Ik zie ING op geen enkel goed bericht positief reageren dus ik verwacht morgen ook gewoon een daling.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:55 schreef LXIV het volgende:
Wat verwachten jullie morgen voor ING? Ik verwacht beter dan verwachtte cijfers op het banken, tegenvallende cijfers op het verzekeren maar netto dus beter dan verwacht.
Geen uitspraak over het terugbetalen van de staatslening ivm wachten op een uitspraak van het Europese hof. Lekker wat reserveringen om maar niet aan dividend (waarvan de staat het gros opslokt) te hoeven betalen.
En ondanks dit redelijke positieve nieuws verwacht ik dat de koers terug zal vallen met zo'n 3%.
Die stijging vindt altijd voorafgaande aan de cijfers plaats. Aangezien ING toch weer redelijk in top staat en ook de laatste tijd aardig gestegen is verwacht ik goede cijfers. En daarna dus de winstneming.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zie ING op geen enkel goed bericht positief reageren dus ik verwacht morgen ook gewoon een daling.
Europa is nu ontzettend duur voor de gemiddelde Amerikaan om in te investeren. Omgekeerd kunnen wij hier goedkoop op inspelen. En wanneer de markten er het slechtst uitzien zijn er natuurlijk de mooiste kansen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:13 schreef LXIV het volgende:
Ik zou me overigens ook kunnen voorstellen dat Europese aandelen voor de verandering eens stijgen terwijl Wallstreet stagneert of zelfs daalt.
Als ik een Amerikaanse belegger was zou ik het wel weten en zeker een deel van mijn porto in het buitenland beleggen. (Nederland, Duitsland, etc). Lekker stabiele landen en minder gehyped dan de emerging markets.
Stel, je leent nu 1.000.000 dollar tegen een paar procent, koopt er Europese aandelen voor met een goed dividend-rendement. Lijkt me best wel een goede zet, al is het enkel maar om te spreiden.
Er was een verdubbeling van de winst verwacht, maar:quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zie ING op geen enkel goed bericht positief reageren dus ik verwacht morgen ook gewoon een daling.
Bron: http://www.telegraaf.nl/d(...)rsgangen_voor__.htmlquote:De nettowinst van ING kwam uit op EUR371 miljoen, tegen EUR499 miljoen in het derde kwartaal van 2009. Zes analisten rekenden vooraf gemiddeld op een nettowinst van EUR953 miljoen. De resultaten werden gedrukt door verschillende lasten voor de Amerikaanse verzekeringstak.
De onderliggende nettowinst steeg naar EUR1,043 miljard, van EUR727 miljoen in dezelfde periode een jaar eerder.
De bankdivisie presteerde opnieuw beter dan de zwakkere verzekeringstak, zoals analisten hadden voorspeld.
De voorzieningen voor slechte leningen bij de bank daalden verder, tot EUR374 miljoen, van EUR465 miljoen in het tweede kwartaal.
Voorlopig het beste jongetje van de klas met een plus van 1.7%.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Ja, zo'n grafiekje ziet er dan heel schokkend uit. Maar als ik op wat financiële sites in Ierland zelf ga kijken is het nauwelijks nieuws. Wie snapt er nu iets niet?quote:Op woensdag 10 november 2010 18:26 schreef JimmyJames het volgende:
http://www.businessinside(...)us-new-highs-2010-11
Ik zit niet short maar wat moeten we hiermee?
Kennelijk gaat de markt ervan uit dat Europa de boel wel weer redt?
Ik vraag me wel eens af of er daar op het ministerie van financiën elke dag met vrees wordt gekeken naar dit soort grafieken. Of zullen ze niet eens weten wat een yield curve is?quote:Op woensdag 10 november 2010 19:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, zo'n grafiekje ziet er dan heel schokkend uit. Maar als ik op wat financiële sites in Ierland zelf ga kijken is het nauwelijks nieuws. Wie snapt er nu iets niet?
Ze zullen er niet wakker van liggen. Als die rente zo hoog blijft kloppen ze bij het EU noodfonds aan. Ik d8 dat ze dan 5% rente moeten betalen. Toch aanzienlijk minder dan 8,6%.quote:Op woensdag 10 november 2010 19:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af of er daar op het ministerie van financiën elke dag met vrees wordt gekeken naar dit soort grafieken. Of zullen ze niet eens weten wat een yield curve is?
Assurant Inc.(-9.5%) tuimelt sindsdien naar beneden, omdat het bedrijf zo'n 90% van hun winst aan dit soort kickbacks heeft verdiend en gebruikt wordt door alle grote jongens. Kan dus zomaar het schoolvoorbeeld van fraude worden in de mortgage securities en servicing business en is voor mij het teken dat er nog heel wat lijken in de kast zullen zitten in die markt.quote:According to the article, mortgage pool servicers must keep insurance on homeowner properties when mortgage borrowers don't pay their homeowner insurance premiums, are in default, or if the home is somewhere in the foreclosure pipeline.
That makes sense (they have to protect the collateral that underlies the mortgage).
What is egregious is that, when the homeowner's policy lapses for any reason (including the servicer purposely withholding premium payments in the escrow account from being forwarded to the policy issuer!), the servicer buys a "force-placed" policy that the homeowner has to pay.
If the homeowner doesn't pay the premiums for the force-placed policy, they come out of the investor's payments that servicers are supposed to pass on from all the principal and interest payments they gather as servicers of the mortgage-backed securities pools. If there's no money up-front, premiums are paid out of foreclosure proceeds.
What's the problem? Force-placed policies can be more than 10 times the cost of regular policies. But that's not the story. The story is that servicers direct force-placed business to insurers for a commission, sometimes called a "reinsurance fee," but better known for what it is: a kickback.
Enkele Ierse banken krijgen er toch echt flink van langsquote:Op woensdag 10 november 2010 19:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, zo'n grafiekje ziet er dan heel schokkend uit. Maar als ik op wat financiële sites in Ierland zelf ga kijken is het nauwelijks nieuws. Wie snapt er nu iets niet?
Hé fedsingularity, nog steeds AEX boven 300 dit jaar, hè?quote:
Een voor de hand liggende conclusie. Echter vraag ik mij af in hoeverre de markt hier niet al rekening mee houdt? Dat noodfonds is er voor een reden gekomen.quote:Op donderdag 11 november 2010 01:13 schreef fedsingularity het volgende:
Wat moet je hier nu van denken?
Je kan bijna niet anders concluderen dat Ierland deze of volgende week aanspraak maakt op het noodfonds. Misschien wel samen met Griekenland.
Interessant verhaal. Op zich logisch dat er margedruk ontstaat als de prijzen van de inputs door het dak gaan dankzij BB.quote:Op donderdag 11 november 2010 01:24 schreef fedsingularity het volgende:
Ik zat net een stukje van Denninger te lezen over de stijgende grondstoffenkosten en het onvermogen van bedrijven om dat door te berekenen aan klanten, de marges worden erg uitgeknepen.
Ja, en als de earnings naar 0 gaan loopt de P/E erg hard op...quote:Op donderdag 11 november 2010 01:24 schreef fedsingularity het volgende:
Ik zat net een stukje van Denninger te lezen over de stijgende grondstoffenkosten en het onvermogen van bedrijven om dat door te berekenen aan klanten, de marges worden erg uitgeknepen.
Als je daarbij rekent dat de koersen stijgen omdat de Fed geld in de wereld pompt terwijl dat juist de marges onder druk zet kan ik alleen maar concluderen dat de aandelen overgewaardeerd zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |