Denk ook anderzorg, maar ik vraag me af of het de moeite is om een extra pakket erbij te nemen voor alleen 2 controles. Die kosten ook niet zo veel lijkt me dat het het waard is om maandelijks 20 euro extra te betalen?quote:Op maandag 15 november 2010 22:05 schreef Microtubuli het volgende:
Ik ga er net als voorgaande jaren weer vanuit dat ik geen zorg nodig heb, enkel 2x een halfjaarcontrole bij de tandarts. Waar ben ik dan het goedkoopste uit als ik alleen gebruik wil maken van 2 tandartsbezoeken (waar ik geen 'schade' verwacht) en maximaal eigen risico neem?
CZdirect met 'basic' (vanwege tandartsbezoek)?
Ik ben wel 25 en ik zie bij tandartsconsulten niets ingevuld staan in het vakje. Ik neem aan dat die 2 bezoeken dna dus niet vergoed worden en dus uit eigen zak betaald moeten worden? Geen flauw idee wat die 5 minuutjes controle kosten btw...quote:Op maandag 15 november 2010 22:06 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Momenteel waarschijnlijk bij anderzorg, maar nog niet iedereen heeft zijn premies online en het kan ook nog zijn dat je bij een verzekeraar bij een collectief bent aangesloten.
2 controles zonder poespas kosten mij 85 euro per jaar, aanvullende verzekering bij mijn verzekeraar was dit jaar iets meer dan een tientje per maand. Als je verder dus niets verwacht en geld apart hebt staan kan je naar mijn mening inderdaad beter niet verzekeren.quote:Op maandag 15 november 2010 22:09 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Denk ook anderzorg, maar ik vraag me af of het de moeite is om een extra pakket erbij te nemen voor alleen 2 controles. Die kosten ook niet zo veel lijkt me dat het het waard is om maandelijks 20 euro extra te betalen?
Dat vraag ik mij dus ook af, ligt eraan wat een controle kost.quote:Op maandag 15 november 2010 22:09 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Denk ook anderzorg, maar ik vraag me af of het de moeite is om een extra pakket erbij te nemen voor alleen 2 controles. Die kosten ook niet zo veel lijkt me dat het het waard is om maandelijks 20 euro extra te betalen?
Bij mij verwijdert hij ook nog tandsteen waardoor het op 42,50 uitkomt.quote:Op maandag 15 november 2010 22:19 schreef Sjeen het volgende:
Tandartscontrole kost ongeveer 20 euro.
Klopt, zo'n rekening heb ik ook elke keer. En voor mijn dochter van zes 19,50 om haar tanden te tellenquote:Op maandag 15 november 2010 22:21 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Bij mij verwijdert hij ook nog tandsteen waardoor het op 42,50 uitkomt.
anderzorg klinkt wel erg aantrekkelijk. Ongelooflijk, kan hier zo'n beetje 400 euro besparen met mijn huidige verzekeraar! (2 pers.)quote:Op maandag 15 november 2010 22:09 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Jij krijgt een rekening voor je dochter?quote:Op maandag 15 november 2010 22:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Klopt, zo'n rekening heb ik ook elke keer. En voor mijn dochter van zes 19,50 om haar tanden te tellen
Ja, kreeg... Geloof dat ze het afgelopen jaar direct via zorgverzekeraar gegaan zijn.quote:Op maandag 15 november 2010 22:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij krijgt een rekening voor je dochter?
Ik dacht alquote:Op maandag 15 november 2010 22:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja, kreeg... Geloof dat ze het afgelopen jaar direct via zorgverzekeraar gegaan zijn.
quote:Op maandag 15 november 2010 22:36 schreef Dennis101 het volgende:
Heeft er iemand trouwens al een leuke studentenverzekering gespot? Ik zie bij Anderzorg bijvoorbeeld wel een link naar een studentenpakket, maar die is nog van 2010 zo te zien.
Zilveren Kruis heeft ook wel een redelijk tarief voor studenten (vanwege de collectiviteitskorting die studenten krijgen), zeker in combinatie met een tandartsverzekering.
Ook wacht ik nog op mijn huidige verzekeraar NA tot deze met de nieuwe premies komt, maar wellicht heb ik er al 1 over het hoofd gezien.
Site wordt nu aangepastquote:Op dinsdag 16 november 2010 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik lees op nu.nl dat unive zekur de goedkoopste is, terwijl die zijn premie nog niet openbaar gemaakt hebt op www.zekur.nl
Als ik de frontpage mag geloven wordt die 13 duurder en dan klopt het gewoon niet. Of maak ik nu een fout? Het belangrijkste voor mij is de prijs, niks anders, en als ik een goedkopere kan vinden stap ik namelijk direct over. Ik nu zit bij Anderzorg.
http://www.nu.nl/economie(...)gte-zorgpremies.html
Weet iemand hoe dit zit of zit nu.nl weer de boel op te lichten?
Waarom hoe beter? Welk profijt heb je daarvan?quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:54 schreef monsterd. het volgende:
Mijn verzekering bij cz stijgt van 104 naar 120 euro. En bedankt he![]()
Misschien moet ik toch maar opzoek naar iets anders, maar opzich heb ik nu wel prima voorwaarden en hoe langer je ergens verzekerd bent, hoe beter het is toch?
Dat dacht ik ten minste, dat wanneer je langer verzekerd ergens bent er misschien meer van de rekening van de tandarts wordt betaald? Ik kan me voorstellen dat een verzekeraar niet gelijk wil uitkeren als jij pas bijvoorbeeld 2 weken geleden je hebt verzekerd en dan ineens een dure operatie moet ondergaan? Of is dit nou compleet broodje aap?quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom hoe beter? Welk profijt heb je daarvan?
Vroeger moest je voor een tandartsverzekering 'gesaneerd' zijn.quote:Op dinsdag 16 november 2010 11:58 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Dat dacht ik ten minste, dat wanneer je langer verzekerd ergens bent er misschien meer van de rekening van de tandarts wordt betaald? Ik kan me voorstellen dat een verzekeraar niet gelijk wil uitkeren als jij pas bijvoorbeeld 2 weken geleden je hebt verzekerd en dan ineens een dure operatie moet ondergaan? Of is dit nou compleet broodje aap?
Nee dat klopt niet. Er zijn een paar tandartsverzekeringen waarbij een eerst een onderzoek moet worden gedaan of je tanden goed zijn. En juist deze tandartsverzekeringen zijn de moeite waard. De rest vergoeden meestal tot 150 euro en juist die dure behandelingen zijn 500+quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vroeger moest je voor een tandartsverzekering 'gesaneerd' zijn.
Maar als jij ineens een dure operatie moet ondergaan, gaat die nieuwe verzekering dat echt wel betalen, hoor.
Wat klopt er niet?quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet. Er zijn een paar tandartsverzekeringen waarbij een eerst een onderzoek moet worden gedaan of je tanden goed zijn. En juist deze tandartsverzekeringen zijn de moeite waard
Nee, dat zei ik niet. Die dure operatie gaat niet over de tandarts.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je zei dat elke verzekering dure operaties voor je tanden ondergaan. Dat klopt gewoon niet
Ok dan klopt het wel.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik niet. Die dure operatie gaat niet over de tandarts.
Anderzorg geeft meer korting als je een hoger eigen risico hebt.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
Zoals ik al dacht nu.nl zit de boel te belazeren. Anderzorg is 66,25 p/m en zekur 69,5 p/m. Dus anderzorg is goedkoper en niet zekur.
http://www.nu.nl/economie(...)gte-zorgpremies.html
In absolute bedragen is dus anderzorg nog steeds het goedkoopste, in tegenstelling tot wat nu.nl noemt, want daar staat gewoon het goedkoopste, zonder toelichting erbij.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:14 schreef freako het volgende:
[..]
Anderzorg geeft meer korting als je een hoger eigen risico hebt.
Bij een eigen risico van ¤170 is Zekur goedkoper (Z: ¤88,88, A: ¤91,25)
Bij een eigen risico van ¤670 is Anderzorg goedkoper (Z: ¤69,50, A: ¤66,25)
staat gewoon gekoppeld aan je burgerservicenr.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:12 schreef thumbnail het volgende:
Ik ben net overgestapt naar ONVZ en maak gebruik van de overstapservice.
Het gekke is dat ik nergens mijn huidige verzekeraar hoef te melden.
Hoe weet ONVZ waar ik nu zit?
Twijfel geval. Als je het over zorgverzekering hebt dan spreek je standaard over de standaard eigen risico en niet het volledige eigen risico. Wat niet wegneemt dat ik precies het zelfde dacht.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
In absolute bedragen is dus anderzorg nog steeds het goedkoopste, in tegenstelling tot wat nu.nl noemt, want daar staat gewoon het goedkoopste, zonder toelichting erbij.
Zekur biedt voor zover ik kan zien ook geen korting bij betaling per kwartaal of per jaar, i.t.t. Anderzorgquote:Op dinsdag 16 november 2010 18:48 schreef Herkauwer het volgende:
Ander punt is als je aanvullend wil verzekeren heb bij anderzorg stukken goedkoper is dan bij zekur.
Ohh thxquote:Op dinsdag 16 november 2010 19:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
eigen risico is een bedrag wat een verzekerde zelf dient te betalen als de verzekerde zorg vraagt wat in het basispakket zit, behalve de huisarts.
en verloskundige zorg.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
eigen risico is een bedrag wat een verzekerde zelf dient te betalen als de verzekerde zorg vraagt wat in het basispakket zit, behalve de huisarts.
Ik ook, en het is al druk hoorquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:32 schreef kalinhos het volgende:
[..]
en verloskundige zorg.
werk zelf bij een (zorg)verzekeraar, komende weken is de verwachting dat het enorm druk gaat worden
Ah, bij ons is bijna alles de deur uitquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:46 schreef kalinhos het volgende:
't verschil is dat wij het een dezer dagen bekend maken
Ik zit ook nog te wachten op mijn verzekeraar tot die eens met nieuwe premies komt.quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ah, bij ons is bijna alles de deur uit
idem hier...quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:03 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zit ook nog te wachten op mijn verzekeraar tot die eens met nieuwe premies komt.
Grote kans dat je verzekerd bent waar kalinhos werkt, ik geloof dat de premies zo'n beetje overal al bekend zijn.quote:
Dan is nog eerder de verzekeraar failliet aangezien zijn site ook nog niet is aangepast.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:55 schreef kalinhos het volgende:
Ja of hij krijgt structureel zijn post niet, dat kan ook nog
Glashelder?quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:46 schreef kalinhos het volgende:
't verschil is dat wij het een dezer dagen bekend maken
Welke verzekeraar? NA heel toevallig?quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:13 schreef kalinhos het volgende:
Nee, niet glashelder.
Site wordt overigens ook aangepast zodra de premie bekend wordt. Verwachting is dat dit op zeer korte termijn zal zijn.
Omdat ik ook fatsoenlijk de tijd wil hebben om te vergelijken.quote:Op dinsdag 16 november 2010 22:26 schreef kalinhos het volgende:
Komt eraan. Ieder jaar wordt er eerst gekeken naar wat de premies zullen worden en dan wordt daar geprobeerd onder te gaan zitten. Maar dat werkt lastig als je als 1e het bekend maakt.
Ik moet zeggen dat ik het haasten niet zo begrijp, iedereen heeft sowieso tot 1 januari de tijd om te wijzigen.
Okee, duidelijk.quote:Op dinsdag 16 november 2010 17:08 schreef aloe_vera het volgende:
staat gewoon gekoppeld aan je burgerservicenr.
ik en vriend zitten bij anderzorg. bevalt ons prima. maar wij hebben dan ook niet vaak wat. vriend had wel een wortelkanaalbehandeling nodig. werd gewoon vergoed alles en het geld was eerder op de rekening dan dat we de rekening van de tandarts moesten betalen (wij hebben dus het pakket tandarts erbij). ook de mondhygieniste wordt gewoon vergoed.quote:Op zaterdag 13 november 2010 20:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Wie zit bij Anderzorg en hoe is de service daar ?
Je hebt vermoedelijk de restitutieverzekering Agis Basispolis:quote:Op woensdag 17 november 2010 18:58 schreef fenixs het volgende:
, maar hoe komt het da bij mij de agis basispolis 106,35 is ipv die 105,85 uit de OP??![]()
zit ook nog een voetnoot bij, en in kleine letters staat De premiegrondslag bedraagt 106,35
alles gaat via automatisch incasso, dus ik snap niet hoe ze aan die extra 50cent komen.. het is toch geld..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |