Wat denk je nou zelf dat goedkoper is? Iemand elke dag 8 uur post laten lopen, of de post elke andere dag laten bezorgen? Kost 'm hooguit een uur extra om de post van 2 dagen te doen...quote:Op vrijdag 12 november 2010 21:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Op tijd bezorgen mag niet van de baas? Wat is dat nou voor onzin?
Was het maar onzin. http://zembla.vara.nl/Nie(...)b0bf30966dba3f955df9quote:Op vrijdag 12 november 2010 21:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Natuurlijk moet er wel post op tijd bezorgd worden, maar als je die uitzending van Zembla had gezien, hoeft maar 95% van de post op tijd bezorgd te worden en post wat dat niet haalt heeft geen prioriteit meer.quote:Op vrijdag 12 november 2010 21:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
95% is behoorlijk goed. Bij de NS rijden ook maar 97% van de treinen op tijd.quote:Op zaterdag 13 november 2010 06:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Natuurlijk moet er wel post op tijd bezorgd worden, maar als je die uitzending van Zembla had gezien, hoeft maar 95% van de post op tijd bezorgd te worden en post wat dat niet haalt heeft geen prioriteit meer.
5% x 5 miljard = 250 miljoen poststukken per jaar die niet op tijd worden bezorgdquote:Op zaterdag 13 november 2010 08:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
95% is behoorlijk goed. Bij de NS rijden ook maar 97% van de treinen op tijd.
Die staking zit je blijkbaar erg dwars.quote:Op zondag 14 november 2010 00:09 schreef karr-1 het volgende:
Ik ga er vanuit dat alle stakers hard aangepakt worden en per direct op de ontslaglijst geplaatst worden. Blijkbaar zijn ze toch niet zo gehecht aan de baan die ze hebben.
Alle vaste fulltimers staan al lang op de ontslaglijst. Daar gaat de staking juist om.quote:Op zondag 14 november 2010 00:09 schreef karr-1 het volgende:
Ik ga er vanuit dat alle stakers hard aangepakt worden en per direct op de ontslaglijst geplaatst worden. Blijkbaar zijn ze toch niet zo gehecht aan de baan die ze hebben.
Elke staking zit me dwars omdat ik pertinent tegen het staken ben. Mijn redenering heb ik al meerdere malen uitgelegd.quote:Op zondag 14 november 2010 02:22 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Die staking zit je blijkbaar erg dwars.
Eigenlijk stelt één dag staken weinig voor. Ik ga er vanuit dat de aangetekende en rouwkaarten gewoon bezorgd worden en ze helpen alleen maar zichzelf ermee, aangezien ze de volgende dag gewoon 2 keer zoveel post moeten bezorgen.
Nou dan komen ze dus makkelijk aan het aantal ontslagen wat ze willen hebben. Zat mensen die dus niet aan hun baan gehecht zijn.quote:Op zondag 14 november 2010 04:33 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Alle vaste fulltimers staan al lang op de ontslaglijst. Daar gaat de staking juist om.
Rouwpost, brieven van de trombosedienst en medische zendingen worden gewoon bezorgd op diensdag. Die worden buiten de staking gehouden.
Ze zijn dus wel aan hun baan gehecht. Daarom wordt gestaakt. Dat is iets wat jij niet kunt begrijpen in je blinde woede.quote:Op zondag 14 november 2010 10:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nou dan komen ze dus makkelijk aan het aantal ontslagen wat ze willen hebben. Zat mensen die dus niet aan hun baan gehecht zijn.
Ja. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zittenquote:Op vrijdag 12 november 2010 14:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Kortom het is normaal om onschuldige burgers te benadelen op grond van wat ze gestemd hebben?
Daar schiet TNT lekker veel mee op.quote:Op zondag 14 november 2010 00:09 schreef karr-1 het volgende:
Wat niet is kan nog komen.quote:Op zondag 14 november 2010 18:33 schreef Evertjan het volgende:
als ze echt lef hebben dan staken ze rond de kerst dagen
Je bent gehecht aan een baan en toch ga je staken? Nee die wil er bij mij niet in.quote:Op zondag 14 november 2010 11:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ze zijn dus wel aan hun baan gehecht. Daarom wordt gestaakt. Dat is iets wat jij niet kunt begrijpen in je blinde woede.
Ik hoef er ook niets van te begrijpen, ik kan er alleen niet bij dat er onschuldige mensen benadeeld worden zonder reden.quote:Op zondag 14 november 2010 15:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daar schiet TNT lekker veel mee op.
Je geeft in ieder geval aan echt helemaal niets van de materie begrepen te hebben. Wat ook een prestatie is.
OK, voor de zoveelste keer. De baas wil ons ontslaan. Doen we niks, dan ontslaat de baas ons gewoon. Gaan we staken hebben we nog tenminste een kans dat er iets gaat veranderen. Of moet ik je het nog simpeler uitleggen?quote:Op zondag 14 november 2010 21:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je bent gehecht aan een baan en toch ga je staken? Nee die wil er bij mij niet in.
En hoe groot is die kans? En hoe staat dat in verhouding met de overlast? Dat er iets moet veranderen lijkt me vrij duidelijk, de strijd gaat nu alleen over de manier waarop.quote:Op zondag 14 november 2010 21:58 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
OK, voor de zoveelste keer. De baas wil ons ontslaan. Doen we niks, dan ontslaat de baas ons gewoon. Gaan we staken hebben we nog tenminste een kans dat er iets gaat veranderen. Of moet ik je het nog simpeler uitleggen?
Hmmm oke, ik ben ook tegen vakbonden, maar dat is een andere discussie. Ik snap dat er niet veel opties over zijn, maar goed. Ik hoop oprecht dat een staking het succes geeft wat nodig is, maar ik betwijfel het.quote:Op zondag 14 november 2010 22:06 schreef ultra_ivo het volgende:
Andere opties zijn er niet. Ik ben het met je eens dat de kans niet zo groot is. Daarvoor moeten we de vakbonden bedanken, die hebben de stakingen meerdere jaren tegengehouden.
Ik heb meer het idee dat vakbonden er alleen zijn voor de ouderen en het behouden van alle voordeeltjes die ze hebben opgebouwd. Voor jongeren kan een vakbond vrij weinig betekenen, laat staan dat ze er moeite voor willen doen.quote:Op zondag 14 november 2010 22:10 schreef ultra_ivo het volgende:
Tegen de bonden ben ik niet, bonden moeten gewoon het werk doen en doen wat de leden willen, niet de leden koest houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |