Hehe, eindelijk komt het uit in Nederland, dus mag ik er gewoon over praten. Ik heb namelijk al enkele maanden een Kinect in huis, omdat ik deelnam aan de beta-test. Door tijdgebrek heb ik hem niet heel veel gebruikt, maar genoeg om er een mening over te kunnen vormen.
De games die ik heb kunnen testen zijn Kinect Sports, Kinect Adventures en Kinect Joyride. Het zijn allemaal spellen die je voor kwartiertje speelt, gewoon voor de fun. De games zijn natuurlijk behoorlijk afgekeken van de Wii (vooral Kinect Sports), maar dat is niet per se slecht.
Ik was in het begin behoorlijk sceptisch, net als de meesten hier. Ik verwachtte dat het niet zou werken, of dat de vertraging te irritant zou zijn. Maar mijn verwachtingen werden ruimschoots overtroffen. Er is af en toe wel wat vertraging, maar het blijft minimaal en je anticipeert er op. Vergelijk het met autorijden: je begint ook al met remmen, gasgeven en insturen voordat het echt nodig is, omdat er altijd wat vertraging is voordat de auto helemaal doet wat jij wil. Dat gezegd hebbende, de vertraging heeft mij nooit gestoord bij Kinect.
Ik denk niet dat ik 'm gekocht zou hebben als ik hem niet gekregen had, in ieder geval niet nu direct. Maar dat is omdat de games voor mij niet echt interessant zijn. Ik denk wel dat als ik nu mijn nichtjes en neefje (leeftijden tussen 4 en 11) op visite krijg, en ik zet Kinect Adventures aan, dat ze zich kostelijk zullen vermaken. Dus heb je jonge kinderen en nog geen Wii, dan zullen je kids je dankbaar zijn.
Ben je echter volwassen en kinderloos, dan is Kinect geen must-buy, wat mij betreft. Dat ligt niet aan de technologie, want die werkt wel (alleen stemherkenning werkt niet in NL, maar dat is een setting vanuit MS, geen tech falen), maar aan de games. Het enige spel dat ik eigenlijk wel zou willen proberen, is Dance Central, maar ik ben bang dat m'n vriendin zich helemaal dood lacht

.