abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88307431
Onze situatie, allebei werken we onregelmatig, d.w.z. vroege, late en nachtdiensten.
Rooster zijn niet voorspelbaar, meer onvoorspelbaar.

Nu gaat (aanstaande) moeders minder werken, hoeveel minder weten we nog niet. Maar ik denk/schat in dat ze 3 dagen gaat werken.

Ik kan 1 vaste vrije dag nemen, dus dat betekent in principe voor 2 dagen opvang. Echter, we weten niet (lang) van te voren wanneer die twee dagen zijn. Daarbij komt dat ik niet standaard 5 dagen in de week werk. Ik kan ook weleens 7 dagen (max. 6 straks wanneer ik een vaste vrije dag neem) achtereen werken en dan 3 dagen vrij zijn. Kortom, ik zie nog niet goed hoe ik dit straks goed ga plannen.

Ik wil ook echt niet teveel, eigenlijk helemaal niet maar goed, gebruik maken van kinderopvang.

Mensen aanwezig die ook beide onregelmatig werken? Ik hoor graag hoe jullie dit opgelost hebben :)

Oh, we zitten pas in week 7, dus we hebben nog even om te puzzelen :)
pi_88307702
Flexibele gastouderopvang misschien?
Sowieso flexibele opvang, maar dat is lang niet overal te vinden, volgens mij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_88308011
Je kunt inderdaad informeren naar flexibele kinderopvang (kdv/ gastouder) in de buurt.

Toen ik nog in onregelmatige diensten had pasten de oma's op.
Ben eigenlijk wel mede doordat we een kind hadden (toen 1 jaar) geswitched naar een andere baan voor de vaste werkdagen. Ik vond het persoonlijk een hoop geregel om het oppasrooster rond te krijgen, ookal konden de oma's het meestal wel opvullen.
  woensdag 3 november 2010 @ 22:40:44 #4
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_88308100
Eerst zwanger worden en dan bedenken hoe je dat gaat oplossen.......Einstein. Meld je ziek met een psychische aandoening (gaat jou zeker lukken) en meld je beter als je een echte baan hebt waarbij je vaste dagen werkt, dus duidelijke afspraken kan maken met de kinderopvang (soepbus).

Sterkte met alles......
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_88308309
Wij werken beide onregelmatig, mijn diensten zijn tussen 7.00 en 23.00 en die van mijn man tussen 8.00 en 22.00. Zijn rooster is gelukkig wel redelijk flexibel.
We hebben een gastouder die van 7 tot 19.00 open is. Ook is zij gelukkig erg flexibel. We hebben geen minimaal aantal uren dat we af moeten nemen.
*poef* nu is het weg
pi_88308330
quote:
1.gif Op woensdag 3 november 2010 22:40 schreef navvy het volgende:
Eerst zwanger worden en dan bedenken hoe je dat gaat oplossen.......Einstein. Meld je ziek met een psychische aandoening (gaat jou zeker lukken) en meld je beter als je een echte baan hebt waarbij je vaste dagen werkt, dus duidelijke afspraken kan maken met de kinderopvang (soepbus).

Sterkte met alles......
:') Wat wilde jij gaan doen, eerst een strak schema in elkaar zetten, dan nog eens proberen om zwanger te raken? :') En dan word je ontslagen... nou abortusje dan maar he, hele schema in de war, dat kan toch niet?!!
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 3 november 2010 @ 22:50:23 #7
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_88308626
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:44 schreef alors het volgende:

[..]

:') Wat wilde jij gaan doen, eerst een strak schema in elkaar zetten, dan nog eens proberen om zwanger te raken? :') En dan word je ontslagen... nou abortusje dan maar he, hele schema in de war, dat kan toch niet?!!
Nee zwanger worden en dan pas na gaan "denken".............
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_88309094
In de meeste grote steden zijn flexibele/ 24 uurs kinderdagverblijven.
In overige plaatsen zul je het meeste kans maken bij een gastouder.

Hier hetzelfde probleem, papa baan voor 32u pw met ochtend en avonddiensten tussen 7.00 en 22.00, en ik fulltime co-schappen met parttime baan (ook vooral tussen 7.00 en 23.00).

We hebben flexibele kinderopvang in Den Haag. Dus als je daar zoekt moet je maar pm'men dan stuur ik wat adressen door.

Werken jullie beiden binnen dezelfde organisatie? Dan is overleggen over roosterafspraken en om en om roosteren misschien ook nog een mogelijkheid.
pi_88309120
Navvy, er zit jou volgens mij een boel dwars wat niets met mij of dit topic te maken heeft. Ik zou zeggen volg je eigen raad op en ga met een psychische aandoening de ziektewet in en ga hulp zoeken :)

Ik was niet van plan me ziek te gaan melden :') en een andere baan te gaan zoeken :') :')

Hoe dan ook, flexibele opvang bekijken dus, alvast weer een optie/term die ik nog niet kende.
  woensdag 3 november 2010 @ 23:03:39 #10
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_88309280
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:00 schreef bijderechter het volgende:

Hoe dan ook, flexibele opvang bekijken dus, alvast weer een optie/term die ik nog niet kende.
Wat Navvy's punt bevestigt.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_88309311
Nee, we werken voor verschillende bedrijven en wonen in een kleine stad/groot dorp :P

Grootste probleem zal worden, waarschijnlijk, het op elkaar afstemmen van de roosters. Gaan we dus zsm mee aan het werk..
pi_88309393
quote:
Op woensdag 3 november 2010 23:03 schreef beelz het volgende:

[..]

Wat Navvy's punt bevestigt.
Inderdaad, omdat ik FLEXIBELE kinderopvang niet kende ben ik volledig onvoorbereid...
Ik heb al heel wat gelezen, maar tot nu toe las ik overal dat de kinderopvang en naschoolse opvang tot circa 18.00 uur was. Lul toch niet zo stom man, ik vraag gewoon om ervaring op dit punt, ik weet net 1 week dat 'we' zwanger zijn, een afwachtende houding kan me volgens mij niet verweten worden.
  woensdag 3 november 2010 @ 23:08:04 #13
272858 suikertaartje
strikingly unconventional
pi_88309488
Heb je ook al gekeken naar de mogelijkheden van gespreid ouderschapsverlof?
Dat zou ook wat dagen per week/ maand kunnen opvangen en soms betalen werkgevers (deels) door.
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
ils sont seulement invisibles
pi_88309506
Wij werken ook allebei onregelmatig, ik 3 dagen vriend 4 dagen. Kind gaat twee dagen in de week naar kdv en er is bijna een van de twee thuis de overige dagen. Bij overlapping doen we een beroep op oma´s.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_88309514
quote:
Op woensdag 3 november 2010 22:57 schreef navvy het volgende:

[..]

Wel een mongool die zijn (tevens eigen) opvang goed geregeld heeft. Tijdens de inseminatie was ik al kinderopvang aan het regelen.
Heel goed. Een dumpplaats voor je bloedeigen kind zoeken.
Beter zoeken jullie een normale baan en ga je beide minder werken om zo zelf voor je kind te zorgen en te zien opgroeien. Maar als je graag het grootste deel van de eerste jaren niet wil zien, ga je gang.
5 Ferrari's op videoband!
  woensdag 3 november 2010 @ 23:09:52 #16
272858 suikertaartje
pi_88309580
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:

Heel goed. Een dumpplaats voor je bloedeigen kind zoeken.
Beter zoeken jullie een normale baan en ga je beide minder werken om zo zelf voor je kind te zorgen en te zien opgroeien. Maar als je graag het grootste deel van de eerste jaren niet wil zien, ga je gang.
Misschien is het een beetje een aanname dat iedereen met kinderen (en opvang) ook nog een 'jullie' is...
Maar dit terzijde.
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
  woensdag 3 november 2010 @ 23:10:18 #17
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_88309596
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:00 schreef bijderechter het volgende:
Navvy, er zit jou volgens mij een boel dwars wat niets met mij of dit topic te maken heeft. Ik zou zeggen volg je eigen raad op en ga met een psychische aandoening de ziektewet in en ga hulp zoeken :)

Ik was niet van plan me ziek te gaan melden :') en een andere baan te gaan zoeken :') :')

Tot aan vanavond zat me niets dwars, en ondanks jouw post nog steeds niet. Mijn raad was voor jou bedoeld en, geloof het of niet, goed bedoeld. Ik kom regelmatig kinderen tegen die voortkomen uit gezinnen die opgroeien in een onstabiele onregelmatige thuissituatie die jij ze gaat bieden. Ze worden dus opgevoed door, meestal niet voldoende opgeleide, medewerkers van een kinderopvang die ze liever kwijt dan rijk zijn. Thuis hebben ze tevens een onstabiele en onregelmatige dagindeling die de geestelijke ontwikkeling niet ten goede komt. Meld je ziek en zorg voor je kind,
pi_88309662
quote:
Op woensdag 3 november 2010 23:08 schreef suikertaartje het volgende:
Heb je ook al gekeken naar de mogelijkheden van gespreid ouderschapsverlof?
Dat zou ook wat dagen per week/ maand kunnen opvangen en soms betalen werkgevers (deels) door.
Ja ouderschapsverlof zou, naast de vaste vrije dag, ook wel een stukje oplossen. Ik heb nu even een week vakantie en ga daar dan mee aan de slag. Zou goed kunnen dat we daar het eerste jaar een eind mee komen :)

Zoals al gezegd, hoewel anders gesuggereerd, ik heb me al redelijk geïnformeerd. Dit is gewoon een volgende stap, vragen naar ervaringen.
  woensdag 3 november 2010 @ 23:11:47 #19
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_88309678
Hier één helft met onregelmatige diensten (tegenwoordig gelukkig vaste dagen met verschillende diensten). Ik werk 4 dagen en mijn wederhelft ook. Hij weet een maand van te voren wat het rooster gaat worden, dus we hebben een maand om te plannen. Ik werk doordeweeks en kan mijn vrije dag vaak over de week verschuiven, mocht dat beter uitkomen. Hij werkt in het weekend, kan van vroeg tot laat beginnen zijn.

Het komt ook wel eens voor dat ik om 16.30 klaar ben, en hij rond die tijd moet beginnen. Omdat we hemelsbreed 30 meter bij elkaar vandaan werken komt hij dan met kind in de auto naar mijn werk, en ga ik met kind op de fiets weer terug naar huis. En als we een keer allebei tegelijk moeten werken kan ze naar opa en oma. Wij hebben zo dus ook geen KDV nodig, al vereist het af en toe het uiterste van onze creativiteit ;).

Allebei kort vantevoren horen wanneer je moet werken lijkt me erg stressvol, en ook lastig te regelen met een KDV. Sterkte!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_88309781
quote:
Op woensdag 3 november 2010 23:10 schreef navvy het volgende:

[..]

Tot aan vanavond zat me niets dwars, en ondanks jouw post nog steeds niet. Mijn raad was voor jou bedoeld en, geloof het of niet, goed bedoeld. Ik kom regelmatig kinderen tegen die voortkomen uit gezinnen die opgroeien in een onstabiele onregelmatige thuissituatie die jij ze gaat bieden. Ze worden dus opgevoed door, meestal niet voldoende opgeleide, medewerkers van een kinderopvang die ze liever kwijt dan rijk zijn. Thuis hebben ze tevens een onstabiele en onregelmatige dagindeling die de geestelijke ontwikkeling niet ten goede komt. Meld je ziek en zorg voor je kind,
_O-

Ik weet niet waar jij denkt al deze wijsheid vandaan te halen, maar zoals je in de OP kan lezen zoeken we voor hooguit twee dagen opvang. Hoe we die opvang gaan regelen is nog een vraag waar ik nu mee bezig ben. Hoe jij er dan vervolgens bij komt dat ze opgevoed worden door... is me een raadsel. Alhoewel, volgens mij wil je hier gewoon komen laten zien hoe goed jij wel niet bent en wil anderen vervolgens graag afschilderen als mongolen die maar aanfokken en nergens aan denken, want dan zie jij er NOG beter uit..

Droom lekker verder en denk wat je wilt, ook al klopt het voor geen meter en is het nergens op gebasseerd.
pi_88309904
quote:
Op woensdag 3 november 2010 23:11 schreef k_i_m het volgende:
Hier één helft met onregelmatige diensten (tegenwoordig gelukkig vaste dagen met verschillende diensten). Ik werk 4 dagen en mijn wederhelft ook. Hij weet een maand van te voren wat het rooster gaat worden, dus we hebben een maand om te plannen. Ik werk doordeweeks en kan mijn vrije dag vaak over de week verschuiven, mocht dat beter uitkomen. Hij werkt in het weekend, kan van vroeg tot laat beginnen zijn.

Het komt ook wel eens voor dat ik om 16.30 klaar ben, en hij rond die tijd moet beginnen. Omdat we hemelsbreed 30 meter bij elkaar vandaan werken komt hij dan met kind in de auto naar mijn werk, en ga ik met kind op de fiets weer terug naar huis. En als we een keer allebei tegelijk moeten werken kan ze naar opa en oma. Wij hebben zo dus ook geen KDV nodig, al vereist het af en toe het uiterste van onze creativiteit ;).

Allebei kort vantevoren horen wanneer je moet werken lijkt me erg stressvol, en ook lastig te regelen met een KDV. Sterkte!
In principe weten wij ook 1 maand van te voren onze diensten, dus het moet te doen zijn. Het liefst heb ik ook geen KDV nodig, eerlijk gezegd gruwel ik een beetje van de gedachte. In de oma sfeer is denk ik ook zeker wel wat te regelen, maar dat moet nog wel goed besproken worden.

Die korte afstand is wel heeel makkelijk in jullie geval, dat gaat bij mij niet op helaas. Ach ik heb alweer wat stof om na te denken, het gaat ons vast lukken.
  woensdag 3 november 2010 @ 23:17:27 #22
272858 suikertaartje
pi_88309914
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:11 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Ja ouderschapsverlof zou, naast de vaste vrije dag, ook wel een stukje oplossen. Ik heb nu even een week vakantie en ga daar dan mee aan de slag. Zou goed kunnen dat we daar het eerste jaar een eind mee komen :)

Zoals al gezegd, hoewel anders gesuggereerd, ik heb me al redelijk geïnformeerd. Dit is gewoon een volgende stap, vragen naar ervaringen.
Uit je verhaal komt niet echt naar voren dat jullie opa's of oma's in de startblokken hebben staan om noodopvang danwel gedeeltelijke vaste opvang te doen, hebben jullie dat inderdaad ook niet?
Want uit de meeste reacties denk ik te halen dat daar toch veel gebruik van wordt gemaakt.
Doe ik zelf trouwens ook, en met de onregelmatige diensten van mijn man hebben we dat soms ook erg hard nodig.
Mijn tweede keus was dan inderdaad flexibele opvang, dat is alleen wel vaak duurder dan reguliere opvang.
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
pi_88309969
Wanneer je nu een 40 uurs contract hebt, dan kan je met 1 dag ouderschapsverlof ongeveer 2,5 jaar vooruit (want het aantal verlofuren waar je recht op hebt is gebaseerd op het aantal uren wat je nu werkt). Zowel jij als je vriendin/vrouw hebben recht op dit verlof indien je langer dan 1 jaar bij je huidige werkgever werkt.

Wij werken beiden 4 dagen in de week (wel gewone werktijden) en hebben 2 dagen KDV en 1 dag oma die oppast. Dat bevalt heel erg goed.

Het lijkt me echt extreem lastig om dit te laten werken als je beide onregelmatige diensten hebt. Misschien kan 1 van jullie toch kiezen voor een baan die wel regelmaat biedt? Een kind krijgen betekent meestal toch wel dat er concessies gedaan moeten worden...
pi_88310068
quote:
Op woensdag 3 november 2010 23:17 schreef suikertaartje het volgende:

[..]

Uit je verhaal komt niet echt naar voren dat jullie opa's of oma's in de startblokken hebben staan om noodopvang danwel gedeeltelijke vaste opvang te doen, hebben jullie dat inderdaad ook niet?
Want uit de meeste reacties denk ik te halen dat daar toch veel gebruik van wordt gemaakt.
Doe ik zelf trouwens ook, en met de onregelmatige diensten van mijn man hebben we dat soms ook erg hard nodig.
Mijn tweede keus was dan inderdaad flexibele opvang, dat is alleen wel vaak duurder dan reguliere opvang.
Er is 1 oma, maar die is er niet het hele jaar rond, gaat nog wel eens naar Frankrijk etc. dus daar kunnen we niet 100% op rekenen, maar wel voor een groot deel. Maar we moeten haar nog wel polsen hoe ze er tegen aan kijkt, zeer waarschijnlijk prima, ze is dolblij, maar moeten nog wel afspraken maken.
  woensdag 3 november 2010 @ 23:22:55 #25
272858 suikertaartje
pi_88310162
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:20 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Er is 1 oma, maar die is er niet het hele jaar rond, gaat nog wel eens naar Frankrijk etc. dus daar kunnen we niet 100% op rekenen, maar wel voor een groot deel. Maar we moeten haar nog wel polsen hoe ze er tegen aan kijkt, zeer waarschijnlijk prima, ze is dolblij, maar moeten nog wel afspraken maken.
Zit ze misschien wel samen met mijn ouders in Frankrijk ;)

En inderdaad, wat octopussy zegt, soms is het gewoon nodig concessies te doen. Ik heb ook ruim twee jaar zitten klooien met werk totdat ik wat had dat echt perfect past bij onze situatie.
ils qui sont décédés
ne sont pas partis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')