Rechtsgevoel om vijf euroquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:04 schreef Yashaaaaa het volgende:
Mijn rechtsgevoel zegt dat er iig een overgangsregeling moet zijn
Ja maar jij bent een BEWONER GEEN HUISBAAS dus heb een beetje coulantie voor de bewoners..quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:07 schreef IrishBastard het volgende:
Correcte, economische argumenten. Huisjesmelken is immers een economische aangelegenheid.
Het zorgt alleen maar voor extra administratie om bij te gaan houden wie er dan op het moment van regeling wel of niet in huis woonden, zou mij persoonlijk geen optie lijken
Toevallig gaat het nu dan om 5 euro maar Dup is bijv wel een behoorlijk stuk minder gaan betalen.. En soms zal het ook wel voorkomen dat je meer moet gaan betalen, maar dan wel dat meer dat de vorige bewoner ook betaalde, en niet nog eens 15 euro daar boven op..quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Rechtsgevoel om vijf euro. Wat voor overgangsregeling wil je? Dat iemand maar 2,50 per maand meer betaalt?
De interne overhuizers zijn gewoon jarenlang gematst en dat gebeurt nu niet meer. Oh noes! Je moet ergens een grens trekken en die ligt er nu dus. En dan zijn er altijd wel mensen die zich genaaid voelen. Big deal.
Vraag je dan gelijk wat de nieuwe bewoner voor de kamer van M moet gaan betalen?quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef IrishBastard het volgende:
Nee, ik verdedig een economische visie die ik prima begrijp
Daarbij, het is nog niet eens zeker dat de regeling over is, ik ga vanmiddag bellen
Ik zou dat prima begrijpen, en indien de prijs voor de kamer in relatie staat tot andere kamers in die categorie, zou ik het niet erg vinden. Als hij duurder is, dan ga ik er niet in. Lijkt me geen moeilijke situatiequote:Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef Dupje het volgende:
Maar IB, jij zou t toch ook niet leuk vinden als jij ineens wel meer moet gaan betalen als je intern wilt verhuizen? Ik weet dat dat voor jullie niet nodig is, maar het is een "stel dat" situatie.
Wat is nou precies je probleem? Dat de verhuurder de prijzen verhoogt bij huurderswisselingen? Dat is heel gebruikelijk.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Toevallig gaat het nu dan om 5 euro maar Dup is bijv wel een behoorlijk stuk minder gaan betalen.. En soms zal het ook wel voorkomen dat je meer moet gaan betalen, maar dan wel dat meer dat de vorige bewoner ook betaalde, en niet nog eens 15 euro daar boven op..
Je betaalt voor wat je krijgt. Meer krijgen = meer betalen, en andersom. Of je dan intern verhuist of dat je verhuist van Schubbekutterveen naar Den Haag, dat maakt geen drol uit. En als je je nieuwe woonruimte die vraagprijs niet waard vindt, moet je onderhandelen of gewoon niet verhuizenquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef Dupje het volgende:
Maar IB, jij zou t toch ook niet leuk vinden als jij ineens wel meer moet gaan betalen als je intern wilt verhuizen? Ik weet dat dat voor jullie niet nodig is, maar het is een "stel dat" situatie.
Ow en als je kan lezen zie een paar posts daarboven staan dat ik een overgangsregeling wil voor mensen die al in dit huis woonde voor dat de regel ineens in zou gaan.. Dus dat er vanaf 1 november (toen is de laatste nieuwe komen wonen) niet meer aan de intern verhuizen regeling wordt gedaan. Maar mensen die daarvoor er woonden wel recht op die regeling hebben.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Rechtsgevoel om vijf euro. Wat voor overgangsregeling wil je? Dat iemand maar 2,50 per maand meer betaalt?
De interne overhuizers zijn gewoon jarenlang gematst en dat gebeurt nu niet meer. Oh noes! Je moet ergens een grens trekken en die ligt er nu dus. En dan zijn er altijd wel mensen die zich genaaid voelen. Big deal.
Jij zou dat ook kut vinden, met je prima begrijpen..quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:11 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik zou dat prima begrijpen, en indien de prijs voor de kamer in relatie staat tot andere kamers in die categorie, zou ik het niet erg vinden. Als hij duurder is, dan ga ik er niet in. Lijkt me geen moeilijke situatie
Ik vind het een beetje zeurderig overkomen, maar dat ben ik dan. Is je goed recht hoor, daar niet vanquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:22 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik ben er zelf niet eens door gematst want IB is hier als nieuwe ingekomen
Mijn 'probleem' is dat het voor mijn gevoel niet echt eerlijk is..
Maar verder houden we het er maar over op want het is een hypothetische kwestie, we weten niet eens wat de huisbaas er mee gaat doen
Ow en de huisbaas vangt trouwens geld genoeg, en hoeft er 0 voor terug te doen, of doet er iig 0 voor terug.. Dus die mag niet klagen.
Gezellig he!quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:44 schreef Yashaaaaa het volgende:
Zo, nieuwe huisgenoot even rondgeleid en meteen blijven hangen bij andere huisgenoten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar mij![]()
Dankjewel! Er waren sowieso heel veel mensen afwezigquote:Op vrijdag 5 november 2010 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
jij ook gefeli
wat waren er veel Cum Laudes he?![]()
![]()
nu lekker richting Den Haag
Tweede. Dus we moeten afvallers hebben.quote:
hee doodkapje, dat is lang geledenquote:Op vrijdag 5 november 2010 15:06 schreef Doodkapje het volgende:
Zijn jullie ook zo nat vandaag? Moedeloos weer
Wooooow halloooooooooooooo ik was laatst nog in het gitaristentopic, maar heb je niet gezien daar. Hoe is het met je?quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:06 schreef Doodkapje het volgende:
Zijn jullie ook zo nat vandaag? Moedeloos weer
IB en Yash bijna gok ik!quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:15 schreef Doodkapje het volgende:
Whehehe, alles okee hier hoor.... druk met promoveren! Toen ik die baan had was het ineens *poef* zero social-lifeJoh, de samenstelling hiero is ook niet veel veranderd! Wie hebben er al kinderen?
Misschien dat een croissantje van IB in de oven van Yasha aan het bakken is.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:15 schreef Doodkapje het volgende:
Whehehe, alles okee hier hoor.... druk met promoveren! Toen ik die baan had was het ineens *poef* zero social-lifeJoh, de samenstelling hiero is ook niet veel veranderd! Wie hebben er al kinderen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |