Net op de lijst gezet om te gaan luisteren binnenkortquote:Op maandag 1 november 2010 11:11 schreef Seam het volgende:
Ik vind het niet zo speciaal. Het is wel aardig hoor maar dan vind ik Susanne Sundfør - The Brothel toch mooier.
Laat maar weten wat je ervan vindquote:Op maandag 1 november 2010 11:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Net op de lijst gezet om te gaan luisteren binnenkortBen benieuwd. De korte reviews op rateyourmusic klonken interessant.
Ik wacht op het topic van pfaf voor ik m'n echte lijst op volgorde en zo neerzet.quote:Op maandag 1 november 2010 11:25 schreef friekin_ het volgende:
Vandaag (of morgen; morgen dus) zet ik mijn lijstje ook wel overzichtelijk neer.
Precies. Ik heb op RYM al wel een soort van tijdelijke volgorde gemaakt maar daar zitten nog albums tussen die ik pas 1x of de helft van heb geluisterd.quote:Op maandag 1 november 2010 12:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik wacht op het topic van pfaf voor ik m'n echte lijst op volgorde en zo neerzet.
Maar dan ook nog pas over een week of 6.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Hm, ik weet niet of ik echt een lijst kan gaan maken. Volgens mij heb ik dit jaar nog niet heel veel albums gehoord die ik de moeite waard vind. Kan nog komen, maar kan ook zijn dat ik albums pas veel later luister of ontdek.quote:Op maandag 1 november 2010 12:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik wacht op het topic van pfaf voor ik m'n echte lijst op volgorde en zo neerzet.
Maar dan ook nog pas over een week of 6.
Dat masteren zou nog wel eens een tijdje kunnen gaan duren. Ik verwacht dat het album laatste week van december komt. Of net voor de kerst.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:29 schreef Maisnon het volgende:
Misschien komt Fleet Foxes ook nog met een album tegen het einde van het jaar.
Dat zou wel echt gaaf zijn
Ik had gelezen eind januari 2011. Anywayyy mijn top lijstje van dit jaar (en dan moet ik nog een hoop luisteren uit dit en het vorige topic)quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:29 schreef Maisnon het volgende:
Misschien komt Fleet Foxes ook nog met een album tegen het einde van het jaar.
Dat zou wel echt gaaf zijn
Deel het ons.quote:Op woensdag 3 november 2010 18:30 schreef Seam het volgende:
The Ocean komt toch nog in mijn top 10 met AntropocentricWat een meevaller is dat album.
Ken je The Ocean niet? In 2007 hadden ze een metal meesterwerk afgeleverd met Precambrian. Een concept plaat over het ontstaan van de wereld. Magistraal combineerde ze klassieke muziek met progressieve sludge. Eerder dit jaar verscheen Heliocentric, de opvolger, maar die viel enorm tegen. Pretentieus en de nieuwe zanger deed weinig goeds. Gelukkig was het het eerste deel, Antropocentric is nu gelekt. Dat album ligt me onmiddellijk en ik kan nog niet zeggen of het Precambrian evenaart, maar het is gelukkig weer in de buurt van hun eerdere briljante album.quote:
Hmm, nee ken het nietquote:Op woensdag 3 november 2010 18:36 schreef Seam het volgende:
[..]
Ken je The Ocean niet? In 2007 hadden ze een metal meesterwerk afgeleverd met Precambrian. Een concept plaat over het ontstaan van de wereld. Magistraal combineerde ze klassieke muziek met progressieve sludge. Eerder dit jaar verscheen Heliocentric, de opvolger, maar die viel enorm tegen. Pretentieus en de nieuwe zanger deed weinig goeds. Gelukkig was het het eerste deel, Antropocentric is nu gelekt. Dat album ligt me onmiddellijk en ik kan nog niet zeggen of het Precambrian evenaart, maar het is gelukkig weer in de buurt van hun eerdere briljante album.
troll.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:47 schreef Toilutpaper het volgende:
Ik ben benieuwd naar het nieuwe album van James Blunt.
Mooie lijstquote:Op zondag 7 november 2010 14:27 schreef Maisnon het volgende:
Even een snelle selectie gemaakt maar ik vind het moeilijk
Ook omdat er een paar dingen zijn die ik nog sowieso niet heb geluisterd of maar 1 nummer dat album van Belle & Sebastian of van Trentemoller bvb.
En als ik zo die lijst doorkijk, met al mn 2010 albums zie ik ook een hoop die ik gewoon eerst beter moet beluisteren
1 Owen Pallett - Heartland
2 Janelle Monae - The ArchAndroid
3 Surfer Blood - Astro Coast
4 Joanna Newsom - Have One On Me
5 Beach House - Teen Dream
6 Villagers - Becoming A Jackal
7 Sufjan Stevens - The Age Of Adz
8 Yeasayer - Odd Blood
9 Arcade Fire - The Suburbs
10 Angus & Julia Stone - Down The Way
11 Caribou - Swim
12 Deerhunter - Halcyon Digest
13 Bonobo - Black Sands
14 Tame Impala - Innerspeaker
15 Sia - We Are Born
16 Ceo -White Magic
17 CocoRosie - Grey Oceans
18 Grinderman - Grinderman 2
19 Holy Fuck - Latin
20 Avey Tare - Down There
21 Marina and the Diamonds - The Family Jewels
22 Charlotte Gainsbourg - IRM
23 Wild Nothing - Gemini
24 Souljazz Orchestra - Rising Sun
25 Big Boi - Sir Lucious Left Foot The Son Of Chico nogwat
Die kwamen nu toevallig dus zo bovenin. Maar om het objectief goed te beoordelen, dat gaat me toch niet lukkensommige albums betekenen wat meer omdat ik me rot voelde toen ik het luisterde of dat het juist in de zomer was enzo. Maar daar is het ook een persoonlijke lijst voor natuurlijk
Dat is nou waar muziek voor is!quote:Op zondag 7 november 2010 14:27 schreef Maisnon het volgende:
sommige albums betekenen wat meer omdat ik me rot voelde toen ik het luisterde of dat het juist in de zomer was enzo. Maar daar is het ook een persoonlijke lijst voor natuurlijk
CD van Gonja Sufi is inderdaad erg vet, maar toen ik 'm live op LL zag, was ik een stuk minder enthousiast...quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:09 schreef friekin_ het volgende:
1. Mount Kimbie - Crooks & Lovers
2. Actress - Splazsh
3. Sufjan Stevens - The Age Of Adz
4. Twin Shadow - Forget
5. Bonobo - Black Sands
6. Beach House - Teen Dream
7. Tame Impala - Innerspeaker
8. Four Tet - There Is Love in You
9. Gold Panda - Lucky Shiner
10. Bong-Ra - Megasaurus, Gargantuan
11. Janelle Monae - The Archandroid
12. Autechre - Move Of Ten
13. Faberyayo - Het Grote Gedoe
14. James Blake - Klavierwerke
15. Agnes Obel - Philharmonics
16. Caribou - Swim
17. Flying Lotus - Cosmogramma
18. Gonjasufi - A Sufi And A Killer
19. Sufjan Stevens - All Delighted People EP
20. Charlotte Gainsbourg - IRM
21. Ceo -White Magic
22. Pantha du Prince - Black Noise
23. Matthew Dear - BLack City
24. The Roots - How I Got Over
25. Hecq - Sura
26. Deerhunter - Halcyon Digest
27. Cloud Nothings - Turning On
28. Sun Airway - Nocturne Of Exploded Crystal Chandelier
29. Ariels Pink Haunted Grafitti - Before Today
30. Best Coast - Crazy For You
Mijn lijstje tot dusver. Er zullen ongetwijfeld nog toevoegingen en wijzigingen volgen, maar dit is hoe ik het nu ervaar.
Ik heb gehoord dat het ruk was ja. Maar hee, het album blijft wel de moeite waard.quote:Op dinsdag 9 november 2010 12:37 schreef Japandroids het volgende:
[..]
CD van Gonja Sufi is inderdaad erg vet, maar toen ik 'm live op LL zag, was ik een stuk minder enthousiast...
Ik zie maar 1 album die misschien in mijn lijst zal staanquote:Op dinsdag 9 november 2010 11:09 schreef friekin_ het volgende:
...
Mijn lijstje tot dusver. Er zullen ongetwijfeld nog toevoegingen en wijzigingen volgen, maar dit is hoe ik het nu ervaar.
Beach House.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:35 schreef chansadres het volgende:
[..]
Ik zie maar 1 album die misschien in mijn lijst zal staan
Neen!quote:
Je hebt Twin Shadow nog nie eens nie gehoord nie?quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:41 schreef chansadres het volgende:
[..]
Neen!
Tame Impala - Innerspeaker!
Al kaartje voor Paradiso gehaald? Komt volgend jaar februari.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:42 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Je hebt Twin Shadow nog nie eens nie gehoord nie?
Geen Robyn?quote:Op dinsdag 9 november 2010 11:09 schreef friekin_ het volgende:
Gvd. Hoe kan ik die vergeten. Mooi, een wissel dan maarquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Geen Robyn?
Overigens beschouw ik IRM als een 2009 album
Geld enzo.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:57 schreef Japandroids het volgende:
[..]
Al kaartje voor Paradiso gehaald? Komt volgend jaar februari.
Waarom helemaal naar Paradiso gaan? Komen ook in Merleyn.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:57 schreef Japandroids het volgende:
[..]
Al kaartje voor Paradiso gehaald? Komt volgend jaar februari.
Had ik al gezegd dat ik van je hou?quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:23 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Waarom helemaal naar Paradiso gaan? Komen ook in Merleyn.
Niet vaak genoeg.quote:
Als je het te vaak zegt gaat de waarde verloren.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:27 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Niet vaak genoeg.![]()
Maar de zoveelste voltreffer van onze briljante Roosje programmeur inderdaad.
Paradiso is voor mij dichterbijquote:Op dinsdag 9 november 2010 15:23 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Waarom helemaal naar Paradiso gaan? Komen ook in Merleyn.
Dat is wat je Tom Tom misschien beweert. Maar wat zegt je hart?quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:33 schreef Japandroids het volgende:
[..]
Paradiso is voor mij dichterbij
M'n hart zegt dat ik wel 10 dagen langer kan wachten.quote:Op dinsdag 9 november 2010 15:36 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dat is wat je Tom Tom misschien beweert. Maar wat zegt je hart?
2009 was voor mij een van de beste jaren qua muziek, 2010 valt tot nu toe wat tegen. Agalloch vind ik maar saai, black metal met post-rock achtig gedoe zal wel nooit mijn ding worden.quote:Op woensdag 10 november 2010 02:02 schreef Seam het volgende:
Oei, de nieuwe Agalloch en Deathspell Omega zijn weer om je vingers bij af te likken. Achteraf gezien is 2010 toch nog een best leuk jaar geworden. Maar goed 2009 was gewoon dramatisch dus misschien ligt het daaraan
Fijne plaat, maar ik vind hem wel erg gedateerd klinken.....quote:Op woensdag 10 november 2010 11:31 schreef Felagund het volgende:
Paul Cary - Ghost of a Man is een goed album voor wie van garage/blues achtige singer-songwriter muziek houdt. Vrij veel tracks van dit album zijn op last.fm (http://www.last.fm/music/Paul+Cary) te luisteren.
Die moet ik nog luisteren maar ik verwacht dat ie bij mij ook hoog gaat scoren.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:12 schreef Aschkael het volgende:
[ afbeelding ]
vette plaat..tot nu toe voor mij de beste plaat dit jaar.
Ja, die zijn er ook.quote:Op donderdag 18 november 2010 08:43 schreef cafca het volgende:
Een album van Joanna Newsom luisteren vind ik sowieso mezelf pesten...
Ik vind het best mooie muziek, hoor. Maar die stem trek ik echt niet langer dan een half nummer....quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 21 november 2010 05:04 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
.....
First Aid Kit - The Big Black And The Blue
.....
Ik vind het een mooi jaar, niks te klagen zo verquote:Op zondag 21 november 2010 20:59 schreef Norrage het volgende:
Leuke tips weer hiertussen, die ik nog niet kende...
Zelf verder nog niet heel veel "nieuw" nieuw werk ontdektvind dit jaar toch wel een beetje tegenvallen....
Ik vind het een redelijk jaar, ik klaag niet maar vind het tegelijk niet vergelijkbaar met 2008 en 2009 die echt goed waren.quote:Op zondag 21 november 2010 21:09 schreef cafca het volgende:
Ik vind het een mooi jaar, niks te klagen zo ver
Ja, dat heb ik ook, ik vind 2008 ook dan weer een stuk beter dan 2010. Misschien komt het doordat ik steeds meer luister, maar ik heb het idee dat het ook in de breedte een stuk beter jaar is dan vorig jaar.quote:Op zondag 21 november 2010 21:38 schreef cafca het volgende:
Hm, ik vond 2009 beduidend minder dan 2008, maar 2010 weer beter dan 2009.
Wow, inderdaad, erg prachtig! Bedankt voor de tip, zonde dat ik het album nu pas beluister.quote:
Flaws van Bombay Bicycle Club kan je daar wel bij plaatsenquote:Op maandag 22 november 2010 03:17 schreef Arn0 het volgende:
Zijn er eigenlijk nog meer albums uitgekomen die lijken op de albums van First Aid Kit / Julia Stone / Agnes Obel / Laura Marling, als ik ze even allemaal op een hoop mag gooien?
Eens!quote:Op maandag 22 november 2010 22:25 schreef DO2 het volgende:
Na een dagje luisteren is 't wel duidelijk ... Deze moet er ook bij:
[ [url=http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:WkBQk7BW_cxGSM:http://i212.photobucket.c(...)s.png&t=1]afbeelding[/url] ]
Komt sowieso in mijn top drie, na een paar luisterbeurten kan ik dat makkelijk zeggen. Enorme verrassing zeg, echt een geweldig album. Ik vind het nu al Kanye's beste. Die hele opzet vind ik gewoon belachelijk goed. Zelfs een op het eerste gehoor matige plaat als Power valt nu op zijn plaats. Hulde voor het doorzettingsvermogen van Kanye.quote:Op maandag 22 november 2010 22:25 schreef DO2 het volgende:
[ [url=http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:WkBQk7BW_cxGSM:http://i212.photobucket.c(...)s.png&t=1]afbeelding[/url] ]
Een 10quote:Op maandag 22 november 2010 23:08 schreef Seam het volgende:
[..]
Komt sowieso in mijn top drie, na een paar luisterbeurten kan ik dat makkelijk zeggen. Enorme verrassing zeg, echt een geweldig album. Ik vind het nu al Kanye's beste. Die hele opzet vind ik gewoon belachelijk goed. Zelfs een op het eerste gehoor matige plaat als Power valt nu op zijn plaats. Hulde voor het doorzettingsvermogen van Kanye.
Ik moet overigens bekennen dat ik pas overgehaald werd sinds de review van PitchforkEen 10 voor een nieuw album, heerlijk dat ik zoiets meemaak.
Ja. Want Kanye is natuurlijk heule hiphopscene.quote:Op maandag 22 november 2010 23:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Een 10![]()
Ik ga het ook maar eens uitchecken, ben wel benieuwd...maar sinds Kanye West zijn ongelooflijke verkrachting van Superfly ben ik niet alleen Kanye gaan uitkotsen maar de hele hiphop scene
Hey lieverd, ik zeg nergens dat mijn mening terecht wasquote:Op maandag 22 november 2010 23:12 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ja. Want Kanye is natuurlijk heule hiphopscene.
Kom op.
Je zei lieverdquote:Op maandag 22 november 2010 23:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hey lieverd, ik zeg nergens dat mijn mening terecht wasIk heb zelfs een post in het hiphop topic gemaakt!!!!!!!!!!!
quote:
Metalnerdquote:Op maandag 22 november 2010 23:11 schreef Norrage het volgende:
[..]
Een 10![]()
Ik ga het ook maar eens uitchecken, ben wel benieuwd...maar sinds Kanye West zijn ongelooflijke verkrachting van Superfly ben ik niet alleen Kanye gaan uitkotsen maar de hele hiphop scene
??quote:
Je opmerking was nogal bekrompen en zoiets zie ik vaak terug bij metalnerdsquote:
Er zijn meerdere covers he, beetje hetzelfde idee als The Suburbs van Arcade Fire. Geef het wat tijd en dit bevalt je als je een beetje openstaat tegenover hip-hop. Kanye is controversieel en is experimenteel en is daar in het verleden weleens doorheen geschoten, maar dit album raakt precies de juiste plekken.quote:Op maandag 22 november 2010 23:21 schreef Norrage het volgende:
Maar geef toe...die cover van dat nummer is verschrikkelijk
![]()
Ik huilde elke keer dat ik dat op tv zag...integendeel, ik zie me zelf best nog een beetje als een hiphop fan!! maar eigenlijk sinds mijn aversie jegens Kanye gecreerd door dat nummer ben ik eigenlijk gestopt met het luisteren van dat genre
Maar ik ben nu iig die nieuwe aan het luisteren, en dat klinkt inderdaad best aardig!
Ik begrijp hier echt niet wat je bedoeltquote:Op maandag 22 november 2010 23:23 schreef Seam het volgende:
[..]
Er zijn meerdere covers he, beetje hetzelfde idee als The Suburbs van Arcade Fire.
Dat heb ik nou met Celine Dion.quote:Op dinsdag 23 november 2010 08:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik begrijp hier echt niet wat je bedoelt
Maar ik geef het de tijd, hoewel ik nergens heb gezegd dat ik dit moment nog steeds hiphop verafschuw...je hebt soms gewoon van die aanleidingen dat je bepaalde muziek niet meer wilt luisteren...(zoals wanneer een nummer in een reclame voorkomt ofzo.....)
Na geluisterd te hebben valt het tegen helaas. Beetje saai, de EPs bevielen me beter.quote:Op donderdag 18 november 2010 09:46 schreef krioro het volgende:
[..]
Die moet ik nog luisteren maar ik verwacht dat ie bij mij ook hoog gaat scoren.
Hij bedoelt een cover als in artwork van het album, jij bedoelt een artiest die een andere artiest zijn nummer speeltquote:Op dinsdag 23 november 2010 08:42 schreef Norrage het volgende:
Ik begrijp hier echt niet wat je bedoelt
Ja echt focking logisch dat ie daar over begintquote:Op dinsdag 23 november 2010 17:40 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hij bedoelt een cover als in artwork van het album, jij bedoelt een artiest die een andere artiest zijn nummer speelt
quote:*Long-awaited new album from this amazing project, sounding somewhere between Ben Frost, Tim Hecker, Philip Jeck and Fennesz. Initial copies come on strictly limited transparent vinyl* The Fun Years are responsible for one of our favourite records of the last few years, the magical 'Baby, It's Cold Inside'. This is the much anticipated follow-up, dropping on a one-time vinyl pressing of 500 copies and delivering their first new material since an inclusion on Kompakt's Pop Ambient series. Arguably, it's their finest work, evolving the grainy loops and organically constructed drones into a living, breathing mass of intangible yet deeply affecting emotions set somewhere between the majestic blur of Philip Jeck's classical loops and Mogwai's widescreen post-rock, without really sounding like either. After a string of intense recording sessions and road testing the material in odd locations like an air traffic control tower and the guts of a Richard Serra sculpture, 'God was like, No' was finalised, resulting in eight tracks which bend light and sound with a gorgeously tactile and almost kinaesthetic quality. This is best heard on the first side of shorter drone-pop experiments, five tracks which glow and fizz with a matt luminescence, constantly realigning your depth perception as serene layers of synth drone hover in and out of focus, fluttering and disintegrating around blissed, infinite guitar loops not dissimilar to Fennesz's work on 'Endless Summer'. Once we've snapped out of the trance, the other side introduces an altered palette of shapes with a more tensile, frictional relationship. From the subtly dense crescendo of crackle and foreboding gongs in 'And They Think My Name Is Dequan', 'Get Out Of The Obese Crowd' sinks fathoms deep into gruffly distorted textures and stays there until the tidal waves of cathartic ambient noise in 'Precious Persecution Complex' gradually subside. And breathe. If you love feeling shored up and dazed at the end of an album, this one is an absolute must.
Vergelijkingen met Fennesz zijn altijd de moeite waard, even kijken dus.quote:Op woensdag 24 november 2010 16:44 schreef trebremmit het volgende:
Whoeiii dit is mooi!
The fun years - God was like, no
[ afbeelding ]
[..]
Wilde ik graag nog even Kanye West aan toevoegen. Wat een moddervet albumquote:Op dinsdag 2 november 2010 20:50 schreef Breach het volgende:
[..]
Ik had gelezen eind januari 2011. Anywayyy mijn top lijstje van dit jaar (en dan moet ik nog een hoop luisteren uit dit en het vorige topic)
1. Shearwater - The Golden Archipelago
2. The National - High Violet
3. Arcade Fire - The Suburbs
4. Caribou - Swim
5. Midlake - Courage of Others
Eervolle vermeldingen voor: John Grant, Deer Tick, Kula Shaker, Portugal the Man, Trentemoller en Broken Bells.
Yep, absoluutquote:Op maandag 22 november 2010 22:25 schreef DO2 het volgende:
Mee eens. Wat mij betreft ook dé artiest van 2010 en wellicht ook 2011. Daarom: James Blakequote:Op woensdag 24 november 2010 22:19 schreef Aschkael het volgende:
ben er qua albums nog niet helemaal uit...maar dé track van het jaar is voor mij in ieder geval deze geworden:
Leuke plaat ja!!!quote:Op zaterdag 27 november 2010 00:39 schreef tim. het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is zoooooo hard gegroeid bij mij, de laatste twee weken. Van top 10 ten tijde van het verschijnen naar top 3. Jammer van de spuuglelijke hoes, dat hoort niet bij een plaat van het jaar.
Ik ken haar eerdere werk ook nietquote:Op vrijdag 3 december 2010 14:57 schreef Seam het volgende:
Wat vond je dan zo slecht aan Have One on Me? Vond het een enorme verbetering tegenover dat gekraai van haar eerdere plaat.
Die is tofquote:
Ik vind het het slechtste album in mijn gehele muziekcollectie...Ik heb hem nog niet gedelete vanwege het feit dat er mensen zijn die het wel leuk vinden, dus ik blijf dat album een 100e kans geven...quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:30 schreef DO2 het volgende:
Have One on Me is ook geen makkelijke plaat...
Kan me best voorstellen dat er mensen zijn die daar niet veel mee kunnen.
Maar Contra van Vampire Weekend een miskoop?
Daar verbaas ik me eigenlijk meer over...
Je hebt de rest van het eerste album niet geluisterd?quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:36 schreef ranja het volgende:
Vampire Weekend lijkt me echt zo'n band waarvan als die over 10 jaar hun 8e album uitbrengen mensen nog steeds zeggen 'ja, die hadden één leuke single'.
Juist wel... en niet interessant bevondenquote:Op zaterdag 4 december 2010 00:06 schreef Maisnon het volgende:
Je hebt de rest van het eerste album niet geluisterd?
Ik heb hem meerdere keren geluisterd en ik kom er niet doorheen. Hij valt me echt tegen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:30 schreef DO2 het volgende:
Maar Contra van Vampire Weekend een miskoop?
Daar verbaas ik me eigenlijk meer over...
Ja. Dat hoor ik dus ook overalquote:Op zaterdag 4 december 2010 01:10 schreef Maisnon het volgende:
Ik vind Contra ook een stuk minder dan z'n voorganger, hij staat ook niet in mijn lijstje, had gehoopt van wel. Het eerste album vond ik namelijk geweldig. Toch staan er wel een paar fijne nummers op, zoals Cousins bvb
Argh, nee, Blaudzun kan ik echt niet tegen. Maar dat betekent dan waarschijnlijk dat jij hem geweldig vindquote:Op zaterdag 4 december 2010 01:40 schreef PdeHoog het volgende:
Ik denk dat ik vanavond misschien nog een album aan mijn lijst moet toevoegen. Ik ben naar een concert van Blaudzun geweest en dat klonk toch ook wel errug tof. Ik heb beide CD's meegenomen. Morgen eens even lekker luisteren
Mensen die alleen Pink Floyd luisteren zijn een beetje kortzichtig.....quote:Op zaterdag 4 december 2010 04:12 schreef Zehra het volgende:
De beste albums ooit gemaakt zijn natuurlijk de Roger Waters/Pink Floyd albums Dark side of the moon, The Wall, The final Cut en Amused to death.
Mensen die daaraan twijfelen zijn cultuurbarbaren en hebben geen verstand van muziek.
quote:Op zaterdag 4 december 2010 04:12 schreef Zehra het volgende:
De beste albums ooit gemaakt zijn natuurlijk de Roger Waters/Pink Floyd albums Dark side of the moon, The Wall, The final Cut en Amused to death.
Mensen die daaraan twijfelen zijn cultuurbarbaren en hebben geen verstand van muziek.
Ik heb hem nu 4x helemaal through geluisterd, waarvan de laatste 3 keer steeds door de nummers heen zappend om toevallig toch nog een leuk stukje muziek te ontdekken, maar nee. Dus zoveel tijd ben ik er niet aan kwijt geraaktquote:Op vrijdag 3 december 2010 20:53 schreef DO2 het volgende:
Als je er geen reet aan vindt, dan vind je er geen reet aan, Norrage.
Dan hoef je 'm toch niet tot in den treure te beluisteren, lijkt me.
quote:Op zaterdag 4 december 2010 02:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Argh, nee, Blaudzun kan ik echt niet tegen. Maar dat betekent dan waarschijnlijk dat jij hem geweldig vind
Ik vond het lijstje wel leuk, dus als je er tijd voor hebt mag je het wat mij betreft weer doen.quote:Op zondag 5 december 2010 12:44 schreef kciR het volgende:
Wanneer gaat het echte topic open van Pfaf open?
(Zal ik net als vorig jaar weer een complete lijst maken?)
Dit was het lijstje van 2009
Deadline voor de definitieve lijstjes is 31december 2010 23.59 (jaarwisseling)
Dat ziet er uit als een lijst met veel Scandinavische muziek, daar ga ik eens wat meer van luisteren!quote:
Ik dacht exact hetzelfde!quote:Op zondag 5 december 2010 20:59 schreef kciR het volgende:
[..]
Dat ziet er uit als een lijst met veel Scandinavische muziek, daar ga ik eens wat meer van luisteren!
Vind de hoes juist prachtigquote:Op zaterdag 27 november 2010 00:39 schreef tim. het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is zoooooo hard gegroeid bij mij, de laatste twee weken. Van top 10 ten tijde van het verschijnen naar top 3. Jammer van de spuuglelijke hoes, dat hoort niet bij een plaat van het jaar.
En wat een geweldig concert in de HMHquote:Op zondag 21 november 2010 05:04 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Gorillaz schiet altijd alle kanten op, op hun album. Een hip-hop nummer met een arabisch orkest, en het klinkt nog geweldig ook! Verder als gastartiesten: Bobby Womack! Lou Reed! Little Dragon, Mark E Smith (van The Fall), De La Soul, gaat dat horen!
wat een hoop IJslandse muziek zeg!quote:Op zondag 5 december 2010 18:21 schreef hydraulix het volgende:
[ afbeelding ]
Seabear - We Built a Fire
Get Well Soon - Vexations
Valgeir Sigurðsson - Draumalandið
Amiina - Puzzle
Basia Bulat - Heart of my Own
Beach House - Teen Dream
For A Minor Reflection - Höldum í átt að óreiðu
Daníel Bjarnason - Processions
Efterklang - Magic Chairs
Ellen Allien - Dust
Rökkurró - Í annan heim