Hmm houd me eig amper nog met videografie bezig, stefan of kamo weet vast wel watquote:
Heb een rig samengesteld en in delen gekochtquote:Op donderdag 7 februari 2013 13:49 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Lekkere bump.
Ik wil beetje bij beetje ook zo'n rig samenstellen. Nu zie ik, met name op Ebay, door de bomen het bos niet meer... Wat wil ik er uiteindelijk ophebben?
Follow Focus
Rail met schoudercomfort - Deze lijkt me wel aardig: schouder of deze meteen met follow focus. Maar dan moet er nog wat bij voor de schouder.
Schermpje
Matte Box
Nu hoeft dit niet in een keer en ik vind het prima om het zelf samen te stellen...
Tips van gebruikers wellicht?
De Zoom is in mijn optiek niet de beste recorder die je aan kan schaffen, Mijn voorkeur heeft de Tascam DR-100 want:quote:Op zondag 7 november 2010 13:49 schreef klaasdj het volgende:
Voor audio moet je een Zoom H1 aanschaffen. Die zit net even boven je budget van 60E, maar je krijgt er zo veel voor terug. Je kun hier ook je Rode op aansluiten, maar de ingebouwde stereo mic werkt ook prima.
Ik ga de Zoom H1 met een Chinese richtmicrofoon gebruiken, wat aardig schijnt te werken. Verder ben ik bezig met het maken van een schoudermount, maar ik kom er momenteel niet helemaal uit.. Als ik 'm af heb zal ik het eens posten.
Dit ding heeft helemaal niets met een steadicam/camera stabilizer te maken. En ik kan je 100% garanderen datje helemaal niets aan dit gedrocht hebt. Zal wel weer bij een of andere 'El cheapo' Chinese copy-cat vandaan komen. Geloof mij dat ding is compleet zinloos!quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 18:46 schreef Susteren het volgende:
[..]
Met cnc bedoel je zon machine die automatisch dingen snijdt door sterke lichtstralen of vuur of iets dergelijks?
Die heb ik helaas niet.
Maar wat werkt eigenlijk beter? Een rig zoals de afbeelding die je met 2 handen vastpakt of een shoulder rig?
en dan heb je ook nog de poor man's steadycam
[ afbeelding ]
:
Dit topic is 3 jaar oudquote:Op vrijdag 8 februari 2013 02:41 schreef ervani het volgende:
[..]
Dit ding heeft helemaal niets met een steadicam/camera stabilizer te maken. En ik kan je 100% garanderen datje helemaal niets aan dit gedrocht hebt. Zal wel weer bij een of andere 'El cheapo' Chinese copy-cat vandaan komen. Geloof mij dat ding is compleet zinloos!
Ik in het begin denk ik ook, maar ik wil het ook gaan gebruiken op bruiloften/feesten. Dan is een follow focus wel handig denk ik.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 00:24 schreef Stefan het volgende:
Ik werk met korte shots, eerst kaderen en focussen dan pas opnemen. Omdat ik 61 focuspunten heb gebruik ik dat om te focussen en dan opnemen
Follow focus gebruik voor wisseling van focus
Weet dat het een oude post is, maar iemand een idee waar je voor ¤100,- iets kant en klaars kan kopen?quote:Op zondag 31 oktober 2010 18:00 schreef Susteren het volgende:
Wow, hartelijk dank voor idee! Alleen denk k dat het dan beetje duur/ingewikkeld word en aangezien je voor 100 euro een kant en klare kan kopen hou ik het liever onder de 30 euro![]()
Maar wat ik me afvraag: zou ik niet gewoon een mtb stuur met 2 grips kunnen kopen bij de halfhords ofzo, en dan camera erop?
Zoiets:
[ afbeelding ]
Dat is wel een leuk budget hoor! Kun je wel wat leuks mee makenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:05 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Ik zal eens kijken. Wil in totaal rond de ¤400 kwijt zijn. exclusief scherm.
Niet in nederland kopen, hier is alles echt overpriced (30 tot 70% duurder dan gewoon rechtstreeks uit amerika of china te kopen).quote:Op zaterdag 9 februari 2013 09:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Klopt. Er is alleen zo achterlijk veel...
https://www.cameranu.nl/n(...)/h6104_30234_255594/
http://www.camerakings.co(...)rig/?setCurrencyId=3
Lijkt wel redelijk
Dat is hoogstens 20% + 15 euro oid, in ieder geval niet de helft van de prijs.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |