Real Life Soaps & Streams.quote:Op maandag 1 november 2010 20:13 schreef idiot---boy het volgende:
ga ik zeker zien![]()
Wat betekent RLS trouwens
Tip: hoe heet het subforum?quote:Op maandag 1 november 2010 20:13 schreef idiot---boy het volgende:
ga ik zeker zien![]()
Wat betekent RLS trouwens
Het is geen RLS, maar we zitten dan ook gewoon in de SC, waar ik een tip geef.quote:Op maandag 1 november 2010 20:16 schreef beequeen het volgende:
Pietje, is dit een RLS? Volgens mij gewoon een serie.
Aller Heiligenquote:Op maandag 1 november 2010 20:22 schreef hondjes het volgende:
Spanje heeft ook vandaag een feestdag..iets met Heiligen...
Oh shit, ik dacht dat het een nieuw topique was buiten de SC om. Sorry.quote:Op maandag 1 november 2010 20:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het is geen RLS, maar we zitten dan ook gewoon in de SC, waar ik een tip geef.
Ik zal voor jullie duimen.quote:Op maandag 1 november 2010 20:18 schreef Laysa het volgende:
Status huizenjacht...2 x 3e geworden in Groesbeek en daarnet 2e in Nijmegen...close call!!!
Lievvv.quote:
Hoi. Hoest met Juud?quote:
quote:Op maandag 1 november 2010 20:18 schreef Laysa het volgende:
Status huizenjacht...2 x 3e geworden in Groesbeek en daarnet 2e in Nijmegen...close call!!!
Ja, die gaan we kijkenquote:
Totaal over de top, maar zeker grappigquote:
Ik snap wat je bedoelt, ik heb me er in elk geval nooit voor geleendquote:Op maandag 1 november 2010 21:52 schreef Gert het volgende:
Ik kan daar slecht naar kijken hè, voel voortdurend walging.
Al is het nog enigszins dragelijk omdat zo over de top is en dus minder "echt".
Allerheiligenquote:Op maandag 1 november 2010 20:22 schreef hondjes het volgende:
Spanje heeft ook vandaag een feestdag..iets met Heiligen...
Ach, wat Pietje als zei, lekker over de top, maar wel grappigquote:Op maandag 1 november 2010 22:17 schreef spuitje het volgende:
Feuten gezien, en ga volgende week zeker weer kijken, gewoon om het een kans te geven. Van de eerste aflevering was ik niet echt onder de indruk.
Nee dus!quote:Op maandag 1 november 2010 22:18 schreef Jian het volgende:
Barend en Barend; vraag aan Gio, Als Feyenoord het vraagt overweeg ik een terugkeer naar Feyenoord in januari? Antwoord na de reclame
Ja dat was over the top, lag ook te voor de hand met die slagerszoon. Op dat moment ben ik weggezapt.quote:Op maandag 1 november 2010 21:46 schreef liesje1979 het volgende:
Hoewel ik dat steken in dat varken wel een beetje heftig vond.
Ja o.k. Aan de andere kant herinner ik me ook berichten over gewonden, zwaargewonden en zelfs doden tijdens ontgroeningen. Maar ik wacht het verder gewoon af.quote:Op maandag 1 november 2010 22:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Ach, wat Pietje als zei, lekker over de top, maar wel grappig
Je hebt niets gemist, want dat was het einde.quote:Op maandag 1 november 2010 22:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja dat was over the top, lag ook te voor de hand met die slagerszoon. Op dat moment ben ik weggezapt.
Laat ome Tim het maar niet horen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 09:51 schreef HiDiHo het volgende:
Ik probeer hem te downloaden, maar dan wel de DVD versie natuurlijk.
Die heeft het te druk met pirate-sites aanpakken denk ik.quote:
Diensdag!quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:18 schreef Gert het volgende:
Mornink.![]()
Eigenlijk zouden ze met dit soort weersvoorspellingen bij iedereen anti-depressiva in de bus moeten stoppen.
Majoe, hiep hoi weer een dag.
![]()
Ja.quote:Op dinsdag 2 november 2010 09:50 schreef Noek het volgende:
Alsof er een topicSlayer langs is gekomen. It wasn't me.
Die film met Julia lijkt me echt afschuwelijk en een marteling.
Gert, heb jij Inception al wel gezien?
Jij ook.quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:21 schreef Noek het volgende:
[..]
Diensdag!De meest depressieve dag valt altijd op een maandag maar dat kan nooit. Het moet een dinsdag zijn. Er is geen dag zo kut als een dinsdag. Fijne kutdag!
![]()
[ afbeelding ]
Nee, je weet het nooit maar ik voel het wel.quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:27 schreef Gert het volgende:
[..]
Jij ook.![]()
Tuesday bluesday. Wetend dat het een kutdag wordt, valt het meestal wel mee. Dat dan weer wel! Maar soms ook niet. Je wéét het niet hè. Nee.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, je weet het nooit maar ik voel het wel.
Goed, vandaag ga ik dit proberen te maken. Het lijkt op chinees. Yummie yummie.
[ afbeelding ]
Fok! Foodgawkers deel 5
Best handig, dat FOK!.
Ik schreef ook voor de dames, dus doe je partner eens een plezier en download die film gewoon!quote:Op dinsdag 2 november 2010 09:50 schreef Noek het volgende:
De aktie en de special effects maken inderdaad ook wel degelijk een belangrijk deel uit van de film, toch vond ik het verhaal lang niet slecht!quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:22 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja.
Vond het een vermakelijke film, met mooie beelden/effecten.
Maar ook niet meer dan dat, want het verhaal was in aanzet intrigerend maar stelde teleur. Het was heel erg gekunsteld, en vooral een vehikel om allerlei aktie aan op te hangen.
Ik vond Red erg leuk laatst. Echt zo'n ouwe Bruce Willis rol, en een lekker geschifte John Malkovich, en de Weeds-milf. Over the top maar wel met een hele vette knipoog. Het acteerplezier straalde er vanaf.
Vannacht The American binnengehaald.
Nou nou, Albert. Zo kan die wel weer!quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:14 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik schreef ook voor de dames, dus doe je partner eens een plezier en download die film gewoon!
Zo werkt dat hier niet; ik ben principieel tegen....quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:14 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik schreef ook voor de dames, dus doe je partner eens een plezier en download die film gewoon!
Waarom ben je principieel tegen het downloaden van een film ?quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zo werkt dat hier niet; ik ben principieel tegen....
Ik weiger over het algemeen zelfs een film te kijken die gedownload is.
Overigens ben ik er wel voor dat bij gekochte DVD's en BluRays die schijtirritante reclame voor andere films, die vaak niet eens te skippen is, verdwijnt of skipbaar wordt, want als ik (gekochte) film A wil zien maar eerst naar reclame voor 3 films moet kijken die ik sowieso niet wil zien, en ook nog eens naar allerlei goody-two-shoes "geen films rippen" reclame, dan ben ik wel klaar en hoef ik de flim al niet meer te zien.
Om het nog maar niet te hebben over de combinaties die soms gemaakt worden; onschuldige hoofdfilm, maar wel trailers van 3 films in een compleet ander genre.
Downloaden als in "iets gratis binnenhalen waarvoor eigenlijk betaald moet worden"?quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:25 schreef Jian het volgende:
[..]
Waarom ben je principieel tegen het downloaden van een film ?
Daar zit een essentieel verschil tussen. Snickers in je handtas duwen bij de Jumbo is verboden. Het downloaden van een film is niet verboden!quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Downloaden als in "iets gratis binnenhalen waarvoor eigenlijk betaald moet worden"?
Lijkt me duidelijk... Ik duw bij de Jumbo toch ook geen Snickers in m'n handtas omdat ik er ongezien mee weg kan komen?
Sinds wanneer?quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:41 schreef Jian het volgende:
[..]
Daar zit een essentieel verschil tussen. Snickers in je handtas duwen bij de Jumbo is verboden. Het downloaden van een film is niet verboden!
Exact, Een film downloaden is hetzelfde als een film opnemen of zoals vroeger een cassettebandje opnemen. Voor eigen gebruik is dit niet strafbaar. Kopieën verspreiden is niet toegestaan. Vandaar dat er op dragers als cassetbandjes, videobanden, cd's en dvd's een bepaald bedrag aan rechten zit, dat naar de film- c.q. muziekindustrie gaat.quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:43 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Sinds wanneer?
Ohnee wacht, je hebt gelijk. Voor eigen gebruik mag het in principe gewoon, je mag het alleen niet verspreiden. En daar wordt het dubieus; downloaden doe je van mensen die het dus illegaal verspreiden.
Het was wel flinterdun en onlogisch hoor, als je even je best deed om het te snappen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:19 schreef Jian het volgende:
[..]
De aktie en de special effects maken inderdaad ook wel degelijk een belangrijk deel uit van de film, toch vond ik het verhaal lang niet slecht!
Ik vond het een aparte film, niet alledaags voor Clooney. Verwacht geen aktiefilm, het is een beetje Frans aandoende film. In vond hem wel intrigerendquote:Op dinsdag 2 november 2010 11:53 schreef Gert het volgende:
[..]
Het was wel flinterdun en onlogisch hoor, als je even je best deed om het te snappen.
Maar OK, best aardig. Zeventje.
Ben wel heel benieuwd naar The American. Vind Clooney een goede acteur en houd van het ongehaaste van Corbijn.
Het mag dan niet verboden zijn, maar het aanbieden is wel verboden... en dus moet je het altijd binnenhalen van iemand die daarmee dus de wet overtreedt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:41 schreef Jian het volgende:
[..]
Daar zit een essentieel verschil tussen. Snickers in je handtas duwen bij de Jumbo is verboden. Het downloaden van een film is niet verboden!
Nieuwsgroepen staan op een aparte server natuurlijk. Een server die veel en veel meer bevat dan films. Probeer dat maar eens te filteren. Bovendien, waarom zou je het filteren als het downloaden van een film niet strafbaar is ?quote:Op dinsdag 2 november 2010 11:53 schreef HiDiHo het volgende:
Daarom vraag ik mij ook af waarom die binairies niet verboden worden?
bv doorgifte van (binairi)news groepen door je provider
In Duitsland zijn ze iig een stuk strenger
Omdat ze het niet mogen aanbieden bvquote:Op dinsdag 2 november 2010 11:59 schreef Jian het volgende:
[..]
Nieuwsgroepen staan op een aparte server natuurlijk. Een server die veel en veel meer bevat dan films. Probeer dat maar eens te filteren. Bovendien, waarom zou je het filteren als het downloaden van een film niet strafbaar is ?
quote:Dat deed je wel, je vergeleek het met Snickers stelen!Op dinsdag 2 november 2010 11:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laat mij lekker m'n principes hebben, ik veroordeel een ander er niet op.
De hele koekjesschaal bij de koffiehoek van de Jumbo leegvreten is ook niet verboden, ze staan er immers voor, maar het is wel asociaal....
quote:Nadat jij me gevraagd had waarom ik principeel tegen was....Op dinsdag 2 november 2010 12:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat deed je wel, je vergeleek het met Snickers stelen!
Weet je wat asociaal is, de bedragen die de muziekindustrie rekent voor een bespeelde CD of DVD en de bedragen die ze beuren voor onbespeelde CD's en DVD's terwijl ze niet willen dat films gekopieerd worden en dan heb ik het nog maar niet over organisaties als De Buma of de Senna.
quote:Geldt datzelfde niet voor een heleboel andere industrieën?Op dinsdag 2 november 2010 12:20 schreef HiDiHo het volgende:
idd, net alsof de film industie niet genoeg verdiend
ze spotter er zelf mee, niet kopieren want dan moet ik harder werken
quote:Ach...daarom hebben we wetten in nederland.Op dinsdag 2 november 2010 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geldt datzelfde niet voor een heleboel andere industrieën?
Maar goed, het kopen van illegale sigaretten zal over het algemeen ook op weinig weerstand stuiten, al was het alleen maar omdat je daarmee een substantiële hoeveelheid accijns bespaart.
quote:Hoe zit het trouwens met je software, geen illegal gekopieerde software, mp3-tjes op je pc of op een CD in de auto?Op dinsdag 2 november 2010 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geldt datzelfde niet voor een heleboel andere industrieën?
Maar goed, het kopen van illegale sigaretten zal over het algemeen ook op weinig weerstand stuiten, al was het alleen maar omdat je daarmee een substantiële hoeveelheid accijns bespaart.
quote:Die ¤ 1,50 die een muzikant krijgt van een CD is het probleem niet, het zijn die andere 35 euro's die de muziekindustrie opstrijkt. Of bijvoorbeeld het geld dat de Buma opstrijkt voor artiesten die vaak helemaal niet bij hen zijn aangesloten.Op dinsdag 2 november 2010 12:33 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ken te veel muzikanten en hou te veel van muziek om cd's te downloaden of van anderen te kopiëren. Films kijk ik zelden.
quote:Ik had een DVD5 die subliem was er was zelfs nog een DVD9, ............. op UsenetOp dinsdag 2 november 2010 12:37 schreef HiDiHo het volgende:
Ja hoor......heb ik Inception, in DVD formaat. Geluid loopt niet syncroon, beeld is matig tot slecht, maar wel met nederlandse ondertiteling.
3.24 GB en nog kut kwaliteit ook, nja je moet er iets voor over hebben om gratis te kijken denk ik dan
Hadden ze het net zo goed in divx formaat kunnen doen van 600 MB![]()
quote:Maar dan betaal je nog voor films(usenet), ik ben principieel tegen betalen van iedere vorm van softwareOp dinsdag 2 november 2010 12:40 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik had een DVD5 die subliem was er was zelfs nog een DVD9, ............. op Usenet![]()
quote:Maar die 1,50 krijgt de muzikant van jou niet.Op dinsdag 2 november 2010 12:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Die ¤ 1,50 die een muzikant krijgt van een CD is het probleem niet, het zijn die andere 35 euro's die de muziekindustrie opstrijkt. Of bijvoorbeeld het geld dat de Buma opstrijkt voor artiesten die vaak helemaal niet bij hen zijn aangesloten.
quote:Hoezo betaal ik voor Usenet ???Op dinsdag 2 november 2010 12:41 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Maar dan betaal je nog voor films(usenet), ik ben principieel tegen betalen van iedere vorm van software
quote:Jawel hoor, al mijn muziek bestaat bijna uit legale downloadsOp dinsdag 2 november 2010 12:41 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar die 1,50 krijgt de muzikant van jou niet.
Overigens vind ik 36,50 wel heel duur voor een cd, de meeste die ik heb zijn de helft goedkoper.
quote:Daar wil je wel voor betalen en voor films niet?Op dinsdag 2 november 2010 12:44 schreef Jian het volgende:
[..]
Jawel hoor, al mijn muziek bestaan bijna uit legale downloads![]()
quote:Welke cd's kosten 36,50 euro dan? Ik heb kennelijk een goedkope smaak.Ja in de bakken Halve price wel
quote:Daar bestaat de mogelijkheid om voor een paar euro een CD of zelfs een nummer legaal te downloaden en ik haal meestal muziek van beginnende bands of bands die hun muziek alleen maar via Internet verspreiden (dat heeft ook de toekomst) Voor nieuwe films heb ik dat nooit gezienOp dinsdag 2 november 2010 12:46 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Daar wil je wel voor betalen en voor films niet?
[..]
Welke cd's kosten 36,50 euro dan? Ik heb kennelijk een goedkope smaak.
quote:JIj niet? nah de meeste nemen dan een betaalde service. Bij ziggo zit ook gewoon gratis usenet iddOp dinsdag 2 november 2010 12:42 schreef Jian het volgende:
[..]
Hoezo betaal ik voor Usenet ???
Mijn versie was overigens 4,30 GB
quote:Zit er bij mij ook in, maar zo'n abo op een payserver kost je ook maar 5 euro per maand ofzo, nah ja, dat moet toch kunnenOp dinsdag 2 november 2010 12:55 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
JIj niet? nah de meeste nemen dan een betaalde service. Bij ziggo zit ook gewoon gratis usenet idd
quote:Dus je betaald tochOp dinsdag 2 november 2010 12:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Zit er bij mij ook in, maar zo'n abo op een payserver kost je ook maar 5 euro per maand ofzo, nah ja, dat moet toch kunnen
quote:Die principes zal ik maar laten varen als ik zo m'n boodschappen bij AH ga doen.Op dinsdag 2 november 2010 12:58 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Dus je betaald toch![]()
ik heb mijn principes, betaal al genoeg aan ziggo
quote:Dat is hardware, maatOp dinsdag 2 november 2010 13:06 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Die principes zal ik maar laten varen als ik zo m'n boodschappen bij AH ga doen.
quote:Kaartjes? is toch van papier? hardware dusOp dinsdag 2 november 2010 13:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Oké, dan pik alleen de beltegoed-kaartjes.
quote:Nope, in de auto alleen kopieën van CD's die ik zelf heb.... origineel dus.Op dinsdag 2 november 2010 12:31 schreef Jian het volgende:
[..]
Hoe zit het trouwens met je software, geen illegal gekopieerde software, mp3-tjes op je pc of op een CD in de auto?
quote:Je kunt ook bellen zonder kaartjeOp dinsdag 2 november 2010 13:11 schreef Scrutinizer het volgende:
Dus ik kan bellen met een kaartje?
quote:Op Bali zag je ontzettend veel vrouwen rondlopen met dat boek. Allemaal op zoek naar hun Bali-boy. Allemaal ook van diezelfde zijige typjes, denkend dat ze Julia R. in person zijn. Ik laat 'm lekker aan me voorbij gaan. Boek en film.Op dinsdag 2 november 2010 09:50 schreef Noek het volgende:
Gert, heb jij Inception al wel gezien?
quote:Op usenet kan toch ook iedereen iets plaatsen?Op dinsdag 2 november 2010 13:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
Eweka hier, Telfort heeft geen usenet. Torrents zijn te traag en weinig betrouwbaar.
quote:Je leert het al, voor de drager betaal ik welOp dinsdag 2 november 2010 13:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Software wordt trouwens ook op een drager aangeboden maar dat maakt het nog geen hardware.
quote:Maar wat op de drager staat moet maar gratis zijn? Mensen die daar hun brood mee moeten verdienen hebben gewoon pech gehad?Op dinsdag 2 november 2010 13:15 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Je leert het al, voor de drager betaal ik wel
quote:Keurig, beschaafd en zeer voorbeeldigOp dinsdag 2 november 2010 13:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nope, in de auto alleen kopieën van CD's die ik zelf heb.... origineel dus.
Dan zijn we weer op het niveau van een cassettebandje voor in de auto.
En nee, geen illegale software op mijn PC's.
quote:Yep, straks gaat Fok mij ook nog betalen voor mijn posts op fok, dat is immers ook softwareOp dinsdag 2 november 2010 13:17 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar wat op de drager staat moet maar gratis zijn? Mensen die daar hun brood mee moeten verdienen hebben gewoon pech gehad?
quote:Nee, ik heb The Fame Monster. Gekocht.Op dinsdag 2 november 2010 11:02 schreef HiDiHo het volgende:
@Cc Ik neem aan dat jij die dubbel CD van Lady Gaga al hebt?
quote:Alleen de kinderen van die clapper-loader of gaffer van die films, die mogen doodvallen van je?Op dinsdag 2 november 2010 13:18 schreef Jian het volgende:
[..]
Keurig, beschaafd en zeer voorbeeldig![]()
Okee, ik ben een schoft, ik heb op dat gebied geen principes en ik heb schijt aan Warner Bros en Sony, maar ik hou van dieren en van kinderen, ik geef aan de Dierenbescherming en Amnesty International ............. en mijn moeder zegt dat ik een goeie jongen ben
quote:FOK!ken is jouw werk?Op dinsdag 2 november 2010 13:18 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Yep, straks gaat Fok mij ook nog betalen voor mijn posts op fok, dat is immers ook software
quote:lol, dat was nog voor deze discussie.Op dinsdag 2 november 2010 13:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, ik heb The Fame Monster. Gekocht.
20 piek is volgens mij eerder zo' beetje het gemiddelde voor een CD. Dat heb ik wel over voor de schone kunsten.
quote:Ik moet toch ergens een grens trekken, jahOp dinsdag 2 november 2010 13:19 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Alleen de kinderen van die clapper-loader of gaffer van die films, die mogen doodvallen van je?
quote:
quote:Monster deluxe is ook wel een dubbel cd. Althans mijn gekochte wel.Op dinsdag 2 november 2010 13:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, ik heb The Fame Monster. Gekocht.
20 piek is volgens mij eerder zo' beetje het gemiddelde voor een CD. Dat heb ik wel over voor de schone kunsten.
quote:Dat dusOp dinsdag 2 november 2010 13:24 schreef Noek het volgende:
Monster deluxe is ook wel een dubbel cd. Althans mijn gekochte wel.
Ik betaal alleen muziek(en software) die het waard is. Nummers waarop geplaybackt moet worden op maandafsluitingen en dergelijke trek ik overal weg. Ga niet betalen voor Katie Melua shit!
quote:Er post hier in dit topic ook wel eens iemand die van het schrijven van teksten haar brood moet verdienen. Dat zou ze dus eigenlijk ook maar gratis moeten doen omdat jij hier op FOK! niet betaald wordt voor jouw teksten?Op dinsdag 2 november 2010 13:23 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
daar lijkt het wel op, fok verdiend ook aan mij, daarom zijn wij hier, zonder users geen forum.
maar ff serieus....een boek is ook tekst, net als tekst op een forum wordt dat gelezen, betaald of niet.
en programma's zijn ook gewoon tekst
quote:In principe welOp dinsdag 2 november 2010 13:32 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Er post hier in dit topic ook wel eens iemand die van het schrijven van teksten haar brood moet verdienen. Dat zou ze dus eigenlijk ook maar gratis moeten doen omdat jij hier op FOK! niet betaald wordt voor jouw teksten?
quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:24 schreef Noek het volgende:
Monster deluxe is ook wel een dubbel cd. Althans mijn gekochte wel.
Ik betaal alleen muziek die het waard is. Nummers waarop geplaybackt moet worden op maandafsluitingen en dergelijke trek ik overal weg. Ga niet betalen voor Katie Melua shit!
+ CD 2 - 16 nummers 57.39 minquote:
Als-ie goed is koop ik hem.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:36 schreef HiDiHo het volgende:
Ik wil ook wel een CD voor je vol zingen hoor
tja idd, zoveel verdiend ze ook weer niet (ze krijgt het alleen wel)quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:42 schreef Noek het volgende:
Ik heb de deluxe versie van The Fame Monster zie ik net. Kan ze toch weer mooi een kek outfitje van scoren. Nou ja, één mm van het kledinglabel.
quote:When life gives you a Bad Romance, show them your Poker face, pick up your Telephone, call Alejandro, and Just Dance
Jij brengt het bijna alsof zijn dood te wijten is aan het feit dat mensen muziek illegaal downloaden en dat is natuurlijk niet zo! Als ze echt heel goed waren, dan zou hun muziek ook gewoon op cd worden verkocht en had hij een verzekering af kunnen sluiten. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die nog steeds stinkend rijk worden met het maken van muziek!quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:41 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Als-ie goed is koop ik hem.
