Zo, tumulteuze transferperiode gehad. Ten eerste een complete overhaul in m'n staff;
Over het afgelopen jaar zijn de volgende staffleden vertrokken; L'Ami, Jol, Wormhoudt, Geysel, Kortekaas, Ladru, Spijkerman, Moons, van der Zee, Bergkamp, Kreek, Pronk, Jonk, de Boer, Goedhart, Landburg, Vink, Claus, Otto, de Klerk en Harms.
De enige die ik graag had willen houden waren Jonk (vertrokken naar Heerenveen) en de Boer (weigerde bij te tekenen). Op dit moment aan het aanvullen. 2 scouts zijn er bij gekomen plus een fitness coach. Hoop nog 2 coaches, een youth coach en een 1st Team Coach er bij te halen.
Dan de zomertransfers van spelers. Wilde eigenlijk alle 1ste elftal spelers die ik had behouden, op m'n linksback (Larsen) na. Verder lieper er contracten af van de volgende spelers; Mido, Wielaert, Lewis, Deckers, van der Meulen, Kappelhof, Overtoom, Özbiliz, Bizot, Burnet, Dekker, Ebecilio, Kovi & Ottenhof - allemaal ook laten gaan. Vooral vertrek van Mido en Wielaert stemde me blij, scheelt weer op de salariskosten. Overigens zijn ook Atouba en Tainio transfervrij vertrokken naar respectievelijk Sochaux en Everton.
Aissati keerde terug van Vitesse en vertrok vervolgens voor het magere bedrag (meer kreeg ik absoluut niet voor elkaar) 3 miljoen naar Heerenveen. Ondertussen had ik Medina & Boucher dus al aangetrokken. Medina als extra spits (met ook op vertrek Mido) en Boucher met ook op vertrek van Verhoeven of Vermeer. Dodo overgenomen van Corinthians voor ¤4 miljoen.
Alles ging goed en toen brak de hel los

Alderweireld wilde weg, eiste een transferverzoek. Ik negeerde hem. Vervolgens kwam Eriksen met z'n "IK WIL WEG!!!!!!!!!111!". Verwachtte al dat er wat met hem ging gebeuren vanwege winterbod van Man City (16 was het volgens mij?). En ja hoor, men kwam. Direct op zoek gegaan naar potentiele vervangers en vond die in Tiago & Paulo Henrique - beiden wilden wel komen. 't werd Paulo Henrique, voor maar liefst ¤18.75M. Mogelijk gemaakt door #1 bestuur die me ¤23M gaf vanwege doelstelling kampioenschap en ¤2 vertrek van Eriksen naar Atletico Madrid voor ¤24.5M

Fazio vertrok eerder al voor ¤7M naar City.
Verder is Larsen dus weer vertrokken voor hetzelfde bedrag als dat hij me kostte in de winter; ¤1.9M. Cvitanich gaat mogelijk nog weg voor 3, Blind is verhuurd.
Alderweireld heeft een nieuw contract getekend, gelukkig.
Voorlopige eerste elftal is; Stekelenburg, Vermeer, Boucher; Vertonghen, Ooijer, van Rhijn, Boilesen, Alderweireld, Bonevacia, van der Wiel, Dodo; Lindgren, Enoh, Sneijder, Donald, Giuliano, Zeegelaar, Henrique, de Jong, Lodeiro, Sulejmani; El Hamdaoui, Cristaldo, Castillion & Medina.
Hopen dat dit zo blijft. Eindelijk een stabiele linksback en met Paulo Henrique een potentiele topper voor de plaats van Eriksen.
Rest van het seizoen - hand op de knip en weer voor het financiele gewin gaan. Overwinteren in Europa, competitie winnen. Beker kan me gestolen worden