abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:28:07 #1
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88268468
Hoi :)!

Een tijdje geleden heb ik bij mijn nieuwe auto alle 4 de remklauwen van een ander kleurtje voorzien. Alles ging goed, totdat we het remsysteem gingen ontluchten. Na 2 volle dagen ontluchten de conclusie getrokken dat het verstandiger was hem naar de dealer te brengen omdat het ons niet lukte.

Daar met half werkende remmen en een gangetje van 30 km/h :') heen gereden en gezegd dat m'n remmen/rempedaal het niet zo best deden. De beste man ging een "diagnose" volgens hem stellen, en na 1 x het pedaal in trappen wist ie zeker dat de hoofdrem cilinder kapot was. Prima, er zou een nieuwe besteld worden, en de week daarop (het was zaterdag) kon ik hem ophalen.

De week daarop dus, alweer dinsdag heb ik eens gebeld hoe het met mijn auto was. De dealer vertelde me dat ze de HRC vervangen hadden, maar dat het probleem niet daar lag. Ze gingen bij de importeur een nieuw ABS systeem bestellen en dat zou dezelfde week nog helemaal goed komen :)

Niet dus.
Ik word vanmiddag gebeld dat mijn auto klaar is, maar dat de beste man (bedrijfsleider) eerst even rond de tafel wilt zitten omdat de remklauwen niet waren zoals ze 2 maanden geleden afgeleverd waren. Er bleek een remklauw niet goed gemonteerd te zijn en daar lag de oorzaak. De dealer beweerd dat hij nu rond de 3500 euro kosten heeft gemaakt (ABS + HRC) en dat de importeur de onderdelen (gewoon goede dus) niet wilt terugnemen. Hij wilt dus bespreken wie er voor de kosten gaat opdraaien.

Een heel verhaal dat ze foto's hadden genomen, en waarom ik dat niet gezegd had tijdens het aanbieden ter reparatie. Tja, ik ben geen monteur en mijn diagnose was dat de remmen het niet deden. Ik neem aan dat daar experts werken die dingen aan mijn auto vervangen, en verder kijken dan hun neus lang is voordat ze onderdelen van meer dan 3000 euro gaan bestellen. Beetje vreemd dus dat ze pas na 1.5 week erachter komen dat er iets met de remmen zelf is :')

De afspraak is dat ik hem ga bellen wanneer ik langs kom "om met een kopje koffie" te babbelen over de situatie. Morgen ga ik hem even bellen om te zeggen dat ik vrijdagochtend voor z'n deur sta. Tot die tijd is mijn auto "gegijzeld" neem ik aan?

Weet iemand wat ik het beste kan doen? Ik weet wel dat ik mijn onderhoudsbeurten niet daar meer ga doen in de toekomst :D!
Op elke fokker past een bril.
pi_88268608
Je bent geen monteur zeg je, en toch ga je zelf lopen sleutelen aan je auto? Lekker handig.
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:31:37 #3
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88268653
Dat even terzijde, maar remmen vervangen is natuurlijk vrij basic :)
Op elke fokker past een bril.
pi_88268696
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:30 schreef Tha_Duck het volgende:
Je bent geen monteur zeg je, en toch ga je zelf lopen sleutelen aan je auto? Lekker handig.
Zo moeilijk is het niet hoor :'). Maar wel goeie tips die je daar geeft.
pi_88268718
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:28 schreef Catch_me het volgende:
Hoi :)!

Een tijdje geleden heb ik bij mijn nieuwe auto alle 4 de remklauwen van een ander kleurtje voorzien. Alles ging goed, totdat we het remsysteem gingen ontluchten. Na 2 volle dagen ontluchten de conclusie getrokken dat het verstandiger was hem naar de dealer te brengen omdat het ons niet lukte.

Tot hier nog logisch...
quote:
Daar met half werkende remmen en een gangetje van 30 km/h :') heen gereden en gezegd dat m'n remmen/rempedaal het niet zo best deden.

..maar dit is natuurlijk niet zo slim. Zeggen dat je 'rem/pedaal het niet zo best doet' is natuurlijk niet een erg complete beschrijving van het probleem, en de mogelijke oorzaak.. Je had er op z'n minst bij kunnen vertellen over het loshalen/terugmonteren van de klauwen, en (de pogingen tot) ontluchten..
pi_88268737
Had het onder de garantie moeten vallen?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:34:23 #7
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88268843
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:32 schreef 08gnoT. het volgende:
Had het onder de garantie moeten vallen?
Ik denk het niet aangezien remmen vaak niet onder de garantie vallen. Ik wil natuurlijk wel de manuren die aan mijn auto besteed zijn betalen.
Op elke fokker past een bril.
pi_88268889
je had beter meteen kunnen zeggen dat je met de remmen bezig was geweest, aan de andere kant hadden ze dat ook moeten zien, probeer op een deal uit te komen.
verder dat ze die dingen bestellen zonder jou akkoord is hun probleem maar als je ze carte blanche hebt gegeven ben je de sjaak.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_88268986
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:32 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het niet hoor :'). Maar wel goeie tips die je daar geeft.
Nee, zo moeilijk is hetiet. Vandaar dat automonteurs jaren naar school moeten en regelmatig naar bijscholingen. Dat zal vast zijn omdat het niet moeilijk is.

Bedankt voor jouw gouden tips!
pi_88268992
Wel dubbel allemaal. Aan de ene kant heb je gewoon je eigen auto gesloopt. Aan de andere kant moet zo'n garage niet allemaal onderdelen gaan bestellen voordat ze de hele auto hebben gecheckt.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_88269113
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:36 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Nee, zo moeilijk is hetiet. Vandaar dat automonteurs jaren naar school moeten en regelmatig naar bijscholingen. Dat zal vast zijn omdat het niet moeilijk is.

Bedankt voor jouw gouden tips!
Als je alles nou even goed leest dan snap je toch wel dat TS niets aan jouw post heeft? Zeg dan gewoon niets.
pi_88269151
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:31 schreef Catch_me het volgende:
Dat even terzijde, maar remmen vervangen is natuurlijk vrij basic :)
Dat kan zo zijn, maar op een rij:
1. Je hebt zelf geknutseld aan de remmen
2. Blijkbaar was het toch moeilijk dan verwacht, en moest je naar de garage
3. Je geeft de garage halve informatie
4. Je laat de garage rustig hun gang gaan en accepteert alles wat ze je voorschotelen
5. Achteraf ben je het er niet mee eens

Ik denk dat de conclusie zal zijn dat je gewoon zal moeten betalen.
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:39:35 #13
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88269187
Ja het is niet de eerste keer dat ik een geschil met deze man heb hoor.

Toen ik de auto kocht vroeg ik nog: "krijg ik een hele nieuwe?". Ik versta een hele nieuwe onder eentje die uit de fabriek of een container komt, waar het plastic nog op zit.
Ja ik zou een nieuwe krijgen.

Haal ik 3 weken later de auto op, merk ik tijdens de rit naar huis op dat het wel toevallig was dat het witte showroom model waar iedereen met z'n tengels aan heeft gezeten weg was.

Ik eens bellen met die kerel, wat blijkt :') Ik heb gewoon het showroom model :D. Lang verhaal, maar schijnbaar is dat "normaal" bij hun :')
Op elke fokker past een bril.
pi_88269190
ja ik heb geen verstand van autos maar weet wel dat sommige automontuers je kunnen oplichten kwa prijs...
pi_88269194
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:38 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Als je alles nou even goed leest dan snap je toch wel dat TS niets aan jouw post heeft? Zeg dan gewoon niets.
Tot op heden heb ik meer zinnigs gepost in dit topic dan jij.
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:43:42 #16
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88269435
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:38 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat kan zo zijn, maar op een rij:
1. Je hebt zelf geknutseld aan de remmen
Klopt
2. Blijkbaar was het toch moeilijk dan verwacht, en moest je naar de garage
Klopt, ik heb er nog met iemand die in de auto wereld zit naar gekeken, en die kwam er ook niet uit
3. Je geeft de garage halve informatie
Ik ben een klant en heb verder geen verstand van auto's. Als ik zeg dat m'n remmen slecht werken neem ik aan dat ze eerst de boel nalopen op bijv lekkages/slijtage.
4. Je laat de garage rustig hun gang gaan en accepteert alles wat ze je voorschotelen
Volgens mij is de normale gang van zaken bij een garage dat ze je op de hoogte houden als er dure reparaties of onderdelen worden geplaatst en wat het kost Ik werd alleen gebeld met de mededeling dat ze naar het ABS systeem aan het kijken waren en eventueel onderdelen daarvan gingen bestellen.
5. Achteraf ben je het er niet mee eens
Klopt.

Ik denk dat de conclusie zal zijn dat je gewoon zal moeten betalen.
Op elke fokker past een bril.
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:48:46 #17
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88269711
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:28 schreef Catch_me het volgende:
Hoi :)!

Weet iemand wat ik het beste kan doen?
Hoi :)

Ik denk dat je het beste kan proberen het op een akkoordje te gooien. Ik weet niet of de importeur de onderdelen nog terug wil nemen nadat ze in jouw auto zijn gezet. Wat ik wel weet, is dat je ze een hoop gezeik hebt bezorgd door niet gewoon te vertellen wat er aan de hand was.

Een hoop werk, onderdelen laten komen met de overnight, uit de verpakking, in jouw auto, niet meer nieuw, administraties verwerken, terugsturen. Echt niet fijn voor zo'n dealer en ook niet voor de importeur. Het zou me niet verbazen dat de importeur inderdaad geen onderdelen terugneemt. Bij wijze van ontmoediging. Anders wordt het wel héél makkelijk (als dealer) om maar gewoon vervangende onderdelen te bestellen.

Ergo: zet je charmantste pet op, geef je fout toe en ga proberen een goede deal voor jezelf te onderhandelen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:50:34 #18
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88269793
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:43 schreef Catch_me het volgende:

[..]

Ja, dat is wel heel makkelijk :')

Je hebt aan je eigen auto geknutseld en daarmee zou heel goed je recht op garantie helemaal kunnen vervallen _O-

De remklauwen waren in orde toen de auto werd afgeleverd en die gaan er niet uit zichzelf vanaf en verkeerd weer op. Dus op zich niet eens zo vreemd dat de dealer dat niet als oorzaak van je problemen zoekt.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_88269824
Je hebt je al eerder later verneuken met het showmodel, dat proberen ze nu weer. Ik had echt nooit van mijn leven die kosten betaald, ze hadden beter hun werk moeten doen.
pi_88269852
je hebt zelf je remmen proberen te ontluchten?
je wilt niet weten hoeveel hoofdremcilinders daarmee om zee zijn geholpen door het pedaal te diep in te trappen.

en als die garage opbelt en vertelt dat ze bij de importeur een volledig abs systeem gaan bestellen, dan had je kunnen bedenken dat dit meer als 2 tientjes gaat kosten natuurlijk
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:53:07 #21
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88269925
Nou ja dat ik geen recht op garantie heb is logisch. Ik wil ook best die hoofdremcilinder betalen hoor, maar een heel ABS systeem van 3000 euro is me een beetje te gortig. Als die vent aan de telefoon dat gemeld had had ik lekker ergens anders heen gegaan of zelf nog een keer goed gekeken.
Op elke fokker past een bril.
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:54:43 #22
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88270013
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:51 schreef Cracka-ass het volgende:
Je hebt je al eerder later verneuken met het showmodel, dat proberen ze nu weer. Ik had echt nooit van mijn leven die kosten betaald, ze hadden beter hun werk moeten doen.
Ja dat geintje ben ik niet vergeten, de auto rijdt er natuurlijk niet minder om, maar goed :')

