abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88372295
PARAMARIBO- Verschillende Surinaamse geestelijke- en politieke leiders nodigen de Nederlandse politicus Geert Wilders uit om ‘lessen in integratie’ te komen volgen in ons land. Naar verluidt zijn er in dit kader serieuze plannen in voorbereiding.

Volgens de Voorzitter van de Surinaamse Moslim Federatie, Feroz Nazir, zou de Nederlandse PVV leider heel veel kunnen opsteken van de integratie van verschillende bevolkingsgroepen en geloofsovertuigingen in ons land.

Ook oud-parlementsvoorzitter, Salam Paul Somohardjo, is van oordeel dat de Nederlandse rechtse politicus een bezoek moet brengen aan ons land. De Rijstmagnaat Leakat Mahawatkhan, Moslim en oud-DNA lid, deelt dezelfde mening. “Wilders kan veel van ons leren over integratie.”

“Het zou Wilders zeker goed doen om hier enige tijd te vertoeven”, zegt de gewezen voorzitter van het parlement, tevens coalitietopper in de regering Bouterse, aan GFC Nieuws.

“Wij zouden hem laten zien dat een synagoge al geruime tijd pal naast een moskee staat en personen met verschillende geloofsovertuigingen elkaar respecteren en in vrede met elkaar leven. Er bestaat in ons land wederzijds respect op dit stuk.”

“In Suriname is er sprake van integratie zonder afbreuk te doen aan elkanders culturele- en geloofsovertuigingen. Ook hier spreken wij verschillende talen. Ik zie dat juist als een verrijking voor een land. De ervaringen die hij in Suriname zou opdoen, zou hem goed van pas kunnen komen bij het beter uitvoeren van zijn politiek werk in Nederland.”

Nazir zegt aan GFC Nieuws dat Wilders bezig is om twee miljard Moslims te stigmatiseren. “Geert Wilders is bezig twee miljard Moslims op de wereld te beledigen en te stigmatiseren. Hij heeft de bal naar de Islam gekaatst en moet die ook terug verwachten. Hij wil ten koste van de Islam furore maken en ons in een kwaad daglicht plaatsen.”

De voorzitter van de Surinaamse Moslim Federatie verklaart verder dat de Nederlandse politicus niets van de Koran heeft begrepen. “Zijn beweringen berusten helemaal niet op waarheid. Als Moslim mag je niets doen wat niet toegestaan is door de Almachtige. Natuurlijk zijn er enkelen verkeerd. Maar toch mag Wilders niet alle Moslims generaliseren. Hij moet ophouden personen met een andere geloofsovertuiging tegen Moslims op te zetten. Wij willen hem mede om die redenen enkele lessen geven in integratie.”

Mahawatkhan is van mening dat Wilders weet niet waarmee hij bezig is. “Als hij een bezoek brengt aan ons land kunnen wij hem dat persoonlijk duidelijk maken. De Islam is niet verkeerd. Sommige belijders doen verkeerde dingen. Dat heb je in elk geloof. Ook bij de Christenen waartoe hij behoort. Hij roept geesten op die hij niet kan bezweren. Hoe moet nagaan waarom de Taliban is ontstaan.”

“Dit had te maken met de oneerlijke verdeling van de wereld. Wilders zou een bezoek moeten brengen aan ons district (Nickerie), zich laten wassen en zijn haren laten knippen. Dan gaat hij anders over de Islam denken. Hij zal dan zien hoe wij hier in harmonie met elkaar leven. Hij zal ook in Nickerie naar verschillende locaties worden gebracht om te zien hoe het ook anders kan. Maar, indien hij een Moslim beledigt, ziet hij Nederland niet meer terug”, besluit de politicus en grootondernemer.

Bron: http://www.gfcnieuws.com/?p=31648
pi_88372487
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 18:02 schreef _Fok_Lid_ het volgende:
"Maar, indien hij een Moslim beledigt, ziet hij Nederland niet meer terug”, besluit de politicus en grootondernemer.
:').

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2010 18:09:13 ]
pi_88372516
Tuurlijk integreren ze daar, ze zijn veel te lui om ruzie te maken :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_88372821
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 18:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Waar haalt hij dan het lef vandaan om het over harmonie te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Halve_Maen op 05-11-2010 18:31:12 ]
pi_88372921
quote:
Hij zal dan zien hoe wij hier in harmonie met elkaar leven. Hij zal ook in Nickerie naar verschillende locaties worden gebracht om te zien hoe het ook anders kan. Maar, indien hij een Moslim beledigt, ziet hij Nederland niet meer terug, besluit de politicus en grootondernemer.
_O- :') ;(
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  vrijdag 5 november 2010 @ 18:30:43 #6
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88373094
Beetje dom om zo te eindigen, maar verder klopt het wel gewoon hoor.
pi_88373145
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 18:30 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Beetje dom om zo te eindigen, maar verder klopt het wel gewoon hoor.
Ik vind dat einde juist zo veelzeggend. Alles is vreedzaam en geweldig..............totdat je het gore lef hebt om je mening te geven over andermans geloof. Dat zou immers 'beledigend' kunnen zijn.
pi_88373277
Oh en
quote:
De Islam is niet verkeerd. Sommige belijders doen verkeerde dingen. Dat heb je in elk geloof. Ook bij de Christenen waartoe hij behoort.
Wilders is niet-praktiserend.
  vrijdag 5 november 2010 @ 18:46:03 #9
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88373562
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:32 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

Ik vind dat einde juist zo veelzeggend. Alles is vreedzaam en geweldig..............totdat je het gore lef hebt om je mening te geven over andermans geloof. Dat zou immers 'beledigend' kunnen zijn.
Behalve het "dan ziet hij Nederland niet terug" zie ik niet in wat hier mis mee is. "Je mening geven over andermans geloof" komt meestal neer op doelloos beledigen. Mensen mogen wel wat meer beseffen dat alleen omdat je een mening hebt je deze niet per se (ongenuanceerd) overal moet ventileren. Maar ja dat zal wel een middeleeuwse mentaliteit van mijn kant zijn joh. :O
pi_88373804
WTF die laatste zin had ik echt niet verwacht :').

TS: Weet je zeker dat jij het niet zelf stiekem hebt toegevoegd?

Edit: ik zie het al dat het ook zo in de bron staat.
Sisco Certified
pi_88373952
quote:
Maar, indien hij een Moslim beledigt, ziet hij Nederland niet meer terug, besluit de politicus en grootondernemer.
Mooiste quote ooit :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88373981
Die laatste zin.
Men oh men :D
pi_88374159
En dat is dan politicus :')

Daar kan Wilders nog een puntje aan zuigen.
  vrijdag 5 november 2010 @ 19:17:12 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_88374682
lol. net als mijn avatar heb je in suriname drie geloven naast elkaar. maar dan ook echt hutjemutje naast elkaar in de vorm van een kerk, moskee en synagoge. ik zie ze persoonlijk liever op een begraafplaats.

maar of religie nou de insteek van integratie moet worden weet ik niet. als niet-religieus persoon gedacht.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_88377199
Misschien moet die man even naar Nederland komen en zien dat wanneer je moslims beledigt nog steeds je eigen land terug kunt zien.
pi_88377651
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 november 2010 20:20 schreef Triggershot het volgende:
Misschien moet die man even naar Nederland komen en zien dat wanneer je moslims beledigt nog steeds je eigen land terug kunt zien.
Hell, je mag iedereen beledigen en toch nog je land terug zien. :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 5 november 2010 @ 20:41:29 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_88378125
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 20:20 schreef Triggershot het volgende:
ik geloof dat ik je even niet volg. kan door het biertje komen, maar misschien ook door de schrijfwijze?
pi_88378616
Alles kan.
  vrijdag 5 november 2010 @ 20:54:56 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_88378773
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 20:51 schreef Triggershot het volgende:
Alles kan.
nee leg ff uit in jip en janneke taal voor mij. puhlease. pretty puhleeeese.
pi_88379014
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 20:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee leg ff uit in jip en janneke taal voor mij. puhlease. pretty puhleeeese.
De man in de OP nodigt Wilders uit naar eigen land om te laten zien hoe integratie ook kan, wellicht dat Wilders er iets van kan leren. Tegelijkertijd stelt hij dat wanneer Wilders de moslims beledigen zou, hij eigen land nooit meer terug zou zien. Dus zeg ik: Misschien zou die Surinaamse politicus eens Nederland moeten bezoeken om te ervaren hoe het ook kan, moslims beledigen en alsnog terug naar eigen land mogen.
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:01:21 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_88379075
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 20:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De man in de OP nodigt Wilders uit naar eigen land om te laten zien hoe integratie ook kan, wellicht dat Wilders er iets van kan leren. Tegelijkertijd stelt hij dat wanneer Wilders de moslims beledigen zou, hij eigen land nooit meer terug zou zien. Dus zeg ik: Misschien zou die Surinaamse politicus eens Nederland moeten bezoeken om te ervaren hoe het ook kan, moslims beledigen en alsnog terug naar eigen land mogen.
dank je.
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:34:42 #22
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_88380737
quote:
Maar, indien hij een Moslim beledigt, ziet hij Nederland niet meer terug”, besluit de politicus en grootondernemer.
Haha, hij heeft wel humor. :') Wat een idioot.
  vrijdag 5 november 2010 @ 21:55:23 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_88381750
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 21:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Haha, hij heeft wel humor. :') Wat een idioot.
vooral, wat een onbeschoftheid.
pi_88381794
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 21:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vooral, wat een onbeschoftheid.
Zeker, maar eerlijk is eerlijk, Wilders is nou niet bepaald voorbeeld beleefdheid.
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:03:08 #25
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_88382146
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 21:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zeker, maar eerlijk is eerlijk, Wilders is nou niet bepaald voorbeeld beleefdheid.
mee eens. anders had ik dat onderschrift nooit gehad.

is er al ooit een sciencefiction/ wetenschapsfictie -film gemaakt met de titel: revenge off the tokkies?
pi_88382217
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mee eens. anders had ik dat onderschrift nooit gehad.
In mijn naar mijn beleving objectieve posts van mij, ben jij dan ook mijn inspiratie. O+
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:08:24 #27
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_88382394
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 22:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In mijn naar mijn beleving objectieve posts van mij, ben jij dan ook mijn inspiratie. O+
omdat ik vaak subjectief reageer?

dat was dan ook mijn weigering destijds, járen geleden, om mod te worden.

ik wilde mijn subjectiviteit behouden.
pi_88382464
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

omdat ik vaak subjectief reageer?

dat was dan ook mijn weigering destijds, járen geleden, om mod te worden.

ik wilde mijn subjectiviteit behouden.
Nee, vanwege je onderschrift, iedereen reageert voor zo een 90% van de tijd subjectief.
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:12:44 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_88382597
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 22:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, vanwege je onderschrift, iedereen reageert voor zo een 90% van de tijd subjectief.
op de schaal van tien ben ik zeker een 8 tot 9 eerlijk online.
pi_88384176
Afgelopen zomer is er nog een slachting onder Brazilliaanse immigranten daar aangericht door bosnegers in datzelfde district, mja alles verloopt daar in Suriname op rolletjes :P

Dode bij massale rellen in Suriname
pi_88387029
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 november 2010 18:08 schreef zarGon het volgende:

[..]

Lol...
  zaterdag 6 november 2010 @ 01:19:44 #32
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_88391119
Zo tegen het einde van het artikel kreeg ik geleidelijk het idee dat hij 'n heel redelijk figuur is, en dan ineens die laatste zin :') :')
It ain't no joke if you don't pay that note!
pi_88391182
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 01:19 schreef Dinaridar het volgende:
Zo tegen het einde van het artikel kreeg ik geleidelijk het idee dat hij 'n heel redelijk figuur is, en dan ineens die laatste zin :') :')
Aard van het beestje he, ies koeltoer moet je maar denken. :')
  zaterdag 6 november 2010 @ 01:26:33 #34
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_88391263
quote:
Hij wil ten koste van de Islam furore maken en ons in een kwaad daglicht plaatsen.
quote:
Maar, indien hij een Moslim beledigt, ziet hij Nederland niet meer terug,
De Islam in een kwaad daglicht plaatsen? Daar hebben ze Wilders niet voor nodig :')
  zaterdag 6 november 2010 @ 01:27:39 #35
320171 Dinaridar
Operation Repo
pi_88391290
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 01:22 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Aard van het beestje he, ies koeltoer moet je maar denken. :')
Het is feitelijk triest én grappig tegelijkertijd.
pi_88391384
quote:
Geert Wilders is bezig twee miljard Moslims op de wereld te beledigen en te stigmatiseren.
Sommige mensen. :') Er zijn geeneens 2 miljard Moslims.
pi_88391571
Een land dat gerund word door een oorlogsmisdadiger/drugsdealer doet het qua integratie beter dan Nederland.

How the mighty have fallen

[ Bericht 1% gewijzigd door Repelsteeltju op 06-11-2010 01:46:38 ]
“An interesting thing is a good thing.”
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:02:37 #38
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_88394460
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 november 2010 01:40 schreef Repelsteeltju het volgende:
Een land dat gerund word door een oorlogsmisdadiger/drugsdealer doet het qua integratie beter dan Nederland.

Integratie is wel goed daar, van wat ik heb gezien en gehoord. ( Bijna) alle bevolkingsgroepen gaan normaal en vriendelijk met elkaar om. Andere dingen in Suriname is een beetje minder, maar integratie is prima.

Hoewel sommige mensen hier anders willen beweren. :')
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_88394798
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 01:30 schreef Picchia het volgende:

[..]

Sommige mensen. :') Er zijn geeneens 2 miljard Moslims.
Nee, er zijn 6 miljard moslims. Want iedereen is geboren als moslim!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 6 november 2010 @ 11:39:12 #40
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88396342
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 november 2010 22:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Afgelopen zomer is er nog een slachting onder Brazilliaanse immigranten daar aangericht door bosnegers in datzelfde district, mja alles verloopt daar in Suriname op rolletjes :P

Dode bij massale rellen in Suriname
Dat waren geen immigranten maar mensen die kwamen voor het goud, om het daarna weer mee terug te nemen naar Brazilie. Niet dat dat het goed praat, maar het is gewoon een ander verhaal dan waar het hier om gaat.
pi_88397243
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 11:39 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Dat waren geen immigranten maar mensen die kwamen voor het goud, om het daarna weer mee terug te nemen naar Brazilie. Niet dat dat het goed praat, maar het is gewoon een ander verhaal dan waar het hier om gaat.
Dat dacht men ook van de Turken en Marokkanen, moet je ze nu zien :')
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:32:15 #42
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88397425
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:24 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat dacht men ook van de Turken en Marokkanen, moet je ze nu zien :')
Dat bedoel je niet serieus toch?
pi_88397560
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 12:32 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Dat bedoel je niet serieus toch?
Nuja geen goud in die zin, het betrof natuurlijk keiharde guldens welke men verkeeg dmv bv schoonmaken en waarmee zij in principe in het thuisland na verloop een nieuw leven zouden opbouwen.
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:40:49 #44
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_88397647
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 november 2010 12:37 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Nuja geen goud in die zin, het betrof natuurlijk keiharde guldens welke men verkeeg dmv bv schoonmaken en waarmee zij in principe in het thuisland na verloop een nieuw leven zouden opbouwen.
Ja en het verschil was dat Nederlandse bedrijven die mensen graag wilden hebben en ze hier dan ook bewust naartoe zijn gehaald. In Suriname ging het om Brazilianen die wisten dat daar goud te vinden was, ernaartoe gingen om dat te halen en dat mee terug te nemen. Het is niet alsof er als Braziliaan nou een veel beter leven valt op te bouwen in Suriname.
pi_88399064
ff een luchtigheid tussendoor: Als Wilders nou komt,krijgt hij dan bij de lunch:

:9~
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zaterdag 6 november 2010 @ 13:44:28 #46
111528 Viajero
Who dares wins
pi_88399290
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 18:36 schreef Cerbie het volgende:
Oh en

[..]

Wilders is niet-praktiserend.
Veel "Moslims" ook niet. Vrijwel al het scootertuig waar Wilders zijn populariteit aan dankt is niet praktiserend.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_88400189
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 13:36 schreef rubje het volgende:
ff een luchtigheid tussendoor: Als Wilders nou komt,krijgt hij dan bij de lunch:

[ afbeelding ] :9~
Maar als hij het niet lekker vindt ziet hij Nederland niet meer terug.
pi_88400328
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 13:44 schreef Viajero het volgende:

[..]

Veel "Moslims" ook niet. Vrijwel al het scootertuig waar Wilders zijn populariteit aan dankt is niet praktiserend.
Held.
pi_88400388
Dit land kan zoveel analfabeter!
pi_88400583
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 november 2010 01:40 schreef Repelsteeltju het volgende:

We kunnen ze ook een lesje herkolonisatie aanbieden, dat land stelt toch niks voor.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 14:37:33 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88400704
we moeten ze koloniseren omdatze 1 dingetje beter doen??

ik heb vreemde posts gezien vandaag maar damn ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_88400767
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 14:37 schreef sp3c het volgende:

Dat dus.
pi_88400816
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 14:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

We kunnen ze ook een lesje herkolonisatie aanbieden, dat land stelt toch niks voor.
Nu heeft onze krijgsmacht ivm het bezuinigen geen sokken meer volgens Pownews maar in principe hebben ze dat in Suriname ook niet zozeer nodig, dus in die zin sta ik achter je voorstel.
pi_88400913
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 14:37 schreef sp3c het volgende:

Nee geenszins, omdat ze duizendmaal dingetjes slechter doen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator zaterdag 6 november 2010 @ 15:00:15 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_88401346
dan quote je heel vaag :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')