abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:34:46 #151
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88157313
quote:
According to recent autosomal (genomewide, 10,000 markers instead of few looked at Y-DNA and MtDNA-studies) give distinct picture of Finnish genes. Finns are a genetic isolate. It could be said that all other Europeans have Finnish genes but Finns don't have all the genes found in other Europeans. Finns show very little if any Mediterranean and African genes but on the other hand almost 10% of Finnish genes seem to be shared with some Siberian populations. Nevertheless more than 80% of Finnish genes are from a single ancient North-European population, while most Europeans are a mixture of 3 or more principal components.
quote:
With regard to the Y-chromosome, the most common haplogroups of the Finns are N3 (58%), I (29%), R1a (7.5%) and R1b (3.5%).[40] Haplogroupe N3, which is found only in a few countries in Europe (Latvia, Lithuania, Estonia, Sweden and Russia), is a subgroup of the haplogroup N (Y-DNA) distributed across northern Eurasia and estimated in a recent study to be 10,000–20,000 years old and suggested to have entered Europe about 12,000–14,000 years ago from Asia.
pi_88157352
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 23:34 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

[..]

Neemt niet weg dat ze nog steeds voor minstens 95% Kaukasisch zijn.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:39:26 #153
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88157464
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 23:36 schreef Landysh het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat ze nog steeds voor minstens 95% Kaukasisch zijn.
Kaukasisch is sowieso een misleidende term, aangezien de oorsprong van verscheidene Europese groepen niet in Kaukasië ligt.
pi_88157618
Van allebei de volkeren zijn er blanke en getinte mensen. Klaaar :)
pi_88157634
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 23:39 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Kaukasisch is sowieso een misleidende term, aangezien de oorsprong van verscheidene Europese groepen niet in Kaukasië ligt.
Nou en, je snapt toch wat ik bedoel. :')

Trouwens, een Turkse vriend van mij heeft laatst een DNA test laten doen. Zijn mtDNA was H4 en zijn haplogroep J2. Maar ondanks zijn Kaukasische haplogroep en mtDNA had hij 12% Aziatisch DNA.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:48:33 #156
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88157758
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 23:44 schreef Poemgirl het volgende:
Van allebei de volkeren zijn er blanke en getinte mensen. Klaaar :)
Alsof 'blank' en 'getint' in contradictie met elkaar staan. ;(
pi_88158086
De Iraniers hier schijnen nog steeds niet te beseffen dat ze meer verwant zijn aan Hindoestanen dan aan Europeanen. Jullie zijn niet blank.
pi_88158230
Polderturk, spreek eens Turks? Je getroll - zie je andere topics - is zo obvious dat ik moeilijk kan geloven dat je Turks bent. :')

Of laat ook maar, genoeg anti-Turken die Turks spreken. :D
pi_88158264
Kwaliteitstopic.
  zondag 31 oktober 2010 @ 00:05:24 #160
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88158362
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 23:58 schreef polderturk het volgende:
De Iraniers hier schijnen nog steeds niet te beseffen dat ze meer verwant zijn aan Hindoestanen dan aan Europeanen. Jullie zijn niet blank.
Hindoestanen? Zelden zoveel nonsense gehoord. Overigens, in Noord-India is het percentage R1a veel hoger dan in Turkije. De Noord-Indiers zijn meer verwant aan de Europeanen dan de Turken.
pi_88158434
Een Hindoestaanse vrouw bij mij in de straat heeft echt de meest felle groene ogen die ik ooit heb gezien. Ze geven nog net geen licht. :D
  zondag 31 oktober 2010 @ 00:17:25 #162
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88158898
Overigens, wees maar blij dat Turken door Hollywood nog 'humaan' worden afgebeeld. Wij komen er veel slechter vanaf:

quote:
There are disturbing indications that a subtle form of racism has at times been applied in Hollywood against actors and extras of Iranian origin. A vivid example of this was demonstrated over 15 years ago during the filming of the action movie “The Hitman”, starring Chuck Norris, released in 1991.

A portion of the filming took place in North Vancouver, British Columbia in Canada in 1989-1990. The directors and Norris put ads in the local papers asking for Iranians to audition as extras for the movie. What happened next is as comical as it is tragic.

Many of the “Iranians” who showed up on the set proved to be a major disappointment to Norris. This is because, far from fitting into the popularized “Hollywood Persian” stereotype, the potential Iranian extras displayed a variety of phenotypes. The group included Iranians from the northern regions (Gilan, Mazandaran, Semnan, Talesh), the northwest (Azerbaijan) and the west (Lurs and Kurds) as well people from Isfahan and Tehran. Many of these could appear as “regular Americans” on the street or in your local shopping mall. The directors and Norris were very disappointed at this and were visibly upset. Here is an excerpt by one of the auditioning Iranian extras on the set (his identity withheld at his request):

“…the directors came to the set and were upset to see us. Among us were Mashadis of Turcomen background [with Central Asian/Far eastern appearance], Baluchis and more blondish types from the north and west…Norris and the directors said ‘what are these Caucasians doing on the set? I said I want ‘Iranian extras’ not Caucasians…Americans like to see real Iranians…”

The recruiters then explained that the “Caucasian” extras were natives of Iran from the north, Tehran and the northwest, but to no avail. Norris and the directors insisted on expelling the (so-called) “Caucasians” from the set. Similar reports have been reported by the aforementioned Jack Saheen with respect to Arab actors of Lebanese origin. Hollywood certainly is not free of human bias, seriously compromising any educational value of some of its “historical” releases. This leads us to the fantastic depiction of Xerxes himself:
pi_88158949
Er bestaat sowieso geen twijfel meer, dit is een koerd die zich voordoet als Turk...en zich zo dom voordoet om turken in een slecht daglicht te zetten. En het lukt bijna...

Dus op zich een geslaagde troll?
pi_88158986
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 00:17 schreef AryaMehr het volgende:
Overigens, wees maar blij dat Turken door Hollywood nog 'humaan' worden afgebeeld. Wij komen er veel slechter vanaf:
[..]

Humaan? Ooit gehoord van de film Midnight Express? :D
pi_88159052
Ik zal mensen die zo erg geobsedeerd zijn door DNA, ras, afkomst en wat dan nog meer nooit kunnen begrijpen.
  zondag 31 oktober 2010 @ 00:21:12 #166
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88159060
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 00:19 schreef Landysh het volgende:

[..]

Humaan? Ooit gehoord van de film Midnight Express? :D
Ja. Goeie film. Met humaan bedoel ik overigens niet 'beschaafd', maar meer het type huidskleur.
  zondag 31 oktober 2010 @ 00:22:49 #167
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88159125
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 00:21 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik zal mensen die zo erg geobsedeerd zijn op DNA, ras, afkomst en wat dan nog nooit kunnen begrijpen.
Waarom niet? Het is niets meer dan een tak van de wetenschap (antropologie) dat op een aantal interessante vragen antwoord probeert te verkrijgen.
pi_88159147
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 00:21 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ja. Goeie film. Met humaan bedoel ik overigens niet 'beschaafd', maar meer het type huidskleur.
Nee, geen goede film. De spelers in die film werden bewust uitgekozen op lelijkheid. De schrijver van het boek heeft zelfs zijn excuus aangeboden aan de Turken vanwege die film.

zondag 31 oktober 2010 @ 00:25:11 #169
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88159217
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 00:23 schreef Landysh het volgende:
Nee, geen goede film. De spelers in die film werden bewust uitgekozen op lelijkheid. De schrijver van het boek heeft zelfs zijn excuus aangeboden aan de Turken vanwege die film.
De acteurs zijn in ieder geval geen negroïden. ;( Ik wist overigens niet dat Turken de film verachten.
pi_88159298
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 00:25 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

De acteurs zijn in ieder geval geen negroïden. ;( Ik wist overigens niet dat Turken de film verachten.
De Turken verachten de film meer om de verdraaide feiten.

Maar negroide? Serieus? _O-
pi_88159402
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 00:22 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Waarom niet? Het is niets meer dan een tak van de wetenschap (antropologie) dat op een aantal interessante vragen antwoord probeert te verkrijgen.
Probleem is dat het bijna nooit op het gebied van de antropologie of de genetica blijft, maar dat het doorgaans wordt gebruikt/misbruikt in politiek getinte discussies.
pi_88159475
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 00:23 schreef Landysh het volgende:

[..]

Hier is een Russin haar mening hierover:

zondag 31 oktober 2010 @ 00:33:11 #173
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88159541
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 00:27 schreef Landysh het volgende:
Maar negroide? Serieus? _O-
In 300 wordt een Perzische 'boodschapper' gespeeld door Tyrone Benskin:

Een pure Pers, niet?

In de film Alexander de Grote wordt de Perzische prinses Roxana gespeeld door Rosario Dawson:

;(

Terwijl de Grieken en Romeinen de Perzen zo afbeeldden:

pi_88159581
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 00:33 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

In 300 wordt een Perzische 'boodschapper' gespeeld door Tyrone Benskin:

[ afbeelding ]

Een pure Pers, niet?

In de film Alexander de Grote wordt de Perzische prinses Roxana gespeeld door Rosario Dawson:

[ afbeelding ]

;(
WTF. Dat gaat wel heel erg ver. :') ;(
pi_88159646
En polderturk is natuurlijk een megatroll. Alsof blank zijn per definitie patent heeft op voorspoed, vooruitgang en schoonheid. Ik ben zelf Turk en net niet spierwit, maar het had me niets geboeid als ik een donkere huidskleur had gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')