Afgezien van '16e eeuwse ideologie' is er wel degelijk een punt te maken dat jongens en mannen binnen de Marokkaanse gemeenschap (lees: islamitisch vormgegeven cultuur) zich menen meer te kunnen permitteren ten opzichte van vrouwen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Over welke 16e eeuwse ideologie heb je het in vredesnaam.
http://en.wikipedia.org/wiki/Marriageable_age of is Wikipedia te Antifa?quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:33 schreef Sachertorte het volgende:
Amnesty is zeker een PVV clubje?
http://www.aivl.be/subthe(...)lijkheid-in-iran/870
Citaatjes:
[..]
[..]
Wat is daarop uw antwoord?
De goedkeuring van de moslims der moslims ah? Koning Mohammed heeft met goedkeuring van de raad van hoeders de huwbare leeftijd op 18 gesteld.quote:Khomeini is toch wel een modelmoslim te noemen. Die heeft - met goedkeuring van de moslim der moslims - de huwbare leeftijd op negen gesteld.
Die vraag stel ik nu ook aan jou. Immers je maakt hier geen enkel valide punt, omdat ik voor elk voorbeeld dat jij aanhaalt een tegenvoorbeeld kan aanhalen. Wellicht is het zo dat jouw zwart-wit standpunt hier gewoon geen stand kan houden. Wellicht is het taak om eens bepaalde dingen van elkaar te onderscheiden of te zien dat de Islam vele vormen en uitingen kent? Volgens mij weet jij dat net zo goed, alleen bekt dat niet lekker. Het is veel leuker om te zeggen dat de Islam pedofilie goedkeurt, dat levert immers altijd strijd op in een topic, in plaats van overeenstemming.quote:Hoe kan het toch dat je dat soort dingen niet weet? Is het een kwestie van niet willen weten?
ah dus daarom zitten vrouwen achteraan in de moskee, zitten blijf van mijn lijf huizen vol met moslima'squote:Op zaterdag 6 november 2010 12:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Eerwraak is een volstrekt pre-islamitisch lokaal cultureel fenomeen.
[..]
Alsof het trouwen met neef of nicht iets vanzelfsprekend a) Islamitisch is of b) door de Islam wordt bepaald/opgelegd.
Het is idd op geen enkele manier goed te praten . Hoezeer Mutant ook krampachtig probeert ons allemaal als idioten neer te zetten .quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:41 schreef karinaatje1 het volgende:
[..]
ah dus daarom zitten vrouwen achteraan in de moskee, zitten blijf van mijn lijf huizen vol met moslima's
het is gewoon sneu voor meisjes die in een islamitisch gezin worden geboren, lopen direct achter op autochtone meisjes
Het is altijd donders interessant om te zien hoe iemand van buitenaf meent een Nederlandse Marokkaan zelf over zijn cultuur les te moeten geven. Dat jij regelmatig bij Marokkanen thuis komt waar Marokkaanse vrouwen een ondergeschikte rol hebben, geloof ik meteen. Dat jij dit koppelt aan hun ideologie is volstrekte onzin en in mijn ogen nergens op gebaseerd. Ik koppel het direct aan de Marokkaanse plattelandscultuur - die niet veel verschilt met plattelandsculturen in andere werelddelen trouwens - waarbij er inderdaad een traditionele verhouding tussen man en vrouw is. Dit heeft alleen niets te maken met disrespect voor de vrouw, zoals jij dat meent te moeten interpreteren. Bij "ons" is de vrouw zelfs BAAS in huis, klaar. Die heeft het laatste woord over de kinderen, het eten, het huishouden en de complete invulling daarvan. De man heeft daar vanuit die traditionele rol 0,0 mee te maken. Dat is niet iets Islamitisch, dat is iets boers.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:38 schreef Stokstaart het volgende:
Ik zeg dat hun standpunten in de 16e eeuw thuishoren lees![]()
Regelmatig bij Marokkanen thuis geweest en vrouwen hebben een onderschikte rol . Jongens tot 7 jaar die hun moeder gewoon mogen schoppen en slaan . Dit krijg je dus als je een ideologie hanteert waarin vrouwen enkel respect behoeven .
Die jochies worden niet opgevoed . Punt . Wanneer hoor je overlastplegende Marokkaanse meisjes ? Juist ja ! En waarom het zich alleen voordoet in pauperwijken? Omdat het merendeel van de Marokkaanse jongeren tussen de 8 en 25 jaar daar ook woont !
Met grof geweld . Zelfde lot voor hooligans of andere mongolen die denken boven de wet te staan .quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:44 schreef Leandra het volgende:
Niet om het een of ander, maar is er iemand die wel een oplossing weet voor het probleem dat zich afspeelt, namelijk de 8 tot 13-jarigen die een probleem op straat blijken te zijn?
En dan geen onmogelijke oplossingen als het terugsturen naar een land waar ze niet vandaankomen en gemiep over het al dan niet van een achterlijke cultuur of een voorkeur voor huftertjes boven pedofielen, want ook die komen binnen iedere religie voor, maar wat zijn nou werkelijk mogelijke oplossingen?
Moet de politie hier net zo gaan handhaven als in het "thuisland"?
Waarom vervuil je de discussie met dergelijke retoriek. Walgelijk. Alsof ik het gedrag van deze jongens aan het goedpraten ben. Ik geef MIJN visie over waarom deze jongeren zich misdragen en binnen MIJN visie heeft het niets te maken met de Islam. Dat jij daar toch krampachtig aan probeert vast te houden moet je uiteraard zelf weten.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het is idd op geen enkele manier goed te praten . Hoezeer Mutant ook krampachtig probeert ons allemaal als idioten neer te zetten .
Ik vind dit een vreemde vereniging van de discussie.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik probeer op geen enkele wijze de verderfelijke houding van moslims jegens de vrouw goed te praten. Hoewel niet alle moslims natuurlijk hun vrouw meppen. Het is echter dat het katholisme net zo anti-vrouw is als de islam. Vrouwen kunnen het niet verder schoppen dan non en er is een reden dat kerkbeambten zich aan het celibaat moeten houden. De hele katholieke ademt anti-vrouw. Het is tegenwoordig minder opzichting, maar in de ogen van de katholieke kerk is de vrouw gewoon ondergeschikt aan de man.
Maar, nogmaals, ook niet alle katholieke behandelen hun vrouw als een minderwaardig schepsel.
Je gaat me toch niet vertellen dat je werkelijk denkt dat de kerk positief staat tegenover vrouwen enkel omdat Maria wordt vereerd?quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:38 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat een stupiditeit weer.
[..]
Dat is in de kerk. De kerk heeft z'n eigen regeltjes, en de wereld heeft haar eigen regeltjes. Scheiding van kerk en staat is niet voor niets een zeer christelijk thema.
[..]
Mariaverering? Nooit van gehoord zeker, ouwe calvanist van me.
Wil je de reden even toelichten dat je het steeds wilt hebben over het christendom binnen het onderwerp van de problemen in Gouda? Met andere woorden welke relevantie heeft de heilige Maagd Maria op deze kwestie?quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat je werkelijk denkt dat de kerk positief staat tegenover vrouwen enkel omdat Maria wordt vereerd?
Misschien bij jou thuis.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Vrouwen zijn gelijkwaardig aan mannen. Niet alleen op schrift maar ook in consensus in de samenleving. Dat is de norm.
Ontken je nu dat het waar is wat ik zeg? De huwbare leeftijd in Iran stond op negen, en is nu verhoogd naar 13. Voorwaar, nog steeds heel dubieus.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Marriageable_age of is Wikipedia te Antifa?
De moslim der moslims is Mohammed, zonder koning. Weet jij ook wel he. De man die het huwelijk met zijn negenjarige 'vrouw' consummeerde.quote:[..]
De goedkeuring van de moslims der moslims ah? Koning Mohammed heeft met goedkeuring van de raad van hoeders de huwbare leeftijd op 18 gesteld.
Ik betwist helemaal niet dat in de islamistische wereld verschillende gebruiken leven. Ik toon slechts aan dat op goede gronden valt te betogen dat de islam niet zoveel principiele problemen heeft met pedofilie. Waarom wil jij dat toch zo hard ontkennen?quote:[..]
Die vraag stel ik nu ook aan jou. Immers je maakt hier geen enkel valide punt, omdat ik voor elk voorbeeld dat jij aanhaalt een tegenvoorbeeld kan aanhalen. Wellicht is het zo dat jouw zwart-wit standpunt hier gewoon geen stand kan houden. Wellicht is het taak om eens bepaalde dingen van elkaar te onderscheiden of te zien dat de Islam vele vormen en uitingen kent? Volgens mij weet jij dat net zo goed, alleen bekt dat niet lekker. Het is veel leuker om te zeggen dat de Islam pedofilie goedkeurt, dat levert immers altijd strijd op in een topic, in plaats van overeenstemming.
In de Bijbelse grondbeginselen staat letterlijk dit : Eert uw vader en uw moeder . Dit komt er op neer dat vrouwen evengoed thuisbleven om de kinderen op te voeden .quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is altijd donders interessant om te zien hoe iemand van buitenaf meent een Nederlandse Marokkaan zelf over zijn cultuur les te moeten geven. Dat jij regelmatig bij Marokkanen thuis komt waar Marokkaanse vrouwen een ondergeschikte rol hebben, geloof ik meteen. Dat jij dit koppelt aan hun ideologie is volstrekte onzin en in mijn ogen nergens op gebaseerd. Ik koppel het direct aan de Marokkaanse plattelandscultuur - die niet veel verschilt met plattelandsculturen in andere werelddelen trouwens - waarbij er inderdaad een traditionele verhouding tussen man en vrouw is. Dit heeft alleen niets te maken met disrespect voor de vrouw, zoals jij dat meent te moeten interpreteren. Bij "ons" is de vrouw zelfs BAAS in huis, klaar. Die heeft het laatste woord over de kinderen, het eten, het huishouden en de complete invulling daarvan. De man heeft daar vanuit die traditionele rol 0,0 mee te maken. Dat is niet iets Islamitisch, dat is iets boers.
Zo incidenteel is het niet. In onze Bible-belt heerst een volstrekt andere norm - wat dat betreft is de mind-switch waar jij het over had zelfs in grote delen van Nederland ook nog niet doorgedrongen. Let wel dat het ook hier weer typische plattelandsgebieden betreft. Iets wat ik reeds eerder ook al aanhaalde - verschil met derde wereldlanden is dat het er hier enige mate van geletterdheid heerst en Nederland een sterke natiestaat is.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind dit een vreemde vereniging van de discussie.
De invloed van het katholicisme op de sociale verhoudingen tussen man en vrouw in de gehele samenleving is nagenoeg nul als je in beschouwing neemt alle wetten in Nederland en internationale verdragen waaraan Nederland zich committeert.
Vrouwen zijn gelijkwaardig aan mannen. Niet alleen op schrift maar ook in consensus in de samenleving. Dat is de norm. Dat er incidenteel daarvan wordt afgeweken doet daar niets aan af.
Sterker nog zoiets wordt door de rechtsspraak hersteld, ondanks de waarde die jij aan het katholicisme wilt geven.
Niet misschien. Ja.quote:
Ik ontken niets, ik geef je een bron waarin het een en ander staat wat mijn eerdere posts onderbouwd.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:52 schreef Sachertorte het volgende:
Ontken je nu dat het waar is wat ik zeg? De huwbare leeftijd in Iran stond op negen, en is nu verhoogd naar 13. Voorwaar, nog steeds heel dubieus.
Wat a) totaal niet historisch geverifieerd is b) niet in de Koran staat c) binnen de soennah niet zo omschreven staat. Er is geen enkele leeftijd bekend en geen enkele overige historische bron die het kan verifieren.quote:De moslim der moslims is Mohammed, zonder koning. Weet jij ook wel he. De man die het huwelijk met zijn negenjarige 'vrouw' consummeerde.
En dat toon jij aan door WEL weer een voorbeeld te halen uit DIEZELFDE islamitische wereld. Met diezelfde redenering en argumentatie valt er dus op goede gronden te betogen dat de Islam veel problemen heeft met pedofilie.quote:Ik betwist helemaal niet dat in de islamistische wereld verschillende gebruiken leven. Ik toon slechts aan dat op goede gronden valt te betogen dat de islam niet zoveel principiele problemen heeft met pedofilie. Waarom wil jij dat toch zo hard ontkennen?
Dat geef ik toequote:Op zaterdag 6 november 2010 12:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom vervuil je de discussie met dergelijke retoriek. Walgelijk. Alsof ik het gedrag van deze jongens aan het goedpraten ben. Ik geef MIJN visie over waarom deze jongeren zich misdragen en binnen MIJN visie heeft het niets te maken met de Islam. Dat jij daar toch krampachtig aan probeert vast te houden moet je uiteraard zelf weten.
Gek als in elke discussie over rotjochies hun geloof erbij wordt betrokken. Vreemd als elke keer wordt benadrukt dan hun volk in beginsel middeleeuwse rifmongooltjes zijn, maar dat er ook uitzonderingen kunnen zijn en dat die aardige Nederlanders ze zo af en toe de kans geven om te bewijzen dat zij die uitzondering zijn.quote:
Aha de welbekende slachtofferrolquote:Op zaterdag 6 november 2010 12:59 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Gek als in elke discussie over rotjochies hun geloof erbij wordt betrokken. Vreemd als elke keer wordt benadrukt dan hun volk in beginsel middeleeuwse rifmongooltjes zijn, maar dat er ook uitzonderingen kunnen zijn en dat die aardige Nederlanders ze zo af en toe de kans geven om te bewijzen dat zij die uitzondering zijn.
Leuk, de middeleeuwse rolverdeling staat in de Bijbel omschreven, en nu?quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:52 schreef Stokstaart het volgende:
In de Bijbelse grondbeginselen staat letterlijk dit : Eert uw vader en uw moeder . Dit komt er op neer dat vrouwen evengoed thuisbleven om de kinderen op te voeden .
Dat zal vast niet te maken hebben met de mate van geletterdheid en de mentaliteit afkomstig van het platteland. Nee, de Koran schrijft voor niet naar ouderavonden van scholen te gaan.quote:Ook had je te luisteren naar leraren en andere gezagsdragers . Schijnbaar is dit bij Moslimgezinnen anders geregeld, gezien vrouwen niet eens mee komen naar ouderavonden .![]()
Wat denk je zelf? Ik vind dit zo'n domme vraag (sorry hoor, maar het is echt zo):quote:Staat er überhaupt in de Koran ergens dat je respect moet hebben voor je vader én je moeder ?
En waar komen die grondbeginselen vandaan denk je? Of denk je dat de ouders die in beginsel jaren hebben doorgebracht in een hutje in het Rifgebergte, zich ineens gaan gedragen als geletterde Harry uit Roelofarendsveen?quote:Sorry het heeft niets met een dorps karakter te maken, alles met de grondbeginselen die dergelijke kinderen van kleins af aan mee krijgen . Ze schijten op Nederland en hebben totaal geen respect voor datgene dat niet Moslim/Marokkaan is .
Hoe komt het dan dat die andere grote groep met over het algemeen dezelfde religie, het wel vrij goed lijkt te doen en beduidend minder problemen veroorzaakt?quote:Op zaterdag 6 november 2010 13:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Aha de welbekende slachtofferrol![]()
Een blik op de criminaliteitscijfers leert ons waarom . Het is niet zo dat mensen een zondebok zochten en die hebben gevonden in de Marokkanen .
Deze groep zorgt voor aanzienlijk meer overlast . Aantoonbaar
Ik omzeil de kern niet, dat doe jij in mijn ogen - door de Islam als boeman af te schilderen en oorzaak van deze problematiek te zien. Ik heb je al eerder gezegd dat dit probleem veelal voorkomt bij een redelijk af te bakenen groep: jongeren uit zwarte wijken, vaak uit bijstandsgezin, gebrek aan rolmodellen, schoolverlaters. En dat zijn er veel.quote:Op zaterdag 6 november 2010 12:57 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat geef ik toe![]()
Jij hanteert zelf ook een knap stukje PvdA retoriek die de kern omzeilt . Deze kinderen worden klaarblijkelijk niet opgevoed . Daar zijn in principe ook gewoon geen excuses voor nodig om dat te willen verklaren, het is wat wij allemaal zelf kunnen waarnemen . Dat feit op zich is al walgelijk en onbegrijpelijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |