Volgens mij begon het met een opmerking van Sachertorte. Leuk dat je mij weer de zwarte piet wil toespelen, wat een eer.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:07 schreef ReplaR het volgende:
Gefeliciteerd Mutant01. het is je weer gelukt om de aandacht van het onderwerp te herleiden.
Wiki is toch wat minder betrouwbaar dan Amnesty. Daarbij gaat het me er vooral om dat die negen jaar ooit in een niet zo grijs verleden heeft gegolden in Iran, en wel expliciet gelegitimeerd middels de islam. Daar ga jij helemaal niet op in. Mag ik daarover een balletje opgooien? Je gaat er niet op in, omdat het je niet uitkomt.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ontken niets, ik geef je een bron waarin het een en ander staat wat mijn eerdere posts onderbouwd.
Daar dacht Khomeini toch echt heel anders over. Een zeer vooraanstaand en deskundig moslimgeestelijke/geleerde. En jij zou het beter weten dan Khomeini?! Laat me niet lachen.quote:[..]
Wat a) totaal niet historisch geverifieerd is b) niet in de Koran staat c) binnen de soennah niet zo omschreven staat. Er is geen enkele leeftijd bekend en geen enkele overige historische bron die het kan verifieren.
Welnee, dat zegt vooral dat moslims ook gewoon mensen zijn, die instinctief problemen hebben met kwalijke zaken als pedofilie. Dat zegt niets over het geloof, wat gebruikt kan worden (en is gebruikt) ter legitimering van pedofilie.quote:[..]
En dat toon jij aan door WEL weer een voorbeeld te halen uit DIEZELFDE islamitische wereld. Met diezelfde redenering en argumentatie valt er dus op goede gronden te betogen dat de Islam veel problemen heeft met pedofilie.
Omdat er in Nederland een stuk meer gematigde Turken wonen t.o.v. de Marokkanen ? Maar misschien heb je wel voor een deel gelijk dat de grondslag zijn oorsprong vind in culturele aspecten meer dan de religieuze noemer . Dan moet je echter wel beseffen dat dergelijke cultuurgebonden feiten uiteindelijk wel degelijk hun oorsprong vinden in de religie . Dit zelfde geldt voor zaken als eerwraak en het klaarblijkelijk geen respect hoeven hebben met religieus anders gezinden .quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe komt het dan dat die andere grote groep met over het algemeen dezelfde religie, het wel vrij goed lijkt te doen en beduidend minder problemen veroorzaakt?
Bij de Marokkanen is de religie de oorzaak en moet dat er constant bijgehaald worden, en bij Turken met dezelfde religie komen die problemen beduidend minder voor?
Mij lijkt het een goed idee om de ouders aan te pakken.ouders die niet meehelpen aan een oplossing de kinderbijslag afpakken voor 6 maanden bijvoorbeeld, gedragen ze zich goed krijg je het terug. Gaan ze weer in de fout weer afpakken.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:44 schreef Leandra het volgende:
Niet om het een of ander, maar is er iemand die wel een oplossing weet voor het probleem dat zich afspeelt, namelijk de 8 tot 13-jarigen die een probleem op straat blijken te zijn?
En dan geen onmogelijke oplossingen als het terugsturen naar een land waar ze niet vandaankomen en gemiep over het al dan niet van een achterlijke cultuur of een voorkeur voor huftertjes boven pedofielen, want ook die komen binnen iedere religie voor, maar wat zijn nou werkelijk mogelijke oplossingen?
Moet de politie hier net zo gaan handhaven als in het "thuisland"?
Je weigert inhoudelijk in te gaan op mijn eerdere voorbeeld. De wetgeving in vrijwel alle Islamitische landen is gelegitimeerd middels de Islam, het argument is dus nietszeggend. Iran heeft daar andere religieuze interpretaties aan verbonden dan andere Islamitische landen. Dat jij van mening bent dat Iran het bij het religieuze rechte eind heeft, dat moet jij zelf weten. Ik toon slechts de manco aan in je redenering.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:08 schreef Sachertorte het volgende:
Wiki is toch wat minder betrouwbaar dan Amnesty. Daarbij gaat het me er vooral om dat die negen jaar ooit in een niet zo grijs verleden heeft gegolden in Iran, en wel expliciet gelegitimeerd middels de islam. Daar ga jij helemaal niet op in. Mag ik daarover een balletje opgooien? Je gaat er niet op in, omdat het je niet uitkomt.
De Islamitische raad bestaat ook alleen maar uit geleerde en deskundige moslimgeestelijken - weten die het beter dan Khomeini?quote:Daar dacht Khomeini toch echt heel anders over. Een zeer vooraanstaand en deskundig moslimgeestelijke/geleerde. En jij zou het beter weten dan Khomeini?! Laat me niet lachen.
Dat is wederom jouw opinie, vergezeld met een in mijn ogen extreem manke redenering.quote:Welnee, dat zegt vooral dat moslims ook gewoon mensen zijn, die instinctief problemen hebben met kwalijke zaken als pedofilie. Dat zegt niets over het geloof, wat gebruikt kan worden (en is gebruikt) ter legitimering van pedofilie.
Aantoonbaar veroorzaken Antillianen meer overlast dan Marokkanen en Surinamers meer dan Turken, toch wordt telkens de Islam erbij betrokken als reden voor waarom ze dingen verkeerd zouden doen. Ik vind het best als je gaat zeggen dat Marokkanen in verhouding oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit, maar onzin over dat het nooit meer goed met ze zou komen (waarvan het tegendeel ook is aangetoond) en dat het wel moet komen door hun cultuur (in plaats van door de tegenstelling tussen de cultuur van hun ouders en die van hun omgeving) en dat de schuld bij de islam ligt (terwijl degene waar het om gaat verre van goede moslims zijn) gaat er bij mij niet in.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Aha de welbekende slachtofferrol![]()
Een blik op de criminaliteitscijfers leert ons waarom . Het is niet zo dat mensen een zondebok zochten en die hebben gevonden in de Marokkanen .
Deze groep zorgt voor aanzienlijk meer overlast . Aantoonbaar
We hebben toch te maken met inmiddels de 3e generatie? Waarvan zowel ouders als kinderen in Nederland geboren en getogen zijn ?quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Leuk, de middeleeuwse rolverdeling staat in de Bijbel omschreven, en nu?
[..]
Dat zal vast niet te maken hebben met de mate van geletterdheid en de mentaliteit afkomstig van het platteland. Nee, de Koran schrijft voor niet naar ouderavonden van scholen te gaan.
[..]
Wat denk je zelf? Ik vind dit zo'n domme vraag (sorry hoor, maar het is echt zo):
Uw Heer heeft u bevolen, zeggende: "Aanbidt niemand anders dan Mij en betoont vriendelijkheid jegens de ouders. Indien één hunner bij u een hoge leeftijd bereikt of beiden doen dit, zeg dan nimmer tot hen "Foei" noch stoot hen af, doch spreek tot hen een welgevallig woord. En wees teder voor hen in erbarming. En zeg: "Mijn Heer, ontferm u over hen daar zij mij opvoedden toen ik jong was
[..]
En waar komen die grondbeginselen vandaan denk je? Of denk je dat de ouders die in beginsel jaren hebben doorgebracht in een hutje in het Rifgebergte, zich ineens gaan gedragen als geletterde Harry uit Roelofarendsveen?
Ik denk dat de gematigdheid er vrij weinig mee te maken heeft, wellicht heeft het er wel mee te maken dat een grote groep analfabeet is en dus zelf de koran helemaal niet kan lezen, en dus moet geloven dat de imam de juiste uitleg wel geeft..... maar net zoals je in Schubbekutteveen een zwarte kousen uitleg kunt krijgen van de bijbel werkt dat met de koran waarschijnlijk net zo.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:10 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Omdat er in Nederland een stuk meer gematigde Turken wonen t.o.v. de Marokkanen ? Maar misschien heb je wel voor een deel gelijk dat de grondslag zijn oorsprong vind in culturele aspecten meer dan de religieuze noemer . Dan moet je echter wel beseffen dat dergelijke cultuurgebonden feiten uiteindelijk wel degelijk hun oorsprong vinden in de religie . Dit zelfde geldt voor zaken als eerwraak en het klaarblijkelijk geen respect hoeven hebben met religieus anders gezinden .
Sorry, maar je maakt jezelf wederom belachelijk. Zaken als eerwraak kwamen lang voor het bestaan van de Islam voor. De gebruiken werden binnen de Islam niet verder benoemd over veroordeeld om zo naderhand de expansie makkelijker te maken. Een religie die culturele aspecten gaat omarmen is makkelijker dan een cultuur die religieuze aspecten gaat omarmen. Dit zie je terug in zaken als vrouwenbesnijdenis, maar ook in hele andere zaken, zoals zwarte magie of tattooages.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:10 schreef Stokstaart het volgende:
Omdat er in Nederland een stuk meer gematigde Turken wonen t.o.v. de Marokkanen ? Maar misschien heb je wel voor een deel gelijk dat de grondslag zijn oorsprong vind in culturele aspecten meer dan de religieuze noemer . Dan moet je echter wel beseffen dat dergelijke cultuurgebonden feiten uiteindelijk wel degelijk hun oorsprong vinden in de religie . Dit zelfde geldt voor zaken als eerwraak en het klaarblijkelijk geen respect hoeven hebben met religieus anders gezinden .
Maar dan moet je dat ook voor andere etterbakjes doen die bij HALT terechtkomen lijkt me...quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:10 schreef shomila het volgende:
[..]
Mij lijkt het een goed idee om de ouders aan te pakken.ouders die niet meehelpen aan een oplossing de kinderbijslag afpakken voor 6 maanden bijvoorbeeld, gedragen ze zich goed krijg je het terug. Gaan ze weer in de fout weer afpakken.
Ik ben benieuwd als ze het in hun portemonnee merken of ze er wat aan gaan doen.
Dit misschien.
Meneer moet ook aan zijn familiefeestjes denken.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:16 schreef Lavenderr het volgende:
Maar volgens burgemeester Cornelisse is 'alles onder controle' en wordt er 'hard op veiligheid ingezet'.
Dus doorlopen mensen, niks aan de hand in Gouda.
Nee, de derde generatie is extreem klein (in aantallen) en betreft heden ten dage net peuters en kleuters. Niet de groep waar wij het nu over hebben dus. Om je een hint te geven, ik ben kantjeboord 2e generatie (was bijna 1e generatie geweest) en zit in de twintig.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:14 schreef Stokstaart het volgende:
We hebben toch te maken met inmiddels de 3e generatie? Waarvan zowel ouders als kinderen in Nederland geboren en getogen zijn ?
En NU pas ga je naar de kern van het probleem. Het duurde even, maar NU ben je er. Dit zijn de vragen die ik graag zie en die in mijn ogen ook zeer relevant zijn.quote:Hoe kan het in godsnaam dat als je hier sinds de jaren 70 woont je nog steeds geen Nederlands spreekt ? Hoeveel je best heb je dan daadwerkelijk gedaan om te participeren in dit land en je te conformeren aan dergelijke basale zaken als taal ?
Klopt, maar je bent geletterd en je weet ook wat er van je verwacht gaat worden.quote:Als ik naar Parijs ga om daar een jaar te studeren is het eerste wat ik doe is zorgen dat ik de taal machtig weet te worden . Laat staan als ik zou emigreren
Als ik redeneer vanuit een gelovige, ben jij dus ook een gelovige. Immers mijn manier van redeneren verschilt op geen enkel punt met die van jou. Alleen mijn startpunt is anders. Jij pakt Iran, ik pak Marokko. Ten tweede is alles goed te praten, daar is niet persee religie voor nodig. In die zin kan de Islam, net als elke religie, ideologie, denkwijze,filosofie zo omgebuigd worden dat pedofilie of enig andere zaak gelegitimeerd kan worden. En ja DAT heeft te maken met het feit dat moslims mensen zijn.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:18 schreef Sachertorte het volgende:
@ Mutant.
Je redeneert helaas als een gelovige. Je gaat er vanuit dat er een waarheid is, dat de een gelijk heeft, en de ander niet. Mijn punt is slechts, dat met de islam in de hand prima pedofilie gelegitimeerd kan worden. Er zijn blijkbaar goede argumenten voor. Het is tamelijk zinloos dat je een dergelijk feit denkt te moeten ontkennen. Mooi dat jij het niet met Khomeini eens bent, maar Khomeini is toch echt niet minder moslim dan jij bent.
Ach ja met de bijbel in de hand kan je pedofilie ook prima legitimeren hoor. Kijk maar naar de oude grieken. Punt is wel dat je met zowel de koran als de bijbel in de hand je geen criminaliteit kan legitimeren en dat is volgens mij waar dit topic over ging: crimineeltjes. In dit topic heb ik meerdere keren terug zien komen dat mensen hier het lef niet hebben om iemand aan te spreken op asociaal gedrag. Maar het zal wel weer aan de islam liggen joh, zo is het een stukje makkelijker dan toe te geven dat je er zelf OOK (dus niet alleen, want iemand gaat me vast weer beschuldigen van de schuld leggen bij de o zo lieve autochtone Nederlanders) aandeel in hebt.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:18 schreef Sachertorte het volgende:
@ Mutant.
Je redeneert helaas als een gelovige. Je gaat er vanuit dat er een waarheid is, dat de een gelijk heeft, en de ander niet. Mijn punt is slechts, dat met de islam in de hand prima pedofilie gelegitimeerd kan worden. Er zijn blijkbaar goede argumenten voor. Het is tamelijk zinloos dat je een dergelijk feit denkt te moeten ontkennen. Mooi dat jij het niet met Khomeini eens bent, maar Khomeini is toch echt niet minder moslim dan jij bent.
Ja dat lijkt mij logisch.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar dan moet je dat ook voor andere etterbakjes doen die bij HALT terechtkomen lijkt me...
O ja vertel eens ?quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:13 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Aantoonbaar veroorzaken Antillianen meer overlast dan Marokkanen en Surinamers meer dan Turken, toch wordt telkens de Islam erbij betrokken als reden voor waarom ze dingen verkeerd zouden doen. Ik vind het best als je gaat zeggen dat Marokkanen in verhouding oververtegenwoordigd zijn in criminaliteit, maar onzin over dat het nooit meer goed met ze zou komen (waarvan het tegendeel ook is aangetoond) en dat het wel moet komen door hun cultuur (in plaats van door de tegenstelling tussen de cultuur van hun ouders en die van hun omgeving) en dat de schuld bij de islam ligt (terwijl degene waar het om gaat verre van goede moslims zijn) gaat er bij mij niet in.
Nu mag jij me weer vertellen dat ik het allemaal goed praat en dat de schuld altijd ligt bij "ons Nederlanders" en dan gaan we weer een leuke cirkel van cliches maken oke?
Ze blijven in het nieuws komen met belachelijke acties . Nu weer in Gouda . Hoevaak is daar al geen gezeik geweest ? Wanneer lees je van Antillianen die wijken terroriseren ? Of is het ANP nu ook al tegen die arme Marokkaantjes ?quote:In de criminaliteitscijfers is sinds de vorming van het kabinet Rutte-1 een drastische aardverschuiving waarneembaar.Volgens cijfers van het CPB is sinds 10 oktober, toen de ministersploeg bijna rond was, de criminaliteit onder met name Antillianen dramatisch afgenomen tot aan het praktische nulpunt
http://www.speld.nl/2010/(...)-daalt-spectaculair/
55 % waar gáát het nog over ! Maar het komt allemaal goed hoor !quote:Bijna 55 procent van de Marokkaanse mannen in de leeftijd van 18 tot 24 jaar in Rotterdam komt in aanraking met de politie. Van de autochtonen is dat 18,4 procent.
Nee jij gaat nu pas over tot de kern . Namelijk het bevestigen dat er iets structureel mis is in de groep . Jij denkt dat dat niets te maken heeft met het feit dat ze Moslims zijn, ik denk van wel . Zeker hoe bepaalde zaken worden uitgelegd en de rol die de moskee en Imams spelen in die samenleving zorgen ervoor dat vrouwen nauwelijks integreren en deelnemen aan de samenleving .quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, de derde generatie is extreem klein (in aantallen) en betreft heden ten dage net peuters en kleuters. Niet de groep waar wij het nu over hebben dus. Om je een hint te geven, ik ben kantjeboord 2e generatie (was bijna 1e generatie geweest) en zit in de twintig.
[..]
En NU pas ga je naar de kern van het probleem. Het duurde even, maar NU ben je er. Dit zijn de vragen die ik graag zie en die in mijn ogen ook zeer relevant zijn.
[..]
Klopt, maar je bent geletterd en je weet ook wat er van je verwacht gaat worden.
LOL @ Mutant , mogelijk eens kijken wat er op 10-10-10 is gebeurd, de ANTILLEN BESTAAN NIET MEER!quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:27 schreef Mutant01 het volgende:
LOL @ speld.nl aanhalen. Nu weet ik het zeker, Stokstaart is gewoon niet serieus.
Chinezen hier aanhalen is sowieso compleet irrelevant, aangezien deze groep niet en masse binnen kort tijdsbestek hier is gekomen. Sowieso wonen ze veel meer verspreid in het land en niet alleen in grote steden. Derhalve dwalen we weer af van het onderwerp, namelijk jongere Nederlandse Marokkanen die de boel verstieren.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:31 schreef Stokstaart het volgende:
Nee jij gaat nu pas over tot de kern . Namelijk het bevestigen dat er iets structureel mis is in de groep . Jij denkt dat dat niets te maken heeft met het feit dat ze Moslims zijn, ik denk van wel . Zeker hoe bepaalde zaken worden uitgelegd en de rol die de moskee en Imams spelen in die samenleving zorgen ervoor dat vrouwen nauwelijks integreren en deelnemen aan de samenleving .
Dat feit op zich zegt mij ook geen reet, de Chinese cultuur is bijvoorbeeld nog meer gesloten . Feit is wel dat men kennelijk niet in staat is de extreme problematiek intern dusdanig op te lossen dat wij er als samenleving geen ernstige overlast van ondervinden
Ik begrijp je niet. Volgens mij was dit een redelijk serieuze discussie - waarom zou je dan in vredesnaam de Speld aanhalen - en in die zin snap ik je bovenstaande reactie ook niet.quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:34 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
LOL @ Mutant , mogelijk eens kijken wat er op 10-10-10 is gebeurd, de ANTILLEN BESTAAN NIET MEER!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |