abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88338455
quote:
Op donderdag 4 november 2010 19:02 schreef Pandora73 het volgende:
De primaire onrechtmatige daad blijft bij de vernieler liggen...
Oh, maar dat betwist ik ook niet. Daarom zei ik ook: in beginsel heb je gelijk.

Maar dat laat onverlet dat de verplaatser wel degelijk (mede-)aansprakelijk kán zijn en het verplaatsen wel degelijk een onrechtmatige daad op kán leveren. Dat strookt niet met jouw stellige "geen meter mee opschieten" en "helemaal geen zin hebben"; dáár ageerde ik tegen.
quote:
Maar hoe dan ook, ik reageerde erop omdat de mensen hier ervan lijken uit te gaan dat de fiets bij het vernielen verplaatst is.
Je bedoelt net andersom, neem ik aan?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_88338731
Misschien ook leuk om de gemeente even te wijzen op het feit dat er geen precario wordt betaald voor dat stuk stoep?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_88341547
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 19:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Oh, maar dat betwist ik ook niet. Daarom zei ik ook: in beginsel heb je gelijk.

Maar dat laat onverlet dat de verplaatser wel degelijk (mede-)aansprakelijk kán zijn en het verplaatsen wel degelijk een onrechtmatige daad op kán leveren. Dat strookt niet met jouw stellige "geen meter mee opschieten" en "helemaal geen zin hebben"; dáár ageerde ik tegen.
Ja oke, als je het zo bekijkt heb je gelijk. Maar nogmaals, ik kreeg het idee dat de meeste reageerders dus ervan uit lijken te gaan dat de fiets door het verplaatsen zelf is kapot gegaan, en niet door baldadige jeugd na het verplaatsen. Verplaatsen is niet hetzelfde als vernielen, en dus heeft het laten toegeven dat iemand de fiets inderdaad verplaatst heeft, weinig zin.

Voor het aannemen van die mede-aansprakelijkheid moet immers wel duidelijk zijn dat de plek waar die fiets is neergezet, een plek is waar regelmatig fietsen gemold worden. Als er verder weinig tot geen vandalisme is en de fiets gewoon aan de overkant van de straat wordt neerzet en een of andere toevallige vandaal denkt dan "Hé, die fiets ga ik eens lekker dubbelvouwen" dan wordt aansprakelijkheid voor degene die hem daar heeft neergezet niet snel aangenomen.
(Tenminste: dat is mijn ervaring met geleende fietsen die wel op slot maar niet aan de ketting worden gelegd: weet je dat ergens veel fietsen gejat worden en zit er een ketting bij de fiets, dan is het erg slordig om die niet te gebruiken, maar zet je hem op slot in je eigen voortuin in een nette buurt dan wordt aansprakelijkheid eigenlijk nooit bij de lener gelegd.)

quote:
[...]
Je bedoelt net andersom, neem ik aan?
Oeps... Die is wel heel suf ja :X
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')