abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92873175
Met het passend onderwijs :r van nu komt coöperatief werken niet meer voor bijna :')
Noot noot.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 16 februari 2011 @ 17:00:37 #212
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_92873314
quote:
19s.gif Op woensdag 16 februari 2011 16:57 schreef Jojoortje het volgende:
Met het passend onderwijs :r van nu komt coöperatief werken niet meer voor bijna :')
Whehe, we gaan gewoon weer terug naar rust en regelmaat. Twee aan twee zitten. Luisteren en gaan met die toeter.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_92873350
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 16:49 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hmm voor drama moet je even op de dramahyve gaan kijken :) !
Drama Hyve?
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
pi_92873850
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:01 schreef LieveJuf het volgende:

[..]

Drama Hyve?
http://dramaland.hyves.nl/forum/3393597/5Psh/Lesvoorbeelden/

Kijk daar maar. Zitten hele leuke lesjes tussen!
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_92874837
quote:
14s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:00 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Whehe, we gaan gewoon weer terug naar rust en regelmaat. Twee aan twee zitten. Luisteren en gaan met die toeter.
Onderwijs van vroegah!!! _O_
Noot noot.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 16 februari 2011 @ 17:40:46 #216
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_92875040
quote:
19s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:35 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Onderwijs van vroegah!!! _O_
Ik heb m'n klas alweer twee aan twee gezet hoor. Liniaal in de zak en als er ook maar iemand zijn mond open trekt :7
pi_92875426
quote:
6s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:40 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ik heb m'n klas alweer twee aan twee gezet hoor. Liniaal in de zak en als er ook maar iemand zijn mond open trekt :7
En terecht!! Ik heb ze nog wel in groepjes, maar ze hebben gewoon hun mond dicht :+
Noot noot.
pi_92875468
Goed werk.
LEAVE KB ALONE.
pi_92875623
quote:
17s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:12 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

http://dramaland.hyves.nl/forum/3393597/5Psh/Lesvoorbeelden/

Kijk daar maar. Zitten hele leuke lesjes tussen!
Oh, leuk, die kende ik nog niet. Eens even snuffelen oO<
pi_92875763
Het doet me trouwens wel verdriet wat er nu allemaal in het onderwijs gaat gebeuren. Klassen die ze samenvoegen, puur vanwege het geld. We krijgen volgend jaar een groep 5 van 34 leerlingen met al die zorgkinderen er in :') Het is echt te triest voor woorden.

Het is misschien heel erg wat ik zeg, maar laten we ons eens focussen op die bovengemiddelde en gemiddelde leerlingen, want die kun je echt wat niveaus omhoog brengen. Dat soort leerlingen dragen de maatschappij in de toekomst. De zwakkere leerlingen (waar nu bijna al je aandacht naar uit gaat) kan qua niveau wel omhoog gaan, maar tergend langzaam en met bijles, rugzakje en bij elke les extra instructie.

Het onderwijs wordt zo ontzettend slecht en niemand die er wat tegen doet. Zuur.
Zo vind ik ook dat men in het onderwijs gerust ontslagen mag worden. Collega's die het ontzettend slecht doen, worden meestal naar een andere school gestuurd, want hier mogen ze die niet ontslaan. Dit gaat ten koste van goede leerkrachten die nergens een vast contract krijgen, want dat mogen ze niet geven i.v.m. de bezuinigen.

:r :r :r
Noot noot.
pi_92876153
quote:
19s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:58 schreef Jojoortje het volgende:
Het doet me trouwens wel verdriet wat er nu allemaal in het onderwijs gaat gebeuren. Klassen die ze samenvoegen, puur vanwege het geld. We krijgen volgend jaar een groep 5 van 34 leerlingen met al die zorgkinderen er in :') Het is echt te triest voor woorden.

Het is misschien heel erg wat ik zeg, maar laten we ons eens focussen op die bovengemiddelde en gemiddelde leerlingen, want die kun je echt wat niveaus omhoog brengen. Dat soort leerlingen dragen de maatschappij in de toekomst. De zwakkere leerlingen (waar nu bijna al je aandacht naar uit gaat) kan qua niveau wel omhoog gaan, maar tergend langzaam en met bijles, rugzakje en bij elke les extra instructie.

Het onderwijs wordt zo ontzettend slecht en niemand die er wat tegen doet. Zuur.
Zo vind ik ook dat men in het onderwijs gerust ontslagen mag worden. Collega's die het ontzettend slecht doen, worden meestal naar een andere school gestuurd, want hier mogen ze die niet ontslaan. Dit gaat ten koste van goede leerkrachten die nergens een vast contract krijgen, want dat mogen ze niet geven i.v.m. de bezuinigen.

:r :r :r
100% eens. Dat is niet hard, dat is niet erg om te zeggen. Het is realistisch. Ook vreemd dat niet functionerende leraren zoveel de hand boven het hoofd gehouden wordt. Het is nogal een verantwoordelijkheid zeg, zo'n baan.

Overigens, ik heb zo het idee dat de bezuiniging op passend onderwijs ook ons zal raken... ik kan me voorstellen dat veel van de 6.000 (?) ontslagen medewerkers in het regulier onderwijs zullen instromen. Zal het nog lastiger worden om straks een (fulltime) baan te vinden, vermoed ik...
pi_92877822
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:08 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:

[..]

100% eens. Dat is niet hard, dat is niet erg om te zeggen. Het is realistisch. Ook vreemd dat niet functionerende leraren zoveel de hand boven het hoofd gehouden wordt. Het is nogal een verantwoordelijkheid zeg, zo'n baan.

Overigens, ik heb zo het idee dat de bezuiniging op passend onderwijs ook ons zal raken... ik kan me voorstellen dat veel van de 6.000 (?) ontslagen medewerkers in het regulier onderwijs zullen instromen. Zal het nog lastiger worden om straks een (fulltime) baan te vinden, vermoed ik...
En het is nu al lastig :{ Ik heb nu wel een fulltime baan, maar helaas tot aan de zomervakantie en daarna zie ik wel waar het schip strandt. Vaste contracten doen ze iig niet meer aan voorlopig.
Noot noot.
pi_92877894
quote:
19s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:48 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

En het is nu al lastig :{ Ik heb nu wel een fulltime baan, maar helaas tot aan de zomervakantie en daarna zie ik wel waar het schip strandt. Vaste contracten doen ze iig niet meer aan voorlopig.
Nee, dat sucks echt. Ben benieuwd wanneer de grote beloofde uitstroom van (pre)pensioeners gaat komen...
pi_92878128
quote:
19s.gif Op woensdag 16 februari 2011 17:58 schreef Jojoortje het volgende:
Doe je dat niet dan?
Willem-Jan van Puffelen
pi_92883242
quote:
11s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:53 schreef Rauzer het volgende:

[..]

Doe je dat niet dan?
Ik hoor tot nu toe op mijn stages ook áltijd over de zwakke leerlingen (dyslexie, D- en E-cito's, gedragsproblemen etc.) en veel minder over de sterke leerlingen. Kan toeval zijn, maar ik herken wel wat Jojoortje zegt.
pi_92937344
quote:
11s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:53 schreef Rauzer het volgende:

[..]

Doe je dat niet dan?
Dat bestaat niet om de aandacht gelijk te verdelen. Bij alle D en E scores, moet je een handelings- of een groepsplan opzetten.
Noot noot.
pi_92955186
quote:
19s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:49 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dat bestaat niet om de aandacht gelijk te verdelen. Bij alle D en E scores, moet je een handelings- of een groepsplan opzetten.
Hmm dit herken ik, en ook de moedeloosheid hieromtrent herken ik. :{
Al moet ik zeggen dat er (in mijn stageklas) toch ook wel aandacht is voor kinderen die verder zijn... Extra werk, verdiepingsstof voor kinderen die verder zijn, zodat zij er ook uitdaging aan beleven. :)

Straks nog een paar uurtjes school en dan... vakantie! O+
pi_92973978
quote:
19s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:49 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Je had het ook niet over aandacht gelijk verdelen. Natuurlijk krijgen de onderkant-leerlingen extra instructie en aandacht e.d., maar ook de bovenkant-leerlingen krijgen bij ons meer dan genoeg aandacht, zoals zonnestraaltje al zegt, verdieping e.d.
Willem-Jan van Puffelen
pi_92974458
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 18:02 schreef Rauzer het volgende:

[..]

Je had het ook niet over aandacht gelijk verdelen. Natuurlijk krijgen de onderkant-leerlingen extra instructie en aandacht e.d., maar ook de bovenkant-leerlingen krijgen bij ons meer dan genoeg aandacht, zoals zonnestraaltje al zegt, verdieping e.d.
Met focussen bedoel ik niet dat de goede leerling geen aandacht krijgt hoor.
Noot noot.
pi_92975654
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Hmm dit herken ik, en ook de moedeloosheid hieromtrent herken ik. :{
Al moet ik zeggen dat er (in mijn stageklas) toch ook wel aandacht is voor kinderen die verder zijn... Extra werk, verdiepingsstof voor kinderen die verder zijn, zodat zij er ook uitdaging aan beleven. :)

Straks nog een paar uurtjes school en dan... vakantie! O+
Fijne vakantie!

Ik moet nog twee weekjes :)
pi_92980002
Dit ga ik in de klas doen maandag *O*

Toversom
De spelleider geeft de volgende opdrachten:
- Kies een getal en verdubbel het.
- Tel er 8 bij op.
- Vermenigvuldig met 3.
- Deel door 6.
- Trek het oorspronkelijke getal eraf.
- Resultaat: Iedereen heeft als uitkomst het getal 4.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 februari 2011 @ 20:00:13 #232
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_92980389
Maandag maar eens naar de locatie waar we kamp hebben, even inspecteren.
pi_93061369
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
Maandag maar eens naar de locatie waar we kamp hebben, even inspecteren.
Zeker de koelkast checken of daar genoeg bier in past :6
Noot noot.
pi_93061439
- verkeerde topic -
Noot noot.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 02:30:22 #235
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_93802500
quote:
Toversom
De spelleider geeft de volgende opdrachten:
- Kies een getal en verdubbel het.
- Tel er 8 bij op.
- Vermenigvuldig met 3.
- Deel door 6.
- Trek het oorspronkelijke getal eraf.
- Resultaat: Iedereen heeft als uitkomst het getal 4.
Leuk en aardig maar het is nog leuker wanneer je het algebraïsch uitlegt zodat de leerlingen het snappen.
[3(2*x + 8)/6] - x = (6*x + 24 - 6*x)/6 = 24/6 = 4
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_93803938
Boekentip gevraagd: De musical voor groep 8 staat weer voor de deur om te oefenen en zou de kinderen graag op een juiste manier willen begeleiden, wie heeft er tips voor boeken waar ik info uit zou kunnen halen wanneer het gaat over het oefenen van de tekst, begeleiding van kinderen wanneer zij niet durven optreden, etc. :)
pi_93853767
Oei zodirect herkansing van mn rekentoets/wiscat :'(
LEAVE KB ALONE.
pi_93853814
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 11:41 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Oei zodirect herkansing van mn rekentoets/wiscat :'(
Succes *O*
pi_93854865
Bedankt! Aah ik hoop dat ik het haal jeetje.
LEAVE KB ALONE.
pi_93858080
Succes!!!!!!!!!!!!!
Noot noot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')