Whehe, we gaan gewoon weer terug naar rust en regelmaat. Twee aan twee zitten. Luisteren en gaan met die toeter.quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:57 schreef Jojoortje het volgende:
Met het passend onderwijsvan nu komt coöperatief werken niet meer voor bijna
Drama Hyve?quote:Op woensdag 16 februari 2011 16:49 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hmm voor drama moet je even op de dramahyve gaan kijken!
http://dramaland.hyves.nl/forum/3393597/5Psh/Lesvoorbeelden/quote:
Onderwijs van vroegah!!!quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Whehe, we gaan gewoon weer terug naar rust en regelmaat. Twee aan twee zitten. Luisteren en gaan met die toeter.
Ik heb m'n klas alweer twee aan twee gezet hoor. Liniaal in de zak en als er ook maar iemand zijn mond open trektquote:
En terecht!! Ik heb ze nog wel in groepjes, maar ze hebben gewoon hun mond dichtquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:40 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik heb m'n klas alweer twee aan twee gezet hoor. Liniaal in de zak en als er ook maar iemand zijn mond open trekt
Oh, leuk, die kende ik nog niet. Eens even snuffelenquote:Op woensdag 16 februari 2011 17:12 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
http://dramaland.hyves.nl/forum/3393597/5Psh/Lesvoorbeelden/
Kijk daar maar. Zitten hele leuke lesjes tussen!
100% eens. Dat is niet hard, dat is niet erg om te zeggen. Het is realistisch. Ook vreemd dat niet functionerende leraren zoveel de hand boven het hoofd gehouden wordt. Het is nogal een verantwoordelijkheid zeg, zo'n baan.quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:58 schreef Jojoortje het volgende:
Het doet me trouwens wel verdriet wat er nu allemaal in het onderwijs gaat gebeuren. Klassen die ze samenvoegen, puur vanwege het geld. We krijgen volgend jaar een groep 5 van 34 leerlingen met al die zorgkinderen er inHet is echt te triest voor woorden.
Het is misschien heel erg wat ik zeg, maar laten we ons eens focussen op die bovengemiddelde en gemiddelde leerlingen, want die kun je echt wat niveaus omhoog brengen. Dat soort leerlingen dragen de maatschappij in de toekomst. De zwakkere leerlingen (waar nu bijna al je aandacht naar uit gaat) kan qua niveau wel omhoog gaan, maar tergend langzaam en met bijles, rugzakje en bij elke les extra instructie.
Het onderwijs wordt zo ontzettend slecht en niemand die er wat tegen doet. Zuur.
Zo vind ik ook dat men in het onderwijs gerust ontslagen mag worden. Collega's die het ontzettend slecht doen, worden meestal naar een andere school gestuurd, want hier mogen ze die niet ontslaan. Dit gaat ten koste van goede leerkrachten die nergens een vast contract krijgen, want dat mogen ze niet geven i.v.m. de bezuinigen.![]()
![]()
En het is nu al lastigquote:Op woensdag 16 februari 2011 18:08 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
100% eens. Dat is niet hard, dat is niet erg om te zeggen. Het is realistisch. Ook vreemd dat niet functionerende leraren zoveel de hand boven het hoofd gehouden wordt. Het is nogal een verantwoordelijkheid zeg, zo'n baan.
Overigens, ik heb zo het idee dat de bezuiniging op passend onderwijs ook ons zal raken... ik kan me voorstellen dat veel van de 6.000 (?) ontslagen medewerkers in het regulier onderwijs zullen instromen. Zal het nog lastiger worden om straks een (fulltime) baan te vinden, vermoed ik...
Nee, dat sucks echt. Ben benieuwd wanneer de grote beloofde uitstroom van (pre)pensioeners gaat komen...quote:Op woensdag 16 februari 2011 18:48 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
En het is nu al lastigIk heb nu wel een fulltime baan, maar helaas tot aan de zomervakantie en daarna zie ik wel waar het schip strandt. Vaste contracten doen ze iig niet meer aan voorlopig.
Doe je dat niet dan?quote:Op woensdag 16 februari 2011 17:58 schreef Jojoortje het volgende:
Het is misschien heel erg wat ik zeg, maar laten we ons eens focussen op die bovengemiddelde en gemiddelde leerlingen, want die kun je echt wat niveaus omhoog brengen. Dat soort leerlingen dragen de maatschappij in de toekomst. De zwakkere leerlingen (waar nu bijna al je aandacht naar uit gaat) kan qua niveau wel omhoog gaan, maar tergend langzaam en met bijles, rugzakje en bij elke les extra instructie.
Ik hoor tot nu toe op mijn stages ook áltijd over de zwakke leerlingen (dyslexie, D- en E-cito's, gedragsproblemen etc.) en veel minder over de sterke leerlingen. Kan toeval zijn, maar ik herken wel wat Jojoortje zegt.quote:
Dat bestaat niet om de aandacht gelijk te verdelen. Bij alle D en E scores, moet je een handelings- of een groepsplan opzetten.quote:
Hmm dit herken ik, en ook de moedeloosheid hieromtrent herken ik.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:49 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dat bestaat niet om de aandacht gelijk te verdelen. Bij alle D en E scores, moet je een handelings- of een groepsplan opzetten.
Je had het ook niet over aandacht gelijk verdelen. Natuurlijk krijgen de onderkant-leerlingen extra instructie en aandacht e.d., maar ook de bovenkant-leerlingen krijgen bij ons meer dan genoeg aandacht, zoals zonnestraaltje al zegt, verdieping e.d.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:49 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dat bestaat niet om de aandacht gelijk te verdelen. Bij alle D en E scores, moet je een handelings- of een groepsplan opzetten.
Met focussen bedoel ik niet dat de goede leerling geen aandacht krijgt hoor.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 18:02 schreef Rauzer het volgende:
[..]
Je had het ook niet over aandacht gelijk verdelen. Natuurlijk krijgen de onderkant-leerlingen extra instructie en aandacht e.d., maar ook de bovenkant-leerlingen krijgen bij ons meer dan genoeg aandacht, zoals zonnestraaltje al zegt, verdieping e.d.
Fijne vakantie!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Hmm dit herken ik, en ook de moedeloosheid hieromtrent herken ik.![]()
Al moet ik zeggen dat er (in mijn stageklas) toch ook wel aandacht is voor kinderen die verder zijn... Extra werk, verdiepingsstof voor kinderen die verder zijn, zodat zij er ook uitdaging aan beleven.
Straks nog een paar uurtjes school en dan... vakantie!
Zeker de koelkast checken of daar genoeg bier in pastquote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:00 schreef Dark_Angelus het volgende:
Maandag maar eens naar de locatie waar we kamp hebben, even inspecteren.
Leuk en aardig maar het is nog leuker wanneer je het algebraïsch uitlegt zodat de leerlingen het snappen.quote:Toversom
De spelleider geeft de volgende opdrachten:
- Kies een getal en verdubbel het.
- Tel er 8 bij op.
- Vermenigvuldig met 3.
- Deel door 6.
- Trek het oorspronkelijke getal eraf.
- Resultaat: Iedereen heeft als uitkomst het getal 4.
Succesquote:Op woensdag 9 maart 2011 11:41 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Oei zodirect herkansing van mn rekentoets/wiscat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |