Dit is het stukje. Hier draai je de boel echt volledig om.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:28 schreef Catch_me het volgende:
Tja, ik ben geen monteur en mijn diagnose was dat de remmen het niet deden. Ik neem aan dat daar experts werken die dingen aan mijn auto vervangen, en verder kijken dan hun neus lang is voordat ze onderdelen van meer dan 3000 euro gaan bestellen. Beetje vreemd dus dat ze pas na 1.5 week erachter komen dat er iets met de remmen zelf is
Thx.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zelf nog een keer kijken lijkt me helemaal een slecht plan
Je schuift het imho veel te veel af. Helemaal aan de bron van dit probleem sta je zelf met je geknutsel en vervolgens met je beslissing maar niets te zeggen. Je had heel veel van het leed kunnen voorkomen. Je hebt ervoor gekozen dat niet te doen en dan moet je imho ook op de blaren zitten.
Dus doe jezelf een lol, ga voor de goede deal!
Succes
Ja, dat lijkt me wel; als je ervoor betaalt, dan zijn ze voor jou. Kan je misschien nog een leuke plantenbak van makenquote:Op dinsdag 2 november 2010 23:00 schreef Catch_me het volgende:
Thx.
En als die vent 3500 wilt zien, dan heb ik recht op de onderdelen toch? Zou mooi zijn dat ie dan 2 dure onderdelen voor niets in z'n werkplaats heeft liggen.
Goeie idd was ik bijna vergeten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:04 schreef ElisaB het volgende:
Ow 2....: en als je betaalt, probeer dan wel op papier te krijgen dat je verder vanaf dat moment weer de volledige garantiedekking hebt. Anders blijft je dit misschien nog heel lang achtervolgen. Zou ook niet leuk zijn
tuurlijk, anders kan ie naar zijn geld fluiten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:06 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Goeie idd was ik bijna vergeten.
Hoe zit het trouwens met m'n auto in de tussentijd? De dealer mag hem gewoon daar houden tot er een deal / betaald is?
Hij staat in elk geval sterk zolang jouw auto daar in de werkplaats staat. Ik weet niet waar het uiteindelijk op uit zou draaien als jullie allebei je poot stijf houden. Maar zover moet je het helemaal niet laten komen joh!quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:06 schreef Catch_me het volgende:
Goeie idd was ik bijna vergeten.
Hoe zit het trouwens met m'n auto in de tussentijd? De dealer mag hem gewoon daar houden tot er een deal / betaald is?
Dus om het bij de dokter te houden. Dokter ziet je mank lopen en zegt. Yep, gevalletje been moet geopereerd worden. Niks doorgevraagd verder. Dus jij denkt nou das mooi want dat zorg er dan voor dat mijn teen niet meer zeer doet.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:47 schreef Catch_me het volgende:
En de dokter zal niet vragen waar het zeer doet?
De dealer heeft namelijk niet doorgevraagd of er iets bijzonders met de auto was. De auto stond buiten, hij liep er naartoe, nam plaats, trapte een keer het pedaal in. Yep, gevalletje HRC. Niks doorgevraagd verder, dus ik denk nou da's mooi want dat is de boosdoener waarschijnlijk waarom het mij niet lukte.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:42 schreef RPG het volgende:
Als TS alle informatie die hij had had gegeven aan de dealer ben ik het met je eens Lastpost.
Dat lees ik in de OP en al heeft de TS heel die auto een keer uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet en meldt dat niet, dat zou verder toch niets moeten uitmaken in dit verhaal?quote:Daar met half werkende remmen en een gangetje van 30 km/h heen gereden en gezegd dat m'n remmen/rempedaal het niet zo best deden. De beste man ging een "diagnose" volgens hem stellen, en na 1 x het pedaal in trappen wist ie zeker dat de hoofdrem cilinder kapot was.
Waarom maakt dat niet uit voor het verhaal? Als de TS verteld had dat hij door zijn onkunde de remmen gemold had heeft de dealer toch hele andere punten om naar te kijken dan wanneer TS alleen zegt dat remmen stuk zijn en achterwege laat dat hij er mee gekloot heeft.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:51 schreef Lastpost het volgende:
[..]
[..]
Dat lees ik in de OP en al heeft de TS heel die auto een keer uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet en meldt dat niet, dat zou verder toch niets moeten uitmaken in dit verhaal?
Jep heb ik verteld toen hij belde.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:51 schreef Lastpost het volgende:
En ja, het is niet slim geweest om het niet direct te melden, maar dat is nou eenmaal gebeurd en de dealer stelt zelf een verkeerde diagnose en mag dan ook met de onkosten zitten lijkt me.
Overigens wel belangrijk, weet de dealer in kwestie dat je er zelf aan hebt zitten knutselen? Dat kon ik zo snel nergens vinden.
Klopt, maar dat is niet gebeurd en dan is het toch echt aan de dealer in kwestie om de juiste diagnose te stellen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:54 schreef RPG het volgende:
[..]
Waarom maakt dat niet uit voor het verhaal? Als de TS verteld had dat hij door zijn onkunde de remmen gemold had heeft de dealer toch hele andere punten om naar te kijken dan wanneer TS alleen zegt dat remmen stuk zijn en achterwege laat dat hij er mee gekloot heeft.
Nou, sorry hoor, maar TS stelt zich niet bepaald op als 'domme klant' op het moment dat hij is gaan knutselen, dus waarom zou hij zich aan de telefoon wel als zodanig opstellen? 'De remmen doen het niet zo best meer' is écht fundamenteel anders dan 'ik heb zelf zitten prutsen aan mijn remklauwen, maar dat is niet gegaan zoals ik had verwacht en nu werken de remmen niet goed meer'.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:03 schreef Lastpost het volgende:
TS is in dit verhaal gewoon de domme klant, als de dealer dan direct even het e.e.a bekijkt en concludeert dat het allemaal aan de hoofdremcilinder ligt, dan geloof je dat toch direct? Hij is immers de expert en stelt verder geen vragen.
Dat ligt eraan, het kan best werkelijk zo zijn dat de onderdelen niet worden teruggenomen. Zou de dealer daar de kosten van moeten dragen? Niet per se. Maar dit is natuurlijk wel het punt waar nog veel onderhandelingsruimte zit, mits TS zich een beetje goed opstelt.quote:En ik ben het natuurlijk wel met je eens dat de TS gewoon had moeten vermelden dat ie deze zaken gedaan had, maar dat heeft ie nou eenmaal niet gedaan en daar kan ie ook niet voor aansprakelijk gesteld worden door die dealer, het kost je alleen meer aan onderzoekskosten en manuren, maar absoluut niet die onderdelen.
Hij heeft als klant geen extra informatie gegeven en de dealer vroeg verder niets en had in al zijn deskundigheid de oorzaak al snel gevonden, fout van de dealer.
Ja, ik heb mij ooit eens laten vertellen dat jongelui dat stoer vinden, dat het dan net lijkt alsof er dure remmen onder zitten? Ik persoonlijk zie er het nut niet zo van in, maar ik ben dan ook niet jong meerquote:Op woensdag 3 november 2010 00:06 schreef longinus het volgende:
en dat alles om de remklauwen een kleurtje te geven, rofl
Naja, het zijn nu toch ook dure remmen.quote:Op woensdag 3 november 2010 07:39 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ja, ik heb mij ooit eens laten vertellen dat jongelui dat stoer vinden, dat het dan net lijkt alsof er dure remmen onder zitten? Ik persoonlijk zie er het nut niet zo van in, maar ik ben dan ook niet jong meer
Dan nog hoort een dealer (of een garage) bij een reparatie eerst uit te zoeken wat het probleem is, in plaats van zomaar wat dingen te gaan proberen.quote:Op woensdag 3 november 2010 00:47 schreef miss_dynastie het volgende:
Nou, sorry hoor, maar TS stelt zich niet bepaald op als 'domme klant' op het moment dat hij is gaan knutselen, dus waarom zou hij zich aan de telefoon wel als zodanig opstellen? 'De remmen doen het niet zo best meer' is écht fundamenteel anders dan 'ik heb zelf zitten prutsen aan mijn remklauwen, maar dat is niet gegaan zoals ik had verwacht en nu werken de remmen niet goed meer'.
dat dus.. geen wonder dat garages zulke oplichters zijn, een hele hoop mensen laat zich gewillig tillen door die luiquote:Op woensdag 3 november 2010 08:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan nog hoort een dealer (of een garage) bij een reparatie eerst uit te zoeken wat het probleem is, in plaats van zomaar wat dingen te gaan proberen.
De monteur mag er toch wel vanuit gaan dat alles goed gemonteerd is door de TS.quote:Op woensdag 3 november 2010 08:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan nog hoort een dealer (of een garage) bij een reparatie eerst uit te zoeken wat het probleem is, in plaats van zomaar wat dingen te gaan proberen.
Nou ja ik en de andere helpende hand waren er van overtuigd dat de remklauwen weer goed gemonteerd waren. Logisch ook, want het past maar op 1 manier. Schijnbaar toch iets niet goed gedaanquote:Op woensdag 3 november 2010 09:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De monteur mag er toch wel vanuit gaan dat alles goed gemonteerd is door de TS.
Als de monteur voor alle mogelijk fouten eerst de gehele auto uit elkaar moet halen krijgen we hier nog meer topics waarin gevraagd wordt waarom de onderzoekskosten van garages zo hoog zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |