quote:Dus ze weten bij voorbaat al dat deze maatregel in praktijk niet zal werkenBovendien moet je iemand bijna op heterdaad kunnen betrappen om juridisch in je recht te staan.
quote:Hoe betrap je iemand bijna op heterdaad?Bovendien moet je iemand bijna op heterdaad kunnen betrappen om juridisch in je recht te staan.
quote:Zo van, oeeeh meneertje had ik u toch mooi bijna op heterdaad betrapt!Op vrijdag 29 oktober 2010 13:30 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Hoe betrap je iemand bijna op heterdaad?
quote:En degenen die notabene betalen voor deze dienst op stang jagenOp vrijdag 29 oktober 2010 13:31 schreef Stranger het volgende:
Geweldige bezuiniging, 10 vuilnismannen wegbezuinigen, weet-ik-veel-hoeveel investeren in een nieuw systeem en vervolgens 20 politieagenten inhuren om op elke straathoek te posten
quote:Ehhh anders hadden ze eerst bedacht dat het niet zo goed zou werken voor de aanschaf?De gemeente besloot tot de maatregel omdat aan het nieuwe volautomatische ophaalsysteem geen mensenhand meer te pas komt. De grijparm van het systeem kan de kliko's echter alleen vastpakken en legen als op de aangewezen plek én keurig recht staan. "
quote:Dat is het met dit systeem ook niet hoor. Ik vermoed dat het echt om kliko's gaat die heel erg scheef staan.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:37 schreef DragonFire het volgende:
Kijk als je de container achterstevoren of ondersteboven neerzet snap ik het, maar een beetje scheef is nooit een probleem geweest en nu opeens wel.
quote:Und Schnell. Ausweisz
quote:Ah, we krijgen dus containerscheefzetcontroleurs om mensen op heterdaad te kunnen betrappen , immers je kan geen boete geven als je iemand niet hebt betrapt.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:13 schreef WhateverWhatever het volgende:
. Bovendien moet je iemand bijna op heterdaad kunnen betrappen om juridisch in je recht te staan."
quote:Natuurlijk, gelijk opslaan in een database en uitleveren aan Amerika. De volgende dag ben je persona non grata.Op vrijdag 29 oktober 2010 14:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nederland, het enige land ter wereld waar je meer betaalt voor een treinkaartje als je hem aan de balie haalt.. *zucht*
Krijgen we straks in iedere straat camera's om notoire scheefplaatsers te kunnen betrappen?
quote:Arme jij. In elk topic je frustraties over het huidige kabinet kwijt moeten.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:34 schreef Kingstown het volgende:
Keihard aanpakken en regels zijn regels....dat linkse gedogen is verleden tijd.
quote:Dit zeggen ze dan wel heel leuk, maar dit wordt bij de gemeente helemaal niet nageleefd; als iemand een zak vuilnis met daarin een brief met mijn naam erop naast een vuilstortcontainer plaatst moet ik daar gewoon 50euro voor betalen.Bovendien moet je iemand bijna op heterdaad kunnen betrappen om juridisch in je recht te staan.
quote:Dat is inderdaad de beste oplossing.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:43 schreef DragonFire het volgende:
Alsnog zou ik dan gewoon zeggen, staat de container scheef dan wordt hij niet geleegd.
Zoeken ze het maar uit met hun vuilnis. Dan leren mensen het snel zat hoor.
quote:Ja, want dumpen kan niet.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:43 schreef DragonFire het volgende:
Alsnog zou ik dan gewoon zeggen, staat de container scheef dan wordt hij niet geleegd.
Zoeken ze het maar uit met hun vuilnis. Dan leren mensen het snel zat hoor.
quote:Volgens mij niet. Alleen een stelletje mongolen op het stadshuis die de begroting willen dichten en dat door een paar vage locale verordeningen dat willen regelen. Verkapte belasting dus omdat de OZB niet meer omhoog kan dan de wettelijke bepalingen maar de gemeente wel meer geld wil hebben. .
quote:Jawel hoor. 's nachts op de stoep van het gemeentehuis.
quote:Wel netjes binnen de lijntjes he...Op vrijdag 29 oktober 2010 15:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jawel hoor. 's nachts op de stoep van het gemeentehuis.
quote:En dat bedoel ik. Het is niet effectief als je heel makkelijk van je zooi af komt.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jawel hoor. 's nachts op de stoep van het gemeentehuis.
quote:Daar zorg ik wel voor.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:51 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Wel netjes binnen de lijntjes he...
quote:Het is voor mij net zo ver rijden naar het gemeentehuis als naar de gemeentewerf. Desnoods leg ik het nog voor de deur ook. Midden op straat of in de bosjes vind ik ook zo pauperachtig.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:52 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En dat bedoel ik. Het is niet effectief als je heel makkelijk van je zooi af komt.
quote:Zo is dat. Bak recht voor het algemeen belang!Op vrijdag 29 oktober 2010 13:34 schreef Kingstown het volgende:
Keihard aanpakken en regels zijn regels....dat linkse gedogen is verleden tijd.
quote:Hij moet het kennen, Purmerend, hij heeft er al vaker grappen over gemaakt in zijn shows.
quote:Gewoon combineren met de postbezorging.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:05 schreef 8108139dpths het volgende:
Ik heb me al vanaf het begin afgevraagd; waarom niet gewoon een vuilnisman mee laten rijden die eventueel scheef staande containers nog even recht zet...
quote:Zou wel lekker zijn dat iedere dag hier het vuil wordt opgehaald zeg. Net zodat het eigenlijk een standaard is dat je iedere dag post kreeg.... Maar dat is een andere discussieOp vrijdag 29 oktober 2010 16:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon combineren met de postbezorging.De postbode loopt gelijk op met de vuilniswagen en zet de containers recht. Doet vervolgens de post in de brievenbussen en weer op naar de volgende containers.
![]()
Moet te doen zijn.
Postbode hoeft alleen maar de handvaten aan te raken om de kliko's recht te zetten, dus vuil word je daar niet van.
quote:Jij, ik en legio andere mensen denken zo maar zo slim zijn ze bij een gemeente doorgaans niet. Ambtenaren die dit verzinnen zijn meestal maatschappelijk afgekeurde kutkneusjes zonder enig praktijkbesef. Zij denken 'die ex-vuilnisman vind een andere baan en hup, dan betaald hij belasting' en niet dat er werkgelegenheid verdwijnd.Op vrijdag 29 oktober 2010 16:10 schreef Loohcs het volgende:
Vraag me sowieso af of dat systeem zonder vuilnismannen achterop zoveel voordeliger is. Vuilnisman die overbodig is geworden zit in de bijstand (dus kost de gemeente nog steeds geld), gemeente heeft nieuwe wagens moeten kopen, en nu hebben ze extra controleurs nodig om te kijken of de kliko recht genoeg staat.
Nog afgezien van het feit dat er meestal alsnog 1 extra mee moet voor de scheve kliko's én ze nu 2x door elke straat moeten rijden, want die wagens kunnen maar 1 kant per keer doen.
quote:Waar ik woon loopt er ook een mannetje vooruit om alles recht te zetten.Op vrijdag 29 oktober 2010 15:44 schreef bijdehand het volgende:
Hier hebben ze dat systeem ook alleen loopt er iemand van de ophaaldienst voor de auto om alles recht te zetten.
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 18:35 schreef crazy_ivan het volgende:
[..]
Waar ik woon loopt er ook een mannetje vooruit om alles recht te zetten.
quote:VVD grootste partij en verantwoordelijk voor financiën. Reiniging bij een of andere lokalo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |