Dat klopt, dat is ook de main-line van deze discussie.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:16 schreef Brombaard het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je ouders je tegen moeten houden. Jij wil met hen erover in gesprek, dus dan is het toch goed om te bedenken waarom zij je niet willen laten gaan? Dan kan je daar weer argumenten tegen bedenken.
Omdat ik ook intelligent ben. Wil je met wetenschappelijke feiten praten? Ik heb een IQ van 145. (inb4; het toont nietquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:14 schreef Brombaard het volgende:
[..]
Waarom wil je jezelf nou zo graag ervan overtuigen dat je "hartstikke intelligent" bent? Vind je jezelf zo niet bijzonder genoeg?
En nogmaals: dat je naar Amerika gaat om je internetvriendinnetje op te zoeken is wel relevant als je wil weten waarom je ouders je liever niet laten gaan.
Tuurlijk, vergelijk me met een peuter. Nee, ik blijf veel in het "waarom" hangen omdat ik redenen wil, goede argumenten. Ik begrijp het niet, en daar kan ik niet tegen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:18 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het valt me trouwens wel erg op dat TS (niet huidige TS maar de originele TS) veel in het "waarom" blijft hangen. Is dat niet een fase die peuters doorgaans doormaken?
Dan is het toch niet offtopic om het daarover te hebben?quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:18 schreef Guynio het volgende:
[..]
Dat klopt, dat is ook de main-line van deze discussie.
[..]
R&P = Reviews en Productbeoordelingen? Hoe is dat zinnig voor mijn probleem, heer Mod?quote:
Relatie & Problemen denk ikquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:22 schreef Guynio het volgende:
[..]
R&P = Reviews en Productbeoordelingen? Hoe is dat zinnig voor mijn probleem, heer Mod?
Over argumenten die mijn ouders zouden geven om mij niet te laten gaan?quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:21 schreef Brombaard het volgende:
[..]
Dan is het toch niet offtopic om het daarover te hebben?
Relaties & Psychologiequote:Op zondag 31 oktober 2010 21:22 schreef Guynio het volgende:
[..]
R&P = Reviews en Productbeoordelingen? Hoe is dat zinnig voor mijn probleem, heer Mod?
Probeer relaties & psychologie eens.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:22 schreef Guynio het volgende:
[..]
Doe jij maarquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:23 schreef Guynio het volgende:
OH...
ik zag 'm niet staan. Zal ik 'm moven of kan Heer Mod dat doen?
Allemaal zelfbenoemde psychologen en psychiaters, hard geworden door het leven van de straat.quote:
Juist, bijvoorbeeld dat ze het een slecht idee zouden kunnen vinden om iemand op te zoeken die je van het internet kent.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:23 schreef Guynio het volgende:
[..]
Over argumenten die mijn ouders zouden geven om mij niet te laten gaan?
Begrijp je nu ook waarom zijn ouders hem niet laten gaan. Hij is misschien best slim maar kom op zegquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:22 schreef Skylark. het volgende:
TS, waarom word je gepest op Hyves door mensen die bij mij in de buurt zelf gepest zouden worden (onder je PF).
...quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:24 schreef Brombaard het volgende:
[..]
Juist, bijvoorbeeld dat ze het een slecht idee zouden kunnen vinden om iemand op te zoeken die je van het internet kent.
Hoe is dit relevant? Dus ik zie er niet geweldig uit... /care?quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:24 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Begrijp je nu ook waarom zijn ouders hem niet laten gaan. Hij is misschien best slim maar kom op zeg
Je kunt sowieso zorgen dat mensen je niet pesten om mee te beginnen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:27 schreef Guynio het volgende:
[..]
Hoe is dit relevant? Dus ik zie er niet geweldig uit... /care?
EDIT: Oh en nogmaals, mensen die Hyves serieus nemen
Het is maar net wat je pesten noemt. Ik vind hyves sowieso onbelangrijk, en zoals in EDIT2 van voorgaande post; de personen die reageerden zijn nou niet echt de slimsten thuis ofzo.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:28 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Je kunt sowieso zorgen dat mensen je niet pesten om mee te beginnen.
Dat is het punt nietquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:25 schreef Guynio het volgende:
[..]
...
Waarom...
Waarom snapte ik dat zelf niet?Ik ben soms zo langzaam (self-proclaimed intelligent, haha)
Grappig hoe ik zojuist in 3 posts al m'n eigenwaarde ben verloren xD
BOT though, het feit dat ze van het internet is heeft eerder nog geen problemen veroorzaakt, ik heb al eerder mensen via internet ontmoet. Was weliswaar in Leeuwarden, maar dat maakt voor mij persoonlijk geen verschrikkelijk verschil.
Wat is een PF?quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:22 schreef Skylark. het volgende:
TS, waarom word je gepest op Hyves door mensen die bij mij in de buurt zelf gepest zouden worden (onder je PF).
Ik weet nu tegen wie ik aanpraat. Ik begrijp je ouders helemaal. Jij moet niet alleen naar Amerika gaan man. Ik weet niet hoe die vriendin van je eruit ziet, als het een chick is dan heb je echt 100% zeker met een neppert te maken.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:27 schreef Guynio het volgende:
[..]
Hoe is dit relevant? Dus ik zie er niet geweldig uit... /care?
EDIT: Oh en nogmaals, mensen die Hyves serieus nemen
ProfielFoto, denk ik toch.quote:
Dat klopt inderdaad, misschien handig om dat eens na te vragen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:29 schreef Brombaard het volgende:
[..]
Dat is het punt nietHet gaat erom wat voor verschil het voor je ouders maakt.
Maar ik ben blij dat je wel begrijpt wat ik bedoel
Wacht, wacht, wacht even. Je quote een post waarin ik aangeef me geen zorgen te maken om mijn uiterlijk, en dat relateer jij aan mijn kansen op overleven in Amerika?quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:30 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ik weet nu tegen wie ik aanpraat. Ik begrijp je ouders helemaal. Jij moet niet alleen naar Amerika gaan man. Ik weet niet hoe die vriendin van je eruit ziet, als het een chick is dan heb je echt 100% zeker met een neppert te maken.
Moet ik inderdaad nodig eens doen, dank je.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:30 schreef Skylark. het volgende:
Verkoop die gothic-emo met z'n niggerpet eens een goeie knal.
Sorry hoor, ik weet niet hoe dat meisje van 14 eruit ziet... als het een chick is(quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:32 schreef Guynio het volgende:
[..]
Wacht, wacht, wacht even. Je quote een post waarin ik aangeef me geen zorgen te maken om mijn uiterlijk, en dat relateer jij aan mijn kansen op overleven in Amerika?
[..]
Moet ik inderdaad nodig eens doen, dank je.
Waarom wil je dat ik een pic van haar post? Je bent overtuigd dat 't een nepper is, wat heb ik aan jou nog te bewijzen?quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:33 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Sorry hoor, ik weet niet hoe dat meisje van 14 eruit ziet... als het een chick is() dan durf ik voor 99% zeker wel te wedde dat je genept bent. Post een pic van haar dan.
Je hoeft niks te bewijzen hoor, post maar hoor... zulke gevallen zijn al zo vaak voorgekomen dat je zo wel kunt zien of dit nep of echt is. Ga er niet heen manquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:34 schreef Guynio het volgende:
[..]
Waarom wil je dat ik een pic van haar post? Je bent overtuigd dat 't een nepper is, wat heb ik aan jou nog te bewijzen?
ik ben overtuigd dat 't een echte is. Zou het nep zijn, had ze wel een foto van een mooiere meid gepostquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:36 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Je hoeft niks te bewijzen hoor, post maar hoor... zulke gevallen zijn al zo vaak voorgekomen dat je zo wel kunt zien of dit nep of echt is. Ga er niet heen man
Grappig hoe je je eigen post ontkracht met je laatste zin. Maar toch bedankt.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:38 schreef Brombaard het volgende:
Je een beetje bezighouden met je uiterlijk is altijd goed. Als je naar de kapper zou gaan en je wat beter zou kleden kon je hier ook gewoon een vriendin vinden. Je hebt het zelf in de hand.
Dat zal je wel niet willen, maar je kan het in ieder geval onthouden voor de toekomst.
Ja, het was me al duidelijk dat je hier niet gekomen was om op andere gedachten gebracht te worden.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:39 schreef Guynio het volgende:
[..]
Grappig hoe je je eigen post ontkracht met je laatste zin. Maar toch bedankt.
Is that a bad thing?quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:40 schreef Brombaard het volgende:
[..]
Ja, het was me al duidelijk dat je hier niet gekomen was om op andere gedachten gebracht te worden.
Je hebt er nog geeneens op de webcam gezien?quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:38 schreef Guynio het volgende:
[..]
ik ben overtuigd dat 't een echte is. Zou het nep zijn, had ze wel een foto van een mooiere meid gepost
Haha, maar er zit toch een verschil tussen jezelf goed verzorgen en je bezig houden met je uiterlijk. Ik ben wie ik ben, en als jij me niet neemt omdat ik er naar jouw standaard niet goed uit zie, dan ben jij voor mij toch veel te oppervlakkig.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:41 schreef Brombaard het volgende:
Ik denk trouwens dat dat Amerikaanse meisje het ook wel zou waarderen als je jezelf goed verzorgde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaja deze gozert heeft een chick van 14 in Amerika die zo graag wilt dat hij haar komt bezoeken. Kom op zeg geloof je het zelf, het is al ontelbaar vaak voorgekomen deze ongein. Het is misschien moeilijk te geloven.. Ik zeg alleen maar;
Trap er niet in.![]()
Begrijpelijk. Heb net m'n reden gepost waaromquote:Op zondag 31 oktober 2010 21:41 schreef Brombaard het volgende:
[..]
Nee, maar vandaar die laatste zin.
Jawel, maar dat kan ik hie rtoch niet posten...?quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:41 schreef arucard het volgende:
[..]
Je hebt er nog geeneens op de webcam gezien?
quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:42 schreef j0rdiiii het volgende:Foto die jij post is al bijna 3 jaar oud. Toch leuk geprobeerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaja deze gozert heeft een chick van 14 in Amerika die zo graag wilt dat hij haar komt bezoeken. Kom op zeg geloof je het zelf, het is al ontelbaar vaak voorgekomen deze ongein. Het is misschien moeilijk te geloven.. Ik zeg alleen maar;
Trap er niet in.
Waarom zou ik trollen, even eerlijk?Because I can
Die trap er niet in is naar jou gericht lijkt me.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:43 schreef Guynio het volgende:
[..]
Foto die jij post is al bijna 3 jaar oud. Toch leuk geprobeerd.
Waarom zou ik trollen, even eerlijk?
Jij trollen? Jij zit met je gedachte bij een 14jarige chick die eigenlijk een vent van 60 is.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:43 schreef Guynio het volgende:
[..]
Foto die jij post is al bijna 3 jaar oud. Toch leuk geprobeerd.
Waarom zou ik trollen, even eerlijk?
Dat vind ik niet oppervlakkig. Oppervlakkig ben je pas als je alleen maar naar uiterlijk kijkt. Als je jezelf beter kan presenteren zonder naar de plastische chirurg te hoeven gaan of enorme moeite te doen is het de moeite waard.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:41 schreef Guynio het volgende:
[..]
Haha, maar er zit toch een verschil tussen jezelf goed verzorgen en je bezig houden met je uiterlijk. Ik ben wie ik ben, en als jij me niet neemt omdat ik er naar jouw standaard niet goed uit zie, dan ben jij voor mij toch veel te oppervlakkig.
Begrijpelijk, maar nu ga je te diep in de details. Als ik moeite zou doen zou ik er inderdaad beter uit kunnen zien, maar in 't normale dagelijks leven is't mij dat niet waard. Waarom moeite doen voor niks?quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:44 schreef Brombaard het volgende:
[..]
Dat vind ik niet oppervlakkig. Oppervlakkig ben je pas als je alleen maar naar uiterlijk kijkt. Als je jezelf beter kan presenteren zonder naar de plastische chirurg te hoeven gaan of enorme moeite te doen is het de moeite waard.
Nee, kwam ik achter.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:44 schreef arucard het volgende:
[..]
Die trap er niet in is naar jou gericht lijkt me.
Jij blijft maar volhouden hé? kun je ook nog toegevoegde waarde hebben voor dit topic?quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:44 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Jij trollen? Jij zit met je gedachte bij een 14jarige chick die eigenlijk een vent van 60 is.
Graag gedaan meneer. Ik zal 'm volgen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:45 schreef Skylark. het volgende:
Je bracht me op een goed idee voor een topic, omdat het van jou niet in jouw topic mocht.
Lange afstandsrelaties
Misschien handig om eens door te lezen.
Ach ja je moet het alleen zelf nog in zien. Verpruts jij maar lekker 2000 euro aan een pedo, nog niet eens wetend wat ie daar nog met je gaat doen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:46 schreef Guynio het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar nu ga je te diep in de details. Als ik moeite zou doen zou ik er inderdaad beter uit kunnen zien, maar in 't normale dagelijks leven is't mij dat niet waard. Waarom moeite doen voor niks?
[..]
Nee, kwam ik achter.
[..]
Jij blijft maar volhouden hé? kun je ook nog toegevoegde waarde hebben voor dit topic?
Waarom ben je er zo van overtuigd dat het een pedo is? Ik begrijp dat dit een argument kan zijn dat m'n ouders geven waarom ik niet naar Amerika zou mogen, en ik heb 'm al genoteerd, maar waarom erop blijven doorhameren?quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:48 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Ach ja je moet het alleen zelf nog in zien. Verpruts jij maar lekker 2000 euro aan een pedo, nog niet eens wetend wat ie daar nog met je gaat doen.
Omdat ik denk dat een chick uit Amerika niet voor jou valt. Reacties op je hyves komen niet verder als;quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:50 schreef Guynio het volgende:
[..]
Waarom ben je er zo van overtuigd dat het een pedo is? Ik begrijp dat dit een argument kan zijn dat m'n ouders geven waarom ik niet naar Amerika zou mogen, en ik heb 'm al genoteerd, maar waarom erop blijven doorhameren?
quote:lelijklelijklelijklelijklelijklelijklelijklelijklelijklelijk
+ Ik weet niet of je een bepaalde beperking hebt ofzo, alleen iedereen die zoiets is overkomen zag er precies zo uit, als in waar meisjes waarschijnlijk niet voor vallenquote:je bent nog steeds kanker dik.
hihihi lololol hihihi
Ik weet niet eens hoe ik hier normaal op moet reageren. Ik ga maar gewoon zeggen wat ik altijd zeg; uiterlijk is onbelangrijk. Natuurlijk zit daar een limiet aan, ik zou niet met een 500 kilo wegende trol uitgaan, maar uiterlijk heeft vrij weinig invloed op mijn relaties. Misschien dat jij een mooie chick wil, misschien dat chicks jou willen omdat je mooi bent, maakt mij niet uit, moet je helemaal zelf weten. Maar ik ga op innerlijk, en als ik daarvoor wat opofferingen moet maken op 't vlak van uiterlijk doe ik daar geen moment moeilijk over. Ik ga ervanuit dat zij daar hetzelfde over denkt.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:55 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Omdat ik denk dat een chick uit Amerika niet voor jou valt. Reacties op je hyves komen niet verder als;
[..]
[..]
Haar innerlijk kon je wel mooi zien op de chatbox of niequote:Op zondag 31 oktober 2010 21:58 schreef Guynio het volgende:
[..]
Ik weet niet eens hoe ik hier normaal op moet reageren. Ik ga maar gewoon zeggen wat ik altijd zeg; uiterlijk is onbelangrijk. Natuurlijk zit daar een limiet aan, ik zou niet met een 500 kilo wegende trol uitgaan, maar uiterlijk heeft vrij weinig invloed op mijn relaties. Misschien dat jij een mooie chick wil, misschien dat chicks jou willen omdat je mooi bent, maakt mij niet uit, moet je helemaal zelf weten. Maar ik ga op innerlijk, en als ik daarvoor wat opofferingen moet maken op 't vlak van uiterlijk doe ik daar geen moment moeilijk over. Ik ga ervanuit dat zij daar hetzelfde over denkt.
Jij let echt heel goed op jij hé?quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:01 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Haar innerlijk kon je wel mooi zien op de chatbox of nie
'k zou graag willen, probleem is dus, m'n ouders zijn het daar niet mee eens en tot m'n 18e heb ik hun toestemming nodig. Hoe ze te overtuigen om mij te laten gaan? (misschien handig om OP hiernaar aan te passen?)quote:Op zondag 31 oktober 2010 22:02 schreef Skazminko het volgende:
Ik zou zeggen, ga ervoor, pak je koffers en reis naar je geliefde.
Ik denk dus dat ik daar die toestemming voor nodig heb, ik weet 't eigenlijk niet precies, ik zou 't nog uit gaan zoeken. Maar stel ik heb geen toestemming nodig en ik ga, kom ik terug thuis, eeuwige oorlog totdat ik uit huis ben. Heb ik ook niet echt veel aan =Pquote:Op zondag 31 oktober 2010 22:10 schreef Skazminko het volgende:
Fuck je ouders en koop gewoon een vliegticket. (Of moet je daarvoor juist die toestemming hebben?) En per sé toestemming van ouders? Of gewoon 'een volwassene'?
Omdat je ouders je willen beschermen. Mensen komen echt heel erg anders over op het internet omdat dat toch een bepaalde drempel weghaalt en er dus bepaalde eigenschappen ook meer naar voren komen. Je zou heel goed teleurgesteld kunnen raken en dat is waar je ouders je tegen willen beschermen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:25 schreef Guynio het volgende:
[..]
...
Waarom...
Waarom snapte ik dat zelf niet?Ik ben soms zo langzaam (self-proclaimed intelligent, haha)
Grappig hoe ik zojuist in 3 posts al m'n eigenwaarde ben verloren xD
BOT though, het feit dat ze van het internet is heeft eerder nog geen problemen veroorzaakt, ik heb al eerder mensen via internet ontmoet. Was weliswaar in Leeuwarden, maar dat maakt voor mij persoonlijk geen verschrikkelijk verschil.
Een emo-kid en iemand die waarschijnlijk wolvenshirts draagt....quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:22 schreef Skylark. het volgende:
Dan klik je even op de naam van TS, dan zie je zijn topics en kijk je naar de OP van deel 1.quote:Op maandag 1 november 2010 09:18 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb deze reeks gemist, waar gaat het over?
Betaalt hij dit van eigen verdiend geld of van zijn spaargeld?quote:Op maandag 1 november 2010 09:20 schreef Panthera1984 het volgende:
Uit het vorige topic heb ik begrepen dat:
TS is nu 16, maakt volgend jaar zijn Havo af en wil dan in de vakantie (dan is hij 17) naar zijn liefje in Amerika (die is dan 15).
Hij wil dit zelf betalen
Haar ouders weten ervan, en hij mag daar in huis slapen.
Zijn ouders weten ervan, en hij mag niet naar Amerika.
TS moet zich ook beseffen dat in de US nog steeds voor een hoop dingen die 21 wordt gehanteerd. Wordt hij 'per ongeluk' een keertje met een open canister (drank) betrapt dan is dat geen pretje. Ik zou je als ouder dus voor je 18e echt niet alleen laten gaan, de US en de reis ernaartoe en iets heel anders dan een cola drinken met een meisje van school in een nabije stad. En ook na je 18e zou ik het jou in deze situatie sterk afraden. Ik snap dat dat meiske nu het einde lijkt, maar wat zie je er nu voor toekomst in? Elk jaar keihard sparen om een weekje of iets meer bij haar te zijn in de vakantie en de rest van het jaar haar missen, thuis, alleen?quote:Op maandag 1 november 2010 09:23 schreef Gia het volgende:
Dan klik je even op de naam van TS, dan zie je zijn topics en kijk je naar de OP van deel 1.
TS heeft een internetvriendinnetje in Amerika. Dat meisje is 14 jaar. TS wil daar komende zomer voor een vakantie naartoe. Hij is dan 17 jaar. Zijn ouders zijn het er niet mee eens dat hij daarnaartoe gaat.
TS snapt niet waarom hij dat op zijn 18de wel zou mogen, maar op zijn 17de niet, want zoveel verandert er toch niet in een jaar!!!
@ TS, weet je wel dat je zo'n 25 jaar geleden pas op je 21 ste volwassen was? Dan hadden je ouders tot je 21ste wat over je gaan en staan te zeggen. Dat is teruggezet naar 18. Maar jij vindt 17 eigenlijk al oud genoeg?
De leeftijd van wettelijke volwassenheid is in NL per 1 januari 1988 gewijzigd van 21 jaar naar 18 jaar.quote:Op maandag 1 november 2010 09:23 schreef Gia het volgende:
@ TS, weet je wel dat je zo'n 25 jaar geleden pas op je 21 ste volwassen was? Dan hadden je ouders tot je 21ste wat over je gaan en staan te zeggen. Dat is teruggezet naar 18. Maar jij vindt 17 eigenlijk al oud genoeg?
Ik neem aan dat er sinds de OP al wel vorderingen zijn.quote:Op maandag 1 november 2010 09:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan klik je even op de naam van TS, dan zie je zijn topics en kijk je naar de OP van deel 1.
Volgens mij is het ook meer het feit dat ze het dan niet meer kunnen verbieden dan dat ze het dan werkelijk wel goed vindenquote:Op maandag 1 november 2010 11:07 schreef -Strawberry- het volgende:
In principe wel vreemd dat je ouders aangeven het op je 18e wel goed te vinden.
Maar het punt is dan ook meer dat je dan volwassen bent en het zelf kan bepalen.
Verdient een extra quote!quote:Op maandag 1 november 2010 10:49 schreef Leandra het volgende:
Ik snap wel dat de ouders van TS er niet mee akkoord gaan; hij is straks 17 en hij valt onder hun verantwoording, de wetgeving in de VS is op sommige punten echter een stuk minder "soepel" dan die in NL, dus dat je een 17-jarige dat niet alleen laat ondervinden is niet zo vreemd.
Daarbij snap ik niet dat TS het kennelijk al met zijn "vriendin" en haar ouders geregeld heeft dat hij daar mag slapen, maar dat zijn ouders nog helemaal geen contact hebben gehad met de ouders van het meisje... heeft hij dat werkelijk zelf wel gehad?
En waarom vinden de ouders van het meisje het zomaar goed dat een knul komt logeren, terwijl ze zijn ouders nooit gesproken hebben?
Daarbij is het nogal naïef van TS dat hij denkt dat je met een paar honderd dollar op zak wel hebt wat je nodig hebt in de VS... de kans is zelfs aanwezig dat de douane hem niet eens doorlaat, want als TS idd met toestemming naar de VS zou reizen dan zou hij wel een creditcard (van papa of mama) bij zich hebben.... cash only wordt in de VS niet serieus genomen.
Daarbij lees ik van TS vooral de klacht dat zijn ouders niet met goede argumenten komen waarom hij niet zou mogen gaan.... maar TS vergeet daarbij kennelijk dat zijn ouders geen redenen hoeven hebben om hem te verbieden te gaan, die doen dat gewoon omdat het kan.
TS moet zelf maar zorgen dat hij voldoende argumenten heeft zijn ouders te overtuigen dat hij wel kan gaan, en als TS in deze (slecht voorbereide) zaak net zo tegen zijn ouders reageert als tegen iedereen die hier roept dat het geen goed idee is, dan bevestigt hij telkens het gelijk van zijn ouders.
Ze hadden die leeftijd van volwassenheid nooit moeten verlagen naar 18.quote:Op maandag 1 november 2010 09:40 schreef Sjeen het volgende:
Loopt dit nu nog
Gia, jij verwoordt precies wat ik in het vorige topic ook al aangaf. Maar goed, jij hebt ervaring met pubers. TS denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft, ergens is dat best schattig. Zolang zijn ouders de grens blijven bepalen.
Ja, kan kloppen. Toen mijn zus trouwde was ik op 9 dagen na 21 en ik mocht niet getuigen. Te jong.quote:Op maandag 1 november 2010 11:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
De leeftijd van wettelijke volwassenheid is in NL per 1 januari 1988 gewijzigd van 21 jaar naar 18 jaar.
Maar in de VS mag je, behalve autorijden, nog vrijwel niets voor je 21 bent.
Oh, en in militaire dienst gaan natuurlijk, ze hebben immers altijd kanonnenvoer nodig.
Ik weet zeker dat het per 1 januari 1988 was, want ik had in september 1987 eindelijk de felbegeerde status van volwassene behaald, en mijn zusje werd in december 1987 slechts 18 jaar oud, en door de wijziging in de wet binnen een paar weken ook volwassenquote:Op maandag 1 november 2010 12:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, kan kloppen. Toen mijn zus trouwde was ik op 9 dagen na 21 en ik mocht niet getuigen. Te jong.
Dat was in '84.
Lees eens goed, ik zeg toch dat het klopt, omdat ik 4 jaar daarvoor nog niet mocht getuigen voor mijn 21ste.quote:Op maandag 1 november 2010 12:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat het per 1 januari 1988 was, want ik had in september 1987 eindelijk de felbegeerde status van volwassene behaald, en mijn zusje werd in december 1987 slechts 18 jaar oud, en door de wijziging in de wet binnen een paar weken ook volwassen![]()
Drie jaar "statusverschil" in drie maanden ingehaald...
En dan nog, je kent die mensen helemaal niet. Ik heb er mijn bedenkingen bij als een ouder het goed vindt dat een vriendje uit Europa een paar weken komt logeren en met zijn/haar minderjarige dochter god weet wat uitvreet.quote:Op maandag 1 november 2010 12:24 schreef Leandra het volgende:
maar zolang er nog geen contact tussen zijn ouders en degenen waar hij in huis zal zijn is geweest, heeft TS helemaal niets goed geregeld.
Dit scheelt een hoop typewerkquote:Op maandag 1 november 2010 10:49 schreef Leandra het volgende:
Ik snap wel dat de ouders van TS er niet mee akkoord gaan; hij is straks 17 en hij valt onder hun verantwoording, de wetgeving in de VS is op sommige punten echter een stuk minder "soepel" dan die in NL, dus dat je een 17-jarige dat niet alleen laat ondervinden is niet zo vreemd.
Daarbij snap ik niet dat TS het kennelijk al met zijn "vriendin" en haar ouders geregeld heeft dat hij daar mag slapen, maar dat zijn ouders nog helemaal geen contact hebben gehad met de ouders van het meisje... heeft hij dat werkelijk zelf wel gehad?
En waarom vinden de ouders van het meisje het zomaar goed dat een knul komt logeren, terwijl ze zijn ouders nooit gesproken hebben?
Daarbij is het nogal naïef van TS dat hij denkt dat je met een paar honderd dollar op zak wel hebt wat je nodig hebt in de VS... de kans is zelfs aanwezig dat de douane hem niet eens doorlaat, want als TS idd met toestemming naar de VS zou reizen dan zou hij wel een creditcard (van papa of mama) bij zich hebben.... cash only wordt in de VS niet serieus genomen.
Daarbij lees ik van TS vooral de klacht dat zijn ouders niet met goede argumenten komen waarom hij niet zou mogen gaan.... maar TS vergeet daarbij kennelijk dat zijn ouders geen redenen hoeven hebben om hem te verbieden te gaan, die doen dat gewoon omdat het kan.
TS moet zelf maar zorgen dat hij voldoende argumenten heeft zijn ouders te overtuigen dat hij wel kan gaan, en als TS in deze (slecht voorbereide) zaak net zo tegen zijn ouders reageert als tegen iedereen die hier roept dat het geen goed idee is, dan bevestigt hij telkens het gelijk van zijn ouders.
Rustig aan jongen, ik heb een leven, school enzo weet je, wel betere dingen te doen dan op flamebaits op FOK in te gaanquote:
Mijn Engels is flawless, ik ben tweetalig opgevoed en over de jaren is mijn Engels alleen nog maar meer ontwikkeld. En ik begrijp dat levenservaring en common sense handig zijn, maar daar heb ik momenteel nog niet zoveel van, en blijkbaar mag ik dat dus ook niet opdoen. En ik begrijp wat je bedoelt, zo'n ongeluk zit in een klein hoekje, maar dat weet je sowieso nooit van tevoren.quote:Op maandag 1 november 2010 10:39 schreef caroline88 het volgende:
Ik heb beide topics gevold en begrepen dat TS zelf de reis kan en wil betalen.
Het blijft een gewaagde onderneming waar een hoop kan misgaan. Of er gaat helemaal niets mis en je bent gewoon een leuke ervaring rijker. Je kunt het alleen vantevoren niet weten, welk van de twee het gaat worden. En ik kan me goed voorstellen dat je ouders bezorgd zijn. Je hebt zelf in dit topic al gemeld dat je een ster bent in heel snel reageren (en dat ook getoond met je posts). Maar eerst je mond opendoen en dan pas gaan nadenken is niet altijd even handig.
En nee dat is niet een eigenschap die aan 16/17 jarigen alleen wordt gegund![]()
Hoe goed is je Engels? Mijn Engels is altijd vrij goed geweest maar toch had ik de man van de balie verkeerd begrepen.
Ik moest op JFK overstappen en vlucht 1 had vertraging. Overstaptijd was gereduceerd tot -10 minuten. Ik zocht en vond de balie en daar hield de man een heel verhaal want hij had 2 groepen voor zich van 2 verschillende vluchten. Ik begreep dat groep 1 met hem mee moest en groep 2 waar ik bij hoorde even bij de balie moest wachten.
Het ging dus allemaal goed en zij zouden ons wel wijzen en alles oplossen. Maar ik voelde me een stuk minder zeker toen alle mensen opeens verdwenen waren. Blijkbaar had ik hem verkeerd begrepen en op de drukke luchthaven slaagde ik er niet in, de man of de groep weer terug te vinden.
Zou jou zomaar kunnen overkomen en wat doe je in zo'n geval? Ben je kalm en verantwoordelijk genoeg om een oplossing te vinden?
Bij mij is het goed afgelopen en vlucht nummer 2 had nog veel meer vertraging dus na een paar angstige momenten volgde een akelig lange wachttijd maar voor hetzelfde geld was die vlucht dus weggeweest en ik weet niet hoe soepel ze dat hadden opgelost en mobieltjes hadden we toen nog niet. Niet dat ik er wat aan gehad had overigens want onze mobieltjes werken daar niet omdat je geen abo hebt op de amerikaanse netwerken.
Moraal van dit verhaal, je hoeft niet eens zelf iets geks te doen om toch in een lastige situatie verstrikt te raken.
En een IQ is prachtig maar levenservaring en een stuk common sense zijn op zo'n moment toch een stuk handiger.
Risico's zijn er om genomen te worden. Hoewel het wel een argument is dat de gemiddelde ouder tegen zijn/haar kind zal gebruiken, en mijn reactie niet echt voldoende is om 't te ontkrachten. Ik noteer 'm, dank u.quote:Op maandag 1 november 2010 10:41 schreef Scorpie het volgende:
Dat moet je gewoon niet willen. In films zijn dit soort situaties altijd de bomb, maar ondertussen is het IRL niets meer dan een risicovolle onderneming met weinig kans op succes. Dat moet zelfs iemand met een IQ van 145 wel snappen.
Ouders gaan nog contact met elkaar hebben, je vergeet dat er nog een jaar tussen zit, tijd zat om alles goed te regelen. Maar als mijn ouders al van begins af aan afhaken, dan moet ik daar toch echt mee beginnen. En als je genoeg "cash only" rond laat wapperen dan laten ze je heus wel door. Wat willen ze doen? Me weigeren binnen te laten als ik al aan de andere kant van de oceaan ben? En ik ben 16, ouders komen met "omdat ik het zeg" niet meer weg, daar ben ik onderhand wel zo'n beetje klaar mee. Ik begrijp dat ik zelf ook goede argumenten op moet doen, daarom kom ik naar Fok; alle trolls zitten hier, dus die zeggen alles wat m'n ouders ook zullen zeggen. Goede tegenargumenten maken voor goede ontkrachtingen maken voor goede overtuiging.quote:Op maandag 1 november 2010 10:49 schreef Leandra het volgende:
Ik drink niet, ik ben dan wel 16 maar als ik alles doe wat ik nu doe had ik net zo goed 12 kunnen zijn, ik doe niks waar ene leeftijdsrestrictie op staat. Wat er voor de toekomst in zit is verder niet zo van belang, houdt het er maar op dat ik naar Amerika toe ga op vakantie.quote:Op maandag 1 november 2010 10:53 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
TS moet zich ook beseffen dat in de US nog steeds voor een hoop dingen die 21 wordt gehanteerd. Wordt hij 'per ongeluk' een keertje met een open canister (drank) betrapt dan is dat geen pretje. Ik zou je als ouder dus voor je 18e echt niet alleen laten gaan, de US en de reis ernaartoe en iets heel anders dan een cola drinken met een meisje van school in een nabije stad. En ook na je 18e zou ik het jou in deze situatie sterk afraden. Ik snap dat dat meiske nu het einde lijkt, maar wat zie je er nu voor toekomst in? Elk jaar keihard sparen om een weekje of iets meer bij haar te zijn in de vakantie en de rest van het jaar haar missen, thuis, alleen?
Ik denk dat je beter kunt inzetten op de Hollandse meisjes tot je een vast inkomen hebt of in het buitenland studeert. En je instelling 'waarom zou ik tijd aan mijn uiterlijk besteden, heeft toch geen zin' en 'schoonheid zit aan de binnenkant' is hartstikke naïef. Goedverzorgde mensen die aandacht besteden aan hun uiterlijk stralen over het algemeen meer zelfvertrouwen en succes uit en hebben dat ook. Eerst een beetje jezelf waarderen en aandacht aan jou besteden voordat je je in een liefdesdrama stort lijkt me raadzaam, want je hebt helemaal geen garantie dat dat meisje echt bestaat, er echt zo uitziet als jij denkt en dat het in real life óók klikt. Mensen gedragen zich via internet heel anders dan face to face, dat blijkt bij jouzelf ook al denk ik.
Waarom Hyves, even eerlijk? Boeiend wat mijn klasgenoten over me zeggen op Hyves, dat zijn gewoon 2 dingen in 1 zin die ik niet serieus neem.quote:Op maandag 1 november 2010 11:21 schreef comeasyouare het volgende:
Ik vind TS enorm onvolwassen overkomen. Het lijkt wel alsof hij erg graag wil ontsnappen naar een wereld waar hij wel geliefd is, waar hij meisjes kan krijgen, waar hij niet gepest wordt. Als ik TS hyves bekijk zie ik heel veel gemene opmerkingen staan richting TS. Ik geloof niet dat het hem niks doet. Ook het feit dat hij denkt dat uiterlijk er niet toedoet geloof ik niet. TS komt op mij ook erg naief over, en misschien ook als een lichtelijk autistisch persoon.
Heb je het meisje op skype gezien? Het kan ook een grap zijn, misschien zelfs van je klasgenoten.
Eh, wat? Deze begrijp ik niet zo goed, wat heeft leeftijd te maken met gedrag?quote:Op maandag 1 november 2010 11:46 schreef comeasyouare het volgende:
Daarbij komt TS meer over als 14. Totaal wereldvreemd en kinderachtige redenaties, ook al gebruikt hij moeilijke woorden.
Again, iedereen krijgt iedereen nog te spreken. Moeten mijn ouders alleen wel meewerken.quote:Op maandag 1 november 2010 12:24 schreef Leandra het volgende:
Je kunt het reizen naar een bekende of bijvoorbeeld een au-pair adres (zoals ik op m'n 18de gedaan heb), niet vergelijken met het opstandig bij een vriendinnetje op vakantie willen gaan terwijl de ouders elkaar niet eens gesproken hebben.
Je wilt als ouder immers weten waar je kind in huis komt, en TS kan wel roepen dat hij het goed geregeld heeft, maar zolang er nog geen contact tussen zijn ouders en degenen waar hij in huis zal zijn is geweest, heeft TS helemaal niets goed geregeld.
Als de kans belangrijk is, dan schat ik 'm op zo'n 50%. Why you askin'?quote:Op maandag 1 november 2010 12:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Maar kom op TS, een meisje van 14 in de VS.
Hoe groot is de kans dat het gaat verlopen zoals jij hoopt?
Wat? Ik weet niet of je hebt zitten lezen, maar mijn IQ is prima in orde, de gemiddelde Nederlander tipt daar niet aan hoor.quote:Op maandag 1 november 2010 18:53 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
TS moet ze een beetje op een rijtje krijgen.
Maar als hij het land uitgaat gaat het gemiddelde IQ weer drastisch omhoog!
Nog zo'n "Zoek het ergens anders post" die irrelevant is voor het topicquote:Op dinsdag 2 november 2010 00:30 schreef The-Hobo-Clown het volgende:
Vindt dit echt niet zo,n goed idee wat jij wilt helemaal naar Amerika toe? voor iemand die je hebt leren kennen via internet je ouders hebben gewoon gelijk en luister maar eens goed naar hun wees blij dat je zulke ouders hebt die je behoeden voor de fout die jij wil gaan maken. En Amerika is een heel ander land dan Nederland... Er zijn meer meisjes dan dat ene meisje die je eigenlijk helemaal niet kent. Zoek je geluk ergens anders joh!
Tuurlijk, anders zou ik niet eens aan zoiets beginnen. Ik ben naïef, niet dom.quote:Op maandag 1 november 2010 09:41 schreef Copycat het volgende:
Heeft TS dat meiske al eens in real life gezien? Of op beeld, als in bijvoorbeeld Skype?
Over een paar jaar lach je er zelf ook om, TS.
-Dat fix ik allemaal tegen die tijd wel. Eerst maar eens toestemming krijgen.quote:Op maandag 1 november 2010 02:23 schreef Gamesua het volgende:
Hoezo zit jij op havo met je "IQ van 145"?
Tevens:
- Je kan niet zomaar naar Amerika (heb je een visum voor nodig)
- Wees nou eerst eens even zeker dat je 'vriendin' even serieus hierover denkt als jij en jou niet slechts playt (om wat voor reden dan ook)
- Je gaat daar echt niet in haar ouderlijk huis neuken, dus verwacht niet teveel ervan
- Mijn advies is om te gaan sporten, aan je uiterlijk werken en een chick hier zoeken (ik ken Amerikanen, ik ken lange afstandsrelaties, ik weet wat het is om onaantrekkelijk geweest te zijn: het beste is gewoon aan jezelf werken en locaal gaan zoeken).
Slecht kent? Hoe concludeert iedereen dit, even eerlijk?quote:Op maandag 1 november 2010 02:11 schreef voederbietel het volgende:
Goh wat flauw om er foto's bij te halen van die jongen. Dat doet helemaal niet ter zaken.
Guynio, hartstikke gaaf dat je zo avontuurlijk en toegewijd bent om helemaal naar de andere kant van de wereld te reizen voor een meisje. Je kent haar al twee jaar en je hebt al een tijdje verkering met haar, hartstikke leuk.
Het hele verhaal wat je houd over geld geef ik je gelijk in, jouw geld is jouw geld en wat je er mee doet moet je zelf weten.
Maar Guynio, als je nou eens logisch na denkt, en dat kan je, je bent heel erg intelligent en nog veel zelfstandiger, een meisje dat je slecht kent van internet (de grootste liegende rovers bende wat je kan bedenken) eventjes bezoeken aan de andere kant van de wereld is toch te gek voor woorden. Buiten dat zij minderjarig is (daar zijn ze niet zo dol op in Amerika) ben je een volslagen mongool als je denkt dat dit ook maar iets steek houd, mafkees.
HOE DAN!?!?quote:Op maandag 1 november 2010 00:03 schreef sciter het volgende:
Ik kom er net achter dat ik Guynio indirect ken
Maakt verder niet uit, da's mijn probleem. Het gaat om het probleem at hand, en dat is het feit dat mijn ouders me niet in m'n eentje op vakantie willen laten gaan. Ik begrijp onderhand wat jullie allemaal willen zeggen, en ik stel het op prijs dat (de meeste van) jullie mij hiervoor willen behoeden, maar of het stand houdt is verder mijn zaak.quote:Op maandag 1 november 2010 08:57 schreef Frag_adder het volgende:
Jij bent 17, zij is 14. Zelfs als je daar naartoe gaat en je hebt het geweldig heeft geen van jullie de komende tijd de mogelijkheid om bij elkaar te gaan wonen, jij moet immers je studie nog afmaken, zij moet er nog aan beginnen. Ik wens je hier heel erg veel succes mee maar persoonlijk verwacht ik dat het contact over een aantal maanden / een jaar toch echt wel gaat verwateren.
Waarom? Omdat ik 't wil en het mijn geld is, en zo simpel zit ie.quote:Op maandag 1 november 2010 09:07 schreef Gia het volgende:
Zie dit topic nu pas. Heb zelf een 16-jarige en daar ook vaak aanvaringen mee over wat wel en wat niet mag.
Amerika? No way!
Verder vraag ik me af wie het betaalt, waar je daar verblijft, of je wel beseft dat men in Amerika best moeilijk kan doen over een jongeman van 17 met een meisje van 14, dat je daar dus op die leeftijd al als volwassene berecht wordt.
Ik zou niet willen dat mijn zoon daar zoveel geld aan uit zou geven, want waarom??
Als het de ware liefde is, kun je beter wachten tot zij oud genoeg is, zeker 16.
Goh, 25 jaar geleden, relevant voor nu xD Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar da's voor mij verder niet van belang. Terugkijken op het verleden is altijd teleurstellend.quote:Op maandag 1 november 2010 09:23 schreef Gia het volgende:
[..]
TS heeft een internetvriendinnetje in Amerika. Dat meisje is 14 jaar. TS wil daar komende zomer voor een vakantie naartoe. Hij is dan 17 jaar. Zijn ouders zijn het er niet mee eens dat hij daarnaartoe gaat.
TS snapt niet waarom hij dat op zijn 18de wel zou mogen, maar op zijn 17de niet, want zoveel verandert er toch niet in een jaar!!!
Eigen verdiend, ik werk.quote:Op maandag 1 november 2010 09:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Betaalt hij dit van eigen verdiend geld of van zijn spaargeld?
En dan nog! De ouders van het meisje vinden het goed. Maar als ze straks zwanger blijkt te zijn, is TS ineens een verkrachter. Only in .....
Ik zou het dus echt niet goed vinden.
Gelukkig heeft mijn 16-jarige daar nog niet misschien genoeg geld voor. Spaargeld wel, maar daar kan hij zonder onze toestemming niet bij.
Nope, ik laat m'n pa er vrijdag voor langskomen (gescheiden ouders) want ik wil 'm niet midden tijdens z'n werkweek storen, en dan gaan we om de tafel zitten. Tot die tijd blijf ik hier lekker op trolls reageren om goede argumenten te verzamelenquote:Op dinsdag 2 november 2010 21:35 schreef Skazminko het volgende:
En, heb je het er al over gehad met je ouders?
Niet?quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:20 schreef Guynio het volgende:
Nogmaals, ik interesseer me niet in sex
quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:20 schreef Guynio het volgende:
...
Mijn Engels is flawless, ik ben tweetalig opgevoed en over de jaren is mijn Engels alleen nog maar meer ontwikkeld. En ik begrijp dat levenservaring en common sense handig zijn, maar daar heb ik momenteel nog niet zoveel van, en blijkbaar mag ik dat dus ook niet opdoen. En ik begrijp wat je bedoelt, zo'n ongeluk zit in een klein hoekje, maar dat weet je sowieso nooit van tevoren.
...
quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:47 schreef Guynio het volgende:
....
Omdat ik ervanuitga dat hier intelligente personen zitten die intelligente reacties kunnen posten, zoals ik hier wel eens eerder heb gezien. I am disappoint.
...
Ik had een vrije lange reply klaar voor TS, maar hij weet zéker dat zijn Engels een wat dollars genoeg is om binnen te komen en dat de ouders er wel uit zullen komen, dus waar praten we overquote:
Nee, dat is één van de geweldige memes waar hij 79% van zijn posts mee volgooit. De andere 21% gooit hij er een willekeurig Engels woord in om te laten zien hoe geweldig zijn talenkennis is.quote:
Inderdaad, raar hè? Da's hier wel anders!!quote:
Daar pakken ze je al als je een minderjarig meisje probeert te versieren voor seks. Solliciting noemen ze dat.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad, raar hè? Da's hier wel anders!!![]()
Een gezonde knul van 16, straks 17, die weken bij een meisje logeert, met de handjes boven de dekens?
Maar goed, dan nog, TS, het is Amerika. Daar pakken ze je al op voor het tongzoenen met een 15-jarige. Of interesseer je je ook niet in tongzoenen.
En als dat gebeurt krijgen we een soortgelijk verhaal.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:15 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Daar pakken ze je al als je een minderjarig meisje probeert te versieren voor seks. Solliciting noemen ze dat.
Hoe oud ben je zelf?quote:Op woensdag 3 november 2010 01:27 schreef Lastpost het volgende:
het op zichzelf staande punt dat ouders een 17 jarige zoon verbieden om vakantie te vieren in het land waar zijn vriendin woont vind ik nou niet echt opvoedkundig.
ik ben het met Gia eensquote:Op woensdag 3 november 2010 06:17 schreef caroline88 het volgende:
Stali hij is 16 en zou volgend jaar als hij op reis gaat, 17 zijn.
Lastpost ben het wel met je eens. Op je bek gaan is niet leuk maar wel leerzaam.
We wachten op de ronde tafel conferentie van vrijdagavond. Ik vind het moeilijk om argumenten aan te dragen omdat ik nog weinig concreets gelezen heb over de bezwaren van de ouders.
Zit je hier nou werkelijk de suggestie te wekken dat Amerikaanse douaniers omkoopbaar zijn, danwel onder de indruk zouden zijn van een paar honderd dollar in cash??quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:20 schreef Guynio het volgende:
Ouders gaan nog contact met elkaar hebben, je vergeet dat er nog een jaar tussen zit, tijd zat om alles goed te regelen. Maar als mijn ouders al van begins af aan afhaken, dan moet ik daar toch echt mee beginnen. En als je genoeg "cash only" rond laat wapperen dan laten ze je heus wel door. Wat willen ze doen? Me weigeren binnen te laten als ik al aan de andere kant van de oceaan ben? En ik ben 16, ouders komen met "omdat ik het zeg" niet meer weg, daar ben ik onderhand wel zo'n beetje klaar mee. Ik begrijp dat ik zelf ook goede argumenten op moet doen, daarom kom ik naar Fok; alle trolls zitten hier, dus die zeggen alles wat m'n ouders ook zullen zeggen. Goede tegenargumenten maken voor goede ontkrachtingen maken voor goede overtuiging.
[..]
Again, iedereen krijgt iedereen nog te spreken. Moeten mijn ouders alleen wel meewerken.[..]
Gelukkig zijn jouw kinderen al volwassen, dus jij weet waar je het over hebt... Ow nee, wachtquote:Op woensdag 3 november 2010 01:27 schreef Lastpost het volgende:
Even die vriendin buiten beschouwing latend vind ik het nogal triest dat die ouders zich zo opstellen.
Je kunt een jongen van 17 anno 2010 niet meer vergelijken met je eigen kindertijd als ouder natuurlijk, tijden veranderen en alles gaat sneller tegenwoordig.
En wat is er nou op tegen als iemand van z'n eigen geld naar het buitenland wil om de nodige ervaringen op te doen in een geweldig land, je hoeft iemand niet tot in den treuren het handje vast te houden natuurlijk.
So what als die jongen daar op z'n bek gaat, verkeerde beslissingen neemt of niet eens het land in komt om wat voor reden dan ook, dat hoort bij het leven.
Ik moet erbij zeggen, heb enkel de OP gezien en niet de 18 pagina's die volgde, maar het op zichzelf staande punt dat ouders een 17 jarige zoon verbieden om vakantie te vieren in het land waar zijn vriendin woont vind ik nou niet echt opvoedkundig.
Alsof je alleen kunt en/of mag oordelen wanneer je zelf een 17-jarige in huis hebt wandelen.quote:Op woensdag 3 november 2010 10:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Gelukkig zijn jouw kinderen al volwassen, dus jij weet waar je het over hebt... Ow nee, wacht
Wat TS eigenlijk niet verweten kan worden, het is immers iets wat bij de leeftijd hoort.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:37 schreef L3IPO het volgende:
TS, jij bent geweldig grappig dom en dat vermaakt mij (en vele Fokkers met mij). Het stoort mij echter wel dat je zelf denkt de waarheid/wijsheid al in pacht te hebben![]()
Ik ben 25quote:Op woensdag 3 november 2010 11:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat TS eigenlijk niet verweten kan worden, het is immers iets wat bij de leeftijd hoort.
Als je 13 bent dan denk je dat je het allemaal wel weet.
Als je 16 bent dan denk je "wat een pubertje was ik op m'n 13de, ik wist nog niks maar nu weet ik het allemaal..."
Als je 18 bent dan denk je hetzelfde over toen je 16 was, en op je 21ste weer over toen je 18 was.
En zo ergens tussen je 23ste en je 25ste realiseer je je niet alleen dat je het op je 13de, 16de, 18de en 21ste niet wist, maar dat je het nooit allemaal zult weten.... en dat is het moment waarop je volwassen begint te worden.
interesse in seks maakt iemand natuurlijk nog niet volwassen. Ik weet niet hoe de ouders van het desbetreffende meisje denken maar die ouders mogen gewoon aangifte doen van verkrachting ook al is meisje volledig in instemming met het hebben van seks, en dan sta je met je drang naar sex als eeuwige sex-offender bekend met naam en toenaam en met je porum op het internetquote:Op woensdag 3 november 2010 12:47 schreef drijfhout het volgende:
Ik zou me verschrikkelijk veel zorgen maken als mijn 16-jarige zoon zich niet interesseert voor seks, zoals TS meermaals claimt. Grosso modo kun je zelfs stellen dat iemand zonder seksuele interesse per definitie mentaal nog te jong is om alleen en zelfstandig naar een willekeurig buitenland te gaan.
Het maakt het wel makkelijker voor te stellen waar die ouders mee zitten, ja.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:47 schreef Lastpost het volgende:
Alsof je alleen kunt en/of mag oordelen wanneer je zelf een 17-jarige in huis hebt wandelen.
quote:Op woensdag 3 november 2010 11:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat TS eigenlijk niet verweten kan worden, het is immers iets wat bij de leeftijd hoort.
Als je 13 bent dan denk je dat je het allemaal wel weet.
Als je 16 bent dan denk je "wat een pubertje was ik op m'n 13de, ik wist nog niks maar nu weet ik het allemaal..."
Als je 18 bent dan denk je hetzelfde over toen je 16 was, en op je 21ste weer over toen je 18 was.
En zo ergens tussen je 23ste en je 25ste realiseer je je niet alleen dat je het op je 13de, 16de, 18de en 21ste niet wist, maar dat je het nooit allemaal zult weten.... en dat is het moment waarop je volwassen begint te worden.
Ik ben 27 en natuurlijk begrijp ik prima dat je als ouder anders redeneert en de zaken vanuit een ander perspectief bekijkt, desondanks vind ik persoonlijk dat je zo'n ventje gewoon de kans moet geven om een fout te maken, als je altijd op het hetzelfde pad blijft zul je ook nooit iets nieuws ontdekken.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Het maakt het wel makkelijker voor te stellen waar die ouders mee zitten, ja.
Als jij net de kindertijd ontgroeid bent, weet niet hoe oud je bent, sta je dichter bij die jongen, dan bij die ouders, en dat is logisch. Maar dat wil niet zeggen dat jouw opmerkingen verstandiger zijn dan die van de ouders in dit topic.
Als je nog geen kinderen hebt, kun je je nauwelijks voorstellen hoe je je voelt in die situatie.
wel eens in Amerika geweest?, Prima als je met zoiets wil experimenteren in Nederland maar als je in de VS op je bek gaat is een politiebureau van binnen zien echt je minste probleemquote:Op woensdag 3 november 2010 14:22 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik ben 27 en natuurlijk begrijp ik prima dat je als ouder anders redeneert en de zaken vanuit een ander perspectief bekijkt, desondanks vind ik persoonlijk dat je zo'n ventje gewoon de kans moet geven om een fout te maken, als je altijd op het hetzelfde pad blijft zul je ook nooit iets nieuws ontdekken.
Zelf heb ik op jonge leeftijd ook altijd de vrijheid gekregen om dingen te ontdekken en natuurlijk ging dat niet altijd goed, kon moeders langs het politiebureau omdat ik over de grens van het toelaatbare ging, maar daar kom je alleen maar sterker uit en daar leer je weer van en het is niet dat ie 14 is en een zeiltocht wil maken tussen de Somalische piraten ofzo, hij wil gewoon een trip naar Amerika en sommigen hebben het al over verkrachtingszaken, alcoholproblematiek en seks met minderjarigen terwijl ie zelf aangeeft dat die zaken geen aanleiding zijn voor het bezoek en wie zijn wij dan om daaraan te twijfelen.
Wie weet zou ik als ouder ineens ook over beschermend worden naar mijn kind toe, maar hij is al bijna volwassen en wil gewoon van z'n eigen geld op reis zonder pa en ma, big deal zou ik zeggen.
Joh, hij wil bij die 'vriendin' haar ouders logeren, hij gaat daar niet heen als drugrunner ofzo.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:25 schreef Re het volgende:
wel eens in Amerika geweest?, Prima als je met zoiets wil experimenteren in Nederland maar als je in de VS op je bek gaat is een politiebureau van binnen zien echt je minste probleem
Als hij toestemming heeft van haar ouders om daar te mogen verblijven zal er weinig problemen zijn idd. Maar dan mag hij zich nog steeds bewust zijn dat de moraal aldaar flink anders is op seksueel gebied en de regelgeving iets anders (ik had het niet over drugsrunnen etc). Wilde alleen stellen dat als je daar op je bek gaat op DIT gebied je wel eens erg verrast kan worden over de consequentiesquote:Op woensdag 3 november 2010 14:38 schreef Catbert het volgende:
[..]
Joh, hij wil bij die 'vriendin' haar ouders logeren, hij gaat daar niet heen als drugrunner ofzo.
Ik sluit me verder aan bij iemand anders heir in het topic: te triest voor woorden dat sommige mensen zo kinderachtig reageren op een joch van 17. Hij is voor 't eerst echt verliefd. Misschien gaat 'ie op z'n bek. Laat 'em daar lekker zelf achter komen. Dan is 'ie 2k en een illusie armer, maar een ervaring rijker.
Juist vanwege die compleet andere moraal is het al bijna niet voor te stellen dat de ouders van een 14/15-jarige Amerikaanse het goed vinden dat het vriendje van hun dochter een paar weken komt logeren...quote:Op woensdag 3 november 2010 14:46 schreef Re het volgende:
[..]
Als hij toestemming heeft van haar ouders om daar te mogen verblijven zal er weinig problemen zijn idd. Maar dan mag hij zich nog steeds bewust zijn dat de moraal aldaar flink anders is op seksueel gebied en de regelgeving iets anders (ik had het niet over drugsrunnen etc). Wilde alleen stellen dat als je daar op je bek gaat op DIT gebied je wel eens erg verrast kan worden over de consequenties
Zoland 'ie zich dat maar realiseert. Gaan seksen met een meid onder de 18 is gewoon erg onverstandig, daarnaast mag 'ie waarschijnlijk gewoon geen alcohol drinken. Voor de rest hoeft 'ie zich niet zo veel zorgen te maken. Mensen met een Nederlands paspoort bijvoorbeeld hoeven ook vooraf geen visum aan te vragen.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:46 schreef Re het volgende:
Als hij toestemming heeft van haar ouders om daar te mogen verblijven zal er weinig problemen zijn idd. Maar dan mag hij zich nog steeds bewust zijn dat de moraal aldaar flink anders is op seksueel gebied en de regelgeving iets anders (ik had het niet over drugsrunnen etc). Wilde alleen stellen dat als je daar op je bek gaat op DIT gebied je wel eens erg verrast kan worden over de consequenties
Ten eerste valt die "moraal" wel mee hoor, het is maar net afhankelijk van hoe christelijk ze zijn. Daarnaast is het in de VS veel normaler om mensen thuis uit te nodigen dan hier in NL. Als de TS zegt dat dat geregeld is, en hij gecheckt heeft of het klopt (ik neem aan dat hij die ouders en haar spreekt voordat ze gaan), dan vind ik het zeker niet onrealistisch.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:54 schreef Leandra het volgende:
Juist vanwege die compleet andere moraal is het al bijna niet voor te stellen dat de ouders van een 14/15-jarige Amerikaanse het goed vinden dat het vriendje van hun dochter een paar weken komt logeren...
Ik weet niet hoelang jij in de VS gewoond hebt, maar ik een paar jaar, en dat mag dan wel even geleden zijn, maar ook bij niet christelijke gezinnen kan er in de VS over het algemeen beduidend minder dan hier, men is simpelweg een stuk minder ruimdenkend.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:56 schreef Catbert het volgende:
Ten eerste valt die "moraal" wel mee hoor, het is maar net afhankelijk van hoe christelijk ze zijn. Daarnaast is het in de VS veel normaler om mensen thuis uit te nodigen dan hier in NL. Als de TS zegt dat dat geregeld is, en hij gecheckt heeft of het klopt (ik neem aan dat hij die ouders en haar spreekt voordat ze gaan), dan vind ik het zeker niet onrealistisch.
Nouja, ik ken hier ook genoeg gevallen van ouders waarbij dochterlief absoluut geen vriendje te slapen mocht hebben, dat bedoel ik. Ben veel in de VS geweest voor m'n werk, maar nooit langer dan 3 weken. Maar er is nogal een verschil of je in Californie zit of in Texas ofzo. De redneck-states zijn toch een stuk conservatiever, maar dat zal zich dan eerder uiten in dat hij niet bij haar op de kamer mag slapen.quote:Op woensdag 3 november 2010 15:01 schreef Leandra het volgende:
Ik weet niet hoelang jij in de VS gewoond hebt, maar ik een paar jaar, en dat mag dan wel even geleden zijn, maar ook bij niet christelijke gezinnen kan er in de VS over het algemeen beduidend minder dan hier, men is simpelweg een stuk minder ruimdenkend.
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.quote:En het blijft natuurlijk vreemd dat hij het wel allemaal al wil regelen en de strijd met zijn ouders er over aan wil gaan terwijl zijn ouders de ouders van het meisje nog niet gesproken hebben, het is niet eens duidelijk of hijzelf de ouders van het meisje persoonlijk gesproken heeft.
Ja, toevallig wel.quote:Op woensdag 3 november 2010 14:25 schreef Re het volgende:
[..]
wel eens in Amerika geweest?, Prima als je met zoiets wil experimenteren in Nederland maar als je in de VS op je bek gaat is een politiebureau van binnen zien echt je minste probleem
Ik vind het wel degelijk anders dan en weekendje Antwerpen. Je begeeft je buiten de EU dus je hebt een visum nodig volgens mij, ze hebben daar andere wetten en je komt het van oudsher niet zomaar binnen (met wat cash op zak) omdat de VS geen zin heeft in illegale immigranten of goudzoekers die uiteindelijk op straat belanden en daarom andere regels aan de grens hanteren dan in Europa gebruikelijk is. In Antwerpen kan 'ie zo worden opgehaald, als er iets in de VS gebeurt ben je toch een stuk verder van huis en ik zou het me als ouder niet vergeven als ik hem in zijn eentje laat gaan en er overkomt hem iets.quote:Op woensdag 3 november 2010 16:44 schreef Lastpost het volgende:
Ja, toevallig wel.
En net zoals TS ging ik er niet heen om naar de hoeren te gaan, me klem te zuipen op straat, een minderjarige te neuken of aan de harddrugs te gaan en dan is het buiten een lange reis, bijzonder veel indrukken en een hoop dollars armer echt niet zo heel veel anders dan een weekendje Antwerpen of een week met vrienden naar Salou en ik krijg het idee dat de ouders van TS daar dan weer geen probleem van zouden maken.
En dan nog, al wil ie daar seks hebben met z'n vriendin, hij kent de gevolgen en die kun je op 17 jarige leeftijd prima op waarde inschatten, je kunt als ouder niet tot z'n 30ste de beschermengel blijven uithangen natuurlijk.
Juist, ik zou 20 pagina's trollen over zoiets terwijl ik zelf de hele tijd met woorden om m'n oren geslagen wordt. Totally.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:14 schreef Warrick21 het volgende:
TS. Iemand moet jou serieus ff een klap geven naar realiteit. Doe alsjeblieft niet zo dom.
Of TS is ontzettend dom en naief, of dit is een troll topic. Dus ik ga geen verdere woorden aan vuil maken.
Je kan niet alle 16-jarige over één kam scheren. Ik wil je absoluut niet beoordelen, maar jij hebt hem opgevoed, over 't algemeen zal hij met dat soort zaken het wel met je eens zijn, hij vindt het ook belachelijk net omdát hij het zelf niet mocht.quote:Op woensdag 3 november 2010 08:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe oud ben je zelf?
Ouders zijn verantwoordelijk voor een 17-jarige. Amerika is niet bepaald de costa brava.
Daarbij wil hij wel naar zijn vriendin en dan beweren geen interesse te hebben in seks? Dat geloof ik dus niet zo. Jongens van die leeftijd zijn lopende hormoonvaten. En ja, dan kun je in Amerika flink in de problemen komen. Verder probeer ik me te verplaatsen in de ouders van dat meisje, maar ik kan me niet voorstellen waarom je een jong van 17 (nu nog 16), van de andere kant van de wereld een vakantie zou laten doorbrengen met je dochter van 15. (nu nog 14)
Heb overigens net aan mijn eigen 16-jarige zoon gevraagd wat hij van deze kwestie vindt.
Zijn reaktie: Weet je hoe jong die zijn!
En geloof me, wij liggen vaak zat overhoop omdat hij iets wil wat wij niet ziet zitten.
Niet dat het nou zo'n volgzame puber is, maar hij ziet toch wel in dat alleen naar Amerika om een internetvriendinnetje te ontmoeten niet normaal is.
Als ouder denk je toch anders dan als kind hé. En dat van op m'n 18e dat klopt wel, dan hebben ze er simpelweg niks meer over te zeggen, dat beseffen ze zelf ook.quote:Op woensdag 3 november 2010 09:31 schreef zusterclivia het volgende:
Waarom dwing je het zo af?
Ik als moeder van een puber en inmiddels 2 ex-pubers, weet zeker dat ik niet anders dan jouw ouders gereageerd zou hebben.
En dat zij je met je 18e wel laten gaan, betekend niet automatisch dat zij er dan WEL achter staan, maar dat zij wettelijk gezien hun recht verliezen jouw tegen te houden.......
Maar als de ouders van dit meisje dan zo modern zijn, waarom nodig je dit meisje dan niet uit naar Nederland en betaal jij haar ticket naar hier, ipv jouw ticket naar daar?
Hier zou met mij als ouder dan weer wel over te onderhandelen vallen
Gevoel mag geen rol spelen, gevoel blokkeert het logisch nadenken. Ik begrijp dat dat in mijn geval ook zo is (is nogmaals waarom ik naar FOK'ers terugval, hoewel ik niet zomaar alles klakkeloos aanneem, zoals meningen.)quote:Op woensdag 3 november 2010 14:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Het maakt het wel makkelijker voor te stellen waar die ouders mee zitten, ja.
Als jij net de kindertijd ontgroeid bent, weet niet hoe oud je bent, sta je dichter bij die jongen, dan bij die ouders, en dat is logisch. Maar dat wil niet zeggen dat jouw opmerkingen verstandiger zijn dan die van de ouders in dit topic.
Als je nog geen kinderen hebt, kun je je nauwelijks voorstellen hoe je je voelt in die situatie.
^Thisquote:Op woensdag 3 november 2010 14:38 schreef Catbert het volgende:
[..]
Joh, hij wil bij die 'vriendin' haar ouders logeren, hij gaat daar niet heen als drugrunner ofzo.
Ik sluit me verder aan bij iemand anders heir in het topic: te triest voor woorden dat sommige mensen zo kinderachtig reageren op een joch van 17. Hij is voor 't eerst echt verliefd. Misschien gaat 'ie op z'n bek. Laat 'em daar lekker zelf achter komen. Dan is 'ie 2k en een illusie armer, maar een ervaring rijker.
Het heeft niet verschrikkelijk veel zin om mij ervan te overtuigen om hier in Nederland een vriendin te zoeken en dat het in Amerika te gevaarlijk is en shit. Dat is namelijk ook niet waar ik om vraag, dus daar ga ik ook niet op in.quote:Op woensdag 3 november 2010 17:09 schreef Me_Wesley het volgende:
Om even terug te komen op het verhaal, na deze ontwikkelingen
Ik vraag me af in hoeverre het nog zin heeft om op TS in te praten. Het lijkt erop dat hij echt niet van gedachten gaat veranderen (en denk zelf eens terug aan de tijd dat je tot over je oren verliefd was op je 16e/17e, luister je dan naar iemand? Niet snel nee)
Dus bij deze, ik kan het sterk afraden, maar als je toch wilt gaan wil ik je als advies meegeven om bij de ambassade informatie in te winnen. Ik ben ooit voor studie in de VS geweest, daar had ik in ieder geval een goed verhaal voor nodig bij de ambassade, en kreeg ook nog een flink kruisverhoor van Homeland toen ik aan de grens stond. (Was nog leuk, ik kwam daar voor flight training, dus die man ging mij vanalles over de vliegtuigen vragen die ik daar ging vliegen. Aangezien ik nog moest beginnen en nog niet veel van de betreffende kisten afwist, werd dat een vrij interessant gesprek)
Nu zal het voor een toeristenvisum wellicht makkelijk zijn dan een studie-visum, toch is het erg aan te raden om advies bij de ambassade in te winnen.
Maak daar dus een keertje een afspraak, better safe then sorry! Het zou wel erg cru zijn om bij de grens geweigerd te worden. Ze zullen je aan de grens in ieder geval gaan vragen waar je verblijft, en een verhaal over een meisje van 14 dat je kent via internet gaan ze niet slikken. Of ze slikken het wel, maar mag je gelijk door voor verhoor wat je dan allemaal met dat meisje van plan bent. 'To Catch a Predator'-praktijken, en wegkomen met een 'ik heb geen interesse in seks' gaat niet lukken als 17-jarige zijnde
Tevens kan de ambassade je ook wat informatie geven over wat te doen als je eenmaal achter de grens bent en het allemaal níet zo loopt als dat je nu hoopt.
Ik zit op de HAVO omdat VWO niet nuttig is voor mij. Waarom zou ik een jaar verspillen? ik stroom in op HBO, haal daar m'n propedeuse en ga door naar uni. Ik heb dit al gecontroleerd en dit kan, dus waarom de extra moeite doen? (inb4; ja, dat is luiheid, dus?)quote:Op woensdag 3 november 2010 00:53 schreef comeasyouare het volgende:
Als je zo intelligent bent, waarom zit je dan op de havo? Ik heb een iets bovengemiddeld IQ en ik heb moeiteloos mijn Bachelor op de uni gehaald.
Daarbij geef je toe dat je autistisch bent en naief, dat moet toch al reden genoeg zijn om te luisteren naar je ouders die het wel beter weten? Ergens vind ik dat je gewoon moet gaan en daar dan in de cel moet belanden, of beroofd op straat. Of als het goed gaat, dat je dan een jaar lang wanhoopt omdat je bij je vriendin wil zijn, en die dan zelf ouder en wijzer wordt en inziet hoe kansloos dit is. Dan leer je wel, want luisteren doe je toch niet.
En leeftijd heeft weldegelijk met gedrag te maken, een kind van 14 kan misschien wel algemene kennis hebben, maar mist, zeker in deze westerse wereld, veel levenservaring.
En ik vond Schenkstroop een desperate user, maar ergens vind ik Guynio toch wel de meest irritante user van 2010. Schenkstroop heeft tenminste nog zelfkritiek.
Jij hebt alleen de OP gelezen en weet dus precies wat je moet weten. Bedankt voor je post, ik noteer 'm.quote:Op woensdag 3 november 2010 01:27 schreef Lastpost het volgende:
Even die vriendin buiten beschouwing latend vind ik het nogal triest dat die ouders zich zo opstellen.
Je kunt een jongen van 17 anno 2010 niet meer vergelijken met je eigen kindertijd als ouder natuurlijk, tijden veranderen en alles gaat sneller tegenwoordig.
En wat is er nou op tegen als iemand van z'n eigen geld naar het buitenland wil om de nodige ervaringen op te doen in een geweldig land, je hoeft iemand niet tot in den treuren het handje vast te houden natuurlijk.
So what als die jongen daar op z'n bek gaat, verkeerde beslissingen neemt of niet eens het land in komt om wat voor reden dan ook, dat hoort bij het leven.
Ik moet erbij zeggen, heb enkel de OP gezien en niet de 18 pagina's die volgde, maar het op zichzelf staande punt dat ouders een 17 jarige zoon verbieden om vakantie te vieren in het land waar zijn vriendin woont vind ik nou niet echt opvoedkundig.
Ik wilde hier eigenlijk niet op in gaan, maar dit is gewoon te dom voor woorden, dus ik wil hier even een voorbeeld zetten;quote:Op woensdag 3 november 2010 02:00 schreef DurumDoner het volgende:
TS, dat meidje is 14, die heeft geen idee waar ze mee bezig is man, hou jezelf nou niet voor de gek, je hoeft echt geen paar duizend kilometer te vliegen om ontmaagd te worden hoor.
Huh, had je m'n post niet meegekregen? Ik vlucht niet, kan wel gebeuren da'k veel huiswerk op krijg, maar ik post gewoon vaak pas 's avondsquote:Op woensdag 3 november 2010 20:50 schreef caroline88 het volgende:
TS is gevlucht of heeft teveel huiswerk opgekregen.
Alweer zo'n goedbedoeld advies om het bij de meisjes hier te zoeken. Hallo??? Hij heeft al twee of drie keer gevraagd om dat niet te doen. Is ook compleet nutteloos want the heart won't listen to reason.
Ouders zullen wel vaker met dit soort "onbezonnen" plannen worden geconfronteerd. We leven in een nieuwe tijd waarin je sneller internationale contacten legt. En dat kan heel snel, heel ver gaan. Ik heb er zelf ook ervaring mee en niet alleen op liefdesgebied. Heel hoge highs (nee geen drugs maar wel zeer intense en unieke ervaringen) en heel diepe lows. En de grote afstand maakt de lows bepaald niet makkelijker om mee te leven. Maar we zullen die moeten ondergaan en een manier moeten vinden om ook dat te overleven. Of in een klein hoekje blijven zitten waar het veilig en vertrouwd is. En vooral nooit een leuk avontuur beleven.
TS is uit den treure op de risico's gewezen, ik denk dat hij het nu wel weet. Met het eindeloos herhalen van ongevraagde adviezen om zijn geluk elders te zoeken is de oorspronkelijke vraagstelling nogal ondergesneeuwd.
Denk dat het tegengas geven ook meer de taak van zijn ouders is.
Guynio, graag gedaan.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:58 schreef Guynio het volgende:
[..]
Huh, had je m'n post niet meegekregen? Ik vlucht niet, kan wel gebeuren da'k veel huiswerk op krijg, maar ik post gewoon vaak pas 's avonds
Ik hoop dat mijn ouders ook kunnen begrijpen wat jij hier zegt, ik stel het zeer op prijs dat je me probeert te helpen. Ik zal 'm ook even wat duidelijker noteren gezien jij er een wat betere vorm aan gegeven hebt, bedankt
Aah, ja, dan snap ik 't, no worries.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:04 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Guynio, graag gedaan.
We waren tegelijk aan het schrijven dus nee ik had je laatste post nog niet gezien. Ik probeerde mijn post daarna te editen om de eerste regel door te halen maar dat lukte niet.
En ik bedoelde met vluchten trouwens geen angstreactie maar meer iets van ik zou me kunnen voorstellen als je een beetje ziek wordt van herhaalde posts die steeds hetzelfde zeggen en niet luisteren naar wat je zelf als grenzen aangeeft (b.v. dat gezever over zoek je meisjes hier lokaal)
^Danku, ik zal 'm uitzoeken!quote:Op woensdag 3 november 2010 21:26 schreef Heroinjunk het volgende:
Volgens mij mag je gewoon niet op je 17e de VS binnen in je eentje als je niet voor je studie gaat.
quote:Kinderen die alleen, met één ouder of met andere personen dan de ouders (bijvoorbeeld grootouders, familie of kennis) naar het buitenland reizen, kunnen met extra controles te maken krijgen. Bijvoorbeeld of de minderjarige het grondgebied niet verlaat tegen de wil van de personen die het gezag uitoefenen.
Om problemen te voorkomen is het aan te raden in deze situaties documenten mee op reis te nemen waaruit blijkt dat de ouders toestemming verlenen voor de reis, de begeleidende ouder het gezag heeft over het kind en de eventuele andere ouder die ook het gezag heeft toestemming verleent.
Uit de gemeentelijke basisadministratie worden geen gegevens over gezag verstrekt. U kunt een uittreksel uit het gezagsregister opvragen bij de rechtbank waar de geboorteplaats van het kind onder valt.
Bij gezag van rechtswege -uw kind is geboren tijdens uw huwelijk/geregistreerd partnerschap- kunt u denken aan een trouwboekje, een afschrift van de geboorteakte of uittreksel GBA met oudernamen.
Verder kan burgerzaken behulpzaam zijn door het legaliseren van een handtekening op een toestemmingsverklaring voor een reis naar het buitenland. In de verklaring geeft een ouder toestemming aan zijn/haar zoon of dochter om alleen of in het gezelschap van een ander te reizen naar het buitenland in een bepaalde periode.
Even offtopic: hoe weet jij nou of vwo wel of niet nuttig is voor je? Het hoeft niet van jou op toepassing te zijn, maar om mij heen zie ik dat de mensen op de uni die van de hbo komen meer moeite hebben met tentamens halen dan de mensen die vwo hebben gedaan. En het is geenszins luiheid, want je extra jaartje spenderen op het vwo lijkt me stukken gemakkelijker dan je P halen op het hbo en vervolgens doorstromen, maar doe wat je goed dunkt.quote:Op woensdag 3 november 2010 20:36 schreef Guynio het volgende:
Ik zit op de HAVO omdat VWO niet nuttig is voor mij. Waarom zou ik een jaar verspillen? ik stroom in op HBO, haal daar m'n propedeuse en ga door naar uni. Ik heb dit al gecontroleerd en dit kan, dus waarom de extra moeite doen? (inb4; ja, dat is luiheid, dus?)
Ik ben licht autistisch en naïef, maar zeker niet dom, dus als mijn ouders goede, geldige redenen hebben om mij niet te laten gaan luister ik daar ook naar, ik sta daarvoor open. Maar dan moet er dus ook wel iets komen, en niet "omdat ik het zeg en je leeft onder mijn dak" want daar kan zeker ook iets aan gedaan worden.
Gewoon een beetje chillen, weet ik veel, wat doe je normaal gesproken met je vriendin? Hoe vaak denk je nou eerlijk dat ik een meisje gehad heb?quote:Op woensdag 3 november 2010 22:05 schreef Skazminko het volgende:
Ja maar, wat ben je van plan te echt te gaan doén dan als je in de VS bent? Je gaat een hoi zeggen, samen wat drinken en dan diezelfde avond weer terug vliegen ofzo?
Ik zit nu al in havo, om nu over te stappen naar vwo kost me sowieso 2 jaar dus 't is al geen optie meer. Voordat ik naar de havo ging had ik nog geen specifiek idee van wat ik wilde doen, dus tja. Sowieso is uni altijd veel theoretischer en doe je op HBO altijd veel meer praktijkervaring op, dus dat jaartje HBO doe ik sowieso wel.quote:Op woensdag 3 november 2010 21:59 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Even offtopic: hoe weet jij nou of vwo wel of niet nuttig is voor je? Het hoeft niet van jou op toepassing te zijn, maar om mij heen zie ik dat de mensen op de uni die van de hbo komen meer moeite hebben met tentamens halen dan de mensen die vwo hebben gedaan. En het is geenszins luiheid, want je extra jaartje spenderen op het vwo lijkt me stukken gemakkelijker dan je P halen op het hbo en vervolgens doorstromen, maar doe wat je goed dunkt.
Je ouders willen je niet laten gaan omdat ze om je geven. Ze willen je behoeden voor fouten die zij zeer waarschijnlijk achten maar jijzelf niet. Dat is ook de reden waarom ze je vroeger, toen je klein was, niet alleen thuislieten maar een oppas regelden en waarom ze zijwieltjes op je fiets deden: zij weten of achten het waarschijnlijk dat je, mede door je leeftijd, de fout in zal gaan en proberen dit te voorkomen.
Welke beren zien zij dan op de weg? Die hebben we met z'n allen uitbundig voor je hierboven opgenoemd. Als jij hun zorgen weg kan nemen mag je, denk ik, zo gaan. Maar omdat je je, volgens mij, tot nu toe nogal koppig naar ze hebt opgesteld heb je ze alleen maar bezorgder gemaakt omdat je de indruk wekt dat je wel weet hoe je dit varkentje gaat wassen terwijl je dat niet kan bewijzen en zij daar dus niet van overtuigd zijn.
Yup, ik troll, dat is precies waar ik 't om doe. Echt totaal, je hebt me door.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:01 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Oh manMeesterlijk trolltopic
Zelfs de mods trappen er in.
![]()
Beetje awkward naast elkaar op de bank zitten tv kijken. Daar begint elke eerste date van 2 mensen met een internet relatie mee.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:16 schreef Guynio het volgende:
[..]
Gewoon een beetje chillen, weet ik veel, wat doe je normaal gesproken met je vriendin? Hoe vaak denk je nou eerlijk dat ik een meisje gehad heb?
[..]
Als je wilt quoten, moet je even naar het pijltje rechts gaan in een post, dan komt er een schermpje naar beneden en kun je quoten. De oude lay-out is er niet meer.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:27 schreef Guynio het volgende:
Ik begon er niet over, don't blame me. Ik wil graag terug on-topic, maar ik kan heel slecht tegen flamebaiters.
(Daarnaast kan ik de quote-knop in de nieuwe lay-out niet vinden en daarbovenop kan ik de oude lay-out ook niet terugvinden... Vandaar de niet-quote)
Weet je wat ik pas eng vind? Dat jij alles achter hem opzoekt. Dát is pas eng. His personal stalker or something.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:27 schreef KarmaPolice het volgende:
Natuurlijk is het relevant. Je hebt totaal geen begrip van hoe de wereld echt in elkaar zit. Je bent pervers en gestoord en snapt datg niet eens. je wil 2000 km reizen voor een internet verkering. Je geeft bakken met geld uit aan DA points om voor je vriendinnetje iets te kopen. Je bent niet meer dan haar sugar daddy, net als haar 'sister en DA mummy'. En natuurlijk is het niet normaal. Dat snap je toch wel waarom niet? Niet dus. Mensen horen alleen te vallen op mensen. Elke psychiater kan je zeggen dat dierenseks niet normaal is.
Ik denk het wel.quote:Op woensdag 3 november 2010 22:31 schreef Guynio het volgende:
"Als je wilt quoten, moet je even naar het pijltje rechts gaan in een post, dan komt er een schermpje naar beneden en kun je quoten. De oude lay-out is er niet meer."
Ben ik nou echt zo blind dan? Ik kan 'm echt niet vinden xD
Heb 'm gevonden, FOK! Naait die shit, het is of ads blocken, of geen quotes kunnen doen xDquote:
+ Check hoe die eruit ziet. De kans dat er echt een 14 jarig meisje zo verliefd op hem is dat ze wil dat ie 1600 euro uitgeeft om haar te bezoeken.. schat ik minder dan 1%. Ach ja, je ouders redden je wel, ook al ben je 18 dan weet ik zeker dat ze je toch niet laten gaan. Of je moet wegglippenquote:
Hij is 16!!quote:Op woensdag 3 november 2010 14:22 schreef Lastpost het volgende:
hij is al bijna volwassen en wil gewoon van z'n eigen geld op reis zonder pa en ma, big deal zou ik zeggen.
Eh, iets waar jij zegt geen interesse in te hebben?quote:Op woensdag 3 november 2010 22:16 schreef Guynio het volgende:
Gewoon een beetje chillen, weet ik veel, wat doe je normaal gesproken met je vriendin?
Volgens mij nog geen een. En als je echt verliefd bent op dit meisje, zullen je hormonen behoorlijk op gaan spelen. Echt, ook autisten hebben die gevoelens, hoor.quote:Hoe vaak denk je nou eerlijk dat ik een meisje gehad heb?
Gia, ik ben het niet met je eens. 21 of 18 is een maatschappelijke keuze maar volwassenheid is een individueel begrip wat sommigen helaas nooit zelf zullen ervaren.quote:Op donderdag 4 november 2010 08:11 schreef Gia het volgende:
Hij is 16!!
Dat is 5 jaar jonger dan 21, wat m.i. volwassen is. Hoewel ik daar bij sommigen ook nog aan twijfel.
Nou en, laat 'em maar op z'n plaat gaan. M.i. is het enige wat we hier moeten doen hem aan z'n verstand peuteren dat hij eerst met haar EN haar ouders spreekt voordat 'ie zoveel geld in ene trip daarnaartoe steekt. En ja, hij zal ongetwijfeld over een tijdje een illusie armer zijn, boeiend, leert 'ie van.quote:Op donderdag 4 november 2010 08:11 schreef Gia het volgende:
Hij is 16!!
Dat is 5 jaar jonger dan 21, wat m.i. volwassen is. Hoewel ik daar bij sommigen ook nog aan twijfel.
Omdat je nog 17 bent en je ouders je ouders zijn. Zij zeggen nee, dan dien je te luisteren.quote:Op zondag 31 oktober 2010 21:20 schreef Guynio het volgende:
Wat is een lemming eigenlijk? Da's toch zo'n spel van vroeger?
[..]
Tuurlijk, vergelijk me met een peuter. Nee, ik blijf veel in het "waarom" hangen omdat ik redenen wil, goede argumenten. Ik begrijp het niet, en daar kan ik niet tegen.
Jij gaat jongens met meisjes vergelijken?quote:Op donderdag 4 november 2010 09:14 schreef caroline88 het volgende:
En sex is ook al zo individueel. Bij mij zat een meisje in de klas die op haar 16e nog ongesteld moest worden en ze wou er ook helemaal niet over praten![]()
![]()
bij haar in de familie was dat een taboe onderwerp. Laat staan praten over sex. Daar kwamen we bij toeval een keer in de kleedkamer achter maar verder was het een heel gezellige klasgenoot en ze was beslist niet gestoord of zo.
En een paar jaar later kwam ik een nog veel ouder meisje tegen die nog maagd was, dat bewaarde ze tot na het huwelijk. Begreep niet hoe ze het kon maar ze kon en deed het wel.
Ik weet niet meer wie het zei maar ik vind TS dus niet abnormaal dat hij op zijn 16e nog niet veel in sex ziet. Hoewel er het komende jaar natuurlijk wel nog wat kan veranderen. Hoop dat de ouders van het meisje (als de reis doorgaat volgend jaar) een woning hebben waar hij niet te veel in de verleiding wordt gebracht.
Ja die snap ik ook niet helemaal.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:36 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Jij gaat jongens met meisjes vergelijken?
Tja, dat snap ik dus ook niet. Is totaal niet te vergelijken.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:36 schreef L3IPO het volgende:
In welke eeuw leef jij? Dat is onderhand al lang niet meer zo na je 14e, dan beginnen wij ook dingen in te zien en omdat er in de afgelopen 30 jaar nogal wat veranderd is, hebben ouders daar allang geen goed beeld meer van.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Omdat je nog 17 bent en je ouders je ouders zijn. Zij zeggen nee, dan dien je te luisteren.
Wat heeft geslacht met sexueel gedrag te maken? Meiden zijn toch altijd de eersten die denken om er klaar voor te zijn en zo'n jongen meetrekken, en later neemt de jongen pas over omdat hij denkt dat alle meiden er klaar voor zijn. Daarnaast kun je sexueel gedrag niet per geslacht binden, simpelweg per persoon. Een mannelijke vriend van mij is nu 18 en die wacht ook tot na het huwelijk, respect voor die man. Ik wacht gewoon tot mijn 18e (En die van m'n vriend(in)), in eerste instantie omdat je voor die tijd gewoon veel te veel risico loopt, en daarnaast omdat ik 't voor die tijd niet nodig vind.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:36 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Jij hebt het zo op strenge Amerikaanse ouders, jij denkt dat die ons alleen thuis laten? En dan nog ben ik verstandig genoeg om nee te zeggen, zoals ik hievoor gemeld heb; met dat wacht ik gewoon tot ons beide 18e, daar kan ik makkelijk mee leven.quote:Op donderdag 4 november 2010 13:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, dat snap ik dus ook niet. Is totaal niet te vergelijken.
L3ipo, jij bent een man en weet uit eigen ervaring hoe dat is om 16 te zijn.
Ik ben moeder van 2 zonen, van 16 en 18, en merk ook hoe het voor hen is.
En ja, het kan dat TS op dit moment geen interesse heeft in seks. Is ook niet zo raar, omdat zijn vriendin aan de andere kant van de oceaan zit. Maar wat als ze straks alleen in haar huis zijn?
En voor de mensen die zeggen dat hij dan maar een keer op zijn bek moet gaan: Als dat een Amerikaanse gevangenis is, is zo'n jong getekend voor het leven. Die verantwoording wil geen enkele ouder nemen. Dus, hij wacht maar totdat hij 18 is.
Kon zo 123 even geen andere titel bedenken gezien het in eerste instantie een KLB topic was.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:26 schreef rubje het volgende:
ff een vraagje zo tussen alles. Waarom wordt er een topic geopend over ouders die het niet snappen alsof het iets nieuws is. Ouders zijn ouders omdat jij kind bent en er is altijd van oudsher een verschil in opvattingen geweest tussen ouders en hun kinderen,niks nieuws,en gewoon iets van alle tijd. Jatoch?
Dat sowieso, het contact is een van de voorwaarden die ik zelf stel, daar heb ik m'n ouders niet eens voor nodig. Of ik op m'n plaat ga en een illusie armer ben, is absoluut niet "ongetwijfeld", maar dat is mijn visie, kom ik vanzelf wel achter. Stel ik ben wel een illusie armer, dan is het mij wel een paar honderd euro waard geweest om zo'n waardevolle les te leren.quote:Op donderdag 4 november 2010 10:10 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nou en, laat 'em maar op z'n plaat gaan. M.i. is het enige wat we hier moeten doen hem aan z'n verstand peuteren dat hij eerst met haar EN haar ouders spreekt voordat 'ie zoveel geld in ene trip daarnaartoe steekt. En ja, hij zal ongetwijfeld over een tijdje een illusie armer zijn, boeiend, leert 'ie van.
Jij maakt een geintje denk ik? Zelfs iemand van de HAVO moet toch slimmer zijn dat dit?quote:Op donderdag 4 november 2010 15:02 schreef Guynio het volgende:
Wat heeft geslacht met sexueel gedrag te maken?
Er zijn wel wat dingen algemeen herkenbaar, toegegeven, maar het zijn in het algemene beeld altijd de meiden die beginnen met de jongens mee te trekken en niet andersom. Daarnaast, als ik meermaal aangeef er niet in geïnteresseerd te zijn, waarom daaraan twijfelen?quote:Op donderdag 4 november 2010 15:08 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Jij maakt een geintje denk ik? Zelfs iemand van de HAVO moet toch slimmer zijn dat dit?
Omdat het gewoon een keiharde leugen is, bewust of onbewust.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:41 schreef Guynio het volgende:
Er zijn wel wat dingen algemeen herkenbaar, toegegeven, maar het zijn in het algemene beeld altijd de meiden die beginnen met de jongens mee te trekken en niet andersom. Daarnaast, als ik meermaal aangeef er niet in geïnteresseerd te zijn, waarom daaraan twijfelen?
Kerel, onder welke steen heb jij geleefd? Jongens zijn eerder "seksueel geïnteresseerd" hoor. Die vinden het op hun 13e echt wel cool om te neuken met een meisje van 16.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:41 schreef Guynio het volgende:
[..]
Er zijn wel wat dingen algemeen herkenbaar, toegegeven, maar het zijn in het algemene beeld altijd de meiden die beginnen met de jongens mee te trekken en niet andersom. Daarnaast, als ik meermaal aangeef er niet in geïnteresseerd te zijn, waarom daaraan twijfelen?
Juist. Even stellend dat ik seks wel belangrijk vind, schat je mij dom genoeg om er ook aan te beginnen, wetend welke risico's en consequenties eraan vast zitten?quote:Op donderdag 4 november 2010 15:44 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Omdat het gewoon een keiharde leugen is, bewust of onbewust.
het lijkt ze cool, totdat ze ook daadwerkelijk bij dat meisje thuis zijn. Dan druipen ze voor hun 16e al heel snel af.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:47 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Kerel, onder welke steen heb jij geleefd? Jongens zijn eerder "seksueel geïnteresseerd" hoor. Die vinden het op hun 13e echt wel cool om te neuken met een meisje van 16.
Ik denk dat je op dat gebied echt nog een heel verkeerd beeld hebt hoor.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:59 schreef Guynio het volgende:
[..]
Juist. Even stellend dat ik seks wel belangrijk vind, schat je mij dom genoeg om er ook aan te beginnen, wetend welke risico's en consequenties eraan vast zitten?
[..]
het lijkt ze cool, totdat ze ook daadwerkelijk bij dat meisje thuis zijn. Dan druipen ze voor hun 16e al heel snel af.
Dat zou zomaar kunnen, ik heb wel vaker ongelijk in dat soort dingen. Maar dan nog is 't niet op mij van toepassing, die garantie kan ik iedereen geven.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:03 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik denk dat je op dat gebied echt nog een heel verkeerd beeld hebt hoor.
Ja dan kunnen jullie nog wel zoveel dingen 'inzien' na je 14e dat wil niet zeggen dat het juist is. Zoals mijn pa mij bijvoorbeeld wel eens zegt als we een avondje aan het wijnen zijn ofzo, 'Ik ben nu 50, en zelfs ik weet niet alles en leer nog elke dag' . Waarom bien jij dan nu al zo'n arrogant mannetje die al meent op zijn 17e te weten hoe de wereld in elkaar steekt? Nou niet zo janken en gewoon luisteren naar je ouders.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:02 schreef Guynio het volgende:
[..]
In welke eeuw leef jij? Dat is onderhand al lang niet meer zo na je 14e, dan beginnen wij ook dingen in te zien en omdat er in de afgelopen 30 jaar nogal wat veranderd is, hebben ouders daar allang geen goed beeld meer van.
Ik weet niet hoe de wereld in elkaar steekt, maar zoals jij net zelf aangeeft, dat weten mijn ouders ook niet. Ik vroeg om voor- en tegenargumenten, en advies voor voorzorgsmaatregelen en dingen om te doen in Amerika. Niet om opvoedingsadvies.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:25 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja dan kunnen jullie nog wel zoveel dingen 'inzien' na je 14e dat wil niet zeggen dat het juist is. Zoals mijn pa mij bijvoorbeeld wel eens zegt als we een avondje aan het wijnen zijn ofzo, 'Ik ben nu 50, en zelfs ik weet niet alles en leer nog elke dag' . Waarom bien jij dan nu al zo'n arrogant mannetje die al meent op zijn 17e te weten hoe de wereld in elkaar steekt? Nou niet zo janken en gewoon luisteren naar je ouders.
Jij blijft maar naar argumenten zoeken, die zijn er niet. Gewoon accepteren, het zijn je ouders, zij beslissen. Deal with it. Niet janken dusquote:Op donderdag 4 november 2010 16:27 schreef Guynio het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe de wereld in elkaar steekt, maar zoals jij net zelf aangeeft, dat weten mijn ouders ook niet. Ik vroeg om voor- en tegenargumenten, en advies voor voorzorgsmaatregelen en dingen om te doen in Amerika. Niet om opvoedingsadvies.
Wie jankt er hier nou?
Zie je wel. Opgelost, slotjequote:Op woensdag 3 november 2010 22:16 schreef Guynio het volgende:
Yup, ik troll, dat is precies waar ik 't om doe. Echt totaal, je hebt me door.
Uiteindelijk beslissen zij, dat accepteer ik ook. Als zij na mijn poging alsnog "nee" zeggen dan heb ik er vrede mee en wacht ik tot ik 18 ben. Maar ik ga niet zomaar opgeven natuurlijk, er zijn zat argumenten die je zou hebben gezien als je het topic had gelezen.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:28 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Jij blijft maar naar argumenten zoeken, die zijn er niet. Gewoon accepteren, het zijn je ouders, zij beslissen. Deal with it. Niet janken dus
Wat? dacht je dat ik echt aan het trollen was? Dat was een sarcastische opmerking richting een troll, ik ga toch overal op in?quote:
Nee, je gaat echt overal op in.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:31 schreef Guynio het volgende:
[..]
Wat? dacht je dat ik echt aan het trollen was? Dat was een sarcastische opmerking richting een troll, ik ga toch overal op in?
Het is heel lastig om sarcasme te lezen over 't internet, geef alsjeblieft aan wat je nu precies wilt zeggenquote:Op donderdag 4 november 2010 16:32 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Nee, je gaat echt overal op in.
Dat betekent niet dat jij gelijkt hebt of jouw ouders jou je zin moeten geven als jij aan het draken bent. Vooralsnog hebben jouw ouders het laatste woord en terecht, want ze hebben gewoon een zeer goed punt en ze 'snappen het' beter dan jij op dit moment.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:30 schreef Guynio het volgende:
Maar ik ga niet zomaar opgeven natuurlijk, er zijn zat argumenten die je zou hebben gezien als je het topic had gelezen.
We leven niet meer in 1900 waar een vader zijn kind slaat zodra het ongehoorzaam is, tijden veranderen
Betekent ook niet dat zij gelijk hebben en mij zomaar kunnen commanderen naar hun wil. Ik pik best veel (welke 16-jarige heeft deze eeuw nou nog bedtijd?), maar deze ga ik gewoon aan met ze. Wat daaruit komt moet nog maar blijken, en het kan best zijn dat het dan alsnog niet mag, maar dan heb ik het zelf in ieder geval geprobeerd.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:03 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat jij gelijkt hebt of jouw ouders jou je zin moeten geven als jij aan het draken bent. Vooralsnog hebben jouw ouders het laatste woord en terecht, want ze hebben gewoon een zeer goed punt en ze 'snappen het' beter dan jij op dit moment.
Hoezo, je bent toch intelligent en hoogbegaafd en whatnot? Jij zou het als beste moeten weten.quote:Op donderdag 4 november 2010 16:34 schreef Guynio het volgende:
[..]
Het is heel lastig om sarcasme te lezen over 't internet, geef alsjeblieft aan wat je nu precies wilt zeggen
Klopt, maar zonder toon of lichaamstaal is sarcasme uitermate moeilijk te herkennen, hoe intelligent je ook bent. Ik stel gewoon een normale vraag, zou 't op prijs stellen als daar normaal op geantwoord kan wordenquote:Op donderdag 4 november 2010 19:35 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Hoezo, je bent toch intelligent en hoogbegaafd en whatnot? Jij zou het als beste moeten weten.
Ja dus.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:27 schreef Guynio het volgende:
[..]
Betekent ook niet dat zij gelijk hebben en mij zomaar kunnen commanderen naar hun wil. Ik pik best veel (welke 16-jarige heeft deze eeuw nou nog bedtijd?), maar deze ga ik gewoon aan met ze. Wat daaruit komt moet nog maar blijken, en het kan best zijn dat het dan alsnog niet mag, maar dan heb ik het zelf in ieder geval geprobeerd.
Je hebt het nu ineens weer over een paar honderd euro, het was eerst nog 1600 euro.quote:Op donderdag 4 november 2010 15:02 schreef Guynio het volgende:
[..]
In welke eeuw leef jij? Dat is onderhand al lang niet meer zo na je 14e, dan beginnen wij ook dingen in te zien en omdat er in de afgelopen 30 jaar nogal wat veranderd is, hebben ouders daar allang geen goed beeld meer van.
[..]
Wat heeft geslacht met sexueel gedrag te maken? Meiden zijn toch altijd de eersten die denken om er klaar voor te zijn en zo'n jongen meetrekken, en later neemt de jongen pas over omdat hij denkt dat alle meiden er klaar voor zijn. Daarnaast kun je sexueel gedrag niet per geslacht binden, simpelweg per persoon. Een mannelijke vriend van mij is nu 18 en die wacht ook tot na het huwelijk, respect voor die man. Ik wacht gewoon tot mijn 18e (En die van m'n vriend(in)), in eerste instantie omdat je voor die tijd gewoon veel te veel risico loopt, en daarnaast omdat ik 't voor die tijd niet nodig vind.
[..]
Jij hebt het zo op strenge Amerikaanse ouders, jij denkt dat die ons alleen thuis laten? En dan nog ben ik verstandig genoeg om nee te zeggen, zoals ik hievoor gemeld heb; met dat wacht ik gewoon tot ons beide 18e, daar kan ik makkelijk mee leven.
Een Amerikaanse gevangenis... Kijk ik begrijp wat je wilt zeggen, absoluut, zoiets is iets wat je echt niet mee wilt maken. Maar ik doe hier in Nederland niets waar je überhaupt 16 voor moet zijn. Ik rook niet, drink niet, doe geen drugs en denk dus ook niet aan seks. Ik heb een grote mond, toegegeven, maar ik doe niets illegaals.
[..]
Kon zo 123 even geen andere titel bedenken gezien het in eerste instantie een KLB topic was.
[..]
Dat sowieso, het contact is een van de voorwaarden die ik zelf stel, daar heb ik m'n ouders niet eens voor nodig. Of ik op m'n plaat ga en een illusie armer ben, is absoluut niet "ongetwijfeld", maar dat is mijn visie, kom ik vanzelf wel achter. Stel ik ben wel een illusie armer, dan is het mij wel een paar honderd euro waard geweest om zo'n waardevolle les te leren.
Zie 'k tegen die tijd wel, tot die tijd blijf ik lekker zeiken over allesquote:Op donderdag 4 november 2010 20:11 schreef trovey het volgende:
[..]
Ja dus.Jij bent hun kind en minderjarig en ze zijn verantwoordelijk voor jouw doen en laten en welzijn. Als je 18 bent mag je het allemaal zelf beslissen en zou je af en toe willen dat iemand anders al die beslissingen voor je zou moeten nemen.
Hoe wil je 't anders noemen, paar duizend? 't is nog geeneens 2000. Paar honderd lijkt me een passend begrip.quote:Op donderdag 4 november 2010 20:19 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Je hebt het nu ineens weer over een paar honderd euro, het was eerst nog 1600 euro.
Ze commanderen je niet, ze verbieden het je. En ja, dat kunnen ze, tenzij jij besluit om uit huis te gaan en je uit hun gezag laat verwijderen. En als jij op je 16e een bedtijd hebt, dan zal daar wel een goede reden voor zijn. Ik had 'm toen niet meer, omdat ik uit mezelf tussen 10 en 11u in bed lag als ik er de volgende dag vroeg uit moest en niet tot heel laat zat te gamen, fokken, webcammen of chatten. Jouw ouders proberen je iets te leren omdat zij denken dat ze het beter weten dan jij. En als je 16 bent, is dat nog vaak het geval ook omdat je op die leeftijd dénkt dat je het weet, maar eigenlijk nog te vaak de plank misslaat. En ze kunnen je hard op je bek laten gaan, maar ze geven te veel om je om dat te laten gebeuren, omdat de consequenties daarvan groter kunnen zijn dan de les die je eruit haalt.quote:Op donderdag 4 november 2010 19:27 schreef Guynio het volgende:
Betekent ook niet dat zij gelijk hebben en mij zomaar kunnen commanderen naar hun wil. Ik pik best veel (welke 16-jarige heeft deze eeuw nou nog bedtijd?), maar deze ga ik gewoon aan met ze. Wat daaruit komt moet nog maar blijken, en het kan best zijn dat het dan alsnog niet mag, maar dan heb ik het zelf in ieder geval geprobeerd.
Dat is dan ook jouw recht als een puber.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:14 schreef Guynio het volgende:
[..]
Zie 'k tegen die tijd wel, tot die tijd blijf ik lekker zeiken over alles
Ik wil even reageren op dezelfde manier als Guynio dat doet op onze reacties.quote:Op dinsdag 2 november 2010 21:20 schreef Guynio het volgende:
[..]
Wat? Ik weet niet of je hebt zitten lezen, maar mijn IQ is prima in orde, de gemiddelde Nederlander tipt daar niet aan hoor.
[..]
HOE DAN!?!?
[..]
Ouders gaan nog contact met elkaar hebben, je vergeet dat er nog een jaar tussen zit, tijd zat om alles goed te regelen. Maar als mijn ouders al van begins af aan afhaken, dan moet ik daar toch echt mee beginnen. En als je genoeg "cash only" rond laat wapperen dan laten ze je heus wel door. Wat willen ze doen? Me weigeren binnen te laten als ik al aan de andere kant van de oceaan ben? En ik ben 16, ouders komen met "omdat ik het zeg" niet meer weg, daar ben ik onderhand wel zo'n beetje klaar mee. Ik begrijp dat ik zelf ook goede argumenten op moet doen, daarom kom ik naar Fok; alle trolls zitten hier, dus die zeggen alles wat m'n ouders ook zullen zeggen. Goede tegenargumenten maken voor goede ontkrachtingen maken voor goede overtuiging.
[...]
Waarom Hyves, even eerlijk? Boeiend wat mijn klasgenoten over me zeggen op Hyves, dat zijn gewoon 2 dingen in 1 zin die ik niet serieus neem.
[...]
Eh, wat? Deze begrijp ik niet zo goed, wat heeft leeftijd te maken met gedrag?
[...]
Als de kans belangrijk is, dan schat ik 'm op zo'n 50%. Why you askin'?
[...]
Tuurlijk, anders zou ik niet eens aan zoiets beginnen. Ik ben naïef, niet dom.
[...]
Waarom? Omdat ik 't wil en het mijn geld is, en zo simpel zit ie.
we kunnen ook zeker wel wachten, maar waarom?
Waarom geen laptops boven onder de 18?quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:14 schreef Gia het volgende:
Ergens heb ik het gevoel dat TS gewoon een laptop op zijn kamer heeft en na zijn 'bedtijd' gaat zitten msn'en of weet ik veel wat met zijn vriendin. (weet niet wat het tijdverschil is)
Maar dat geeft zijn ouders het gevoel dat ze goed bezig zijn. Hij ligt toch op tijd in bed!!
Hier mogen ze onder de 18 geen laptop boven hebben.
Is dat wat?
quote:Op donderdag 4 november 2010 23:55 schreef sciter het volgende:
[..]
Ik wil even reageren op dezelfde manier als Guynio dat doet op onze reacties.
Ten eerste:
Aan IQ heb je weinig, ik ken veel mensen met een bovengemiddeld IQ (doe VWO dus dat is logisch) die zeker niet geschikt zijn om alleen naar Amerika te gaan. Als je zo'n reis wilt doen moet je NIET naief zijn. Als jij de eerste de beste malloot gaat geloven in alles wat hij zegt ben je ''screwed''. Je moet een beetje, zeg maar, op je hoede wezen aangezien Amerikanen nog altijd anders zijn dan Nederlanders.
Aan je fotos te zien zie je tamelijk jong uit, eerder begin 15 jaar ofzo (sorry als ik je beledig). Geesteszieke mensen die jou zien denken ''een 15 jarig jongentje helemaal alleen'' en gaan op je af om je te exploiteren, naief als jij bent zul jij alles wat zij zeggen eten als koek.
Natuurlijk is er een grote kans dat er niks gebeurt tijdens zo'n trip maar door jou aandoening (PDD-Nos) is het misschien slim om nog iets langer te wachten met een trip naar Amerika in je eentje. Kan je niet een ouder familielid meenemen, je oudere neef/oom/nicht/tante?
Ten tweede:
Laat ik daar maar niet hier open antwoord op geven
Ten derde:
Als jij denkt dat jij met een beetje cash de Amerikaanse douane kan omkopen dan heb je het goed mis. En ze sturen je zeker terug als je met een paar honderd dollar cash daar aankomt, zeker als 17 jarige. En dat deel over ''omdat ik het zeg''; jouw ouders zullen op een kwestie als dit zeker dat argument gebruiken.
Misschien ben je over dat standaardargument heen als je niet mag buitenspelen ofzo. maar op grotere kwesties als deze heb jij helemaal niks in te brengen... Je ouders hebben het knap voor elkaar dat ze jou in de waan laten dat je alle beslissingen zelf mag nemen en die van je ouders mag negeren
Ten vierde:
Dat neem je wel serieus, je wilt er gewoon niet aan geloven dat je niet de populairste dude op school bent. Tuurlijk kan je dit nu ontkennen, maar als iemand de hele tijd zegt dat je lelijk of dik bent ofzo dan doet jou dat echt wel wat. Ik denk ook dat je naar Amerika wilt om te vluchten voor deze dingen. In Amerika heeft nog nooit iemand gezegd dat je dik bent, er woont (waarschijnlijk) een meid die je leuk vind, je laat aan je huidige klas zien dat je vet stoer bent door naar Amerika te gaan. Dit zal alleen anders uitpakken ben ik bang..
Ten vijfde:
Dat je misschien wel intelligent bent maar geestelijk een beetje achterloopt en te weinig sociale ervaring hebt.
Ten zesde:
Als je echt intelligent bent dan zie je dat de kans op slagen van deze relatie veel lager ligt dan je denkt. Wat het risico van deze investering verhoogt waardoor het misschien slimmer is om niet te doen.
Ten zevende:
Ever heard of manycam/photoshop?
Ten achtste:
Heel naïef om te denken dat je ouders je laten gaan ''omdat het jouw geld is en omdat jij het wil''
Als je ouders het willen, kunnen ze binnen een dag je bankrekening blokkeren, aangezien ze financieel verantwoordelijk zijn voor je.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jij gaat trouwens alleen serieus in op posts die je bevallen en die je standpunt steunen, je kijkt denk ik niet goed genoeg naar de standpunten die tegen jou zijn.
Bij elke, voor jou, positieve post waarin jou OP gewoon staat gekopieerd ga je op in met ''^this'' etc. en elke negatieve post boor je de grond in, je denkt volgens mij nieteens na bij de standpunten die tegen jou zaak zijn aangezien jij die niet wilt zien, jij wilt letterlijk NIET tot de realiteit gebracht worden.
Jij vind deze waan van ''over een jaar ga ik naar mijn vriendin in Amerika'' zo fijn, zo anders dan normaal, dat je daar niet uit wilt worden getrokken. Je denkt dat je alle problemen die jij hebt in het dagelijks leven kwijtraakt als je naar Amerika gaat. En als je in die waan zit ga je niet verstandig meer nadenken.
Misschien is er een héle kleine kans dat het meisje echt je vriendin word,uiteindelijk moet je dan terug naar Nederland, dan zit je weer in Nederland, in het dagelijks leven dat je dacht te hebben verlaten, al je problemen weer terug.
Ik wil gewoon benadrukken dat het op deze leeftijd gewoon niet slim/rendabel is om naar Amerika te gaan om te logeren bij een wildvreemd iemand waarvan je nieteens weet of jullie bij elkaar passen en dat het waarschijnlijk niet dat meisje is maar jou ouders/klasgenoten, mensen die je hebben gekwetst de reden zijn voor je vertrek naar Amerika
Omdat ik niet wil dat ze tot 3 uur 's nachts gaan liggen msn'en/chatten.quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:16 schreef sciter het volgende:
[..]
Waarom geen laptops boven onder de 18?
Gaat over 's nachts, hè!quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:53 schreef CeilingCat2010 het volgende:
Ja dat vind ik ook wel ver gaan, na je 16e ben je echt wel oud genoeg om een prive en seksleven te hebben. Of je dan ook oud genoeg bent voor andere zaken is een tweede.
Maar niet voor schulden die gemaakt worden. Alleen voor onderhoud.quote:Op vrijdag 5 november 2010 07:27 schreef Cherna het volgende:
Intelligent en hoogbegaafd. Heeft er niet zoveel mee te maken. Als je zo intelligent bent zou je dus moeten snappen dat je ouders verantwoordelijk zijn in al je daden zolang je nog geen 18 bent. En t/m 21 zelfs financieel.
Thx dan heb ik weer iets geleerd. Ik dacht ook voor het maken van bepaalde schulden buiten de studiebeursquote:Op vrijdag 5 november 2010 07:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar niet voor schulden die gemaakt worden. Alleen voor onderhoud.
Ik denk dat het op geen enkele leeftijd slim of rendabel is. TS beweert wel ontzettend intelligent en doorgrondend te zijn, maar ondertussen lijkt hij nog steeds voornamelijk het leeftijdsargument te willen weerleggen, terwijl het daar helemaal niet om gaat. Guynio's ouders willen niet dat hij niet gaat omdat hij 17 is, maar vanwege alle (andere) omstandigheden. Zij zijn ook niet blind en dom, zij weten ongeveer hoe het in elkaar steekt en dat zal wel de reden zijn om hem niet te laten gaan. Met die omstandigheden naast zijn leeftijd bedoel ik dan:quote:Op donderdag 4 november 2010 23:55 schreef sciter het volgende:
Misschien is er een héle kleine kans dat het meisje echt je vriendin word,uiteindelijk moet je dan terug naar Nederland, dan zit je weer in Nederland, in het dagelijks leven dat je dacht te hebben verlaten, al je problemen weer terug.
Ik wil gewoon benadrukken dat het op deze leeftijd gewoon niet slim/rendabel is om naar Amerika te gaan om te logeren bij een wildvreemd iemand waarvan je nieteens weet of jullie bij elkaar passen en dat het waarschijnlijk niet dat meisje is maar jou ouders/klasgenoten, mensen die je hebben gekwetst de reden zijn voor je vertrek naar Amerika
Pesten op school omdat je te veel boven het maaiveld uitsteekt. Maar al te bekend en het is een heel gemeen monsterquote:Op vrijdag 5 november 2010 09:49 schreef -Trinity- het volgende:
Het botert niet zo op school. Hij is blijkbaar de slimste van de klas maar niet de sociaalste (geen zin om aandacht aan mijn uiterlijk te besteden, de rest van mijn klas zijn alleen maar falers) en dat is genoeg reden om hem met z'n allen te pesten. En dit resulteert weer in het zoeken van respect, liefde en geborgenheid op internet in plaats van in de nabijheid (wat m.i. onwenselijk is want later op de werkvloer werkt die tactiek ook niet en daar spendeer je toch het grootste deel van je tijd, het is gewoon fijner voor iedereen als het wel leuk en sociaal verloopt)
Maar omdat het als ouders wellicht wat ongevoelig is om het zó tegen je zoon te brengen, wordt er gegooid op 'je bent te jong' wat een goeie samenvatting is en een hoopvolle, want dan ga je ervanuit dat het nog overgaat mettertijd. Ik denk dat als TS deze problemen niet had gehad en het anders had aangepakt hij zo had mogen gaan op zijn 17e.
Nouja, ik ben gewoon fel tegenstander van de slachtofferrol. Jouw theorie is totaal niet constructief, terwijl er uit mijn oogpunt zeker het een en ander aan gedaan kan worden. Zo denk ik bijvoorbeeld dat als TS wél vwo had gedaan, hij al meer op zijn plek was geweest omdat zijn intelligentie dan minder opvallend is dan op de havo. Er zat op mijn middelbare school nogal een verschil in de omgang met klasgenoten tussen de havo en vwo en hoewel er bij ons ook werd gepest, was dit toen we 16 waren gestopt en werden er zelfs initiatieven ingezet om het buitenbeentje (die op sociaal vlak niet erg sterk was) toch een beetje in de groep te betrekken. Ik zeg niet dat dat op elke school geldt, het is immers maar een empirisch argument, maar wellicht had het geholpen in zijn geval.quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:01 schreef caroline88 het volgende:
Pesten op school omdat je te veel boven het maaiveld uitsteekt. Maar al te bekend en het is een heel gemeen monsterwaar je je niet tegen verweren kan. De impliciete beschuldiging dat TS het anders had moeten aanpakken vind ik daarom niet terecht.
Afwijzing is levensbedreigend, evolutionair gezien konden we alleen in groepen overleven. Je gaat een drenkeling toch ook niet verwijten dat hij naar rietstengels grijpt? Ja iedere onbenul begrijpt dat riet niet sterk genoeg is maar wat als die stevige stok die je wel zou kunnen redden, gewoon niet beschikbaar is???
Onze geest is geprogrammeerd op overleven dus daarom coping mechanisms. Die misschien niet altijd even handig zijn vanuit een sociaal oogpunt bekeken.
Maar zo is de wereld helaas. Keihard in haar oordeel over de medemens.
Bij hun is het ook goed gekomen, maar ik zie een heel ander soort mens dan TS is.quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:15 schreef Loodje het volgende:
Heeft TS laatst niet grenzeloos verliefd gezien?
http://www.net5.nl/web/show/id=1292712/langid=43
Al zou het de "ware" zijn. Dit meisje is net van de universiteit afgestudeerd en kan daar niet blijven.
quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:59 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Nouja, ik ben gewoon fel tegenstander van de slachtofferrol. Jouw theorie is totaal niet constructief, terwijl er uit mijn oogpunt zeker het een en ander aan gedaan kan worden. Zo denk ik bijvoorbeeld dat als TS wél vwo had gedaan, hij al meer op zijn plek was geweest omdat zijn intelligentie dan minder opvallend is dan op de havo. Er zat op mijn middelbare school nogal een verschil in de omgang met klasgenoten tussen de havo en vwo en hoewel er bij ons ook werd gepest, was dit toen we 16 waren gestopt en werden er zelfs initiatieven ingezet om het buitenbeentje (die op sociaal vlak niet erg sterk was) toch een beetje in de groep te betrekken. Ik zeg niet dat dat op elke school geldt, het is immers maar een empirisch argument, maar wellicht had het geholpen in zijn geval.
De instelling van TS draagt in zoverre ook bij aan zijn positie in de sociale 'foodchain': als jij je opstelt als een superieur iemand die zich niet wil inlaten met het 'plebs' dat de rest van zijn klas is, dan vráág je erom. Als jij van mening bent dat jij het waard bent om gewaardeerd te worden op je innerlijk en niet om hoe je eruit ziet, dan heb je gewoon niet begrepen hoe het, sociaal gezien, in elkaar steekt. Je kan dan wel beweren om enorm intelligent te zijn, maar dat deel heb je dan gewoon nog niet doorgrond. Respect moet wederzijds zijn en een eerste indruk is hartstikke belangrijk. Het klinkt misschien lullig, maar mensen die er goed en/of verzorgd uitzien hebben gewoon meer succes.
Eerste replyquote:Op donderdag 4 november 2010 23:55 schreef sciter het volgende:
[..]
Ik wil even reageren op dezelfde manier als Guynio dat doet op onze reacties.
Ten eerste:
Aan IQ heb je weinig, ik ken veel mensen met een bovengemiddeld IQ (doe VWO dus dat is logisch) die zeker niet geschikt zijn om alleen naar Amerika te gaan. Als je zo'n reis wilt doen moet je NIET naief zijn. Als jij de eerste de beste malloot gaat geloven in alles wat hij zegt ben je ''screwed''. Je moet een beetje, zeg maar, op je hoede wezen aangezien Amerikanen nog altijd anders zijn dan Nederlanders.
Aan je fotos te zien zie je tamelijk jong uit, eerder begin 15 jaar ofzo (sorry als ik je beledig). Geesteszieke mensen die jou zien denken ''een 15 jarig jongentje helemaal alleen'' en gaan op je af om je te exploiteren, naief als jij bent zul jij alles wat zij zeggen eten als koek.
Natuurlijk is er een grote kans dat er niks gebeurt tijdens zo'n trip maar door jou aandoening (PDD-Nos) is het misschien slim om nog iets langer te wachten met een trip naar Amerika in je eentje. Kan je niet een ouder familielid meenemen, je oudere neef/oom/nicht/tante?
Ten tweede:
Laat ik daar maar niet hier open antwoord op geven
Ten derde:
Als jij denkt dat jij met een beetje cash de Amerikaanse douane kan omkopen dan heb je het goed mis. En ze sturen je zeker terug als je met een paar honderd dollar cash daar aankomt, zeker als 17 jarige. En dat deel over ''omdat ik het zeg''; jouw ouders zullen op een kwestie als dit zeker dat argument gebruiken.
Misschien ben je over dat standaardargument heen als je niet mag buitenspelen ofzo. maar op grotere kwesties als deze heb jij helemaal niks in te brengen... Je ouders hebben het knap voor elkaar dat ze jou in de waan laten dat je alle beslissingen zelf mag nemen en die van je ouders mag negeren
Ten vierde:
Dat neem je wel serieus, je wilt er gewoon niet aan geloven dat je niet de populairste dude op school bent. Tuurlijk kan je dit nu ontkennen, maar als iemand de hele tijd zegt dat je lelijk of dik bent ofzo dan doet jou dat echt wel wat. Ik denk ook dat je naar Amerika wilt om te vluchten voor deze dingen. In Amerika heeft nog nooit iemand gezegd dat je dik bent, er woont (waarschijnlijk) een meid die je leuk vind, je laat aan je huidige klas zien dat je vet stoer bent door naar Amerika te gaan. Dit zal alleen anders uitpakken ben ik bang..
Ten vijfde:
Dat je misschien wel intelligent bent maar geestelijk een beetje achterloopt en te weinig sociale ervaring hebt.
Ten zesde:
Als je echt intelligent bent dan zie je dat de kans op slagen van deze relatie veel lager ligt dan je denkt. Wat het risico van deze investering verhoogt waardoor het misschien slimmer is om niet te doen.
Ten zevende:
Ever heard of manycam/photoshop?
Ten achtste:
Heel naïef om te denken dat je ouders je laten gaan ''omdat het jouw geld is en omdat jij het wil''
Als je ouders het willen, kunnen ze binnen een dag je bankrekening blokkeren, aangezien ze financieel verantwoordelijk zijn voor je.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jij gaat trouwens alleen serieus in op posts die je bevallen en die je standpunt steunen, je kijkt denk ik niet goed genoeg naar de standpunten die tegen jou zijn.
Bij elke, voor jou, positieve post waarin jou OP gewoon staat gekopieerd ga je op in met ''^this'' etc. en elke negatieve post boor je de grond in, je denkt volgens mij nieteens na bij de standpunten die tegen jou zaak zijn aangezien jij die niet wilt zien, jij wilt letterlijk NIET tot de realiteit gebracht worden.
Jij vind deze waan van ''over een jaar ga ik naar mijn vriendin in Amerika'' zo fijn, zo anders dan normaal, dat je daar niet uit wilt worden getrokken. Je denkt dat je alle problemen die jij hebt in het dagelijks leven kwijtraakt als je naar Amerika gaat. En als je in die waan zit ga je niet verstandig meer nadenken.
Waarschijnlijk zit ik dan tot 5 uur ’s nachts te chatten met m’n vriendin ja, maar uiteindelijk ben ik daar toch alleen de dupe van?quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:05 schreef CeilingCat2010 het volgende:
Ehm, TS, sarcasme kan je toch prima opmaken uit de situatie? Ook op het internet. Uit je reacties lijk je me veel te naief en ik denk dat je ouders dat helemaal doorhebben. Waarschijnlijk zit je anders tot 5 uur te chatten met je vriendin als je geen bedtijd hebt, Ik denk dat je ouders inzien dat zo'n internet relatie niks wordt, en ze willen dat je je richt op het hier en nu. Dat betekent ook dat school belangrijker is dan internetten en gamen. Bovendien is het belachelijk dat je zoveel geld moet uitgeven om iemand voor het eerst te zien. Heb je daar elke paar maanden het geld voor of wil je haar eens per jaar zien? En hoe kom je aan zoveel geld? Iemand van jouw leeftijd verdient toch maar een euro of 3 pet uur? Minder zelfs, dacht ik.
Heb geen laptop, heb geen geld voor ’n laptop, zou ik er wel geld voor hebben zou ik dat nog altijd aan een goede desktop besteden.quote:Op vrijdag 5 november 2010 00:14 schreef Gia het volgende:
Ergens heb ik het gevoel dat TS gewoon een laptop op zijn kamer heeft en na zijn 'bedtijd' gaat zitten msn'en of weet ik veel wat met zijn vriendin. (weet niet wat het tijdverschil is)
Maar dat geeft zijn ouders het gevoel dat ze goed bezig zijn. Hij ligt toch op tijd in bed!!
Hier mogen ze onder de 18 geen laptop boven hebben.
Is dat wat?
Ik snap ook wel dat ze juridisch nog verantwoordelijk zijn voor wat ik doe. En ik begrijp ook dat een hoog IQ niks zegt en dat er nog dingen als EQ e.d. zijn, maar mensen twijfelden aan mijn intelligentie en FOK’ers zijn gesteld op feiten, dus ik gaf simpelweg een feit om hun tegendeel te bewijzen. Ik wil er verder niets mee zeggen. (Dat doe ik al door op te scheppen over m’n intelligentie, niet m’n IQquote:Op vrijdag 5 november 2010 07:27 schreef Cherna het volgende:
Intelligent en hoogbegaafd. Heeft er niet zoveel mee te maken. Als je zo intelligent bent zou je dus moeten snappen dat je ouders verantwoordelijk zijn in al je daden zolang je nog geen 18 bent. En t/m 21 zelfs financieel.
Trouwens een IQ van 145 zegt niets. Je hebt verschillende soorten intelligentie. Wist je dat serie moordenaars over het algemeen hoogbegaafd zijn.
Luister gewoon naar je ouders. Zij zullen wel het beste met je voor hebben. Juist ouders die hun kinderen maar laten rondhangen en alles toegeven en kinderen hun zin steeds geven is een slechte leerschool. Leren omgaan met tegenslag is een hele goede leerschool
-Fair enough op het feit dat ze 14 is en dat ze opkijkt tegen elke jongen uit ’t buitenland, vooral als ie ouder is.quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:49 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ik denk dat het op geen enkele leeftijd slim of rendabel is. TS beweert wel ontzettend intelligent en doorgrondend te zijn, maar ondertussen lijkt hij nog steeds voornamelijk het leeftijdsargument te willen weerleggen, terwijl het daar helemaal niet om gaat. Guynio's ouders willen niet dat hij niet gaat omdat hij 17 is, maar vanwege alle (andere) omstandigheden. Zij zijn ook niet blind en dom, zij weten ongeveer hoe het in elkaar steekt en dat zal wel de reden zijn om hem niet te laten gaan. Met die omstandigheden naast zijn leeftijd bedoel ik dan:
Het gaat hier om een 14jarig meisje. Die kijken op tegen elke oudere jongen (uit het buitenland) en juist die naïviteit maakt de hele trip wat gevaarlijk ivm Amerikaanse normen en waarden en de wetten
Hij heeft zijn vriendin nog nooit gezien of gesproken. Is ze wel wie hij denkt dat ze is en als dat zo is, is ze ook zo als hij oog in oog met haar staat?
Het botert niet zo op school. Hij is blijkbaar de slimste van de klas maar niet de sociaalste (geen zin om aandacht aan mijn uiterlijk te besteden, de rest van mijn klas zijn alleen maar falers) en dat is genoeg reden om hem met z'n allen te pesten. En dit resulteert weer in het zoeken van respect, liefde en geborgenheid op internet in plaats van in de nabijheid (wat m.i. onwenselijk is want later op de werkvloer werkt die tactiek ook niet en daar spendeer je toch het grootste deel van je tijd, het is gewoon fijner voor iedereen als het wel leuk en sociaal verloopt)
Hij lijkt niet altijd goed in te zien wáárom hem de regels worden gesteld en wat dus de consequenties zijn als ze niet worden gesteld of niet worden nageleefd. Bijvoorbeeld de bedtijd.
Maar omdat het als ouders wellicht wat ongevoelig is om het zó tegen je zoon te brengen, wordt er gegooid op 'je bent te jong' wat een goeie samenvatting is en een hoopvolle, want dan ga je ervanuit dat het nog overgaat mettertijd. Ik denk dat als TS deze problemen niet had gehad en het anders had aangepakt hij zo had mogen gaan op zijn 17e.
Ik ben ook fel tegenstander van de slachtofferrol. Maar je bent als mens overtuigd van je eigen waarheid, en als je in de slachtofferrol zit en iemand gaat tegen je in, dan denk je al snel “Ze gaan alleen tegen me in omdat ze me haten” en neem je dus niks meer aan, vaak zelfs niet van degenen om wie je geeft. Dit is heel vergaand en voor buitenstaanders altijd veel makkelijker te zien dan door het “slachtoffer” zelf.quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:59 schreef -Trinity- het volgende:
Nouja, ik ben gewoon fel tegenstander van de slachtofferrol. Jouw theorie is totaal niet constructief, terwijl er uit mijn oogpunt zeker het een en ander aan gedaan kan worden. Zo denk ik bijvoorbeeld dat als TS wél vwo had gedaan, hij al meer op zijn plek was geweest omdat zijn intelligentie dan minder opvallend is dan op de havo. Er zat op mijn middelbare school nogal een verschil in de omgang met klasgenoten tussen de havo en vwo en hoewel er bij ons ook werd gepest, was dit toen we 16 waren gestopt en werden er zelfs initiatieven ingezet om het buitenbeentje (die op sociaal vlak niet erg sterk was) toch een beetje in de groep te betrekken. Ik zeg niet dat dat op elke school geldt, het is immers maar een empirisch argument, maar wellicht had het geholpen in zijn geval.
De instelling van TS draagt in zoverre ook bij aan zijn positie in de sociale 'foodchain': als jij je opstelt als een superieur iemand die zich niet wil inlaten met het 'plebs' dat de rest van zijn klas is, dan vráág je erom. Als jij van mening bent dat jij het waard bent om gewaardeerd te worden op je innerlijk en niet om hoe je eruit ziet, dan heb je gewoon niet begrepen hoe het, sociaal gezien, in elkaar steekt. Je kan dan wel beweren om enorm intelligent te zijn, maar dat deel heb je dan gewoon nog niet doorgrond. Respect moet wederzijds zijn en een eerste indruk is hartstikke belangrijk. Het klinkt misschien lullig, maar mensen die er goed en/of verzorgd uitzien hebben gewoon meer succes.
Ja, die foto van 3 jaar geleden, daarop had ik nog van dat warrige kuthaar en gele tanden omdat ik toen écht helemaal niks deed. Onderhand verzorg ik mezelf wel gewoon (weet je wel, doe wat met m’n haar, poets m’n tanden, douche regelmatig, the usual stuff.) Ik verzorg mezelf wel, maar verder als dat ook niet.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:06 schreef CeilingCat2010 het volgende:
Inderdaad. En TS hoeft niet eens zij n uiterlijk helemaal aan te passen, als hij maar niet zo arrogant en verwaand doet, dan wordt hij al meer geaccepteerd. |Hoewel een verzorgd uiterlijk natuurlijk cruciaal is voor een liefdesrelatie. En dat hoeft niet perse afvallen te zijn. TS is niet extreem dik ofzo. Maar gewoon, verzorgd haar, verzorgde tanden (TS heeft van die vieze gele tandjes, ugh)... dingen die wijzen op hygiene. Ik krijg bij die fotos van TS het idee dat het zo'n zweterige nerd is...
Dat je vriendin misschien wel een vent is die met je aan het spelen isquote:Yup, van beiden gehoord. Why you askin?
Ik heb het over je hyvesfotos. En als je vader meegaat dan is het helemaal mooiquote:De foto die hier is gepost is er dan ook ééntje van drie jaar geleden, dat verklaart waarom ik er zo jong uit zag. Ik was toen nog een stuk jonger. Mocht je het echt nodig vinden, kan ik hier wel een recente foto uploaden. Ik zou maar al te graag een familielid meenemen, dat zou t voor mij ook gemakkelijker maken, maar die hebben er over t algemeen geen geld voor. Ik ga het sowieso mn vader vragen of hij mee wil (Hij wil sowieso al naar Amerika, who knows), dat is ook al een optie die ik open had staan. Bedankt voor de tips.
Ze denken dan dat je niet terug het land uit gaat en zwart gaat werken.quote:Ik verwacht ook niet de douane om te kopen met een paar honderd dollar. Punt voor mij is; waarom zouden ze me er niet doorlaten als ik gewoon paspoort, visum en alle andere benodigdheden heb om het land in te komen? Waarom moet ik ook nog eens veel geld hebben?
Ik ben niet in de waan dat ik alle beslissingen zelf mag nemen, ik heb ook vaker gezegd, als het uiteindelijk alsnog op een nee uitkomt dan heb ik daar ook vrede mee, ik verwacht ook niet dat deze beslissing aan mij is. Wel ben ik in de waan dat ik invloed erop mag uitoefenen, omdat het toch over mij gaat.
Die ken ik inderdaad niet. Misschien zeggen ze al die dingen op je hyves wel als grapje, wie weet. Maar onbewust neem je die ''grapjes'' na een tijdje serieus aangezien het al zo lang doorgaat.(ik woon trouwens in een boeredorp met veel onzelfverzekerde probleemjongeren, die kunnen die grapjes ook niet goed verwerken. Uiteindelijk barst het er op een manier uit.)quote:Dude, je kent de dudes niet die t doen. Ik ben niet de populairste, maar ik ben nou ook niet echt de pispaal. Ik ben negen jaar lang gepest, ik zie t verschil tussen wat was en wat nu is.
Het zou kunnen dat het vluchtgedrag is, die heb ik hier namelijk eerder gehoord.
Volgens mij praat je jezelf nu aan dat jij er niks aan kan doen dat je perse naar Amerika wilt voor een vriendin, aangezien je zelf hier zegt dat je de realiteit wilt zien en dat alles dus aan je naïviteit/sociale vaardigheden zou liggen.quote:Ik doe dingen op mijn manier en dat kan alleen ik veranderen. Al zou ik willen dat jij dat kan veranderen, (geloof me, dat wil ik, ik wil graag de realiteit zien en een vriendin in Nederland zoeken e.d.) dan kan dat nog niet.
Alles los quoten gaat me te furrr, sorry xDquote:Op zaterdag 6 november 2010 01:08 schreef sciter het volgende:
[..]
Dat je vriendin misschien wel een vent is die met je aan het spelen is
[..]
Ik heb het over je hyvesfotos. En als je vader meegaat dan is het helemaal mooi
[..]
Ze denken dan dat je niet terug het land uit gaat en zwart gaat werken.
Het kwam tot mij over dat je dacht dat je de beslissingen van je ouders 100% kon besturen. Maar je geeft zelf al toe dat je dat niet kan, en dat als je geen positief antwoord krijgt je er vrede mee hebt.
[..]
Die ken ik inderdaad niet. Misschien zeggen ze al die dingen op je hyves wel als grapje, wie weet. Maar onbewust neem je die ''grapjes'' na een tijdje serieus aangezien het al zo lang doorgaat.(ik woon trouwens in een boeredorp met veel onzelfverzekerde probleemjongeren, die kunnen die grapjes ook niet goed verwerken. Uiteindelijk barst het er op een manier uit.)
Ik heb nooit beweerd dat je de pispaal bent.
Dat vluchtgedrag gaat meestal ook onbewust en het is moeilijk zelf erachter te komen dat je dit gedrag vertoont. (dit heb ooit gehad bij filosofie en ik heb een essay over Freud (wat grotendeels achterhaald is.) geschreven. Dus mijn kennis hierover is niet erg breed, als iemand dit leest en wilt verbeteren, ga je gang)
[..]
Volgens mij praat je jezelf nu aan dat jij er niks aan kan doen dat je perse naar Amerika wilt voor een vriendin, aangezien je zelf hier zegt dat je de realiteit wilt zien en dat alles dus aan je naïviteit/sociale vaardigheden zou liggen.
-Gefeliciteerd dat je je schooltijd zo goed door bent gekomen, ik doe 't je niet naquote:Op zaterdag 6 november 2010 13:19 schreef CeilingCat2010 het volgende:
MAAK HET HIER EN NU DAN INTERESSANT. Ik had zat vrienden op de middelbare school. deed VWO, en ben nu een van de jongsten in mijn jaar met een Bachelor. Ik ging ook nog eens uit, gamede zelfs, het kan allemaal! maar je moet niet zo'n walgelijke opstelling hebben naar je klasgenoten toe. Jij 'facepalmt' ze? Dude, ik heb nog geen enkel intelligent ding uit je mond horen komen vandaag. Echt geen enkel. Je ziet niet eens in dat je gepest wordt? Die grapjes vind ik dusdanig grof dat ik echt het idee zou krijgen dat ik gehaat werd hoor. Maar misschien ben jij te autistisch om het in te zien. Echt, ik vind je een typische 16jarige, als je echt zo intelligent was zou je je veel volwassener gedragen en was je ook niet zo arrogant. De meest intelligente jongen die ik ken is echt briljant, maar die ziet ook in dat sociaal doen je verder helpt, die verzorgt zichzelf (ookal is hij nog steeds een nerd).. en die heeft een bloedmooie vriendin, die niet zo intelligent is als hij, maar wel heel leuk en sociaal. En zeker niet dom.
Ik denk dat als je deze opstelling hebt op het HBO, evt het WO en later je werk, het hier en nu nooit leuk is omdat iedereen je uitkotst.
4) Het kan best zijn dat je het verschil kent, daar twijfel ik ook niet aan. Maar je kan het toch wel persoonlijk opnemen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 01:44 schreef Guynio het volgende:
[..]
Alles los quoten gaat me te furrr, sorry xD
1) Die kans zou er inderdaad in zitten, maar ik ben toch zo'n 99% zeker dat 't echt is.
2) Fair enough. En inderdaad, dat zou echt ultiem zijn xD Denk alleen niet dat 'ie erin zit, maar 't kan nooit kwaad om te proberen.
3) Ohja, Amerikanen...
4) Nouja, wat ik zeg, ik ken het verschil tussen grappen en echt pesten. Die heb 'k wel onder controle denk ik, maar het zou zomaar kunenn dat er onbewust iets aan me knaagt. Maar da's onbewust, die kan ik niet met zekerheid zeggen.
5) Nouja, ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat ik probeerde te zeggen xD Het is niet alleen in deze situatie. Ik heb bijvoorbeeld nooit huiswerk gemaakt tot 5Havo aan toe, omdat ik 't nooit belangrijk vond. Mijn ouders hamerden er altijd op, maar 't boeide mij niet, dus ik veranderde 't ook niet. Maar toen ik zelf inzag hoe handig 't was, ben ik er meteen gebruik van gaan maken. Punt is, je kan mij alles vertellen, maar ik moet 't eerste zelf zien.
Omdat je daarmee je eigen positie in de sociale groep ondermijnt door je zo superieur op te stellen. Als je zo intelligent bent, moet je dat soort dingen ook snappen. Als jij je zodanig gaat opstellen dat je buiten de groep valt, val je ook buiten de groep en dat is nooit handig. Die groep kan jou namelijk verder helpen in je doelen. Misschien nu nog niet op de havo, maar als je later niet hebt geleerd om je aan te passen op de werkvloer of op de uni, gaat dat echt tegen je werken. Ik zou zeggen, pak het hier en nu aan om je wat socialer op te stellen en wie weet wat voor leuke mensen je klasgenoten blijken te zijn. Ze hoeven niet slim te zijn om aardig te zijn, of goede vrienden. En die heb je ook nodig, want in je eentje redt je het niet. Het is gewoon fijner for all involved: jij krijgt geen kutgrapjes meer naar je hoofd en zij hebben er opeens een hartstikke leuke jongen in hun klas bij.quote:Op zaterdag 6 november 2010 21:25 schreef Guynio het volgende:
Klagenoten snappen 't niet, dus facepalm ik. Wat is daar zo verschrikkelijk aan?
Ach ja, het is toch mijn geld, wat moet ik er anders mee?quote:Op zondag 7 november 2010 00:48 schreef sciter het volgende:
[..]
4) Het kan best zijn dat je het verschil kent, daar twijfel ik ook niet aan. Maar je kan het toch wel persoonlijk opnemen.
5) Dan wordt dit een heel wat duurdere ervaring om te zien dat een vriendin in Amerika wel of niet handig/ het waard is
Ik begrijp wat je bedoelt te zeggen, alleen ik denk niet helemaal dat je mij begrijpt. Iedereen maakt wel eens een domme opmerking, ikzelf ook, en daar kan ik wel eens geïrriteerd door raken. Maar da's verder ook het enige, ik ben gewoon betrokken in de klas en mensen praten gewoon met me enzo. 5HAVO'ers zijn over het algemeen best volwassen en begrijpen ook wel dat ik hen niet altijd begrijp, en andersom. Ik heb een enkele goede vriend in de klas en een aantal daarbuiten, maar niemand in de klas haat me echt ofzo. Don die snapt 't gewoon niet, die heeft niks dus gaat ie anderen maar belachelijk maken om zichzelf goed te laten lijken. Kerel heeft 1 keer seks gehad en dan denkt ie dat ie de beste persoon in de wereldgeschiedenis is. Maar hij is verder ook de enige in m'n klas die dat soort grappen maakt.quote:Op zondag 7 november 2010 10:34 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Omdat je daarmee je eigen positie in de sociale groep ondermijnt door je zo superieur op te stellen. Als je zo intelligent bent, moet je dat soort dingen ook snappen. Als jij je zodanig gaat opstellen dat je buiten de groep valt, val je ook buiten de groep en dat is nooit handig. Die groep kan jou namelijk verder helpen in je doelen. Misschien nu nog niet op de havo, maar als je later niet hebt geleerd om je aan te passen op de werkvloer of op de uni, gaat dat echt tegen je werken. Ik zou zeggen, pak het hier en nu aan om je wat socialer op te stellen en wie weet wat voor leuke mensen je klasgenoten blijken te zijn. Ze hoeven niet slim te zijn om aardig te zijn, of goede vrienden. En die heb je ook nodig, want in je eentje redt je het niet. Het is gewoon fijner for all involved: jij krijgt geen kutgrapjes meer naar je hoofd en zij hebben er opeens een hartstikke leuke jongen in hun klas bij.
Nee, na het HAVO neem ik een jaar vrij om wat dingen op 'n rijtje te krijgen, geld te verdienen en dus voorbereiden op het HBO (school zoeken, eventueel plek zoeken om te wonen, etc.)quote:Op zondag 7 november 2010 18:24 schreef CeilingCat2010 het volgende:
Dus jij gaat volgend jaar studeren
Jij hebt na de HAVO een jaar nodig om je voor te bereiden op het HBO?quote:Op zondag 7 november 2010 20:51 schreef Guynio het volgende:
Nee, na het HAVO neem ik een jaar vrij om wat dingen op 'n rijtje te krijgen, geld te verdienen en dus voorbereiden op het HBO (school zoeken, eventueel plek zoeken om te wonen, etc.)
Klopt, school en kamer zoeken kan nu al, houd ik me ook al wel een beetje mee bezig, maar 't is toch handig om een jaar speling te hebben stel je wordt niet geloot/geen kamer beschikbaar (vaak het geval). Sowieso wil ik ook wat andere dingen op 'n rijtje krijgen.quote:Op maandag 8 november 2010 08:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij hebt na de HAVO een jaar nodig om je voor te bereiden op het HBO?
School zoeken en een kamer kan toch nu al. Tenzij je denkt dat je zakt.
Ik weet nog niet precies waar ik ga studeren, maar ik weet dat ik niet per se in één van die drie grote (lees: dure) steden hoef te studeren. Sowieso als ik in Utrecht ga, woon ik in Almere bij m'n pa en pak ik OV. Veel goedkoper dan kamers, mocht het nodig zijnquote:Op maandag 8 november 2010 12:49 schreef CeilingCat2010 het volgende:
Je kan beter die p[aar duizend euro investeren in een kamer. Ik neem aan dat je in Amsterdam of Utrecht gaat studeren, evt in Leiden. Daar zijn de kamers heel duur, zo'n 500 euro in de maand voor een goede kamer. En dan geef je dat allemaal uit aan een vakantie? Straks heb je geen spaargeld meer en ben je genaaid.
Zeker omdat je op je 17e geen stufi krijgt.
Daarom juistquote:Op vrijdag 5 november 2010 15:37 schreef CeilingCat2010 het volgende:
[..]
Bij hun is het ook goed gekomen, maar ik zie een heel ander soort mens dan TS is.
???quote:Op maandag 8 november 2010 15:56 schreef Guynio het volgende:
En ook zo'n reden waarom ik een jaar wacht; dan ben ik 18 als ik aan m'n studie begin. Weet ik in ieder geval zeker dat ALLE verantwoordelijkheid bij mij ligt. Geen gezeur meer met m'n ouders enzo
Investeren.. ik denk dat je ouders dit ook aanmoedigenquote:Op zondag 7 november 2010 17:46 schreef Guynio het volgende:
[..]
Ach ja, het is toch mijn geld, wat moet ik er anders mee?
Ik hou met het liefst zo ver mogelijk bij alles wat met de economie te maken heeft vandaan.quote:Op maandag 8 november 2010 18:26 schreef sciter het volgende:
[..]
Investeren.. ik denk dat je ouders dit ook aanmoedigen
Als jij zegt: ''Pap, mam, ik heb besloten om niet meer naar Amerika te gaan en mijn geld in [insert beursgenoteerd bedrijf here] te stoppen'' natuurlijk heb je dan wat research gedaan en je goed ingelezen op dit vlak. Je hoeft je niet veel in te zetten, je kan eerst weinig investeren om zo ervaring op te doen.
Ik denk dat beleggen een vak is waar een hoog iq heel handig kan zijn, aangezien je snel moet denken en verbanden moet leggen enz.
Nu weer OT:
Ik dacht vanmiddag (ja ik denk soms na over problemen buiten fok om) dat je, nu je tegen je ''vriendin'' in Amerika hebt gezegd dat je de volgende vakantie komt, een soort last op je draagt, aangezien je een belofte gemaakt hebt aan iemand die misschien bij je past, en eigenlijk weet dat het niet slim is om naar Amerika te gaan maar dat je nu persé wilt gaan omdat je het beloofd hebt.
Ik (en wss iedereen wel eens) heb wel eens dat ik denk ''godverdomme, had ik die belofte nou maar niet gemaakt. Nu zit ik eraan vast''.
Het maakt niet uit aan wie je de belofte doet, je hebt dat altijd wel eens, of het nou bij een vriend is of bij iemand die je niet mag.
Het is 1 jaar HBO en 3 jaar WO, er even vanuitgaande dat ik überhaupt WO ga doen.quote:Op maandag 8 november 2010 19:35 schreef CeilingCat2010 het volgende:
Ehm, TS.. wist je wel dat een jaar HBO + 4 jaar WO je meer geld gaan kosten dan 4 jaar WO? Je hebt echt geen idee hoeveel geld je nu verspilt.
En waarom ga je niet in Amerika studeren?
1) Je bent al de zoveelste die 't stelt. Ik weet dat 't goed bedoeld is, maar ik heb eerder aangegeven dat ik er geen behoefte aan hebquote:Op maandag 8 november 2010 21:23 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
Waarom zoek je geen echt meisje hier in Nederland?
Je bent dus wel geïnteresseerd in seksquote:Op maandag 8 november 2010 21:53 schreef Guynio het volgende:
[..]
3) Als er hier in NL een leuke meid had gewoond waarbij 't mutual is, dan zou ik haar ook allang genomen hebben
2) Als je daar je internetvriendin mee bedoeld dan ben je jouzelf aan het tekort doen op liefdesgebied..quote:Op maandag 8 november 2010 21:53 schreef Guynio het volgende:
[..]
1) Je bent al de zoveelste die 't stelt. Ik weet dat 't goed bedoeld is, maar ik heb eerder aangegeven dat ik er geen behoefte aan heb
2) Ik heb al een vriendin
3) Als er hier in NL een leuke meid had gewoond waarbij 't mutual is, dan zou ik haar ook allang genomen hebben
Oh, jij bent er zoeen.quote:Op maandag 8 november 2010 20:41 schreef Guynio het volgende:
[..]
Ik hou met het liefst zo ver mogelijk bij alles wat met de economie te maken heeft vandaan.
Ik begrijp wat je wilt zeggen maar ik heb niks beloofd, ik heb gezegd ik ga 't proberen en als 't niet lukt moeten we toch wachten tot 'k 18 ben, begrijpt zij ook wel.
Maar, ja, daar heb ik ook wel eens last van xD
[..]
Het is 1 jaar HBO en 3 jaar WO, er even vanuitgaande dat ik überhaupt WO ga doen.
TS is hippie?!quote:
Valt je vies tegen, zonder master kom je nergens in je vakgebied. EWn masters duren al gauw 1 a 2 jaar.quote:Op maandag 8 november 2010 20:41 schreef Guynio het volgende:
[..]
Ik hou met het liefst zo ver mogelijk bij alles wat met de economie te maken heeft vandaan.
Ik begrijp wat je wilt zeggen maar ik heb niks beloofd, ik heb gezegd ik ga 't proberen en als 't niet lukt moeten we toch wachten tot 'k 18 ben, begrijpt zij ook wel.
Maar, ja, daar heb ik ook wel eens last van xD
[..]
Het is 1 jaar HBO en 3 jaar WO, er even vanuitgaande dat ik überhaupt WO ga doen.
Geld is voor TS geen enkel probleem, het is niet belangrijk en tja wat moet ie er anders mee hequote:Op maandag 8 november 2010 19:35 schreef CeilingCat2010 het volgende:
Ehm, TS.. wist je wel dat een jaar HBO + 4 jaar WO je meer geld gaan kosten dan 4 jaar WO? Je hebt echt geen idee hoeveel geld je nu verspilt.
En waarom ga je niet in Amerika studeren?
2) kwestie van meningquote:Op maandag 8 november 2010 22:23 schreef sciter het volgende:
[..]
2) Als je daar je internetvriendin mee bedoeld dan ben je jouzelf aan het tekort doen op liefdesgebied..
[..]
Oh, jij bent er zoeen.![]()
![]()
1. Meisje nooit in't echt ontmoet, dat is dus ook precies wat ik aan't proberen benquote:Op maandag 8 november 2010 23:14 schreef Devion het volgende:
Wat ik niet aan TS snap.
1. Meisje heb je nooit in het echt ontmoet, alleen via makkelijk gesprekken van MSN(Of wat je ook gebruikt). Ja ik kan ook in Amerika zo een "vriendin" scoren, zeker als ze 14 is. Kom op ze is 14!
2. Ik geloof ook niet in verliefdheid via MSN/Skype. Heb zelf een buitenlandse vriendin gehad(Die ik eerst wel fysiek heb ontmoet) en heb een relatie onderhouden via Skype. Vaak genoeg gezien via Skype, maar altijd Skypen breekt je op. Dat gaat niet goed, je mist fysieke contact(En nee niet alleen zoenen of sex) en het regelmatig zijn bij elkaar.(Ik heb mijn ex 5 keer in het jaar gezien en dat was uiteindelijk niet genoeg)
3. Oké je hebt alles in de hand, je hebt het geld, de "commitment" e.d.. Wie zegt dat zij dat heeft? Ze is 14!(of 15?), jij komt vanuit Europa helemaal voor haar naar Amerika. Natuurlijk is ze in katzwijm. Wat als je haar in het echt ontmoet en je valt tegen? Dat gaat je alleen maar pijn doen. Natuurlijk, niet geschoten is altijd mis, maar je vuurt wel een hele dure kogel af, zowel financieel als emotioneel.
4. Als de liefde echt is en je bent ervan overtuigd dat dit de ene is(Wat statisch nihil is, gezien je leeftijd) en je weet zeker dat dit MSNen/Skype werkt, waarom wacht je dan niet langer? Waarom wacht je niet totdat je achttien bent en zij ook weer iets ouder is.
5. Je zegt dat je intelligent bent, zie ze zelf dan niet dat je dit hoogstwaarschijnlijk wil omdat je van je eigen (sociale) problemen in Nederland wilt vluchten? Natuurlijk kom je met het argument, dat jezelf kent en dat je weet wat je doet. Dat weet je NIET, je bent pas 16 jaar oud, wordt gepest op school(Ken het gevoel) en krijgt hier geen vrouwelijk aandacht. Je IQ zegt NIKS in dit geval. Probeer eerst je eigen leven eens op order te krijgen, want als je het hier niet lukt, lukt het ook niet in Amerika of met je vriendin.
Als je mijn mening wilt weten, wacht in vredesnaam. Spaar samen voor een vliegticket, laat haar zakgeld aan de kant zetten. Als ze je echt wilt zien, doet ze dit. Zoniet, laat lekker stikken. Laat de moeite van beide kanten komen!(Dit heb ik op de harde manier moeten leren) Daarnaast in de VS zijn genoeg single jongens en mannen die dichter in de buurt zijn. Als jij niet plannen hebt om binnenkort te studeren in de VS vlak bij haar, dan is de kans dat je haar verliest heel groot.
Hier heel mooi gezegd wordt. Ik ga er zeker over nadenken, dank je!quote:Op dinsdag 9 november 2010 07:50 schreef Me_Wesley het volgende:
Trouwens dat in Amerika studeren is niet eens zo'n slecht idee.
Ben er een halfjaar geweest (Arizona) en paar keer op campus / fraternity feesten geweest. Dat is echt een prachtig mooie wereld daar. Het is allemaal zo groots, die campus, de uni's, college football met stadions waar menig eredivisionist jaloers op zou zijn.
En dat was dan slechts Arizona State University, kan je nagaan.
Plus volgens mij staat het sowieso goed op je CV.
Dus TS, denk daar eens over na!
Preciesquote:Op dinsdag 9 november 2010 00:04 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Geld is voor TS geen enkel probleem, het is niet belangrijk en tja wat moet ie er anders mee he.
Ja, dat is echt precies wat ik doe. Serieuze reacties or GTFO plz.quote:Op dinsdag 9 november 2010 00:19 schreef CeilingCat2010 het volgende:
Ja waarom gaattie dan niet naar Amerika, kan hij de hele dag sonic naspelen met zijn chick.
Hahahquote:Op dinsdag 9 november 2010 17:42 schreef Guynio het volgende:
[..]
2) kwestie van mening
En nee, ik ben er niet zo één, maar ik weet er gewoon teveel van en daardoor besef ik me dat dit NOOIT meer goed gaat komen. Ik vind 't allemaal best, laat 't maar over aan de mensen die hun hoofd erover willen breken.
Jaa die feesten staan idd goed op je CV, dat je in een Amerikaans stadion bent geweest is ook een dikke +quote:Op dinsdag 9 november 2010 07:50 schreef Me_Wesley het volgende:
Trouwens dat in Amerika studeren is niet eens zo'n slecht idee.
Ben er een halfjaar geweest (Arizona) en paar keer op campus / fraternity feesten geweest. Dat is echt een prachtig mooie wereld daar. Het is allemaal zo groots, die campus, de uni's, college football met stadions waar menig eredivisionist jaloers op zou zijn.
En dat was dan slechts Arizona State University, kan je nagaan.
Plus volgens mij staat het sowieso goed op je CV.
Dus TS, denk daar eens over na!
Oi, ik weet niet veel van de economie, maar ik weet genoeg om te concluderen dat 't nooit goed gaat komen. Denk er maar eens over na, van wat ik zie kan je dat best en begrijp jij 't ook wel.quote:Op dinsdag 9 november 2010 17:55 schreef sciter het volgende:
[..]
Hahahdenk je serieus dat het NIET meer goedkomt met de economie omdat je er zoveel van weet? Het feit dat je die uitspraak doet getuigt al van je tekort aan kennis op dit vlak.
Na deze uitspraak ben ik serieus gaan twijfelen aan jouw:
1. wereldkennis
2. trollgehalte
Volgens mij ben jij jezelf een beetje aan het aanpraten dat je overal kennis van hebt en dat je eigenlijk niks meer hoeft te doen..
geloof me, daarmee haal je niet het WO
J0rdiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii mist 't punt van de postquote:Op dinsdag 9 november 2010 18:02 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Jaa die feesten staan idd goed op je CV, dat je in een Amerikaans stadion bent geweest is ook een dikke +
Onthouden Guynio man
Als je dik in de schulden komt door zoiets simpels dan doe je toch echt iets verkeerdquote:Op dinsdag 9 november 2010 18:05 schreef j0rdiiii het volgende:
TS moet gewoon keihard falen daar en dik in de schulden komen, dan beseft ie eindelijk dat ie er geen tering van snapt.
quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:20 schreef Guynio het volgende:
[..]
Oi, ik weet niet veel van de economie, maar ik weet genoeg om te concluderen dat 't nooit goed gaat komen. Denk er maar eens over na, van wat ik zie kan je dat best en begrijp jij 't ook wel.
Denk je dat je investeert in aandelen/obligaties/valuta etc. om de economie te fixen? Want als je het daarvoor doet dan ben ik het eens met VoornaamAchternaam..quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:20 schreef Guynio het volgende:
[..]
Oi, ik weet niet veel van de economie, maar ik weet genoeg om te concluderen dat 't nooit goed gaat komen. Denk er maar eens over na, van wat ik zie kan je dat best en begrijp jij 't ook wel.
En ik zeg toch, da's mijn conclusie, als er mensen zijn die denken dat ze 't wel kunnen fixen; ze gaan gerust hun gang. I'm not stopping them. Da's alles wat ik zei. Als het ze lukt; prima, als het ze niet lukt heb ik in ieder geval geen valse hoop
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Amerikaanse economie is trouwens veel instabieler dan die van Nederland, hoewel het belastingklimaat wel gunstiger is..
Als je dan gaat wonen in Amerika met je vriendin dan moet je je wel goed verzekeren enzo.. maar dat heb je denk ik al wel uitgezochtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door sciter op 09-11-2010 22:35:26 ]
Ohja... hoewel ik het niet verstandig vind ben ik het wel met j0rdiii eensch. Als je gaat, update ons dan evenquote:Op dinsdag 9 november 2010 23:35 schreef j0rdiiii het volgende:
Hou ons wel op de hoogte man als je volgende zomer erheen gaat
Dat is natuurlijk grote nonsens.quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:02 schreef j0rdiiii het volgende:
Jaa die feesten staan idd goed op je CV, dat je in een Amerikaans stadion bent geweest is ook een dikke +
Onthouden Guynio man
ja hij doet aan larp, furry geloof ik. Het stond op zijn deviant art.quote:Op woensdag 10 november 2010 05:22 schreef Flammie het volgende:
Mooi om te zien hoe de TS de simpelste vormen van online sarcasme nog eens niet kan herkennen maar wel denkt dat die meid van 14 is wie ze zegt dat ze is en daar ineens wel zo zeker over is. De waarheid is dat je online nogal makkelijk in te pakken bent. Ik denk dan ook dat je ouders maar al te graag voorzichtig zijn met je eigen naieve karakter en je graag willen beschermen tegen de boze buitenwereld. Als ik je Hyves eventjes nalees ziet het er naar uit dat je niet bepaald het populairste jongetje van de klas bent en volgens mij maar al te graag wil ontsnappen aan de harde gemene werkelijkheid. Ook het feit dat je RPG's speelt (LARP prolly) geeft aan dat je graag in je droomwereldje vertoeft. Ik wens je veel succes hier mee maar ik zou zeker niet met 1500 euro naar amerika gaan.)
Verder begrijp ik heel goed hoe het is om een geliefde in het buitenland te hebben maar kan ik uit ervaring vertellen dat "het juiste moment afwachten" zeker een goed plan isIk vind niet alleen de TS iets te jong maar vooral dat meisje in de USA als ze al echt is
Als ik een dochter van 13/14 zou hebben die me vertelde dat er een man van internet uit Arabie komt overnachten (MIJN VRIEND) zou ik een hartinzinking krijgen maar goed
quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:28 schreef sciter het volgende:
[..]
Denk je dat je investeert in aandelen/obligaties/valuta etc. om de economie te fixen? Want als je het daarvoor doet dan ben ik het eens met VoornaamAchternaam..
En zelfs dan, jij denkt dat we niet uit deze crisis komenCrisissen gebeuren al járen, maar dan ook echt járen, elke keer komt de wereldeconomie beter uít de crisis dan dat hij erin ging. Over 60 jaar lach je je rot om die uitspraak, aangezien je dan al een stuk of 5-7 crisissen meegemaakt hebt.
Ooit gehoord van een conjunctuurbeweging?
[ afbeelding ]
Maar dit is offtopic dus ik zal mij hier niet verder over uitlaten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Amerikaanse economie is trouwens veel instabieler dan die van Nederland, hoewel het belastingklimaat wel gunstiger is..
Als je dan gaat wonen in Amerika met je vriendin dan moet je je wel goed verzekeren enzo.. maar dat heb je denk ik al wel uitgezochtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gasten, ik bedoelde niet deze specifieke economische crisis. Ik weet de conjunctuurbeweging, heb ik morgen examen over weet je. Ik heb het gewoon over de economie in't algemeen. Het blijft oneerlijk verdeelde zooi en whatnot. Maar zoals gezegd, da's off-topic.quote:Op woensdag 10 november 2010 12:33 schreef CeilingCat2010 het volgende:
EN Ts weet NIKS van economie:') Zelfs ik, die maar een jaar economie gehad heeft, weet dat de crisis goed gaat komen. In de jaren 30 was hij vele malen erger en toch kwam het goed.
Ja, klopt, economie in Amerika is best verneukt, heel anders dan hier, maar emigreren gaat nog wel een stapje verder dan dit hoorMaar toch bedankt voor de tip, van tevoren goed informeren kan nooit kwaad.
-Kan geen sarcasme herkennen van iemand die afwisselend serieus en sarcastisch isquote:Op woensdag 10 november 2010 05:22 schreef Flammie het volgende:
Mooi om te zien hoe de TS de simpelste vormen van online sarcasme nog eens niet kan herkennen maar wel denkt dat die meid van 14 is wie ze zegt dat ze is en daar ineens wel zo zeker over is. De waarheid is dat je online nogal makkelijk in te pakken bent. Ik denk dan ook dat je ouders maar al te graag voorzichtig zijn met je eigen naieve karakter en je graag willen beschermen tegen de boze buitenwereld. Als ik je Hyves eventjes nalees ziet het er naar uit dat je niet bepaald het populairste jongetje van de klas bent en volgens mij maar al te graag wil ontsnappen aan de harde gemene werkelijkheid. Ook het feit dat je RPG's speelt (LARP prolly) geeft aan dat je graag in je droomwereldje vertoeft. Ik wens je veel succes hier mee maar ik zou zeker niet met 1500 euro naar amerika gaan.)
Verder begrijp ik heel goed hoe het is om een geliefde in het buitenland te hebben maar kan ik uit ervaring vertellen dat "het juiste moment afwachten" zeker een goed plan isIk vind niet alleen de TS iets te jong maar vooral dat meisje in de USA als ze al echt is
Als ik een dochter van 13/14 zou hebben die me vertelde dat er een man van internet uit Arabie komt overnachten (MIJN VRIEND) zou ik een hartinzinking krijgen maar goed
-Feit dat je mijn Hyves en DeviantART als basis neemt voor jouw mening over mij doe je toch echt iets verkeerd. Heb eerder aangegeven dat ik beiden niet serieus neem.
-Wat ik doe is mijn zaakHeb verder geen idee wat LARP is (wil ik 't weten?)
Nouja, de eerste reactie van haar ouders was ook niet heel geweldig ofzo, maar omdat het niet was "hij komt morgen" hebben haar ouders het dus de kans gegeven. Mijn ouders daarintegen...Because I can
Dit.quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:24 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb zo het idee dat je ouders het heel goed snappen...
Ik heb een mooie uitleg gevonden over LARP:quote:Op woensdag 10 november 2010 14:25 schreef Guynio het volgende:
-Wat ik doe is mijn zaakHeb verder geen idee wat LARP is (wil ik 't weten?)
quote:Op maandag 25 januari 2010 @ 23:08 schreef Guynio het volgende:
Nou, Guynio is mijn voornaam, en ik ben de enige Guynio op het internet, dus ik vond dat wel cool
Mijn normale online username heeft een stuk interessanter verhaal though. Normaal gesproken heet ik:
Serpenttao en zo kom ik erop:
Vroeger (toen je koe nog met de lange oe schreef en je 's ochtends nog welkom was) had ik op de computer een serie filmpjes gezien, met de naam xiao-xiao. Toen ik me destijds als negenjarige voor RuneScape aanmeldde, ging ik xiaoguy heten. Toen ik xiaoguy saai begon te vinden, wilde ik het veranderen.
Ik zou altijd met mijn broertje op het speeltuintje achter een soort real-life RPG game spelen. De naam van mijn karakter was "Dragon", dus ging ik online Xiao-Dragon heten. Nu vond ik dat ook saai worden, en wilde ik 'n nieuwe, maar wel iets in de trand van Dragon. Dat werd dus Serpent. Maar Serpent is ook zo saai, dus wilde ik er iets achter. Mijn karakter heette Dragon Taomahura, dus dat werd SerpentTao.
Amen.
quote:Ik zou altijd met mijn broertje op het speeltuintje achter een soort real-life RPG game spelen. De naam van mijn karakter was "Dragon"
Live-Action Role Play? (Just guessing)quote:Op woensdag 10 november 2010 15:28 schreef Flammie het volgende:
Aan die post is te zien dat de TS wel heel goed weet wat LARP is
[..]
Hij weet al dat hij autist is.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:10 schreef brood_met_aarbeien het volgende:
Denk je nou echt dat dat nut heeft om daar heen te gaan. Zodra het puntje bij paaltje komt denkt dat meisje waarschijnlijk toch van ohnee ik durf toch niet.
En denk ook eens na hoe autistisch je over komt als iedereen weet date je voor een 14 jarig meisje helemaal naar het conservatieve Amerika wilWaarschijnlijk heb je niet eens sex met haar, en als je dat wel probeert komt de politie je wel even halen of die vader beukt je in elkaar
Maar anyways, over 10 jaar denk je er wel anders over, en besef je hoe naïef en autistisch je bent
Oh okequote:Op woensdag 10 november 2010 19:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij weet al dat hij autist is.
Dan kan ik je door verwijzen naar:quote:Op woensdag 10 november 2010 14:25 schreef Guynio het volgende:
[..]
[..]
Gasten, ik bedoelde niet deze specifieke economische crisis. Ik weet de conjunctuurbeweging, heb ik morgen examen over weet je. Ik heb het gewoon over de economie in't algemeen. Het blijft oneerlijk verdeelde zooi en whatnot. Maar zoals gezegd, da's off-topic.
[...]
-Kan geen sarcasme herkennen van iemand die afwisselend serieus en sarcastisch is
-Feit dat je mijn Hyves en DeviantART als basis neemt voor jouw mening over mij doe je toch echt iets verkeerd. Heb eerder aangegeven dat ik beiden niet serieus neem.
-Wat ik doe is mijn zaak Heb verder geen idee wat LARP is (wil ik 't weten?)
Nouja, de eerste reactie van haar ouders was ook niet heel geweldig ofzo, maar omdat het niet was "hij komt morgen" hebben haar ouders het dus de kans gegeven. Mijn ouders daarintegen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder OT:
- Op internet kan dit inderdaad moeilijk zijn, maar in dit geval ligt het er wel heel dik bovenop daar heeft Flammie naar mijn mening een punt
- Eensch met jou, hoewel je soms wel een beknopt beeld kan vormen aan de hand van hyves etc.
- Dat is waar.
Ik ben het wel eens met Flammie (en dus nogsteeds met mijzelf) dat je niet alleen moet gaan, als je ''in real life'', om het maar in game-termen te brengen, ook moeite hebt met het herkennen van dingen als sarcasme, ironie etc. je vriend/familielid kan je daarbij helpen. Maar dan herhaal ik wat ik eerder dus gezegd hebDit kan natuurlijk ook gezegd zijn om geen problemen te krijgen met hun dochter, veel ouders doen dit om problemen, die pas op de lange termijn ook problemen kunnen opleveren, snel op te lossen en om ruzies met dochterlief te voorkomen.quote:omdat het niet was "hij komt morgen" hebben haar ouders het dus de kans gegeven. Mijn ouders daarintegen...
.
Kom op man, je moet ons wel op de hoogte houdenquote:Op woensdag 10 november 2010 19:34 schreef Guynio het volgende:
Mag 'n slotje op, zie hier geen nut meer van in.
Ik weet genoeg, voor allen die actief getracht hebben mee te helpen: hartelijk bedankt.
Voor allen die hier alleen kwamen om te trollen/beledigen: hartelijk bedankt.
Doe nou niet alsof je het allemaal niet weetquote:Op woensdag 10 november 2010 17:14 schreef Guynio het volgende:
[..]
Live-Action Role Play? (Just guessing)
Ik maak wel nieuw topic zodra ik geweest benquote:Op woensdag 10 november 2010 23:33 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Kom op man, je moet ons wel op de hoogte houden
Wat, is dat 'm echt? Live-Action is niet eens remotely logischquote:Op donderdag 11 november 2010 04:04 schreef Flammie het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je het allemaal niet weet
quote:Op woensdag 10 november 2010 23:11 schreef sciter het volgende:
[..]
Dan kan ik je door verwijzen naar:
[ afbeelding ]Go SP?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder OT:
- Op internet kan dit inderdaad moeilijk zijn, maar in dit geval ligt het er wel heel dik bovenop daar heeft Flammie naar mijn mening een punt
- Eensch met jou, hoewel je soms wel een beknopt beeld kan vormen aan de hand van hyves etc.
- Dat is waar.
Ik ben het wel eens met Flammie (en dus nogsteeds met mijzelf) dat je niet alleen moet gaan, als je ''in real life'', om het maar in game-termen te brengen, ook moeite hebt met het herkennen van dingen als sarcasme, ironie etc. je vriend/familielid kan je daarbij helpen. Maar dan herhaal ik wat ik eerder dus gezegd heb
[..]
Dit kan natuurlijk ook gezegd zijn om geen problemen te krijgen met hun dochter, veel ouders doen dit om problemen, die pas op de lange termijn ook problemen kunnen opleveren, snel op te lossen en om ruzies met dochterlief te voorkomen.
.
Game-termenGoh bedankt jongens, ik spreek geen normaal Nederlands.
ANYWAY, ik wilde 'm eigenlijk al sluiten (Waar zijn de mods...?) maar in 't echt is sarcasme enzo een stuk makkelijker te herkennen i.v.m. lichaamstaal en intonatie enzo. Maar ik ben het met je eens, een familielid dat meegaat is ook gewoon de beste oplossing, maar dan is er een financiele kwestie. Het is wel iets wat ik ga voordragen.
Fair enough on that one, maar er is tenminste nog geen "nee" gezegd, en da's al goed genoeg voor mij
Because I can
Doubtlessly, het zou zomaar kunnen. Maar we zien 't wel, ik zit gewoon te wachten op 'n slotje hier (enig idee hoe ik mods kan contacten...?)quote:Op donderdag 11 november 2010 11:58 schreef CeilingCat2010 het volgende:
Ik neem aan dat nee nee blijft hoor. Je ouders hebben toch zelf een relatie gehad, die zien heus wel in dat dit niks voorstelt.
Zo, zo naiefquote:Op dinsdag 9 november 2010 17:42 schreef Guynio het volgende:
1. Meisje nooit in't echt ontmoet, dat is dus ook precies wat ik aan't proberen ben
2. Dat ligt net aan de personen, het spijt me te horen dat het jou niet gelukt is, maar ik heb hier vertrouwen in (Laugh)
3. Mooie metafoor, hele dure kogel die je schiet. Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar wat is nou 'n leven zonder risico? Anders is't allemaal ook maar zo saai.
4. Ik kan inderdaad wel langer wachten, en zij ook, maar als 't niet hoeft dan hoeft't niet.
5. Over vluchtgedrag heb ik vandaag nog heel veel nagedacht, en die's eigenlijk heel simpel. Ga terug naar de bron, wat is het doel van de mens? Voortplanten. Wat heeft een mens daarvoor nodig? Liefde. Wat doe je als je geen liefde krijgt? Je zoekt 't ergens anders.
Daartegenover begrijp ik wel wat je wilt zeggen, maar zoiets gaat niet makkelijk, vooral niet als je niks hebt om 't voor te doen. Ik blijf gewoon lekker vluchten en slachtoffer spelen.
Dat is ook iets waar ik heel veel over na heb gedacht, de kans dat er andere jongens zijn enzo, maar dat zie ik zo niet gebeuren, maar da's puur door wat ik weet. Waar ze woont enzo. Lekker naïef, ik weet 't.
1) Ja waarschijnlijk wel ja.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:02 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Zo, zo naief
Je zou denken dat je, door jouw IQ, op een gegeven moment zou beslissen: 'Nee, ik ben te naief hiervoor, dit is niet slim. Ik ga naar een ander luisteren, want ik verblind mezelf met mijn goedgelovigheid in de wereld en het is slimmer om niet naar mezelf te luisteren.'
1. Leuk dat je dat probeert, waarom ga je niet analyseren of dat het waard is?
Pro's: je kent haar al, je vindt haar leuk, je wilt haar ontmoeten. Con's: zeer onzeker in de liefde, verschillen in land en leeftijd, het kost heel veel moeite om daarheen te gaan, je bent nog zo jong dat het statistisch gezien onmogelijk is dat zij de ware is. WAAROM nog al die moeite doen? Alleen omdat toevallig zij online was toen jij WoW aan het spelen was? Wat als het een meisje uit het Chinese platteland was, was je daar ook heen gegaan?
2. Leuk dat je hem uitlacht, maar 1) dat is uiterst disrespectvol 2) heel erg dom om niet naar hem te luisteren.
Er zijn een miljoen voorbeelden van, en dat zijn niet allemaal incidenten, op een gegeven moment zegt het aantal keer voorkomen van een bepaald voorval, iets over de mensheid. Lange afstandsrelaties gaan 95% van de tijd stuk, en ze gaan alleen goed als je allebei 100% zeker weet dat je elkaar wil, dat je alle moeite voor elkaar wil doen, en het vergt uiterst nauwkeurige en constante planning. Dit gaat voor jou dus, met andere woorden, 100% zeker niet werken. Ja en misschien ga je nu zeggen dat je dan wel je lesje gaat leren en het daarvoor wil doen: Waarom iets doen als je vantevoren weet dat het niet gaat werken, zelfs al is het om jezelf iets te laten leren (doe dan iets waar je nog een kans van slagen hebt)?
3. Dit is dus echt zo'n typisch 16-jarige, naieve instelling. Je hebt nog minstens 60 jaar te leven. Een leven met risico is over een paar jaar onder de brug wonen. En ja, het gebeurt zelfs de slimsten (ik heb menig zwerver ontmoet in een coffeeshop die slimmer was dan ik). Je ziet zelf niet eens in dat jij dit, wat je net hebt gezegd, zelf niet eens meent. Waarom doe je HBO en dan WO over een paar jaar? Waarom ga je naar school, werken, etc.? Iedereen heeft zekerheid nodig. Risico is goed om te nemen, maar alleen waar het acceptabel is, niet risico nemen om het risico.
5. Als je liefde hier niet kan vinden, kan je jezelf in de positie verkrijgen waarin je die liefde wel zou kunnen vinden, in plaats van dom, naief en ondoordacht naar de andere kant van de wereld te reizen op je 17de.
6. Serieus, we weten dat je slim bent, maar wat ik niet snap is dat jij niet snapt dat je niet de enige bent, en dat je je leeftijd niet kunt relativeren. Een IQ van 145 zit slechts in de top 1% van de bevolking. Maw.: 1 van de 100 andere mensen die je ziet is even slim, of zelfs slimmer dan jij.
Het is praktisch gezien onmogelijk dat jij alles van de economie kent. Ten GROTE eerste: je zit op fucking havo. Tenzij je zelf tientallen academische economie boeken heb doorgespit heb jij er, sterker nog, geen enkel idee van. Ten tweede, je onderschat de rest van de wereld. Als economie echt zoiets simpels was dat door een 16-jarig jongetje kon worden gesnapt en worden omschreven in een paar zinnen, dan zouden die duizenden economen in de wereld van 30, 40, 50 en ouder, die een Bachelor, meerdere Masters en meestal ook een PhD hebben, echt kankerdom moeten zijn.
Dat bedoel ik niet.. ik vind zelf ''in het echte leven'' nogal stom klinken dus heb ik voor ''in real life'' gebruikt, en dat word het meest gebruikt tijdens het gamen.quote:Op donderdag 11 november 2010 09:35 schreef Guynio het volgende:
[..]
Ik maak wel nieuw topic zodra ik geweest ben
[..]
Wat, is dat 'm echt? Live-Action is niet eens remotely logisch
[..]
Go SP?
Game-termenGoh bedankt jongens, ik spreek geen normaal Nederlands.
ANYWAY, ik wilde 'm eigenlijk al sluiten (Waar zijn de mods...?) maar in 't echt is sarcasme enzo een stuk makkelijker te herkennen i.v.m. lichaamstaal en intonatie enzo. Maar ik ben het met je eens, een familielid dat meegaat is ook gewoon de beste oplossing, maar dan is er een financiele kwestie. Het is wel iets wat ik ga voordragen.
Fair enough on that one, maar er is tenminste nog geen "nee" gezegd, en da's al goed genoeg voor mij
Je kunt best een les leren zonder hem zelf te ervaren. Daar heb je oa je ouders, school en je omgeving voor. Of is de enige manier om jou te leren dat een oven te heet is om aan te raken als 'ie aanstaat door je er met je handen tegenaan te duwen? Je ouders en half fok proberen je nu te vertellen dat de oven waaraan je je vingers nu wilt branden te heet is, maar jij gelooft dat jij vuurvaste vingers hebt. Waarom? Ik weet niet zo goed waarom je denkt dat jij niet tegen de lamp zult lopen, misschien omdat je jezelf intelligent en prudent genoeg acht om geen fout te maken, maar de rest van de wereld denkt er anders over. En als je zegt dat je weet dat het fout gaat maar dat dit de enige manier voor jou is om dat te leren dan lieg je, want als je er echt van overtuigd zou zijn dat dit geen goeie beslissing is had je er al lang vanaf gezien.quote:Op donderdag 11 november 2010 22:24 schreef Guynio het volgende:
1) Ja waarschijnlijk wel ja.
2) Ik lachte hem niet uit pik, ik bedoelde, laugh all you wantEn ik heb eerder aangegeven, daar ga ik sowieso spijt van krijgen, en ik leer geen les zonder 'm zelf te ervaren
3) Dit vind ik toch zeer acceptabel risico, als je kijkt wat je ervoor terug kan krijgen en wat je te verliezen hebt.
5) Doubtlessly.
6) IK HEB NOOIT GEZEGD DAT IK HET ZELF HELEMAAL SNAP, anders zou ik het toch allemaal al wel oplossen? Ik zeg simpelweg; ik weet er genoeg van om te zien dat dit, als in, de economie, geld, nooit goed gaat komen. Door deze crisis komen we, volgens de conjunctuurbeweging, gewoon heen, maar er gaat NEVER NOOIT een stabiele economie bestaan. THAT'S ALL I'M FUCKING SAYING. Learn 2 read.
Ik ben er zelf dan ook niet van overtuigd dat dit een slechte beslissing is. En ja, als jij zegt dat die ovendeur heet is, ga ik toch echt m'n hand erop leggen om daarachter te komen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:09 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Je kunt best een les leren zonder hem zelf te ervaren. Daar heb je oa je ouders, school en je omgeving voor. Of is de enige manier om jou te leren dat een oven te heet is om aan te raken als 'ie aanstaat door je er met je handen tegenaan te duwen? Je ouders en half fok proberen je nu te vertellen dat de oven waaraan je je vingers nu wilt branden te heet is, maar jij gelooft dat jij vuurvaste vingers hebt. Waarom? Ik weet niet zo goed waarom je denkt dat jij niet tegen de lamp zult lopen, misschien omdat je jezelf intelligent en prudent genoeg acht om geen fout te maken, maar de rest van de wereld denkt er anders over. En als je zegt dat je weet dat het fout gaat maar dat dit de enige manier voor jou is om dat te leren dan lieg je, want als je er echt van overtuigd zou zijn dat dit geen goeie beslissing is had je er al lang vanaf gezien.
Jij denkt dat dit een risico is dat het waard is om te nemen en jij denkt dat je weet dat de economie nooit meer stabiel zal worden. Maar als er zo veel mensen zijn die tegen je zeggen dat je het verkeerd hebt, getuigt het dan niet van meer intelligentie om waarde te hechten aan hun ervaring en kennis? Het meerendeel hier op fok en jouw ouders zijn immers ouder dan jij en hebben al meer gezien van de wereld, zij hebben al meerdere crises meegemaakt en lachen zich wellicht rot om deze.
Als je echt zo intelligent zou zijn, dan zou je ook het inzicht moeten hebben dat je fuckall weet. Daar begonnen de Griekse filosofen mee en mijns inziens hadden ze het niet juister kunnen verwoorden: het enige wat je weet, is dat je vrijwel niks weet. Dat jij meent alles te weten en meteen ook overal een mening over hebt is heel puberaal en ik hoop dat je ouders jouw handelen nog een beetje kunnen sturen om je tegen jezelf te beschermen.
Ik neem alles aan, ik zet alles op papier en werk ermee. Maar wat weerhoudt me ervan om ermee in discussie te gaan?quote:Op vrijdag 12 november 2010 17:01 schreef Flammie het volgende:
De meeste mensen hier hebben in tegenstelling tot je ouders WEL gereist en hebben WEL ervaring maar daar neem je ook niks van aan omdat het niet strookt met je eigen denkbeeld. Je wil dan ook geen meningen vragen of naar hulp zoeken maar je zoekt gewoon je eigen "Yes man" posters ofzo. Daar zul je dan ook echt niks wijzer van worden.
Jij gaat er gemakshalve vanuit dat je een genie bent voordat je 'het eind hebt gezien'. All you're saying is dat je weet hoe alles wel in elkaar steekt. Tuurlijk kan het zijn dat alles op rolletjes loop in Amerika, dat het 14jarige meisje (nog een kind man, wat haal je in je hoofdquote:Op vrijdag 12 november 2010 16:34 schreef Guynio het volgende:
Ik ben er zelf dan ook niet van overtuigd dat dit een slechte beslissing is. En ja, als jij zegt dat die ovendeur heet is, ga ik toch echt m'n hand erop leggen om daarachter te komen.
Stabiele economie =/= hoogconjunctuur. All I'm saying.
De Griekse filosofen hadden gelijk, maar die gaat twee kanten op. M'n vader is alleen in Amerika geweest voor werk, m'n moeder is nog nooit in 't buitenland geweest. Zij weten dus ook niks. Daarnaast, alle geniën werden in het begin uitgelachen en verteld dat het stom was. Ik kan niet concluderen of ik een genie ben totdat ik het eind heb gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |