quote:tuinen race
quote:Ik zou ook wel willen, denk er serieus over na als ik een goede sloot zie, ben alleen bang dat ik nu in de sloot zal belanden
quote:Mooi was die tijdOp vrijdag 29 oktober 2010 21:06 schreef Boca_Raton het volgende:
Helemaal eens TS! Lekker buiten zijn en buiten adem weer naar huisEn áltijd rode wangen!
quote:in de bomen klimmen vond ik ook altijd zo leuk, of belletje trekken (ahwell dat heb ik dan nog wel tot mijn 23ste gedaanOp vrijdag 29 oktober 2010 21:06 schreef Boca_Raton het volgende:
Helemaal eens TS! Lekker buiten zijn en buiten adem weer naar huisEn áltijd rode wangen!
Ik zie nu inderdaad verdacht veel bleke koppies overal
quote:dit dus!Op vrijdag 29 oktober 2010 21:06 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik zie nu inderdaad verdacht veel bleke koppies overal
quote:Absoluut... Altijd buiten spelen, zalig gewoon. En je zag overal iets leuks in. Wat ben ik blij dat ik nog opgegroeid ben zonder computer.
quote:Ik heb een litteken op mijn arm van een afgebroken die me sneed tijdens een val, het herinnert me elke dag aan bomen klimmen.Op vrijdag 29 oktober 2010 21:07 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
in de bomen klimmen vond ik ook altijd zo leuk, of belletje trekken (ahwell dat heb ik dan nog wel tot mijn 23ste gedaan). Avontuur
quote:Ha meneer Guust
quote:JAOp vrijdag 29 oktober 2010 21:08 schreef Id_do_her het volgende:
Bij een brede sloot de kant gemist en met mijn gezicht op een helling geklapt. De sloot was met een houten rand en die miste ik net.Even met het hoofd schudden en gewoon doorspelen.
Mooie tijden.
quote:Kenden ze bij jullie ook Luilak? Ergens in de maand juni, dat je om 4 uur 's ochtends opstond en dan buiten lawaai mocht maken? En overal aanbellen en dan een speld naast de bel steken zodat ie bleef loeienOp vrijdag 29 oktober 2010 21:07 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
in de bomen klimmen vond ik ook altijd zo leuk, of belletje trekken (ahwell dat heb ik dan nog wel tot mijn 23ste gedaan). Avontuur
quote:Ik ben een keer met een opblaasbaar bootje een rivier door een natuurgebied heengegaan, ik kwam uit in een dorp, kilometers verderop. Prachtig.Op vrijdag 29 oktober 2010 21:11 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
JAOf uitglijden aan de kant van de sloot omdat je roeibootje opeens een eigen koers voer voordat je ingestapt was en je het ding op tijd wilde redden en dan zo met je blote pootjes in de brandnetels
![]()
quote:fikkie stokenOp vrijdag 29 oktober 2010 21:13 schreef SeaOfLove het volgende:
Of vuurtje maken in de zomer en per ongeluk een aantal meters berm in de fik te hebben gestoken.... ook leuk
quote:Nah ik kom uit Brabant, maar wij hebben carnaval, vandaar dat ik ook tot mijn 23ste belletje heb getrokkenOp vrijdag 29 oktober 2010 21:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Kenden ze bij jullie ook Luilak? Ergens in de maand juni, dat je om 4 uur 's ochtends opstond en dan buiten lawaai mocht maken? En overal aanbellen en dan een speld naast de bel steken zodat ie bleef loeien
quote:Ik had ooit met wat vriendjes bladeren op een slot gelegd in de vorm van een rechthoek, zeiden we tegen een kleuter dat een we een brug hadden gemaakt, loopt hij zo het water in.Op vrijdag 29 oktober 2010 21:12 schreef mazaru het volgende:
Wij hadden zo'n boom met lianen langs de sloot staan. Hoe mooi was het om aan die lianen te hangen en dan een zwieper over de sloot te maken.
Je moest er wel op letten dat je genoeg lianen vasthield, anders braken ze af op het moment dat je op zijn verst boven de sloot hing.
*PLONS*
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 21:15 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik had ooit met wat vriendjes bladeren op een slot gelegd in de vorm van een rechthoek, zeiden we tegen een kleuter dat een we een brug hadden gemaakt, loopt hij zo het water in.
quote:oh shit....flashback, ik was ook zo ene heldOp vrijdag 29 oktober 2010 21:12 schreef mazaru het volgende:
Wij hadden zo'n boom met lianen langs de sloot staan. Hoe mooi was het om aan die lianen te hangen en dan een zwieper over de sloot te maken.
Je moest er wel op letten dat je genoeg lianen vasthield, anders braken ze af op het moment dat je op zijn verst boven de sloot hing.
*PLONS*
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 21:15 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik had ooit met wat vriendjes bladeren op een slot gelegd in de vorm van een rechthoek, zeiden we tegen een kleuter dat een we een brug hadden gemaakt, loopt hij zo het water in.
quote:In een weiland, droge hoop gras en een vriendje uit de buurt gooit er een lucifer in, alles in de fik, toen ben ik midden in het vuur gesprongen en als een gek gaan stampen.Op vrijdag 29 oktober 2010 21:13 schreef SeaOfLove het volgende:
Of vuurtje maken in de zomer en per ongeluk een aantal meters berm in de fik te hebben gestoken.... ook leuk
quote:wat bruutOp vrijdag 29 oktober 2010 21:16 schreef Boca_Raton het volgende:
Wij groeven kuilen in onze tuin en dan probeerden we de buurjongen erin te laten lopen. Dat lukte niet. Alleen de tuinman viel er wel in een paar weken later
quote:Ik kijk op wel meer dingen met schaamte terug
quote:kinderen zijn niet gemeen maar zien het gevaar nietOp vrijdag 29 oktober 2010 21:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik kijk op wel meer dingen met schaamte terugJe kunt als kind toch best gemeen zijn hoor. Pfff.
quote:Nou, ik bedoelde eigenlijk het pesten van die jongen. Ik snap gewoon niet dat ik daar aan meedeed...Op vrijdag 29 oktober 2010 21:24 schreef PeZu het volgende:
[..]
kinderen zijn niet gemeen maar zien het gevaar niet
quote:wij hebben ooit eens drollen op een takje geprikt en dat over de poort bij een kind waarmee we ruzie hadden gegooidOp vrijdag 29 oktober 2010 21:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik kijk op wel meer dingen met schaamte terugJe kunt als kind toch best gemeen zijn hoor. Pfff.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 21:27 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
wij hebben ooit eens drollen op een takje geprikt en dat over de poort bij een kind waarmee we ruzie hadden gegooid
quote:ooh ja maar dan ook denken kinderen daar toch niet over na. . .Op vrijdag 29 oktober 2010 21:26 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou, ik bedoelde eigenlijk het pesten van die jongen. Ik snap gewoon niet dat ik daar aan meedeed...
quote:wij hadden een slee in de winter, sloot bevroren dus even kijken hoe sterk het ijs was.. dat was nog geen centimeter, dus meteen een gat, maar met die slee een groter gat ervan gemaakt. Daarna tegen een ander jongetje uit de straat gezegd dat het ijs heeeeeel dik was, en dat we bijna een half uur bezig zijn geweest om dat gat te makenOp vrijdag 29 oktober 2010 21:15 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
quote:op een takje prikken en dan onder de handvaten van autodeuren smerenOp vrijdag 29 oktober 2010 21:27 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
wij hebben ooit eens drollen op een takje geprikt en dat over de poort bij een kind waarmee we ruzie hadden gegooid
quote:De hengel.Op vrijdag 29 oktober 2010 21:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Mijn broer en ik waren nog wel eens melig en dan opeens zeiden we: we gaan ff eieren gooien. Pakten we een doos eieren en dan één voor één zóver werpen dat ze ergens in een achteruin van de buren ernaast belandden.
En als we ergens een barbecue roken dan prikten we een briefje met een bestelling aan een hengel en zwiepten die die tuin in. Wij hadden ook trek.
quote:tofheidOp vrijdag 29 oktober 2010 21:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Mijn broer en ik waren nog wel eens melig en dan opeens zeiden we: we gaan ff eieren gooien. Pakten we een doos eieren en dan één voor één zóver werpen dat ze ergens in een achteruin van de buren ernaast belandden.
En als we ergens een barbecue roken dan prikten we een briefje met een bestelling aan een hengel en zwiepten die die tuin in. Wij hadden ook trek.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 21:56 schreef Boca_Raton het volgende:
Bij ons kon thuis álles. We hebben heel veel uitgehaald mijn broer en ik. Telefoongrappen, grappen in de auto, het bezoek van mijn ouders lastigvallen door hun fietsen in een boom te hangen en de inhoud van de jassen te verwisselen, kussengevechten in de woonkamer, dollen in de tuin, dollen op vakantie. Mijn vader altijd boos, mijn moeder hem weer sussen...
quote:Haha, geniaal.Op vrijdag 29 oktober 2010 22:04 schreef Boca_Raton het volgende:
Vaak verveelden we ons aan het eind van de middag. Pakten mijn broer en ik de auto (hij had al een rijbewijs) en gingen we 'een goaltje scoren'. Dat betekende rijden naar een dorp verderop waar midden in een woonwijk een voetbalveldje stond met een doel zonder net. We reden dan daar naar toe en voor het oog van al die bewoners hobbelden we over het gras naar beneden (het veld lag lager dan de weg), hobbelden naar het goal, reden twee keer er door heen, hobbelden weer terug door het gras de weg op en hop naar huis.
En de weg naar huis was smal met aan beide kanten sloten. Als er fietsers aankwamen hief mijn broer zijn handen in de lucht alsof hij in paniek was terwijl ik het stuur ongezien stuurde. Dus die fietsers zagen een auto op zich afkomen waarvan de bestuurder niet reed!
En bij de volgende mensen hielden we stil en vroeg mijn broer in een lange, Frans-klinkende zin wat aan hen. Maar mijn broer spreekt geen woord Frans. Affijn, die mensen pijnigden hun hersens wat hij nou aan hen vroeg, hakkelden wat terug in het Frans, overlegden met elkaar, tja, hoe ging het Frans ook alweer?. Na een paar minuten over en weer gestuntel en geneuzel in het 'Frans' riep mijn broer dan: "Oké, bedankt he, doeiii" en hop, weg waren we.
quote:Je hoeft ook helemaal niet te stoppen.Op vrijdag 29 oktober 2010 22:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Jongens, ik kan nog even niet stoppen.
Mijn vader ging elke week volleyballen. Die heeft meerdere malen met een groot pak maandverband in z'n handen gestaan midden in de kleedkamer want die stopten we dan in zijn tas voordat ie wegging. En zijn sportbroek werd eruit gehaald dus werkelijk: hij heeft ook nog wel eens in zijn onderbroek staan sporten.
Hij deed aan aan knotwilgen knotten. Daarbij droeg hij zo'n bouwvakkershelm met daarop in dikke letters: Knotploeg Vinkeveen. Dat hadden wij al heel snel veranderd in Knokploeg Vinkeveen(Heeft ie jammergenoeg wel snel ontdekt.)
quote:Mooie tijd zonder nummermelders.Op vrijdag 29 oktober 2010 22:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Nog eentje dan.
Al weer jááren terug waren ICT-ers broodnodig. Gingen mijn broer en ik bij de telefoon zitten. Mijn broer belde dan een groot uitzendburo op en vertelde dat hij net afgestudeerd ICT-er (of zoiets) was. Of ze geïnteresseerd waren. Nou, dat waren ze zeker! Of hij één momentje had? Mijn broer werd in de wacht gezet.
Toen nam ik de telefoon over. Toen de medewerkster van het uitzendburo terugkwam zei ik: "Met pianohandel Reuvers, wat kan ik voor u doen?" Zij: "eh.... ik dacht dat ik R.W. aan de telefoon had?"
Ik nogmaals: "Wat kan ik voor u doen?" Zij: "Oh, momentje, verkeerde knopje." Zat ze te puzzelen onder welke knop ze die bijzonder interessante werknemer had gezet. Maar mijn broer kwam niet terug! Want na opnieuw in de wacht gezet te zijn en er weer uitgehaald te zijn zei ik: "Met Luyckx Conserven, zegt u 't maar!" En ze kon mijn broer dus niet meer 'terugvinden' tot grote paniek!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |