat het echt een stel onbeleefde lui zijn of ligt dat aan mij ? o0
Ik ben er 1.5 week geleden nog geweest voor mijn vakantie (nu weer terug in chiang mai). Er waren 2 russen daar terwijl ik op mijn eten zat te wachten en ik dacht echt van..quote:Op woensdag 17 november 2010 10:30 schreef Koos_Samet het volgende:
Het 1e strand (Saikaew Beach) op Ko Samet zit inmiddels ook vol met Russen. De van fake boobies voorziene geblondeerde dames in strings zijn wel leuk om naar te kijken, jammer dat er altijd zo'n aardappelkop met Speedo en gouden ketting naast zit.
Als er weer eens een idioot op een quad over het strand rijdt dan weet je het wel.
Gelukkig verlaten ze "hun" strand zelden...op naastgelegen Hin Kok en Pai heb je er totaal geen last van...en gelukkig laten ze zich 's nachts ook niet zien bij Naga Bar, Tok's of Silversand Bar.
Silversand Bar (ooit de populairste strandtent) is de afgelopen jaren trouwens enorm gay geworden...half gay Bangkok komt daar dansen in het weekend...niks mis mee, maar ik heb er niet zoveel mee...wel een leuke tip mocht je homo zijn...
Nog 8 dagen en dan zit ik er weer !
ja maar dat is niet het ergste het gaat om rijden als je gedronken hebtquote:
haha dat doen wij altijd mijn moeder is thai maar als je alleen met nederlands pass daar heen loopt gewoon netjes in het thais groet maken ze daar geen probleem van.quote:Op woensdag 17 november 2010 19:01 schreef ozzietukker het volgende:
Het voordeel van Russen wel is dat ze net als Israelies graag samenklieken en niet zozeer inmengen met andere toeristen en dus vooral gegroepeerd aangetroffen worden op plekken.
Die plekken moet je dus vermijden, want opzich zijn groepen mensen over het algemeen 'vervelend' omdat ze zich gedragen zoals ze gewend zijn zoals het thuisland. Dat geldt natuurlijk ook voor groepen Nederlanders in Spanje.
Ikzelf heb er overigens niet echt last van, ik kom de Russen zelden tegen, eigenlijk alleen bij vertrek, en ik weet dat als er een vlucht met Russen vertrekt dat ik niet door die paspoortcontorle moet gaan het dichtst bij die incheckbalie, want je wordt inderdaad voorbij gelopen waar je bij staat, dat valt gewoon niet tegen te houden.
Wel een voordeel bij het laatste vertrek mocht ik direct naar de Thaise paspoortcontrole zonder in de lange rij te hoeven plaatsvinden. (Dat is ook nieuw, de 'slang' als rij bij de vertrekpaspoortcontrole).
quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:38 schreef jeloen het volgende:
ja maar dat is niet het ergste het gaat om rijden als je gedronken hebt
Ik dacht dat ze daar nogal streng op waren, maar zeker weten doe ik het niet. Ik zou zeggen, laat die fles maar gewoon thuisquote:Op zaterdag 20 november 2010 08:01 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Overigens, maar dat is een tikkie offtopic, ben je in de VS strafbaar bezig als je een open fles drank in je auto hebt, zelfs als je daar zelf, als bestuurder, niet van drinkt.
Ik ben geen backpacker, maar het viel me wel op dat er al heel veel is volgeboekt op het moment. Meer dan ik me kan herinneren van eerdere kerstperiodes.quote:Op woensdag 24 november 2010 07:49 schreef Tourniquet het volgende:
Wat ik heb begrepen is december al wel hoogseizoen maar nog net geen piekseizoen. Is het verstandig om accommodatie alvast via booking.com vast te leggen? Ik wil graag een privekamer maar verder maakt het me niet zo veel uit dus hostels zijn ook prima. Wat ik wel wil voorkomen is dat ik op een dorm met 16 man kom te liggen, of juist de hoofdprijs moet betalen voor een luxe hotelkamer. Richtbedrag wat ik wil uitgeven is zo'n ¤20 voor een overnachting. Zijn de walk-in prijzen in het algemeen hoger dan dat je via een boekingssite boekt? Is het makkelijk afdingen op de walk-in prijs?
Mocht ik niet van te voren boeken, zijn er dan een soort VVV bureautjes die je daarmee helpen of is het echt een kwestie van rond gaan lopen en hopen dat je iets tegenkomt? Daar wil ik ook niet al te veel tijd aan gaan besteden natuurlijk.Dus al met al hoop ik dat iemand ervaring heeft met het op de bonnefooi regelen van onderdak in december en deze ervaring ook wil delen.
sowiso als je de taal niet goed kent thuis boekenquote:Op woensdag 24 november 2010 07:49 schreef Tourniquet het volgende:
Gisteren heb ik in een soort spontane actie een ticket gekocht naar Thailand.Ik had nog wat verlofdagen over dus over 1,5 week vertrek ik al (ik ga alleen) en blijf dan tot net na de kerst (waarvan de laatste 4 dagen in Hong Kong). Ik wil vooral chillen in het Zuidelijke gedeelte en een paar eilanden bezoeken, op m'n lijstje staan nu Koh Phi Phi en Koh Chang. Ik ga dan wel met een backpack, maar heb geen ervaring in echt backpacken en al helemaal niet in Azië, dus ik hoop hier wat tips te vinden!
Wat ik heb begrepen is december al wel hoogseizoen maar nog net geen piekseizoen. Is het verstandig om accommodatie alvast via booking.com vast te leggen? Ik wil graag een privekamer maar verder maakt het me niet zo veel uit dus hostels zijn ook prima. Wat ik wel wil voorkomen is dat ik op een dorm met 16 man kom te liggen, of juist de hoofdprijs moet betalen voor een luxe hotelkamer. Richtbedrag wat ik wil uitgeven is zo'n ¤20 voor een overnachting. Zijn de walk-in prijzen in het algemeen hoger dan dat je via een boekingssite boekt? Is het makkelijk afdingen op de walk-in prijs?
Mocht ik niet van te voren boeken, zijn er dan een soort VVV bureautjes die je daarmee helpen of is het echt een kwestie van rond gaan lopen en hopen dat je iets tegenkomt? Daar wil ik ook niet al te veel tijd aan gaan besteden natuurlijk.Dus al met al hoop ik dat iemand ervaring heeft met het op de bonnefooi regelen van onderdak in december en deze ervaring ook wil delen.
Je kan met bus AE2 voor 150 baht rechtstreeks naar Khao San Road. De rit duurt ongeveer 40 minuten.quote:Op woensdag 24 november 2010 11:13 schreef Vasco09 het volgende:
Hoe kom je het makkelijkst van Bangkok airport naar Koh San Road? Taxi?
Wij boeken alleen voor oud en nieuw omdat we dan 2 dagen naar een rustiger eilandje gaan en waarschijnlijk zullen we ook vlak voor kerst wel ergens iets langer gaan zitten.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:57 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Thuis boeken is totaal niet nodig, alleen op echt populaire eilanden met weinig accommodatie en tijdens festivals (zoals Full Moon Party).
Wat zeg je nou toch? OK in een guesthouse, als de prijs redelijk is niet nee. Maar in een hotel, altijd om korting vragen. Zeker als het in een gebied is waar je al eerder geweest bent en de weg dus een beetje kent. In het slechtste geval krijg je maar een paar honderd Bt korting en geen ontbijt. Maar dan hoef je je dus ook niet meer druk te maken om die onmogelijke ontbijttijden waarbij het buffet vaak al om 10 uur wordt afgeruimd.eenquote:Op woensdag 24 november 2010 10:43 schreef Koos_Samet het volgende:
Afdingen op accomodatie is niet gebruikelijk (tenzij je een week of langer blijft)
Ligt eraan waar je voor komtquote:Op woensdag 24 november 2010 21:38 schreef Tourniquet het volgende:Patong Beach is daar de place to be toch?
In 2008 ben ik naar Bangkok gevlogen met China Airlines, heel goed te doen, goede service.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:08 schreef rene90 het volgende:
En hebben jullie ervaring met China airlines?
In Chiang Mai ook veel versiering etc en bediende met kerstmutsjes en dat soort grapjes.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:08 schreef rene90 het volgende:
Doen ze eigenlijk iets met kerst in Thailand, of is dat allemaal niet zo bijzonder daar? En hebben jullie ervaring met China airlines?
Maar in Bangkok staan in alle warenhuizen wel cd's aan met Let It Snow en Dreaming of a White Christmas eropquote:Op donderdag 25 november 2010 11:49 schreef Flammie het volgende:
[..]
In Chiang Mai ook veel versiering etc en bediende met kerstmutsjes en dat soort grapjes.
Maar wel geen sneeuw ofzo![]()
nee als je daar met je koffers en alles staat nog een goed hotel met goede prijs zoekt is handigquote:Op woensdag 24 november 2010 17:57 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Thuis boeken is totaal niet nodig, alleen op echt populaire eilanden met weinig accommodatie en tijdens festivals (zoals Full Moon Party).
ben idd 12quote:Op woensdag 24 november 2010 20:01 schreef Koos_Samet het volgende:
Jeloen...erg lief dat je probeert adviezen te geven maar heb de indruk dat je 12 bent en nog nooit buiten het Thaise dorp waar je paps en mams wonen bent geweest...
en jij bent ook op koh samet geweestquote:Op woensdag 24 november 2010 20:01 schreef Koos_Samet het volgende:
Jeloen...erg lief dat je probeert adviezen te geven maar heb de indruk dat je 12 bent en nog nooit buiten het Thaise dorp waar je paps en mams wonen bent geweest...
Maar dat is nou net de charme van backpacken. Zo kom je juist op verrassende plekken.quote:Op donderdag 25 november 2010 16:12 schreef jeloen het volgende:
[..]
nee als je daar met je koffers en alles staat nog een goed hotel met goede prijs zoekt is handig
quote:Op donderdag 25 november 2010 16:14 schreef jeloen het volgende:
[..]
ben idd 12![]()
![]()
maar ik ben ook wel eens in bangkok geweest(nee serieus ieder jaar weekje ofso ) maar ik ben niet gehandicapt/bontkraagje ofzoiets dus behandel me ook niet zo
quote:Op donderdag 25 november 2010 16:16 schreef jeloen het volgende:
[..]
en jij bent ook op koh samet geweestjouw leven moet vast fantastisch zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |