De kans dat het huidige kabinet 4 jaar vol gaat maken is niet zo grootquote:
Bron?quote:Op zondag 7 november 2010 14:28 schreef du_ke het volgende:
De kans dat het huidige kabinet 4 jaar vol gaat maken is niet zo groot.
We zullen zienquote:Op zondag 7 november 2010 14:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
De kans dat het huidige kabinet 4 jaar vol gaat maken is niet zo groot.
Maar of Cohen de juiste man is om de PvdA te leiden als er binnen afzienbare tijd weer verkiezingen zijn, waag ik ook te betwijfelen.quote:Op zondag 7 november 2010 14:28 schreef du_ke het volgende:
De kans dat het huidige kabinet 4 jaar vol gaat maken is niet zo groot![]()
Het laatste kabinet dat de rit heeft uitgezeten was Paars1.. Daarnaast bestaan ze nog maar net en loopt het aantal relletjes nu al aardig op.quote:
Kun jij wellicht iets minder triest doen en niet meer continu eigen wensen verwarren met de werkelijke situatie? Hoe je dit kabinet ook beschouwd, ze staan er momenteel gewoon erg goed voor. Regeringsverklaring verliep soepel, de peilingen zijn gunstig en de oppositie is verdeeld en zwak. Ze zitten stevig in het zadel. Dát kun je niet prettig vinden, maar strooi vervolgens geen verzinsels rond als 'dat het aantal relletjes nu al aardig oploopt, en ze bestaan nog maar net'.quote:Op zondag 7 november 2010 14:38 schreef du_ke het volgende:
Daarnaast bestaan ze nog maar net en loopt het aantal relletjes nu al aardig op.
Oh ze zitten er al een half jaar? Maar van de week heeft Leers zich al aardig in de nesten gewerkt om maar eens wat te noemen...quote:Op zondag 7 november 2010 15:19 schreef Morendo het volgende:
Dát kun je niet prettig vinden, maar strooi vervolgens geen verzinsels rond als 'dat het aantal relletjes nu al aardig oploopt, en ze bestaan nog maar net'.
Niet zo hysterisch doen. Sinds wanneer is een meningsverschil met de oppositie een rel?quote:Op zondag 7 november 2010 16:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh ze zitten er al een half jaar? Maar van de week heeft Leers zich al aardig in de nesten gewerkt om maar eens wat te noemen...
Leuke troll.quote:Op maandag 8 november 2010 08:54 schreef Monidique het volgende:
Ach, Mark Rutte en Geert Wilders zijn aardig door de mand gevallen met Zwedengate en Gerd Leers, nou ja, heeft suf en stoere-praat-politiek gehandeld, wat ook geen beste beurt was. Het aantal relletjes loopt niet op, relletjes zou ik het niet willen noemen, en oplopen, ach, maar het is natuurlijk wel duidelijk dat we hier met een grijs, hypocriet, meer-woorden-dan-daden-kabinet te maken hebben, zoals verwacht door iedereen met een serieuze, objectieve kijk op de zaken.
"zoals verwacht door iedereen met een serieuze, objectieve kijk op de zaken"quote:Op maandag 8 november 2010 09:10 schreef Monidique het volgende:
Niks troll. Het lijkt mij overduidelijk dat Premier Mark door de mand is gevallen en zijn mentor ook. Daar kan geen redelijk meningsverschil over bestaan, zou je zeggen. Gerd Leers is ook sullig bezig geweest, geen discussie over mogelijk, zou je zeggen. En dit was natuurlijk niet onverwacht. Nee, hoor, dit heeft niets met getroll te maken. Maar ik zou zeggen: wijs maar aan wat er niet klopt.
Nee, vind ik niet. Maar ik ben in ieder geval blij dat je het met de rest van de boodschap eens bent.quote:Op maandag 8 november 2010 09:23 schreef nikk het volgende:
[..]
"zoals verwacht door iedereen met een serieuze, objectieve kijk op de zaken"
Nogal vooringenomen vind je niet?
Ik ben het volledig met je oneens. Maar ik vond het onnodig om op een troll bericht meer te reageren dan ik al deed.quote:Op maandag 8 november 2010 09:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, vind ik niet. Maar ik ben in ieder geval blij dat je het met de rest van de boodschap eens bent.
Ze hebben dertig zetels in het parlement.quote:Op maandag 8 november 2010 09:38 schreef Big-Ern het volgende:
De PvdA heeft allang geen functie meer, aangezien ze eigenlijk geen achterban meer hebben. De functie die ze ooit had is overgenomen door de SP. Rest de vraag, moet de PvdA er niet gewoon mee stoppen?
Ehh? Ze zijn op één zetel na de grootste partij van het land. Je praat poep.quote:Op maandag 8 november 2010 09:38 schreef Big-Ern het volgende:
De PvdA heeft allang geen functie meer, aangezien ze eigenlijk geen achterban meer hebben. De functie die ze ooit had is overgenomen door de SP. Rest de vraag, moet de PvdA er niet gewoon mee stoppen?
En dit kabinet blijft echt niet vier jaar zitten.quote:Op maandag 8 november 2010 09:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er zijn nog wel oudere lijsttrekkers geweest
Angst of verwachting?quote:Op maandag 8 november 2010 09:52 schreef remlof het volgende:
[..]
En dit kabinet blijft echt niet vier jaar zitten.
Het is geen trollbericht, het is ernstig serieus. Het is dan ook verbazingwekkend dat je dat niet ziet. Mark en zijn mentor zijn door de mand gevallen en Gerd Leers heeft sullig gehandeld. Nu, dat is niet het einde van de wereld, maar het bevestigt wel wat men al ver van tevoren had (kunnen) zien aankomen. Misschien is het een onprettige constatering, ik kan het me voorstellen, maar dat maakt het nog geen trollbericht. Don't blame the messenger. Ik snap ook wel dat het gemakkelijker is om het af te doen als "getroll" in plaats van inhoudelijk erop in te gaan, maar dat is gewoon vluchtgedrag.quote:Op maandag 8 november 2010 09:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je oneens. Maar ik vond het onnodig om op een troll bericht meer te reageren dan ik al deed.
Dat er beslissingen worden genomen waarmee je het oneens bent is niet hetzelfde als door de mand vallen. Zwedengate getuigt van eerlijkheid, helderheid en duidelijkheid. En Leers heeft correct gehandeld. Rechts Nederland likt z'n vingers tot nu toe af. En links Nederland zal dat hopelijk iets later doen wanneer ze beseffen dat er een goed kabinet zit.quote:Op maandag 8 november 2010 10:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is geen trollbericht, het is ernstig serieus. Het is dan ook verbazingwekkend dat je dat niet ziet. Mark en zijn mentor zijn door de mand gevallen en Gerd Leers heeft sullig gehandeld. Nu, dat is niet het einde van de wereld, maar het bevestigt wel wat men al ver van tevoren had (kunnen) zien aankomen. Misschien is het een onprettige constatering, ik kan het me voorstellen, maar dat maakt het nog geen trollbericht. Don't blame the messenger,
Maar toen wilden de partijen ook graag de rit uitzitten, ze hadden immers een opdracht/missie. Dat Paars II is gevallen kwam voort uit een vrij unieke situatie. Dat overigens slim (achterbaks?) door Kok was uitgespeeld en effectief slechts enkele weken tekort kwam voor een volledige regeringsperiode. De kabinetten daarna was het eigenlijk altijd een uit nood geboren coalitie. In dit geval is er, ondanks dat er sprake is van een minderheidskabinet met een kleinst mogelijke meerderheid in de Kamer door een gedoogpartner, de ferme wil om met elkaar het land te besturen. Zolang er geen Kamerleden afsplitsen van de partijen zal dit kabinet, vanwege die ferme wil, de vier jaar volmaken.quote:Op maandag 8 november 2010 10:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Verwachting. Het laatste kabinet dat de hele rit uitzat was Paars I.
Met ik weet niet hoeveel strategische stemmen ja.quote:Op maandag 8 november 2010 09:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Ehh? Ze zijn op één zetel na de grootste partij van het land. Je praat poep.
Beetje een makkelijk argument. Die strategische stemmen hadden ook naar het CDA kunnen gaan. De PVV is er uit nood bijgenomen.quote:Op maandag 8 november 2010 10:24 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Met ik weet niet hoeveel strategische stemmen ja.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |