abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:35:34 #1
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_88268936
Vorig deel: De kunst van het loslaten van je ex #127

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo’n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zo’n fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan
Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen
Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!
Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren
In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

En speciaal voor de eenzame nare dromers onder ons, een dromenvanger :9

Laatste Post:

quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:34 schreef MOD het volgende:
Er zit wel wat in hoor. Maar het heeft ook grotendeels met gevoelens en dergelijk te maken. Ik zou het nu ook kut vinden maar denk dat ik daar over een half jaar toch anders tegen over sta. Ik kan haar niks verbieden, dus ze doet maar. Als die twee dat nou leuk vinden.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_88269218
Ik heb het overleefd door de flinke slet uit te hangen :+
hehehee
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
pi_88269644
Behalve wat zoenen met iemand en flink wat flirten is er nog niks gebeurd, maar zie wel wat in een leuke rebound binnenkort :9
pi_88269660
Geeft je een ego-boost inderdaad :D
pi_88269842
Ik had het iets in een rare volgorde.

Eerste 2 maanden heb ik me ernstig lopen misdragen wat vrouwen betreft, en sindsdien 0.0

Waar dat vandaan komt, geen flauw idee.
pi_88270210
Hehe inderdaad.

Met 4 jongens ofzo is er echt iets gebeurd zoenen of meer.
En 3-4 was het besproken, maar helaas begon ik ineens voor een nieuwe lover iets te voelen :+

En iets wat ik niet doe is vreemdgaan, en sowieso voel ik niets voor de andere en was het dan alleen maar om me goed te voelen _O- en nu voel ik me super door mijn nieuwe lover ! O+
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:10:16 #7
25878 MOD
pi_88270738
Ach ieder op zijn eigen manier, right.
Ik geloof dat ik na een maand alweer in fase vier zit terwijl ik voor mijn gevoel zo een beetje anderhalf jaar in fase één/twee heb gehangen.

Het kan snel gaan als je ex je in eens in je rug steekt. Misschien maar beter ook!
pi_88270818
me ex heb mij ook verlate
kzit nu sinskort bij me ma met bunout;-(
pi_88271062
Tsja, ik ben nu met een chick bezig maar ben bang dat ze me straks te leuk gaat vinden. Echt gevoelens voor me gaat krijgen. Ik wil gewoon neuken
Ik chill in de rimboe, ergens in een dal in het berggebied van Sichuan. Als ik niet op een stuk bamboe knauw, troll ik op Fok!
pi_88271118
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 23:18 schreef Pan.da het volgende:
Tsja, ik ben nu met een chick bezig maar ben bang dat ze me straks te leuk gaat vinden. Echt gevoelens voor me gaat krijgen. Ik wil gewoon neuken
Moet eerlijk bekennen dat ik me daar ook steeds vaker op betrap. Heb soms geen zin in alle gedoe eromheen...

en soms ook wel. D'oh
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:35:43 #11
25878 MOD
pi_88271811
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 23:18 schreef Pan.da het volgende:
Al gedaan maar had er nou niet de beste gevoelens bij. Nu vind ze mij ook leuk en zo. Beetje oppassen dus :P
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:36:35 #12
25878 MOD
pi_88271843
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 23:12 schreef markxx1985 het volgende:
Klote man. Ff doorbijten en je gevoel niet de vrije loop laten gaan. Nu rationeel denken, over drie maanden ben je zo veel verder!
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:37:56 #13
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_88271904
quote:
Op je 25e al een bunout?
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_88277436
quote:
Waarom is ze weggegaan? En doe je ook wat aan de burnout? Professionele hulp enzo?

Of heeft je moeder een burnout? Je kan het op 2 manieren lezen ;)
pi_88279032
Ik vraag me toch af of zoiets echt helpt, naar bed gaan met anderen bedoel ik? Het lijkt mij allemaal gewoon het wegkroppen van je gevoelens en achteraf kun je er alleen maar spijt van hebben omdat het niet zo was als met je ex.
pi_88279714
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 10:28 schreef Flappieee het volgende:
Ik vraag me toch af of zoiets echt helpt, naar bed gaan met anderen bedoel ik? Het lijkt mij allemaal gewoon het wegkroppen van je gevoelens en achteraf kun je er alleen maar spijt van hebben omdat het niet zo was als met je ex.
Dat is ook zo :)
Ik ben deze week bij mijn ex langs geweest. Onze relatie is uitgegaan toen zij nog in buitenland zat ivm stage. Dus we wilden face to face er nog wel over praten. Het voelde alleen van beide kanten zo vertrouwd en zo fijn dat we beide behoorlijk in de war zijn geraakt. We hebben direct gezegd dat we de tijd nemen om het te laten bezinken en geen overhaaste beslissingen maken. In de tussentijd ga ik niet hopen en wachten, maar blijf ik gewoon leuke dingen doen. Dat is niet het advies wat mijn moeder mij zou geven, maar wel dat mijn vader gaf ;)
Ik chill in de rimboe, ergens in een dal in het berggebied van Sichuan. Als ik niet op een stuk bamboe knauw, troll ik op Fok!
pi_88281967
Ik heb het vorige topic helemaal gelezen gisteravond, en moet zeggen dat ik me daar veel rustiger van ben gaan voelen.

Afgelopen vrijdagavond was mijn vriend naar Amsterdam geweest en ik vroeg hem daarna of hij naar mij toe wou komen. Het was al half 1 en uiteindelijk hadden we besloten dat hij niet meer kwam, maar ik voelde me opeens helemaal niet lekker omdat het al een tijd niet goed ging, en vroeg of hij toch wel wou komen. Rond half 2 was hij hier, en toen we eenmaal in bed lagen heeft hij gezegd dat hij het nut er niet meer zo van zag. Hij zag hoe hard ik probeerde ons te redden, hoe veel vrijheid ik hem gaf en hoe hard mijn best er voor deed. Ook zag hij dat ik eraan onderdoor ging, steeds onzeker was en verdrietig.

Toen hij had gezegd dat het niet veel nut meer had, was het echt drama. Ik wilde hem echt niet kwijt en we hebben allebei de hele nacht lopen huilen. Rond half 3 was ik huilend naar mijn moeder gegaan, omdat ik me zo vreselijk voelde. Mijn moeder is naar boven gekomen en heeft ons even gesteund, omdat we allebei vreselijk overstuur waren.

De volgende morgen is hij weggegaan, en die avond ben ik mijn spullen op gaan halen daar. Dat was niet slim van me. Zijn vrienden waren er ook, en we hebben toch nog even met zijn allen gezeten. Ik voelde me kut, en hij ook want dat zag ik duidelijk. Uiteindelijk ben ik daar toch nog blijven slapen, en hebben we nog sex gehad en dit was natuurlijk al helemaal niet slim. De volgende morgen weggegaan, en hij zei 'tot ziens' en dat klonk echt ongelofelijk.

Nu is het woensdag, en ik voel me nog steeds heel erg kut, maar niet zo meer als de eerste 2 dagen want die dagen kon ik alleen maar huilen. Ik heb die vrijdagnacht tegen hem gezegd in bed dat ik hoopte dat hij spijt zou krijgen, dan meer als een grapje en hij zei dat hij dat zelf ook hoopte. Ik weet nou alleen niet of hij dat zei om mij wat te troosten, of omdat hij het echt meende. Hij zei ook dat ik heel bijzonder voor hem was en een speciaal plekje in zijn hart had, en dat hij nooit meer zo'n meisje als mij zou vinden.

Ik was ook heel close met zijn vrienden en vooral ook met zijn familie thuis, en hij ook bij mij dus dat was iets wat het nog extra moeilijk maakte. Het idee dat ik zijn vader of moeder niet meer zie, doet echt heel erg pijn. Ik heb die zaterdagavond ook nog afscheid van zijn vader en moeder genomen en zijn vader vroeg meteen of ik nog een keer vis kwam roken, en zijn moeder zei dat ik altijd welkom was.

Ik voel me echt vreselijk, en wat het dan nog erger maakt is het volgende. Hij heeft me toen het nog niet uit was verteld dat hij niet snel aan een nieuwe relatie zou willen beginnen, eerst tijd voor zichzelf zou willen hebben. Nou speelde er toen het aan was de laatste weken naar mijn idee al wat met een ander meisje, waarvan hij zei dat het niks was. Nou was ik gisteravond zijn twitter aan het lezen en stond daar: Door die ... kan je ook nooit leren. Oftewel, hij zit in zijn tentamenweek en kan dus niet leren omdat dat meisje hem de hele tijd afleid. Ik vond dat zo oneerlijk, wil hij nou echt iets van haar of doet hij dit om mij te vergeten? Hij heeft nog wel dingen in zijn persoonlijke bericht op msn staan van: Als het vuur gedoofd is.. en nu heeft hij staan: Nobody said it was easy.

Ik heb ook heel erg de neiging om elke keer naar hem toe te gaan, en vooral toen ik dat gisteravond las op zijn twitter. Ik zit elke keer te bedenken wanneer ik erheen kan gaan, en dan om alleen maar een knuffel, o f om vreselijk boos op hem te worden dat hij nu al met een ander zit. Ik weet alleen dat dit geen nut heeft.

Ik wou dit even van me afschijven, voelt wel fijn.
  woensdag 3 november 2010 @ 13:38:00 #18
189961 ex
aperture science
pi_88284842
Knap wel van jullie al dat gekloot met anderen, ik ben daar nu (na bijna 2 maanden) nog niet echt aan toe, ik ben meer gesteld op me vrijheid..

Ik ben echt 100% me eigen ding aan het doen qua werk, hobby's & me eigen bedrijfje en heb daardoor echt me draai weer kunnen vinden. Heb nu ook 2 dagen 0,0 contact meer gehad, (hiervoor ook al een weekje tot maandag, maar toen toch weer contact gezocht (stom)) en hoop dat ik dat nu ook vol hou.

Binnenkort begin ik weer bij me andere werk en krijg ik me lease auto terug, dit gaat me echt een hoop vrijheid opleveren waar ik nu al naar uit kijk :) alles lijkt op z'n plek te vallen en ik voel me per dag minder rot, vanochtend betrapte ik mezelf er op dat ik tot 11 uur niet eens aan haar gedacht had.. Een goed teken!

Ik vind het nog steeds naar dat ze niet meer wou, maar als ik er nu op terug kijk ben ik het wel met haar eens, het ging ook niet meer :), te veel ruzie, maar om een of andere stomme reden romantisch zeer je alles in je hoofd.

Ach ja, het is goed zo, hoop ik :).
The cake is a lie!
  woensdag 3 november 2010 @ 13:46:22 #19
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_88285149
quote:
Op woensdag 3 november 2010 12:07 schreef HIHI123 het volgende:
Hij heeft me toen het nog niet uit was verteld dat hij niet snel aan een nieuwe relatie zou willen beginnen, eerst tijd voor zichzelf zou willen hebben.
Dit is vaak echt 'a load of crap' en al helemaal als het van een man komt. :X

Enkele smoezen:

quote:
Op zondag 24 februari 2008 14:16 schreef BalthasarBokko het volgende:
Het ligt niet aan jou, het ligt aan mij = het ligt aan jou
Ik heb gewoon wat ruimte nodig = ruimte zonder jou erin
Ik ben nog niet toe aan een relatie = lees: relatie met jou
Ik heb tijd voor mezelf nodig = morgen lig ik in bed met een ander
En goh, wel heel toevallig dat er nu net een nieuwe meid om de hoek is komen kijken, wat meneer gelijk duidelijk maakt via Twitter! Ik hoop niet dat die meid in Amsterdam of nabij woont, want dan kun je je conclusie wel voorzichtig gaan trekken.

Wat speelde er dan precies volgens jou met deze andere dame in kwestie? Sms'en, MSN'en, bellen?

[ Bericht 17% gewijzigd door goofy_goober op 03-11-2010 14:01:09 ]
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
  woensdag 3 november 2010 @ 14:26:58 #20
189961 ex
aperture science
pi_88286814
Haha nou, ik heb dat ook gezegd maar meende het wel :) ik hoef echt de komende tijd even helemaal niks met meisjes.. natuurlijk heb ik wel contact via msn/Facebook/Twitter maar dat blijft bij een geintje.. Ik zou me niet al te veel zorgen maken, het is een ego dingentje denk ik :).
The cake is a lie!
pi_88287094
Nou ik ben erachter gekomen dat ze wel eens wat smste, en op msn zaten..
  woensdag 3 november 2010 @ 14:43:22 #22
189961 ex
aperture science
pi_88287430
Ach, dat is toch normaal? Ik neem aan dat jij ook gewoon contact hebt/hield met jongens?

edit: zucht.. figures krijg ik net een mailtje van haar wat ik vanavond doe..
Vrouwen, eerst maakt ze het uit, maar vervolgens wel steeds contact zoeken.. WAT WIL ZE NOU

[ Bericht 51% gewijzigd door ex op 03-11-2010 14:53:09 ]
The cake is a lie!
pi_88288445
Ja, maar hij doet het op een fliterige manier. Ook zijn 2 meiden (waarvan zij) blijven slapen bij een paar jongens blijven slapen (waaronder dus ook mijn vriend) en hij heeft bij die 2 meiden geslapen. Het was toen nog aan.
  woensdag 3 november 2010 @ 15:17:36 #24
189961 ex
aperture science
pi_88288728
Tja ik ken je situatie niet natuurlijk maar het ligt enorm aan de situatie, ik zou het ook niet leuk vinden maar zou het wel begrijpen als het niet anders kon..
The cake is a lie!
pi_88289732
HIHI123, Ik snap dat je het vervelend vindt, doet zeer als hij zo snel door lijkt te gaan. Ik ken het gevoel (helaas)... Over een paar weken voel je je al ietsjes beter!

Zoek lekker afleiding, ga leuke dingen doen met vriendinnen/vrienden/familie, richt je op jezelf en probeer daarbij ook te accepteren dat het over is. Ga niet wanhopig blijven wachten, contact zoeken of op zijn twitter kijken. Als ik dat doe, ga ik ook weer stuk ... En schrijf het lekker van je af!

@ex Aandacht? Ik zou niet reageren, krijg je weer hoop van. Straks heb je alleen maar jezelf ermee als het backfired, zoals een paar dagen geleden..

Hier gaat het vandaag gelukkig weer goed! Denk wel veel aan hem, maar ik krijg steeds meer goeie dagen dan slechte! Begin ook echt in te zien dat dit een goede beslissing was. Het is weer een kans om verder te gaan en mijn leven in te richten zoals IK dat wil en niet zoals hij dat van mij verwachtte. Voelt goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')