abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:54:36 #126
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_88360896
Wat vinden jullie trouwens de enigste prijs die Ajax ooit gewonnen heeft? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:55:40 #127
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88360937
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:53 schreef DR-w.brink het volgende:
lijkt me met niet echt nodig hoor.
of geloof jij echt nog in sprookjes???
Lijkt mij dat ze er helemaal niet zo verschrikkelijk voor staan.

Waar ik wel een beetje moe van wordt is dat Jol zo vaak begint over Engeland. "In Engeland doen ze dat nooit" of "In Engeland is dat heel normaal".
Wake up Martin! We zijn hier niet in Engeland en we zullen dat ook nooit komen.

Een keer zeggen dat de scheidsrechter niet mee zat of dat de grensrechter buitenspel had moeten geven kan natuurlijk wel, maar van lopen klagen worden we ook niet beter.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:55:53 #128
321891 Kaasknabbeltje
TOETERTJESTOETERTJES!
pi_88360949
De 'Tegenwoordig net niet prijs' ;(
Op zaterdag 5 maart 2011 23:17 schreef Geo3kant het volgende:
Nee vriendelijke mensen zoals jou.. alles wat andere zeggen afkraken en mongool noemen en noem het maar op.. jij bent een prachtuser ^O^ :')
pi_88361715
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 12:03 schreef heloef het volgende:

[..]

Jij zegt dat Ajax geen prijzen gaat winnen dit jaar laat me jou eens fijntjes wijzen op de feiten:

Ajax staat derde in de Eredivisie met 1 punt achterstand op de nummer 1.
Ajax is nog steeds actief in de beker.
Ajax heeft Europese overwintering nog steeds in eigen hand.

Dus om je vraag te beantwoorden: Ik geloof niet in sprookjes wel in feiten.
Ajax presteer wisselvallig in Europa.(als je niet ondermaats kan zeggen)
ajax heeft gewoon niet het beste spel en draait op individuele acties van spelers. hoelang zal genialiteit acties van enkele goede spelers volstaan tegen een collectief zoals PSV en Twente?
zoals Suares momenteel gefrustreerd rondloopt hoef je daar ook niet direct veel van te verwachten(al kan dat snel omslaan)
het middenveld is ondermaats en steek behoed Ajax voor meer gezichtsverlies.
misschien heb ik een gekleurde visie als niet-ajaxfan maar een beetje kritisch kijken naar je eigen club zou wel goed zijn.
en denkend aan de transferperiode straks en de financiële ruimte en beleid van Ajax moet je toch rekening houden met het niet kampioen worden van dit Ajax
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:18:54 #130
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88363831
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 13:19 schreef DR-w.brink het volgende:

[..]

ajax heeft gewoon niet het beste spel en draait op individuele acties van spelers. hoelang zal genialiteit acties van enkele goede spelers volstaan tegen een collectief zoals PSV en Twente?
zoals Suares momenteel gefrustreerd rondloopt hoef je daar ook niet direct veel van te verwachten(al kan dat snel omslaan)
misschien heb ik een gekleurde visie als niet-ajaxfan maar een beetje kritisch kijken naar je eigen club zou wel goed zijn.
en denkend aan de transferperiode straks en de financiële ruimte en beleid van Ajax moet je toch rekening houden met het niet kampioen worden van dit Ajax
PSV speelt nou ook weer niet briljant en vind ik nou ook weer niet echt een collectief. Die draaiden eerst op een paar goede wedstrijden van blondie en nu op Reis.
PSV wint wel meer in Europa, maar kijk naar welke tegenstanders. Sterker nog, de afgelopen wedstrijden waren ze gewoon zwak.

Op de wedstrijd van woensdag na vind ik Ajax helemaal niet ondermaats presteren in Europa. Er was een 2-0 verlies tegen Real. Geen schande. De 1-1 tegen Milan was prima en de 2-1 winst tegen Auxerre was ook lang niet slecht.
Woensdag was de eerste helft slecht, de 2de helft redelijk en verliezen ze uiteindelijk een beetje ongelukkig.

Twente doet het wel leuk in Europa, maar is geen killersploeg. Draaien wel goed en het is een goed team.

Elke club heeft spelers die belangrijk zijn en waar je een probleem hebt als ze weg vallen. Als Douglas, Jansen en Ruiz wegvallen bij Twente hebben ze ook een probleem en geld het ook voor bijvoorbeeld Afallay bij PSV.

Ajax zal in de winter niet zijn spelers gaan verkopen. Ik verwacht wel wat goede spelers die aan het einde van het seizoen weg zijn.
Je moet niet gek opkijken als ineens Stekelenburg, Suarez, Van der Wiel en Verthongen zomaar ineens weg zijn.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_88363984
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:18 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ajax zal in de winter niet zijn spelers gaan verkopen. Ik verwacht wel wat goede spelers die aan het einde van het seizoen weg zijn.
Je moet niet gek opkijken als ineens Stekelenburg, Suarez, Van der Wiel en Verthongen zomaar ineens weg zijn.
Als het bedrag hoog genoeg is zullen ze zekers weg zijn lijkt me.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:27:26 #132
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88364236
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 13:19 schreef DR-w.brink het volgende:

[..]

Ik ben het volledig met jou eens dat Ajax matig presteert maar zo was het vorig jaar ook. Ajax teerde toen allen op de acties van Suarez nu is hetzelfde aan de hand maar met El Hamdaoui. Ik hoop dat net als vorig jaar Ajax in de loop van het seizoen groeit tot een collectief zoals eind vorig seizoen dat niet alleen teert op een individu.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_88371607
quote:
Ajax wil Emanuelson een fikse salarisverhoging voorschotelen
Vrijdag, 5 november 2010 om 15:46

Ajax heeft zich er absoluut niet bij neergelegd dat Urby Emanuelson te kennen heeft gegeven na dit seizoen te willen vertrekken uit Amsterdam. De vleugelaanvaller heeft een aflopend contract in de Amsterdam ArenA en heeft inmiddels al maanden van onderhandelingen met de club erop zitten. Die lijken echter nog niet definitief gestopt, als het in elk geval aan Ajax ligt.
De ploeg van trainer Martin Jol speelt vrijwel iedere week met het jeugdexponent in de basis en wil hem dan ook niet kwijt. Zo stelde Jol op het wekelijkse perspraatje dat Emanuelson een flink contract krijgt voorgeschoteld in Amsterdam. “Hij zou in de top vijf van best betaalde spelers bij Ajax komen”, zo noteerde RTV Noord-Holland op uit de mond van de oefenmeester.
“Ik wil hem er graag bij hebben en we hebben alles geprobeerd om hem te houden, maar als hij elders wil spelen dan kan ik hoog of laag springen maar dat heeft geen zin. Hij heeft zijn beslissing genomen. Urby heeft hier vanaf de jongste jeugd gespeeld, speelt al zeven jaar in het eerste. Dan is het vervelend als hij de deur uitloopt.”
Als ik eerlijk ben hoeft het van mij niet, lekker weg doen.
  vrijdag 5 november 2010 @ 17:40:00 #134
131800 Tarado
capô de fusca
pi_88371668
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 17:38 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben hoeft het van mij niet, lekker weg doen.
Helemaal mee eens, eeuwig talent ;(
  vrijdag 5 november 2010 @ 17:42:00 #135
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_88371730
Yaaaaaaaay, nog meer salariskosten -O-
AFC AJAX
pi_88372052
Ze moeten hem behouden, wie heb je als Anita geblesseerd is of Sulejmani. Blind! Nee Blind is nog niet zo ver. En Jozefzoon ook niet.

Of er moet een vervanger komen, maar ook dan zul je geen betere vinden (betaalbare spelers)
★★★
  vrijdag 5 november 2010 @ 18:21:30 #137
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88372837
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 17:54 schreef ajacied4lf het volgende:
Ze moeten hem behouden, wie heb je als Anita geblesseerd is of Sulejmani. Blind! Nee Blind is nog niet zo ver. En Jozefzoon ook niet.

Of er moet een vervanger komen, maar ook dan zul je geen betere vinden (betaalbare spelers)
Ja maar Emanuelson bij de top 5 bestbetaalde spelers is gewoon een schande. Het is een aardige speler maar om daar nou zoveel per jaar voor te gaan betalen gaat me te ver.
C'est la vie
pi_88374946
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 18:21 schreef heloef het volgende:

[..]

Ja maar Emanuelson bij de top 5 bestbetaalde spelers is gewoon een schande. Het is een aardige speler maar om daar nou zoveel per jaar voor te gaan betalen gaat me te ver.
Ok, wat als ze hem gratis de deur laten uitgaan, je schiet er niks mee op, op het veld niet en financieel niet.

Laat hem een contract tekenen voor 2/3 jaar en verkoop hem deze keer optijd zodat hij nog iets waard is (zeker 2 m)
★★★
pi_88386975
Urby vertrekt nu definitief. Mooi Micky in de basis laten beginnen en kijken welke club Urby nog wil hebben aan het eind van dit seizoen.
pi_88387104
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 17:54 schreef ajacied4lf het volgende:

Ik zie liever een onervaren Daley op de linksback positie dan Urby in welke vorm dan ook. Spelers komen en gaan, Urby is een goede kerel, maar hij is sowieso geen topsalaris waard en het is geen topper.
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:43:54 #141
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88387310
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:39 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Ik zie liever een onervaren Daley op de linksback positie dan Urby in welke vorm dan ook. Spelers komen en gaan, Urby is een goede kerel, maar hij is sowieso geen topsalaris waard en het is geen topper.
Dat dus laat de nieuwe lichting het maar proberen we kunnen nou niet zeggen dat dat in het verleden zo dramatisch is gegaan...
C'est la vie
pi_88387442
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:36 schreef Vjenne12345 het volgende:
Urby vertrekt nu definitief. Mooi Micky in de basis laten beginnen en kijken welke club Urby nog wil hebben aan het eind van dit seizoen.
Inderdaad. Nu dus alle tijd in Mickey steken!

Nu zul je natuurlijk zien dat Urby transfervrij naar een HSV vertrekt en zich daar geweldig ontwikkeld als Linkshalf/Linksbuiten :')
pi_88387463
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:43 schreef heloef het volgende:

[..]

Dat dus laat de nieuwe lichting het maar proberen we kunnen nou niet zeggen dat dat in het verleden zo dramatisch is gegaan...
Inderdaad .Urby op linksback begint zo ondertussen een klassieke fout voor de Ajaxcoach te worden. Waarom is er in al die jaren dat hij daar regelmatig staat nooit een linksback gekocht? :')
  vrijdag 5 november 2010 @ 23:51:38 #144
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_88387631
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 23:47 schreef Triptamine2 het volgende:

[..]

Inderdaad .Urby op linksback begint zo ondertussen een klassieke fout voor de Ajaxcoach te worden. Waarom is er in al die jaren dat hij daar regelmatig staat nooit een linksback gekocht? :')
Inderdaad sinds Maxwell hebben we geen fatsoenlijk linksback gehad. Zal er ook mee te maken hebben dat Urby het seizoen nadat Maxwell vertrok zijn positie goed invulde.
C'est la vie
pi_88388234
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:51 schreef heloef het volgende:

[..]

Inderdaad sinds Maxwell hebben we geen fatsoenlijk linksback gehad. Zal er ook mee te maken hebben dat Urby het seizoen nadat Maxwell vertrok zijn positie goed invulde.
Is ook zo. Maar alle seizoenen daarna op LB waren dramatisch. Jammer om een echte Ajax jongen zo te zien vertrekken, maar hij is niet meer waard dan dit. Jammer hoor.
  zaterdag 6 november 2010 @ 00:30:53 #146
71435 King_of_cubes
Infantiele klootzak
pi_88389514
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 23:36 schreef Vjenne12345 het volgende:
  zaterdag 6 november 2010 @ 09:34:12 #147
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88394065
Urby op LB is makkelijk als je achter staat en vol op de winst wil spelen zoals afgelopen woensdag, maar dan nog heeft hij alleen maar aanvallende kwaliteiten.
Hij heeft vorig jaar in de grote wedstrijden laten zien dat hij zo'n salaris waard is. Tenminste, als hij ook elke week zo zou presteren en dat doet hij absoluut niet.

Eerlijk gezegd snap ik ook nog steeds niet waaorm hij elke week weer in de basis staat terwijl wanneer hij gewisseld wordt door Mickey die het nooit minder doet dan Urby.

Hem gratis de deur uit laten lopen is natuurlijk ook niets, maar als je hem een hoog salaris biedt dan zal hij niet meer snel verkocht worden gezien de hogere kosten die daaraan verbonden zijn voor de andere clubs.
  zaterdag 6 november 2010 @ 10:02:29 #148
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88394456
Trouwens dit lees ik ook inmiddels:

quote:
Jol legt zich neer bij keuze Emanuelson

Martin Jol denkt dat Urby Emanuelson definitief vertrekt bij Ajax. De multifunctionele linkspoot komt er niet uit met de clubleiding.

Jol baalt enorm van de keuze van Emanuelson om zijn aflopende contract niet te verlengen. Ajax heeft diverse malen geprobeerd om de allrounder langer te binden, maar de linksbenige Ajacied ziet meer in een nieuw avontuur buiten Amsterdam.

"Ik wil hem er graag bij hebben en we hebben alles geprobeerd om hem te houden, maar als hij elders wil spelen dan kan ik hoog of laag springen maar dat heeft geen zin", verklaart teleurgestelde trainer Jol op de clubsite van Ajax.

De oefenmeester verklaart dat Ajax geen nieuwe pogingen meer gaat wagen bij Emanuelson. "Hij heeft zijn beslissing genomen. Urby heeft hier vanaf de jongste jeugd gespeeld, speelt al zeven jaar in het eerste. Dan is het vervelend als hij de deur uitloopt."
Ik ben wel benieuwd waar hij dan naar toe zou gaan. Ik denk dat het niet goed is voor zijn carriere aangezien ik niet het idee heb dat het een hele gewilde speler is. Niemand heeft zich voor hem gemeld bij Ajax de afgelopen jaren. Tenminste, niet dat ik weet.
De kans dat hij dus bij een kleine club terecht komt in 1 of andere competitie is dus vrij groot denk ik.
Kan hij wel mooi cashen....
pi_88395335
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 10:02 schreef Komakie het volgende:
Trouwens dit lees ik ook inmiddels:
[..]

Ik ben wel benieuwd waar hij dan naar toe zou gaan. Ik denk dat het niet goed is voor zijn carriere aangezien ik niet het idee heb dat het een hele gewilde speler is. Niemand heeft zich voor hem gemeld bij Ajax de afgelopen jaren. Tenminste, niet dat ik weet.
De kans dat hij dus bij een kleine club terecht komt in 1 of andere competitie is dus vrij groot denk ik.
Kan hij wel mooi cashen....
Hij is gewoon een breedte versterking voor een leuke middenmoter in Spanje of Italië. Zo'n transfer vrije Emanuelson zijn wel veel clubs bij gebaat denk ik.
  zaterdag 6 november 2010 @ 12:54:24 #150
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_88397988
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 10:47 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Hij is gewoon een breedte versterking voor een leuke middenmoter in Spanje of Italië. Zo'n transfer vrije Emanuelson zijn wel veel clubs bij gebaat denk ik.
Als Emanuelson bij een andere club met een duidelijkere structuur terechtkomt is er ook best nog wel een kans dat hij doorgroeit tot wereldtopper. Vorig jaar kwamen de mooiste goals in de belangrijkste wedstrijden van hem. Dat zegt niet alles, maar het zegt ook zeker niet niks.
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')