quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 18:36 schreef zquing het volgende:
Ik kijk 't ff aan, maar verwacht voor je volgende post hier dat je wel ff wat linkjes plaatst van dingen die je zelf al gevonden hebt
quote:Met cnc bedoel je zon machine die automatisch dingen snijdt door sterke lichtstralen of vuur of iets dergelijksOp vrijdag 29 oktober 2010 18:40 schreef zquing het volgende:
kijk eens op HV20.nogiets
er zijn mensen die dingen hebben gedaan met glasvezel tentstokken, stalen buizen zijn te verkrijgen bij de praxis. Maar uit eigen onderzoek blijkt een CNC wel heel erg handig te zijn mocht je zelf een fatsoenlijke rig willen maken
quote:Hangt allemaal af van het effect wat je wil bereiken, persoonlijk vind ik shoulder handiger dan steadycam, maar dat beweegt dan weer meer wanneer je aan 't filmen bent. Kijk ook eens naar een FigRig, dat vond ik zelf eigenlijk wel vrij ideaal en is volgens mij prima zelf te makenOp vrijdag 29 oktober 2010 18:46 schreef Susteren het volgende:
[..]
Met cnc bedoel je zon machine die automatisch dingen snijdt door sterke lichtstralen of vuur of iets dergelijks?
Die heb ik helaas niet.
Maar wat werkt eigenlijk beter? Een rig zoals de afbeelding die je met 2 handen vastpakt of een shoulder rig?
en dan heb je ook nog de poor man's steadycam
[ afbeelding ]
:
quote:Fig rig had ik idd ook gezien, alleen op yt deden ze het van pvc maken, en als ik er een maak maak ik hem van aluminium (steviger) of staal (zwaarder dus waarschijnlijk smoother beeld).Op vrijdag 29 oktober 2010 18:49 schreef zquing het volgende:
[..]
Hangt allemaal af van het effect wat je wil bereiken, persoonlijk vind ik shoulder handiger dan steadycam, maar dat beweegt dan weer meer wanneer je aan 't filmen bent. Kijk ook eens naar een FigRig, dat vond ik zelf eigenlijk wel vrij ideaal en is volgens mij prima zelf te maken
Dat zou ook kunnen. Hoef je er alleen maar een stuk draadeind op de laten lassen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:00 schreef Susteren het volgende:
Wow, hartelijk dank voor idee! Alleen denk k dat het dan beetje duur/ingewikkeld word en aangezien je voor 100 euro een kant en klare kan kopen hou ik het liever onder de 30 euro![]()
Maar wat ik me afvraag: zou ik niet gewoon een mtb stuur met 2 grips kunnen kopen bij de halfhords ofzo, en dan camera erop?
Zoiets:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zou ook kunnen. Hoef je er alleen maar een stuk draadeind op de laten lassen.
Dat hele idee van mij kost opzich niet zoveel werk. Dus als je iemand kent die beschiking heeft over een draai/freesbank kan je het zo laten maken. Materiaal kost max 5/10 euro kwa inkoop.
Ik weet niet zeker, maar op school hebben ze dat misschien. We hebben geen metaalbewerking ofzo aangezien het laagste niveau op onze school havo isquote:Op zondag 31 oktober 2010 18:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat hele idee van mij kost opzich niet zoveel werk. Dus als je iemand kent die beschiking heeft over een draai/freesbank kan je het zo laten maken.
Heb je geen vader die vrienden heeft, of de vader van een vriend(in) van je, iemand van de sportvereniging etc etc.quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:11 schreef Susteren het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet zeker, maar op school hebben ze dat misschien. We hebben geen metaalbewerking ofzo aangezien het laagste niveau op onze school havo is.
K ben 13 dus eerder kratje frisquote:Op zondag 31 oktober 2010 18:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je geen vader die vrienden heeft, of de vader van een vriend(in) van je, iemand van de sportvereniging etc etc.
Gewoon vragen en diegene een kratje bier geven.
Hoe kom je dan aan het geld om die camera enzo te kopen?quote:
quote:Op maandag 1 november 2010 18:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe kom je dan aan het geld om die camera enzo te kopen?
Beetje bijverdienen met webdesign, en oude hd-handycam en dslr verkopenquote:Op maandag 1 november 2010 18:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe kom je dan aan het geld om die camera enzo te kopen?
quote:Op zondag 7 november 2010 13:49 schreef klaasdj het volgende:
Voor audio moet je een Zoom H1 aanschaffen. Die zit net even boven je budget van 60E, maar je krijgt er zo veel voor terug. Je kun hier ook je Rode op aansluiten, maar de ingebouwde stereo mic werkt ook prima.
Ik ga de Zoom H1 met een Chinese richtmicrofoon gebruiken, wat aardig schijnt te werken. Verder ben ik bezig met het maken van een schoudermount, maar ik kom er momenteel niet helemaal uit.. Als ik 'm af heb zal ik het eens posten.
Voor audio moet je een Zoom H1 aanschaffen. Die zit net even boven je budget van 60E, maar je krijgt er zo veel voor terug. Je kun hier ook je Rode op aansluiten, maar de ingebouwde stereo mic werkt ook prima.
Ik ga de Zoom H1 met een Chinese richtmicrofoon gebruiken, wat aardig schijnt te werken. Verder ben ik bezig met het maken van een schoudermount, maar ik kom er momenteel niet helemaal uit.. Als ik 'm af heb zal ik het eens posten.
Okee, hartelijk dank!quote:Op zondag 7 november 2010 13:49 schreef klaasdj het volgende:
Hmm proaim is wel erg goedkoop en ziet goed uit, maar qua kwaliteit is het matig.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:49 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Lekkere bump.
Ik wil beetje bij beetje ook zo'n rig samenstellen. Nu zie ik, met name op Ebay, door de bomen het bos niet meer... Wat wil ik er uiteindelijk ophebben?
Follow Focus
Rail met schoudercomfort - Deze lijkt me wel aardig: schouder of deze meteen met follow focus. Maar dan moet er nog wat bij voor de schouder.
Schermpje
Matte Box
Nu hoeft dit niet in een keer en ik vind het prima om het zelf samen te stellen...
Tips van gebruikers wellicht?
Hmm houd me eig amper nog met videografie bezig, stefan of kamo weet vast wel watquote:
Heb een rig samengesteld en in delen gekochtquote:Op donderdag 7 februari 2013 13:49 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Lekkere bump.
Ik wil beetje bij beetje ook zo'n rig samenstellen. Nu zie ik, met name op Ebay, door de bomen het bos niet meer... Wat wil ik er uiteindelijk ophebben?
Follow Focus
Rail met schoudercomfort - Deze lijkt me wel aardig: schouder of deze meteen met follow focus. Maar dan moet er nog wat bij voor de schouder.
Schermpje
Matte Box
Nu hoeft dit niet in een keer en ik vind het prima om het zelf samen te stellen...
Tips van gebruikers wellicht?
De Zoom is in mijn optiek niet de beste recorder die je aan kan schaffen, Mijn voorkeur heeft de Tascam DR-100 want:quote:Op zondag 7 november 2010 13:49 schreef klaasdj het volgende:
Dit ding heeft helemaal niets met een steadicam/camera stabilizer te maken. En ik kan je 100% garanderen datje helemaal niets aan dit gedrocht hebt. Zal wel weer bij een of andere 'El cheapo' Chinese copy-cat vandaan komen. Geloof mij dat ding is compleet zinloos!quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 18:46 schreef Susteren het volgende:
[..]
Met cnc bedoel je zon machine die automatisch dingen snijdt door sterke lichtstralen of vuur of iets dergelijks?
Die heb ik helaas niet.
Maar wat werkt eigenlijk beter? Een rig zoals de afbeelding die je met 2 handen vastpakt of een shoulder rig?
en dan heb je ook nog de poor man's steadycam
[ afbeelding ]
:
Dit topic is 3 jaar oudquote:Op vrijdag 8 februari 2013 02:41 schreef ervani het volgende:
[..]
Dit ding heeft helemaal niets met een steadicam/camera stabilizer te maken. En ik kan je 100% garanderen datje helemaal niets aan dit gedrocht hebt. Zal wel weer bij een of andere 'El cheapo' Chinese copy-cat vandaan komen. Geloof mij dat ding is compleet zinloos!
Ik in het begin denk ik ook, maar ik wil het ook gaan gebruiken op bruiloften/feesten. Dan is een follow focus wel handig denk ik.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:24 schreef Stefan het volgende:
Ik werk met korte shots, eerst kaderen en focussen dan pas opnemen. Omdat ik 61 focuspunten heb gebruik ik dat om te focussen en dan opnemen
Follow focus gebruik voor wisseling van focus
Weet dat het een oude post is, maar iemand een idee waar je voor ¤100,- iets kant en klaars kan kopen?quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:00 schreef Susteren het volgende:
Wow, hartelijk dank voor idee! Alleen denk k dat het dan beetje duur/ingewikkeld word en aangezien je voor 100 euro een kant en klare kan kopen hou ik het liever onder de 30 euro![]()
Maar wat ik me afvraag: zou ik niet gewoon een mtb stuur met 2 grips kunnen kopen bij de halfhords ofzo, en dan camera erop?
Zoiets:
[ afbeelding ]
Dat is wel een leuk budget hoor! Kun je wel wat leuks mee makenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:05 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik zal eens kijken. Wil in totaal rond de ¤400 kwijt zijn. exclusief scherm.
Niet in nederland kopen, hier is alles echt overpriced (30 tot 70% duurder dan gewoon rechtstreeks uit amerika of china te kopen).quote:Op zaterdag 9 februari 2013 09:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Klopt. Er is alleen zo achterlijk veel...
https://www.cameranu.nl/n(...)/h6104_30234_255594/
http://www.camerakings.co(...)rig/?setCurrencyId=3
Lijkt wel redelijk
Dat is hoogstens 20% + 15 euro oid, in ieder geval niet de helft van de prijs.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |