Toen mijn (ex) vriend en ik een kind gingen krijgen besloten we dat ik halve dagen overdag zou gaan werken en hij nachtdiensten. Zo zou ik aan het werk zijn als hij thuis was en andersom. Dit is wat anders gelopen doordat ik plotseling ernstig ziek werd en we uit elkaar gingen na een jaarquote:Op woensdag 3 november 2010 22:28 schreef bijderechter het volgende:
Onze situatie, allebei werken we onregelmatig, d.w.z. vroege, late en nachtdiensten.
Rooster zijn niet voorspelbaar, meer onvoorspelbaar.
Nu gaat (aanstaande) moeders minder werken, hoeveel minder weten we nog niet. Maar ik denk/schat in dat ze 3 dagen gaat werken.
Ik kan 1 vaste vrije dag nemen, dus dat betekent in principe voor 2 dagen opvang. Echter, we weten niet (lang) van te voren wanneer die twee dagen zijn. Daarbij komt dat ik niet standaard 5 dagen in de week werk. Ik kan ook weleens 7 dagen (max. 6 straks wanneer ik een vaste vrije dag neem) achtereen werken en dan 3 dagen vrij zijn. Kortom, ik zie nog niet goed hoe ik dit straks goed ga plannen.
Ik wil ook echt niet teveel, eigenlijk helemaal niet maar goed, gebruik maken van kinderopvang.
Mensen aanwezig die ook beide onregelmatig werken? Ik hoor graag hoe jullie dit opgelost hebben
Oh, we zitten pas in week 7, dus we hebben nog even om te puzzelen
Ik ben heeeeeeel benieuwd waar dit officieel vandaan komt. Hier heb ik namelijk nog nooit van gehoord. Heb je meer informatie over dat "recht op gelijkmatigheid in werk" als je jonge kinderen hebt?quote:Op vrijdag 12 november 2010 01:23 schreef childintime het volgende:
Sowieso heb je recht op meer gelijkmatigheid in je werk als je een jong kind (tot 12 jaar) thuis hebt. Daar kun je dus al veel in regelen. Je wilt je kind liever niet naar een opvang brengen begrijp ik? Dan kun je je roosters zo inplannen dat haar en jouw rooster redelijk op elkaar aansluiten. Daarbij de hulp van wat lieve opa's en oma's en het is opgelost
Destijds CAO gehandicaptenzorg. Pas vanaf dat je kind 12 wordt, kun je weer "verplicht" worden alle diensten te moeten draaien. Tot die tijd heb je privileges. TS, wat staat er in jullie CAO?quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:47 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Ik ben heeeeeeel benieuwd waar dit officieel vandaan komt. Hier heb ik namelijk nog nooit van gehoord. Heb je meer informatie over dat "recht op gelijkmatigheid in werk" als je jonge kinderen hebt?
Ik ben alleen bekend met extra recht op rusttijd tijdens zwangerschap, kolfrecht in de 9maanden na de geboorte, en tijdens zwangerschap t/m 6 maanden na de geboorte geen verplichting tot nachtdiensten.
Gelukkig heb ik niet meer met jonge kinderen te makenquote:Op zondag 14 november 2010 01:33 schreef p_iglet het volgende:
nou in de huidige CAO gehandicaptenzorg (en die van de afgelopen 4 jaar), staat zoiets echt NIET vermeld![]()
Alleen de dingen die ik eerder al noemde.
quote:Op vrijdag 12 november 2010 08:33 schreef Suzanna het volgende:
Wat een rare reacties in het begin van dit topic... een hele serieuze én normale vraag van TS wordt gewoon 'afgezeken'.
Toch fijn dat jij geen rare reactie geeftquote:Dat is veel meer dan veel andere ouders doen, die fulltime werken met een kind...![]()
![]()
'Wat ga jij doen dit weekend?' <Zwanger worden. En jij?>quote:Op woensdag 3 november 2010 22:50 schreef navvy het volgende:
[..]
Nee zwanger worden en dan pas na gaan "denken".............
Beste Meimeltje,quote:Op woensdag 3 november 2010 22:39 schreef Meimeltje het volgende:
Je kunt inderdaad informeren naar flexibele kinderopvang (kdv/ gastouder) in de buurt.
Toen ik nog in onregelmatige diensten had pasten de oma's op.
Ben eigenlijk wel mede doordat we een kind hadden (toen 1 jaar) geswitched naar een andere baan voor de vaste werkdagen. Ik vond het persoonlijk een hoop geregel om het oppasrooster rond te krijgen, ookal konden de oma's het meestal wel opvullen.
voor een keertje door de macaroni kan het bestquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe bedoel je dat? Het geeft je juist een enorm goed gevoel.quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:01 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Lijkt me niet gezond 'niet voor jezelf leven'...
Het is niet als spam bedoeld, we verkopen hier niets. Het doel is om mensen ervan bewust te maken dat het leven zoveel leuker wordt door ook eens iets voor een ander te doen.quote:
Oke, dat kan. Ik wilde Meimeltje en de lezers alleen maar wijzen op de mogelijkheid hun verhaal te delen. Om niet al te veel offtopic te gaan lijkt het me goed het hier niet te hebben over de zin of onzin van de tekst: Niet voor jezelf leven. Het gaat immers om het idee erachter. Voor wie vragen heeft kan mij per PM bereiken.quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:35 schreef SacreCoeur het volgende:
Het geef me een beter gevoel als ik zelf gelukkig ben.
Natuurlijk wil heus wel iemand helpen/bedanken etc.
Maar de zin 'niet voor jezelf leven' staat me echt niet aan.
Het klinkt ook zo jankerig.
En ik bedoel en niet vervelend.
Het is een site van unive, jij neemt als gebruiker de naam unive aan, het is reclame en dat is wel degelijk spam.quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:31 schreef Univé het volgende:
Het is niet als spam bedoeld, we verkopen hier niets. Het doel is om mensen ervan bewust te maken dat het leven zoveel leuker wordt door ook eens iets voor een ander te doen.
Jullie hebben vast wel een leuk voorbeeld hiervan. We zijn daar oprecht in geïnteresseerd.
groet,
Bianca.
Nou ja, dat goede gevoel is toch voor mijzelf? Dus dat goed doen is dan toch voor mijzelf en dan leef ik toch niet ineens voor een ander??quote:Op vrijdag 26 november 2010 12:31 schreef Univé het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Het geeft je juist een enorm goed gevoel.
[..]
Het is niet als spam bedoeld, we verkopen hier niets. Het doel is om mensen ervan bewust te maken dat het leven zoveel leuker wordt door ook eens iets voor een ander te doen.
Jullie hebben vast wel een leuk voorbeeld hiervan. We zijn daar oprecht in geïnteresseerd.
groet,
Bianca.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |