Wat Claudia zegt, natuurlijk verschilt het per persoon. Ik kan niet meer doen dan je vertellen hoe het inleiden bij mij ging...
Korte samenvatting van waarom ik werd ingeleid: 42 weken zwanger, geen ontsluiting, nog geeneens een verweekte baarmoedermond, dus naar het ziekenhuis toe.
Ik kreeg eerst een lading gel. De hoop was dat daardoor eea zou verweken en er evt zelfs al weeën zouden beginnen, want ze konden mijn vliezen pas breken als ik minimaal 2cm ontsluiting had. Dat was om 7 uur 's ochtends. Toen er niets gebeurde (NIETS!

) moest ik wachten tot half 2 's middags (saai...). Toen kreeg ik een dubbele dosis gel. Deed ook niets. Pas 's nachts om een uur of 3 begon er wat te rommelen. Dat was dus vooral héél lang wachten. Ik heb dat helemaal niet als ontspannend ervaren, ik verveelde me kapot, mijn man mocht niet blijven slapen en ik moest in het ziekenhuis blijven, wat je na één rondje ook wel weer gezien hebt

De ochtend erna had ik net genoeg ontsluiting, dus mijn vliezen werden gebroken. De hoop was dat daarna de weeën vanzelf zouden beginnen. Maar niks ging vanzelf bij mij, dus dat ook niet. Dus weeënopwekkend infuus. Toen kwamen de weeën en flink ook, rug- en buikweeën tegelijk, er zat al snel nauwelijks meer tijd tussen en heel veel deed het niet, dus uiteindelijk een ruggeprik gehad, uurtje of twee geslapen, volledige ontsluiting, ruggeprik uit en bevallen van m'n dochter.
Wat ik er heel jammer aan vond is hoe klinisch het allemaal werd. Ik kreeg een elektrode op Willows hoofd omdat ze in het vruchwater had gepoept (goed, dat heeft weinig met inleiden te maken), lag af en toe aan de CTG tussendoor, een weeënopwekkend infuus in mijn arm en uiteindelijk nog veel meer draadjes en slangetjes voor de ruggeprik. Daardoor kon ik geen kant op, ik mocht alleen maar op bed zitten
quote:
Op donderdag 4 november 2010 11:20 schreef Leandra het volgende:Wat kan ik verwachten?
- hoe verloopt het?
- is de pijn te hanteren zonder pijnstilling?
- is er effect op bijvoorbeeld het op gang komen van de borstvoeding?
- heb ik nog wat bewegingsvrijheid of ben ik door het infuus en de ctg aan bed gekluisterd?
- is het herstel anders dan na een bevalling die zelf begonnen is?
wb het verloop kan ik dus niet veel meer zeggen dan hoe het bij mij is gegaan. Wellicht beginnen de weeën na de gel automatisch bij jou, dat scheelt al een hoop.
Mijn verloskundige vertelde me bij de nacontrole dat het vaak zo is dat de weeën heftiger zijn dan bij een normale bevalling, omdat je lichaam en je baarmoeder eigenlijk nog niet klaar zijn voor de bevalling maar er enigszins ruw toe worden gedwongen. Ik kan alleen niet zeggen of een bevalling zonder inleiden bij mij minder heftig was geweest natuurlijk. Ik lees wel bij Claudia min of meer hetzelfde, dus wellicht zit daar wel een kern van waarheid in.
Het aan het bed gekluisterd zitten heb ik hierboven al beantwoord. Bij mij was dat dus wel zo, hopelijk bij jou niet

wb het herstel viel het me allemaal wel mee, ik had een redelijk heftige bevalling met veel bloedverlies, maar ik kan me niet voorstellen dat er iets van de nasleep kwam door het inleiden.
edit: borstvoedingsvraag vergeten. Daar was bij mij helemaal geen sprake van, dat ik dat niet zou mogen, maar ik had dan ook geen hoge bloeddruk of zwangerschapsvergiftiging. Ik heb gewoon borstvoeding gegeven en werd daarbij heel netjes geholpen door de verpleging.

Succes in elk geval!
[ Bericht 3% gewijzigd door innepin op 04-11-2010 12:31:08 ]
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN!
Facebook en
website