abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 november 2010 @ 02:07:00 #251
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_88807513
Mn ex stond vandaag op eens voor mijn neus. Dacht dat ik boos was omdat ik niet reageerde op haar mail. Dus dat vroeg ze. Of ik boos was. Dat was ik niet. Niet boos iig. Wel al die andere dingen. Maar daar vroeg ze niet naar. Was ook niet nodig. Maar toch. Heb er niet veel aan. Behalve dat ik het leuk vond haar te zien met haar andere manier van kleden en make-up. Ze zag er leuk uit. Mja. Verder niks eigenlijk. Ik kreeg wederom die bevestiging waar ik om vroeg. Dat het niks meer gaat worden dus. Voor de rest wel een leuke dag gehad. Ben benieuwd naar de volgende confrontatie...
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_88808247
Ik heb gister mijn ex sinds anderhalve maand weer gesproken. Gewoon over de mail, wat heen en weer gemaild hoe het ging.. Was fijn, zeker omdat ik er gewoon geen gevoel bij had/leek te hebben. Het waren puur vriendschappelijke mailtjes van beide kanten en we waren gewoon oprecht geïnteresseerd hoe het met de ander ging.

Tot bleek dat hij een nieuwe vriendin heeft... En nog wel een meisje waarvan ik tijdens onze relatie altijd al heb gedacht dat er iets mee was, maar wat hij altijd ontkend heeft. Zo zie je maar, vertrouw altijd op je intuïtie. Ik weet niet hoelang het al speelt, maar ik denk al een tijdje.. Ik heb hem veel geluk toegewenst en toen de stroom van e-mails afgekapt.

Ik was zo goed bezig de laatste tijd. Dacht nooit meer aan hem en was voor mijn gevoel wel bijna over hem heen. En toch voelt dit echt als een klap in mijn gezicht. Ik ben gewoon vervangen binnen 2 maanden, na een relatie van 6 jaar, terwijl hij een maand geleden nog riep dat ik zijn ware liefde was. En dan heeft hij ook nog eens wat met 'haar'..

Voel me nu even klote maar het is niet zo dat ik er om heb moeten huilen. Ik zou hem nog steeds voor geen goud terug willen.. Het is alleen even slikken nu mijn ex echt een nieuwe vriendin heeft.
  woensdag 17 november 2010 @ 10:00:31 #253
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_88810445
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 02:07 schreef MOD het volgende:
Ben benieuwd naar de volgende confrontatie...
Waarom?

quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 07:50 schreef Amede het volgende:
Ik heb gister mijn ex sinds anderhalve maand weer gesproken. Gewoon over de mail, wat heen en weer gemaild hoe het ging.. Was fijn, zeker omdat ik er gewoon geen gevoel bij had/leek te hebben. Het waren puur vriendschappelijke mailtjes van beide kanten en we waren gewoon oprecht geïnteresseerd hoe het met de ander ging.

Tot bleek dat hij een nieuwe vriendin heeft... En nog wel een meisje waarvan ik tijdens onze relatie altijd al heb gedacht dat er iets mee was, maar wat hij altijd ontkend heeft. Zo zie je maar, vertrouw altijd op je intuïtie. Ik weet niet hoelang het al speelt, maar ik denk al een tijdje.. Ik heb hem veel geluk toegewenst en toen de stroom van e-mails afgekapt.

Ik was zo goed bezig de laatste tijd. Dacht nooit meer aan hem en was voor mijn gevoel wel bijna over hem heen. En toch voelt dit echt als een klap in mijn gezicht. Ik ben gewoon vervangen binnen 2 maanden, na een relatie van 6 jaar, terwijl hij een maand geleden nog riep dat ik zijn ware liefde was. En dan heeft hij ook nog eens wat met 'haar'..

Voel me nu even klote maar het is niet zo dat ik er om heb moeten huilen. Ik zou hem nog steeds voor geen goud terug willen.. Het is alleen even slikken nu mijn ex echt een nieuwe vriendin heeft.
Klinkt meer als een rebound.
why didn't the kid see the pirate movie? because it was rated Aarrh!
pi_88811869
gisteren lang gesprek gehad met mijn vriendin. er werkten sommige dingen niet in onze relatie en daar zat zij heel erg mee, dus besloten we dat te bespreken en op zoek te gaan naar oplossingen. ik kwam daar positief aan, met de gedachte dat we eraan konden werken. zij had echter allang de beslissing gemaakt het uit te maken. die klap heb ik nu te verwerken, mag het nu ineens mijn ex noemen, terwijl ik nog geen 24uur geleden nog dacht wat we miss in de kerstvakantie allemaal samen konden gaan doen. :'(
learn from yesterday. live for today and dream of tomorrow
  woensdag 17 november 2010 @ 10:51:58 #255
324919 Eyjaf
Fock Geert, ik ben wilder.
pi_88811926
quote:
Op woensdag 17 november 2010 10:50 schreef Suigetsu het volgende:
gisteren lang gesprek gehad met mijn vriendin. er werkten sommige dingen niet in onze relatie en daar zat zij heel erg mee, dus besloten we dat te bespreken en op zoek te gaan naar oplossingen. ik kwam daar positief aan, met de gedachte dat we eraan konden werken. zij had echter allang de beslissing gemaakt het uit te maken. die klap heb ik nu te verwerken, mag het nu ineens mijn ex noemen, terwijl ik nog geen 24uur geleden nog dacht wat we miss in de kerstvakantie allemaal samen konden gaan doen. :'(
Same here, welkom bij de club. :)
pi_88812122
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:51 schreef Eyjaf het volgende:

[..]

Same here, welkom bij de club. :)
thnx, lotgenoot dus.
ga zometeen weer proberen te slapen of zow. vannacht maar 2 uurtjes gelukt en zal nog wel ff zo onregelmatig blijven
  woensdag 17 november 2010 @ 11:04:06 #257
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_88812262
quote:
9s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:50 schreef Suigetsu het volgende:
Het is een feit dat (voornamelijk) vrouwen de keus al weken/maanden vantevoren hebben gemaakt om ermee te kappen, en dat zo'n gesprek (meestal door de mannelijke partij geinitieerd) slechts een excuus is zodat ze zichzelf niet schuldig hoeft te voelen. Zij was tenslotte niet degene die wilde 'praten'. En erg naar en gemeen trekje. Niet gezegd dat dat hier ook het geval is, maar de snelheid waarmee de keuze is gemaakt geeft wel stof tot nadenken.

Je kunt met zekerheid zeggen dat ze geen ander op het oog heeft? Iemand die plotseling veel in haar leven is, veel berichten achterlaat op haar Hyves, Facebook etc? Vaak ook een (zoniet de) reden om het vroegtijdig of snel af te kappen. R&P staat vol met dit soort verhalen.
pi_88812529
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 11:04 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Het is een feit dat (voornamelijk) vrouwen de keus al weken/maanden vantevoren hebben gemaakt om ermee te kappen, en dat zo'n gesprek (meestal door de mannelijke partij geinitieerd) slechts een excuus is zodat ze zichzelf niet schuldig hoeft te voelen. Zij was tenslotte niet degene die wilde 'praten'. En erg naar en gemeen trekje. Niet gezegd dat dat hier ook het geval is, maar de snelheid waarmee de keuze is gemaakt geeft wel stof tot nadenken.

Je kunt met zekerheid zeggen dat ze geen ander op het oog heeft? Iemand die plotseling veel in haar leven is, veel berichten achterlaat op haar Hyves, Facebook etc? Vaak ook een (zoniet de) reden om het vroegtijdig of snel af te kappen. R&P staat vol met dit soort verhalen.
nee, er is geen ander in het spel. als 1 ding cker is, is dat het wel. en zij was degene die wou praten, niet ik. maar ze wil nu ff vrijheid omdat ze t niet meer trok. ze zegt ook dat we elkaar nu ff niet moeten zien (waar ik totaal mee instem, anders wordt ik nog gekker) en over een maand of 5-6 miss weer eens kunnen afspreken om te kijken wat er nog in zit. zelf zit ik nog met andere issues namelijk waar ik haar dus onbewust ook mee opzadelde. ze wil eerst dat die dingen weg zijn voor ze het weer een kans kan geven. ik wil haar gewoon niet kwijt en vergeten, dus aan de ene kant kan ik dit wel als motivatie gebruiken om er daadwerkelijk nu mee bezig te gaan. aan de andere kant ben ik ook bang dat het loze woorden zijn en het me alleen maar valse hoop geeft en ik over die maanden dan weer een nieuwe klap krijg te verwerken...
  woensdag 17 november 2010 @ 11:14:48 #259
324919 Eyjaf
pi_88812617
quote:
Op woensdag 17 november 2010 11:12 schreef Suigetsu het volgende:

[..]

nee, er is geen ander in het spel. als 1 ding cker is, is dat het wel. en zij was degene die wou praten, niet ik. maar ze wil nu ff vrijheid omdat ze t niet meer trok. ze zegt ook dat we elkaar nu ff niet moeten zien (waar ik totaal mee instem, anders wordt ik nog gekker) en over een maand of 5-6 miss weer eens kunnen afspreken om te kijken wat er nog in zit. zelf zit ik nog met andere issues namelijk waar ik haar dus onbewust ook mee opzadelde. ze wil eerst dat die dingen weg zijn voor ze het weer een kans kan geven. ik wil haar gewoon niet kwijt en vergeten, dus aan de ene kant kan ik dit wel als motivatie gebruiken om er daadwerkelijk nu mee bezig te gaan. aan de andere kant ben ik ook bang dat het loze woorden zijn en het me alleen maar valse hoop geeft en ik over die maanden dan weer een nieuwe klap krijg te verwerken...
Laat het gaan.. Precies hetzelfde maar aan het eind zei ze dat dit het beste is en ze nog steesa van me houdt en het nog lang zal gaan doen. Doen ze alleen maar om je valse hoop te geven, geloof me.
  woensdag 17 november 2010 @ 11:19:28 #260
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_88812758
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 11:12 schreef Suigetsu het volgende:

maar ze wil nu ff vrijheid omdat ze t niet meer trok. ze zegt ook dat we elkaar nu ff niet moeten zien (waar ik totaal mee instem, anders wordt ik nog gekker) en over een maand of 5-6 miss weer eens kunnen afspreken om te kijken wat er nog in zit.
Sorry om dit te zeggen, maar dit is vaak géén goed teken en het zegt eigenlijk dat ze een toekomst wil zonder jou. Genoeg topics hier op Fok! die je die bevestiging kunnen geven. Pin jezelf er in ieder geval niet op vast dat jullie elkaar over een paar maanden huilend in de armen zullen vallen.
pi_88812761
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 11:14 schreef Eyjaf het volgende:

[..]

Laat het gaan.. Precies hetzelfde maar aan het eind zei ze dat dit het beste is en ze nog steesa van me houdt en het nog lang zal gaan doen. Doen ze alleen maar om je valse hoop te geven, geloof me.
laat het gaan.... das nu heel makkelijk gezegd. zou wensen dat ik t zo zou kunnen, met een vingerknip. maar zit er voorlopig nog niet in. ik besef het gewoon nog niet eens, kan t echt nog steeds niet geloven
pi_88812868
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 11:19 schreef goofy_goober het volgende:

[..]

Sorry om dit te zeggen, maar dit is vaak géén goed teken en het zegt eigenlijk dat ze een toekomst wil zonder jou. Genoeg topics hier op Fok! die je die bevestiging kunnen geven. Pin jezelf er in ieder geval niet op vast dat jullie elkaar over een paar maanden huilend in de armen zullen vallen.
Je hebt gelijk.

Maar het is voor hem nog redelijk vers. Zo vers na de breuk zijn we denk ik allemaal wel in die valkuil gestapt.
  woensdag 17 november 2010 @ 11:22:46 #263
324919 Eyjaf
pi_88812888
quote:
Op woensdag 17 november 2010 11:19 schreef Suigetsu het volgende:

[..]

laat het gaan.... das nu heel makkelijk gezegd. zou wensen dat ik t zo zou kunnen, met een vingerknip. maar zit er voorlopig nog niet in. ik besef het gewoon nog niet eens, kan t echt nog steeds niet geloven
Hey, zaterdag maakte ze het na een jaar uit. Eerste dag kon ik wel janken en nu begin ik het een beetje bij beetje te accepteren.. Kwestie van tijd en met andere dingen bezig zijn. Het komt toch niet meer goed :).
  woensdag 17 november 2010 @ 11:26:19 #264
324919 Eyjaf
pi_88813034
Moet wel melden dat ik alle info en kado's van haar bij het grofvuil heb gezet. Dus ook haar telefoonnummer, mail etc.
pi_88813069
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 11:22 schreef Eyjaf het volgende:

[..]

Hey, zaterdag maakte ze het na een jaar uit. Eerste dag kon ik wel janken en nu begin ik het een beetje bij beetje te accepteren.. Kwestie van tijd en met andere dingen bezig zijn. Het komt toch niet meer goed :).
ben een gevoelig ventje :P kan nog wel een paar dagen blijven janken denk ik. toen t hoge woord eruit kwam gisteren hebben we beide anderhalf uur lang dik lopen janken en zo. maar zal wel afleiding zoeken komende dagen, mezelf doodpiekeren over dit heeft ook geen zin. ookal wil ik t niet geloven, ik zal t toch moeten slikken. dat besef ik wel
  woensdag 17 november 2010 @ 11:28:36 #266
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_88813112
Wat leesmateriaal voor Suigetsu. De voor's en tegen's van een rustpauze in je relatie:

Een break nemen in een relatie
Rustpauze in relatie
"time out" in je relatie

Hoop hebben is goed, maar laat het niet je leven leiden, want er is een grote kans aanwezig dat je over een paar maanden teleurgesteld zal worden en dan zal het gat waarin je valt alleen nog maar groter zijn dan dat het nu is.
pi_88813622
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 11:28 schreef goofy_goober het volgende:
Wat leesmateriaal voor Suigetsu. De voor's en tegen's van een rustpauze in je relatie:

Hoop hebben is goed, maar laat het niet je leven leiden, want er is een grote kans aanwezig dat je over een paar maanden teleurgesteld zal worden en dan zal het gat waarin je valt alleen nog maar groter zijn dan dat het nu is.
thnx, heb er wel wat aan gehad. zal hoop blijven houden, maar er me inderdaad niet aan vastklampen. er is een kans dat het goed zal gaan en we weer bij elkaar zullen zijn, maar ook dat het niet zo zal zijn en we beiden na die tijd een ander leven hebben. zal iig proberen nergens van uit te gaan en gewoon te zien hoe het zal gaan en wat er uit komt. geen verwachtingen
pi_88815171
inmiddels sms gehad. ze zegt dat ze het eerste half jaar niks zal doen (in context; niet aanpappen met andere kerels) en we dan wel gewoon zullen zien. hier zal ik me ook maar naar moeten zetten. heb haar inmiddels uit mijn msn verwijderd. niet geblokkeerd, als ze wat te melden of te vragen heeft, wil ik er wel op reageren. maar wil niet in de verleiding komen haar dood te vragen en te pushen zodat t dus permanent over is. zoals goofy al zei, ik zal hoop houden dat het over een paar maanden weer goed kan komen. maar me er ook niet aan vastklampen met het risico nog dieper gekwetst te worden over een aantal maanden. tijd om ff nu dingen voor mezelf te doen en aan die issues van mij te werken (laag zelfvertrouwen waardoor ik mezelf erg afhankelijk opstel van anderen, laatste tijden dus vooral mijn ex)
door de hoop te houden heb ik wel meer motivatie hier wat aan te gaan doen. ik weet dat ik het niet alleen voor ons moet doen, maar ook vooral voor mezelf en dat ik er zelf baat bij heb. maar het helpt wel. ik zal er iig vast en zeker sterker uitkomen, of het nu wel of niet goed zal gaan over een aantal maanden ^O^ alleen het is nog te vers om nu vrolijk te gaan lopen doen :P
  woensdag 17 november 2010 @ 12:57:10 #269
324919 Eyjaf
pi_88816276
Dat aanpappen met andere kerels geloof ik niet. Doet ze gewoon hoor, tijdens het stappen. Probeert jou alleen maar zo tevreden en rustig te houden. Eigen ervaring.. :).
pi_88816665
Ik weet dat het moeilijk is en ik als geen ander begrijp dat die hoop nu je enige lichtpuntje is. Het is je houvast, met die gedachten is je verdriet net even wat minder pijnlijk (en toch nog behoorlijk). Toch zoals iedereen hier boven zegt: Ga er niet van uit! Ik weet dat je zegt dat je dat niet doet, maar door je nu al vast te leggen met we pappen beiden een half jaar niet met andere mensen doe je het toch.

Je kan niet van elkaar verwachten dat je een half jaar niks doet, dat is niet realistisch. Hopen mag zeker, ik hoop nu ook nog steeds. Maar leef je eigen leven nu, doe wat jij wilt en stel geen regels op voor wat je wel en niet mag doen deze 6 maanden.

Het verdriet is pijnlijk en hard, maar het wordt dragelijk (en hopelijk is het opgegeven moment weg) Zelfreflectie is goed, denk na en werk bijvoorbeeld aan je zelfvertrouwen. Wat vooral belangrijk is ga verder met je leven alleen. Mocht het over 6 maanden plotsklap goed komen, dan zie je het tegen die tijd wel weer.
pi_88816802
quote:
14s.gif Op woensdag 17 november 2010 12:57 schreef Eyjaf het volgende:
Dat aanpappen met andere kerels geloof ik niet. Doet ze gewoon hoor, tijdens het stappen. Probeert jou alleen maar zo tevreden en rustig te houden. Eigen ervaring.. :).
weet ook wel dat die mogelijkheid er is. maar ik zei al, ik probeer me er toe te zetten om het gewoon maar met de tijd te zien. t wordt wel weer wat of niet. zal ook openstaan een nieuw iemand te vinden, maar voorlopig natuurlijk ff geen zin in.

quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:09 schreef Flappieee het volgende:
Ik weet dat het moeilijk is en ik als geen ander begrijp dat die hoop nu je enige lichtpuntje is. Het is je houvast, met die gedachten is je verdriet net even wat minder pijnlijk (en toch nog behoorlijk). Toch zoals iedereen hier boven zegt: Ga er niet van uit! Ik weet dat je zegt dat je dat niet doet, maar door je nu al vast te leggen met we pappen beiden een half jaar niet met andere mensen doe je het toch.

Je kan niet van elkaar verwachten dat je een half jaar niks doet, dat is niet realistisch. Hopen mag zeker, ik hoop nu ook nog steeds. Maar leef je eigen leven nu, doe wat jij wilt en stel geen regels op voor wat je wel en niet mag doen deze 6 maanden.

Het verdriet is pijnlijk en hard, maar het wordt dragelijk (en hopelijk is het opgegeven moment weg) Zelfreflectie is goed, denk na en werk bijvoorbeeld aan je zelfvertrouwen. Wat vooral belangrijk is ga verder met je leven alleen. Mocht het over 6 maanden plotsklap goed komen, dan zie je het tegen die tijd wel weer.
weet dat ik er niet vanuit moet gaan. moet en zal ook inderdaad de dingen alleen weer moeten oppakken en aan mezelf moeten denken de komende tijd, ga ik ook zeker doen. zal aan mijn zelfvertrouwen werken. ookal zou het niet meer werken tussen ons over een tijd, dan heb ik daar zelf alsnog superveel baat bij.

iig bedankt iedereen voor de reacties :) waardeer het echt
pi_88816884
Hoe beheersen jullie je om niet te kijken op facebook, hyves etc.??!!! Ik kan het gewoon niet! Heb mijn ex verwijderd van me telefoon, msn zit ik niet op en ben ook geen vrienden meer met hem op facebook.

Zijn profiel is echter nu voor iedereen te zien, waardoor ik (verrassing) nog steeds alles kan zien!

Waar hij vroeger NOOIT actief was en dus ook nooit wat poste zet hij nu steeds berichten over hoe leuk zijn weekenden zijn met het uitgaan (wij gingen nooit uit!), hoe weinig hij slaapt en hoe vaak hij wel niet in de sportschool zit (had hij ook wel tijdens onze relatie mogen doen...)

Ondanks dat ik het hem echt gun dat hij ze leven weer oppakt en gelukkig is, vind ik dit zo frustrerend! Het maakt me verdrietig en een beetje jaloers.... Hij doet alle dingen die ik in onze relatie altijd wou doen en hij daar geen behoefte aan had... Dus hoe beheers je jezelf? Kan moeilijk me laptop en mobiel het raam uit gooien... (al had ik daar soms wel de neiging toe)

Zit een beetje in een dip...
  woensdag 17 november 2010 @ 13:16:38 #273
324919 Eyjaf
pi_88816929
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:15 schreef Flappieee het volgende:
Hoe beheersen jullie je om niet te kijken op facebook, hyves etc.??!!! Ik kan het gewoon niet! Heb mijn ex verwijderd van me telefoon, msn zit ik niet op en ben ook geen vrienden meer met hem op facebook.

Zijn profiel is echter nu voor iedereen te zien, waardoor ik (verrassing) nog steeds alles kan zien!

Waar hij vroeger NOOIT actief was en dus ook nooit wat poste zet hij nu steeds berichten over hoe leuk zijn weekenden zijn met het uitgaan (wij gingen nooit uit!), hoe weinig hij slaapt en hoe vaak hij wel niet in de sportschool zit (had hij ook wel tijdens onze relatie mogen doen...)

Ondanks dat ik het hem echt gun dat hij ze leven weer oppakt en gelukkig is, vind ik dit zo frustrerend! Het maakt me verdrietig en een beetje jaloers.... Hij doet alle dingen die ik in onze relatie altijd wou doen en hij daar geen behoefte aan had... Dus hoe beheers je jezelf? Kan moeilijk me laptop en mobiel het raam uit gooien... (al had ik daar soms wel de neiging toe)

Zit een beetje in een dip...
Ik ken haar Girlsceneaccount en als ik haar pohi en posts lees frusteert mij dat 10x erger dan een paar foto's van haar. Gewoon alle links verwijderen.
  woensdag 17 november 2010 @ 13:27:08 #274
301168 goofy_goober
knucklehead mcspazatron
pi_88817309
Of haar/hem uitschelden/stalken totdat hij/zij je blokkeert. :P Als je zonder ruzie uit elkaar bent gegaan kun je hem/haar natuurlijk ook gewoon vragen of het profiel tijdelijk 'op slot' kan voor jou.

Btw, iemand beloven een half jaar niks te zullen uitvreten? Das makkelijk gezegd (in dit geval ge-sms't) dan gedaan. Vooral als er allerlei kerels plotseling weer interesse in haar zullen hebben. Een half jaar is best lang. Zou die belofte maar met een kruiwagen zout nemen en jezelf niet in de waan laten. Zo'n belofte betekent namelijk, nu de relatie 'tijdelijk' over is, vrij weinig.
pi_88817999
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:27 schreef goofy_goober het volgende:
Btw, iemand beloven een half jaar niks te zullen uitvreten? Das makkelijk gezegd (in dit geval ge-sms't) dan gedaan. Vooral als er allerlei kerels plotseling weer interesse in haar zullen hebben. Een half jaar is best lang. Zou die belofte maar met een kruiwagen zout nemen en jezelf niet in de waan laten. Zo'n belofte betekent namelijk, nu de relatie 'tijdelijk' over is, vrij weinig.
I know, dat doe ik ook. ik neem het maar zoals het nu is. zal ff wat anders proberen op te pakken voor afleiding en zo. miss kan ik mijn basketbal wel weer oppakken waar ik nu al een tijd mee gestopt ben. maar ik zie wel hoe het loopt over een tijd. t wordt wel weer wat,of niet. tot die tijd zal ik t toch los moeten zien te laten. dat is op dit moment onmogelijk omdat t gewoonweg te vers is. maar zal er zoals ik al zei veel sterker uitkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')