Lijkt me niet nee, omdat ze TNT verplichten zich aan allerlei regels te houden (95% post op tijd, 6 dagen bezorgen bv) waar de concurrenten zich niet aan hoeven te houdenquote:Op donderdag 2 december 2010 21:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die staan er dan ook geheel buiten lijkt mij.
die bezorgen maar 2 dagen ipv 6quote:Op donderdag 2 december 2010 21:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sandd en DHL.
Deze twee postbedrijven zullen TNT marktaandeel afsnoepen, simpelweg omdat ze TNT aftroeven op openbare aanbestedingen...
TNT heeft vrijwillig getekend voor die regels en zal zich er dus inderdaad aan moeten houden. Dat doen ze nu niet door te gaan staken, dus ik zie ruimte voor schadeclaims.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
Lijkt me niet nee, omdat ze TNT verplichten zich aan allerlei regels te houden (95% post op tijd, 6 dagen bezorgen bv) waar de concurrenten zich niet aan hoeven te houden
Niet vrijwillig. TNT heeft zich aan de oude concessieregels te houden. De concurrentie (ook de interne concurrentie van VSP) niet.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
TNT heeft vrijwillig getekend voor die regels en zal zich er dus inderdaad aan moeten houden. Dat doen ze nu niet door te gaan staken, dus ik zie ruimte voor schadeclaims.
ga je eens lekker inlezen man, die regels dateren al voor er uberhaupt concurrentie was en dienen om de postbezorging op een hoog niveau te houden dwz dat er niet bezuinigd wordt op kwaliteitquote:Op donderdag 2 december 2010 22:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
TNT heeft vrijwillig getekend voor die regels en zal zich er dus inderdaad aan moeten houden. Dat doen ze nu niet door te gaan staken, dus ik zie ruimte voor schadeclaims.
vind ik ook, net als OV, energiebedrijven, kabelbedrijvenquote:Op vrijdag 3 december 2010 09:50 schreef bloodymary het volgende:
Ik vind eigenlijk nog steeds dat de plicht om voor een goede postbezorging te zorgen een overheidstaak is. De ellende is begonnen bij de privatisering.
Dat is vervelend, maar ontslaat je niet van de plicht waar je voor getekend hebt. Er vind gewoon geen goede bezorging plaats en daar hebben velen last van.quote:Op donderdag 2 december 2010 23:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Niet vrijwillig. TNT heeft zich aan de oude concessieregels te houden. De concurrentie (ook de interne concurrentie van VSP) niet.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:19 schreef Zana het volgende:
bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ongen-ontslaan.dhtml
DEN HAAG - TNT Post is bereid het aantal gedwongen ontslagen bij de postbodes met 550 terug te brengen tot 2550. Dat stelt vakbond BVPP. De vakbond zegt na deze ''belangrijke stap'' af te zien van de driedaagse postbodestaking van volgende week, omdat de bond niet het idee heeft dat dit aantal nog verder naar beneden kan.
Of de bonden van FNV en CNV het daarmee eens zijn, is nog niet bekend.
TNT staat op het punt een grootscheepse reorganisatie door te voeren, waardoor 11.000 mensen weg moeten. Aanvankelijk ging het bedrijf ervan uit dat 4500 medewerkers gedwongen het bedrijf moesten verlaten. Na actiedreigingen van de vakbonden was dit aantal eerder al teruggebracht naar 3100.
Volgens BVPP wil het postbedrijf het aantal gedwongen ontslagen alleen met 550 verlagen, als de bonden instemmen met de nieuwe cao voor 2012 en 2013. Zij zouden dan akkoord moeten gaan met nul procent loonsverhoging in 2012 en 1 procent meer loon in 2013. (ANP)
Het begin is er in ieder gevalquote:Op vrijdag 3 december 2010 14:41 schreef ultra_ivo het volgende:
De kwartjesbond zou instemmen. Die is vooral sterk in de dorpen. In de steden is de ABVA-KABO veel sterker.
Er is in ieder geval een opening. Dat is hoopgevend. 500 ontslagen minder is wel wat te weinig om iedereen tevreden te stellen. Maar kennelijk is er iets mogelijk. Ik wacht de gesprekken van maandag met spanning af.quote:
Het zijn er toch al weer 500 minder. Geen idee in hoeverre het realistisch is om nog minder te willen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:54 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Er is in ieder geval een opening. Dat is hoopgevend. 500 ontslagen minder is wel wat te weinig om iedereen tevreden te stellen. Maar kennelijk is er iets mogelijk. Ik wacht de gesprekken van maandag met spanning af.
Ik ook niet, maar eerst was er helemaal niets bespreekbaar en nu zijn het er al 500, daarmee help je de werknemers alleen maar in het zadel natuurlijk om nog meer te gaan staken.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:56 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het zijn er toch al weer 500 minder. Geen idee in hoeverre het realistisch is om nog minder te willen.
Vakbonden leven nog in de vorige eeuw. Daarom. Die denken dat het wel beter wordt bij TNT.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:57 schreef karr-1 het volgende:
1 vakbond is al gestopt met staken. de andere 2 blijven hardnekkig doorgaan met als argument " er is nog meer te halen" Waar baseren ze dat op?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |