Op wat voor manier zou dit een strikvraag kunnen zijn dan? o_0quote:
iddquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:54 schreef Wootism het volgende:
[..]
Op wat voor manier zou dit een strikvraag kunnen zijn dan? o_0
Gewoon het land waar onze vriend geboren is, niks meer niks minder.
Ik leg het wel uit zodra de prijsvraag afgelopen isquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:54 schreef Wootism het volgende:
[..]
Haha, zie ik nu pasquote:Op vrijdag 5 november 2010 12:35 schreef Boerenkool-met-jus het volgende:
Wat heeft zij in d;'r hand op de 2e foto?
Een appel.quote:
Niet dat meisjequote:
Ik had de fout al door.quote:
Met een leuke politieke lading. Wil Fok! zich werkelijk in dit langlopende grensconflict mengenquote:
Ik zie jou ook overal postenquote:Op vrijdag 5 november 2010 16:29 schreef casper019 het volgende:
ooh gaaf deze film is een must see voor mij, k zit krap bij de kas dus 2 kaartjes zouden me wel uitkomen
Want er heeft nooit een heilige Sint Nicolaas, bisschop van Myra bestaan zeker?quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:49 schreef Rucky het volgende:
[..]
Ik had de fout al door.![]()
Maar het antwoord is dat Sinterklaas nooit geboren is en nooit zal overlijden.
quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:45 schreef VegetarischeBiefstuk het volgende:
Ik vind het best een domme film! Wie gaat nou een horrorfilm van de Sint maken....
wat heb je ingevult dan?quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:54 schreef Wootism het volgende:
[..]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
Dat vind ik het vervelende aan deze vraag, dat is inderdaad dé Sint Nicolaas... maar als het écht om Sinterklaas gaat...quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:39 schreef Moira. het volgende:
[..]
Want er heeft nooit een heilige Sint Nicolaas, bisschop van Myra bestaan zeker?
De geboorteplaats en nationaliteit van Sint Nicolaas, bisschop van Myra, is niet bekend. En een van de zaken waar 2 landen ruzie over hebbenquote:Op vrijdag 5 november 2010 17:24 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat vind ik het vervelende aan deze vraag, dat is inderdaad dé Sint Nicolaas... maar als het écht om Sinterklaas gaat...
Oké het gaat dus echt om Sint Nicolaas?quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
De geboorteplaats en nationaliteit van Sint Nicolaas, bisschop van Myra, is niet bekend. En een van de zaken waar 2 landen ruzie over hebben
Het is dus idd onduidelijk wie ze bedoelen. Maar als ze de bisschop bedoelen ben ik heel benieuwd hoe de vraagsteller weet wat de rest van de wereld niet weetquote:Op vrijdag 5 november 2010 17:43 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Oké het gaat dus echt om Sint Nicolaas?
Ik zat meer aan Sinterklaas zelf te denken, as in hoe is die hedendaagse kerel die pakjes door de schoorsteen flikkert ontstaan.
Maar zoals ik al zei ik vind het een rotvraag.
quote:Op vrijdag 5 november 2010 17:14 schreef Wootism het volgende:
[..]
neej man zuidafrikaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pathe morgen alquote:Op vrijdag 5 november 2010 19:55 schreef Jill-RMC het volgende:
Zie je wel....had discussie met mn moeder over wanneer ie in de bios draaide. Maar dan gaan we dus volgende week
Oh toch wel? Chips..dan moet ik mn ongelijk toegeven.....nouja dan hadden we alle twee een beetje gelijkquote:
Ja de Sinterklaas van nú natuurlijk niet. De Sint die wij nu hebben is namelijk na bijna 1700 jaar wel enigzins verandertquote:Op vrijdag 5 november 2010 17:24 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat vind ik het vervelende aan deze vraag, dat is inderdaad dé Sint Nicolaas... maar als het écht om Sinterklaas gaat...
Voor zover ik weet (geleerd heb) is hij geboren in - antw. van prijsvraagquote:Op vrijdag 5 november 2010 17:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
De geboorteplaats en nationaliteit van Sint Nicolaas, bisschop van Myra, is niet bekend. En een van de zaken waar 2 landen ruzie over hebben
Zijn benoeming vind ik ook een leuk verhaal.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:53 schreef Moira. het volgende:
Voor zover ik weet (geleerd heb) is hij geboren in - antw. van prijsvraag-, en daar ook begraven.
Toen het land in gevaar kwam hebben mensen zijn 'remains' overgebracht naar Italië, Nico was toen al heilig verklaard en ze wilden hem niet in handen laten vallen van de vijand. Italië kwam toen onder Spaanse bezetting. Vandaar dat de Sint vrij lang "Spaans" is geweest
Overigens ligt hij nog steeds in Italië, in een kathedraal die destijds ook gebouwd werd.
Mijn bezwaar dan maar;quote:Op zondag 7 november 2010 09:39 schreef Beardy het volgende:
Okee, ik wil meedoen maar weet het antwoord niet. En wel hierom;
1.) Sinterklaas is geboren in Mira (of was daar in ieder geval een hoge geestelijke op een gegeven moment. Maar toen 'ie geboren wer was 'ie NIET Sinterklaas (maar een baby)
2.) die bisschop uit Mira is op een gegeven moment heilig verklaard, dat heilig verklaren gebeurt tegenwoordig in Rome, althans, in Vaticaanstad. Of dat TOEN zo was weet ik niet, maar zo ja, dan is technisch SINT Nicolaas in Vaticaanstad 'geboren', toch?
3.) maar de vraag is naar Sinterklaas, en dat is de Nederlandse / Vlaamse naam voor een nogal specifieke persoon / personificatie, die weinig verband houdt met een bisschop uit Mira (Turkije) of diens stoffelijke resten die ergens in Spanje liggen. Ik zou dan als de 'geboorte' van Sinterklaas het eerst Sinterklaasfeest moeten kiezen, en geen idee wanneer dát was.
Hij is toch pas na z'n dood heilig verklaard? Toen bleek hoeveel goeds hij had gedaan voor de kerk etc.?quote:Op zaterdag 6 november 2010 16:34 schreef Rucky het volgende:
[..]
Zijn benoeming vind ik ook een leuk verhaal.
De huidige bisschop was overleden en de kerkraad kon geen opvolger kiezen. Toen werd er afgesproken dat degene die de dag erop als eerste over de drempel stapt de nieuwe heilige zou worden.
Zo geschiede.![]()
Net zoals de Sint nooit Spaans is geweest, maar in Italië begraven is dat toen onder Spaanse bezetting was.quote:Op zondag 7 november 2010 11:56 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Mijn bezwaar dan maar;
Technisch gesproken is het geboorteland van Sinterklaas de stad waar hij bisschop was, dat was in die tijd gewoon een stad onderdeel was van het Romeinse rijk. Pas naderhand werd deze stad de hoofdstad als onderdeel van een bepaald deelgebied (provincie) van het Romeinse rijk. Dit gebied viel van oorsprong onder gebied van de Grieken.
Onjuist antwoorden zijn alle antwoorden die anachronistisch zijn:
- Griekenland (1829)
- Turkije (1923)
- Spanje (1492)
- Nederland (1815)
Je kan immers nooit inwoner of geboren zijn in een land dat toen nog niet bestaan heeft.
quote:Op zondag 7 november 2010 19:12 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hij is toch pas na z'n dood heilig verklaard? Toen bleek hoeveel goeds hij had gedaan voor de kerk etc.?
Dat gebeurde met de meeste heiligen, die waren allemaal pas heilig na hun dood
Ik weet het antwoord nu ook (geloof ik) maar ik heb al een antwoord gegeven en een tweede mag niet.quote:Op zondag 7 november 2010 19:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
leuk leuk leuk,, hoe zo'n simpele vraag toch zo moeilijk kan zijn...
Gefeliciteerd winnaars!quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
De winnaars zijn..
estranged
luukskywalker
FireFox1
helza50
![]()
mag ik iedereen hartelijk bedanken voor het meedoen.
Turkije natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:46 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Gefeliciteerd winnaars!
*Vraagje, wat was het correcte antwoord nu? *
Hij is geboren op de plek wat het huidige Zuid-Turkije isquote:Op dinsdag 16 november 2010 13:02 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Vast niet, dat bestond toen helemaal nog niet.
quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:50 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hij is geboren op de plek wat het huidige Zuid-Turkije is
Gokt men. Hij was Lycier, en volgens de Grieken was hij Grieksquote:Op dinsdag 16 november 2010 14:50 schreef Moira. het volgende:
Hij is geboren op de plek wat het huidige Zuid-Turkije is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |