abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88592058
Mijn melk heeft eigenlijk altijd wel een groene of blauwe zweem :)
  donderdag 11 november 2010 @ 13:17:51 #152
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_88592334
Nathan loslaat tijdens de voormelk heb ik daar ook een groen-blauwe zweem op zitten. De achtermelk is een stik witter. (handig, zo'n tepelhoed, zie je nog es iets :P ).

Hik mooie opbrengst! Ik heb maandag gekolfd en kreeg er 90 cc uit terwijl Nathan 130cc dronk uit de vriezer, dat was dus niet helemaal vodoende.
pi_88592401
Er zat echt zo'n groenige kleur aan (niet dat het gifgroen was hoor! Maar wel duidelijk groenig :D)
Mijn melk is normaal wit. Net zoals koeienmelk (als je het in een glas doet naast een glas koeienmelk dan zie je geen verschil :') )

Voormelk is bij mij gewoon wat wateriger, maar wel nog wittig.
  donderdag 11 november 2010 @ 13:39:32 #154
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88593124
Maar Nathan is een stuk ouder toch, pessie?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 11 november 2010 @ 14:18:33 #155
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_88594666
Hier ook vaak groenig/blauwig als ik het vers tap ;)
Uit de koelkast of diepvries is het gewoon wit...

Uhm dames, ik denk dat ik me ten onrechte 'zorgen' heb gemaakt... :X

Gewicht: 7065 gram, lengte: 69,5cm

de arts (vervanger) van het CB zei nog notabene dat ik moest opletten dat hij genoeg calorieën binnen kreeg, want bij hun volgt hij dus precies de onderste lijn en was er eigenlijk geen duidelijke stijging te zien
  donderdag 11 november 2010 @ 14:20:03 #156
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_88594718
hik, fijn dat het kolven zo goed ging.
als ik vlees heb gegeten, zie je echt een zweem rood door de melk.

en tikka masala en maxicaans ruik je ook meteen bij het kolven.
heel veel snoep ook. dat ruikt het echt zoeter.

ik ben nu stiekem Eli ook bv aan het voeren. gemengd met de koemelk. hij vindt mn melk niet lekker ;( maar ja, eergister zn neusamandel geknipt, dus alle extra weerstand is meegenomen, nietwaar?
En anders was die bv de (toch al veel te volle ):O ) vriezer ingegaan.

asy, mooie curves! *O* *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_88597695
Die curve :D Lijkt me ook alles behalve zorgelijk!
  donderdag 11 november 2010 @ 20:54:36 #158
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_88610626
Vraagje: komt het vaker voor dat kinderen op 'latere leeftijd' ook nog gaan flessenweigeren?
Waar Aviva eerst makkelijk 200cc wegklokte, komt ze nu tot amper 100cc en ze weigert (altijd al) alle andere vormen van vloeibaar vocht (water/diksap/thee in een fles/tuit/beker). De leidsters hebben die strijd inmiddels opgegeven.

Vanochtend probeerden ze een deel van de fles bij de fruithap te mengen, ipv water, en prompt werd de fruithap door de kamer geslingerd...

Bij mij drinkt ze goed. (Wel nachtvoedingen, maar dat is meer ik-ben-wakker-en-mama-is-wel-makkelijk-om-weer-in-slaap-te-komen dan echt honger. Al was het gisternacht nog een echte toer om dr wakker te houden :D )

Ja, er komen tandjes door, maar ze drinkt al bijna 2 wk zo slecht. En toen waren die tandjes nog helemaal niet zo prominent aanwezig. (Nu nog steeds niet, maar ze begint wel last te krijgen.)

Wat is nu wijsheid?
pi_88611436
Geen drama van maken, dan maak je de fles iets negatiefs. Blij zijn met wat ze wel drinkt en als ze het genoeg vindt gewoon laten zitten. Doordrammen heeft geen zin en maakt het drama alleen maar erger.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 11 november 2010 @ 21:39:58 #160
259886 pessie
pi_88612910
Hik, ik vind bij jou 90 cc echt een mooie opbrengst, bij mij is het weinig omdat Nathan meer drinkt. Nathan is 3.5 maanden.

Asy, mooie herstellijn te zien!
pi_88613145
Pessie, hoeveel weegt Nathan? En hoeveel voedingen geef je ongeveer?

Leyla weegt nu 5160 gram, dus 5,1 x 120 (tot 150) : 10 kom ik op ongeveer 70 cc per voeding uit. Dat drinkt ze bij lange na niet uit een fles, 40 à 50 is de max en blijft ze ook 2 uur weg. De volgende voeding aan de borst haalt ze dat wel in.
  donderdag 11 november 2010 @ 23:16:23 #162
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88617184
90cc was zelfs maar een borst! En niet eens mijn linker-overstromende-lektiet. :')
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:50:02 #163
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_88625507
quote:
Op donderdag 11 november 2010 21:11 schreef Ticootje het volgende:
Geen drama van maken, dan maak je de fles iets negatiefs. Blij zijn met wat ze wel drinkt en als ze het genoeg vindt gewoon laten zitten. Doordrammen heeft geen zin en maakt het drama alleen maar erger.
dat weet ik. ze gebruiken nog steeds een S-speen (difrax). wellicht dat een maatje groter ook al helpt?
het lijkt me iig niet dat we met 10 mnd nog tepel/speenverwarring krijgen, toch?
pi_88631554
Nee, tepel/speenverwarring na 10 maanden is niet erg logisch. In dat geval zou ze ook wel honger hebben, maar niet weten wat met een speen te doen. Wat ik gister ook tegen Asy zei: meer dan aanbieden kun je niet doen. Het is uiteindelijk aan je kind om al dan niet te eten of te drinken. Als ze écht te weinig binnen krijgt, merk je dat aan de plas en aan de groei en dan is er natuurlijk een andere koers nodig. Misschien vindt ze een grotere speen prettig, maar ehm.. jouw tepel is er ook niet (veel :P ) groter op geworden in die 10 maanden ;)
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:10:03 #165
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_88631958
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:55 schreef WupWup het volgende:
Nee, tepel/speenverwarring na 10 maanden is niet erg logisch. In dat geval zou ze ook wel honger hebben, maar niet weten wat met een speen te doen. Wat ik gister ook tegen Asy zei: meer dan aanbieden kun je niet doen. Het is uiteindelijk aan je kind om al dan niet te eten of te drinken. Als ze écht te weinig binnen krijgt, merk je dat aan de plas en aan de groei en dan is er natuurlijk een andere koers nodig. Misschien vindt ze een grotere speen prettig, maar ehm.. jouw tepel is er ook niet (veel :P ) groter op geworden in die 10 maanden ;)
:o wat weet jij over mijn tepels? :{w

De gedachte komt er meer uit, dat ik me wel kan voorstellen dat mijn temperamentloze dametje geen zin heeft om nog veel moeite te doen voor de fles, en daarom de helft laat staan. Dus als de fles dan makkelijker komt, drinkt ze mss meer.

En ze is verder niet ontevreden, hoor. Het is meer dat is het zonde vind van de melk.
pi_88632637
Big brother is watching you
pi_88634179
Ik zou een snellere flow proberen. Bij mij aan de borst schiet de melk ook door Leyla's neus, dus die drinkt op standje 3 van de 123 speen.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:50:43 #168
259886 pessie
pi_88635448
Nathan weegt 5.5 kilo en krijgt minimaal 6 voedingen op een dag. Maar dat kunnen er ook 9 zijn. Ik probeer wel aan dat minimum van 6 te komen.
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:51:28 #169
259886 pessie
pi_88635489
Oh, het ging er meer om dat Nathan 130cc wegdronk uit een fles terwijl er uit mij 'maar' 90cc kwam.
pi_88636062
Wat is Harry goed gegroeid!! *O*

Blauwe melk? Jullie eten te veel smurfen :{w
mijn melk is ook vaak blauwig :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 12 november 2010 @ 15:09:41 #171
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88636173
Wij hebben vandaag het eerste flesje moedermelk gegeven. Ging er sneller in dan ik het kon kolven. Was nog even bang dat ze daarna onrustig zou zijn vanwege minder TLC, maar mevrouw viel als een blok in slaap. :)
pi_88638889
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 14:51 schreef pessie het volgende:
Oh, het ging er meer om dat Nathan 130cc wegdronk uit een fles terwijl er uit mij 'maar' 90cc kwam.
Maar Nathan krijgt waarschijnlijk wel meer uit je borst dan die 90 die jij kolft. En een flesje is meestal makkelijker dan uit de borst drinken.
pi_88638976
Ik moet nu een beetje routine krijgen in de flesjes in de koelkast, ik kan nu een soort van voorraad langzaam opbouwen. Ik kolf gewoon in de ochtend 100cc ofzo en dat verdeel ik over de dag voor de flessen met bmf.
pi_88640808
vanaf wanneer kunnen we eigenlijk gaan oefenen met een flesje? Ik ga als Ilse 6 weken is, een avondje weg. Mijn man moet dan wel een flesje kunnen geven. Is het dan verstandig om met een week of 5 te gaan oefenen? Als het dan die avond niet lukt is het denk ik geen wereldramp,dan kan ie via fingerfeeden geven. We hebben het spuitje nog van de eerste dagen.
*poef* nu is het weg
pi_88641249
Ik had op dag 3 al een fles klaarstaan voor Leyla en vanaf week 4 bijna dagelijks aangeboden en ze pakt de fles nu pas. Maar niet alle kindjes zijn hetzelfde, je kan oefenen als ze goed aan de borst drinkt.
  vrijdag 12 november 2010 @ 17:48:10 #176
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_88641846
Neve is nu 4 weken en ze drinkt zo goed aan de borst dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat ze nu nog in de war raakt. Vandaag was ook om te oefenen, volgende week zal het pas voor het eerst nodig zijn.
pi_88641970
Als ze de fles pakt, gewoon blijven aanbieden. Je kan elke avond afkolven en door je man laten geven, kun jij vroeg naar bed ;)
  zaterdag 13 november 2010 @ 13:23:56 #178
258612 nytar
boys boys boys
pi_88669271
:'( zit tegen borstonsteking aan te hikken...nog geen koorts dus ook nog geen kuurtje. Nu maar hopen dat ik het er nog uit krijg, voordat het doorzet...
pi_88670557
Goed laten drinken aan die borst.
pi_88672483
Oei Nytar, hopelijk kun je de ontsteking voorkomen.
Het kan helpen om voordat je je zoontje aanlegt eerst de borst te verwarmen met bijvoorbeeld een hydrofieldoek die je onder heet water hebt gehouden. Dan tijdens het voeden masseren vanaf de pijnlijke plek richting de tepel. Als het niet voldoende helpt kun je hetzelfde doen onder de hete douche en je kunt proberen of het lukt om het eruit te masseren tijdens het kolven.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:58:52 #181
258612 nytar
boys boys boys
pi_88677538
ben inderdaad flink aan het kolven en wrijven geweest. Helaas vind Jonas borstonstekingsmelk niet zo lekker, nog een heel gevecht om hem aan het drinken te krijgen.
En tussendoor lekker koelen :) zit ik met mn kouwe handen aan mn tiet :+
pi_88683091
Gister waren m'n borsten flink vol, kolfde ik in de avond maar ff 100cc af voor de flessen van vandaag, en opeens zijn vandaag m'n borsten niet vol meer, maar ze plast wel genoeg en wilt echt niet meer drinken dan dat ze doet.
Op een of andere manier vind ik volle borsten meer geruststellend, dan een productie die goed is afgestemd. Raar!
Hoe meer kennis hoe onzekerder je kan zijn merk ik. Bij jen wist ik niets en maakte ik me nergens zorgen om. Nu maak ik me zorgen als ik overproductie heb, als ze maar 4 plasluiers heeft, als ze niet elke 2 uur wilt drinken, dat soort dingen.
pi_88686650
Asy fijn dat het met harry weer goed lijkt te gaan!

KJ ik ben begonnen met een fles vanaf wk 6 maar ja als je dan weggaat is dat niet zo handig
nu krijgt ze nog 1x per dag fles met afgekolvde melk en de laatste weken is dat kv geworden met rijstebloem

hik fijn dat het flesje goed ging

nytar balen zeg van de borstontsteking

Davina ik heb er werkelijk geen idee van dus aan mij heb je niks

Tico:* ik heb nog veel aan jou kennis hoor! kan me wel voorstellen dat het voor jezelf wat moeilijker is

minidraak is nu bijna een half jaar, ik merk dat ik de laatste tijd nog maar ong 60 kan kolven waar ik eerder 120 haalde, is dat normaal of moet ik het toch gaan opkrikken? het gaat nu de vriezer in of mee naar het kdv
Ik heb altijd maar 1x per dag gekolfd wanneer zij de fles kreeg
  zondag 14 november 2010 @ 11:03:56 #184
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_88693636
quote:
Op vrijdag 12 november 2010 14:14 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou een snellere flow proberen. Bij mij aan de borst schiet de melk ook door Leyla's neus, dus die drinkt op standje 3 van de 123 speen.
Ik heb afgelopen vrijdag m'n schoonma een M-speen laten proberen, en toen bleef er maar 30cc over. Hele vooruitgang, dus :)

Ben je niet bang dat leyla de fles makkelijker gaat vinden dan de borst en gaat weigeren? Maar ze drinkt dus inmiddels uit de fles? Dat is wel heel goed nieuws *O*

Nytar, veel drinken! En wat je ook kan doen, is lekker warm douchen, dan borst warmhouden en direct de kolf erop. Werkt wrs beter dan enkel warmcompressen.
En 's nachts ff geen bh aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaviniaHR op 14-11-2010 12:38:17 ]
  zondag 14 november 2010 @ 12:25:41 #185
258612 nytar
boys boys boys
pi_88695530
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 11:03 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Nytar, veel drinken! En wat je ook kan doen, is lekker warm douchen, dan borst warmhouden en direct de kolf erop. Werkt wrs beter dan enkel warmcompressen.
En 's nachts ff geen bh aan.
k draag 's nachts nooit een bh :D daar vallen mn borsten uit dus heeft dat weinig zin. Ik slaap in een hemdje, dat houdt het redelijk op zn plaats
pi_88701106
Leyla is weer 2 dagen aan het mutsen met de fles, en als ze de fles eenmaal zou pakken en niet meer aan de borst wilt dan is dat maar zo.
  maandag 15 november 2010 @ 10:52:51 #187
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88730888
Tico wat balen dat ze zo blijft klooien met de fles :{ Ik hoop echt dat ze snel het licht ziet! :*

Sorry dames, verder ben ik niet bijgelezen, maar mag ik toch even showen met wat curves hier?
We zijn net bij het cb geweest, Ylana weegt nu 5120 gram en is 60.7 cm lang :o

[ Bericht 13% gewijzigd door Saffier op 15-11-2010 11:06:19 ]
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 15 november 2010 @ 10:55:16 #188
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_88730973
saffier, je moet ff die plaatjes downloaden op je computer en via tinypic oid uploaden.
als ze direct via je account op bv.com worden gelinkt, werkt het niet. :)

oftewel, kzie niks :P
  maandag 15 november 2010 @ 10:59:49 #189
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88731104
Dankje! Ik hoorde net van mijn man idd ook dat hij niets kon zien... even kijken of ik ze up krijg....
Ylana
  maandag 15 november 2010 @ 11:07:26 #190
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88731307
En nu wel zichtbaar?
Ylana
pi_88731321
Wauw Saffier, mooie slanke lange dame heb je :D
pi_88735614
Saffier, mooi hoor! Is er een reden dat ze zo vaak wordt gewogen?
pi_88736465
Fijn om te zien dat Ylana zo goed groeit!
  maandag 15 november 2010 @ 16:57:01 #194
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88743436
Niet echt Wupwup. Toen ze net geopereerd was wel, moesten we even in de gaten houden of ze weer ging groeien, dat was meteen gelukkig en daarna vond ik het zelf leuk om in mijn verlof wat vaker te wegen. Weeguurtje valt heel erg ongelukkig met schooltijden hier waardoor het na mijn verlof (da's woensdag :X ) erg lastig gaat worden. Mijn ouders passen op Tobias en nu doen ze dat regelmatig rond weeguurtje.
Ylana
pi_88746838
Dames, ik heb een nieuw pak avent via bekers + deksels in vraag en aanbod gezet.. Wie weet nog iemand op zoek om melk in te vriezen?
pi_88747102
saffier doet Ylana goed hoor!

hier een mijlpaal! een half jaar (op 1 fles per dag na) borstvoeding!
ik had dit nooit durven dromen!
pi_88747152
Leuke mijlpaal!
Hier krijgt Leyla ook 40cc per dag gemengde melk.
pi_88747186
ik wou net vragen hoe het nu met Leyla gaat....
pi_88747337
Goed, zit op het lijntje van het cb.
  maandag 15 november 2010 @ 18:49:23 #200
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_88747912
_O_ voor Leyla en haar lijntje en een _O_ voor jouw doorzettingsvermogen!
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')