Ja, maar dat opschrijven van de tijden heeft ook niet bepaald veel nut. Iemand bij TNT zei namelijk dat hij niet elke keer die tijden omrekent naar euro's, maar slechts kijkt of er op het rapport reden voor uitloop staat. Pas dan krijg je de uitloop vergoed. Echter, standaard krijg je gewoon je normale afgesproken tijd, tenzij de uitloop terecht is.quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:50 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ja. En volgens de laatste berichten is dat niet meer de bedoeling. Nou zitten er ook wel mensen tussen die zo traag als dikke stront zijn maar daar moet je die lui dan maar persoonlijk op aan spreken vind ik
Hier vinden ze trouwens dat het niet uitmaakt welke/hoeveel folders je hebt, je krijgt gewoon een vaste tijd extra voor de HAH.quote:Op woensdag 10 november 2010 00:04 schreef Warren het volgende:
[..]
Ja, maar dat opschrijven van de tijden heeft ook niet bepaald veel nut. Iemand bij TNT zei namelijk dat hij niet elke keer die tijden omrekent naar euro's, maar slechts kijkt of er op het rapport reden voor uitloop staat. Pas dan krijg je de uitloop vergoed. Echter, standaard krijg je gewoon je normale afgesproken tijd, tenzij de uitloop terecht is.
Ja, hier ook. Ik krijg 10 min extra voor HAHquote:Op woensdag 10 november 2010 00:23 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Hier vinden ze trouwens dat het niet uitmaakt welke/hoeveel folders je hebt, je krijgt gewoon een vaste tijd extra voor de HAH.
Lekker realistisch, NOT.
Destijds met die Veronica-gids actie tijdens het voetballen had ik 12 tassen post en dan zou ik er evenveel voor moeten krijgen als dat ik met folders loop die in totaliteit gewoon al in m'n schoudertas passen.
Niet te vergeten de kleinere blokken die je maar kunt afleggen met veel HAH, constant terug moeten voor de volgende tassen, oponthoud door mensen in je wijk die weer eens wat moeten vragen, foutlopers, de tijd tussen je wijk en het depot, weersomstandigheden (denk aan afgelopen winter) en ga zo maar door.
Maar zo moet/mag je niet denken volgens de TC, dikke vinger.
Ja, maar ik werkt toch niet doordeweeks.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:22 schreef rub3n het volgende:
Ook allemaal een brief ontvangen over de staking?
Bedankt sbientjequote:Op maandag 8 november 2010 19:19 schreef sbientje het volgende:
jullie praten langs elkaar heen.. Troeta reageert op jouw uitspraak:
[..]
Postbezorgers mogen niet sorteren, dus ik vraag me af hoe ze dat willen gaan doenquote:Op woensdag 10 november 2010 12:52 schreef carboni het volgende:
Alles wat in de brief stond staat ook op www.tntpost.nl/update/medewerkers
Overigens meest opmerkelijk is dat ze postbezorgers op het VBG willen laten werken, ze zoveel mogelijk alle post willen laten wegbrengen en dat pakketten gewoon bezorgd zullen worden. Ze verwachten dus dat collectie gewoon de ritten rijd.
Ook mag je absoluut geen bedrijfsmiddelen gebruiken tijdens het staken (dus ook bedrijfskleding.
http://update2.tntpost.nl(...)n-alle-ochtenbladen/
Niet hier iigquote:Op woensdag 10 november 2010 15:31 schreef Cerbie het volgende:
Nu eens kijken waar de klantenservice op die site van ze zit. De catalogus kan gewoon de oranje bus in met [verkeerd bezorgd]?
edit; Op de achterkant zit een 3SS* code met selektvracht (onduidelijk label). Bij wie moet ik dan zijn voor mijn klacht![]()
Pshquote:
De zending komt zo te zien uit het buitenland, ik heb zelf wel eens de TNT chauffeur aan de deur gehad die mij een zending van DHL kwam brengen. Stond ook niks van TNT op de verpakking, erg duidelijk is het zo voor de consument niet neequote:Op woensdag 10 november 2010 15:31 schreef Cerbie het volgende:
Opnieuw een faal van de collega van DHL. Twee stukken in mijn brievenbus, verzonden door DHL:
• Eén of andere catalogus die voor iemand in een ander dorp met andere straatnaam, huisnr en naam is;
• een boek van bookdepository.co.uk komt 10 dagen na verzenddatum aan (vorige zending, met TNT, was er binnen 5 dagen). In deze staat:
[ afbeelding ]
Nu eens kijken waar de klantenservice op die site van ze zit. De catalogus kan gewoon de oranje bus in met [verkeerd bezorgd]?
edit; Op de achterkant zit een 3SS* code met selektvracht (onduidelijk label). Bij wie moet ik dan zijn voor mijn klacht![]()
Sowieso, als er iets niet aankomt moet je het altijd met de winkel uitvechten, ik betaal voor levering van het product en heb niks te maken met eventuele derde partijen waar de winkel waar ik zaken mee doet. Al zullen heel veel winkels je anders willen doen gelovenquote:Op woensdag 10 november 2010 16:17 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Psh![]()
Selektvracht neemt geen klachten van particulieren aan, ik moet het maar via de winkel waar ik heb besteld regelen.
Maar wat ik met die catalogus moet, ook foutieve DHL-post kan toch gewoon in 'onze' oranje straatbussen?
Oh het is wel aangekomen, maar het ziet eruit alsof de vrachtwagen eroverheen gereden is.quote:Op woensdag 10 november 2010 16:50 schreef lololo het volgende:
[..]
Sowieso, als er iets niet aankomt moet je het altijd met de winkel uitvechten, ik betaal voor levering van het product en heb niks te maken met eventuele derde partijen waar de winkel waar ik zaken mee doet. Al zullen heel veel winkels je anders willen doen geloven
ja het gaat hard waaien he? brrquote:Op woensdag 10 november 2010 16:58 schreef Dale__Cooper het volgende:
Lekker weertje voorspellen ze voor morgen
Nu je het zegt, het is als poststuk in de brievenbus geduwd (niemand heeft aangebeld) maar wel zwaarder dan de 100grams-grens waaronder de postmarkt geliberaliseerd is. Geen TNT-markering te vinden, het is weer lekker duidelijk voor de consumentquote:Op woensdag 10 november 2010 17:07 schreef lbeew het volgende:
Iets wat uit het buitenland komt per POST (dus niet pakketbezorgers) zal waarschijnlijk door TNT bezorgd zijn. Maar als er selektvracht op staat zullen zij het wel zijn geweest...
Zal wel gewoon minimumjeugdloon voor een 19-jarige zijn, evt met een toeslag als je bijv. 's nachts zou werken.quote:Op maandag 8 november 2010 21:32 schreef danny130 het volgende:
Weet iemand hoeveel je verdient als post-sorteerder? Heb gereageerd op een vacature van TNT op de decemberbaan site.
Ben trouwens 19 jaar.
Dan wil ik er ook wel tijd bij. Sinds kort krijgen wij het hah gestapeld door Netwerk VSP aangeleverd in grijze tassen met labels er op. Die gaan gelijk op de depotcontainer, en er mag dus niet meer bijv. een deel naar het depot en een deel naar een onderbus of steunpunt. Zeker bij veel en/of dikke hah moet je dan dus toch minstens 1 keer terug naar het depot om hah bij te laden. Post mag nog wel naar onderbussen, wat er dus in extreme gevallen toe kan leiden dat je post in de onderbus ligt en je hah op het depot.quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:09 schreef Cerbie het volgende:
Volgens mij wordt er bij ons 10 minuten gerekend als fiets/depottijd. Tenminste, daar had de TC het over na een onenigheidje over mijn uren
denk je ect dat mensen dat doen tegen de staking?? Ik vind het meer een kwajongensstreek..quote:Op woensdag 10 november 2010 21:10 schreef anna45 het volgende:
In de 10jaar dat ik bij de post zit,heb ik vandaag iets ellendigs meegemaakt.
Het was megadruk met de post,2 om 1 HAH en veel grof.
Het laatste stuk straat in de laatste wijk, beslaat 9 huizen, dit neemt aan tijd ongeveer 4/5 min in beslag.
Al 10 jaar zet ik m n fiets op dezelfde plek , ook in het zicht van mensen,in huizen etc..
Meestal zien ze meer dan we denken.
Alleen dit keer niet,kom ik bij de fiets ,is hij op slot zonder sleutel,geen mens te bekennen.
Gelijk een nieuw slot erop,nogal herkenbare fiets hier in de omgeving.
Kost gewoon weer centen, de eerste actie tegen die staking leek me.
Men moet gewoon van andermans spullen afblijven, doe ik ook.
Heeft iemand hier dat al eens meegemaakt?.
Het zal me ook niet verbazenquote:Hoewel Koorstra eerder deze week twijfelde aan de rationaliteit van het prijsbeleid van zijn concurrent, stuurde hij bij zijn brief aan de staatssecretaris een rapport van analistenbureau The Idea mee, waarin een interessante verklaring wordt geopperd. In het rapport Dutch Doors wordt uiteengezet dat het niet ondenkbaar is dat moederbedrijf Deutsche Post strategische redenen heeft om voorlopig de miljoenenverliezen van zijn Nederlandse postdochter te accepteren. Dat zou het geval kunnen zijn als het Duitse postbedrijf uit zou zijn op een overname van TNT. Door nu de concurrentie te verzwakken, zou de Duitsers daar straks garen bij kunnen spinnen als zij na die overname heer en meester zijn op de Nederlandse postmarkt.
Komt omdat ze het zelf ook niet weten.quote:Op donderdag 11 november 2010 00:28 schreef rub3n het volgende:
Heerst er bij jullie ook zoveel onduidelijkheid betreffende dinsdag?
Ik heb mij gewoon "opgegeven" om tewerken. Maar worden brievenbussen gewoon geleegd?
Service Points vast wel, gezien die winkeliers helemaal geen ruimte hebben om de boel van 2 dagen op te slaan.
Wordt er dan gewoon collectie gedaan als anders? En zal het alleen niet afgevoerd worden naar Zwolle? Ik vind het maar onduidelijk allemaal.
Jup, ik moet me nog opgeven als werkwillende, puur omdat ik het geld nodig heb want anders had ik graag uit solidariteit mee gestaakt.quote:Op donderdag 11 november 2010 00:28 schreef rub3n het volgende:
Heerst er bij jullie ook zoveel onduidelijkheid betreffende dinsdag?
dit heb ik nog nooit meegemaakt,maar helemaal normaal is het niet.quote:Op woensdag 10 november 2010 23:17 schreef Lastpost het volgende:
Ik had vandaag een paar jonge ventjes op heterdaad betrapt, die waren in de portieken aan het proberen om de post eruit te halen en bij eentje lukte het, jammer alleen dat ik het "pas op he!" en "kom nouuu" hoorde, normaliter gaat het dan over gejatte elastiekjes, ditmaal was het dus zo'n pestventje dat met z'n hand net die post eruit had gehaald.
Heb hem vriendelijk gemeld dat ik weet waar ie woont (dacht dat ik blufte, helaas voor hem) en als ik een klacht krijg over post die her en der ligt, nooit aangekomen post of iets in die richting dat ik de politie zou bellen en hij was nogal onder de indruk want hij moest huilen.
Hoop dat ie z'n lesje geleerd heeft, TNT heeft al geen best imago, die kinderen helpen het helemaal om zeep zo en ik heb het dan weer gedaan.
Inderdaad, kattenkwaad hoort erbij, maar bij dit soort zaken hebben die ventjes geloof ik niet door wat een problematiek het kan geven.quote:Op donderdag 11 november 2010 01:06 schreef anna45 het volgende:
[..]
dit heb ik nog nooit meegemaakt,maar helemaal normaal is het niet.
ik ga geen werk oplossen wat door stakende postbodes blijft liggen heb ik mij voorgenomen. Ik ga enkel mijn "eigen" werkzaamheden uitvoeren. Dus collectie en eventueel wat voor mijn boerenwijk die ik normaal op zaterdag heb.quote:Op donderdag 11 november 2010 00:48 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Jup, ik moet me nog opgeven als werkwillende, puur omdat ik het geld nodig heb want anders had ik graag uit solidariteit mee gestaakt.
Maar ze hebben hier ook nog geen flauw idee wat er gaat gebeuren, er werd al gesproken over postbezorgers die moesten gaan sorteren maar dat stuitte al snel op weerstand, gek genoeg nog het meeste van de stakende postbodes die het gesprek met veel interesse volgde.![]()
Mij maakt het verder niet zoveel uit, ik bezorg gewoon hetgeen ze voor me hebben en al moet ik 5 uur aan de slag op die dag, zolang ze het uitbetalen vind ik het wel best.
Ik kreeg vandaag te horen dat dinsdag gewoon een dag als alle andere zal worden, maar dat er wel wat wijken zullen blijven staan. De post wordt gewoon aangeleverd en de bussen worden ook gewoon geleegd, qua voorbereiding zullen er waarschijnlijk wel te weinig mensen zijn waardoor niet alle post wegkomt, maar in ieder geval de post in rode bakken willen ze gewoon bezorgen en de post in blauwe bakken van een aantal wijken, afhankelijk van hoeveel mensen er zijn en hoeveel post er is.quote:Op donderdag 11 november 2010 00:28 schreef rub3n het volgende:
Heerst er bij jullie ook zoveel onduidelijkheid betreffende dinsdag?
Ik heb mij gewoon "opgegeven" om tewerken. Maar worden brievenbussen gewoon geleegd?
Service Points vast wel, gezien die winkeliers helemaal geen ruimte hebben om de boel van 2 dagen op te slaan.
Wordt er dan gewoon collectie gedaan als anders? En zal het alleen niet afgevoerd worden naar Zwolle? Ik vind het maar onduidelijk allemaal.
Een bondsman legde bij ons uit dat werk van iemand die staakt niet 'overgenomen' mag worden door iemand anders en dat dat werk als 'besmet' wordt verklaardquote:Op donderdag 11 november 2010 14:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik kreeg vandaag te horen dat dinsdag gewoon een dag als alle andere zal worden, maar dat er wel wat wijken zullen blijven staan. De post wordt gewoon aangeleverd en de bussen worden ook gewoon geleegd, qua voorbereiding zullen er waarschijnlijk wel te weinig mensen zijn waardoor niet alle post wegkomt, maar in ieder geval de post in rode bakken willen ze gewoon bezorgen en de post in blauwe bakken van een aantal wijken, afhankelijk van hoeveel mensen er zijn en hoeveel post er is.
Op mijn vestiging kwam de TC inventariseren hoe het zat met de stakingsabereidheid. Van mijn DVG was bijna iedereen lid van de bond en die gingen allemaal staken, en degenen die geen lid waren van de bond hebben verlof opgenomen. Bij de doordeweeks aanwezige zaterdagwerkers was weinig animo om deze dag te komen, hooguit voor het lopen van rouwkaarten. Van de postbodes was er welgeteld eentje die wilde komen. Bij de postbezorgers was er wel een wat hoger aantal werkwilligen, maar als er niets te lopen valt is er voor hun ook geen werk. Het hah schijnt zaterdag al mee te gaan (Ah en Gamma). Dus bij ons is het dinsdag waarschijnlijk uitgestorven.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik kreeg vandaag te horen dat dinsdag gewoon een dag als alle andere zal worden, maar dat er wel wat wijken zullen blijven staan. De post wordt gewoon aangeleverd en de bussen worden ook gewoon geleegd, qua voorbereiding zullen er waarschijnlijk wel te weinig mensen zijn waardoor niet alle post wegkomt, maar in ieder geval de post in rode bakken willen ze gewoon bezorgen en de post in blauwe bakken van een aantal wijken, afhankelijk van hoeveel mensen er zijn en hoeveel post er is.
Hmm kan ik die Gamma zaterdag niet weigeren als zijnde 'besmet werk' danquote:Op donderdag 11 november 2010 16:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op mijn vestiging kwam de TC inventariseren hoe het zat met de stakingsabereidheid. Van mijn DVG was bijna iedereen lid van de bond en die gingen allemaal staken, en degenen die geen lid waren van de bond hebben verlof opgenomen. Bij de doordeweeks aanwezige zaterdagwerkers was weinig animo om deze dag te komen, hooguit voor het lopen van rouwkaarten. Van de postbodes was er welgeteld eentje die wilde komen. Bij de postbezorgers was er wel een wat hoger aantal werkwilligen, maar als er niets te lopen valt is er voor hun ook geen werk. Het hah schijnt zaterdag al mee te gaan (Ah en Gamma). Dus bij ons is het dinsdag waarschijnlijk uitgestorven.
je moet idd naar den haag om je te melden bijd e bond ofzo, anders krijg je niet betaald via de bond. Zoiets zeiden mijn collega's idd. Op zich wel goed, ga dan ook maar actievoeren.quote:Op donderdag 11 november 2010 17:30 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons staat de gamma gewoon voor woensdag, en bij ons zijn er ook nog best wel wat mensen die gewoon willen werken. In de brief die we kregen stond geloof ik ook dat je alleen staakt als je ook daadwerkelijk meegaat naar Den Haag, anders wordt het (onbetaald) verlof. En lang niet iedereen zag het zitten om naar Den Haag te gaan.
Maar goed, officiele aantallen van hoeveel mensen er willen werken weet ik niet, dus dat merken we dinsdag dan wel.
dan is de dag om als je klaar bentquote:Op donderdag 11 november 2010 19:04 schreef TokenW het volgende:
Een hoop postbezorgers bij ons willen ook wel werken. Verder komt er niemand behalve wat sorteerkrachten. Verder zijn er geen ZDW-ers die komen, zelf was ik de enige beschikbare kracht die in het VBG kan Vossen, maar ik verklaar me solidair met mijn collega's.
Zou ook wel een rare dagvulling zijn, 7 DVG-en vossen in je eentje.
Die armsteun is ook wel lekker, maar T5 is toch stukken lekkerder in het algemeen ja.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:46 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag mocht ik voor het eerst in een nieuwe Renault Traffic rijden.Geen elektrische ramen en ramen die continu beslagen waren terwijl de airco (of aanjager) op volle toeren draaide. Kortom: geef mij de Volkswagen T5 maar ondanks dat ik die Renault een heel stuk mooier vind. Ook bleek er geen buslichtingsrek in de auto te staan waardoor ik op de helft van m`n rit weer een oude vertrouwde T5 mocht besturen.
In de brief over de staking stond trouwens ook dat je de pers achter je kont aan kunt krijgen. Ik neem aan dat dit alleen in Den Haag is want ik wil graag werken maar dan wel zonder straks op het nieuws te verschijnen.
Geen elec ramen?? Dat zuigt.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:46 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag mocht ik voor het eerst in een nieuwe Renault Traffic rijden.Geen elektrische ramen en ramen die continu beslagen waren terwijl de airco (of aanjager) op volle toeren draaide. Kortom: geef mij de Volkswagen T5 maar ondanks dat ik die Renault een heel stuk mooier vind. Ook bleek er geen buslichtingsrek in de auto te staan waardoor ik op de helft van m`n rit weer een oude vertrouwde T5 mocht besturen.
In de brief over de staking stond trouwens ook dat je de pers achter je kont aan kunt krijgen. Ik neem aan dat dit alleen in Den Haag is want ik wil graag werken maar dan wel zonder straks op het nieuws te verschijnen.
Hee, niet klagen over kutweer als je toch in een uberdeluxe auto rijdt met electrische ramen en sjitquote:Op donderdag 11 november 2010 23:30 schreef carboni het volgende:
[..]
Geen elec ramen?? Dat zuigt.
Ik moet die nieuwe kangoo is bekijken op de vestiging maar tot nu toe hadden elec ramen. (T5, Caddy, Sprinter, Transit). Hoeveel zouden ze in godsnaam willen bezuinigen? Is alleen maar gevaarlijk en onhandig in de boerenwijken. Kun je elke keer hendelen?
Overigens zijn die T5'jes hier juist berucht om de ruiten die beslaan, die Transit heeft een airco wat ideaal is tegen condens.
Parkeersensor in de T5 is ook wel erg handig.
Zaterdag gaat overigens een grote kutdag worden, ontzettend kutweer en het zal ook wel druk worden door de staking dinsdag.
idd ja!quote:Op donderdag 11 november 2010 23:55 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hee, niet klagen over kutweer als je toch in een uberdeluxe auto rijdt met electrische ramen en sjit
Geen autodienstquote:Op donderdag 11 november 2010 23:55 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Hee, niet klagen over kutweer als je toch in een uberdeluxe auto rijdt met electrische ramen en sjit
Oh hier zijn er drie brommers, alle drie defect. Volgens mij geld hetzelfde voor de leenfietsenquote:Op vrijdag 12 november 2010 00:00 schreef xxiessiexx het volgende:
Tevens moet ik na de complimenten voor de auto's van TNT natuurlijk ook even de brommers prijzen. Ik bedoel, die handvaten, magnifiek, de grip is stevig en ik kan ze gewoon goed vasthouden weetjewel.Het bedrijf heeft ook gewoon brommers met wielen aangeschaft. Gewoon met wielen! Snap je hoe geweldig dat is? Dan hoef je die dingen niet op te tillen, maar rijden ze als vanzelf! En en en wat ook zo subliem is, is dat je de brommer vol kunt gooien met Euro 95 benzine en dat je door een beweging met de hand aan het handvat de brommer als vanzelf kunt laten voortbewegenDe technologie staat voor niks tegenwoordig!! Elke zaterdag kijk ik weer vol bewondering naar dit stukje verkeerskundige innovatie
Faal.quote:Op vrijdag 12 november 2010 00:02 schreef carboni het volgende:
[..]
Oh hier zijn er drie brommers, alle drie defect. Volgens mij geld hetzelfde voor de leenfietsen
Onze oude postauto's (doblo cargo) hadden wel elec. ramenquote:Op vrijdag 12 november 2010 00:31 schreef rub3n het volgende:
Hier hebben alle postauto's geen elek. ramen. En alle busjes wel. Het zou andersom moeten zijn. In de bus heb je geen elektrische ramen nodig.
ik moet morgen al om 8 uur beginnen ipv de normale 10 uurquote:Op vrijdag 12 november 2010 13:56 schreef Jesse_ het volgende:
Leuk die staking, wordt alle post naar morgen verschoven
Wehehehehehe jouw UI blijft leuk.quote:Op vrijdag 12 november 2010 22:15 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik moet morgen iemand opleiden, dat wordt fietsen...
quote:Op vrijdag 12 november 2010 22:16 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Wehehehehehe jouw UI blijft leuk.
Ben benieuwd wat ze de postbezorgers laten doen...quote:Op vrijdag 12 november 2010 22:25 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb na overleg met wat collega's toch maar besloten om de dinsdag verlof op te nemen en lekker wat anders te gaan doen.
Naar verluid komen er nu inclusief teamchef 4 mensen opdagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |