Goedemorgen,
Loop al een tijd de klooien met m'n gewicht.. Besloot dat het misschien handig is een stok achter de deur te zoeken.. Ben blij dat er zo'n soort topic bestaat..
Heb dit topic nog niet echt doorgelezen, ga ik zo doen, maar vast wat info:
Ben 17 jaar, ongeveer 1,71 en weeg rond de 77 kilo. BMI=26 dus nog net welkom hier

hoop ik...
Altijd al problemen gehad met mijn gewicht, hoef maar aan eten te ruiken en het zit er al aan.. Vorig jaar lente samen met mijn moeder een dieet gevolgt (prodimed), ging erg goed en ben toen een kilo of 8 afgevallen (van 68 naar 60), laatste week flinke griep gehad dus die laatste kilo's waren er snel af, maar ook weer snel aan. Dus laten we zeggen dat ik rond de 63 ben blijven hangen. Was tevreden met dat gewicht en omdat ik nog groei wist ik ook niet echt wat een reeel streef gewicht was.
Laatste 1,5 jaar begonnen met opleiding en weer gestopt, weinig ritme dus gehad en denk dat daar een groot deel van het probleem ook ligt. Al ben ik ook ontzettend gek op eten, en dan zijn tussendoortjes en snacks nog niet eens het grootste probleem maar een lekker bord pasta, aardappelen en lekkere stukken vlees kan ik de hele dag wel eten. Tegenover al dat eten staat weinig beweging, vind het moeilijk te gaan hardlopen of fietsen zonder 'doel', en zodra het koud is of regent kan ik de motivatie al helemaaaaal niet vinden.
Wil nu graag dus weer wat kilo's kwijt. Wil graag richting de 65 maar weet niet of dat reeel is, ben redelijk stevig gebouwt en daar kan ik weinig aan veranderen.
2 weken terug ben ik weer 'begonnen', gezond eten, weinig aardappelen en brood ed, ging erg goed, eerst week meteen 2 kilo afgevallen. Daarna werd helaas mijn opa opgenomen in het ziekenhuis dus toen werd het avondeten al lastig (ivm 'snelle hap' want we moesten weer naar het ziekenhuis) en door het onregelmatige werd 3x perdag eten ook lastig en werd er al snel een broodje gehaald in het ziekenhuis. Hij komt hopelijk deze week naar huis en dan wordt alles weer een beetje normaal. Probeer ondertussen wel zoveel mogelijk met crackers te ontbijten ed.
Ik hoop hier regelmatig te posten zodat jullie mijn vorderingen kunnen bijhouden en zo ook een stok achter de deur zijn. Alle tips zijn welkom, zowel om meer te bewegen als gezond te eten. ben nu dus nog niet echt bezig maar wil dat wel zo snel mogelijk weer doen en wil deze keer erg goed voorbereid zijn!!
zo, lang verhaal, en ga nu jullie verhalen lezen!