Dat dusquote:Op woensdag 15 december 2010 09:29 schreef Q. het volgende:
[..]
Welke automaat? Er zijn toch minimaal 3 types?
Ophalen kan via de "Ophaalautomaat":quote:Op woensdag 15 december 2010 09:09 schreef CherryLips het volgende:
Oja, die korting hebben ze in Gelderland ook. heb het aangevraagd via de site maar moet het nog ergens activeren, maar hoe werkt dat ook alweer?
Jawel, als je al een persoonlijke OV-kaart hebt is er een vergelijkbare aanbieding, waarvoor automatisch opwaarderen niet verplicht is:quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:28 schreef macca728 het volgende:
In Oost Nederland moesten ze trouwens ook gelijk automatisch opwaarderen activeren, anders kreeg je de korting ook niet
Oja, die dingen. Dank u!quote:Op woensdag 15 december 2010 09:40 schreef freako het volgende:
[..]
Ophalen kan via de "Ophaalautomaat":
[ afbeelding ]
Die staan o.a. bij Albert Heijn, AH to Go, C1000 en Primera.
ja dat is gecorrigeerd na veel ophef door Groen Links ofzo. Maar anonieme kaarthouders krijgen die korting niet, dat heet onder prijsdruk mensen dwingen een persoonlijke OV kaart aan te schaffen en dat staat gewoon zwart op wit dat het niet mag.quote:Op woensdag 15 december 2010 09:42 schreef freako het volgende:
[..]
Jawel, als je al een persoonlijke OV-kaart hebt is er een vergelijkbare aanbieding, waarvoor automatisch opwaarderen niet verplicht is:
https://www.ov-chipkaart.nl/formulier/?wizard=53599&
Dat heb ik dus ook nooit begrepen, maak 1 poortje voor in en uit niet voor elke bedrijf een eigen.quote:was een vrouw op t station vandaag die voelde zich goed genaaid
ingecheckt bij ns > 10 euro tegoed afgeschreven van borg
gereisd via de heuvellandlijn
uitgecheckt bij veolia > dacht ze, maar dat was dus inchecken > 15 euro tegoed afgeschreven als borg
bij geen van beide uitgecheckt, dus borg van beide kwijt, kon t ook niet terugvragen.
lekker verwarrend, vooral voor oudere mensen, twee verschillende ovchippalen op t perron/station
same here, alleen mijn metroreis is geregistreerd, mijn busreizen nietquote:Op woensdag 15 december 2010 21:41 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook nooit begrepen, maak 1 poortje voor in en uit niet voor elke bedrijf een eigen.
Tevens mis ik ook nog steeds reis van 10-12
Op welk schermpje? Die incheckdingen hier in de bus (Enschede) melden alleen dat ze aan staan, niet bij welke halte de bus is.quote:Op donderdag 16 december 2010 20:14 schreef Hugo__Boss het volgende:
Van de week in de bus stonden niet de juiste haltes op het schermpje vermeld.
Heeft die reis ook geld gekost? Zo ja, dan de volgende keer niet inchecken als de halteaanduiding niet klopt. Dan moeten ze maar zorgen dat alles in orde isquote:Ik dacht al, dit gaat nooit goedkomen. Was een bus in Breda. Zie ik in mijn overzicht een reis van en naar dezelfde plek in Roosendaal staan! Erg vreemd..
Ja, de lezers hebben een schermpje waar netjes de actuele halte op wordt weergeven, net zoals in de bus zichtbaar op de lichtkrant. Er stond nu alleen dienst geopend. Ik heb soms ook wel eens gehad dat hij dan gewoon de beginhalte van de buslijn pakt! Nee geen geld afgegaan, studenten OV. Maar in het weekend doe ik gewoon de strippenkaart hoorquote:Op donderdag 16 december 2010 20:22 schreef Light het volgende:
[..]
Op welk schermpje? Die incheckdingen hier in de bus (Enschede) melden alleen dat ze aan staan, niet bij welke halte de bus is.
[..]
Heeft die reis ook geld gekost? Zo ja, dan de volgende keer niet inchecken als de halteaanduiding niet klopt. Dan moeten ze maar zorgen dat alles in orde is
Neem aan dat je A'dam Centraal bedoelt.quote:Op donderdag 16 december 2010 20:36 schreef Schenkstroop het volgende:
Even over het papieren kaartje.
Stel je woont in Hoorn en je koopt een ticket naar Hoofddorp. mag je met dit treinkaartje op de terugweg bijv ook via amsterdam reizen?
Of met een smoes, want er gaan wel direkte lijnen van hoofddorp richting purmerend.
En met de chipkaart mag het ook niet, je moet dan in Amsterdam weer uit-en inchecken.quote:Op vrijdag 17 december 2010 00:19 schreef Aether het volgende:
[..]
Neem aan dat je A'dam Centraal bedoelt.
Nee, je moet dan een via-kaartje kopen.
En bij het hypothetische geval dat de directe trein om 7.00 vertrokken is en jij om 7.05 een trein via amsterdam kan nemen en dan nog eerder dan de volgende directe trein van 7.30 kan aankomen?quote:Op vrijdag 17 december 2010 02:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
En met de chipkaart mag het ook niet, je moet dan in Amsterdam weer uit-en inchecken.
Volgens mij niet. Maar is wel interessant omdat dit de route is die de NS-reisplanner geeft als laatste reismogelijkheid van 23:50 uur. Je moet dan 2× overstappen (Centraal en Schiphol). De prijs blijft echter gelijk volgens de reisplanner.quote:Op vrijdag 17 december 2010 08:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En bij het hypothetische geval dat de directe trein om 7.00 vertrokken is en jij om 7.05 een trein via amsterdam kan nemen en dan nog eerder dan de volgende directe trein van 7.30 kan aankomen?
Ja, dan zetten de bus/tram-bestuurders de apparatuur uit omdat ze bijna bij het eindpunt zijn.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:53 schreef Elynasedai het volgende:
Pfff, ik reis in de regio Amsterdam en moet dus wel de OV-chip gebruiken... ik heb nu al een aantal keer gehad dat de apparaten in de bus 2-5 min voordat ik bij mijn uitstaphalte ben op "buiten werking" sprongen!
nou dan zou ik 5 min al uitchecken of de chauffeur erg onder druk zetten om zijn apparatuur aan te zetten f gewoon weigeren in te checkenquote:Op vrijdag 17 december 2010 10:53 schreef Elynasedai het volgende:
Pfff, ik reis in de regio Amsterdam en moet dus wel de OV-chip gebruiken... ik heb nu al een aantal keer gehad dat de apparaten in de bus 2-5 min voordat ik bij mijn uitstaphalte ben op "buiten werking" sprongen! Slaat echt nergens op.
Had netjes de restitutieformulieren ingevuld, maar na 6 weken nog niks gehoord.
Maar toen ik een klacht indiende zou het geld ineens klaar staan om "opgehaald" te worden. Ben benieuwd...
Als het een route is die de reisplanner geeft zonder dat je bij via-station Amsterdam CS hebt ingevuld, is er niets aan de hand. Dan kun je die route gewoon volgen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 10:21 schreef Aether het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Maar is wel interessant omdat dit de route is die de NS-reisplanner geeft als laatste reismogelijkheid van 23:50 uur. Je moet dan 2× overstappen (Centraal en Schiphol). De prijs blijft echter gelijk volgens de reisplanner.
Die restitutie voor ov-studentenkaarthouders zou toch automatisch gaan?quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is die restitutie omslachtig zeg, ben begin van deze maand met die storing naar school gegaan (2x halfuur met de bus) en moet ik nu werkelijk 2 documenten opsturen? Wat een ramp, ze vragen meer gegevens dan ik kan geven...
Ik heb nog steeds niks sinds 1 december, daar baal ik sowieso van.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:19 schreef freako het volgende:
[..]
Die restitutie voor ov-studentenkaarthouders zou toch automatisch gaan?
Dan wel ja.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:17 schreef freako het volgende:
[..]
Als het een route is die de reisplanner geeft zonder dat je bij via-station Amsterdam CS hebt ingevuld, is er niets aan de hand. Dan kun je die route gewoon volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |