Dit staat op de site van connexxion zelf:quote:Op woensdag 1 december 2010 17:37 schreef macca728 het volgende:
En daar gaan we weer, weer moeten studenten restitutie aanvragen door een fout van Connexxion
Dan kan toch gewoon automatisch, alle transacties worden geregistreerd, ze weten waar het probleem zit, dus ze kunnen morgen nog het geld terugstorten, Maar nee mensen moeten weer een formulier invullen (wat al 15 min duurt), moeten weer geld voorschieten (terwijl ze gratis rijden)moeten weer drie maanden gaan wachten....
Echt elke fout is ook in het voordeel van de vervoerders gek he ?
http://www.nu.nl/binnenla(...)-bij-connexxion.html
Dat is netjes, waarschijnlijk wel na ingrijpen van de minister want eerst moest je wel zelf een formulier invullenquote:Op woensdag 1 december 2010 20:20 schreef Tom_88 het volgende:
[..]
Dit staat op de site van connexxion zelf:
Heb je wél in-/uitgecheckt?
Als je inmiddels wel voor je reis hebt betaald, hoef je GEEN restitutie aan te vragen!
Het reisbedrag wordt binnenkort automatisch voor je klaargezet. Je kunt dit bedrag dan afhalen bij de ophaalautomaten.
Via deze website laten we je zo snel mogelijk weten wanneer het bedrag voor je klaarstaat.
http://www.connexxion.nl/(...)entenchipkaart/1617/
dat gaat je niet lukkenquote:Op woensdag 1 december 2010 20:59 schreef Tom_88 het volgende:
Ben wel benieuwd of ik morgen met een saldo in de min kan inchecken..
quote:SP wil opheffing bedrijf achter OV-chipkaart
Het bedrijf achter de OV-chipkaart, Trans Link Systems (TLS), moet worden opgeheven en de taken moeten worden overgeheveld naar het Ministerie van Infrastructuur en Milieu. Dat voorstel doet de SP tijdens de begrotingsbehandeling in de Tweede Kamer. De partij hoopt met het schrappen van TLS op meer regie bij de invoering van het miljardensysteem rond de ov-chipkaart.
SP- Kamerlid Farshad Bashir stelt dat het bedrijf inmiddels meer dan honderd miljoen euro heeft gekost, verlies draait en nog steeds niet goed functioneert. Dat de drie directieleden bovendien meer dan de Balkenendenorm verdienen valt bij de socialist ook slecht.
“Door TLS onder de verantwoordelijkheid van de minster te brengen, zijn dit soort excessen ook meteen afgelopen. Het lost dus meerdere problemen in één keer op”, zegt hij tegen NU.nl.
“Het is bewezen dat het bedrijf is opgericht met publiek geld, het buitengewoon slecht doet en door niemand kan worden aangesproken”, stelt Bashir. “Dan kan je als minister maar één ding doen, en dat is onmiddellijk orde op zaken stellen.”
[…]
De VVD plaatst wel grote vraagtekens bij de gang van zaken op dit moment. Zo ziet de partij het niet zitten dat in Friesland de OV-chipkaart nu al verplicht wordt gesteld.
Een zegsvrouw van TLS zegt nog niet eerder van het plan te hebben gehoord, maar verwijst naar de aandeelhouders van de onderneming. Dat zijn NS, HTM, GVB en RET. "Die zouden zo'n beslissing moeten nemen."
uiteraard waarschijnlijk (wel zeker) alleen persoonlijke OV chipkaarthouders, net als de vorige keren. Die hebben 99,9 % of een abonnement, of gratis reizen of iets dergelijks en hebben weinig te maken met dubieuze afschrijvingen....quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:15 schreef Zelva het volgende:
Ik geloof ze dit keer wel, de mensen die de chipkaart niks vinden hebben heel het ov allang de rug toegekeerd, zijn geen gebruiker meer van het ov en dus niet meegenomen in het 'onderzoek'.
Neemt niet weg dat het natuurlijk uiterst manipulatieve cijfers zijn. Het is net zoiets als iemand die wekelijks een kratje Heineken haalt bij de supermarkt vragen of hij Heineken lekker vindt en dan hosanna kraaien omdat Heineken-drinkers Heineken positief waarderen. Ja duh.
Dat ik gelijk heb blijkt ook al uit het cijfer van de studenten, die hebben geen keus en moeten gebruik maken van het wansysteem en geven het dus een laag cijfer. Volkomen vanzelfsprekend. Ook blijkt uit het positieve cijfer van de 65-plussers dat het allemaal nog voor geen meter werkt. Die hoeven niet te betalen en lopen dus niet tegen de duizend-en-een problemen aan. Als ook bejaarden weer moeten gaan betalen daalt het positiviteitscijfer voor hen naar 0,1 procent, dat kan niet anders.
(En oh ja, laat me raden, er zijn net zoals de vorige keer vast weer alleen reizigers woonachtig in de regio Rotterdam gevraagd om hun mening.)
in regio Rotterdam wel, gewoon een sterabonnement op de OV chipkaart voor een aantal zones, net als nuquote:Op zaterdag 4 december 2010 03:14 schreef Schenkstroop het volgende:
Hoe werkt een abbonnement via de ov-chip. Met bijv een bus abbonnement kreeg je sterren en kon je N-O-W-Z reizen niet verder dan het aantal zones waarvoor je betaalde. Ik vermoed dat de ov-chip dat niet meer biedt of wel?
jJa het is raar, Het heeft de belastingbetaler ruim een miljard belastinggeld gekost. En daarvoor krijgt de OV teugels om de burgers nog meer uitteknijpen. Elke pro-chipper zegt steeds dat je nu betaalt per KM. klinkt fair. Maar aan de andere kant is dit gewoon naaierij. Iedereen die beweerde dat reizen hetzelfde zou gaan kosten loog dubbelzinnig. Ik vraag me welleens af waarom. Niemand die mij vertelt wat er precies mis was met het zone-systeem.quote:Op zaterdag 4 december 2010 09:13 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Weer gemerkt dat de chip fors duurder is.... Reisjes met de bus waar ik voorheen 2 strippen hoefde te stempelen hebben nu bij elke halte een eigen prijs. Daarnaast zijn strippen een bepaalde tijd geldig en hoef je bij overstappen niet opnieuw te stempelen. Zodra je moet overstappen en opnieuw in moet checken ben je helemaal duur uit.
Ik blijf het zeggen, ik vind het een waardeloze niet functionerend ding. Zo jammer dat het een prestige project is geworden.... Nu moet en zal bewezen worden dat het ding werkt, hoeveel geld het ook kost.
Je kunt nog steeds (ster)-abonnementen kopen en op een chipkaart zetten. Deze zijn te koop bij een oplaadautomaat. Je geeft dan het zonenummer in, aantal zones (sterren), ingangsdatum en of het om een week- of maanabonnementen gaat.quote:Op zaterdag 4 december 2010 14:15 schreef fenixs het volgende:
volgens mij kan je toch geen abonnementen (voor GVB (openbaar vervoer Amsterdam)) op je OVchipkaart zetten?? dan gedoe met maand of jaarabonnementen bestaat toch niet meer of zie ik het verkeerd.. ik betaal dus voor de heenreis naar mijn werk en voor de terugreis, in totaal vijf dagen in de week dus in principe 10 keer een reis per week.. kan ik dit goedkoper doen.
Ze roepen op station Ede-Wageningen dat je nog niet met een chipkaart kunt reizen tussen Ede-Wageningen en Amersfoort, maar dat de studenten-OV wel geldig is.quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:23 schreef CantFazeMe het volgende:
Hoi kan ik ook gratis reizen in Veolia treinen? Met een OV chipkaart.
Het Kippenlijntje is van Connexxion, niet van Veolia.quote:Op zaterdag 4 december 2010 19:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze roepen op station Ede-Wageningen dat je nog niet met een chipkaart kunt reizen tussen Ede-Wageningen en Amersfoort, maar dat de studenten-OV wel geldig is.
Oja, verrekquote:Op maandag 6 december 2010 17:03 schreef freako het volgende:
[..]
Het Kippenlijntje is van Connexxion, niet van Veolia..
Waarom in dit nieuwsbericht staat dat het alleen over OV studentenkaarten gaat dat ontgaat mij dan weer.quote:Opslag reisgegevens studenten in strijd met wet Uitgegeven: 9 december 2010 10:38
Laatst gewijzigd: 9 december 2010 10:48
AMSTERDAM – Reisgegevens van studenten die gebruik maken van de ov-chipkaart worden opgeslagen op een manier die in strijd is met de wet. Dat concludeert het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) in een donderdag gepubliceerd rapport.
© ANPUit onderzoek van het CBP naar de verwerking van het in- en uitchecken met de ov-studentenkaart door het Amsterdamse vervoerbedrijf GVB, het Rotterdamse RET en kaartuitgever Trans Link Systems (TLS), blijkt dat de gegevens te lang worden bewaard.
De bedrijven beschikken volgens het onderzoek niet over een goed beleid voor bewaartermijnen.
Volgens de wet mogen de reisgegevens niet langer worden bewaard dan 'nodig is voor het gestelde doel'. Probleem is dat de vervoerders niet goed weten te motiveren waarom ze de data zo lang bewaren, legt een woordvoerder van het CBP uit.
Het onderzoek wijst bovendien uit dat de Nederlandse Spoorwegen (NS) studenten niet goed informeert over het in- en uitchecken. NS verwerkt nu zonder noodzaak reisgegevens van studenten die in- en uitchecken en dat is in strijd met de wet, aldus het CBP.
Het is niet de eerste keer dat GVB, RET en TLS met de privacywaakhond te maken krijgen. Al in 2005, voordat de OV-chipkaart was ingevoerd, waarschuwde het CBP dat bedrijven voorzieningen moesten treffen om te voorkomen dat persoonsgegevens onnodig bewaard zouden worden.
Als de persoonlijke gegevens en informatie over reisgedrag niet meer noodzakelijk zijn, moeten de bedrijven deze vernietigen. Dat is niet gebeurd, stelt het CBP
Misschien zijn alleen de studenten nog interessant ? hebben de studenten hier nu hun geld al teruggekregen trouwens ?quote:Op donderdag 9 december 2010 10:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom in dit nieuwsbericht staat dat het alleen over OV studentenkaarten gaat dat ontgaat mij dan weer.
Ben benieuwd ik verwacht toch dat de vervoersbedrijven hiermee weg blijven komen en dat de wet gewoon aangepast wordt en de privacy van de ov-chipkaart gebruikers dus niet meer gewaarborgd blijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |