quote:Op woensdag 3 november 2010 22:40 schreef navvy het volgende:
Eerst zwanger worden en dan bedenken hoe je dat gaat oplossen.......Einstein. Meld je ziek met een psychische aandoening (gaat jou zeker lukken) en meld je beter als je een echte baan hebt waarbij je vaste dagen werkt, dus duidelijke afspraken kan maken met de kinderopvang (soepbus).
Sterkte met alles......
Nee zwanger worden en dan pas na gaan "denken".............quote:Op woensdag 3 november 2010 22:44 schreef alors het volgende:
[..]Wat wilde jij gaan doen, eerst een strak schema in elkaar zetten, dan nog eens proberen om zwanger te raken?
En dan word je ontslagen... nou abortusje dan maar he, hele schema in de war, dat kan toch niet?!!
Wat Navvy's punt bevestigt.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:00 schreef bijderechter het volgende:
Hoe dan ook, flexibele opvang bekijken dus, alvast weer een optie/term die ik nog niet kende.
Inderdaad, omdat ik FLEXIBELE kinderopvang niet kende ben ik volledig onvoorbereid...quote:
Heel goed. Een dumpplaats voor je bloedeigen kind zoeken.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:57 schreef navvy het volgende:
[..]
Wel een mongool die zijn (tevens eigen) opvang goed geregeld heeft. Tijdens de inseminatie was ik al kinderopvang aan het regelen.
Misschien is het een beetje een aanname dat iedereen met kinderen (en opvang) ook nog een 'jullie' is...quote:Op woensdag 3 november 2010 23:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Heel goed. Een dumpplaats voor je bloedeigen kind zoeken.
Beter zoeken jullie een normale baan en ga je beide minder werken om zo zelf voor je kind te zorgen en te zien opgroeien. Maar als je graag het grootste deel van de eerste jaren niet wil zien, ga je gang.
Tot aan vanavond zat me niets dwars, en ondanks jouw post nog steeds niet. Mijn raad was voor jou bedoeld en, geloof het of niet, goed bedoeld. Ik kom regelmatig kinderen tegen die voortkomen uit gezinnen die opgroeien in een onstabiele onregelmatige thuissituatie die jij ze gaat bieden. Ze worden dus opgevoed door, meestal niet voldoende opgeleide, medewerkers van een kinderopvang die ze liever kwijt dan rijk zijn. Thuis hebben ze tevens een onstabiele en onregelmatige dagindeling die de geestelijke ontwikkeling niet ten goede komt. Meld je ziek en zorg voor je kind,quote:Op woensdag 3 november 2010 23:00 schreef bijderechter het volgende:
Navvy, er zit jou volgens mij een boel dwars wat niets met mij of dit topic te maken heeft. Ik zou zeggen volg je eigen raad op en ga met een psychische aandoening de ziektewet in en ga hulp zoeken
Ik was niet van plan me ziek te gaan meldenen een andere baan te gaan zoeken
![]()
![]()
Hoe dan ook, flexibele opvang bekijken dus, alvast weer een optie/term die ik nog niet kende.
Ja ouderschapsverlof zou, naast de vaste vrije dag, ook wel een stukje oplossen. Ik heb nu even een week vakantie en ga daar dan mee aan de slag. Zou goed kunnen dat we daar het eerste jaar een eind mee komenquote:Op woensdag 3 november 2010 23:08 schreef suikertaartje het volgende:
Heb je ook al gekeken naar de mogelijkheden van gespreid ouderschapsverlof?
Dat zou ook wat dagen per week/ maand kunnen opvangen en soms betalen werkgevers (deels) door.
quote:Op woensdag 3 november 2010 23:10 schreef navvy het volgende:
[..]
Tot aan vanavond zat me niets dwars, en ondanks jouw post nog steeds niet. Mijn raad was voor jou bedoeld en, geloof het of niet, goed bedoeld. Ik kom regelmatig kinderen tegen die voortkomen uit gezinnen die opgroeien in een onstabiele onregelmatige thuissituatie die jij ze gaat bieden. Ze worden dus opgevoed door, meestal niet voldoende opgeleide, medewerkers van een kinderopvang die ze liever kwijt dan rijk zijn. Thuis hebben ze tevens een onstabiele en onregelmatige dagindeling die de geestelijke ontwikkeling niet ten goede komt. Meld je ziek en zorg voor je kind,
In principe weten wij ook 1 maand van te voren onze diensten, dus het moet te doen zijn. Het liefst heb ik ook geen KDV nodig, eerlijk gezegd gruwel ik een beetje van de gedachte. In de oma sfeer is denk ik ook zeker wel wat te regelen, maar dat moet nog wel goed besproken worden.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:11 schreef k_i_m het volgende:
Hier één helft met onregelmatige diensten (tegenwoordig gelukkig vaste dagen met verschillende diensten). Ik werk 4 dagen en mijn wederhelft ook. Hij weet een maand van te voren wat het rooster gaat worden, dus we hebben een maand om te plannen. Ik werk doordeweeks en kan mijn vrije dag vaak over de week verschuiven, mocht dat beter uitkomen. Hij werkt in het weekend, kan van vroeg tot laat beginnen zijn.
Het komt ook wel eens voor dat ik om 16.30 klaar ben, en hij rond die tijd moet beginnen. Omdat we hemelsbreed 30 meter bij elkaar vandaan werken komt hij dan met kind in de auto naar mijn werk, en ga ik met kind op de fiets weer terug naar huis. En als we een keer allebei tegelijk moeten werken kan ze naar opa en oma. Wij hebben zo dus ook geen KDV nodig, al vereist het af en toe het uiterste van onze creativiteit.
Allebei kort vantevoren horen wanneer je moet werken lijkt me erg stressvol, en ook lastig te regelen met een KDV. Sterkte!
Uit je verhaal komt niet echt naar voren dat jullie opa's of oma's in de startblokken hebben staan om noodopvang danwel gedeeltelijke vaste opvang te doen, hebben jullie dat inderdaad ook niet?quote:Op woensdag 3 november 2010 23:11 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Ja ouderschapsverlof zou, naast de vaste vrije dag, ook wel een stukje oplossen. Ik heb nu even een week vakantie en ga daar dan mee aan de slag. Zou goed kunnen dat we daar het eerste jaar een eind mee komen
Zoals al gezegd, hoewel anders gesuggereerd, ik heb me al redelijk geïnformeerd. Dit is gewoon een volgende stap, vragen naar ervaringen.
Er is 1 oma, maar die is er niet het hele jaar rond, gaat nog wel eens naar Frankrijk etc. dus daar kunnen we niet 100% op rekenen, maar wel voor een groot deel. Maar we moeten haar nog wel polsen hoe ze er tegen aan kijkt, zeer waarschijnlijk prima, ze is dolblij, maar moeten nog wel afspraken maken.quote:Op woensdag 3 november 2010 23:17 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Uit je verhaal komt niet echt naar voren dat jullie opa's of oma's in de startblokken hebben staan om noodopvang danwel gedeeltelijke vaste opvang te doen, hebben jullie dat inderdaad ook niet?
Want uit de meeste reacties denk ik te halen dat daar toch veel gebruik van wordt gemaakt.
Doe ik zelf trouwens ook, en met de onregelmatige diensten van mijn man hebben we dat soms ook erg hard nodig.
Mijn tweede keus was dan inderdaad flexibele opvang, dat is alleen wel vaak duurder dan reguliere opvang.
Zit ze misschien wel samen met mijn ouders in Frankrijkquote:Op woensdag 3 november 2010 23:20 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Er is 1 oma, maar die is er niet het hele jaar rond, gaat nog wel eens naar Frankrijk etc. dus daar kunnen we niet 100% op rekenen, maar wel voor een groot deel. Maar we moeten haar nog wel polsen hoe ze er tegen aan kijkt, zeer waarschijnlijk prima, ze is dolblij, maar moeten nog wel afspraken maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |