quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:53 schreef Sjeen het volgende:
In de wat
Verveel je je een beetje, Tong?
Waanzin toch om je zo aan de letterlijk geschreven voorschriften te houden ?quote:
ja een beetje wel,quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waanzin toch om je zo aan de letterlijk geschreven voorschriften te houden ?
Nee, het is gewoon een heel concreet opleidingsvereiste, daar is niks aan te interpreteren. Wat wel waanzinnig is zijn de regels zelf, en wat helemaal waanzinnig is, is dat er een HBO -opleiding is voor iets wat moeders al eeuwen beheersen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waanzin toch om je zo aan de letterlijk geschreven voorschriften te houden ?
Als het echt een concreet opleidingsvereiste is is het nog erger.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon een heel concreet opleidingsvereiste, daar is niks aan te interpreteren. Wat wel waanzinnig is zijn de regels zelf, en wat helemaal waanzinnig is, is dat er een HBO -opleiding is voor iets wat moeders al eeuwen beheersen.
Misschien is het ter compensatie van moederlijke gevoelens van carrierevrouwen die niet aan kinderen zijn begonnen?quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon een heel concreet opleidingsvereiste, daar is niks aan te interpreteren. Wat wel waanzinnig is zijn de regels zelf, en wat helemaal waanzinnig is, is dat er een HBO -opleiding is voor iets wat moeders al eeuwen beheersen.
zo'n studie is natuurlijk wel iets anders dan het opvoeden van je eigen kind, dat je er geen hoge pet van ophebt is natuurlijk irrelevant in dit geheelquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik sluit ook niet uit de regel verkeerd is, maar als je concrete opleidingsvereisten hebt, dan kun je die alleen maar letterlijk nemen natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:27 schreef Re het volgende:
[..]
zo'n studie is natuurlijk wel iets anders dan het opvoeden van je eigen kind, dat je er geen hoge pet van ophebt is natuurlijk irrelevant in dit geheel
Ik denk dat vele Nederlandse moeders nog wel zo\n diplomaartje gebruiken kunnen tegenwoordig.quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:58 schreef Wokkel het volgende:
Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij een "hbo-diploma kinderverzorging en opvoeding"? Heeft niet elke goede moeder die kwalificatie?
Statische statuten. Statuten die nooit gewijzigd kunnen worden.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik vind het een mooi woord. Statistuten. Laten we er een mooie betekenis aan geven.
Raar dat men wel bij het ministerie gaat informeren en blijkbaar niet bij een evt. brancheorganisatie. Misschien dat er wel een goede reden is waarom dit soort diploma's niet aangenomen worden?quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:52 schreef tong80 het volgende:
Het ministerie van Sociale Zaken lijkt
niet van plan de regels te veranderen:
de diplomalijst is tot stand gekomen op
advies van de branche en alleen de
diploma's op de lijst zijn geldig,zegt
het ministerie.
Dit dus.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik sluit ook niet uit de regel verkeerd is, maar als je concrete opleidingsvereisten hebt, dan kun je die alleen maar letterlijk nemen natuurlijk.
Ik sluit overigens ook niet uit dat de regel helemaal niet verkeerd is. Hoewel het HBO natuurlijk ernstig in niveau is gedaald, kan ik me voorstellen dat het diploma toch niet wordt uitgereikt voor praktische vaardigen wat betreft het opvangen van kinderen, maar dat het een opleiding is die zich meer richt op de organisatie van kinderopvang. Dat zou dan een kleine meevaller zijn wat betreft het onderwijsniveau, maar het zou ook betekenen dat meneer of mevrouw de praktische vaardigheden voor het opvangen van kinderen niet heeft geleerd. En dan deugen de regels dus wel.
Goede vondst, het CBS is ook een statistuut.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik vind het een mooi woord. Statistuten. Laten we er een mooie betekenis aan geven.
Lijkt me een retorische vraag. Al zijn (en mijn) posts zijn een directe consequentie van vervelingquote:Op vrijdag 5 november 2010 10:53 schreef Sjeen het volgende:
In de wat
Verveel je je een beetje, Tong?
Zag er net een item over. Ze werkt al 20 jaar als opvangmoeder, creche - hulp etc. Iedereen kind en ouder was gek op haar. De voorzitster van de branch-organisatie moest bijna huilen over de idiote bureuacratie en oneerlijkheid. Ze had al in 1979 haar diploma behaald. De woordvoerster stelde het simpel. Het enige dat niet deugt is de letter M ipv H.quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:49 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Raar dat men wel bij het ministerie gaat informeren en blijkbaar niet bij een evt. brancheorganisatie. Misschien dat er wel een goede reden is waarom dit soort diploma's niet aangenomen worden?
Volgens mij is het: Het enige wat niet deugt is de letter H ipv M.quote:Op zaterdag 6 november 2010 06:54 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zag er net een item over. Ze werkt al 20 jaar als opvangmoeder, creche - hulp etc. Iedereen kind en ouder was gek op haar. De voorzitster van de branch-organisatie moest bijna huilen over de idiote bureuacratie en oneerlijkheid. Ze had al in 1979 haar diploma behaald. De woordvoerster stelde het simpel. Het enige dat niet deugt is de letter M ipv H.Ik vind het nu nog absurder dan ik het al vond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |