abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88314326
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die keuze ken ik, maar die bedoel ik niet.
Misschien was het bij mij anders, omdat ik via het ivf-centrum zwanger ben geworden. De eerste controles waren door de gyn en met 12 weken mocht ik naar de vk als ik wilde. Ik mocht echter ook bij de gyn blijven, zonder medische indicatie, maar als vrije keus. Misschien is dat omdat ik dus via het ivf-centrum begonnen was? Ik dacht dat daarom iedereen de keus had, met eventueel dus een financiele consequentie.
Volgens mij klopt dat ook en mag iedereen gewoon kiezen.
Verloskundige of gynaecoloog.
pi_88314431
officieel is een gyn tweedelijns zorg en kom je er alleen na een verwijzng door de eerste lijn (vk/ha). Djmo jij geeft de reden zelf: laag gewicht. Bovendien is de reactie van je ha de juiste, hij was degene die je had moeten verwijzen.
Nou zullen er uitzonderingen zijn maar je kan niet zeggen dat je kiest voor een medische bevalling olv een gyn.

Suzanna? Waar ben je?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_88314495
Ik mocht gewoon kiezen vorig jaar maar ik bedenk me nu dat dat misschien weer door mijn leeftijd komt..
pi_88314509
Hmf, ik had vannacht ontzettende rugpijn. Ik bedacht ineens dat zo rond deze termijn (en tijdens dit seizoen) slapen met een kruik zo lekker kan zijn. Maar de kruiken liggen op Ivans kamer. Als zijn vader hem zo uit bed haalt ga ik fijn een kruik maken en duik ik nog even in bed.

Oh, nog een tip: ik heb gemerkt dat het met de misselijkheid en oprispingen 's nachts beter gaat als ik met voedingskussen slaap. Belangrijk daarbij is dat ik het middenstuk niet voor mijn buik leg maar iets eronder. Dat is een heel comfortabele positie, vind ik.

Suzanna, hoe is het met jou vanochtend?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_88314907
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 07:01 schreef Claudia_x het volgende:
Hmf, ik had vannacht ontzettende rugpijn.
Hmhm, en pijn in mijn schaambeen en mijn bekken en een zeurderige buik.
Algemene slechte slaapnacht?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_88314966
Het is zeker niet zo sympathiek van me als ik zeg 'wen er maar aan'? :+

Ik herinner me wel ineens waarom ik de slapeloze nachten met kind niet erg vond: ik was er zo aan toe om uit bed te gaan met een reden en tussendoor gewoon lekker te kunnen slapen. Tegen het einde van de zwangerschap waren mijn nachten zo vervelend dat ik héél graag wilde bevallen.

Anyhow, ik hoop voor je dat het bij één slechte nacht blijft!
pi_88314971
Basboussa, jij was vooralsnog toch redelijk kwaalvrij? Hoe zijn jouw nachten?
pi_88315001
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 08:15 schreef Claudia_x het volgende:
Anyhow, ik hoop voor je dat het bij één slechte nacht blijft!
Te laat!

Ik reken maar gewoon niet op teveel comfort vanaf nu. Van de week met sporten was ik zelfs de enige die een bepaalde oefening niet meer mocht/kon doen omdat mijn schaambeen protesteerde. Dat in een groep met zeker 4 vrouwen die hoogstwaarschijnlijk deze maand nog hun kindje gaan krijgen.

Maar die van ons wordt vast de leukste ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_88315043
Oh Claudia, jij vertelde laatst dat je zoveel meer beweging voelt dan de VK gemiddeld per dag noemde, maar hoe hoog was dat gemiddelde eigenlijk?
pi_88315196
Het ging niet om een gemiddelde, maar om het aantal keren dat ik de baby per dag minstens moest voelen. Ik geloof dat het 10 keer was. (Ik durf zulke dingen achteraf niet met stelligheid te zeggen omdat ik tijdens controles niet goed genoeg oplet.)

Het grote vergelijken met anderen tijdens de zwangerschap is trouwens niets met het vergelijken na de zwangerschap. Andere baby's slapen al door, hebben nooit last van krampjes, ontwikkelen zich ontzettend snel...
pi_88315325
Eigenlijk best triest he, dat mensen dat nodig hebben.
pi_88315461
Ik merk aan mezelf dat ik het onbewust ook doe. Dat wil zeggen, als ik lees dat een ander kindje iets bij leeftijd X doet dan ben ik me er wel van bewust dat Ivan dat ook of nog niet doet. En ik ben die eerste periode ook wel eens jaloers geweest op kindjes die doorsliepen of die maar 20 minuten aan de borst dronken in plaats van drie kwartier. En nu prijs ik me juist rijk dat Ivan zo makkelijk slaapt, geen ontwikkelingsachterstanden heeft en weinig ziek is, juist omdat ik zie dat het ook wel eens anders is.

Nou ja, er zitten positieve en negatieve kanten aan. Over het algemeen is het het beste om je op je eigen situatie te richten, maar het kan ook wel fijn zijn om je eigen sores in perspectief te zien of om te weten dat je niet de enige bent.
pi_88315592
Dat ik zelf af en toe vergelijk dat vind ik prima.
Ik vind het alleen niet erg fijn als iemand het wel erg jammer en laat noemt als mijn kind met 1 jaar nog niet loopt. Ik zat er zelf totaal niet mee. Ze leert het toch vanzelf. Net als met potjes training brrrr

Ik heb een afschuwelijke nacht gehad blughhhh..
En zo jammer dat de nachten juist in mn verlof zo slecht gaan :X
pi_88315926
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 09:00 schreef Pvoesss het volgende:
Dat ik zelf af en toe vergelijk dat vind ik prima.
Ik vind het alleen niet erg fijn als iemand het wel erg jammer en laat noemt als mijn kind met 1 jaar nog niet loopt. Ik zat er zelf totaal niet mee. Ze leert het toch vanzelf. Net als met potjes training brrrr

Ik heb een afschuwelijke nacht gehad blughhhh..
En zo jammer dat de nachten juist in mn verlof zo slecht gaan :X
Ja dat dus. Dat je zelf vergelijkt of dat je merkt dat een ander zegt van oh dat doet mijn kind nog niet of dat doet mijn kind wel al, dat vind ik niet zo erg. Maar zodra een ander jouw kind naar beneden gaat halen (of zn eigen kind de hemel in praat) omdat de een wel iets doet of de ander nog niet dat vind k zo suf :') net als mensen die je kind als dom bestempelen want sja het loopt nog niet. En uiteraard is hun eigen kind dan hyperintelligent. Dat vroeg of laat lopen geen klap over intelligentie zegt maakt verder niet uit ofzo :')

Wat naar van die slechte nachten. :*
Ik had een prima nacht! Mn kind alleen niet :D dus ook hier om de twee uur eruit, nouja och, niks aan te doen I guess.

En over het gyn/vk verhaal, daar zullen inderdaad factoren zijn dan die meespelen, leeftijd of ivf zou zomaar kunnen. Ik mocht na alle controles bij de gyn voor Amélie niet kiezen. B. heeft het nog gevraagd toen die vond het wel een prettig idee al dat ziekenhuisgedoe maar er was niks met mij en niets met mijn kind dus ik moest gewoon terug naar mn vk.
Als er in het verleden wel iets met het kind is geweest, zoals een laag geboortegewicht, kan ik me dus ook voorstellen dat je wél een indicatie krijgt. Bovendien zal het afkicken tijdens de zwangerschap van Jan ook wel meespelen bij het feit dat de gyn deze zwangerschap ook in de gaten wil houden lijkt me.

Ooooooh poppedein voelt t beebje gewoon al!! :D wat goed! wat snel :o
Wat gaaf zeg <3 fijn dat je die bevestiging ook hebt nu hahaha dat je je niet nog weken af vraagt of het nou we of niet zo is. Oh ik ben zo benieuwd O+ Even tellen hoor als je terug bent van vakantie, en dan nog een weekje ofzo, dan zou je toch moeten kunnen weten wat je krijgt. Toch? toch? Ik ben zo benieuwd!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88316191
Ik ben ook héél benieuwd of Lena een broertje of zusje krijgt! Ik zie het allebei prima voor me.

Zijn er echt mensen die zo bot zijn? :o Ik merk wel dat mijn schoonmoeder vaak vergelijkt, maar dat vind ik ook wel logisch. Ze maakt haar twee kleinkinderen immers van zo dichtbij mee en er zit ook niet zoveel tijd tussen beide jongens. Ik vermoed wel dat Ivan een lichte favorietenrol heeft, maar ze doet haar best om dat te verdoezelen en is ook altijd heel positief over zijn grote neef. Pas zei ze wel iets onhandigs, zoiets als "En toen kwamen we een jongetje tegen van dezelfde leeftijd en die kon al praten joh!" (Mijn neefje praat nog niet zoveel.) Daarop zei ik maar gekscherend: "Maar het kind was wel héééél lelijk!" :+
  donderdag 4 november 2010 @ 09:29:47 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88316218
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 16:36 schreef Jeetjejom het volgende:
Laiveneertiekje, ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij krijg je altijd rond de 12 weken nog een echo om de termijn te bepalen.
Ik toen niet.
Had met 8wknogwat een echo en kreeg daarna niets meer tot ik 20wk was.
Ligt er wrsch ook wel aan of de praktijk zelf een echo-apparaat heeft...
pi_88316245
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 09:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik toen niet.
Had met 8wknogwat een echo en kreeg daarna niets meer tot ik 20wk was.
Ligt er wrsch ook wel aan of de praktijk zelf een echo-apparaat heeft...
En je voorgeschiedenis. Die speelt ook een rol wanneer er een echo gepland word.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_88316445
haha Claudia :D een soort van je kunt niet alles hebben :+

nouja goed, sommige mensen ontlenen gewoon een bepaalde status aan hun kind. Het type dat graag opschept over wat hun kind allemaal studeert zeg maar, dat begint al heel vroeg bij zulke mensen merk ik nu. Maar ook onbewust gebeurt het inderdaad. Achja we vergelijken allemaal wel eens maar als je maar niet een ander kind omlaag haalt zodat je eigen kind beter afsteekt zeg maar.

Echo's, hier wordt de termijnecho met 9 weken grofweg gemaakt. En dan dus de SEO. Rond de 12 weken had ik wel een echo maar die kwam uit mn eigen portemonnee :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88316501
Ik zag later ook dat mijn praktijk voor 35 euro een 2D pretecho doet, en dat vind ik qua prijs nog te doen, dus misschien dat ik daar de volgende keer nog wel naar vraag..
pi_88316603
Trouwens, Vanyel, wist je dat je gewoon paracetamol kunt slikken bij bijvoorbeeld rugpijn? Tijdens mijn vorige zwangerschap was mijn verloskundige heel verbaasd dat ik dat niet geprobeerd had. Ik was duidelijk wat te spartaans voor mezelf.

Vandaag heb ik behoorlijk vervelende rugpijn, maar ik merk dat rustig liggen, een warme kruik ertegenaan houden en 2 paracetamolletjes nemen wel wat verzacht. Ik heb een bak thee erbij en kijk toe hoe Ivan de schone was "opvouwt". O+

Ik heb trouwens nu al zin in erwtensoep. :X
  donderdag 4 november 2010 @ 09:43:44 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_88316623
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 09:30 schreef Tally het volgende:

[..]

En je voorgeschiedenis. Die speelt ook een rol wanneer er een echo gepland word.
Ja, uiteraard. Er zijn altijd omstandigheden waardoor er uitzonderingen gemaakt worden.
Maar zoals ik ergens hierboven las, de standaard is 2, de rest komt of uit medische noodzaak of als gunst van een vk. :Y
pi_88316716
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
Trouwens, Vanyel, wist je dat je gewoon paracetamol kunt slikken bij bijvoorbeeld rugpijn? Tijdens mijn vorige zwangerschap was mijn verloskundige heel verbaasd dat ik dat niet geprobeerd had. Ik was duidelijk wat te spartaans voor mezelf.
Uhhh.. nou je het zegt, zou niet in me opkomen. Ik slik pijnstillers als ik hoofdpijn heb en heeel soms bij erge menstruatiepijn, maar verder eigenlijk niet. Wel een ideetje voor als ik weer moeilijk slaap erdoor.

Ergens vind ik dat overdag ook eng, de pijn in mijn schaambeen bijv. geeft ook wel aan dat ik bepaalde dingen beter niet kan doen, als ik dat enthousiast ga onderdrukken, word ik er ws. niet verstandiger van.
pi_88316949
Ik ben ook heel terughoudend met pijnstillers. Ik neem alleen paracetamol in de situaties die jij aangeeft, namelijk bij erge hoofdpijn en menstruatiepijn. Bij mij helpt paracetamol wel echt om net de scherpe kanten van de pijn af te halen en ervoor te zorgen dat ik bijvoorbeeld makkelijker slaap of gewoon even verlichting heb. Ik houd er wel voldoende rust bij, want het zou suf zijn om paracetamol te slikken om overdag nog even flink het huishouden aan te pakken. Maar goed, da's een kwestie van gezond verstand.

En met paracetamol onderdruk je heus geen verontrustend erge pijn, hoor! Werkte het maar zo goed. O-)
pi_88317439
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 09:55 schreef Claudia_x het volgende:
En met paracetamol onderdruk je heus geen verontrustend erge pijn, hoor! Werkte het maar zo goed. O-)
Dat vind ik juist zo vervelend aan paracetamol. Geef mij maar ibuprofen, maar hee, dat kan dan net weer niet.

Buiten de zwangerschap slik ik trouwens gewoon als het pijn doet, dan ben ik helemaal niet terughoudend. Voelt toch net iets anders nu..
  donderdag 4 november 2010 @ 10:47:38 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88318438
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 22:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die keuze ken ik, maar die bedoel ik niet.
Misschien was het bij mij anders, omdat ik via het ivf-centrum zwanger ben geworden. De eerste controles waren door de gyn en met 12 weken mocht ik naar de vk als ik wilde. Ik mocht echter ook bij de gyn blijven, zonder medische indicatie, maar als vrije keus. Misschien is dat omdat ik dus via het ivf-centrum begonnen was? Ik dacht dat daarom iedereen de keus had, met eventueel dus een financiele consequentie.
Ik vermoed dat het feit dat je zwangerschap bij de gynaecoloog begonnen was daar een van de redenen voor was, en jij had natuurlijk net als ik je leeftijd als factor die meetelt.

Mijn zwangerschap is wel op natuurlijke wijze begonnen, maar door de miskraam vorig jaar had de gynaecoloog me al extra echo's toegezegd bij een eventuele volgende zwangerschap.
Deze zwangerschap begon dus ook met controle's bij de gynaecoloog, toen alles goed bleek te gaan mocht ik kiezen of ik onder zijn begeleiding wilde blijven of wilde overstappen naar de VK.
Dit overigens vooral omdat ik er zelf om gevraagd had, en die overstap vrijwillig maken lijkt redelijk uitzonderlijk te zijn.

Helaas was m'n bloeddruk 2 weken geleden dusdanig dat de begeleiding weer door de gynaecoloog werd overgenomen, maar die vrije keuze die ik tot dat moment had was volgens mij meer het gevolg van het feit dat oudere moeders wel vaker onder controle van de gynaecoloog komen/blijven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 4 november 2010 @ 11:22:56 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88319547
Ik heb nogal wat vragen over het inleiden van een bevalling, dus ik heb er een topic over geopend, als er wat reacties van ervaringsdeskundigen gepost zouden kunnen worden dan zou ik dat enorm waarderen...

De bevalling inleiden, wat kan ik verwachten?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_88321393
leandra posten vanaf de foon is lastig, ik probeer vanavond even antwoorden te geven op je inleid vragen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 4 november 2010 @ 12:56:48 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_88322911
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 12:16 schreef mefke79 het volgende:
leandra posten vanaf de foon is lastig, ik probeer vanavond even antwoorden te geven op je inleid vragen.
Thnx ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 4 november 2010 @ 13:44:33 #149
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_88324655
Mogguh leedies,

Nog geen Suzanna gespot? Hopen dat die gewoon met een beeb in bed ligt ofzo, mag ondertussen wel :D

jiuhjhjuiuiiuiuiuiuihuhiuiuuuu (onderbreking met commentaar van dochter, ik ging even een bammetje smeren, en zij ging tiepen)

Over mijn relatief kwaalvrije zwangerschap, ik begin nu toch echt wel rugpijn, buikpijn en mindere nachten te krijgen. Loop met name 's ochtends en 's avonds toch een beetje als een zuchtende en puffende koe door huis. Zakken ook al mijn (2) positie broeken af, wegens geen kont, en dat ziet er helemaal charmant uit, stapje, broek optrekken, steun, zucht :)

Maar nog steeds redelijk makkelijk, ja. Moet ook nog wel even, dus hopen dat we het zo houden. Was trouwens met Beisan ook niet echt heftig, en altijd keurig volgens boekje, behalve dan die leuke stuitverrassing op het einde... Altijd leuk, verrassingen!

En nog even over kinderen vergelijken, waarom dochter hier nog niet van de luier af is... Want niet zo intelligente zoon van mevrouw S. (ofzo), die 3 maanden jonger is, die is al maaaaaaaaaaaaaaanden ge-pottytrained. En Beisan is toch veel slimmer dan hem? Toch? Toch? Zucht.... Wekelijks krijg ik er vragen over. Whatever. Kind weet nog niet eens wanneer ze gepoept heeft volgens mij... :D
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_88324795
Slechte nacht door rugpijn, check }:|

Ik heb hobbesje ook nog niet voorbij zien komen!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 4 november 2010 @ 15:29:44 #151
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88328455
Nou, dan hoop ik maar dat beide dames aan t bevallen zijn of met kind in bed liggen te genieten.
Spannund.....
  donderdag 4 november 2010 @ 16:09:41 #152
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_88329782
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 15:29 schreef Juud79 het volgende:
Nou, dan hoop ik maar dat beide dames aan t bevallen zijn of met kind in bed liggen te genieten.
Spannund.....
Dat ja!

Hey vraagje (sorry, maar ben nog helemaal onzeker enzo): ik heb binnenkort een feestje. Het is bij iemand thuis en er zitten een paar straffe rokers bij. Hoe slecht is het om in sigarettenrook te zitten? Ik kan moelijk vragen of ze in hun eigen huis niet willen roken. De ware reden wil ik niet vertellen. Iemand hier ervaring mee?
pi_88330045
Aventura, ik lees veel mee in het wachten-op topic en heb toch helemaal gemist dat je zwanger bent! Van harte meid!
  donderdag 4 november 2010 @ 16:53:23 #154
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88331671
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:09 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dat ja!

Hey vraagje (sorry, maar ben nog helemaal onzeker enzo): ik heb binnenkort een feestje. Het is bij iemand thuis en er zitten een paar straffe rokers bij. Hoe slecht is het om in sigarettenrook te zitten? Ik kan moelijk vragen of ze in hun eigen huis niet willen roken. De ware reden wil ik niet vertellen. Iemand hier ervaring mee?
Het lijkt me nooit goed om rook binnen te krijgen, maar voor een avondje zal t niet veel kwaad kunnen, ik zou er alleen niet naast gaan zitten direct in de stroom vd rook. Eigenlijk zou ik zelf niet gaan, nu ik erover nadenk, maar goed dat is mijn keuze.

In mijn familie zijn er nog maar twee rokers van de bijna 40 man, die gaan zelfs in hun eigen huis buiten staan om te roken, zodat niemand er last van heeft en hun huis lekker blijft ruiken.
pi_88331880
Niet gepland, maar ik mag me hier toch melden.
Vroeg, maar ik doe het toch O+
8,5 week volgens de eerste echo, dus 14 juni.
pi_88331924
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 16:58 schreef Danielle_ het volgende:

Gefeliciteerd! *O*
pi_88332015
quote:

ha verse aanwas!! *O* gefeliciteerd en welkom!!

Hobbesje en Suzanna (en pvoesss?) ik gooi er wat :% :% :% tegenaan maar stiekem hoop ik dat het niet meer nodig is en dat jullie je kindjes gewoon allemaal al vast hebben O+

Aventura ik denk dat het wel losloopt. Ga gewoon ergens een beetje uit de buurt van de rook zitten als het je dwarszit. Ik kon er zelf helemaal niet tegen. Niet dat ik er zo enorm mee zat als iemand een peuk op stak bij de bushalte maar mijn hemel die geur buuuuh ik werd er gewoon onpasselijk van. Dus ik hoop voor jou dat dat meevalt haha anders valt het alsnog op :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_88332054
quote:

Gefeliciteerd
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_88332263
Gefeliciteerd en welkom Danielle! Juni alweer...jeetje, dan is de mijne alweer een halfjaar! :o
Back in business.
  donderdag 4 november 2010 @ 17:11:39 #160
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_88332334
quote:

Jeehh! Gefeliciteerd, twee weekjes na mij mag jij! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')