Ze zijn iig een klant kwijt, en zoveel hadden ze er al niet :)
Op elke fokker past een bril.
pi_88270087
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:53 schreef Catch_me het volgende:
Nou ja dat ik geen recht op garantie heb is logisch. Ik wil ook best die hoofdremcilinder betalen hoor, maar een heel ABS systeem van 3000 euro is me een beetje te gortig. Als die vent aan de telefoon dat gemeld had had ik lekker ergens anders heen gegaan of zelf nog een keer goed gekeken.
je had natuurlijk ook zelf onderzoek kunnen doen door bijvoorbeeld op www.h-base.nl te kijken wat de onderdelen gingen kosten
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:56:55 #24
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88270126
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:53 schreef Catch_me het volgende:
Nou ja dat ik geen recht op garantie heb is logisch. Ik wil ook best die hoofdremcilinder betalen hoor, maar een heel ABS systeem van 3000 euro is me een beetje te gortig. Als die vent aan de telefoon dat gemeld had had ik lekker ergens anders heen gegaan of zelf nog een keer goed gekeken.
Zelf nog een keer kijken lijkt me helemaal een slecht plan _O-

Je schuift het imho veel te veel af. Helemaal aan de bron van dit probleem sta je zelf met je geknutsel en vervolgens met je beslissing maar niets te zeggen. Je had heel veel van het leed kunnen voorkomen. Je hebt ervoor gekozen dat niet te doen en dan moet je imho ook op de blaren zitten.

Dus doe jezelf een lol, ga voor de goede deal!

Succes ^O^
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_88270200
3600 euro? Daar koop ik 3 auto's voor...
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:59:12 #26
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88270257
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:28 schreef Catch_me het volgende:
Tja, ik ben geen monteur en mijn diagnose was dat de remmen het niet deden. Ik neem aan dat daar experts werken die dingen aan mijn auto vervangen, en verder kijken dan hun neus lang is voordat ze onderdelen van meer dan 3000 euro gaan bestellen. Beetje vreemd dus dat ze pas na 1.5 week erachter komen dat er iets met de remmen zelf is :')
Dit is het stukje. Hier draai je de boel echt volledig om.

Een heel goed begin lijkt me overigens om de man te bellen en te vragen naar de specificatie van de kosten. Dan kun je even een beetje vooronderzoek doen zodat je voorbereid het gesprek in gaat :Y
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:00:35 #27
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88270314
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:56 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Zelf nog een keer kijken lijkt me helemaal een slecht plan _O-

Je schuift het imho veel te veel af. Helemaal aan de bron van dit probleem sta je zelf met je geknutsel en vervolgens met je beslissing maar niets te zeggen. Je had heel veel van het leed kunnen voorkomen. Je hebt ervoor gekozen dat niet te doen en dan moet je imho ook op de blaren zitten.

Dus doe jezelf een lol, ga voor de goede deal!

Succes ^O^
Thx.

En als die vent 3500 wilt zien, dan heb ik recht op de onderdelen toch :)? Zou mooi zijn dat ie dan 2 dure onderdelen voor niets in z'n werkplaats heeft liggen.
Op elke fokker past een bril.
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:02:03 #28
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88270394
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:00 schreef Catch_me het volgende:
Thx.

En als die vent 3500 wilt zien, dan heb ik recht op de onderdelen toch :)? Zou mooi zijn dat ie dan 2 dure onderdelen voor niets in z'n werkplaats heeft liggen.
Ja, dat lijkt me wel; als je ervoor betaalt, dan zijn ze voor jou. Kan je misschien nog een leuke plantenbak van maken ;)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:03:05 #29
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88270442
Overigens.... je zou nog zelf kunnen proberen of de importeur ze (via de dealer) toch niet wil terugnemen, maar ik ken eigenlijk geen importeurs die bereid zijn zich rechtstreeks met klanten in te laten. Veel zin zal het dan ook niet hebben :{
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:04:14 #30
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88270501
Ow 2....: en als je betaalt, probeer dan wel op papier te krijgen dat je verder vanaf dat moment weer de volledige garantiedekking hebt. Anders blijft je dit misschien nog heel lang achtervolgen. Zou ook niet leuk zijn :N
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:06:40 #31
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88270602
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:04 schreef ElisaB het volgende:
Ow 2....: en als je betaalt, probeer dan wel op papier te krijgen dat je verder vanaf dat moment weer de volledige garantiedekking hebt. Anders blijft je dit misschien nog heel lang achtervolgen. Zou ook niet leuk zijn :N
Goeie idd was ik bijna vergeten.

Hoe zit het trouwens met m'n auto in de tussentijd? De dealer mag hem gewoon daar houden tot er een deal / betaald is?
Op elke fokker past een bril.
pi_88270869
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 23:06 schreef Catch_me het volgende:

[..]


Goeie idd was ik bijna vergeten.

Hoe zit het trouwens met m'n auto in de tussentijd? De dealer mag hem gewoon daar houden tot er een deal / betaald is?
tuurlijk, anders kan ie naar zijn geld fluiten.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:14:03 #33
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_88270899
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:06 schreef Catch_me het volgende:
Goeie idd was ik bijna vergeten.

Hoe zit het trouwens met m'n auto in de tussentijd? De dealer mag hem gewoon daar houden tot er een deal / betaald is?
Hij staat in elk geval sterk zolang jouw auto daar in de werkplaats staat. Ik weet niet waar het uiteindelijk op uit zou draaien als jullie allebei je poot stijf houden. Maar zover moet je het helemaal niet laten komen joh!

De beste tip: ga het gesprek niet in met als doelstelling te winnen (want daarvoor zijn je eigen kaarten een beetje te zwak), maar ga erin met het doel te komen tot een oplossing waar jullie beide een beetje mee kunnen leven.

Wellicht kan de dealer best nog iets interessants met die onderdelen. Maar hij wil waarschijnlijk wat genoegdoening voor de ellende waar je hem mee opgezadeld hebt (want zo zal hij het voelen). De kosten die hij niet rechtstreeks op je kan verhalen. Dus heeft ie de 'ik kan de onderdelen niet retourneren' misschien wel als wisselgeld achter de hand.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:23:28 #34
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88271306
Ik vind het allemaal maar wat simpel gesteld om de TS de schuld te geven.
Hij heeft die auto aangeboden bij die dealer om hem na te laten kijken en geeft als klachten mee dat hij vermoed dat er iets met de remmen mis is.
De deskundigen (lees: monteurs) kijken naar de auto en hebben tot twee maal toe een verkeerde diagnose gesteld, op basis van die diagnose geeft TS zijn akkoord om de onderdelen te bestellen en achteraf blijkt dat het probleem daar niet in zit.

Lijkt mij dan toch simpelweg een verkeerde inschatting van die dealer, want zonder dat advies had de TS nooit een ABS systeem gekocht en ondertussen is het probleem gevonden en verholpen en het lijkt me dan ook dat je puur voor de manuren en de reparatiekosten betaald en niet voor die onderdelen die besteld zijn met de aanname dat dit het euvel zou oplossen.
Dat lijkt me toch echt hun verantwoordelijkheid en zodoende dus ook hun probleem en hun moeten daar dan maar een oplossing voor vinden.

Dat zij de onderdelen niet kunnen retourneren betekend nog niet dat het dus automatisch jouw probleem wordt natuurlijk.
pi_88272110
Als TS alle informatie die hij had had gegeven aan de dealer ben ik het met je eens Lastpost.

Als jij je teen stoot aan een tafel poot en jij gaat naar een dokter en zegt: Ik loop niet helemaal lekker meer. En als dokter zegt ok lijkt een probleem in je been ach dat opereren we wel. Dan ga jij toch ook niet akkoord? Of laat je je dan eerst opereren om dan aan te geven dat je teen nog steeds zeer doet van de botsing met de tafel poot ?.En je natuurlijk niet voor de operatie gaat betalen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:47:00 #36
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88272278
En de dokter zal niet vragen waar het zeer doet?

De dealer heeft namelijk niet doorgevraagd of er iets bijzonders met de auto was. De auto stond buiten, hij liep er naartoe, nam plaats, trapte een keer het pedaal in. Yep, gevalletje HRC. Niks doorgevraagd verder, dus ik denk nou da's mooi want dat is de boosdoener waarschijnlijk waarom het mij niet lukte.
Op elke fokker past een bril.
pi_88272386
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:47 schreef Catch_me het volgende:
En de dokter zal niet vragen waar het zeer doet?

De dealer heeft namelijk niet doorgevraagd of er iets bijzonders met de auto was. De auto stond buiten, hij liep er naartoe, nam plaats, trapte een keer het pedaal in. Yep, gevalletje HRC. Niks doorgevraagd verder, dus ik denk nou da's mooi want dat is de boosdoener waarschijnlijk waarom het mij niet lukte.
Dus om het bij de dokter te houden. Dokter ziet je mank lopen en zegt. Yep, gevalletje been moet geopereerd worden. Niks doorgevraagd verder. Dus jij denkt nou das mooi want dat zorg er dan voor dat mijn teen niet meer zeer doet.

Als je bij een dokter bent ga je toch ook zelf zoveel mogelijk info geven omdat jij wilt dat er dingen in je lichaam gebeuren die niet hoeven. Waarom dan bij de dealer niet ?
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:51:41 #38
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88272456
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:42 schreef RPG het volgende:
Als TS alle informatie die hij had had gegeven aan de dealer ben ik het met je eens Lastpost.
quote:
Daar met half werkende remmen en een gangetje van 30 km/h heen gereden en gezegd dat m'n remmen/rempedaal het niet zo best deden. De beste man ging een "diagnose" volgens hem stellen, en na 1 x het pedaal in trappen wist ie zeker dat de hoofdrem cilinder kapot was.
Dat lees ik in de OP en al heeft de TS heel die auto een keer uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet en meldt dat niet, dat zou verder toch niets moeten uitmaken in dit verhaal?
Natuurlijk, dan had je waarschijnlijk deze situatie niet gehad met bestelde onderdelen, maar uiteindelijk is dat het probleem van de dealer die te snel oordeelt en niet verder onderzoekt waar het probleem verder nog vandaan kan komen en de 'domme klant' vind het prima en zegt, mooi bestel maar als het daarmee opgelost is.

En ja, het is niet slim geweest om het niet direct te melden, maar dat is nou eenmaal gebeurd en de dealer stelt zelf een verkeerde diagnose en mag dan ook met de onkosten zitten lijkt me.
Overigens wel belangrijk, weet de dealer in kwestie dat je er zelf aan hebt zitten knutselen? Dat kon ik zo snel nergens vinden.
pi_88272545
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:51 schreef Lastpost het volgende:

[..]


[..]

Dat lees ik in de OP en al heeft de TS heel die auto een keer uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet en meldt dat niet, dat zou verder toch niets moeten uitmaken in dit verhaal?
Waarom maakt dat niet uit voor het verhaal? Als de TS verteld had dat hij door zijn onkunde de remmen gemold had heeft de dealer toch hele andere punten om naar te kijken dan wanneer TS alleen zegt dat remmen stuk zijn en achterwege laat dat hij er mee gekloot heeft.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:55:01 #40
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88272554
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:51 schreef Lastpost het volgende:

En ja, het is niet slim geweest om het niet direct te melden, maar dat is nou eenmaal gebeurd en de dealer stelt zelf een verkeerde diagnose en mag dan ook met de onkosten zitten lijkt me.
Overigens wel belangrijk, weet de dealer in kwestie dat je er zelf aan hebt zitten knutselen? Dat kon ik zo snel nergens vinden.
Jep heb ik verteld toen hij belde.
Op elke fokker past een bril.
  woensdag 3 november 2010 @ 00:03:47 #41
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_88272919
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 23:54 schreef RPG het volgende:

[..]



Waarom maakt dat niet uit voor het verhaal? Als de TS verteld had dat hij door zijn onkunde de remmen gemold had heeft de dealer toch hele andere punten om naar te kijken dan wanneer TS alleen zegt dat remmen stuk zijn en achterwege laat dat hij er mee gekloot heeft.
Klopt, maar dat is niet gebeurd en dan is het toch echt aan de dealer in kwestie om de juiste diagnose te stellen.
TS is in dit verhaal gewoon de domme klant, als de dealer dan direct even het e.e.a bekijkt en concludeert dat het allemaal aan de hoofdremcilinder ligt, dan geloof je dat toch direct? Hij is immers de expert en stelt verder geen vragen.

En ik ben het natuurlijk wel met je eens dat de TS gewoon had moeten vermelden dat ie deze zaken gedaan had, maar dat heeft ie nou eenmaal niet gedaan en daar kan ie ook niet voor aansprakelijk gesteld worden door die dealer, het kost je alleen meer aan onderzoekskosten en manuren, maar absoluut niet die onderdelen.
Hij heeft als klant geen extra informatie gegeven en de dealer vroeg verder niets en had in al zijn deskundigheid de oorzaak al snel gevonden, fout van de dealer. :)
pi_88273023
en dat alles om de remklauwen een kleurtje te geven, rofl :P
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  † In Memoriam † woensdag 3 november 2010 @ 00:47:51 #43
43556 miss_dynastie
pi_88274308
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 00:03 schreef Lastpost het volgende:
TS is in dit verhaal gewoon de domme klant, als de dealer dan direct even het e.e.a bekijkt en concludeert dat het allemaal aan de hoofdremcilinder ligt, dan geloof je dat toch direct? Hij is immers de expert en stelt verder geen vragen.
Nou, sorry hoor, maar TS stelt zich niet bepaald op als 'domme klant' op het moment dat hij is gaan knutselen, dus waarom zou hij zich aan de telefoon wel als zodanig opstellen? 'De remmen doen het niet zo best meer' is écht fundamenteel anders dan 'ik heb zelf zitten prutsen aan mijn remklauwen, maar dat is niet gegaan zoals ik had verwacht en nu werken de remmen niet goed meer'.

quote:
En ik ben het natuurlijk wel met je eens dat de TS gewoon had moeten vermelden dat ie deze zaken gedaan had, maar dat heeft ie nou eenmaal niet gedaan en daar kan ie ook niet voor aansprakelijk gesteld worden door die dealer, het kost je alleen meer aan onderzoekskosten en manuren, maar absoluut niet die onderdelen.
Hij heeft als klant geen extra informatie gegeven en de dealer vroeg verder niets en had in al zijn deskundigheid de oorzaak al snel gevonden, fout van de dealer.
Dat ligt eraan, het kan best werkelijk zo zijn dat de onderdelen niet worden teruggenomen. Zou de dealer daar de kosten van moeten dragen? Niet per se. Maar dit is natuurlijk wel het punt waar nog veel onderhandelingsruimte zit, mits TS zich een beetje goed opstelt.
pi_88276172
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 00:06 schreef longinus het volgende:
en dat alles om de remklauwen een kleurtje te geven, rofl :P
Ja, ik heb mij ooit eens laten vertellen dat jongelui dat stoer vinden, dat het dan net lijkt alsof er dure remmen onder zitten? Ik persoonlijk zie er het nut niet zo van in, maar ik ben dan ook niet jong meer :')
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_88276463
quote:
Op woensdag 3 november 2010 07:39 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ja, ik heb mij ooit eens laten vertellen dat jongelui dat stoer vinden, dat het dan net lijkt alsof er dure remmen onder zitten? Ik persoonlijk zie er het nut niet zo van in, maar ik ben dan ook niet jong meer :')
Naja, het zijn nu toch ook dure remmen.
pi_88276525
quote:
Op woensdag 3 november 2010 00:47 schreef miss_dynastie het volgende:

Nou, sorry hoor, maar TS stelt zich niet bepaald op als 'domme klant' op het moment dat hij is gaan knutselen, dus waarom zou hij zich aan de telefoon wel als zodanig opstellen? 'De remmen doen het niet zo best meer' is écht fundamenteel anders dan 'ik heb zelf zitten prutsen aan mijn remklauwen, maar dat is niet gegaan zoals ik had verwacht en nu werken de remmen niet goed meer'.
Dan nog hoort een dealer (of een garage) bij een reparatie eerst uit te zoeken wat het probleem is, in plaats van zomaar wat dingen te gaan proberen.
  woensdag 3 november 2010 @ 08:20:16 #47
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_88276543
wacht even. De dealer heeft 3600 euro aan kosten gemaakt zonder eerst TS daarvan op de hoogte te stellen? als hij dacht dat de importeur daarvoor zou opdraaien, is het dan niet het probleem van de garage als dat niet zo is?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_88276585
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 08:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dan nog hoort een dealer (of een garage) bij een reparatie eerst uit te zoeken wat het probleem is, in plaats van zomaar wat dingen te gaan proberen.
dat dus.. geen wonder dat garages zulke oplichters zijn, een hele hoop mensen laat zich gewillig tillen door die lui :{w
pi_88277441
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 08:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dan nog hoort een dealer (of een garage) bij een reparatie eerst uit te zoeken wat het probleem is, in plaats van zomaar wat dingen te gaan proberen.
De monteur mag er toch wel vanuit gaan dat alles goed gemonteerd is door de TS.

Als de monteur voor alle mogelijk fouten eerst de gehele auto uit elkaar moet halen krijgen we hier nog meer topics waarin gevraagd wordt waarom de onderzoekskosten van garages zo hoog zijn.
  woensdag 3 november 2010 @ 09:22:49 #50
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_88277565
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 09:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De monteur mag er toch wel vanuit gaan dat alles goed gemonteerd is door de TS.

Als de monteur voor alle mogelijk fouten eerst de gehele auto uit elkaar moet halen krijgen we hier nog meer topics waarin gevraagd wordt waarom de onderzoekskosten van garages zo hoog zijn.
Nou ja ik en de andere helpende hand waren er van overtuigd dat de remklauwen weer goed gemonteerd waren. Logisch ook, want het past maar op 1 manier. Schijnbaar toch iets niet goed gedaan :')

Heb toen even op google gezocht en grote kans dat ik door de hoofdremcilinder getrapt ben tijdens het ontluchten en dat het daarom niet lukte.

Ik ben best bereid 50/50 te doen met de dealer, maar ik heb natuurlijk wel sterke twijfels aan hun "deskundigheid".
Op elke fokker past een bril.
pi_88277870
quote:
Op woensdag 3 november 2010 09:16 schreef Basp1 het volgende:

De monteur mag er toch wel vanuit gaan dat alles goed gemonteerd is door de TS.
Hoezo mag de monteur dat? De monteur is de pro en TS niet. Maar zelfs al mag de monteur dat, dan is het nog erg ondeskundig om zomaar wat onderdelen te gaan vervangen zonder onderzoek. Daarbij komt ook nog dat de monteur dat deels op eigen houtje doet.

quote:
Als de monteur voor alle mogelijk fouten eerst de gehele auto uit elkaar moet halen krijgen we hier nog meer topics waarin gevraagd wordt waarom de onderzoekskosten van garages zo hoog zijn.
Dat hoeft de monteur niet. De monteur dient echter wel te onderzoeken of het onderdeel dat hij wil vervangen kapot is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')