en jij bent ook op koh samet geweestquote:Op woensdag 24 november 2010 20:01 schreef Koos_Samet het volgende:
Jeloen...erg lief dat je probeert adviezen te geven maar heb de indruk dat je 12 bent en nog nooit buiten het Thaise dorp waar je paps en mams wonen bent geweest...
Maar dat is nou net de charme van backpacken. Zo kom je juist op verrassende plekken.quote:Op donderdag 25 november 2010 16:12 schreef jeloen het volgende:
[..]
nee als je daar met je koffers en alles staat nog een goed hotel met goede prijs zoekt is handig
quote:Op donderdag 25 november 2010 16:14 schreef jeloen het volgende:
[..]
ben idd 12![]()
![]()
maar ik ben ook wel eens in bangkok geweest(nee serieus ieder jaar weekje ofso ) maar ik ben niet gehandicapt/bontkraagje ofzoiets dus behandel me ook niet zo
quote:Op donderdag 25 november 2010 16:16 schreef jeloen het volgende:
[..]
en jij bent ook op koh samet geweestjouw leven moet vast fantastisch zijn
als ik me als gehandicapte zou gedragen zou ik me anders voodoen maar met backpacken zou het idd kunnen maar ik dacht dat je gewoon met koffers enzo bedoelde:Pquote:Op donderdag 25 november 2010 16:17 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar dat is nou net de charme van backpacken. Zo kom je juist op verrassende plekken.
[..]
[..]gedraag je dan ook niet zo!
Volgens mij heeft hier trouwens niemand gezegd dat je gehandicapt zou zijn?quote:Op donderdag 25 november 2010 16:21 schreef jeloen het volgende:
[..]
als ik me als gehandicapte zou gedragen zou ik me anders voodoen maar met backpacken zou het idd kunnen maar ik dacht dat je gewoon met koffers enzo bedoelde:P
Precies, dat soort dingenquote:Op donderdag 25 november 2010 16:26 schreef Stefanovic83 het volgende:
En kansloos volharden in het afdingen heeft ook zijn charmes! Zo zijn we een keer bij een particulier achterin de auto beland die zwart voor taxi speelde. Absoluut niet te vertrouwen maar we hebben het overleeft haha.
En na 10 minuten zoeken op Koh Samui, Chaweng toen een 2p-bungalowtje met fan en warm water gevonden die we na wat afdingen en meteen betalen voor 350 bath per nacht konden huren. Dikke prima!
haha ik ben nog te reddenquote:Op donderdag 25 november 2010 16:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hier trouwens niemand gezegd dat je gehandicapt zou zijn?
Wat men meer een beetje probeerde te zeggen is dat tips geven wel lief is, maar niet zo zinvol is wanneer je niet weet waar je het over hebt. Maar dat komt met de jaren, dus geen zorg
[..]
Precies, dat soort dingen
Ga nou maar in het zwembad spelenquote:Op donderdag 25 november 2010 16:14 schreef jeloen het volgende:
[..]
ben idd 12![]()
![]()
maar ik ben ook wel eens in bangkok geweest(nee serieus ieder jaar weekje ofso ) maar ik ben niet gehandicapt/bontkraagje ofzoiets dus behandel me ook niet zo
Op de man spelen is een beetje overdreven... maargoed, zijn adviezen zijn meestal niet bepaald zinvol te noemen.quote:Op donderdag 25 november 2010 17:15 schreef UIO_AMS het volgende:
We gaan ons toch niet als een stel kleine kinderen hier gedragen en op de man spelen, hè? Heb op dit moment niet de tijd om als oppas/badmeester te fungeren.
promote me even tot Mod en ik neem het wel voor je over mocht je geen tijd hebbenquote:Op donderdag 25 november 2010 17:15 schreef UIO_AMS het volgende:
We gaan ons toch niet als een stel kleine kinderen hier gedragen en op de man spelen, hè? Heb op dit moment niet de tijd om als oppas/badmeester te fungeren.
jeroen woont niet in thailand maar leuk bedacht:P k woon gewoon in nederland wel thaise moeder maar ben gewoon nederlands en thais 2 nationaliteiten snap je maar woon in nederland en ga in thailand op vakantiequote:Op donderdag 25 november 2010 16:52 schreef Flammie het volgende:
Maar jeloen woont dus zijn hele leven in Thailand en spreekt thais en heeft een thaise moeder?
Iets zegt me dat ie wel weet waar ie het over heeft tbh maar goed
Misschien niet zo zeer op toeristisch vlak maar op het gebied van wonen, het leven aldaar, gebruiken en gewoontes etc zal ie vast wel weten waar ie t over heeft
dus we gaan nu bemiddelaar spelen?quote:Op donderdag 25 november 2010 17:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh, dat zal ie ook vast wel weten! En als daar vragen over komen moet ie ook vooral tips geven, die kunnen zeer waardevol zijn!
Maar als het om zaken gaat waarover je niks weet, kun je maar beter je mond houden. Dat geldt ook voor mij
Als je 2 talig opgevoed geweest was, was dit gewoon een mogelijkheid hoorquote:Op donderdag 25 november 2010 17:57 schreef jeloen het volgende:
[..]
jeroen woont niet in thailand maar leuk bedacht:P k woon gewoon in nederland wel thaise moeder maar ben gewoon nederlands en thais 2 nationaliteiten snap je maar woon in nederland en ga in thailand op vakantie(om misverstandjes te voorkomen)
edit: at flammie als ik in thailand zou wonen en de taal kon zou ik niet op een nederlands forum zitten hea![]()
quote:Op donderdag 25 november 2010 18:05 schreef Flammie het volgende:
[..]
Als je 2 talig opgevoed geweest was, is dit gewoon een mogelijkheid hoor
Maar na het lezen van je uitleg; vergeet wat ik schreef
Zeg ik iets positiefs over je, is het weer niet goed? Zoek het dan maar lekker zelf uitquote:Op donderdag 25 november 2010 17:59 schreef jeloen het volgende:
[..]
dus we gaan nu bemiddelaar spelen?daar weet je niks van dus moet je je mondje houden
ik ook hoor maar wilde het even zeggen
moet ik hier nog op ingaan? het blijft toch maar een wellisnietes spelletje dus op reacties als deze ga ik niet serieus reageren en dan het lef hebben om mij als 12-jarige er uit te pikkenquote:Op donderdag 25 november 2010 19:23 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zeg ik iets positiefs over je, is het weer niet goed? Zoek het dan maar lekker zelf uit
Jep op het moment woon ik weer in Chiang Maiquote:Op maandag 29 november 2010 12:41 schreef Vasco09 het volgende:
We gaan eerst 4 dagen naar BKK. Daarna naar Chiang Rai voor 2 dagen. Dan huren we een auto en gaan we 5 dagen rondrijden in het noorden. Dan inderdaad Chiang Mai voor 3 dagen en dan nog een week Koh Samui.
Jij bent op dit moment in Chiang Mai?
heb jij gewoon thuis internet ofso of internetcafe?quote:Op maandag 29 november 2010 12:50 schreef Flammie het volgende:
[..]
Jep op het moment woon ik weer in Chiang Mai
coolquote:
Hier wel een leuke aanvulling.quote:Op donderdag 25 november 2010 11:42 schreef Xlarge het volgende:
[..]
In 2008 ben ik naar Bangkok gevlogen met China Airlines, heel goed te doen, goede service.
Verleden jaar met EVA gevlogen, dat beviel me nog meer, ze zijn iig alle twee goed
Wanneer wil je gaan Bluesparkle? Bij Ayuthaya heb ik niet echt een ultiem relax idee, maar dat komt misschien door de tijd waarop ik er ben geweest (want erg heet).quote:Op maandag 29 november 2010 13:18 schreef bluesparkle het volgende:
Op de terugweg van familiebezoek in Laos willen we dit jaar weer een 3 a 4 dagen doorbrengen in Thailand.
We zijn al op meerdere plekken geweest de afgelopen jaren:
- Hua Hin
- Koh Chang (Lonely Beach en White Sand Beach)
- Koh Samet (Ao Hin Khok, Ao Vong Duern)
Vanwege de korte verblijfsduur valt deze keer Koh Chang af, vliegtickets zijn prijzig net als de hotels.
Koh Samet heeft de mooiste stranden aan de Oostkust maar ook daar is veel volgeboekt en de hotelprijzen zijn te hoog.
In Hua Hin vinden we het strand niet mooi, echter wel weer genieten van lekker eten.
Eigenlijk zijn we op zoek naar een plaats aan het strand, wat net zo mooi is als die op Koh Samet.
De nodige lokale restaurants op loopafstand met goed eten voor een redelijke prijs.
Eenvoudig en binnen korte tijd te bereiken vanaf Bangkok.
Als alternatief zit ik te denken om naar Ayutaya te gaan naar een hotel met een zwembad om daar cultuur op te snuiven en wat te relaxen.
Vind ik genoemde punten m.u.v. het strand in Ayutaya?
Het verblijf in Thailand is rond half februari gepland.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:52 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Wanneer wil je gaan Bluesparkle? Bij Ayuthaya heb ik niet echt een ultiem relax idee, maar dat komt misschien door de tijd waarop ik er ben geweest (want erg heet).
Het is best leuk om in 1 dag per tuk tuk alle complexen af te gaan.quote:Op dinsdag 30 november 2010 14:43 schreef bluesparkle het volgende:
[..]
Het verblijf in Thailand is rond half februari gepland.
Maar ik begrijp dus dat het niet de moeite waard is?
Nog even en het is daar voor ons bijna 20% duurder dan vorig jaarquote:Op woensdag 1 december 2010 11:20 schreef bluesparkle het volgende:
Tja nog slechts 39 baht voor 1 euro
http://www.iex.nl/Valuta-Koers/610195039/EUR-THB.aspx
Echt dramatisch ditquote:Op woensdag 1 december 2010 11:20 schreef bluesparkle het volgende:
waar gemaakt?quote:Op donderdag 2 december 2010 09:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Tijd voor een foto
[ afbeelding ]
Zolang Europa blijft knoeien en landen bijna omvallen zal deze koers alleen maar slechter worden. Het is veel meer de Euro die slechter wordt dan de Bath die omhoog gaat.quote:Op woensdag 1 december 2010 11:20 schreef bluesparkle het volgende:
dacht ik alquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Bangkok, tijdens onze wandeling door China Town. Het is Wat Traimit, waar ook de 3 meter hoge Golden Buddha te zien is.
Ja, dat is zo! Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook even moest googlen welke dit ook weer precies wasquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:25 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
dacht ik alheb bijna dezelfde foto van februari dit jaar
denk vraag het ff want al die tempels hebben wel wat van elkaar weg.
Met daarop als antwoord:quote:Is that the one-stop centre opposite Wat Hualompong?
Geen fastfoodketens, maar tempels....quote:Sorry for my unclear information ka. Its opposite Wat Patum
phuket en omstreken is echt drama de afgelopen 2 maandenquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:01 schreef Tourniquet het volgende:
Maandag vertrek ik naar Thailand, eerste bestemming is Koh Phi Phi, maar voor de eerste nacht heb ik dit hotel geboekt: http://www.thekeeresort.com/
Een nachtje lekker luxe lijkt me wel wat zo met jetlag net na de lange vlucht.![]()
Van het weerbericht word ik echter niet zo blij:
http://www.meteogroup.co.(...)y/166X21/phuket.html
Dacht dat het regenseizoen inmiddels wel afgelopen was?
zwembroekquote:Op maandag 6 december 2010 11:20 schreef rene90 het volgende:
Hebben jullie nog tips voor bepaalde kleding, iets wat echt wel prettig is om te hebben daar?
Ik had: Flipflops, zwembroek, 2 korte broeken en 2 hempjes. Wat shirts (Blouse) en 2 t-shirts. En in het vliegtuig heb ik m'n enige spijkerbroek en sportschoenen aangehad. Wassen kost geen drol daar, dus neem niet teveel mee.quote:Op maandag 6 december 2010 11:20 schreef rene90 het volgende:
Hebben jullie nog tips voor bepaalde kleding, iets wat echt wel prettig is om te hebben daar?
ja slippers (ik had mn birck's bij mequote:Op maandag 6 december 2010 11:36 schreef Mert het volgende:
[..]
Ik had: Flipflops, zwembroek, 2 korte broeken en 2 hempjes. Wat shirts (Blouse) en 2 t-shirts. En in het vliegtuig heb ik m'n enige spijkerbroek en sportschoenen aangehad. Wassen kost geen drol daar, dus neem niet teveel mee.
quote:Op maandag 6 december 2010 13:47 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
In eerste instantie dacht ik dat je bedoelde "shirts om in een Wat (=tempel) aan te doen"
gewoon t-shirts en korte broeken en een (regen)jack is ook handigquote:Op maandag 6 december 2010 11:20 schreef rene90 het volgende:
Waar ga je heen makkerquote:
Heerlijk lijkt me dat om kerst op Koh Tao door te brengen, wat een lekker eiland is dat.quote:Op dinsdag 7 december 2010 23:12 schreef Ripley het volgende:
Ik ben met kerst op ko tao en met O&N in bangkok. Nog mensen die me kunnen voorzien van tips?
Ik weet nog niet waar ik heenga, voorlopig alleen nog Bangkok, maar ik wil wel naar een ander deel van het land ookquote:Op woensdag 8 december 2010 09:15 schreef Flammie het volgende:
[..]
Waar ga je heen makkerEn kom je ook naar Chiang Mai? En hoe zit het met je Thais tegenwoordig? Lukt het allemaal een beetje?
Hf!!
Is dat zo? Of ben je een beetje in de war met het Chinese Nieuwjaar in de nacht van 2 op 3 februari 2011? Ik ben nl. nog nooit in China Town geweest op oudejaars avond. Normaal gesproken is er daar 's avonds toch geen ene reet te beleven.quote:Op woensdag 8 december 2010 10:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Met oud en nieuw in Bangkok moet je, als je durft, naar Chinatown gaan. Waarom als je durft? Het vuurwerk is daar enorm!!
Wij waren er vorig jaar met oud en nieuw, en we wisten niet wat ons overkwam! We waren niet in Chinatown zelf, omdat wij er ook van uit gingen dat het een dooie boel zou zijn daar (want Chinees nieuwjaar en zo), maar tot onze grote verbazing gingen ze daar (of in elk geval daar in de buurt) helemaal los.quote:Op woensdag 8 december 2010 13:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Is dat zo? Of ben je een beetje in de war met het Chinese Nieuwjaar in de nacht van 2 op 3 februari 2011? Ik ben nl. nog nooit in China Town geweest op oudejaars avond. Normaal gesproken is er daar 's avonds toch geen ene reet te beleven.
Zorg dat je jezelf een beetje op de hoogte houdt van het laatste nieuws in BKK rond O&N. Officieel zijn samenscholingen nog steeds verboden, want de noodtoestand is nog steeds niet afgeschaft, maar daar trekt niemand zich iets van aan. Maar het zou kunnen dat een of andere shirtkleur daar misbruik van maakt.quote:Op dinsdag 7 december 2010 23:12 schreef Ripley het volgende:
Ik ben met kerst op ko tao en met O&N in bangkok. Nog mensen die me kunnen voorzien van tips?
quote:The traditional annual New Year countdown ceremony at the CentralWorld plaza near Ratchaprasong intersection in Bangkok will be held this year, despite security concerns and heightened measures in nearby areas, the organiser and police announced yesterday.
Another 40 security cameras have been installed in the plaza and nearby areas to ensure real-time measures to take out any threats, said Kobchai Chirathivat, CEO of Central Pattana, which has organised the countdown ceremony for many years.
Police said explosives disposal units would be manned in and around the plaza from the morning of December 31 while police officers will be on constant foot patrol throughout the 48-hour period. A series of evacuation and emergency plans may be conducted in advance.
Traffic will be closed throughout the Rajdamri Road section in front of CentralWorld from Ratchaprasong intersection, and on the other section to Chalermlok Bridge.
Police said there had been no intelligence reports about possible terror attacks during the New Year period or against the countdown ceremony.
Na de chedi ben je daar wel uitgekeken toch?quote:Op maandag 13 december 2010 05:24 schreef Flammie het volgende:
Ik ga vandaag naar Nakhorn Pathom voor 4 dagenyaay
http://www.bangkokpost.co(...)ter-two-year-closurequote:Burma reopens Three Pagodas checkpoint after two-year closure
Published: 9/12/2010 at 12:00 AM
Newspaper section: News
Burma has reopened the Three Pagodas Pass border checkpoint, connecting Kanchanaburi and Burma's Phya Thonzu town, after a two-year closure.
Burma cited security reasons when it closed the frontier at Three Pagodas Pass, but it had decided to reopen it after a lull in recent fighting in the area.
Deputy Commerce Minister Alongkorn Ponlaboot said yesterday the reopening of the checkpoint followed a meeting of the joint border committee of the two countries in April at which Thailand proposed to Burma the reopening, and Burma finally agreed.
He said Thailand also proposed that Burma upgrade Sing Khon temporary checkpoint in Muang district of Prachuap Khiri Khan and Huay Ton Noon checkpoint in Khun Yuam district of Mae Hong Son as permanent border checkpoints.
Burma said the reopening results from an end to the fighting between the Burmese army and the Democratic Buddhist Karen Army in the area.
Meanwhile, Thai authorities yesterday deported about 500 Burmese to their hometown opposite Phop Phra district of Tak.
The would-be migrants flocked to Thai soil last week after fighting between Burmese soldiers and Karen troops.
Hoe kan je je in godsnaam 2 weken vermaken in Pattaya?!quote:Op maandag 13 december 2010 14:50 schreef chelloboy het volgende:
Ik ga morgen 2 weken naar Pattaya,lekker feesten daar en de Kerst vieren met 30 graden.
Hotel in Soi 7 dezelfde die ik had in Juli.
Zal wel weer weinig excursies worden.
Oh dat lukt makkelijk hoor,dit wordt mijn 3 keer in 2 jaar tijd dat ik naar Pattaya gaat.quote:Op maandag 13 december 2010 15:43 schreef Pandamie het volgende:
[..]
Hoe kan je je in godsnaam 2 weken vermaken in Pattaya?!
Oh zeker weten! Ieder z'n ding. Maar voor 2 weken op een strand chillen en stappen zou ik, in Thailand, al snel op een andere plek uitkomen dan Pattaya.quote:Op maandag 13 december 2010 15:56 schreef chelloboy het volgende:
[..]
Oh dat lukt makkelijk hoor,dit wordt mijn 3 keer in 2 jaar tijd dat ik naar Pattaya gaat.
Er is daar meer dan alleen de 3000 bars,40 tal GoGo,s en Disco,s en Massage tenten. en duizenden mooie thaise vrouwen haha
Ik ben niet zo iemand die alles hoeft zien,ben 1 keer naar Bangkok geweest,Grand Palace en die drijfende markt enzo,en vindt dat wel genoeg.
Mijn vakanties bestaan gewoon uit lekker zwemmen,bier drinken en het nachtleven daar,
Ieder zijn ding toch,
Familiebezoekquote:Op maandag 13 december 2010 12:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Na de chedi ben je daar wel uitgekeken toch?
Koh Chang is droogquote:
Dat is saturnus !!!quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:51 schreef APK het volgende:
[..]
Koh Chang is droog
De afgelopen dagen wel iets kouder dan normaal en er is nu een enorme halo te zien om de maan
Hey ik zat ook op Koh Chang de afgelopen dagen (Lonely Beach). Vanmorgen naar Cambodja gegaan en op de ferry was het gewoon hardstikke koud! De Thai zaten helemaal te verkleumen.quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:51 schreef APK het volgende:
[..]
Koh Chang is droog
De afgelopen dagen wel iets kouder dan normaal en er is nu een enorme halo te zien om de maan
Ik heb hier ook voor het eerst sinds jaren onder een deken geslapen, maar in vergelijking met Nederland valt het volgens mij nog wel meequote:Op zaterdag 18 december 2010 17:32 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hey ik zat ook op Koh Chang de afgelopen dagen (Lonely Beach). Vanmorgen naar Cambodja gegaan en op de ferry was het gewoon hardstikke koud! De Thai zaten helemaal te verkleumen.
Vond het wel meevallen. Wel wat roemoerig 's nachts. Heb 1 nacht bij Siam Huts geslapen maar dat hutje was me toch iets te primitief. Grote gaten in de vloer en muren waardoor ik gezelschap had van veel kakkerlakken en een hagedis van 25 cm.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:22 schreef APK het volgende:
[..]
Ik heb hier ook voor het eerst sinds jaren onder een deken geslapen, maar in vergelijking met Nederland valt het volgens mij nog wel mee
Lonely Beach heb ik even ontweken wegens die enorme party vorige week, ben ik nu iets te oud voor
Misschien volgende week, hoewel het met volle maan ook wel los zal gaan...
Was het druk op Lonely Beach?
Het was niet serieusquote:Op zaterdag 18 december 2010 18:22 schreef APK het volgende:
En euh, flammie, volgens google sky is saturnus ergens anders
Leuke app als je een smartphone hebt overigens...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |