abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88200779
Naast mijn huis zit een bedrijfspand dat een stuk stoep heeft opgeëist door een fietsenrek aan hun muur te bevestigen. Dit is zo'n twee meter breed. Dit met de mededeling erbij hier geen fietsen plaatsen, alleen voor medewerkers. Heel leuk en aardig natuurlijk maar ze eisen dus wel een stuk stoep op dat niet van hun is. Bovendien is dit ongeveer de enige plek waar omwonende huizen hun fietsen kwijt kunnen. Ook ik zet mijn fiets hier dus wel eens neer -niet in het rek, want dat is van hun, maar er gewoon voor- en deze wordt vaak weggehaald en moet ik hem zoeken aan de andere kant van de straat.

Vandaag was mijn fiets dus weer eens weg dus kon ik hem gaan zoeken. Eenmaal gevonden wilde ik weg fietsen maar kwam er achter dat hij helemaal kapot was! Spatbord en wiel zijn zo verbogen dat fietsen onmogelijk is.

Mijn vraag is nu, mogen zij mijn fiets zo maar weg halen en zo nee, op grond waarvan kan ik hun de kosten bij de fietsenmaker laten betalen?
pi_88200866
toon maar eens aan dat hun hem hebben kapot gemaakt
pi_88201200
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 09:51 schreef DjCeekay het volgende:
Dit.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  † In Memoriam † maandag 1 november 2010 @ 10:06:57 #4
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_88201255
Bij de gemeente al nagevraagd of ze uberhaupt een vergunning voor dat rek hebben?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_88201326
Rek slopen
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_88201439
quote:
Op maandag 1 november 2010 09:47 schreef SemperFii het volgende:
een fietsenrek aan hun muur

[..]

met de mededeling erbij hier geen fietsen plaatsen
:')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_88201526
Navragen bij de gemeente of dat rek er legaal op deze manier staat. Is dit waar kun je altijd bij het bedrijf navragen of je jouw fiets er ook mag stallen...

Schade kun je zelf betalen, of je moet kunnen aantonen dat het bedrijf het gedaan heeft met het verwijderen van je fiets.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_88202551
Tsssk, TS blokkeert eerst fietsen van medewerkers en is dan boos dat eigen fiets stuk is?
Niet goed...

Uiteraard is het zoals eerder aangehaald dat je wel even navraag kunt doen of het rek er met vergunning staat. Het kan ook zijn dat dit vergunningsvrij mogelijk is, dan is het niet mogelijk bezwaar aan te tekenen.
Ik zou zeggen maak pics en leg het voor aan de gemeente.. Succes, want lastig is het zeker.
Let's pretend we scored a goal YEAH
  maandag 1 november 2010 @ 11:02:41 #9
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_88202767
quote:
Op maandag 1 november 2010 09:51 schreef DjCeekay het volgende:
Dit,
quote:
Op maandag 1 november 2010 10:06 schreef Barbaaf het volgende:
Bij de gemeente al nagevraagd of ze uberhaupt een vergunning voor dat rek hebben?
en dit.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_88206729
Is dat wel openbare weg, en geen onderdeel van hun perceel, en dus privé terrein? Als dat wel zo is, staan ze in de basis in hun recht natuurlijk.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_88207476
Klagen tegen de Gemeenten is vragen om de toorn van diezelfde gemeente die overal voor is ingedekt en bijna altijd wint. Dus klacht= fail :D :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88207576
Maar dit is klagen bij de gemeente. ;)
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_88214869
Eigenlijk een keer foto's maken, of hopen dat degene die het gedaan heeft het toegeeft.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_88218135
Als je kunt bewijzen dat je fiets stond waar hij stond... en je kunt bewijzen dat zij hem verplaatst hebben, en je kunt bewijzen dat de grond openbaar gebied is, dan kun je ze aansprakelijk stellen voor de geleden schade.
Je mag immers niet zomaar aan andermans spullen komen die zich op de openbare weg bevinden.

Ik zou in jouw geval beginnen met uitzoeken of de stoep inderdaad openbaar gebied is. En als dat het geval is, zou ik bij die winkelier gaan praten. Als dat gesprek negatief uitpakt (wat ik wel denk) dan bevestig je dat per brief waarbij je ze meteen aansprakelijk stelt. Je staat dan best sterk, zeker als je zaken opneemt zoals "in ons gesprek waarin u aangaf dat u de fietsen verplaatst omdat......" Als je het handig formuleert en hij onhandig reageert heb je dan geen discussie meer over wie de fiets verplaatst heeft....

Na de eerste brief en aansprakelijkheidsstelling nog even met een rekening naar binnen lopen en vragen of ie echt zeker weet dat hij voor dat bedrag wil gaan rechten.... en daarna naar je rechtsbijstandverzekering...
pi_88218439
Weet je zeker dat het niet bij het perceel van dat bedrijf hoort?

Bij mijn bijbaantje loopt het voetpad ook naadloos over in het prive-terrein van het bedrijf. Het perceel loopt echter tot een paar meter uit de gevel. Een buitenstaander ziet dat niet direct, maar wanneer ze dan door zo'n bordje duidelijk maken dat je daar niet je fiets moet neerzetten, tja...
  maandag 1 november 2010 @ 20:12:32 #16
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_88222271
fototje erbij voor de duidelijkheid ??
zo goed..?
pi_88226477
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 18:40 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Als je kunt bewijzen dat je fiets stond waar hij stond... en je kunt bewijzen dat zij hem verplaatst hebben, en je kunt bewijzen dat de grond openbaar gebied is, dan kun je ze aansprakelijk stellen voor de geleden schade.
Je mag immers niet zomaar aan andermans spullen komen die zich op de openbare weg bevinden.

Ik zou in jouw geval beginnen met uitzoeken of de stoep inderdaad openbaar gebied is. En als dat het geval is, zou ik bij die winkelier gaan praten. Als dat gesprek negatief uitpakt (wat ik wel denk) dan bevestig je dat per brief waarbij je ze meteen aansprakelijk stelt. Je staat dan best sterk, zeker als je zaken opneemt zoals "in ons gesprek waarin u aangaf dat u de fietsen verplaatst omdat......" Als je het handig formuleert en hij onhandig reageert heb je dan geen discussie meer over wie de fiets verplaatst heeft....

Na de eerste brief en aansprakelijkheidsstelling nog even met een rekening naar binnen lopen en vragen of ie echt zeker weet dat hij voor dat bedrag wil gaan rechten.... en daarna naar je rechtsbijstandverzekering...
Verplaatsen van de fiets is geen onrechtmatige daad, zolang daar geen schade bij ontstaat.
Degene die de fiets daadwerkelijk beschadigd heeft (en dat kunnen ook heel goed wat stoere jochies geweest zijn die de fiets aan de andere kant van de straat tegenkwamen) is aansprakelijk.
Dat je het bedrijf (rechtstreeks of op slinkse wijze) laat toegeven dat ze de fiets verplaatst hebben, daar schiet je dus geen meter mee op.

P.S. O enne...
quote:
Het is: dat zij hem kapot hebben gemaakt.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_88238439
Op de site van edugis hebben ze een kaartviewer waar je de kadastrale percelen in kan zien, dat kan je in ieder geval vertellen of het hun eigen terrein is, of openbare ruimte. Even kijken bij lagenbeheer, en onder "kadastrale gegevens" even de laag "percelen" aanklikken en je ziet het meteen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 11:22:02 #19
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_88240868
quote:
Zolang TS dit niet kan bewijzen, kan TS zich beter richten op het herstellen van zijn rijwiel.
pi_88241189
Je kunt het bedrijf een brief schrijven om te informeren hoe het nu precies zit met dat fietsenrek, en wat ze doen als jij je fiets in dat rek of ernaast zet. Als ze dan antwoorden dat ze die fietsen weghalen dan schrijf je terug dat je aangifte tegen hen gaat doen voor het weghalen en daarbij vernielen van je fiets.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_88294278
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 11:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Je kunt het bedrijf een brief schrijven om te informeren hoe het nu precies zit met dat fietsenrek, en wat ze doen als jij je fiets in dat rek of ernaast zet. Als ze dan antwoorden dat ze die fietsen weghalen dan schrijf je terug dat je aangifte tegen hen gaat doen voor het weghalen en daarbij vernielen van je fiets.
Weghalen is iets heel anders dan vernielen. Dus dat heeft helemaal geen zin.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_88309979
quote:
Op maandag 1 november 2010 21:26 schreef Pandora73 het volgende:
Verplaatsen van de fiets is geen onrechtmatige daad, zolang daar geen schade bij ontstaat.
Degene die de fiets daadwerkelijk beschadigd heeft (en dat kunnen ook heel goed wat stoere jochies geweest zijn die de fiets aan de andere kant van de straat tegenkwamen) is aansprakelijk.
Dat je het bedrijf (rechtstreeks of op slinkse wijze) laat toegeven dat ze de fiets verplaatst hebben, daar schiet je dus geen meter mee op.
quote:
Op woensdag 3 november 2010 17:47 schreef Pandora73 het volgende:
Weghalen is iets heel anders dan vernielen. Dus dat heeft helemaal geen zin.
Ik zou dat niet zo stellig zeggen. In beginsel heb je gelijk, echter:

Als de fiets tamelijk veilig stond maar het bedrijf de fiets verplaatst naar een plek waar die meer kans maakt om vernield te worden (uit het zicht, bij bossages, etc.), kan dat wel degelijk een onrechtmatige daad opleveren. Het bedrijf mag dan weliswaar de fiets zelf niet vernield hebben maar neemt dan door het verplaatsen een onaanvaardbaar risico op vernieling.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 3 november 2010 @ 23:39:10 #23
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_88310835
quote:
Op maandag 1 november 2010 09:51 schreef DjCeekay het volgende:
Hun wat?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_88311413
quote:
Op woensdag 3 november 2010 23:39 schreef Catbert het volgende:

[..]

Hun wat?
Hun hem.
Familie van us mem :{w
.
pi_88336258
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 23:18 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Ik zou dat niet zo stellig zeggen. In beginsel heb je gelijk, echter:

Als de fiets tamelijk veilig stond maar het bedrijf de fiets verplaatst naar een plek waar die meer kans maakt om vernield te worden (uit het zicht, bij bossages, etc.), kan dat wel degelijk een onrechtmatige daad opleveren. Het bedrijf mag dan weliswaar de fiets zelf niet vernield hebben maar neemt dan door het verplaatsen een onaanvaardbaar risico op vernieling.
De primaire onrechtmatige daad blijft bij de vernieler liggen... Niet bij degene die de fiets verplaatst heeft. Dus de verplaatser is hoogstens mede-aansprakelijk, maar nooit volledig.
Maar hoe dan ook, ik reageerde erop omdat de mensen hier ervan lijken uit te gaan dat de fiets bij het vernielen verplaatst is.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_88338455
quote:
Op donderdag 4 november 2010 19:02 schreef Pandora73 het volgende:
De primaire onrechtmatige daad blijft bij de vernieler liggen...
Oh, maar dat betwist ik ook niet. Daarom zei ik ook: in beginsel heb je gelijk.

Maar dat laat onverlet dat de verplaatser wel degelijk (mede-)aansprakelijk kán zijn en het verplaatsen wel degelijk een onrechtmatige daad op kán leveren. Dat strookt niet met jouw stellige "geen meter mee opschieten" en "helemaal geen zin hebben"; dáár ageerde ik tegen.
quote:
Maar hoe dan ook, ik reageerde erop omdat de mensen hier ervan lijken uit te gaan dat de fiets bij het vernielen verplaatst is.
Je bedoelt net andersom, neem ik aan?
.
pi_88338731
Misschien ook leuk om de gemeente even te wijzen op het feit dat er geen precario wordt betaald voor dat stuk stoep?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_88341547
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 19:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Oh, maar dat betwist ik ook niet. Daarom zei ik ook: in beginsel heb je gelijk.

Maar dat laat onverlet dat de verplaatser wel degelijk (mede-)aansprakelijk kán zijn en het verplaatsen wel degelijk een onrechtmatige daad op kán leveren. Dat strookt niet met jouw stellige "geen meter mee opschieten" en "helemaal geen zin hebben"; dáár ageerde ik tegen.
Ja oke, als je het zo bekijkt heb je gelijk. Maar nogmaals, ik kreeg het idee dat de meeste reageerders dus ervan uit lijken te gaan dat de fiets door het verplaatsen zelf is kapot gegaan, en niet door baldadige jeugd na het verplaatsen. Verplaatsen is niet hetzelfde als vernielen, en dus heeft het laten toegeven dat iemand de fiets inderdaad verplaatst heeft, weinig zin.

Voor het aannemen van die mede-aansprakelijkheid moet immers wel duidelijk zijn dat de plek waar die fiets is neergezet, een plek is waar regelmatig fietsen gemold worden. Als er verder weinig tot geen vandalisme is en de fiets gewoon aan de overkant van de straat wordt neerzet en een of andere toevallige vandaal denkt dan "Hé, die fiets ga ik eens lekker dubbelvouwen" dan wordt aansprakelijkheid voor degene die hem daar heeft neergezet niet snel aangenomen.
(Tenminste: dat is mijn ervaring met geleende fietsen die wel op slot maar niet aan de ketting worden gelegd: weet je dat ergens veel fietsen gejat worden en zit er een ketting bij de fiets, dan is het erg slordig om die niet te gebruiken, maar zet je hem op slot in je eigen voortuin in een nette buurt dan wordt aansprakelijkheid eigenlijk nooit bij de lener gelegd.)

quote:
[...]
Je bedoelt net andersom, neem ik aan?
Oeps... Die is wel heel suf ja :X
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')