abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:31:37 #1
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88380587
Vorige deel: Wachten op het tweede streepje deel 179

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:

14 november Hilliebillie
14 november Susie
17 november Boepie
18 november Poookie
19 november LadyBlack
20 november Diaan73
20 november viervijfzeszeven
22 november vrouwtje-theelepel (10-2009)
22 november JuffrouwJannie
23 november Thistleweed
27 november Winka
01 december papillion
05 december GreatWhiteSilence (02-2010)
05 december Mevr_Mus

Boepie
charmed_angel (09-2009)
Elynasedai
Entreri
IslaBonita (12-2008)
Kolonia (04-2009)
Koningin Juliana (03-2009)
Mijsje (08-2007)
prinseszondererwt (11-2007)
Aoraki
GirlGoneBad (04-2010)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

game on! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 11-11-2010 22:08:37 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:33:26 #2
12913 GreatWhiteSilence
pi_88380673
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 21:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik hoef mijn levensstijl eigenlijk niet aan te passen: ik rook niet, drink niet, ik ben vegetariër, ik drink nooit koffie...
Mijn laatste post...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88384125
Gws wil je me er ff bijzetten??
17 november :)
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:51:19 #4
12913 GreatWhiteSilence
pi_88384704
Je staat erbij :)
pi_88385660
Yeah thanks *O*
hier trouwens een hele goede klusweek, erg duidelijke streepjes op de ovu testen (beter dan voorheen wel eens het geval was.. ) dus ik houd mijn vingers mea gecrossed zeg maar!
pi_88385899
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 21:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Mijn laatste post...
ik ook niet, behalve dat ik geen vegetariër ben.

pff eigenlijk weet ik al dat het deze maand niet 'raak' is.
en daarna komt de grote stop tot min. maart.
ik word gek. :X
pi_88387361
tja, de discussie is er vaak, wel drinken/niet drinken na de eisprong tot ongesteld worden... als er al een bevruchting is geweest is er nog geen bloedcontact met het kindje, maar niet iedere deskundige is het met elkaar eens op dit vlak.
nu kun je heel angstvalling geen druppel meer drinken, maar bij een feestje heel af en toe (niet elke week dus, maar echt een keer in de zoveel tijd) is het best mogelijk om een drankje te drinken als zwangere.
ik zou het zelf nooit doen vanaf dat ik weet dat ik zwanger ben, gewoon voor m'n kindje, maar ik zou voor m'n NOD echt dat drankje niet laten staan. (we hebben het hier dus over één of twee drankje(s) he, niet dat ik me helemaal laveloos zuip op momenten dat we echt kans hebben, dus in ons geval na een terugplaatsing van een embryo) en inderdaad ook wat Mefke al zei, op een gegeven moment ga je die grens over, want als je gewent bent af en toe gewoon een drankje te nuttigen, is het natuurlijk van de gekken als je opeens anderhalf jaar (of in mijn geval ondertussen al ruim 3 jaar) geen druppel meer zou kunnen drinken, want het zou kunnen zijn dat je zwanger bent...
verder rook ik al jaaaaaren niet meer, drink ik echt alleen als er iets te doen is (misschien 1 keer in de 2 á 3 maanden, en dan nog niet eens veel, misschien 1 á 2 glazen) heb ik wel wat overgewicht, waarvan de gynaecoloog heeft gezegd dat het niet in zo'n mate is dat het vreselijk veel te veel is en niet zou kunnen... ik eet wel vlees (ik zou echt geen vegetariër kunnen worden) maar verder ben ik heel saai... :+

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:13 schreef viervijfzeszeven het volgende:

[..]

tja, keuzes... ;) sterkte in ieder geval... :)
  zaterdag 6 november 2010 @ 00:41:44 #8
12913 GreatWhiteSilence
pi_88389949
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:13 schreef viervijfzeszeven het volgende:

[..]

Ik zou niet stoppen vanwege een kans van 3% ofzo? Maar dat ben ik dan. :P

Afgelopen vier ronden had ik, als het raak was geweest, het 'risico' te bevallen op de verjaardag van mijn moeder, de verjaardag van mijn oudste zus (dat zou dan zelfs de uitgerekende datum zijn geweest) of de verjaardag van mijn jongste zus te bevallen. Als het deze ronde daadwerkelijk raak is, loop ik het risico te bevallen op de verjaardag van mijn broer (17 juli, uitgerekende datum zou 22 juli zijn).

En ik heb al een keer raak geschoten: mijn dochter is op de verjaardag van mijn vader geboren... :+
  zaterdag 6 november 2010 @ 09:57:27 #9
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88394361
Heb ik wat gemist? Waarom een grote stop tot minimaal maart viervijfzeszeven?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_88394808
Ik moet eerlijk zeggen dat ik misschien ook wel een stop zou inlassen op het moment dat de uigerekende datum november of december zou zijn.. In november hebben we 6 verjaardagen van (schoon)ouders / -broers / -zus en wij zelf en in december is schoonmoeder jarig en daarbij 4 neefjes/nichtjes van de baby. Wij vinden het nu al vervelend met verjaardagen dat we elkaar die twee maanden zoveel zien dus dat zou voor ons echt wel een overweging zijn om erg voorzichtig te doen rond februari maart. (mijn vriend en ik roepen dat al jaren al voor we ook maar enigzina met kinderen bezig waren..

Voor 1 verjaardag in die buurt zou ik zelf niet stoppen met oefenen.. Maar misschien is bij viervijfzeszeven ook wel iets anders, dat heb ik niet meegekregen.

Gisteren en vandaag voelde ik in de ochtend wel enigsinds misselijkheid, maar ik ben bang dat ik me dat verbeeld.. Is volgens mij sowieso nog te vroeg om dat te voelen aangezien m'n NOD pas 14 nov is.. Maar goed, we zien wel
pi_88395177
Ik kom ook meepraten hier als dat mag!

Wij gaan voor ons eerste kindje! Mijn NOD is 18 November. We hebben flink geklust rond m'n eisprong, nou maar afwachten...

Succes voor alle dames hier :)
pi_88395270
omdat wij het een beetje plannen, klinkt heel fout.
maar het kan, dus we doen het.
ik rammel wel maar wel iets minder erg, 3/4 maanden zijn zo voorbij.

het voelt beter als we deze paar maanden overslaan.
en we ga meer voor het gevoel, dan voor het ik wil het nu omdat ik het wil.

en wij hebben in totaal over oktober/november/december 16 verjaardagen.
over de rest van het jaar ook wel veel (januari ook 6, dat heb je met een grote familie) maar wel iets minder dan okt/nov/dec.
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:16:16 #13
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_88395902
Zou toch zo maar kunnen Hilliebillie? Maar wat je zegt, je kan het ook verbeelden...
Duidelijk viervijfzeszeven. Ik zou er zelf geen rekening mee houden, heb er zelf ook liever geen verjaardag bij in november en december, maar goed, ik ga er dus geen rekening mee houden.

Welkom Pookie!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_88395912
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:44 schreef viervijfzeszeven het volgende:
omdat wij het een beetje plannen, klinkt heel fout.
maar het kan, dus we doen het.
ik rammel wel maar wel iets minder erg, 3/4 maanden zijn zo voorbij.

het voelt beter als we deze paar maanden overslaan.
en we ga meer voor het gevoel, dan voor het ik wil het nu omdat ik het wil.

en wij hebben in totaal over oktober/november/december 16 verjaardagen.
over de rest van het jaar ook wel veel (januari ook 6, dat heb je met een grote familie) maar wel iets minder dan okt/nov/dec.
gelukkig kun je het plannen en kun je een kindje nemen wanneer je dat wil... ^O^
...
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:39:35 #15
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_88396348
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 11:16 schreef mijsje het volgende:

[..]

gelukkig kun je het plannen en kun je een kindje nemen wanneer je dat wil... ^O^
...
idd ^O^

;(
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:07:48 #16
12913 GreatWhiteSilence
pi_88396924
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 10:40 schreef Poookie het volgende:
Ik kom ook meepraten hier als dat mag!

Wij gaan voor ons eerste kindje! Mijn NOD is 18 November. We hebben flink geklust rond m'n eisprong, nou maar afwachten...

Succes voor alle dames hier :)
Je staat erbij, welkom!
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:44:25 #17
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88397736
Pookie welkom!!!!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88398011
mja wat mijsje zegt dus...

het onbegrijpelijke is nog wel dat mensen die zo redeneren het over het algemeen nog voor elkaar krijgen ook om meteen de maand die wel 'gewenst' is zwanger te worden...
pi_88398220
poookie welkoom hier en veel succes!!
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:15:17 #20
12913 GreatWhiteSilence
pi_88398556
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:55 schreef klavertje-4 het volgende:
mja wat mijsje zegt dus...

het onbegrijpelijke is nog wel dat mensen die zo redeneren het over het algemeen nog voor elkaar krijgen ook om meteen de maand die wel 'gewenst' is zwanger te worden...
Ik kan me (denk ik) ook wel voorstellen waarom: vooral de jongere garde (rond de 20) zegt dat soort dingen, en die zijn inderdaad nog (super)vruchtbaar, in vergelijk met de mensen die pakweg 10 jaar ouder zijn:

quote:
De kans om zwanger te raken bij een vrouw van 35 jaar is ongeveer de helft van de kans van een vrouw van 20 jaar, terwijl deze kans bij een vrouw van 40 jaar terugloopt tot 10%.
pi_88398755
in dat geval mist er misschien ook nog een stukje levenservaring
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:29:04 #22
12913 GreatWhiteSilence
pi_88398865
Hier durf ik trouwens nauwelijks naar de WC te gaan, bang voor wat ik aantref... :')
Ik heb de afgelopen dagen de hele tijd krampjes in mijn buik en ik herken dat wel van de vorige keer. Maar toch ben ik bang die verrekte }) aan te treffen... ;(
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:40:46 #23
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_88399211
Klavertje-4, ik snap best dat als je al wat langer bezig bent je niet kunt begrijpen dat mensen er bewust voor kiezen om een (paar) maand(en) te stoppen met proberen. Ik heb de beslissing godzijdank niet hoeven nemen, maar wij hebben het er ook over gehad dat het voor het KIND (en dus niet voor ons) gewoon misschien niet zo heel leuk is om in een bepaalde tijd van het jaar jarig te zijn.
Ik heb een neefje die op 2 januari jarig is, en die vond het vroeger verschrikkelijk omdat hij dan in 1 maand allemaal cadeautjes kreeg en de rest van het jaar niet. Daarnaast werd zijn verjaardag op school niet echt gevierd omdat het tussen allerlei andere fesitiviteiten inviel.
Zijn zusje is begin februari jarig en ook zij baalt, want zij is altijd in de carnavalsperiode jarig. Dus heel vaak kan haar verjaardag niet gevierd worden omdat de helft van de familie verplichtingen heeft die daarmee gerelateerd zijn. Ik vraag me af of jullie het ook wel eens van die kant hebben bekeken eigenlijk. 4567 maakt echt niet die keuze omdat ze het zelf zo vervelend vindt, maar omdat ze vindt dat haar kind recht heeft op een eigen feestdag waar ook iedereen zin in heeft om langs te komen! (of zie ik dat verkeerd?)

En misschien heb ik als relatief jonge moeder dan maar te weinig levenservaring, mijn dochter heeft wel een hele eigen verjaardag! Hopelijk gaat mijn zoon dat ook krijgen, want rond die datum zitten wat meer verjaardagen....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_88399701
je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor jeetjejom. Ik snap ook best dat 2 januari geen leuke dag is om jarig te zijn. Daarbij zei ik dat er misschien wat levenservaring miste en zei ik zeker niet dat jong automatisch gelijk staat aan weinig levenservaring, dat is immers persoonlijk en daar ken ik geen van jullie goed genoeg voor.

Feit is gewoon dat je weinig te kiezen hebt, je kind kan altijd eerder of later komen, zelfs als je het zo goed gepland hebt. Daarbij is er bijna bij elke maand wel een feestdag oid te bedenken. Jaarwisseling, carnaval, pasen, pinksteren, de zomervakantie, de herfstvakantie, sinterklaas, kerst.

Ik denk dat er niets mis mee is om enigszins data in de gaten te houden die je echt echt echt niet wilt, maar zo'n post hier plaatsen roept gewoon reacties op en die hoeven natuurlijk niet altijd ja en amen te zijn.
pi_88399826
klavertje, ik was aan het bedenken hoe ik het goed kon verwoorden, maar ik kan me alleen maar bij je aansluiten.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')