Wacht dan maar op de kerst (plus de weken daarvoor). Dan zou je spontaan ontslag willen nemen.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:54 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ik ook, en altijd dezelfde nummers komen langs.
Straks naar de repetitie fietsenquote:Op donderdag 4 november 2010 18:34 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Wat een wind![]()
Ik zou bijna riders of the storm gaan spelen
Owja, om gek van te wordenquote:Op donderdag 4 november 2010 18:57 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wacht dan maar op de kerst (plus de weken daarvoor). Dan zou je spontaan ontslag willen nemen.
Trust me on that, ik heb ook bij een supermarkt gewerkt (totdat ik eruit geschopt werd)
Erg herkenbaar inderdaad, misschien dat je door het vele oefenen op 1 ding ook nonchalanter wordt. Maar het schijnt ook beter te werken op je hersenen om een riffje bijv. vaak en kort te oefenen, dan 1x lang.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:51 schreef genakt het volgende:
wat braddie zij heb ik ook wel eens hoor heb heel de dag wat geoefend lukt het niet en volgende dag kan ik het oppeens haha
hmm...quote:Op donderdag 4 november 2010 20:52 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Erg herkenbaar inderdaad, misschien dat je door het vele oefenen op 1 ding ook nonchalanter wordt. Maar het schijnt ook beter te werken op je hersenen om een riffje bijv. vaak en kort te oefenen, dan 1x lang.
Ja, je oefent liedjes toch ook het best maat na maat ipv meteen het hele stukquote:Op donderdag 4 november 2010 20:52 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Erg herkenbaar inderdaad, misschien dat je door het vele oefenen op 1 ding ook nonchalanter wordt. Maar het schijnt ook beter te werken op je hersenen om een riffje bijv. vaak en kort te oefenen, dan 1x lang.
Dat lesboekje wat je me aanraadde werkt goed. Verfrissend om van methode te wisselenquote:Op donderdag 4 november 2010 22:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Goed bezig
Ik wil weer proberen iedere week/om de week te spelen maar dat zal vooral in het begin lastig zijn
Geen probleemquote:Op donderdag 4 november 2010 22:21 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Dat lesboekje wat je me aanraadde werkt goed. Verfrissend om van methode te wisselen
Hé psst! Psst! Verander je homepage in je nieuwe band man!quote:Op donderdag 4 november 2010 22:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Geen probleemIs ook het enige lesboek wat ik ooit gebruik hebt die ik niet na 3 blz zat was
Goeie manier om het te leren zonder saai toonladders op te dreunen.
Staat ie toch ?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:31 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Hé psst! Psst! Verander je homepage in je nieuwe band man!
Nu welquote:
Je wilt weer een akoestische?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:35 schreef Shadow_NL het volgende:
Hallo mede muziekliefhebbers,
Ik ben nou al een jaar of 2-3 aan het kloten met zowel een elektrische als een akoestische gitaar.
Nou heb ik die akoestische gitaar cadeau gekregen van mijn pa (wat natuurlijk een heel leuk geschenk was), maar deze heeft die gekocht bij de Lidll. Inmiddels heeft 1 snaar het ook begeven en klinkt het ook eigenlijk meer nergens naar. Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe, degelijke gitaar voor het prijskaartje van rond de 250 euro. Ik kan inmiddels wel de basis dingen spelen op de akoestische, maar zou mijn skills graag willen verbeteren d.m.v. de aankoop van een fatsoenlijkere gitaar. Ik luister en speel zelf het liefst nummers uit het wat alternatievere rock circuit zoals Radiohead, The National of Led Zeppelin maar ben ook steeds meer een liefhebber van bands met invloeden van folk geworden zoals Fleet Foxes, Mumford and Sons etc. Hebben jullie misschien een aanbeveling welke gitaar ik het beste kan kopen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Dan geef ik je de tip die iedereen hier meegeeft: ga naar de winkel en test verschillende modellen uit. Welke sound vind je het beste en welke speelt het fijnst? Dat is voor iedereen verschillend. De ene houdt van een dunne nek, de ander van een dikke nek. Ikzelf speel altijd op vrij dikke nekken en stevig spelende gitaren, wanneer ik dan bijv. een Stratocaster vasthoud kan ik de snaar veel verder benden dan bij mijn eigen gitarenquote:Op donderdag 4 november 2010 22:35 schreef Shadow_NL het volgende:
Hallo mede muziekliefhebbers,
Ik ben nou al een jaar of 2-3 aan het kloten met zowel een elektrische als een akoestische gitaar.
Nou heb ik die akoestische gitaar cadeau gekregen van mijn pa (wat natuurlijk een heel leuk geschenk was), maar deze heeft die gekocht bij de Lidll. Inmiddels heeft 1 snaar het ook begeven en klinkt het ook eigenlijk meer nergens naar. Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe, degelijke gitaar voor het prijskaartje van rond de 250 euro. Ik kan inmiddels wel de basis dingen spelen op de akoestische, maar zou mijn skills graag willen verbeteren d.m.v. de aankoop van een fatsoenlijkere gitaar. Ik luister en speel zelf het liefst nummers uit het wat alternatievere rock circuit zoals Radiohead, The National of Led Zeppelin maar ben ook steeds meer een liefhebber van bans met invloeden van folk geworden zoals Fleet Foxes, Mumford and Sons etc. Hebben jullie misschien een aanbeveling welke gitaar ik het beste kan kopen?
Alvast bedankt voor de reacties!
En later vaak ookquote:Op donderdag 4 november 2010 22:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Goed bezig
Ik wil weer proberen iedere week/om de week te spelen maar dat zal vooral in het begin lastig zijn
Moetj e beter je best doenquote:
No kidding jongens, maar soms is het beter om je gitaar eens een paar dagen afzijdig te houden zodat je er daarna weer met een ''fresh mind'' aan kan beginnen. Heb ik ook wel eens gedaan, ik zeg niet dat het je direct helpt met beter worden maar soms kan het wel eens fijn zijnquote:Op donderdag 4 november 2010 09:35 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dat ga ik ook eens proberen. Gewoon een maand lang niet spelen.
Daarna kan Steve Vai zijn boeltje wel inpakken denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |