abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88352100
quote:
99s.gif Op woensdag 3 november 2010 14:34 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ga jij even lekker alle 7x10^9 mensen per geval beoordelen, nooit vooroordelen hebben, geen gemiddeldes gebruiken en kijken hoe lang je dat volhoudt.

Ieder geval apart beoordelen lukt geen mens, dus kom alsjeblieft van dat paard af en besef je dat de wereld niet zo mooi is als jij hoopt.
Ik heb dus ook echt geen mening over iemand zolang ik niets weet van diegene. Zo onmogelijk is dat dus niet.
Als ik iemand over straat zie lopen met een bepaald uiterlijk, dan ga ik niet gelijk allemaal dingen aannemen.
Mijn nieuwsgierigheid wordt soms natuurlijk wel gewekt. Ik kan me dus wel dingen afvragen, maar ik ga niet zomaar dingen aannemen, gebaseerd op uiterlijk.

Als ik een gemengd stelletje zie ([b] met nadruk op zie[/b]) lopen denk ik nooit iets als "Zonde, kon die nou geen vrouw met een kleurtje vinden?" Dat vind ik eigenlijk übertriest :')

Ik vind het, eerlijk gezegd, getuigen van een zekere mate van wereldvreemdheid als jij zegt dat het niemand lukt om ieder mens apart te beoordelen. Jij kunt dat dus niet (en dat vind ik bekrompen, maar da's mijn mening) maar dat wil niet zeggen dat iedereen zo is.
pi_88352834
[quote]1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 03:59 schreef HappyGirl91 het volgende:

[..]

Ik heb dus ook echt geen mening over iemand zolang ik niets weet van diegene. Zo onmogelijk is dat dus niet.
Als ik iemand over straat zie lopen met een bepaald uiterlijk, dan ga ik niet gelijk allemaal dingen aannemen.
Mijn nieuwsgierigheid wordt soms natuurlijk wel gewekt. Ik kan me dus wel dingen afvragen, maar ik ga niet zomaar dingen aannemen, gebaseerd op uiterlijk.

Als ik een gemengd stelletje zie ([b] met nadruk op zie[/b]) lopen denk ik nooit iets als "Zonde, kon die nou geen vrouw met een kleurtje vinden?" Dat vind ik eigenlijk übertriest :')

Ik vind het, eerlijk gezegd, getuigen van een zekere mate van wereldvreemdheid als jij zegt dat het niemand lukt om ieder mens apart te beoordelen. Jij kunt dat dus niet (en dat vind ik bekrompen, maar da's mijn mening) maar dat wil niet zeggen dat iedereen zo is.
[/quote] De mens bevooroordeeld, dat is gewoon een feit. Dat heeft er voor gezorgd dat we niet al millenea geleden zijn uitgestorven. Leuk dat jij denkt dat jij iedereen apart denkt te beoordelen, zeker ook elke situatie waar je in belandt?

Als jij 's avonds laat op straat alleen loopt en verderop staat een groep jongens. Daar loop jij dan in alle gevallen gewoon dicht langs, compleet los van hoe ze er uit zien? Zonder daar verder ook maar iets van te vinden?

En dan wel even goed nadenken voor je daar antwoord op geeft. Of je wel eerlijk antwoord geeft!
pi_88353309
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 november 2010 08:05 schreef stbabylon het volgende:

[..]

De mens bevooroordeeld, dat is gewoon een feit. Dat heeft er voor gezorgd dat we niet al millenea geleden zijn uitgestorven. Leuk dat jij denkt dat jij iedereen apart denkt te beoordelen, zeker ook elke situatie waar je in belandt?

Als jij 's avonds laat op straat alleen loopt en verderop staat een groep jongens. Daar loop jij dan in alle gevallen gewoon dicht langs, compleet los van hoe ze er uit zien? Zonder daar verder ook maar iets van te vinden?

En dan wel even goed nadenken voor je daar antwoord op geeft. Of je wel eerlijk antwoord geeft!
Wat een argument: 'mensen zijn nu eenmaal van nature bevooroordeeld, dus racisme is prima'. Over je voorbeeld: het gaat er om hoe bedreigend mensen in een situatie overkomen, autochtone kampers of kutmarokkaantjes, voor mij even beangstigend.

Door geen specifieke omschrijving te geven van de 'neger' die je ziet lopen met het blanke meisje wek je sterk de indruk een racist te zijn. Huidskleur bepaald niet, karaktereigenschappen doen dat wel. Een zelfbenoemde gangstah-nigger gun ik niemand, blank of zwart, maar een normale donkere jongen doet volgens mij niet onder voor blanke jongens.

Beter ga je naar stormfront oid, daar worden dit soort denkbeelden nog gewaardeerd.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_88353432
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 08:46 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Wat een argument: 'mensen zijn nu eenmaal van nature bevooroordeeld, dus racisme is prima'. Over je voorbeeld: het gaat er om hoe bedreigend mensen in een situatie overkomen, autochtone kampers of kutmarokkaantjes, voor mij even beangstigend.

Door geen specifieke omschrijving te geven van de 'neger' die je ziet lopen met het blanke meisje wek je sterk de indruk een racist te zijn. Huidskleur bepaald niet, karaktereigenschappen doen dat wel. Een zelfbenoemde gangstah-nigger gun ik niemand, blank of zwart, maar een normale donkere jongen doet volgens mij niet onder voor blanke jongens.

Beter ga je naar stormfront oid, daar worden dit soort denkbeelden nog gewaardeerd.
Nee ik blijf liever op FOK! waar vrijwel iedereen geen vooroordelen heeft :)
pi_88353647
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 november 2010 08:54 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nee ik blijf liever op FOK! waar vrijwel iedereen geen vooroordelen heeft :)
Op fok! regeert de ratio en is iedereen gelijk; autochtoon of Marokkaan, links of rechts en Voe of kort pittig kapsel *O*
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_88354512
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:08 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Op fok! regeert de ratio en is iedereen gelijk; autochtoon of Marokkaan, links of rechts en Voe of kort pittig kapsel *O*
_O-
pi_88356599
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 november 2010 08:05 schreef stbabylon het volgende:

[..]

De mens bevooroordeeld, dat is gewoon een feit. Dat heeft er voor gezorgd dat we niet al millenea geleden zijn uitgestorven. Leuk dat jij denkt dat jij iedereen apart denkt te beoordelen, zeker ook elke situatie waar je in belandt?

Nee, dat is geen feit. Dat jij dat doet, maakt het niet gelijk een feit. En volgens mij verwar je twee zaken met elkaar, maar daar ga ik zo op in, eerst (een eerlijk (maar dat was het al)) antwoord op je vraag:
Ik loop er inderdaad gewoon langs, tenzij ze zich op een bepaalde manier gedragen (opmerkingen maken, veelzeggende blikken geven) die ervoor zorgt dat ik het idee krijg dat ze me niet met rust zullen laten. Ík ga niet denken "Oh, een stel blanke kerels, dán is het goed", of zo, want dat slaat nergens op. Huidskleur zegt niets over een persoon. Gedrag wel.

Toevallig maak ik dit best vaak mee, dat er bijvoorbeeld een stel hangjongeren (meestal jongens) ergens in een groepje wat staat te niksen. Ze zeggen niets tegen me, kijken me ook niet raar aan en ze gaan ook niet geheimzinnig tegen elkaar staan praten, dus loop ik er gewoon langs.
En nee, ik ben nog nooit aangevallen of zo!

Bevooroordeeld zijn wil zeggen dat je van tevoren al denkt te weten hoe iemand is. In plaats van bij een stel kakkers te denken van "Oh, dat zijn arrogante jongens" of bij kale jongens die kisten dragen "Oh, die zijn racistisch", denk ik wellicht "Hmmm, wat een kakker... (m.b.t kledingstijl) ik vraag me af of het een vriendelijk persoon is" of "Kale kop, kistjes.... Ik vraag me of hij dat niet gewoon leuke kleding vindt, of dat hij er een statement mee maakt".

Mijn punt is gewoon dat het belachelijk is om, als je een gemengd stel ziet, gelijk te denken van "Oh, kon dat blanke meisje niets beters vinden?", omdat je, gebaseerd op een huidskleur ( :') !) al gelijk aanneemt dat die donkere man inferieur is aan de blanke vrouw. Je ziet ze alleen lopen! Dan kun je wel gooien met allemaal zogenaamde statistieken (die je niet eens kunt verantwoorden), maar dit verandert niets aan het feit dat je eigenlijk niets weet van die ander.

En dan roep je dingen als "de mens is bevooroordeeld, dat is gewoon een feit". Volgens mij betekent dit dat het geen reden heeft om hier nog over te discussiëren, want dit is iets dat mensen vaak doen als ze weten dat hun standpunt eigenlijk niet te rechtvaardigen is. Of als ze gewoon niet beter weten, dunkt mij.

Ik kan me ergens wel voorstellen dat het vreemd (en misschien verwarrend?), als iemand zijn hele leven zo vooringenomen is, en denkt dat iedereen zo is, en dan ineens merkt dat bevooroordeeld zijn niet zo gewoon is. Misschien is dit bij jou het geval, en durf je het niet toe te geven. Of je gelooft natuurlijk nog steeds stellig dat ik niet eerlijk ben, en dat iedereen bevooroordeeld is. Kan ook. Either way, ik zie deze discussie eigenlijk nergens heen leiden...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En over dat "De mens bevooroordeeld, dat is gewoon een feit. Dat heeft er voor gezorgd dat we niet al millennia geleden zijn uitgestorven" hoef ik eigenlijk niet eens uitleg te geven... Het deugt voor geen meter! Ik hoop dat je dit zelf inziet! "Pas op voor leeuwen, want deze kunnen je aanvallen" is echt wat anders dan bijvoorbeeld "Begin geen relatie met een donkere man, want hij is vaak promiscue en gewelddadig", kom op nou!
pi_88356801
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 10:57 schreef HappyGirl91 het volgende:

Bevooroordeeld zijn wil zeggen dat je van tevoren al denkt te weten hoe iemand is. In plaats van bij een stel kakkers te denken van "Oh, dat zijn arrogante jongens" of bij kale jongens die kisten dragen "Oh, die zijn racistisch", denk ik wellicht "Hmmm, wat een kakker... (m.b.t kledingstijl) ik vraag me af of het een vriendelijk persoon is" of "Kale kop, kistjes.... Ik vraag me of hij dat niet gewoon leuke kleding vindt, of dat hij er een statement mee maakt".

Daaahaaag hele argument dat je niet bevoordeeld bent. _O-
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:03:42 #184
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88356842
Grappig dat mensen nog reageren in dit trolltopic.....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88356933
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:03 schreef Murmeli het volgende:
Grappig dat mensen nog reageren in dit trolltopic.....
Nadat het al gezegd is zelfs :)
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:19:44 #186
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88357467
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:06 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Nadat het al gezegd is zelfs :)
_O-
Maar ik moet ook wel zeggen dat je echt onuitstaanbaar aan het doen bent..... Ik wilde bijna ook gaan reageren
pi_88357746
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:02 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Daaahaaag hele argument dat je niet bevoordeeld( :D ) bent. _O-
Er staat "kakker (mb.t. kledingstijl)." Het is dus een kledingstijl, net zoals Gothic en Emo.
Daaahaaag weerlegging argument dat ik niet bevooroordeeld ben. :)
pi_88357752
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:19 schreef Murmeli het volgende:

[..]

_O-
Maar ik moet ook wel zeggen dat je echt onuitstaanbaar aan het doen bent..... Ik wilde bijna ook gaan reageren
Ja sorry hoor, maar als ze blijven happen, nadat zelfs 100% duidelijk is dat ik aan het trollen ben, vind ik het heerlijk om door te gaan :D
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:28:50 #189
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88357846
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:26 schreef HappyGirl91 het volgende:

[..]

Er staat "kakker (mb.t. kledingstijl)." Het is dus een kledingstijl, net zoals Gothic en Emo.
Daaahaaag weerlegging argument dat ik niet bevooroordeeld ben. :)
Klopt! Je moet ook niet serieus op babs happen..... Hij zit te klieren! :*
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:29:48 #190
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88357882
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:26 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ja sorry hoor, maar als ze blijven happen, nadat zelfs 100% duidelijk is dat ik aan het trollen ben, vind ik het heerlijk om door te gaan :D
Ik weet het :')
Het is iig al beter dan je gehap op singles
pi_88358055
Fuck! - Ik was nog nooit getrolld! :D :D :P
Maar wanneer begon je dan met trollen? Vanaf het begin? Die comment van "dat vind ik zonde", was dat getroll of was dat de echte stbabylon?
pi_88358095
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:34 schreef HappyGirl91 het volgende:
Maar wanneer begon je dan met trollen? Vanaf het begin? Die comment van "dat vind ik zonde", was dat getroll of was dat de echte stbabylon?
Vanaf mijn eerste reactie in het vorige topic...
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:36:06 #193
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88358109
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:34 schreef HappyGirl91 het volgende:
Het hele topic volgens mij....
Staat op de eerste pagina's
pi_88358195
@HappyGirl91 neemt overigens niet weg dat ik best wil toegeven dat ik af en toe, over zeer uiteenlopende onderwerpen, merk dat ik bevoordeeld ben. Maar zeker niet zo extreem als dat ik het hier portretteer :)
pi_88358278
:D Nou ja, ik vind het wel grappig. In het dagelijks leven neem ik ook altijd iedereen serieus, m'n vrienden nemen me constant in de maling - Ik dacht dat ik op internet veilig achter m'n pc'tje zat, maar zelfs hier word ik getrolld xD
Maar goed, ik raak offtopic

quote:
99s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:38 schreef stbabylon het volgende:
@HappyGirl91 neemt overigens niet weg dat ik best wil toegeven dat ik af en toe, over zeer uiteenlopende onderwerpen, merk dat ik bevoordeeld ben. Maar zeker niet zo extreem als dat ik het hier portretteer :)
Da's op zich wel menselijk, I guess. Zolang je niet star aan die vooroordelen vasthoudt, en mensen er ook naar gaat behandelen, is het wel begrijpelijk.
pi_88358457
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:40 schreef HappyGirl91 het volgende:
Da's op zich wel menselijk, I guess. Zolang je niet star aan die vooroordelen vasthoudt, en mensen er ook naar gaat behandelen, is het wel begrijpelijk.
Neh, als ik eenmaal met iemand aan de klets ben, stel ik me wel open.
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:31:49 #197
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_88360131
Spijtig dat je het moest laten weten.
Ben zelf nog steeds van mening dat elk mens vooroordelen heeft.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 5 november 2010 @ 22:38:47 #198
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_88384013
White power :X
Ja ja
  zaterdag 6 november 2010 @ 03:28:15 #199
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_88392757
Ik wil geen olie op het vuur gooien maar ik zit nu 5 minuten in een documentaire over relaties tussen blanke meisje en Antiliaanse straatjongens ik schrik me werkelijk te pletter.

http://player.omroep.nl/?aflID=10378136
pi_88392884
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 03:28 schreef Drakire het volgende:
Ik wil geen olie op het vuur gooien maar ik zit nu 5 minuten in een documentaire over relaties tussen blanke meisje en Antiliaanse straatjongens ik schrik me werkelijk te pletter.

http://player.omroep.nl/?aflID=10378136
He ja. Lekker generaliseren. Laten we elke Antiliaan over dezelfde kam scheren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')