Een paar jaar geleden was ik bij een vriend die me een cd liet horen, ik ben helaas kwijt hoe de band heette, iig een band uit de VS. Op die cd was een erg goede bassist te horen en ik was dus benieuwd wie dat was. Aangezien het een kopietje was gingen we even google-en. De naam zei me niets dus we google-den even voort. En ja hoor, we vonden wat: een smeekbede van zijn vrouw om geld te storten. De bassist in kwestie, sessiemuzikant, had een prima te behandelen vorm van kanker maar het was voor hem, als iemand zonder vast werk en magere opbrengsten door thuiskopiëren, onbetaalbaar om een ziektekostenverzekering te betalen. Het volgende stukje wat we met Google van hem vonden was z'n overlijdensadvertentie, begin 40, vader van twee kleine kinderen.
Dat zette mij wel even aan het denken.
Aha, dus omdat men downloadde is men er schuldig aan dat deze man niet meer genezen kon worden of ligt de schuld meer bij het gebrekkig zorgstelsel van zijn land?quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:41 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden was ik bij een vriend die me een cd liet horen, ik ben helaas kwijt hoe de band heette, iig een band uit de VS. Op die cd was een erg goede bassist te horen en ik was dus benieuwd wie dat was. Aangezien het een kopietje was gingen we even google-en. De naam zei me niets dus we google-den even voort. En ja hoor, we vonden wat: een smeekbede van zijn vrouw om geld te storten. De bassist in kwestie, sessiemuzikant, had een prima te behandelen vorm van kanker maar het was voor hem, als iemand zonder vast werk en magere opbrengsten door thuiskopiëren, onbetaalbaar om een ziektekostenverzekering te betalen. Het volgende stukje wat we met Google van hem vonden was z'n overlijdensadvertentie, begin 40, vader van twee kleine kinderen.
Tuurlijk, hele goede cd's worden nooit gekopieerdquote:Op dinsdag 2 november 2010 14:29 schreef spuitje het volgende:
[..]
Jij brengt het bijna alsof zijn dood te wijten is aan het feit dat mensen muziek illegaal downloaden en dat is natuurlijk niet zo! Als ze echt heel goed waren, dan zou hun muziek ook gewoon op cd worden verkocht en had hij een verzekering af kunnen sluiten. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die nog steeds stinkend rijk worden met het maken van muziek!
Tuurlijk worden die gekopieerd! Maar ga de dood van je partner niet wijten aan het feit dat (bijna) niemand zijn muziek kocht!quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:52 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Tuurlijk, hele goede cd's worden nooit gekopieerd
Als zijn luisteraars gewoon zouden betalen voor zijn werk en het werk van zijn opdrachtgevers zou hij zondermeer meer geld verdiend hebben. Maar nee hoor, er zijn nog voorbeelden genoeg van mensen die stinkend rijk worden van muziek en daarom mag je voor niks genieten van de muziek van de minder gefortuneerden. Had die klootzak gewoon maar een vaste baan moeten nemen ipv een beetje op een gitaartje spelen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Aha, dus omdat men downloadde is men er schuldig aan dat deze man niet meer genezen kon worden of ligt de schuld meer bij het gebrekkig zorgstelsel van zijn land?
Zelfs hier heb je recht op goede zorg of je nu wel of niet die zorg kan betalen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:56 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Als zijn luisteraars gewoon zouden betalen voor zijn werk en het werk van zijn opdrachtgevers zou hij zondermeer meer geld verdiend hebben. Maar nee hoor, er zijn nog voorbeelden genoeg van mensen die stinkend rijk worden van muziek en daarom mag je voor niks genieten van de muziek van de minder gefortuneerden. Had die klootzak gewoon maar een vaste baan moeten nemen ipv een beetje op een gitaartje spelen.
De weduwe vroeg om geld om haar echtgenoot in leven te houden, ze verweet de dood van haar echtgenoot niet aan de downloaders maar stelde ze wel dat ze de financiën niet konden opbrengen omdat de opbrengsten van uitgebrachte muziek door de mogelijkheid tot thuiskopieren ieder jaar dermate terugliepen dat de kosten van genezing niet op te brengen waren. Ook de tarieven van sessiemuzikanten staan daardoor onder druk. Als je dan ook nog eens de pech hebt dat jij muziek maakt die moeilijk live te reproduceren valt is zijn die inkomsten van cd's de enige die je hebt.quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:55 schreef spuitje het volgende:
[..]
Tuurlijk worden die gekopieerd! Maar ga de dood van je partner niet wijten aan het feit dat (bijna) niemand zijn muziek kocht!
Het is maar goed dat-ie dood is.quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:00 schreef HiDiHo het volgende:
Ik zal maar niet zeggen dat hij het niet waard was![]()
Draai het eens om: met het maken van muziek kon hij niet voldoende verdienen om een fatsoenlijke ziektenkostenverzekering te betalen. Ook zijn partner verdiende blijkbaar niet genoeg om dit te kunnen doen voor hem. Dus had hij misschien inderdaad beter een vaste baan kunnen nemen en muziek moeten maken in zijn vrije tijd tot het moment dat hij er wel van kon leven!quote:Op dinsdag 2 november 2010 14:56 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Als zijn luisteraars gewoon zouden betalen voor zijn werk en het werk van zijn opdrachtgevers zou hij zondermeer meer geld verdiend hebben. Maar nee hoor, er zijn nog voorbeelden genoeg van mensen die stinkend rijk worden van muziek en daarom mag je voor niks genieten van de muziek van de minder gefortuneerden. Had die klootzak gewoon maar een vaste baan moeten nemen ipv een beetje op een gitaartje spelen.
Of hij maakte muziek waar mensen wel naar willen luisteren maar vinden dat ze er niet voor hoeven te betalen. Want waarom zou muziek professioneel beoefend moeten worden? Iedere muzikant kan toch gewoon werken ipv een beetje toeteren de hele dag?quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:05 schreef spuitje het volgende:
Zijn muziek sprak blijkbaar geen grote groepen aan.
Een normale baan zoeken was voor geen van tweeën een optie, want..?quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:02 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
De weduwe vroeg om geld om haar echtgenoot in leven te houden, ze verweet de dood van haar echtgenoot niet aan de downloaders maar stelde ze wel dat ze de financiën niet konden opbrengen omdat de opbrengsten van uitgebrachte muziek door de mogelijkheid tot thuiskopieren ieder jaar dermate terugliepen dat de kosten van genezing niet op te brengen waren. Ook de tarieven van sessiemuzikanten staan daardoor onder druk. Als je dan ook nog eens de pech hebt dat jij muziek maakt die moeilijk live te reproduceren valt is zijn die inkomsten van cd's de enige die je hebt.
Als consument gewoon betalen voor waar je gebruik van maakt is geen optie? Het zoeken van een baan voor een beroepsmuzikant met kanker is natuurlijk een veel redelijker optie, de werkgevers zullen in de rij staan.quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:18 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Een normale baan zoeken was voor geen van tweeën een optie, want..?
En toch zeker met 2 jonge kinderen
Uit verschillende onderzoeken blijkt dat de inkomsten, met name van kleine artiesten door het internet alleen maar zijn toegenomen. De verkoop van CD's is de afgelopen 10 jaar met een paar procent (zo'n 5) gestegen, dit is echter niet zo opzienbarend omdat de platenmaatschappijen het leeuwendeel van die inkomsten opslokken. De inkomsten door optredens zijn echter met zo'n 60% gestegen omdat hun bekendheid en populariteit, door het veel sneller (of uberhaupt) verspreiden van hun werk, door kopiëren via internet, veel sneller stijgen dan in het verleden. Veel kleine artiesten willen ook dat hun werk gewoon geplaatst wordt op allerlei sites en fora t.b.v. hun bekendheid, hoe meer hoe liever, dit wordt echter o.a. tegengewerkt door organisaties als Buma Stemra en Senna die hun eigen gewin op deze manier zien slinken.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:41 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Vergelijk die 5 procent eens met de toegenomen consumptie. Daarbij worden er door de geringere kosten voor opname en reproductie veel meer titels uitgebracht. De opbrengsten van het uitbrengen van een album zijn voor de uitvoerenden en componist wel degelijk gedaald. Simpele orkestleden in klassieke concerten merken dat heel sterk.quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:27 schreef Jian het volgende:
[..]
Uit verschillende onderzoeken blijkt dat de inkomsten, met name van kleine artiesten door het internet alleen maar zijn toegenomen. De verkoop van CD's is de afgelopen 10 jaar met een paar procent (zo'n 5) gestegen, dit is echter niet zo opzienbarend omdat de platenmaatschappijen het leeuwendeel van die inkomsten opslokken.
De inkomsten voor optredens zijn met name gestegen omdat er noodzakelijkerwijs meer opgetreden moet worden en de uitkoopsommen hoger zijn door de genoemde inkomstenderving. Nu vind ik dat als liefhebber van live-muziek een goede zaak maar daar betaal je tegenwoordig dan ook heel flink voor. Een gemiddeld concert kost me toch al gauw meer dan 30 euro.quote:De inkomsten door optredens zijn echter met zo'n 60% gestegen omdat hun bekendheid en populariteit, door het veel sneller (of uberhaupt) verspreiden van hun werk, door kopiëren via internet, veel sneller stijgen dan in het verleden.
En heel veel artiesten hebben er een stronthekel aan dat hun concerten de volgende dag integraal in een bar slechte geluid- en beeldkwaliteit op YouTube zijn te vinden. Hebben zij net een bak geld uitgegeven voor perfecte Dvd-opnames of een videoclip, krijg je dat.quote:Veel kleine artiesten willen ook dat hun werk gewoon geplaatst wordt op allerlei sites en fora t.b.v. hun bekendheid, hoe meer hoe liever, dit wordt echter o.a. tegengewerkt door organisaties als Buma Stemra en Senna die hun eigen gewin op deze manier zien slinken.
Dat is een prima manier. Helaas zijn er ook hele generaties "muziekliefhebbers" die duizenden albumtitels in hun bezit hebben waar ze geen cent voor betaald hebben.quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:42 schreef spuitje het volgende:
Ik vind het kunnen downloaden of Youtube een mooie manier om kennis te maken met verschillende artiesten. Staat hun muziek me aan dan koop ik vaak de cd wel. Er staan hier dan ook honderden originele cd's en muziek DVD's en ik weet dat veel mensen het zo doen. Sommige cd's wil ik gewoon hebben, net als films en boeken. Het internet biedt me de mogelijkheid om kennis te maken en daar maak ik graag gebruik van.
We spreken hier wel over de Verenigde Staten voor Obama.quote:En Scrutinezer, voor deze man kanker kreeg verdiende hij al niet voldoende om een verzekering af te sluiten. Dat risico heeft hij dus bewust genomen!
Schei toch uit, zelfs Gerard Joling verdient het leeuwendeel door optredens en niet met de verkoop van zijn CD's (uit 1e hand) en dan heb ik het over een redelijk bekende artiest. De gemiddelde band komt bij een platenmaatschappij helemaal niet aan de bak en dat heeft lang niet altijd met de kwaliteit te maken. Als er geld verdient wordt met optredens komt dit omdat er vraag naar is, dat is altijd zo geweest. Zorgen dat je als artiest gevraagd wordt heeft te maken met bekendheid en die wordt door Internet alleen maar ondersteund. En artiesten hebben er vaak helemaal niets op tegen wanneer zij de dag na hun optreden op youtube staan (en ik ken er een heule, heule hoop), sterker nog het maakt dat mensen daarna op zoek gaan naar informatie en het betere materiaal van zo'n band. Internet en het kopiëren van nummers is een zegen voor de kleinere zangers, zangeressen en bands. Over de grote jongens maak ik me geen zorgen en de platenmaatschappijen kunnen de boom inquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:43 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Vergelijk die 5 procent eens met de toegenomen consumptie. Daarbij worden er door de geringere kosten voor opname en reproductie veel meer titels uitgebracht. De opbrengsten van het uitbrengen van een album zijn voor de uitvoerenden en componist wel degelijk gedaald. Simpele orkestleden in klassieke concerten merken dat heel sterk.
[..]
De inkomsten voor optredens zijn met name gestegen omdat er noodzakelijkerwijs meer opgetreden moet worden en de uitkoopsommen hoger zijn door de genoemde inkomstenderving. Nu vind ik dat als liefhebber van live-muziek een goede zaak maar daar betaal je tegenwoordig dan ook heel flink voor. Een gemiddeld concert kost me toch al gauw meer dan 30 euro.
[..]
En heel veel artiesten hebben er een stronthekel aan dat hun concerten de volgende dag integraal in een bar slechte geluid- en beeldkwaliteit op YouTube zijn te vinden. Hebben zij net een bak geld uitgegeven voor perfecte Dvd-opnames of een videoclip, krijg je dat.
Nee, toen was het al te laat hè. Hij had in zijn jongere jaren natuurlijk een baan kunnen zoeken in plaats van gaan hobby-en en verwachten dat dat de kosten dektquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:21 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Als consument gewoon betalen voor waar je gebruik van maakt is geen optie? Het zoeken van een baan voor een beroepsmuzikant met kanker is natuurlijk een veel redelijker optie, de werkgevers zullen in de rij staan.
Precies, muziek is een hobby. Zoiets als breien.quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:53 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Nee, toen was het al te laat hè. Hij had in zijn jongere jaren natuurlijk een baan kunnen zoeken in plaats van gaan hobby-en en verwachten dat dat de kosten dekt
quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:53 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Nee, toen was het al te laat hè. Hij had in zijn jongere jaren natuurlijk een baan kunnen zoeken in plaats van gaan hobby-en en verwachten dat dat de kosten dekt
Je hebt voor muziek wat meer talent nodig, maar.. ja.quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:56 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Precies, muziek is een hobby. Zoiets als breien.
Zolang je er niet van kan leven ongeveer wel ja. Met gesubsidieerde ensembles en orkesten heb ik nietsquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:56 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Precies, muziek is een hobby. Zoiets als breien.
Maar wat gaan doen wat ze leuk vinden? Heb je enig idee wat er voor nodig is om een matig betaalde baan in een orkest te krijgen als cellist, bijvoorbeeld? Met talent alleen kom je er niet, het komt je niet opeens aanwaaien.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:01 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Je hebt voor muziek wat meer talent nodig, maar.. ja.
Mensen die verwachten dat als ze maar gaan doen wat ze leuk vinden alles wel goedkomt
Ik zeg toch ook niet dat je het zomaar effe doetquote:Op dinsdag 2 november 2010 16:10 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar wat gaan doen wat ze leuk vinden? Heb je enig idee wat er voor nodig is om een matig betaalde baan in een orkest te krijgen als cellist, bijvoorbeeld? Met talent alleen kom je er niet, het komt je niet opeens aanwaaien.
Overigens zou je nog vervelend opkijken als je buurman tuba zou spelen en dat naast een betaalde baan op een hoog niveau zou proberen te houden. Alleen al om de benodigde lippenspanning op peil te houden zal hij toch al gauw een uurtje of 4 moeten gaan spelen 's avonds.
Daarom maak ik de keuze te betalen voor muziek. Mensen die zichzelf muziekliefhebber noemen maar niet willen betalen, die vind ik nogal stom.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:15 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat je het zomaar effe doet
Alleen dat je niet moet verwachten dat brood zichzelf op de plank tovert, mocht je ervoor kiezen fulltime muziek te maken. Mensen die die keuzen maken doen dat bewust. En persoonlijk, die keuze maken en dan een partner hebben die óók niet werkt en dan óók nog 2 kinderen uitpoepen, tja. Dat vind ik zacht gezegd redelijk stom.
Downloaden ze illegaalquote:Op dinsdag 2 november 2010 16:18 schreef remlof het volgende:
Zometeen (16:35) hoofdelijke stemming over het uitzetten van de Iraakse vluchtelingen morgen, terwijl het Europese Hof voor de Rechten van de Mens heeft gezegd elk individueel bezwaar hiertegen te zullen inwilligen. Ben benieuwd naar wat Ferrier en Koppejan zullen doen.
Mensen uitzetten alleen omdat ze een slechte of geen advocaat hebben zou toch wel van de zotte zijn.
Ik weet het niet hoor, maar ik heb vaak het idee dat sommige mensen hun eigen ontevredenheid lijken te botvieren. "Oh, dat wil ik ook wel zo'n bezigheid die je leuk vindt en waarbij je niet om kwart voor 7 je bed uitmoet."quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:15 schreef Copycat het volgende:
Not in my tuBackyard! Dat ie lekker onder het maaiveld blijft, met zijn gek gedoe.
Nog welquote:Ik ben blij dat cultuur nog leeft.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat ze andere dingen hebben om zich druk over te maken.
Daar ben ik het met je eens. Maar ik vind het erg ver gaan om te denken dat er muzikanten verhongeren/doodgaan aan ziektes omdat mensen downloaden.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:23 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Daarom maak ik de keuze te betalen voor muziek. Mensen die zichzelf muziekliefhebber noemen maar niet willen betalen, die vind ik nogal stom.
Dat zijn vrouw niet werkte en andere specifieke omstandigheden vermeldt het verhaal niet, maar we hebben het wel over de USA. Dat is wellicht een hele andere discussie en ook niet zo van belang. Ik schreef die post om aan te geven wat mij aan het denken gezet had.
Als muzikant viel je destijds waarschijnlijk in een hele hoge risicogroep. Voor de hervormingen in de Verenigde Staten ging dat om enorme bedragen. Voor mij was het een wat persoonlijker inkijk in het leven van de gewone muzikant in de VS, die overigens op enorm veel bekende albums als sessiemuzikant meespeelde, niet zomaar iemand dus. Dat verhaal sterkte me in mijn gewoonte te betalen voor cd's.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:30 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Daar ben ik het met je eens. Maar ik vind het erg ver gaan om te denken dat er muzikanten verhongeren/doodgaan aan ziektes omdat mensen downloaden.
Was dit weer zo'n geval van als u voor de motie bent moet u tegenstemmen, zoals op het congres?quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:47 schreef remlof het volgende:
Motie verworpen met 73 tegen en 70 voor. CDA-fractie heeft als geheel tegen gestemd
Wat denk je dan, dat ze na 10 dagen 't kabinet opblazen? Als je hierop gaat hopen dan krijg je een keer of 100 een teleurstelling te verwerken de komende jaren.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:47 schreef remlof het volgende:
Motie verworpen met 73 tegen en 70 voor. CDA-fractie heeft als geheel tegen gestemd
Hier was het kabinet niet over gevallen hoor.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Wat denk je dan, dat ze na 10 dagen 't kabinet opblazen? Als je hierop gaat hopen dan krijg je een keer of 100 een teleurstelling te verwerken de komende jaren.
Ze hebben getekend, en dus stemmen ze 'mee' met de rest.
het ging om de dvdquote:
jawelquote:Op dinsdag 2 november 2010 16:54 schreef Jian het volgende:
[..]
Illegaal,dat ding is in Nederland nog helemaal niet te koop
Ah, ik dacht dat alles wat met vluchtelingen te maken heeft toch wel dichtgetimmerd zou zijn door Geertquote:Op dinsdag 2 november 2010 16:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Hier was het kabinet niet over gevallen hoor.
Ja uit de kofferbak van de buurman natuurlijk weer en wat moet Leonardo nou eten, godverdegodverquote:Op dinsdag 2 november 2010 16:55 schreef anufri het volgende:
[..]
jawel![]()
![]()
je mot alleen effe weten waar
ik stort wel iets voor de zeehondjes dan is mijn karma weer heelquote:Op dinsdag 2 november 2010 17:00 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja uit de kofferbak van de buurman natuurlijk weer en wat moet Leonardo nou eten, godverdegodver
De zeehondjesquote:Op dinsdag 2 november 2010 17:01 schreef anufri het volgende:
[..]
ik stort wel iets voor de zeehondjes dan is mijn karma weer heel
Vandaag boodschappen gedaan, dus ik kan uit aardig wat dingen kiezen......quote:
Nomnomnom, dat maak ik volgende week weer, en hachee met rode kool, want dat heb ik nog steeds niet gehaald en gemaakt dit najaar.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:13 schreef Toverheks het volgende:
[..]
andijvie stampot met een karbonaadje
Lekker!!! Eten wij het volgend weekend als alle kids hier zijn!quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:15 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Nomnomnom, dat maak ik volgende week weer, en hachee met rode kool, want dat heb ik nog steeds niet gehaald en gemaakt dit najaar.
Maar er dus toch geen inkomen uit kon halen. Of het inkomen verkeerd besteedde? Kan ik me ook nog voorstellen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:14 schreef spuitje het volgende:
Voor mij was het een wat persoonlijker inkijk in het leven van de gewone muzikant in de VS, die overigens op enorm veel bekende albums als sessiemuzikant meespeelde, niet zomaar iemand dus. Dat verhaal sterkte me in mijn gewoonte te betalen voor cd's.
ja lekker, hachee kwam je verleden week mee, ga ik ook maar van de week maken, maar morgen eerst naar de surinaamse toko voor de picallilly van Cc ze eet het bij haar zuurkool ga ik ook eens proberen.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:15 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Nomnomnom, dat maak ik volgende week weer, en hachee met rode kool, want dat heb ik nog steeds niet gehaald en gemaakt dit najaar.
Deze post had ik gemist!quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Op Bali zag je ontzettend veel vrouwen rondlopen met dat boek. Allemaal op zoek naar hun Bali-boy. Allemaal ook van diezelfde zijige typjes, denkend dat ze Julia R. in person zijn. Ik laat 'm lekker aan me voorbij gaan. Boek en film.
En dan stap je na driekwart jaar weer eens in een Greenwheels auto en heb je je pincode niet meer, want op iPhone. Gelukkig deel ik die pincode met de helpdesk.
Oh en Noek: ik heb vannacht semi-erotisch over je gedroomd. Ik mocht wel aan je tieten zitten, maar je niet zoenen want een van je zonen zat bij ons op bed.
Erg lekker en je hoeft er geen topchef voor te zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2010 10:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, je weet het nooit maar ik voel het wel.
Goed, vandaag ga ik dit proberen te maken. Het lijkt op chinees. Yummie yummie.
[ afbeelding ]
Fok! Foodgawkers deel 5
Best handig, dat FOK!.
Er niet veel inkomen meer uit genereerde omdat hij fysiek niet meer in staat was te spelen en zijn inkomsten alleen nog uit de cd-verkopen bestond.quote:Op dinsdag 2 november 2010 17:25 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar er dus toch geen inkomen uit kon halen. Of het inkomen verkeerd besteedde? Kan ik me ook nog voorstellen.
Hier ook. Kant-en-klare nasi met kant-en-klare sate. Alleen nog wat groente er doorheen gewokt, voorgesneden uiteraard. Zulk lui voer maak ik niet vaak en je zou zeggen dat het minder calorieën kost om het te bereiden dan een fatsoenlijke maaltijd. Maar ik heb nú al weer honger. Hongerdebonger! Maar es kijken zo of er nog een lekker kant-en-klaar pizzaatje van Herr doktor Oetker in de vriezer leg.quote:
Jeroen Krabbe vind ik wel te pruimen! Beter dan dat druppelende nazaad van hem! Die martijn!quote:Op dinsdag 2 november 2010 19:30 schreef Toverheks het volgende:
oh gadver jeroen krabbe bij DWDD, wedde gaat ie weer helemaal over dat hij de beste vriend was van mulisch etc.etc. net zoals toen bij prins bernard, echt wat erger ik me toch altijd aan die kerel
hij had het nu over olifanten, dus viel mee.
vind jeroen enge vent, alleen hij kan wel mooi schilderen dat weer wel, maar hij doet zo bijdehand nee is mijn typ niet.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Jeroen Krabbe vind ik wel te pruimen! Beter dan dat druppelende nazaad van hem! Die martijn!
Nee, ik hem wel redelijk.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:54 schreef Toverheks het volgende:
[..]
vind jeroen enge vent, alleen hij kan wel mooi schilderen dat weer wel, maar hij doet zo bijdehand nee is mijn typ niet.
Wat een kansen!quote:
Ja, ik denk echt dat het zo is. Heb ook meer trek in allerlei lekkere stamppotjes en andere lekkere dingen. Gevulde speculaas en chocolademelk met een lekkere dot slagroom erop. FrenchCoffee. Mmmm, heerlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:26 schreef Gert het volgende:
[..]
Hier ook. Kant-en-klare nasi met kant-en-klare sate. Alleen nog wat groente er doorheen gewokt, voorgesneden uiteraard. Zulk lui voer maak ik niet vaak en je zou zeggen dat het minder calorieën kost om het te bereiden dan een fatsoenlijke maaltijd. Maar ik heb nú al weer honger. Hongerdebonger! Maar es kijken zo of er nog een lekker kant-en-klaar pizzaatje van Herr doktor Oetker in de vriezer leg.
Is dat nou inbeelding of gaan we echt meer eten omdat het kouder wordt?
Vooral French Coffee zeker hè, drankorgel!quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ik denk echt dat het zo is. Heb ook meer trek in allerlei lekkere stamppotjes en andere lekkere dingen. Gevulde speculaas en chocolademelk met een lekkere dot slagroom erop. FrenchCoffee. Mmmm, heerlijk.
Jáquote:Op dinsdag 2 november 2010 21:40 schreef Gert het volgende:
[..]
Vooral French Coffee zeker hè, drankorgel!
En dan met échte amandelspijsquote:Op dinsdag 2 november 2010 21:45 schreef PietjePuk007 het volgende:
Gevulde speculaas ja, ik ben ook overstag gegaan vandaag, terwijl ik al een maand geen koek meer in huis had gehaald.
Ik had er eerlijk gezegd weinig geloof in,maarquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:26 schreef PietjePuk007 het volgende:
Die hakbal van Chadli, alsof ie al 10 jaar CL speelt.
Waarom? Omdat je het juiste hebt gedaan?quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:36 schreef Noek het volgende:
Eerste helft mochten ze kijken, ze moeten naar school morgen en heel veel voetjeballen. Van slapen worden ze sterk en slim. Eerste helft is laat zat hoor. Maar nu voel ik me wel weer schuldig, stomme Piet.
Die doen het nooit juist. Nooit, en dat is wel handig want dan zijn de verwachtingen ook fijn laag.quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:38 schreef Laysa het volgende:
[..]
Waarom? Omdat je het juiste hebt gedaan?![]()
Rare mensen hoor...ouders
Die hebben toch zeker wel stiekem Langs de lijn geluisterd boven? Of durven ze dat niet?quote:Op dinsdag 2 november 2010 22:36 schreef Noek het volgende:
Eerste helft mochten ze kijken, ze moeten naar school morgen en heel veel voetjeballen. Van slapen worden ze sterk en slim. Eerste helft is laat zat hoor. Maar nu voel ik me wel weer schuldig, stomme Piet.
Ik ben dan el geen ouder....maar goed gedaanquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Die doen het nooit juist. Nooit, en dat is wel handig want dan zijn de verwachtingen ook fijn laag.
Maar als Twente speelt dan is het nog een heel jedoe om ze in bed te krijgen. En terecht!
Ze vinden je wel lief hoor, alleen vanavond van half 10 tot half 11 wat minderquote:Op dinsdag 2 november 2010 22:42 schreef Noek het volgende:
Die doen het nooit juist. Nooit, en dat is wel handig want dan zijn de verwachtingen ook fijn laag.
Maar als Twente speelt dan is het nog een heel jedoe om ze in bed te krijgen. En terecht!
quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:04 schreef Jian het volgende:
Als mensen een hekel aan Ajax hebben en hopen dat ze verliezen, dan is dat altijd een teken dat het ze goed gaat, ik hou ervanDaaaaar hoooorden zij Engelen zingennnnnnnn Ajax, Ajax Ajax
En vanavond gaan we winnen....quote:Op dinsdag 2 november 2010 23:04 schreef Jian het volgende:
Als mensen een hekel aan Ajax hebben en hopen dat ze verliezen, dan is dat altijd een teken dat het ze goed gaat, ik hou ervanDaaaaar hoooorden zij Engelen zingennnnnnnn Ajax, Ajax Ajax
K vind Martijn juist symphatieke gast....quote:Op dinsdag 2 november 2010 20:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Jeroen Krabbe vind ik wel te pruimen! Beter dan dat druppelende nazaad van hem! Die martijn!
Goed plan.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:57 schreef Copycat het volgende:
Moeten ze wat bladeren op de rails gooien, dat verruwt.
Morninque!
Je hebt nog even.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:54 schreef Dementor het volgende:
Martijn, Jeroen, Jasper, Simon, Pepijn, ik krijg er spontaan jeuk van.
Het had erger gekund, in de Senaat hebben de Democraten nog steeds een meerderheidquote:Op woensdag 3 november 2010 10:58 schreef Gert het volgende:
Mornink![]()
Amerika heeft dus een flinke ruk naar rechts gemaakt. Aan de bak, Obi Wan!
Das iig lekker snel, hoewel ik "Gert" dan beter bij jullie vind passen dan "Gertjuuuuuuh"quote:Op woensdag 3 november 2010 11:10 schreef Dementor het volgende:
[..]
Jongensnaam weten we al..
Gertjuuuuuuh!
Omdat slechts een derde van de senaat opnieuw moest worden gekozen ja.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Het had erger gekund, in de Senaat hebben de Democraten nog steeds een meerderheid
Of Gijs.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Das iig lekker snel, hoewel ik "Gert" dan beter bij jullie vind passen dan "Gertjuuuuuuh"
High five!quote:Op woensdag 3 november 2010 10:33 schreef MeraViglioSa het volgende:
Keelpijn, zeur, buikpijn, steun, spierpijn, klaag, regen, koppijn. Herfst
Ja, dat is misschien niet handig. Zit hij later met nog 4 andere Geerten in de klas.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:24 schreef Dementor het volgende:
[..]
Die naam zal wel gaan stijgen in de top 100.
Amerikanen hadden te hoge verwachtingen, denk ik. Yes, we can maar niet in 3 weken!quote:Op woensdag 3 november 2010 11:25 schreef Jian het volgende:
Nederland warmt 2 x zo snel op als de rest van de Wereld hoor ik net. Ik heb al 2 palmbomen geplant nu m'n hangmat nog uit de schuur halen![]()
Ik weet eigenlijk niet zoveel over de Amerikaanse politiek, wat ik wel opvallend vind is dat je in 2 jaar tijd van zo ontzettend populair, zo snel kan afglijden
Ik geloof dat het Bill Clinton net zo verging, die verloor ook gelijk fors in de eerste tussentijdse verkiezingen. De economische crisis en de verwachte double-dip zal er in het geval van Obama vast mee te maken hebben.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:25 schreef Jian het volgende:
Ik weet eigenlijk niet zoveel over de Amerikaanse politiek, wat ik wel opvallend vind is dat je in 2 jaar tijd van zo ontzettend populair, zo snel kan afglijden
Neuh dat vond de gynaecoloog niet nodig (we hebben dat zelf voorgesteld toen ik nog in het ziekenhuis lag.... alles om maar naar huis te mogenquote:Op woensdag 3 november 2010 11:23 schreef Noek het volgende:
Ja dank, hoe is de bloeddruk? Meet je jezelf ook?
Mijn ouders hadden zo'n apparaatje en daar was ik dan een dag zoet mee. Rondje rennen, meten! Afwassen, meten! Slapen, meten! ...
Het begint steeds meer op Idols te lijken.... het maakt niet zoveel uit wat je zegt en wat voor plannen je hebt, als je het maar een beetje aantrekkelijk brengt.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:25 schreef Jian het volgende:
quote:Op woensdag 3 november 2010 11:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Neuh dat vond de gynaecoloog niet nodig (we hebben dat zelf voorgesteld toen ik nog in het ziekenhuis lag.... alles om maar naar huis te mogen) omdat het bij een te hoge bloeddruk meer stress zou kunnen opleveren.
Ik speel ook wel eens met die bloeddrukmeter van m'n moeder.... normaal dan als m'n waarden gewoon netjes zijn
Maar goed, bloeddruk was gisteren 131/83, dat vond de gyn de goede kant opgaan, maar moet dus wel die beta-blokkers blijven slikken.
En ik kan er vanuitgaan dat de bevalling ergens rond de 38/39 weken zal zijn, want onnodig lang pillen slikken in combinatie met heb blijvende risico op een zwangerschapsvergiftiging, en de verhoogde risico's die er door de oud wijf factor toch al zijn, is het niet wenselijk als de bevalling nog heel erg lang op zich laat wachten...
Waarschijnlijk een novemberkindje voor ons dus
Vind hem ook niet populistisch. Men (de rechtse hoek) vindt hem wel extreem links.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:34 schreef Jian het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Obama wel vind overkomen als een redelijke en intelligente man, niet zo'n populistische schreeuwerd. Eigenlijk meer een Europees politicus dan een een Amerikaans. Ik zag net weer een paar van die haviken victorie kraaien en dan denk ik, jammer
Meest gekozen jongensnaam in Engeland in 2009quote:Op woensdag 3 november 2010 11:31 schreef Ian_Nick het volgende:
Noem je kind Mohammed, dan zit 'ie voorlopig goed.
Die van CarO was beter. "Help, mijn man zit bij de Taliban!"quote:Op woensdag 3 november 2010 11:34 schreef Dementor het volgende:
Help, mijn kind is Moslim!
Verkrijgbaar in de betere boekhandel.
Die moet je dan ook maar kopen.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:36 schreef Noek het volgende:
[..]
Die van CarO was beter. "Help, mijn man zit bij de Taliban!"
Ik wacht eerst nog op een pakje uit Jemen. Jemen, dat is ook niet echt een land wat trekt hè.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:36 schreef Dementor het volgende:
[..]
Die moet je dan ook maar kopen.
Ik heb al een hele leuke schorpioen, maar het kan ook nog een boogschutter worden...quote:Op woensdag 3 november 2010 11:33 schreef Noek het volgende:
[..]
[ http://img124.imageshack.us/img124/2076/dgk00028ki4.png&t=1]afbeelding ]
Oeeeeeeh, een schorpioen?![]()
Lijkt me ook wel een fijn vooruitzicht en geruststellend dat ze je iig niet tot aan 42 weken laten lopen. Ik vind dat sowieso altijd een beetje hm maar bij jou helemaal natuurlijk. November is al zo!Spannend en best bloeddrukverhogend als je erover nadenkt of niet?
Nee, het zuigt daarentegen welquote:Op woensdag 3 november 2010 11:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik wacht eerst nog op een pakje uit Jemen. Jemen, dat is ook niet echt een land wat trekt hè.
Dat duurt hier vast ook niet lang meer, al was het alleen al omdat er onder de NL ouders simpelweg meer variaties in de namen zitten.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:35 schreef Jian het volgende:
[..]
Meest gekozen jongensnaam in Engeland in 2009
OMG! Giev!!quote:Op woensdag 3 november 2010 11:42 schreef Noek het volgende:
[ afbeelding ]
In Jemen hebben ze dan wel koddige kameleons.
Goh.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:21 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dan vind ik Gertjuh toch leuker.
Zo'n blonde kop die dan Mohammed heet. Dat is net als een ginger die Leroy heet.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat duurt hier vast ook niet lang meer, al was het alleen al omdat er onder de NL ouders simpelweg meer variaties in de namen zitten.
Lol, nope... geen Leroy of Mohammed op ons lijstje, gewoon hele brave Europese namen die al honderden jaren voorkomen.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:44 schreef Noek het volgende:
[..]
Zo'n blonde kop die dan Mohammed heet. Dat is net als een ginger die Leroy heet.
Nu maar hopen dat je net niet Leroy bovenaan je lijstje had staan. Maar Leroy is black.
Daar stuur je mensen voor straf naar toe.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:40 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik wacht eerst nog op een pakje uit Jemen. Jemen, dat is ook niet echt een land wat trekt hè.
Wat leuk, een nieuwe reisbestemming op 't lijstje!quote:Op woensdag 3 november 2010 11:46 schreef Noek het volgende:
[..]
De dierenwinkel in Jemen:
[ afbeelding ]
Jemen!
Gelukkig heeft hij dan zijn oerhollandse achternaam nog als verwijzing naar dit continent....quote:
Zo zag ik in DWDD een filmpje van iemand die Jimmy Hendricks heette.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gelukkig heeft hij dan zijn oerhollandse achternaam nog als verwijzing naar dit continent....![]()
't zou verboden moeten wordenquote:Op woensdag 3 november 2010 11:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Zo zag ik in DWDD een filmpje van iemand die Jimmy Hendricks heette.
Een tijgerquote:Op woensdag 3 november 2010 11:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb al een hele leuke schorpioen, maar het kan ook nog een boogschutter worden...![]()
Het wordt iig een tijger![]()
Dat ze me niet tot 42 weken laten lopen is idd wel een geruststelling, maar dat had ik al niet meer verwacht nu ik die pillen moet slikken.
Aan de andere kant geloof ik heilig in het lichaam zelf, en dat het lichaam zelf aangeeft wanneer het klaar is voor de bevalling en zit dus niet op een inleiding te wachten, want ik denk dat het herstel en zaken als borstvoeding soepeler zullen lopen als de bevalling door het lichaam zelf begonnen is....
Dus het is nu gewoon een kwestie van de boel hier heel snel op orde krijgen, want zolang de boel niet is zoals ik het wil hebben begint het volgens mij sowieso niet vanzelf
Het enige wat ik er bloeddrukverhogend aan vind is dat ik nou ineens toch pakjes in maat 50 moet gaan kopen, die had ik niet ivm resultaten uit het verleden enzo
Idd zo links dat ze rechter dan rechts zijn!quote:Op woensdag 3 november 2010 12:09 schreef Jian het volgende:
Links veel gevaarlijker dan rechts'
Door Bart Olmer
DEN HAAG - De dreiging die uitgaat van rechts-extremisten is ?nagenoeg verdwenen?. Dit stelt de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) in een gisteren gepresenteerd rapport. Daarentegen komt de echte dreiging vanuit extreemlinkse organisaties, zoals de Anti-Fascistische Aktie (AFA) en het Kollektief Anti-Fascistisch en Kapitalistisch Archief (KAFKA), aldus de geheime dienst.
Dat de werkelijke dreiging die uitgaat vanuit rechtse hoek veel minder groot is dan vaak wordt gedacht, komt volgens de geheime dienst door de beeldvorming die AFA en KAFKA cultiveren. Volgens de dienst overdrijven zij bewust het gevaar van extreemrechts.
http://www.telegraaf.nl/b(...)echts___.html?p=22,1
Enge mensen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |