abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88638062
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 15:09 schreef HansvanOchten het volgende:
Wat is eigenlijk het addertje onder het gras bij Anderzorg, omdat deze zoveel goedkoper is?

Ik wil namelijk overstappen omdat ik de afgelopen 5 jaar niet bij de dokter ben geweest en maar 1x per jaar naar de tandarts
Ons hebben ze in 2009 flink moeten uitbetalen en ze hebben het eigen risico voorgeschoten. Ging allemaal prima en vlekkeloos. Dus als ze moeten betalen doen ze het ook gewoon.

Brieven netjes, eventuele acceptgiro's ook (de pil, de rekening gaat van apotheek naar Anderzorg en die sturen mij weer een acceptgiro)

Ik blijf dus lekker zitten.

Hiervoor hadden we FBTO die waren ook prima overigens maar duurder.
pi_88660646
Ik zit ook ff rond te snuffelen, ik betaal momenteel 110 euro (Delta Loyd) en het zou komend jaar 150 euro worden. Hier heb ik geen zin in

Ik heb dus op een verzekering vergelijken site gekeken en ik kom lekker "goedkoop" uit bij CZ voor volgend jaar voor "maar" 105 euro! (Minder dan dit jaar dus :o ) maar dit klinkt dus te goed om waar te zijn. Ik weet niet wat voor pakket ik nu heb maar wat ik wil staat in het plaatje hierboven dus.
Maar hoe zit het nu met Huisarts bezoeken en ziekenhuis bezoeken?
Ik wil CZdirect + CZdirect Basic (inclusief tandarts) maar ik weet niet hoe die dingen zijn geregeld. Moet ik extra gaan dokken voor huisarts/ziekenhuis of word dat gedekt?

-edit-

Ook voor m'n ouders heb ik even zitten kijken en die betalen momenteel 300 euro en dat zou ook hoger worden maar via http://www.verzekeringssite.nl heb ik dus kunnen uitvogelen dat ze volgend jaar maar 233 euro zouden moeten betalen per maand (samen)
  zaterdag 13 november 2010 @ 01:22:23 #178
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_88661624
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 00:48 schreef Hajko het volgende:
Ik zit ook ff rond te snuffelen, ik betaal momenteel 110 euro (Delta Loyd) en het zou komend jaar 150 euro worden. Hier heb ik geen zin in

Maar hoe zit het nu met Huisarts bezoeken en ziekenhuis bezoeken?
Ik wil CZdirect + CZdirect Basic (inclusief tandarts) maar ik weet niet hoe die dingen zijn geregeld. Moet ik extra gaan dokken voor huisarts/ziekenhuis of word dat gedekt?
Dat valt beide onder de basisdekking, dus daar verandert niets aan als je naar een andere verzekeraar gaat. Je blijft zelfs min of meer bij dezelfde maatschappij, want Delta Lloyd Zorg is tegenwoordig onderdeel van CZ.
  zaterdag 13 november 2010 @ 01:45:45 #179
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_88662084
Ik zit er sterk over te denken om over te stappen van CZ naar AnderZorg, het scheelt me ¤95 (¤866 om ¤771), dat verschil is me iets te groot.

Mijn dekking is overigens alleen een basisverzekering, max eigen risico en betaling per jaar.
pi_88664110
Edit, beter lezen :')
pi_88665195
Ik heb CZ basis+jongeren.
pi_88665243
Ah, ik blijf dus maar bij Anderzorg met max eigen risico.
Blijft toch het goedkoopste.
pi_88665327
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:39 schreef BertV het volgende:

[..]

Precies, de beste keuze als je gezond bent en niks verwacht.
Even voor degenen waarbij het van toepassing is; denk aan de verstandskiezen!
Kost je zo 400,- eigen risico. }:|
Klopt, kan je hebben.
Je hebt 1 zekerheid: je verstandskiezen worden maar 1x getrokken.
En hoe vaak gebeurt dat?
Ik ben 34 en ze zitten er nog in, hoeven er ook nog niet uit.

Met een hoog eigen risico bespaar ik ieder jaar 300 euro (12 x 25 euro premiekorting) als ik niets heb.
Je hebt sowieso verplicht 165 euro eigen risico, dat trek je van je eigen risico van 675 euro af.
Ik heb dan nog 510 euro extra eigen risico maar bespaar wél 300 euro per jaar aan zorgpremie.

Die 510 minus 300 euro betekent dat het me maximaal 210 euro kost als ik m'n eigen risico toch moet aanspreken...

Vaststelling: een eigen risico van 675 euro kost je in het ergste geval 210 euro als het een jaar tegenzit.
Anders levert het je maximaal 300 euro per jaar op.

Ofwel: de verzekeraar laat je 300 euro per jaar meer betalen zodat jij 510 euro kan besparen als je wat hebt... Dat kan voor hen wel uit (risicospreiding)...

Ik heb nooit wat en kan ook rekenen ;) Het heeft je dus geen 400 euro gekost...

Die 25 euro die ik bespaar gaat iedere maand naar m'n spaarrekening, zodat ik wel een potje heb "voor het geval dat". Kan ik overigens inmiddels ook inzetten voor een kapotte koelkast omdat ik al ruimschoots het eigen risico heb terugverdiend.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 13-11-2010 11:05:17 ]
  Moderator zaterdag 13 november 2010 @ 12:08:42 #184
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88666916
Hmmm, toch eens uitzoeken hoe dat met mijn interpolis zit op het moment :{ !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_88667200
Eenvoudige ingrepen door de kaakchirurg, zoals extractie van verstandskiezen, worden niet meer door de basisverzekering vergoed in 2011.
  Moderator zaterdag 13 november 2010 @ 12:19:42 #186
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88667293
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:16 schreef Doedezemaar het volgende:
Eenvoudige ingrepen door de kaakchirurg, zoals extractie van verstandskiezen, worden niet meer door de basisverzekering vergoed in 2011.
Danwel via tandartspakket 2ster of zo...
  Moderator zaterdag 13 november 2010 @ 12:22:33 #187
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88667407

Niet gek :9

Interpolis studenten via rabobank overigens

[ Bericht 11% gewijzigd door Rene op 13-11-2010 15:18:54 ]
pi_88667883
Ik denk dat ik maar bij FBTO blijf. Wilde mijn tandartsverzekering eruit gooien, maar twijfel nu door die verstandskiezen. Maar dat is sowieso erg duur denk ik? Zal eens kijken of ik daar prijzen van kan vinden.
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_88669452
Ik heb nog maar een verstandskies en die zou er echt met een operatie uitmoeten als hij ooit problemen gaat veroorzaken, dus dat zou wel onder de basisverzekering vallen.Die andere drie een paar jaar geleden had de tandarts er ook wel uit kunnen halen, maar ik had iets meer vertrouwen in de kaakchirurg en mijn tandarts verwees me gewoon door op mijn verzoek (en zo kostte het mij dus niks), want ik had/heb geen tandartsverzekering.
  FOK!fotograaf zaterdag 13 november 2010 @ 13:33:14 #190
13368 NiGeLaToR
pi_88669525
DSW biedt een AV Top pakket bovenop de standaardprijs van 99,50 en dan heb je een mega-dekking. Zowel tandarts als andere zorg, incl ortho (75%) en tandprothesen (75%). Das echt 3 x beter dan Unive, die dan met de duurste pakketten op veel dingen 'maar' 250,- per jaar oid vergoeden. Das niet genoeg als er wat mis is met je tandjes - dat kost je zo vele duizenden euro's.
  Moderator zaterdag 13 november 2010 @ 15:13:08 #191
155227 crew  Guppy
dus
pi_88671825
Kijk eens aan, nieuwe polis :)

Ik ga ¤ 111,67 betalen per maand voor basis en tand-één-ster. Maar ik ga 'm nog wel eenpassen, de tandartsverzekering gaat er helemaal uit. Ik heb nog nooit gaatjes gehad, dus die tandartsverzekering is natuurlijk onzin. Die controle betaal ik dan zelf wel, verder heb ik toch nooit wat.

Blijft er nog 101,18 over per maand.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 13 november 2010 @ 15:18:24 #192
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_88671943
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 15:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Kijk eens aan, nieuwe polis :)

Ik ga ¤ 111,67 betalen per maand voor basis en tand-één-ster. Maar ik ga 'm nog wel eenpassen, de tandartsverzekering gaat er helemaal uit. Ik heb nog nooit gaatjes gehad, dus die tandartsverzekering is natuurlijk onzin. Die controle betaal ik dan zelf wel, verder heb ik toch nooit wat.

Blijft er nog 101,18 over per maand.
Nog steeds duur :s)
  Moderator zaterdag 13 november 2010 @ 15:23:34 #193
155227 crew  Guppy
dus
pi_88672081
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 15:18 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nog steeds duur :s)
Ja, het is ZilverenKruis, niet de goedkoopste. Zit nog te twijfelen of ik over ga stappen, of misschien m'n eigen risico verhogen...
Zo'n internet-zorgverzekering spreekt me niet aan. Voor m'n auto, prima, maar voor mezelf word ik er niet zo blij van. En als je dan gaat vergelijken bij 'gewone' verzekeringen, is het verschil niet zo gek groot, toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88675514
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 15:23 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, het is ZilverenKruis, niet de goedkoopste. Zit nog te twijfelen of ik over ga stappen, of misschien m'n eigen risico verhogen...
Zo'n internet-zorgverzekering spreekt me niet aan. Voor m'n auto, prima, maar voor mezelf word ik er niet zo blij van. En als je dan gaat vergelijken bij 'gewone' verzekeringen, is het verschil niet zo gek groot, toch?
1. Wat bedoel je met een 'internet-zorgverzekering'?
2. Waarom spreekt jou dat niet aan?

Ik vraag dit gewoon uit interesse. Bij Anderzorg (de goedkoopste) bijv. kun je gewoon naar je eigen apotheek. Bij CZ Direct kun je alleen terecht bij een internetapotheek. Dus ik vraag me af wat je precies met 'internet-zorgverzekering' bedoelt :P
  Moderator zaterdag 13 november 2010 @ 18:59:34 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_88677562
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:43 schreef folkhemmet het volgende:

[..]

1. Wat bedoel je met een 'internet-zorgverzekering'?
2. Waarom spreekt jou dat niet aan?

Ik vraag dit gewoon uit interesse. Bij Anderzorg (de goedkoopste) bijv. kun je gewoon naar je eigen apotheek. Bij CZ Direct kun je alleen terecht bij een internetapotheek. Dus ik vraag me af wat je precies met 'internet-zorgverzekering' bedoelt :P
Geeft niks, ben ook wel benieuwd naar meningen en ervaringen van anderen, misschien dat ze me over de streep kunnen trekken ;)

1. Ik bedoel een verzekering zoals OHRA Zorg Compact. Daar heb ik me over ingelezen, omdat die als gunstigste uit de bus kwam. Maar goed, daar mag je bijvoorbeeld alleen je medicijnen via internet bestellen. Mocht je dat niet uitkomen, dan kan het ook wel per telefoon of andere manier, maar dan krijg je minder vergoeding. Pin me er niet op vast dat alles klopt, maar volgens mij waren dit enkele van de voorwaarden van OHRA Zorg Compact. Het kan ook een andere internet verzekering zijn geweest.

2. Dat spreekt me niet aan. Ik houd ervan contact op te nemen op een manier die ik wil op dat moment. En het gaat niet alleen daarom, bij Zilveren Kruis heb ik veel meer keuzevrijheid, dat mis ik ook bij de goedkoperen. Logisch natuurlijk, want daarom zijn de kosten ook laag.

Maar goed, ik zit nu even te lezen op de site van Anderzorg. Volgens mij gaat dat al meer de kant op wat ik wil, in ieder geval lijkt het op wat ik ken van ZilverenKruis. Moet zeggen dat ik daar namelijk blij mee ben.
De keuzevrijheid lijkt bij Anderzorg ook veel groter als wat ik eerder bij gelezen bij anderen. Misschien is dit wel iets meer voor mij, nog even verder lezen :)
pi_88679407
Voor welke datum moeten verzekeraars hun premies bekend maken?

Zit zelf collectief (werkgever) bij VGZ... volgens mij moeten ze me wel eerst het aanbod van 2011 sturen...
  zaterdag 13 november 2010 @ 20:21:10 #197
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_88680185
Ik heb alle dekkingen eruit gegooid (tandartscontrole levert telkens geen gaatjes op, ogen zijn gelaserd, mijn langlopende kwalen zijn allemaal verdwenen, mijn pil werd al niet vergoed, ben lichamelijk en psychisch kerngezond), ben van zorgverzekeraar geswitcht (van CZ naar Ohra) en betaal in 2011 ¤95,- per maand. I like 8-) . Het voorstel van CZ was een maandelijkse premie van 120 euro :D .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_88681123
Wie zit bij Anderzorg en hoe is de service daar ?

[ Bericht 6% gewijzigd door EchtGaaf op 13-11-2010 21:04:45 ]
pi_88681184
Ik ben nu verzekerd bij het VGZ. Ben hier zeer tevreden over. Maar ik vind het prijsverschil met Anderzorg toch wel erg groot.

Misschien dat ik dus maar overstap, naar maximaal eigen risico dan wel.

Ik ben dus ook wel benieuwd naar ervaringen.
pi_88681257
Ik vind het verschil ook wel erg groot , ik vraag me af hoe dat komt :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')